eitaa logo
در حال رشد | رضـا مَـلِکی
850 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
705 ویدیو
35 فایل
تاسیس: ۱۴۰۲/۱/۱۸ یک #طلبه دهه هشتادی که میخواد در کنار شما رشد کنه و مطالبی که یاد میگیره رو با شما به اشتراک بذاره! گروه تعاملی:https://eitaa.com/joinchat/937755129Ca6e01c987d خادم: @Reza_Malekigh
مشاهده در ایتا
دانلود
7.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 در برنامه‌های اعتکاف کاری کنید که روحیه معنوی در میان جوانان تثبیت بشود ▫️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز، در پایان مجلس روضه‌ی شهادت امام کاظم (ع) که با حضور حجت الاسلام تکیه ای و سایر مسئولان ستاد مرکزی اعتکاف برگزار شد، تأکید کردند: دستشان درد نکند، خدا خیرشان بدهد ان‌شاءالله. خدا قبول کند از ایشان، این زحمتی که کشیدند، اعتکاف را رواج دادند. زمان ما اصلاً نبود، معمول نبود خیلی اعتکاف. در مشهد که اصلاً من ندیده بودم هیچ‌کس اعتکاف کند، هیچ، اصلاً. در قم در مسجد امام [حسن عسکری علیه‌السلام] در آن شبستان بالا، روبه‌رو، شاید مثلاً پنج تا، شش تا از این بین ستونها را پرده می‌کشیدند و هر پرده‌ای دو نفر یا سه نفر از طلبه‌ها آنجا [معتکف میشدند.] مجموعاً شاید در همه‌ی قم که همان منحصر میشد به مسجد امام [حسن عسکری علیه‌السلام]، شاید بیست نفر، بیست و پنج نفر، معتکف میشدند. 🔹 این همه جوان، این همه مرد، زن، نوجوان، در همه جای کشور، در همه‌ی مساجد، این خیلی نعمت بزرگی است. منتها کاری کنید که این جوانی که می‌آید سه روز آنجا توجه پیدا میکند و حال و توسّل و تضرّع و تغییر در او به وجود می‌آید ــ قهراً دیگر، جوانها زود [تأثیر می‌پذیرند] ــ این بماند، این تثبیت بشود. یعنی این حالت ثبات پیدا کند. خب پای منبر آقا می‌نشینیم مثلاً، تا نشستیم خوب است، تأثیر [دارد]، بعد که رفتیم بیرون، باید بماند آن مطلب، آن روحیه، آن حالت، آن اجتناب از گناه. تا وقتی که باز یک مطلب دیگری پیش بیاید که باز تقویت کند، طبعاً. لذا در برنامه‌های اعتکاف این نکته را باید در نظر گرفت. 🇵🇸@Growing_iir
7.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | مقام حضرت ابوطالب(ع)؛ وصایت حضرت ابراهیم(ع) ▪️ویژهٔ وفات حضرت ابوطالب علیه السلام 🇵🇸@Growing_iir
قـالَ النّبِيّ صلي الله عليه و آله: صِنْفانِ مِنْ اُمَّتى اِذا صَلُحا صَلُحَتْ اُمَّتى وَ اِذا فَسَدا فَسَدَتْ اُمَّتى. قيلَ: يارَسُولَ اللّه ِ صلي الله عليه و آله وَ مَنْ هُمْ؟ قالَ صلي الله عليه و آله: الفُـقَهاءُ وَ الأُمَـراءُ. پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله فرمود: دو صنف و گروه از امّت من هستند كه اگر صالح باشند، امّت من هم خوب و شايسته مى شوند و اگر فاسد شوند، امّت من نيز به فساد مى گرايند. پرسيدند: اى رسول خدا! آن دو گروه كدامند؟ فرمود: فقيهان و زمامداران. بحارالانوار، ج 74 ص 154 🇵🇸@Growing_iir
ایده آمده است تا یک سرزمین و سبک اجتماعی آن را برای همه ساکنین آن خواستنی کند و سوال این است که این دقیقا چه رویایی که چنین قابلیتی دارد؟ من نمی دانم که در این نشست به چه جوابی رسیدند، به هر جوابی که رسیده باشند، همین که به این پرسش مهم و ضروری و سرنوشت ساز پرداخته اند، مهمتر است. اما این پوستر را که دیدم به ذهنم سپردم که به بهانه برگزاری این نشست مهم نکته ای را به یادگار بنویسم و بگذارم، حتی اگر بدیهی باشد و اصحاب این نشست هم آن را بدانند. رویای اجتماعی یک ملت نمی تواند رویایی باشد که به همه تنوع های فرهنگی و اجتماعی به جا داده باشد! اگر اینگونه باشد، یک چهلل تکه بی جهت و ایستا و نهایتا باری به هر جهت و نخواستنی روی دست جامعه می ماند! رویایی که بخواهد به همه نقش بدهد، مجبور است به همه حداقلی نگاه کند و الا با تعارض های جدی بین مکاتب و مذاهب چه کند؟ رویای رواداری، اگر دال مرکزی ساخت یک جامعه بشود، مساوی با بی رویایی برای جامعه است! چرا که رویا یک خط پایان خاص دارد که در ضمن خود هزاران خط پایان را نفی می کند. نگاه درست این است که رویای یک جامعه، یک گروه دارد که به بقیه جامعه وعده می دهد که من می توانم جامعه ای بسازم که همه شما بهتر از جامعه هایی که دیگر جریانها میزبان آن هستند برای شما خواهد بود. رویای اجتماعی جمهوری اسلامی باید بر مدار جریان مذهبی تاسیس شود، اما به شرطی که آنها همه ملت ایران شوند و خود را اشراف و بهرمند آن جامعه ندارند. میزبان باید مجاهدانه ملتی باشد که تصویر او از آینده را قبول کرده، نه هیچ کس! 🇵🇸@Growing_iir
4_5820989856536335614.mp3
14.86M
⭐ بشنوید | صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی. ۱۴۰۳/۱۱/۹ 🎧از طریق یکی از سکوهای زیر بشنوید👇 📥 castbox | shenoto | سایت
هدایت شده از محسن قنبریان
راهبردی که معاونت راهبردی لحاظش نکرد! بسیاری به نقش راهبردیِ زن در تغییرات اساسی جامعه بی توجه اند. از نگاه راهبردی، نسبت های متفاوتی بین وجه زنانه(پوشش) با تغییر سرنوشت اجتماعی در تاریخ معاصر ما رخ داده است: 1⃣ کشف حجاب در نظام خودکامه و وابسته پهلوی: این شخصی سازی و آزادی فرهنگی، در واقع مخدّری برای عدم توجه به سرنوشت سیاسی اجتماعی جامعه و بالتبع ادامه خودکامگی و وابستگی رژیم بود. امام خمینی در این باره فرمود: "از خیانتهای بزرگی که به ملت ما شد این بود که نیروی انسانی ما را از دست گرفتند؛ نیروی بانوان ما را به عقب راندند، بانوان ما را منحط کردند؛ خیانت کردند بر ملت ما. بانوان ما را ملعبه کردند؛ بانوان ما را مثل عروسکها کردند. بانوان ما جنگجو بودند، اینها خواستند ننگجو باشند!" 2⃣ مداخله دادن زنان در سرنوشت سیاسی اجتماعی و مقدرات اساسی(انقلاب اسلامی): امام خمینی این مداخله را یک اصل اساسی و برتر از یک راهبرد می دید اما در مقابل فرهنگ ابتذال هم از آن استفاده راهبردی کرد. ورود زنان به نهضت اسلامی -برای تغییر سرنوشت- نسبت مستقیمی با انتخاب پوشش اسلامی داشت. حجاب توسط متفکران انقلاب اسلامی ابزاری برای پوشاندن زنانگی و تامین حضور انسانی او در اجتماع تعریف شد. امام خمینی در اینباره فرمود: "زنها گمان نکنند که این مقام زن است که باید بزک کرده بیرون برود، با سرِ باز و لخت! این مقام زن نیست این عروسک بازی است نه زن. زن باید شجاع باید زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت بکند". 3⃣ کشف حجاب و جنگ روسری در حکومت اسلامی (جنبش ززآ): بطور خاص از دهه ۹۰ مهندسیِ دقیقی برای جمع بُرداری بین وجه زنانه و وجه مشترک انسانیِ زن برای تغییر سیاسی طراحی شد که در بروز نهایی یافت. کشف حجاب اینجا نه صرفا شخصی سازی پوشش فردی بلکه نوعی کمپین سازی علیه اسلام سیاسی بود. پوشش، قدر مشترک زنان است که اسلام درباره آن فرامینی دارد. وجه اصلی اسلام سیاسی هم قائل به حکومت بودن و دخالت آن در تحقق ارزشها و احکام اسلامی است؛ پس کشف حجاب در این موقعیت دیگر یک انتخاب سلیقگی و شخصی نیست، بلکه جزیی از تقابل با اسلام سیاسی قلمداد می شود. قرار دادن درصدی از زنان در این موقعیت، حس پیشرانیِ تغییر به آنها می دهد. دیگر زنان با کشف حجاب خود را ملعبه مردان هرزه -چنانچه در حکومت پهلوی بود- نمی بینند؛ بلکه آنرا کنشی موثر در تغییر سرنوشت اجتماعی و جزیی از مبارزه مدنی سیاسی می بینند! از همین جاست که رهبر جمهوری اسلامی آنرا خواند! ⬅️ اگر یک جوان متشرع این مهندسی راهبردی را در حد نقض حکم شرعی یا دختر کم حجابی آن را انتخابی شخصی و سلیقگی ببیند جای تعجب نیست؛ اما کسی در کرسی معاونت راهبردی رئیس جمهور نباید آنرا فروکاهد. ❓چگونه میشود تحقق راهبرد معارضه با اسلام سیاسی را "مسیر درست" خواند و همزمان آنرا وجه جلب منافع ملیِ همان نظام سیاسی(رفع تحریم) قرار داد؟! ✔️ آن بخش گفتگو:فرید زکریا: بگذارید در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران از شما بپرسم. من در سال گذشته چندین بار در عربستان سعودی بودم. زنان سعودی به من آمدند و گفتند که بسیار افتخار می‌کنند که حالا در عربستان سعودی، زنان حقوق بیشتری نسبت به ایران دارند. رئیس‌جمهور جدید گفته که قرار است امکان اینرا فراهم کند که زنان هر چیزی که می‌خواهند بپوشند. اینکه دیگر نیازی به پوشیدن روسری نباشد و از آنچه که من آن را آزار زنان توسط گشت ارشاد می‌دانم جلوگیری شود. این هنوز به نظر نمی‌رسد که اتفاق افتاده باشد. آیا این اتفاق خواهد افتاد؟ ظریف: خوب،ببینید. من به این که در شکل‌گیری کابینه ایران نقشی داشته‌ام افتخار می‌کنم. در کابینه‌مان چهار زن داریم. در سطح وزارتی. فرید زکریا: آیا این زنان می‌توانند بدون پوشش مو در جلسات کابینه حضور پیدا کنند؟ ظریف: خوب، آنها انتخاب کرده‌اند که این کار را نکنند چون به قوانین کشور احترام می‌گذارند. حالا، اگر به خیابان‌های تهران بروید، خواهید دید که بسیاری از زنان موهای خود را نمی‌پوشانند. این خلاف قانون است، اما دولت تصمیم گرفته است که زنان را تحت فشار قرار ندهد. این وعده‌ای بود که رئیس‌جمهور پزشکیان داد و این وعده در حال اجراست. او اجرای قانون رابا موافقت ارکان نظام به تعلیق درآورد. منظور من رهبری کشور نیست. منظور ارکان کشور است، مانند رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و دیگران، مانند شورای امنیت ملی. پس ما در مسیر درست حرکت می‌کنیم. ...این[حقوق اقلیت ها و مساله پوشش زنان] کافی نیست فرید. این یک گام در است!》 ❗️کاستن از اسلام سیاسی، حرکت در مسیر درست نیست؛ حرکت در مسیری است که از اول آمریکایی ها خواسته اند. آنها بارها گفته اند دنبال سرنگونی نظام سیاسی نیستند، دنبال تغییرند و منظورشان دقیقا تغییر اسلام سیاسی به یک اسلام اجتماعی یا فردی است! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
اقسام مذهب: ما در رابطه با مذهب، سه جور تلقّى داريم: يك موقع مذهب، سنّتى‏ است. گاهى‏ عاطفى‏ است. و گاهى هم، اصيل. 1 ـ مذهب اصيل، معرفت‏ ـ يعنى اسلام ـ و محبّت‏ ـ يعنى ايمان ـ و عمل‏ ـ يعنى تقوا ـ و احسان‏ ـ يعنى تقوا و صبر ـ را با هم دارد. اين سير را؛ معرفت و محبّت و عمل و استقامت در راه اين عمل و صبورى در راهِ احسان را با هم دارد. احسان، كار را خوب انجام دادن است. و محسنين، يك مرحله از متّقين بالاترند. متّقى، كسى است كه كارى را انجام مى‏دهد. و محسن، كسى است كه اين كار را خوب انجام مى‏دهد و در برابر رنج‏هايش صابر است؛ «مَنْ يَتَّقِ وَ يَصْبِرْ فَانَّ اللَّهَ لايُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ‏»؛ تقوا به اضافه صبر، احسان است و خدا اجر محسن را ضايع نمى‏كند. كسانى كه كار كرده‏اند و خوب هم كار كرده‏اند، مزد خوبى‏شان را از دست نخواهند داد. اتقان كار و احسان كار جزء سرمايه‏هاى آنها خواهد بود. كيفيّت كارشان جزء درجات‏شان خواهد بود. پس مذهب اصيل، مذهبى است كه معرفت و محبّت و عمل را با هم دارد. 2 ـ مذهب سنّتى، عملِ بدون معرفت و محبّت است. شناختى نيست كه زاينده باشد و محبّتى نيست كه عمل را به دنبال بياورد. پس به طور طبيعى آن عملى كه سنّتى مى‏شود؛ يعنى بدون ريشه‏اى از معرفت و محبّت است، آيا سنگين نخواهد بود؟! نفرت‏آور نخواهد بود؟! خستگى نمى‏آورد؟! تو را طلب‏كار نمى‏كند؟! اگر دو ركعت نماز بخوانى، از خدا يك دنيا بهشت نمى‏خواهى؟! و اگر هم يك كمى دير جوابت را بدهد يا زنت سالَك بزند، بچّه‏ات پيسى بگيرد، چشمت كمى درد بگيرد و ... با او دعوا نخواهى كرد؟! با او دوست خواهى شد؟! آيا نمى‏گويى خدايا! من براى تو قدمى برداشتم، تو كس ديگرى را پيدا نكردى كه پدرش را در بياورى؟! جيغ و دادت بلند نمى‏شود كه چرا مرا گير آوردى؟! بنابراين رضا نيست، رابطه محبّت نيست. و آن چه كُميتِ‏ همه ما را در درجات سير و سلوك‏مان لنگ كرده، همين است كه هنوز انس و رضا و ابتهاج و سرور با حق و محبّت او در دل‏هاى ما ننشسته. هنوز درخت عشق او در باغ سينه ما پا نگرفته‏، رشد نكرده، برگ و بار نداده. جوانه‏اى، شكوفه‏اى، هيچ حاصلى نداشته است. و شروع كار از همين‏جاست. 3 ـ مذهب عاطفى: عاطفه بدون معرفت و عمل است. فقط و فقط عاطفه است. ما خيلى از اين مذاهب عاطفى را حتى در بين شيعيان عادى خودمان نيز مشاهده مى‏كنيم. اهل عمل نيستند، ولى امام حسين علیه السلام را دوست دارند، على علیه السلام را دوست دارند. نه معرفتى است و نه عملى، ولى حبّ و عاطفه دارند. انسان از بچّگى در رفت و آمدها، در حوادثى كه بوده و در تجربه‏هاى مختصرى كه داشته، يك چنين عاطفه‏اى را در وجود خويش سرشار كرده است. 📚 فوز سالک، ص ۱۸۸ ✍🏻استاد صفائی حائری 🇵🇸@Growing_iir
🔺جزئیاتی از وام بانکی بدون نیاز به سپرده گذاری با کارمزد صفر درصد برای اهل سنت توسط بانک مهر! غلامرضا فتحعلی چندی قبل در حاشیه مراسم رونمایی از طرح وفاق مهر در سیستان و بلوچستان: ▫️این طرح به مناسبت عید مبعث و با هدف ارائه خدمت به اهل سنت با اقساط ۶۰ ماهه در استان رونمایی شده است./ برای برخی از افراد اهل سنت در مورد قراردادهای بانکی ملاحظاتی وجود دارد که باعث می‎‌شود برخی از آنان حاضر به سپرده‎ گذاری در بانک‎‌ها نشوند که این طرح می‌تواند موجب گرایش بیشتر اهل سنت به نظام بانکی شود. ▫️نرخ کارمزد در این طرح صفر درصد است و نیاز به گذاشتن مبلغی نزد بانک نیست./ سقف وام هم برای اشخاص حقیقی چهار میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی 9 میلیارد ریال است. ▫️ قرار است در اندیشکده قرض الحسنه مهر ایران از تمام تفکرات، مبانی فقه و نظری اسلام، ادیان و مذاهب مختلف استفاده شود تا بتوانیم سنت قرض الحسنه را بیش از گذشته در کشور ترویج دهیم و شبهاتی که برای گرفتن وام برای مردم وجود دارد را به حداقل برسانیم. ✍️ به نظر می رسد اجرای چنین طرح هایی با عنوان " وفاق" می تواند در میان مدت به ضد خودش تبدیل شود؛ اصل اعطای وام بدون کارمزد اقدام بسیار مبارکی است اما چرا ویژه اهل تسنن؟ چرا برای عموم مردم نه؟! 🔹آیا بانک مهر به دنبال اجرایی کردن تبعیض مثبت است؟ آیا به اثرات ضدفرهنگی چنین طرح هایی در اندیشکده‌شان اندیشیده اند؟! 🔹از سوی دیگر مراجع عظام قم هم در مورد سبک کار بانک ها ملاحظاتی اساسی داشته اند و دارند، چرا ملاحظات آنها را مد نظر قرار نمی دهید؟! ➕ به فقرا هم وام بدهید! 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh