eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.2هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
556 ویدیو
784 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. 💠 سیرت طهارت 🔹 وجود مبارك رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) به عنوان اینكه امام ماست و و قدوه ماست معرفی شده است که فرمود: ﴿لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فی رَسُولِ اللّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ﴾؛ یعنی در تمام امور به وجود مبارك آن حضرت تأسی كنید یعنی او امام شماست در عقاید در اخلاق در اعمال، به او تأسی كنید به او اقتدا كنید. 🔹 درباره سنت و سیرت آن حضرت آمده است كه وقتی حضرت از خواب بر می ‌خاست، هیچ كاری را انجام نمی ‌داد مگر اینكه اول وضو بگیرد بعد آن كار را انجام بدهد. همه ما این سنت را به عنوان اصل قرار بدهیم كه . 🔹 وجود مبارك آن حضرت با كلّ نظام آفرینش معامله قرآن می ‌كرد؛ همان ‌طور كه قرآن را نمی ‌شود بی ‌وضو دست زد، سراسر جهان خلقت را كه همه فعل خداست آیه خداست آثار خداست صنع خداست بی ‌وضو دست نمی زد. خب چنین موجودی دیگر هرگز حرف بد نمی ‌زند، خیال باطل نمی‌ كند، آبروی همه را حفظ می‌ كند غیبت كسی را نمی ‌كند، هرگز دروغ نمی ‌گوید هرگز طمع نمی ‌كند، چون می‌ گوید همان ‌طور كه قرآن خداست، آسمان و زمین هم خداست و همان ‌طور كه كلام خدا محترم است و نباید بی ‌وضو به آن دست زد، آب را كه آدم می ‌خورد فعل خداست هوا را كه استنشاق می ‌كند فعل خداست، خب چرا این فعل را من بی ‌وضو دست بزنم؟! آن وقت این می ‌شود . 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1381/03/06 .
. 1⃣ممنوعیت کامل تردد شیطان به هفت آسمان : «كَانَ إِبْلِيسُ لَعَنَهُ اللَّهُ يَخْتَرِقُ السَّمَاوَاتِ السَّبْعَ فَلَمَّا وُلِدَ عِيسَى(ع) حُجِبَ عَنْ ثَلَاثِ سَمَاوَاتٍ وَ كَانَ يَخْتَرِقُ أَرْبَعَ سَمَاوَاتٍ فَلَمَّا وُلِدَ رَسُولُ اللَّهِ(ص) حُجِبَ عَنِ السَّبْعِ كُلِّهَا وَ رُمِيَتِ الشَّيَاطِينُ بِالنُّجُومِ» ♦️ابليس که در آسمان های هفتگانه، رفت و آمد می كرد، هنگامی كه حضرت عيسی(ع) متولد شد، از پرواز کردن به سه آسمان اول ممنوع گرديد، ولی تا آسمان چهارم، رفت و آمد می كرد، و هنگامی كه پيامبر(ص) متولد شد، از پرواز به سوی همه آسمان های هفتگانه ممنوع شد، و شيطانهايی كه به سوی آسمان می رفتند با تيرهای شهاب آسمانی رانده می شدند. 2⃣فرو ریختن تمام بت ها : «وَ لَيْسَ مِنْ الْأَصْنَامُ صَنَمٌ إِلَّا وَ هُوَ مُنْكَبٌّ عَلَى وَجْهِهِ» ♦️همه بتها از جا كنده و سرنگون شدند. امام علی(علیه السلام) فرمود : «لَمَّا وُلِدَ رَسُولُ اللَّهِ(ص) أُلْقِيَتِ الْأَصْنَامُ فِي الْكَعْبَةِ عَلَى وُجُوهِهَا» ♦️هنگامی که حضرت رسول اکرم(ص) همه بت ها در کعبه فرو افتادند و سرنگون شدند.(۱) 3⃣به لرزه درآمدن «ایوان کسری» و فرو ریختن چهارده کنگره از آن : «ارْتَجَسَ فِي تِلْكَ اللَّيْلَةِ إِيوَانُ كِسْرَى وَ سَقَطَتْ مِنْهُ أَرْبَعَ عَشْرَةَ شُرْفَةً» ♦️در آن هنگام ايوان عظيم كاخ مدائن (كاخ شاه ايران) به لرزه درآمد و چهارده كنگره (دندانه سر دیوار) آن فرو ریخت. 4⃣خشک شدن دریاچه ساوه وجاری شدن سیل در بیابان «سماوه» : «غَاضَتْ بُحَيْرَةُ سَاوَةَ وَ فَاضَ وَادِي السَّمَاوَةِ» ♦️آب درياچه ساوه در زمين فرو رفت و خشكيد ودر بیابان سماوه سیل جاری شد. 5⃣خاموش شدن آتشکده فارس بعد از هزار سال : «وَ خَمَدَتْ نِيرَانُ فَارِسَ وَ لَمْ تَخْمُدْ قَبْلَ ذَلِكَ بِأَلْفِ عَامٍ» ♦️آتشكده سرزمين فارس، پس از هزار سال روشنايی خاموش شد. 6⃣خواب دیدن موبد موبدان : «وَ رَأَى الْمُؤْبَذَانُ فِي تِلْكَ اللَّيْلَةِ فِي الْمَنَامِ إِبِلًا صِعَاباً تَقُودُ خَيْلًا عِرَاباً قَدْ قَطَعَتْ دِجْلَةَ وَ انْسَرَبَتْ فِي بِلَادِهِمْ» ♦️موبد موبدان در آن شب در خواب دید که شتران سرکشی که اسبان عربی اصیل را در پی داشتند از دجله گذشتند و به سرزمین فارس وارد شدند. 7⃣شکاف برداشتن طاق کسری و جاری شدن آب دجله در درون کاخ : «وَ انْقَصَمَ طَاقُ الْمَلِكِ كِسْرَى مِنْ وَسَطِهِ وَ انْخَرَقَتْ عَلَيْهِ دِجْلَةُ الْعَوْرَاءُ» ♦️طاق كسرى از وسط شكست و رود دجله عريان بر آن مسلط شد. 8⃣تابیدن نوری در سرزمین حجاز و امتداد تا مشرق : «وَ انْتَشَرَ فِي تِلْكَ اللَّيْلَةِ نُورٌ مِنْ قِبَلِ الْحِجَازِ ثُمَّ اسْتَطَارَ حَتَّى بَلَغَ الْمَشْرِقَ» ♦️و در آن شب نورى از سمت حجاز برآمد و تا مشرق امتداد داد. 9⃣سرنگون شدن تخت های پادشاهان جهان : «وَ لَمْ يَبْقَ سَرِيرٌ لِمَلِكٍ مِنْ مُلُوكِ الدُّنْيَا إِلَّا أَصْبَحَ مَنْكُوساً وَ الْمَلِكُ مُخْرِساً لَا يَتَكَلَّمُ يَوْمَهُ ذَلِكَ» ♦️و تخت همه سلاطين وارونه شد و خودشان لال شدند و در آن روز نتوانستند سخن گويند. 🔟علم پیشگویان از آنها سلب شد و جادوی جادوگران باطل شد : «وَ انْتُزِعَ عِلْمُ الْكَهَنَةِ وَ بَطَلَ سِحْرُ السَّحَرَةِ وَ لَمْ تَبْقَ كَاهِنَةٌ فِي الْعَرَبِ إِلَّا حُجِبَتْ عَنْ صَاحِبِهَا» ♦️دانش كاهنان ربوده شد و سحر جادوگران باطل گرديد و كاهنهاى عرب از همزاد شيطانى خود ممنوع شدند. 1⃣1⃣قریشیان نزد خداوند عظمت یافتند و آل الله خوانده شدند : «وَ عَظُمَتْ قُرَيْشٌ فِي الْعَرَبِ وَ سُمُّوا آلَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إِنَّمَا سُمُّوا آلَ اللَّهِ لِأَنَّهُمْ فِي بَيْتِ اللَّهِ الْحَرَامِ» ♦️قریشیان نزد خداوند عظمت یافتند و آنها را آل الله گفتند براى آنكه در بيت الله بودند. 2⃣1⃣ناله سردادن ابلیس و حزبش : «وَ صَاحَ إِبْلِيسُ لَعَنَهُ اللَّهُ فِي أَبَالِسَتِهِ» ♦️ابليس در ميان اعوان و انصار خود فرياد كشيد. 3⃣1⃣خوشحالی وتسبیح گفتن تمامی موجودات : «وَ أَضَاءَ تِلْكَ اللَّيْلَةَ جَمِيعُ الدُّنْيَا وَ ضَحِكَ كُلُ‏ حَجَرٍ وَ مَدَرٍ وَ شَجَرٍ وَ سَبَّحَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ» ♦️و جميع دنيا در آن شب روشن شد و هر سنگ و كلوخى و درختى خنديدند و آنچه در آسمانها و زمين ها بود تسبيح خدا گفتند.(۲)(۳) 📚منابع : ۱)مناقب ابن شهر آشوب، ج۱، ص۳۱ ۲)الخرایج و الجرایح راوندی، ج۱، ص۲۱ ۳)بحارالأنوار مجلسی، ج‏۱۵، ص۲۷۴ .
. ✅امام محمد باقر(علیه السلام) می فرماید : «لَمَّا وُلِدَ اَلنَّبِيُّ(ص) جَاءَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ اَلْكِتَابِ إِلَى مَلَإٍ مِنْ قُرَيْشٍ فِيهِمْ هِشَامُ بْنُ اَلْمُغِيرَةِ وَ اَلْوَلِيدُ بْنُ اَلْمُغِيرَةِ وَ اَلْعَاصُ بْنُ هِشَامٍ وَ أَبُو وَجْزَةَ بْنُ أَبِي عَمْرِو بْنِ أُمَيَّةَ وَ عُتْبَةُ بْنُ رَبِيعَةَ فَقَالَ : أَ وُلِدَ فِيكُمْ مَوْلُودٌ اَللَّيْلَةَ؟» ♦️هنگامى كه حضرت رسول اكرم(ص) به دنيا آمد مردى از اهل كتاب نزد گروهى از قريش كه در ميان آنها هشام بن مغيره، وليد بن مغيره، عاصم بن هشام، ابو وجزة بن ابى عمرو بن اميّه و عتبة بن ربيعه ديده مى‌شدند آمد و گفت : آيا ديشب در ميان شما نوزادى ديده به جهان گشوده است؟ آنان گفتند : خیر! آن مرد گفت : «فَوُلِدَ إِذاً بِفِلَسْطِينَ غُلاَمٌ اِسْمُهُ أَحْمَدُ بِهِ شَامَةٌ كَلَوْنِ اَلْخَزِّ اَلْأَدْكَنِ وَ يَكُونُ هَلاَكُ أَهْلِ اَلْكِتَابِ وَ اَلْيَهُودِ عَلَى يَدَيْهِ قَدْ أَخْطَأَكُمْ وَ اَللَّهِ يَا مَعْشَرَ قُرَيْشٍ» ♦️بنابراين بايد در فلسطين نوزادى ديده به جهان گشوده باشد كه نام او احمد است و خالى در بدن دارد به رنگ خاكسترى و اهل كتاب و يهود به دست او نابود شوند. اى قريشيان! به خدا سوگند اين نوزاد بهرۀ شما نشده است. «فَتَفَرَّقُوا وَ سَأَلُوا فَأُخْبِرُوا أَنَّهُ وُلِدَ لِعَبْدِ اَللَّهِ بْنِ عَبْدِاَلْمُطَّلِبِ غُلاَمٌ فَطَلَبُوا اَلرَّجُلَ فَلَقُوهُ فَقَالُوا : إِنَّهُ قَدْ وُلِدَ فِينَا وَ اَللَّهِ غُلاَمٌ!» ♦️آنها پس از شنيدن اين سخن از گرد آن مرد پراكنده شدند و به كند و كاو پرداختند و آگاه شدند كه در خانۀ عبداللّٰه بن عبدالمطّلب نوزادى به دنيا آمده است، پس به دنبال آن مرد گشتند و او را ديدند و گفتند : به خدا سوگند! در ميان ما نوزادى ديده به جهان گشوده است. آنان مرد گفت : «قَبْلَ أَنْ أَقُولَ لَكُمْ أَوْ بَعْدَ مَا قُلْتُ لَكُمْ» ♦️پيش از آنكه اين موضوع را به شما گفتم به دنيا آمد يا پس از آن‌؟ آنان گفتند : پيش از آن كه اين سخن را به ما بگويى! آن مرد گفت : «فَانْطَلِقُوا بِنَا إِلَيْهِ حَتَّى نَنْظُرَ إِلَيْهِ» ♦️ما را نزد او ببريد تا او را ببينم. آنها نزد مادر او آمدند و گفتند : «أَخْرِجِي اِبْنَكَ حَتَّى نَنْظُرَ إِلَيْهِ» ♦️نوزادت را پيش بياور تا او را ببينم. حضرت آمنه(س) گفت : «إِنَّ اِبْنِي وَ اَللَّهِ لَقَدْ سَقَطَ وَ مَا سَقَطَ كَمَا يَسْقُطُ اَلصِّبْيَانُ لَقَدِ اِتَّقَى اَلْأَرْضَ بِيَدَيْهِ وَ رَفَعَ رَأْسَهُ إِلَى اَلسَّمَاءِ فَنَظَرَ إِلَيْهَا ثُمَّ خَرَجَ مِنْهُ نُورٌ حَتَّى نَظَرْتُ إِلَى قُصُورِ بُصْرَى وَ سَمِعْتُ هَاتِفاً فِي اَلْجَوِّ يَقُولُ لَقَدْ وَلَدْتِيهِ سَيِّدَ اَلْأُمَّةِ فَإِذَا وَضَعْتِيهِ فَقُولِي أُعِيذُهُ بِالْوَاحِدِ مِنْ شَرِّ كُلِّ حَاسِدٍ وَ سَمِّيهِ مُحَمَّداً(ص)» ♦️به خدا سوگند! پسر من زاده شد ولى آن گونه كه فرزندان ديگر زاده مى‌شوند. او دو دست خود را بر زمين نهاد و سر خود به آسمان بالا برد و بدان نگريست، سپس نورى از او برخاست كه من كاخهاى بصرى را مشاهده كردم و شنيدم هاتفى در آسمان ندا مى‌كرد : همانا تو سرور مردمان را به دنیا آوردی. پس وقتی او را بر زمين نهادى بگو : او را از شرّ هر حسودى به خداى يگانه پناه مى‌دهم و او را محمّد نامگذاری کن. آن مرد گفت : او را نزد من بياور و آمنه او را نزد آن مرد آورد. «فَنَظَرَ إِلَيْهِ ثُمَّ قَلَّبَهُ وَ نَظَرَ إِلَى اَلشَّامَةِ بَيْنَ كَتِفَيْهِ فَخَرَّ مَغْشِيّاً عَلَيْهِ فَأَخَذُوا اَلْغُلاَمَ فَأَدْخَلُوهُ إِلَى أُمِّهِ وَ قَالُوا : بَارَكَ اَللَّهُ لَكِ فِيهِ» ♦️آن مرد به او نگريست و كودك را برگرداند و همين كه چشمش به خال ميان دو شانۀ او افتاد بيهوش بر زمين افتاد. آنها نوزاد را گرفتند و نزد مادرش بردند و گفتند : خداوند اين نوزاد را براى تو مبارك گرداند. همين كه آنها از نزد آمنه(س) بيرون رفتند آن مرد به هوش آمد و حاضران به آن مرد گفتند : تو را چه شد که این حالت به تو دست داد؟ او گفت : «ذَهَبَتْ نُبُوَّةُ بَنِي إِسْرَائِيلَ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ هَذَا وَ اَللَّهِ مَنْ يُبِيرُهُمْ فَفَرِحَتْ قُرَيْشٌ بِذَلِكَ» ♦️نبوّت بنى اسرائيل، تا روز رستاخيز از ميان رفت، و به خدا سوگند اين كودك همان كسى است كه آنها را نابود خواهد ساخت. قريش از شنيدن اين سخن شاد شدند. آن مرد وقتی كه شادى قريش را ديد به ايشان گفت : «أَمَا وَ اَللَّهِ لَيَسْطُوَنَّ بِكُمْ سَطْوَةً يَتَحَدَّثُ بِهَا أَهْلُ اَلْمَشْرِقِ وَ اَلْمَغْرِبِ» ♦️به خدا سوگند! چنان يورشى بر شما ببرد كه خاور و باختر از آن سخن بگويند!(۱) 📚منبع: ۱)الکافی کلینی، ج۸، ص۳۰۰ .
. سرود زیبا ویژۀ ایامِ میلاد پیامبرِ ختمی مرتب محمد مصطفی صلوات الله علیه _ حاج محمود کریمی ای نقشِ ترنج آسمونا ای نقشۀ گنج آسمونا ... ای جانِ حیات یا محمد عالم به فدات یا محمد ... ای قصۀ شیرینِ عشق دینِ تو شد آیین عشق ... خورشید و ماه ، اومدن از راه خود جبرائیل شده مداح .. میخونه تو جمع آل الله یا حبیبی یا رسوالله ... ای نقشِ ترنج آسمونا ای نقشۀ گنج آسمونا ... ای جانِ حیات یا محمد عالم به فدات یا محمد ... ای قصۀ شیرینِ عشق دینِ تو شد آیین عشق ... ریگ صحرا ، ماهی دریا به تو مدیون همه دنیا .. با تو معنا میشه خوبیها یا حبیبی یا اباالزهرا ... ای مظهر رحمتِ خدایی پیغمبر مهربونیایی ... ای شمس منیر یا محمد دستم رو بگیر یا محمد ... دریا تویی ، صاحل تویی کامل ترین کامل تویی ای نقشِ ترنج آسمونا ای نقشۀ گنج آسمونا ... ای جانِ حیات یا محمد عالم به فدات یا محمد ... ای قصۀ شیرینِ عشق دینِ تو شد آیین عشق ... شیدایِ تو ، به هوای تو دل من افتاد به پایِ تو .. میتپه قلبم برایِ تو تو و نسلُ بچه های تو ... اسمت پر معنویتم کرد اسلام تو با هویتم کرد ای آیه عشق یا محمد سرمایۀ عشق یا محمد بر انبیا خاتم تویی فرمانده عالم تویی ای نقشِ ترنج آسمونا ای نقشۀ گنج آسمونا ... ای جانِ حیات یا محمد عالم به فدات یا محمد ... ای قصۀ شیرینِ عشق دینِ تو شد آیین عشق ... امشب غوغاست تو دل عاشق نمیشه هر بنده ای لایق که حقایق رو بگیره از ملکوت حضرت صادق ... حیثیت علم و منبری تو خورشیدِ مسیر حیدری تو دلداده به این مکتبم من آزاده و عشق مذهبم من نور خدا شد منجلی از صادقِ آل علی ... علی علی علی ... صلوات_الله_علیه .👇
3. ای نقش ترنج آسمونا.mp3
8.31M
🌺 🌺حضرت رسول ص و امام صادق ع 🎤 🎼 دستگاه 🌹ای نقش ترنج آسمونا... مدرس
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
🌺#مولودی_خوانی 🌺حضرت رسول ص و امام صادق ع 🎤#حاج_محمود_کریمی 🎼 دستگاه #همایون 🌹ای نقش ترنج آسمونا..
👆 . 🌺🌺🌺🌺🌺 ببینید چگونه فضای شاد را در محزونترین نغمات هم میشه پیاده‌کرد. به شرطی که تمپو و سرعت چینش کلمات افزایش پیدا کنه دوم اینکه ضرباهنگ محکم و استرس روی کلمات به درستی بیان بشه و سوم اینکه نغمه‌ به درستی اجرا بشه و به قول اساتید خارج نزنه و اینجا است که کسی مثل حاج محمود کریمی انصافا توانایی خلق این فضا رو به زیبایی تمام دارند. هرچند نمیشه از مستمع توانمند اینجا در همراهی در اجرای بهتر نغمه چشم پوشی کرد. 🌺🌺🌺🌺 در اینجا اشاراتی به بیداد میشه جایی که اوج نغمه همایون و به عبارتی گل نغمه است. و چه پارادوکس زیبایی، جایی که بیداد معمولا هجران را فریاد میزند اما با بیداد اینجا داریم از وصل و رسیدن و ولادت دم‌ میزنیم. ای نقش ترنج آسمونا... مدرس استاد .
. ✅مردی از اميرالمؤمنين امام علی(علیه السلام) درخواست كرد که اخلاق حضرت رسول اكرم(ص) را برايش وصف کند و بشمارد. حضرت(ع) فرمود : تو نعمتهای دنيا را بشمار تا من نيز اخلاق آن حضرت(ص) را برايت بشمارم. آن مرد گفت : چگونه ممكن است نعمتهای دنيا را إحصاء كرد و به شمارش آورد، در حالی که خداوند در قرآن کریم مي فرمايد: «وَ إِنْ تَعُدُّواْ نِعْمَةَ اللّهِ لَاتُحْصُوهَا» ♦️اگر نعمت های خداوند را بشماريد، نمی توانيد آن را به پايان برسانيد.(نحل/۱۸) اميرالمؤمنين(ص) فرمود : خداوند تمام نعمت های دنيا را قليل و كم می داند، در اين آيه كه مي فرمايد : «قُلْ مَتَاعُ الدُّنْيَا قَلِيلٌ» ♦️بگو متاع دنيا اندك است.(نساء/۷۷) در حالی که خداوند متعال اخلاق رسول اكرم(ص) را در اين آيه عظيم شمرده و چنانچه مي فرمايد: «وَ إِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ» ♦️تو را خوئی بسيار بزرگ است.(قلم/۴) اينك تو چيزی كه قليل است نمی توانی بشماری، من چگونه چيزی كه عظيم و بزرگ است، شمارش كنم؟!! ولی همين قدر بدان، تمام پيامبران مظهر يكی از اخلاق پسنديده بودند، چون نوبت به آن حضرت(ص) رسيد، تمام اخلاق پسنديده را جمع كرد و از اين رو فرمود : «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» ♦️من برانگيخته شدم تا اخلاق نيكو را تمام كنم و به کمال برسانم.(۱) 📚منبع : ۱)السُنن الکبری بیهقی، ج۱۰، ص۳۲۳ . ................ . علیه_السلام 👈🏼 عَنْ عَلِيِّ بْنِ سُوَيْدٍ اَلسَّائِيِّ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلْأَوَّلِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: مَا خَلَقَ الله خَلْقاً أَفْضَلَ مِنْ مُحَمَّدٍ صَلَّى الله عَلَيْهِ وَآلِهِ. وَلاَ خَلَقَ خَلْقاً بَعْدَ مُحَمَّدٍ أَفْضَلَ مِنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ‌السَّلاَمُ. 📝 خداوند هيچ مخلوقى برتر از نیافرید و بعد از او هیچ خلقی برتر از خلق نکرد. 📚 منابع: ۱. الإختصاص، ج ۱، ص ۱۸ ۲. بحارالأنوار ج ۱۶، ص ۳۷۷ ۳‌. علل الشرائع، ج۱، ص ۵ .
. مستحضر باشید که این صلوات ، سند روایی ندارد و بقصد رجاء و به امید ثواب ، خوانده میشود. صلوات خاصه بی بی روزی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به حضرت فاطمه علیها السلام فرمودند: «یا فاطمةُ مَن صَلّی عَلَیکِ، غَفَرَ اللهُ لَهُ وَ اَلَحَقَهُ بی حَیثُ کَنتُ فی الجَنَةِ.»[1] ای فاطمه هرکس برای تو صلوات بفرستد خداوند او را مورد آمرزش خویش قرار می دهد و در هر کجای بهشت که من باشم او را به من ملحق خواهد ساخت. در این روایت، رسول اکرم صلی الله علیه آله اجر و پاداش کسی که بر حضرت فاطمه علیها السلام صلوات فرستد را آمرزش گناهان بیان کرده‌اند و این عمل چنان مرتبه‌ای دارد که شخص را در مراتب بهشتی بالا می‌برد و به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ملحق می‌کند. از برخی علما، صلوات خاص و مجرب برای حضرت زهراء علیها السلام به شکل زیر نقل شده است: اللهُمَ صَلِ علی فاطمةَ وَ أَبیِها وَ بَعلِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فیها بِعَدَدِ ما أحَاطَ بِهِ عِلمُک اگر چه این صلوات در روایات ما وارد نشده است اما بدون تردید گوینده‌ی آن مشمول فرمایش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌شود. همچنین متناسب با این صلوات برخی بزرگان ادعیه خاصی را توصیه کردند که در اینجا به ذکر دومورد از آنها کفایت می شود: 1ـ در وصیت نامه آیت الله مرعشی نجفی آمده است که توصیه فرموده‌اند به قرائت مداوم این دعا در قنوت نمازهای یومیه: اللهُمَ انی أسألُکَ بِحَقِ فاطمةَ وَ أَبیِها وَ بَعلِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فیها أَن تُصلیَ علی مُحَمَدٍ وَ آلِ مُحَمَدٍ وَ أَن تَغفِرَلی ذُنُوبی وَ تَفعَل بِى ما أنت أهْلُهُ وَ لا تَفعَل بی ما أنا أَهلُهُ. 2ـ در کتاب مستدرک الوسائل این دعا از لسان برخی عرفا نقل شده است که برای روشنی و قوت چشم بسیار مفید است: اللهُمَ رب الکَعبَةِ وَ بانیِها وَ فاطِمةَ وَ ابیِها وَ بَعلِها وَ بَنیها نَوِّر بَصَری وَ بَصیرَتی. پی‌نوشت: [1]. کشف الغمه (اربلی)، ج2، ص100. [2]. مستدرک الوسائل، ج1، ص446. .
. 9 علیه_السلام یا اباصالح مبارک روز میلاد دو سرور هم رسول حق رسیده هم شده میلاد جعفر حتماً ای جان پیمبر می روی امشب مدینه کاش که این شادی گذارد مرهمی بر زخم سینه یک تبسّم بر لب تو آرزوی قلب ماست دیدن روز ظهور تو دعای شیعه هاست تهنیت یا صاحب الامر... 🌸🌸🌸🌸🌸 هم رئیس مذهب آمد هم علمدار نبوّت وا شده در جشن امشب سوی شیعه درب رحمت می شود آیا ببینیم؟ روی این دو ماه عصمت می شود تنها میسّر با ظهورت روز رجعت بعد رجعت در چنین روزی به همراه شما می رسیم به خدمت جدّ تو ختم الانبیا تهنیت یا صاحب الامر... 🌸🌸🌸🌸🌸 می رسد روزی که با تو در بقیع صحنی بسازیم به ضریح و بارگاه ِ حضرت صادق بنازیم آن زمان که نام مهدی حک شود در هر ورودی زیر دست و پای ماهاست پرچم آل سعودی وعده ی ما می شود در هفده ماه ربیع در حریم حضرت صادق،گلستان بقیع العجل یا صاحب الامر... 🌸🌸🌸🌸🌸 با ظهور تو زمان ِ باشکوه انتقام است موقع سوزاندن دو غاصب حقّ امام است در می آری آن دو بت را از کنار قبر احمد قاتلان مادرت را می زنی در پیش ما حد ضجّه های دشمنان کافر تو دیدنی ست شادی و لبخند زهرا مادر تو دیدنی ست العجل یا صاحب الامر... ✍علی مهدوی نسب(عبدالمحسن) .👇
Safar 1402.05.30 - Shab 05 - H-Sarollah.Rasht - Shahadat H-Roqayeh S - 01 - Abozar Biukafi - Najva - Edit.mp3
7.47M
اَلا که راز خدایی، خدا کند که بیایی تو نور غیب نمایی، خدا کند که بیایی شب فراق تو جانا خدا کند به سرآید سرآید و تو برآیی، خدا کند که بیایی دمی که بی تو سر آید خدا کند که نیاید اَلا که هستی مایی، خدا کند که بیایی فسرده غنچه گُل‌ها فتاده عقده به دل‌ها تو دست عقده‌گشایی، خدا کند که بیایی ز چهره پرده برافکن، به ظلم شعله در افکن تو دست عدل خدایی، خدا کند که بیایی نظام هر دو جهانی امام عصر و زمانی یگانه راهنمایی، خدا کند که بیایی تو مشعری عرفاتی، تو زمزمی، تو فراتی تو رمز آب بقایی، خدا کند که بیایی دل مدینه شکسته حرم به راه نشسته تو مروه‌ای، تو صفایی، خدا کند که بیایی به سینه‌ها تو سروری به دیده‌ها همه نوری به دردها تو دوایی، خدا کند که بیایی تورا به حضرت زهرا، بیا ز غیبت کبری دگر بس است جدایی، خدا کند که بیایی حاج‌ابوذر‌بیوکافی .
. هر عاشق صادق که تولّا دارد از دشمن فاطمه تبرّا دارد قلب همه اهل بیت با زمزمه‌ی "یا منتقم! اِنتَقم" تسلّا دارد ................. . بر ساحت چهارده نور مطلق صلوات بر هر که بر آنها شده ملحق صلوات بر آن سه خلیفه ی به ناحق لعنت بر شیر خدا ؛ ولی بر حق صلوات ............. . منهای علی تمامِ دنیا هیچ است بی لعنِ عدوی او تبرّی هیچ است شیدای علی اگر نباشی زاهد دریای نماز و کوهِ تقوّی هیچ است ........ هر کس ز علی به دل محبت دارد از آل سقیفه هم برائت دارد عامل به تولی و تبری مردم دیگر چه هراسی ز قیامت دارد ........ بوده همیشه دلِ من با علی پر می‌کشم صحنِ نجف تا علی ذکرِ لبم خفی و هم منجلی لَعنِ عَلی عَدوِّك یا علی .................. . باعشق علی شیعه پر از عزت باد دور از شب اندوه و غم و محنت باد بر حیدر و بر آل محمد صلوات بر منکر مرتضی علی لعنت باد .................... 🔻 یاری کردن و نصرت رساندن به اهل‌بیت علیهم‌السلام 🔻 🔹 على بن عاصم از ياران امام عسكرى علیه‌السلام بود، روزى به نزد حضرت آمد و عرض كرد: من كارى از دستم بر نمى‌آيد جز اينكه از دشمنان شما جويم و در خلوت آنها را كنم. 🔹 حضرت فرمود: پدرم از جدم از رسول‌خدا صلی‌الله‌ علیه‌ و آله و سلم نقل نمود كه فرمود: 🔹 هر كه از ما اهل‌بيت ناتوان بود، دشمنان ما را كند خداوند صداى او را به گوش فرشتگان خواهد رساند، آنها نيز با او هم صدا گردند و كسانى را كه او كرده را كنند و ملائكه جهت وى طلب مغفرت نمايند و او را بستايند و گويند: 🔹 خداوندا درود خود را به روان اين بنده‌ات كه در راه اولياى تو آنچه را كه در توان داشته بذل نموده بفرست، كه اگر وى بيش از آن می‌توانست دريغ نميداشت. 🔹 در آن حال از جانب پروردگار ندا رسد كه اى ملائكه، دعاى شما را مستجاب نمودم و درود خود را به روان او و روان پاكان فرستادم و او را از نيكان برگزيده خويش ساختم. 📚 بحارالأنوار، جلد ۵۰، صفحه ۳۱۶ .
. استادِ سخن شده ایم، ولیکن از عمل، مطابق سیره ی عملی اهلبیت،وامانده ایم،... از بد زبانیِ مرد شامی به امام حسن میگوییم، واز کرامت امام مجتبی در برخورد با وی،مشعوف میشویم ولی خودمان نمیتوانیم با ادب، جواب منتقدی را بدهیم...! براستی گویا در حد حرف و سخن مانده ایم و گامی در عمل به اوامر و نواهی اهلبیت برنداشته ایم..! از سوء ظن میگوییم و از فوائد حسن ظن، ... اما همه را قضاوت میکنیم.... خدا ما را هدایت کند... ان شاءالله .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 23 ربیع الاول؛ ورود حضرت معصومه (س) به قم 🟢 علم حضرت معصومه (س)؛ عصر امام کاظم(ع) بود. روزی جمعی از شیعیان برای دریافت پاسخ به سوالهای خود، به مدینه وارد شدند تا به محضر امام کاظم(ع) برسند، آن حضرت در مسافرت بود، نظر به اینکه آنها ناگزیر به مراجعت بودند، پرسشهای خود را نوشتند و به افراد خانواده امام کاظم(ع) تحویل دادند تا در سفر بعد جواب آنها را دریافت نمایند. هنگام خداحافظی، دیدند حضرت معصومه(س) پاسخ پرسشهای آنها را نوشته و آماده کرده است. آنها شادمان شدند و پاسخها را دریافت کردند و به سوی وطن رهسپار شدند، در مسیر راه به امام کاظم(ع) برخوردند و ماجرا را به عرض آن حضرت رساندند، امام کاظم(ع) آن نوشته را از آنها طلبید و مطالعه کرد، پاسخهای حضرت معصومه(س) را درست یافت. سه بار فرمودند: «فَداها اَبُوها؛ پدرش به فدایش باد.» 📚منبع حضرت معصومه(س) فاطمه دوم، محمد محمدی اشتهاردی، ص ۱۳۳ ....‌‌‌‌‌...... 🔹🔷《ألسَّلاَمُ عَلَيکِ يَا فَاطِمَةَ المَعصُومِةِ(سَلامُ اللهِ عَلیهَا) وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ》🔷🔹 ✅امام صادق(علیه السلام) می فرماید : 📋《إِنَّ لِلَّهِ حَرَمَاً وَ هُوَ مَکةُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَةُ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَمَاً وَ هُوَ الْکوفَةُ وَ لَنَا حَرَمَاً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدْفَنُ فِیهِ امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی تُسَمَّی فَاطِمَةَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ》 ♦️خدا را حرمی است و آن مکه است، پیامبر(ص) را حرمی است و آن مدینه است، امیرالمومنین(ع) را حرمی است و آن کوفه است و برای ما حرمی است و آن قم است و در آن خانمی از فرزندان من به نام فاطمه(س) دفن خواهد شد، هرکس وی را زیارت کند پاداشش بهشت خواهد بود.(۱) در سال ۲۰۰ هجری قمری در پى اصرار «مأمون عباسی» به سفر تبعيدگونه امام رضا(علیه السلام) از مدینه به خراسان، يك سال بعد، حضرت معصومه(س) به شوق ديدار برادر به همراه کاروانی که عده اى از برادران و برادر زادگان در بین آنها بودند، به طرف خراسان حركت كردند. وقتی كاروان حضرت به شهر ساوه رسيد، عده‌اى از مخالفان و دشمنان اهل بيت(علیهم السلام) راه را سدّ كردند و با همراهان حضرت معصومه(س) وارد جنگ شدند. در نتيجه تقريبا اكثر مردان كاروان به شهادت رسيدند و عده‌ای مجروح شدند و خود حضرت(س) نیز بیمار و رنجور گشتند. وقتی حضرت معصومه(س) دیدند، ادامه مسیر به سمت خراسان، برای کاروان میسر نیست، ایشان قصد شهر قم کردند و از همراهان پرسیدند : چقدر راه است بين ساوه و قم؟ گفتند : ده فرسخ ایشان فرمود : 📋《إِحْمِلُونِي إِلَيْهَا》 ♦️مرا به قم ببريد. پس ایشان را به قم بردند. وقتی این خبر به اهالی قم رسید، اشراف و بزرگان قم به نمایندگی «موسی بن خزرج» به استقبال حضرت فاطمه معصومه(س) رفتند. آل سعد(اشعری) با یکدیگر اختلاف کردند، در این باب که چه کسی سزاوار میزبانی از دختر حضرت موسی بن جعفر(ع) باشد. 📋《فَلَمَّا وَصَلَ إِلَيْهَا أَخَذَ بِزِمَامِ نَاقَتِهَا وَ جَرَّهَا إِلَى مَنْزِلِهِ》 ♦️سرانجام موسی پس از دیدار حضرت(س)، افسار ناقه ی ایشان را گرفت و به سمت قم و به منزل خویش آورد.(۲) 🏴اینجا وقتی کاروان حضرت معصومه(س) وارد قم شد، شهر را برای استقبال از ایشان، تزیین کردند و همگی به استقبال ایشان رفتند و قدوم مبارکش را گلباران کردند و ارادت خود را به این خاندان نشان دادند. اما امان از دل زینب(س) که وقتی کاروان اسرای کربلا را وارد شهر شام کردند، در این هنگام؛ 📋《ظَلُّوا عَلَى بَابِ المَدِينةِ ثَلَاثةَ أيَّامِِ حَتَّى يُزَيِّنُوا البَلَدَ》 ♦️اسرای اهل بيت(علیهم السلام) را سه روز پشت دروازه شام نگه داشتند، تا شهر را تزیین کنند.(۳) و وقتی اسراء را از دروازه شام داخل کردند، آنها را سنگ باران کردند. اسرای کربلا را به همراه سرهای شهداء وارد بازار دمشق کردند. 📋《إذا بَكَت إِحدَاهُنَّ عِندَ رُؤيَتِهِ ضَرَبَها حَارِسٌ بِسَوطِهِ، وَ وَقَفَ أهلُ الذِّمَّةِ لَهُنَّ في سوقِ دِمَشقَ يَبصُقونَ فِي وُجوهِهِنَّ》 ♦️هرگاه یکی از اسرا با دیدن سرها گریه می‌کرد، نگهبانان او را با تازیانه می‌زدند و یهود و نصارا برای دیدن آن‌ها در بازار دمشق ایستاده و بر صورت آن‌ها آب دهان می‌انداختند. يزيد، دستور داد تا سر امام حسين(ع) را بر در بياويزند، در حالى كه اهل بیت امام(ع) در اطرافش بودند. همچنين یزید به نگهبانان دستور داد كه؛ 📋《إِذَا بَكَت مِنهُنَّ بَاكِيَةٌ فَاَلطَمَوهَا》 ♦️هرگاه يكى از آنان گريست، او را بزنيد.(۴) {وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ} 📚منابع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۴۸، ص۳۱۷ ۲)بحارالانوار مجلسی، ج۵۷، ص۲۱۹ ۳)کامل بهایی عمادالدین طبری، ج۲، ص۳۶۱ ۴)بستان الواعظین ابن جوزی، ص۲۶۳ .