eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
564 ویدیو
800 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. هديه روز ولادت در آستانه سال 1375 كه مقارن با اول ذي قعده 1416 هـ . ق برابر با سال روز ولادت حضرت فاطمه معصومه عليهاالسلام بود، كريمه اهل بيت نور اميد را در دل زايرين با صفاي خود تابانيد و براي زاير دل خسته و دل شكسته خود كه دخترك يازده ساله اي از اهالي مازندران بود، از خداي متعال طلب شفا كرد. زايري در نهايت پاك دلي و خلوص مدت ها گلو درد داشت و در حالت تهوع به سر مي برد و سرانجام مبتلا به فلج در ناحيه پاي راست گرديده بود. پس از معالجات مكرر نزد اطباي متعدد، مأيوس شد و در حالي كه در هاله اي از غم فرورفته و به آينده تاريك خود فكر مي كرد، به زيارت اين بانوي مكرمه دعوت مي شود. در شب جمعه 3/12/1374 به همراه خانواده خود به حرم مطهر مشرف مي شوند. مادر مهربان و دل سوخته او نيز از سر شب تا به صبح در كنار فرزند دردمند خود بيدار مي ماند و با خداي بزرگ راز و نياز مي نمايد و حضرت فاطمه معصومه عليهاالسلام را به شفاعت مي خواند. نزديك اذان صبح مشاهده مي كند بيمار او كه مدت ها توان ايستادن و حركت نداشت، از خواب برخاسته و روي پا مي ايستد. مادر با تعجب از حال او مي پرسد و او را، راه مي برد و متوجه مي شود كه سلامت فرزندش باز گشته و مورد لطف و كرامت كريمه اهل بيت قرار گرفته است. پس از دو روز از اين واقعه، سلامتي اين بيمار تحقيق و تثبيت شد و در دفتر كرامات حضرت فاطمه معصومه عليهاالسلامثبت گرديد.1 1. واحد تبليغات آستانه مقدسه قم، 1375. .
. تهيه منزل حاج آقا ابطحي داستاني را از آقاي حاج شيخ اسماعيل، اهل اصطهبانات شيراز نقل كرده كه متن داستان به شرح زير است: «در ايام جنگ، اقامتم در محل مشكل شد. به قم آمدم. خدمت مرحوم آيت الله العظمي گلپايگاني رحمه الله رسيدم. پرسيدند: آمده ايد كه بمانيد يا برگرديد؟ گفتم: آمده ام در زير سايه اين بي بي بمانم. احتياج به سرپناهي دارم كه خانواده ام صدمه نبينند، ولي هيچ امكاناتي ندارم. البته به محضر مقدس حضرت بقية الله عج الله تعالی فرجه الشریف متوسل شده ام. مرحوم آيت الله العظمي گلپايگاني رحمه الله فرمود: «البته حضرت بقيه الله ـ ارواحنا فداه ـ حجت خداست و تمام جهان هستي، تحت فرمان اوست، ولي در اينجا صاحب خانه حضرت معصومه عليهاالسلام مي باشند، شما بر كريمه اهل بيت وارد شده ايد برويد به حرم مطهر و از صاحب خانه بخواهيد كه سرپناهي به شما عنايت كنند». من رفتم به حرم مطهر و از كريمه اهل بيت تقاضا نمودم كه سرپناهي براي من عنايت كنند. از حرم بيرون آمدم با شخصي مصادف شدم. مرا به خانه اي راهنمايي كرد كه مناسب وضع من بود. آن را به مبلغ يك صد و چهل هزار تومان معامله كرديم. به خدمت آيت الله العظمي گلپايگاني رحمه الله رسيدم و شرح ماجرا را گفتم. ايشان مبلغي در حدود سي هزار تومان مرحمت كردند و فرمودند: كسي پيدا كنيد كه به شما قرض بدهد. خدا كريم است. به محضر حضرت معصومه عليهاالسلام شرف ياب شدم و گفتم: بي بي من از شما كسي را مي خواهم كه به من بقيه پول را قرض بدهد. از حرم بيرون آمدم. به وسط صحن نرسيده بودم كه با يك نفر از آشنايان مصادف شدم و گفت: تو را محزون مي بينم. ماجرا را گفتم. گفت: من حاضرم به شما قرض بدهم و همان روز بقيه پول خانه را به من قرض داد و ما خانه را تحويل گرفتيم و راحت شديم...».1 شفاي پا درد و تقدير از مجالس اهل بيت عليهم السلام حضرت آيت الله حاج شيخ مرتضي حائري نقل فرمود: « شخصي بود به نام آقا جمال، معروف به «هژبر» دچار پا درد سختي شده بود. به طوري كه براي شركت در مجالس، بايستي كسي او را به دوش مي گرفت و كمك مي كرد. عصر تاسوعا، آقاي هژبر به مجلس روضه اي كه در مدرسه فيضيه از طرف آيت الله حائري تشكيل شده بود، آمد. آقا سيد علي سيف (خدمت گزار مرحوم آيت الله حائري) كه نگاهش به او افتاد، گفت: سيد اين چه بساطي است كه در آورده اي مزاحم مردم مي شوي، اگر واقعا سيدي، برو از بي بي شفا بگير. آقاي هژبر تحت تأثير قرار گرفت و در پايان مجلس به همراه خود گفت: مرا به حرم مطهر ببر. پس از زيارت و عرض ادب با دل شكسته حال توجه و توسلي پيدا كرد و سيد را خواب ربود. در خواب ديد كسي به او مي گويد: بلند شو، گفت نمي توانم، گفته شد مي تواني، بلند شو. سپس عمارتي را به او نشان داده و گفت: اين بنا از حاج سيد حسين آقاست كه براي ما روضه خواني مي كند. اين نامه را هم به او بده. آقاي هژبر ناگهان خود را ايستاده ديد كه نامه اي در دست دارد و نامه را به صاحبش رساند و گفت: ترسيدم اگر نامه را نرسانم، درد پا برگردد و كسي از مضمون نامه آگاه نشد حتي آيت الله حائري. ايشان از آن به بعد، آقاي هژبر عوض شد، گويي از جهان ديگري است و غالبا در حال سكوت يا ذكر خدا بود.2 1. همان، صص 232 ـ 234.2. سيدمهدى صحفى، زندگانى حضرت معصومه عليهاالسلام، ص 45. .
‍ . ای نور دل زهرا یا حضرت معصومه وی بانوی بی همتا یا حضرت معصومه تو تالی زهرایی چون زینب کبرایی ای مظهر خوبی ها یا حضرت معصومه قم از تو صفا دارد هرکس که تو را دارد غمگین نبود فردا یا حضرت معصومه تو دختر موسایی چون فاطمه یکتایی محبوب دل طاها یا حضرت معصومه از فیض تو ای بانو قم گشته بسی نیکو کوی تو بهشت ما یا حضرت معصومه راضی به قضا گشتی دلخون چو رضا گشتی خون شد دلت از اعدا یا حضرت معصومه ای آینه ی تقوی وی شاخه گل طوبی هستی ز تو شد زیبا یا حضرت معصومه از جود و سخای تو از لطف و عطای تو قم گشته بسی احیا یا حضرت معصومه ای دخت ولی ا... وی اخت ولی ا... عمه ی بنی الزهرا یا حضرت معصومه از داغ پدر گریان وز هجر رضا نالان بودی تو در این دنیا یا حضرت معصومه مهدی ز غمت نالد شیعه به تو می بالد ای شافعه ی فردا یا حضرت معصومه ای حامی محرومان بر «جعفری» از احسان لطف و کرمی بنما یا حضرت معصومه .👇👇
. اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ وَلِيِّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَاأُخْتَ وَلِيِّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا عَمَّةَ وَلِيِّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ  يَابِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اَللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ 🏴🏴🏴🏴 آجـَرَکَ اللّٰه یـاٰ صاٰحبِ الزَّماٰن عَجـَّلَ اللّٰه تَعالیٰ فـَـرَجَهُ الشَّریف اگر درمان‌ درد خویش‌ می‌خواهی‌، بیا اینجا دوا اینجا، شفا اینجا، طبیب‌ دردها اینجا شکسته‌بالی ما می‌دهد بال و پری‌ ما را اگر از صدق‌ دل‌ آریم‌ روی‌ التجا اینجا طلب‌ کن‌ با زبان‌ بی‌زبانی‌ هرچه‌ می‌خواهی‌ که‌ سر داده‌ست گلبانگ‌ اجابت‌ را خدا اینجا به‌ گوش‌ جان‌ توان‌ بشنید لبّیک‌ خداوندی‌ نکرده‌ با لب‌ خود آشنا حرف دعا اینجا هزاران‌ کاروان‌ دل‌ در اینجا می‌کند منزل‌ اگر اهل‌ دلی‌ ای‌ دل‌، بیا اینجا، بیا اینجا دل‌ دیوانۀ‌ من‌ همچو او گم‌‌کرده‌ای‌ دارد ز هر دردآشنا گیرد سراغ‌ آشنا اینجا... صدای‌ پای‌ او در خاطر من‌ نقش‌ می‌بندد مگر می‌آید آن‌ آرام‌‌جان‌ها از وفا اینجا...؟ مشو از حُرمت این بارگه غافل که مهدی را زیارت کرده‌اند اهل بصیرت بارها اینجا حریمش را اگر دارالشفا خوانند، جا دارد که می‌بخشد خدا هر دردمندی را شفا اینجا علاج درد بی‌درمان کند لطف عمیم او نباید بر زبان آورد حرفی از دوا اینجا! حدیث‌ عشق‌ با «پروانه‌» می‌گویی،‌ نمی‌دانی‌ که‌ می‌سوزد به‌سان‌ شمع،‌ از سر تا به پا اینجا .
. اخت الرضا [] بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ فاطِمَهَ وَخَدِیجَهَ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّهَ وَلِیِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَرَحْمَهُ اللّٰهِ وَبَرَکاتُهُ؛یَا فاطِمَهُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّهِ فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللّٰهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ. 🌸شعر به جان پاک تو ای دختر امام سلام به هر زمان و مکام به هر مقام سلام تویی که شام و خراسان بود برادر تو بر آن مقام رفیع و بر این مقام سلام 💠داستان [ایجاد انگیزه] از آیت الله احمدی میانجی(ره) نقل شده؛یکی از علمای بزرگ تبریز به زیارت حضرت معصومه آمد. بعد به قبرستان شیخان رفت. چند نفر از محدثین قبرشان در شیخان است. سر قبر زکریا بن آدم رفت. همینطور که ایستاده بود با خودش فکر می کرد گفت: این زکریا بن آدم، این محدث، در سند صدها حدیث حضور دارد امام رضا به او فرمود:« در قم بمان که بلا به برکت تو از قم دفع می شود». یک محدث است و پیرمرد است و هفتاد سال برای حدیث شیعه زحمت کشیده است، این بالاتر است یا بانویی که ۲۶ سال داشت و از دنیا رفت؟ می گوید: در فکرم بود که کدام بالاتر است؟ به کسی چیزی نگفتم. یک مرتبه دیدم آقایی کنار من ایستاده و یک پیرمرد کلاه نمدی بود. به من گفت: بالای قبر زکریا بن آدم یک نوشته است، بخوان! من اعتنا نکردم. یک مرتبه دیدم این آقا غیب شد. گفتم: ببینم چه نوشته است. دیدم نوشته: «السلام علی ارواح محمدٍ و آل محمدٍ فی الارواح، السلام علی اجساد محمدٍ و آل محمدٍ فی الاجساد» فهمیدم خواستند بگویند: حساب اهل بیت را قاطی نکن! ✅بیان موضوع اگر بخواهیم امامزادگان را تقسیم کنیم؛ 👈 امامزادگانی که فرزند امام بودند ولی جلالت قدری ندارند ؛پسر نوح، جعفر کذاب 👈 امامزادگانی که بسیار جلیل القدر هستند ولی گمنام هستند و نمی دانیم مزارشان کجاست مثل علی بن جعفر فرزند امام صادق(ع) 👈امامزادگانی که جلالتشان معلوم است، مزارشان هم معلوم است اما در مورد زیارت شان حدیث و زیارت نامه وارد نشده است مثل سید محمد فرزند امام هادی 👈 اما امامزادگانی هستند که هم جلالت قدرشان معلوم است و هم مزارشان معلوم است و هم حدیث در ثواب زیارت شان وارد شده است.مثل حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت عبدالعظیم(ع) و کریمه اهل بیت فاطمه معصومه(ع) سه امام فرمودند: «من زارها وجبت له الجنه»، «تدخل شیعتی باجمعهن» همه شیعیان من به شفاعت فاطمه زهرا به بهشت می روند. ✅احادیث 👈امام صادق(ع)«إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکةُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هوَ الْمدِینَةُ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکوفَةُ وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدْفَنُ فِیهِ امْرَأَةٌ منْ وُلْدِی تسَمَّی فاطِمَةَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ. قَالَ الرَّاوِی وَ کانَ هَذَا الْکلَامُ مِنْهُ قَبْلَ أَنْ یولَدَ الْکاظِمُ(ع)» حضرت صادق(ع) فرمود: برای خداوند حرمی است که مکه باشد و برای رسول خدا(ص) حرمی است که آن مدینه باشد و برای امیرمؤمنان حرمی است که آن کوفه باشد و برای ما اهل بیت حرمی است که قم باشد. به زودی فرزندم به نام فاطمه در آن دفن می شود. کسی او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود. (۱) 👈امام رضا(ع):« یا سَعْدُ عِنْدَکمْ لَنَا قَبْرٌ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاک قَبْرُ فاطِمَةَ بنْتِ موسَی(ع) قَالَ نَعَمْ مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ» ای سعد! ما را قبری نزد شما هست؟ عرض کردم: فدایت گردم، منظورتان حضرت فاطمه دختر موسی بن جعفر( است؟ فرمود: بله، هر کسی او را در حالی که به حقش آشناست، زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.(۲) 👈 امام جواد(ع):«مَنْ زَارَ عَمَّتِی بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ» هر کس عمه ام فاطمه(ع) را در قم زیارت کند، برای او بهشت خواهد بود.»(۳) ✔️نکته پایان؛ نتیجه گیری در مورد عظمت علمی ، عرفانی و عبادی بانوی باعظمت، اخت الرضا، تنها خواهر تنی امام رضا(ع) هر چند اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما همین تجلیل ها که از ناحیه مقدس معصومین صورت گرفته از عظمت عبادی، علمی و عرفانی آن حضرت دارد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۱.بحار الانوارج۵۷، ص ۲۱۳. ۲.مستدرک الوسائل، ج ۱۰، ص۳۶۸. ۳.بحار الانوار، ج۴۸، ص ۳۱۶. ...... زخمی به جگر داشت و در تب می سوخت از داغ برادرش مرتب می سوخت هر جا که سَرِ دردِ دِلش وا می شد می گفت: امان از دل زینب... می سوخت   ✍ .
. گریز سلام الله علیها 🔸حضرت رضا(ع) به دعوت مأمون در سال ۲۰۰ هجری از مدینه به خراسان آمد، حضرت معصومه(ع) در سال ۲۰۱ برای دیدار برادر، از مدینه رهسپار خراسان شد(ناگفته پیداست که در این سفر دور گروهی از برادران و خدمتکاران به همراه حضرت معصومه(ع) بوده اند) وقتی که به ساوه رسیدند، حضرت معصومه(ع) بیمار شد، پرسید از این مکان تا قم چقدر راه است؟ عرض کردند: ده فرسخ، به خدمتکار دستور داده که به جانب قم رهسپار گردند،‌به این ترتیب به قم آمد و به منزل موسی بن خزرج بن سعد اشعری که از اصحاب امام رضا(ع) بود، وارد شد. 🔻اما روایت صحیح تر این است که: چون خبر ورود آن بانوی با عظمت حضرت فاطمه معصومه(ع) به آل سعد رسید، همگی به اتفاق به استقبال او رفتند تا او را به قم دعوت کنند، در میان آنها موسی بن خزرج به کاروان حضرت معصومه(ع) رسید، زمام شتر آن حضرت را گرفته و به طرف قم آمد و در منزل خود با کمال افتخار از آن بانو پذیریی کرد، ولی پس از ۱۶ یا ۱۷ روز آن بانوی ارجمند، رخت از جهان بربست و پسران سعد را در سوگ خود نشانید. 😭اما دلها بسوزد: 🔸راوى گوید: گماشتگان ابن زیاد، اسیران و اهل بیت عصمت علیه السّلام و مبارک امام علیه السّلام را به سمت شام شوم حرکت دادند همین که به نزدیک دمشق رسیدند، 😭ام کلثوم علیه السّلام به شمر بن ذى الجوشن، فرمود: از تو درخواستی دارم. شمر گفت : حاجت تو چیست ؟ ام کلثوم فرمود: چون ما را داخل شهر مى نمایید از دروازه اى ببرید که تماشاچیان و تردد کنندگان در آن کم باشند؛ و به لشکریان خود بسپار که سرها را از میان محمل ها و کجاوه ها بیرون آوردند و اندکى از ما دور ببرند؛ تا خوارى و خفت ما مقدارى کم شود. آن نانجیب از راه بغى و عدوان و کفر و طغیان بر ضد خواهش آن مکرمه دوران، امر نمود که سرها را بر بالاى نیزه زدند و در وسط محمل ها نگاه داشتند و آل رسول را بر همین حال از راهى وارد دمشق نمودند که ازدحام خلق در آن بسیار بود. 😭سپس ایشان را بر در مسجد جامع نگاه داشتند، در آن مکانى که اسیران کفار را نگاه مى داشتند. 🔺و لعنه الله علی القوم الظالمین 📚مجلسى، محمّدباقر، بحارالانوار، ج ۵۷، ص ۲۱۹٫ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. شهادت سلام الله علیها بند ۱ منم خواهر ، رضا جانم ، نفس نفس را می شمارم خداحافظ ۲ رسیده وقت احتضارم بار سفر را بسته ام من از رنج و غم ها خسته ام من جانم رضا جانم رضا جان ۲ بند ۲ چه می شد وقت جان دادن رضا می آمد در کنارم گذارم سر به زانویش او را ببینم جان سپارم برادرم رضا کجایی بیا که شد وقت جدایی جانم رضا جانم رضا جان ۲ .👇
. 🔴علت طولانی بودن عمر حضرت 🌸حضرت صادق عليه السلام فرمود: درازى عمر او وامتحان خلق در زمان غيبت او مانند نوح عليه السلام است که: ✅ هفت مرتبه مامور شد که هسته ى خرما بکارد واز ميوه ى او بخورد، آنگاه عذاب بر قومش نازل شود وچون درخت مى شد وبه ميوه مى رسيد باز به تأخير مى افتاد. 🌷ودر هر مرتبه که به تأخير مى افتاد جمعى از قوم او از او بر مى گشتند ومى گفتند: اگر نوح پيغمبر بود وعده ى او خلف نمى شد... 🔵وچون وعده به پايان رسيد خداوند به نوح فرمود: اگر در همان اول عذاب🔥 مى فرستادم آنها که در هر مرتبه مرتد شدند باقى مانده بودند.. 🌪و آن گاه آن خبث باطن ونفاق قلبى خود را بعد از نجات، با مؤمنين ظاهر مى ساختند وبا ايشان به خصومت و جنگ ورياست برمى خاستند. ✅وهمچنين مدت غيبت قائم ما به طول انجامد تا حق از غير حق خالص گردد وايمان از دروغ صاف گردد و شیعیان خالص باقی بمانند... ✍پیوست: چقدر شبیه این روزهای ما...با هر فتنه،چهره ی جدیدی از خودمون رو میشه... 📒 کمال الدين: 355:2 ب 33 ح 50، غيبت طوسى: ص 170 ح 129، بشارة الاسلام: ص 170 ب 7. .
. سنگر هیأت؛ پایگاه جهاد تبیین • بخش‌اول 🔹جهاد تبیین، استراتژی جدیدی است که از سوی رهبر متفکر انقلاب مطرح و صادر شد. پایگاه و کانونی که مناسب و سازگاری وثیقی با این استراتژی نو در عرصه هجوم رسانه‌ای و شناختی دشمن دارد، «هیأت» است. اگر چه ایشان در دیدارهای مکرر با اقشار مختلف مردمی و دولتی نسبت به جهاد تبیین فرمایشات متعددی داشته‌اند‌، اما بیان این اصطلاح نخستین بار در دیدار دانشجویی در اربعین رخ داد. ایشان در دیدار با ستایشگران اهل‌بیت (ع) در بهمن ماه همان سال نیز مجددا نسبت به این امر تاکید داشتند: بنابراین می‌توان نتیجه گرفت علاوه بر مخاطب عام این فرمایشات که عموم انقلابیون را در بر می‌گیرد، مخاطب خاص و اخصی هم دارد و به همین جهت را کانون جهاد و پایگاه جهاد تبیین معرفی کردند؛ « بقیه ائمه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ «جهاد تبیین»؛ همین که بنده مکرر تکرار می‌کنم تبیین یا جهاد تبیین، تبیین کنید، روشن‌گری کنید. محل جهاد تبیین است.» «من به شما جوان‌های عزیز توصیه می‌کنم قدر را بدانید. این گنجینه است؛ حقیقتا گنجینه معتبر و باارزشی است. حسینی به معنای یاد و تبیین است. هم یاد است، هم تبیین است. یعنی باید این‌جور باشد: هم یاد را زنده کند، هم پایگاه و مرکز تبیین باشد. این برای امروز ما لازم است.» | به‌نظر می‌رسد ایشان انتظار دارند استراتژی شبکه و تشکیلات تغییر پیدا کند؛ بنابراین نوع، سطح و مواجهه با دشمن باید حالت جدیدی به خود بگیرد. از سوی دیگر این فرمان مسئولیت سنگینی را برای و بوجود می‌آورد. سربلندی در انجام این وظیفه مجاهدت و دشواری‌های متعددی به همراه دارد که از ابتدایی‌ترین مراحل که ادراک و تحلیل صحنه است آغاز می‌شود و تا مراحل انتهایی که روشنگری با عقلانیت و زینت عاطفه و رعایت اصول و اخلاقیات انسانی و... است، ادامه پیدا می‌کند. 🚩 .
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. سنگر هیأت؛ پایگاه جهاد تبیین • بخش‌اول 🔹جهاد تبیین، استراتژی جدیدی است که از سوی رهبر متفکر انقل
. . به هر حال هر مداحی باید برای تبیین مواضع انقلابی خود ، در هیئت شان ، راهکاری طراحی کند. ممکن است برخی هیئت ها مخالف طرح مباحث سیاسی در هیات باشند و اینجا زیرکی و طراحیِ قبلیِ مداح را میطلبد ؛ که با داستان و حکایات و روایات و در لفافه ، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی و یا لزوم داشتن کشوری یکپارچه و امنیتی پایدار را برای مخاطبینش تبیین کند. تا به مرور بتواند بی پرده گفتمان عدالت خواه و مبتنی بر آرمانهای انقلاب اسلامی را بازگو کند. زحمت دارد ...ولی شدنی ست. ان شاالله .
001 تصویرسازی.mp3
3.47M
✅اصول و مبانی اثرگذاری بر مستمع اگر بخواهیم کلام ما اثرش بر مستمع عمیق باشه و تداوم داشته باشه باید تصویر مطالبی رو که میگیم توی ذهن مستمع بسازیم‼️ 🎤
. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ من حیدرم تجلی اللهم من اسمان معرفت را ماهم من قائل قول سلونی هستم من حیدرم ز سر حق اگاهم معرفتی بالنورانیه معرفة الله به من ببین خدای عالم ای عاشق اگاه انا خلاق روح انا ناجی نوح انا موسی انا عیسی انا یعقوب و هود انا حبل المتین انا حق الیقین انا اول انا آخر انا ذات الودود یا حیدر یا مولا ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ من حیدرم تولدم در کعبه من حیدرم کعبه ز شانم قبله من حیدرم ولایتم توحیده من افضلم ز انبیا در رتبه ولایتی ولایت الله منم ولی الله خدا ز من شده هویدا ای شیعه ی آگاه انا شمس الضحی انا بدر الدجی انا محشر انا میزان انا یوم الجزا انا ام الکتاب انا فصل الخطاب انا مخلوق انا خالق انا رکن الهدی یا حیدر یا مولا ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مقداد اصفهانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اشعار بر اساس حدیث نورانیت منبع: مشارق الانوار الیقین صفحه 510 و خطبه افتخار حضرت علی علیه السلام مشارق الانوار الیقین صفحه 524 روایات موجود در شعر بحار الانوار جلد ۳۸ صفحه ۷۸ حدیث اول بحار الانوار جلد ۳۹ صفحه ۲۲۷ حدیث اول https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi/9377 .👇
‍ . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در شب تار دلم ماه حسین است حسین بهترین راه به الله حسین است حسین عشق در پرده ی این پرسش بی حاصل ماست دل ما در حرمت یا حرمت در دل ماست اشک بر توست شفای دل درمانده ی ماست علتش چیست مگر تربت تو در گل ماست تا برای تو نمیریم ز پا ننشینیم کربلا مقصد ما نیست که سرمنزل ماست ای یارم ، دلدارم ای زندگی  من کس و کارم (ابی عبدالله یا اباعبدالله) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ صد بار اگر شویم فدای تو یاحسین کاری نکرده‌ایم برای تو یاحسین این روضه‌ها مسیر رسیدن به کربلاست قربان ذکر راهگشای تو یاحسین آن خیمه‌های سوخته، غمخانۀ تو شد آن شب چه گرم بود عزای تو یاحسین فریاد از آن دمی که صدایت نمی‌رسید دردا به نی دمید نوای تو یاحسین ای درد و  ، درمونم ای زندگی من دل و جونم (ابی عبدالله یا اباعبدالله) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ گذرم تا به در خانه ات افتاد حسین خانه آباد شدم خانه ات آباد حسین https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi/9379 .👇
‍ . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ سوگند به گریه ی آدم سوگند به عرش معظم سوگند به سرخی پرچم سوگند به ماه محرم تا پای جان برای غمت سینه میزنیم با شور شعر محتشمت سینه میزنیم ما گرچه دور از حرمت سینه میزنیم در زیر سایه علمت سینه میزنیم ذکر فریادم ارث اجدادم تا خراب حسینم خانه آبادم حسبنا الله نعم المولا حسین رحم الله من نادی یا حسین ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ سوگند به لحظه خلقت سوگند به نور نبوت سوگند به اصل امامت سوگند به صبح قیامت این بزم روضه های تو دارالشفای ماست این قطره های اشک یقینا دوای ماست ما با حسین بود خدا را شناختیم این ذکر یا حسین همان ربنای ماست شور شیرینم عشق دیرینم من حسینیم این است دین و آیینم حسبنا الله نعم المولا حسین رحم الله من نادی یاحسین ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi/9381 .👇