eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.5هزار ویدیو
136 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
📈 آیا با چند برابر کردن ارز رسمی، ارز تک‌نرخی می‌شود؟ عبرتی به نام آرژانتین 🔖 خاویر میلی رییس جمهور جدید آرژانتین نرخ ارز رسمی را ناگهان ۲ برابر کرد و ارزش پول ملی را به صورت رسمی نصف کرد(نمودار قرمز رنگ) تا به خیال خود ارز رسمی را به ارز بازار آزاد! آرژانتین برساند و با این روش ارز را تک نرخی کند. 🔖 اما ارز بازار آزاد! یا همان بازار غیررسمی بلافاصله بعد از مدت بسیار کوتاهی به قله جدیدی رسید و ارزش پول ملی آرژانتین به کف جدیدی رسید(نمودار خاکستری کمرنگ). 🔖 علت این است که در شرایطی که تقاضای پول داغ(خروج سرمایه از مرزها، خروج سرمایه از اقتصاد و قاچاق و ...) بالاست هرچقدر نرخ ارز رسمی یا دولتی بالاتر تعیین شود، بازهم نرخ ارز بازار آزاد! یا نرخ ارز غیررسمی عدد بالاتری را به صاحبان ارز پیشنهاد میدهد تا سیالیت خودش را کماکان حفظ کند. 🔖 بنابراین ابتدائا این جریان پول داغ ارزی را باید کنترل کرد که این هم باابزارهای حکمرانی پولی و مالی و ارزی باید کنترل شود؛ از رصد تراکنش‌های پولی تا مالیات و سامانه‌های گمرکی و ... 🔖 این همان تجربه ماست در سال ۱۴۰۱ که ارز ۴۲۰۰ را حذف کردیم که ارز با نرخ ۲۵ تومن تک نرخی شود، ۴ ماه از اردیبهشت تا شهریور تک نرخی شد ولی از شهریور تا اسفند ۱۴۰۱ ارز غیررسمی بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرد و به بالای ۵۰ هزار تومان رسید و دوباره مجبور شدیم ارز رسمی و دولتی جدیدی به نام ۲۸۵۰۰ خلق کنیم.
⛔️ 
نتیجه: حذف دفعی ارز ترجیحی بدون رعایت لوازمش هم باعث جهش نرخ ارز بازار! غیررسمی(بازار مثلا آزاد) می‌شود و هم ارز ترجیحی جدیدی را متولد 
می‌کند
@economics_finance
اگر کسی به وحدانیت خدا ایمان داشته باشد و توحید را یکی از اصول دین اسلام بداند نمی تواند جامعه طبقاتی را بپذیرد. جامعه توحیدی یک جامعه بی طبقه است. انسان ها در برابر خداوند متعال یکسانند و با یکدیگر برادرند. حد اختلاف هم نقض آزادی و آزادگی افراد است. اگر در جامعه ای گروهی از افراد مجبور شوند بندگی و بردگی دیگران را انجام دهند این جامعه دچار طبقاتی شدن شده است. اما اگر با حفظ آزادگی افراد همه افراد ثروتمند و یا همه فقیر یا ... باشند این جامعه طبقاتی نیست هر چند اختلاف درآمد داشته باشند. اگر کسی فقیر باشد اما مجبور نباشد برای رفع نیازهای اولیه زندگی اش برای دیگری کار کند و حاصل کار و دسترنجش به دیگری برسد باز هم جامعه طبقاتی نیست هر چند در جامعه ثروتمند هم وجود داشته باشد. اما قاعده دنیا اینگونه است که افرادی که دارای قدرت اقتصادی می شوند، قدرت رسانه ای و قدرت سیاسی را هم می خرند و در نتیجه تلاش می کنند دیگران را اجیر و برده خویش کنند. فلذا این حرف فانتزی و نشدنی است که در جامعه ی توحیدی اختلاف درآمدها بسیار متفاوت باشد اما جامعه طبقاتی نشود. واقعیت این است که در یک جامعه اسلامی که نظم اجتماعی مبتنی بر دو رکن ولایت و اخوت شکل گرفته است مسلمانان انگیزه ای برای برتری جویی نسبت به دیگران ندارند. متفاوت بودن و فخرفروشی به واسطه این تفاوت ها مخصوص جامعه غیرتوحیدی است که ملاک برتری ها تقوا و قناعت و زهد و ... نیست. در جامعه ای که افراد "کم بود" هایشان را سعی می کنند با "داشته هایشان" جبران کنند و در چشم دیگران بزرگ شوند! طبقاتی شدن جزء لاینفک نظم اجتماعی است. اما وقتی مردم یک جامعه به سمت برادری و برابری بروند اساسا انگیزه ای برای ایجاد تفاوت ها وجود ندارد. تنوع ها و کثرت ها همه رنگ می بازند و یکرنگی و یکدلی جای آنها را می گیرد... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
💢ما می‌خواهیم منابع این کشور از انحصار در آید و ملی شود. جهانی‌سازی قیمت‌ها، خصوصی‌سازی انفال، رهاسازی نرخ ارز و اعطای امتیاز خلق پول به بانک‌های خصوصی، ملت ایران را از دارایی‌های خود محروم و ایرانیان ثروتمند را فقیر کرده است. @syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شنیده بودم توی غرب آسانسورهایی هست که باید بپری توش و بپری بیرون. باورم نمیشد! 😂😂 اینا به بالابر میگن آسانسور! تازه بالابرهای ما یه هوشمندی حداقلی داره! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
تنزل فرهنگ به کالا و سرقت آن برای کسب سود انجمن جهانی چهارم، مستقر در سوئد، در حال حاضر علیه نئوشامنیسم غربی مبارزه می کند و علنا می‌گوید: «اروپایی-آمریکایی ها سرزمین های بومی، منابع بومی، کودکان بومی، تصاویر فرهنگی بومی و اخیراً سود بومیان را به سرقت برده اند. اکنون، آنها معنویت بومی را نیز می گیرند. همه این دزدی‌ها نقض حاکمیت بومی - حق ذاتی ملت‌های بومی برای اداره خود و حفظ سرزمین‌ها، فرهنگ‌ها و اقتصادهای متعلق به خود است.» این انجمن استدلال می‌کند که در فرهنگ مصرف‌کننده غربی، اقلام و مراسم آیینی بومی به ابزارهایی برای پیشرفت شخصی یا کالاهایی که می‌توانند در بازارهای بین‌المللی مبادله و فروخته شوند، تنزل پیدا می‌کنند. گردشگری کالایی شدن فرهنگ را ترویج می کند (گرین وود 1989). شرکت های توریستی به سرعت مراسم و سنت ها را به عنوان ابزاری برای به دست آوردن مشتری به بازار عرضه می کنند. 🆔 @DrSaeedi
اینکه تعدادی کانال تلگرامی و عده محدودی سرمایه‌دار دستور بدن دلار ۶٠ هزارتومن معامله بشه این بازار آزاده!!! و نشان از پویایی اقتصاده و بعدش هم با کمال پررویی میگن این قیمت کشف شدۀ دلار هست اما اگه همین قیمت رو دولت بده اقتصاد دستوریه و فلج کنندۀ اقتصاد کشور میشه. گرفتاری شدیم به خدا...😔😔😔 یه کلام بگید مهم اینه که کی این دستور رو بده و حکمرانی کنه؛ سرمایه‌دار یا دولت؟!! اگر سرمایه دار دستور بده میشه «اقتصاد سرمایه‌داری» یا همون «بازار آزاد از دولت» که بخاطر راحتی بیان بهش میگید «بازار آزاد» اما اگه دولت دستور بده میشه اقتصاد دولتی یا اقتصاد دستوری ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
۳-اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر.mp3
33.66M
🗂 اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر 🔺 جلسه سوم: تقریر امام موسی صدر از اندیشه اقتصادی مارکس و نقد این نظریه ۱۴اسفند۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان گروه تخصصی فقه اقتصاد موسسه عالی مشکات ☑️ @m_ghanbarian
بلوار شهدا 😭 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
11.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬افسانه‌ای به نام آزادی 🔻آقای غنی‌نژاد حقیر شما را شایسته پاسخ دادن نمی‌دانم اما پاسخ پدران و بزرگان لیبرالیسم مانند آدام اسمیت را می‌دهم... 🔻کتاب «تاریخ استکبار اقتصادی؛ با تمرکز بر زندگانی و زمانه آدام اسمیت»؛ 🔻حاصل ۸ سال مطالعه 🔻این کتاب یک سیلی محکم به صورت‌ لیبرال‌ها و لیبرالیسم است... کانال شخصی سید محمدرضا رضی: 🇮🇷 @seyedrazy 💠 ابرگروه عمومی مجلس ۱۴۰۲ Eitaa.com/joinchat/3206415025C911638214e
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
1642104069_ليبراليسم ـ ریشه فساد و چپاول (1).pdf
1.22M
🛑ليبراليسم: ريشۀ فساد و چپاول ❇️پرفسور مسعود درخشان 🛑مقدمه‌ای برای كتاب دستبرد ناپيدا ❇️ترجمۀ دكتر حسين حسن‌زاده و عليرضا زماني انتشارات دانشگاه امام صادق عليه‌السلام- دي‌ماه 1400 💠 @profderakhshan
هدایت شده از تا انتهای افق
یک سوال بزرگ قبول دارید مشکل افراد مخالف نظام، اقتصادی نیست؟ به نظر می‌رسد غالب افرادی که در رأی دادن مشارکت نکردند، دغدغه اقتصادی نداشتند. هرچند این موضوع را بهانه کنند. چند نمونه: بازار فرش دارد. منزلش چیزی شبیه قصر است. یک پایش خارج از کشور است و خلاصه از نظر مادی در ایران در بازه زمانی ۳۰سال به ثروت انبوه رسیده. اما نه خودش رای داد و نه گذاشت خانواده‌اش رأی بدهند. اما در مقابل خانواده‌ای را می‌شناسم با سه فرزند. شغل متوسط پدر در خانواده امکان پشتیبانی مالی خانواده را نداشت. دو پسر کار می‌کنند تا خانواده را حفظ کنند. همیشه مستاجر... اما مادر عضو بسیج محل است. در تمامی فعالیت‌های فرهنگی برای رضای خدا بدون ریالی حقوق و درآمد کار می‌کند. همیشه در همه انتخابات یکی از ناظران صندوق‌های رای بوده، سختگیرانه، که خللی در سلامت و امنیت رای‌گیری ایجاد نشود. بارها شرایط خانوادگی به حدی رسیده که به کمک مالی فوری نیاز پیدا کرده‌اند. اما تابحال حتی یک بار یک جمله ضد نظام، مملکت، دین، آیین، رهبر و حکومت از خانواده ایشان نشنیده‌ام. و این دو مقایسه بسیار مشابه دارد. دخترخانمی همین اواخر گفت در دیجی‌کالا کار می‌کند. ماهانه ۲۲ میلیون حقوق دارد. موفق به خرید ماشین و خانه به شکل قسطی شده در این سال ها و... اما با بدترین ادبیات از ایران و اقتصادش می‌گفت و اینکه اینجا جای ماندن نیست. و وقتی پرسیدم دقیقا چه انتظاری با این سن و سال از خودت داری که داشته باشی و نداری، پاسخ مشخصی نداشت. آقا پسری در یک جلسه کارآفرینی از موفقیتش در زدن چندین کافه در شهرش می‌گفت و سود و سرمایه چند میلیاردی ظرف سه سال؛ اما به طرز بدی به حکومت بد و بیراه می‌گفت و احساس نقصان و بدبختی می‌کرد... خانمی ایرانی از گرانی قیمت خانه در کانادا می‌گفت که بیداد می‌کند. از حتی روغن زیتونی که توان خریدش را دیگر ندارد. از هزینه‌های سنگین انرژی می‌گفت. از اینکه پسرش بعد از ۱۵ سال! موفق به استخدام در شغلی با ۴۰۰۰ دلار درآمد شده که ۲۰۰۰ دلار را باید به بانک بابت خرید قسطی خانه بدهد و حدود ۷۰۰ دلار پول هزینه انرژی می‌دهد و ۵۰۰ دلار هم پول خرید قسطی ماشین و به همین خاطر خانمش هم کار می‌کند که خرج زندگی در بیاید. اما با این وجود در هر حال خودش را قانع می‌کرد که احتمالا وضعیت بحرانی اقتصاد کانادا بهتر از ایران است... یا تمام کسانی که در پایتخت زندگی می‌کنند به جهت رفاه و دسترسی به شغل و امکانات و تحصیلات و سیستم پزشکی خیلی جلوتر از بسیاری شهرستان‌ها هستند، اما میزان مشارکت مردم در بسیاری از این شهرها از میزان مشارکت مردمان پایتخت و امکانات رفاهی‌اش که توسط حکومت فراهم شده، بیشتر است. واقعا چه تجزیه تحلیلی در این خصوص دارید؟ ✍️ثبت مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی 🇮🇷 در هلند، فرانسه و ایران @ninfrance