eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
امام امت - حجت الاسلام قنبریان.mp3
36.2M
📌امامت امت ✅حجت الاسلام محسن قنبریان ▶️ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از یا صاحب الزمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مشارکت مردمی، نیازمند آزادسازی منابع و ظرفیت‌های اقتصادی و گسترش مالکیت عمومی است. ▪️"حکمرانی تولید" در استثمار "حکمرانی اقتصاد کلان" قرار گرفته و منابع تولید، در حبس ِ دستگاه‌های دولتی ‌و بانکها معطل مانده است. راهکارها: 🔺مردمی سازی استخراج نفت با تعاونی‌های سهامی عام و جذب ارز اشخاص 🔺کارگر مالکی در بنگاه‌های بزرگ با مدل شبکه تعاونی‌ها 🔺آزادسازی مراتع برای جهش در تولید دام 🔺اعطای زمین و مردمی سازی تولید مسکن ✅ در مجلس دوازدهم نیازمند تغییر فکری و هدفگیری انقلاب اقتصادی هستیم. @dr_izadkhah •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
شما یادتون نمیاد از رنانی گرفته تا بقیه لیبرالها و رسانه هاشون بیست سال است فریاد میزنند که نفت بزودی روی دست ایران باد خواهد کرد فلذا باید مفت و خام، زودتر از شرش خلاص بشیم این ماده بدبو رو! همین ها امروز می گویند باید نفت و بنزین رو به مردم خودمون گرون بفروشیم! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید رسانه با ذهن شما چکار میکند! به جای اینکه سرعت سرسام آور پژو در یک جاده دو طرفه ورودی شهر را ببیند به یک قطعه از خودرو که افتاده کنار خیابان توجه می دهد! آدرس غلط دادن اگر کلیپ بود دقیقا این شکلی بود! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
چهل و پنج سالگی آقای "جمهوری اسلامی ایران" مبارک باد ❤️🇮🇷❤️ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نقطه مشترک داعشی ها و صهیونیستها در دشمنی با جمهوری اسلامی می دانید چیست؟ کینه شان از "علـــی" علیه السلام ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرآن می گوید کسانی که ربا میگیرند فاذنوا بحرب من الله و رسوله اما من می گویم مدیران مومن و باتقوایی که وام با سود صفر می گیرند فاذنوا بحرب من الله و رسوله! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
چند نمونه از تاییدات رهبر معظم انقلاب درباره مفهوم شهر اسلامی و معماری اسلامی 🔹”شوراهای شهری در فعالیتهای خود به مختصات شهر اسلامی توجه کرده و خدمات شهری را در جهت تأمین این مقصود به کار گیرند و به خصوص به معماری و شهرسازی متناسب با حیات طیبه‌ی اسلامی به طور کامل توجه کنند. در شهر اسلامی، عدالت در تقسیم خدمات شهری، تأمین آرامش روحی و امنیت معنوی، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی، عمران و آبادی و زیبایی، حفظ طبیعت و صفای طبیعی، همه با هم باید مورد توجه قرار گیرد” (۸ اردیبهشت ۱۳۷۸). 🔹” آنچه را که من تأکید می‌کنم، معماری و شهرسازی قم است. امروز کارهای بزرگی در قم دارد انجام میگیرد، ساخت و سازهایی انجام میگیرد؛ حتماً در این معماریها باید ملاحظه کنند که معمارى اسلامی باشد؛ نمادهای انقلاب در این شهر، در معماریها مشاهده شود؛ چون اینجا شهر اسلام و شهر انقلاب است“ (۲۷ مهر ۱۳۸۹). 🔹 "حقیقتاً معماری و نمای تهران، نمای یک شهر اسلامی نیست و شهرداری و شورای شهر باید این موضوع را جزو جدی‌ترین مسائل خود بدانند" (۲۳ دی ۱۳۹۲). 🔹 "علی‌الظاهر اروپایی‌ها در زمینه‌ی حفظ نشانه‌ها و یادگارهای تاریخی‌شان پیشقدم هستند و خیلی به آن اهمیت می‌دهند؛ خانه‌ی فلان‌کس، زادگاه فلان دانشمند، محل تدریس فلان استاد، ساختمان‌های یادگاری قدیمی. البته اینها را باید حفظ کرد و اینها چیزهای لازمی است؛ اما شاید از این مهمتر، یا به همین اندازه اهمیت، مسأله‌ی فضای شهری است و تجلیِ معماری اسلامی" (۱۷ مرداد ۱۳۸۴). بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
🎒بستن راه سفته بازی همین و بس 🔹آلمان با اجرای سیاست های اقتصاددانی به نام یالمار شاخت بعد از جنگ جهانی اول از کشوری بدهکار با اقتصاد ضعیف به قدرتی اقتصادی تبدیل شد 🌀مستند را ببینید👇 http://telewebion.com/episode/0xbe38211 سیاست‌های که اجرا کرد چیزی جز بستن راه فعالیتهای غیرمولد نبود 👁️‍🗨️بخوانید👇 https://eitaa.com/eqmoq2/2373 برای نجات اقتصاد ایران و دستیابی به هم بهترین راه حل این است که جلوی فعالیت های غیرمولد را بگیریم با مالیات بر عایدی سرمایه، با ممنوع سازی معامله سکه و ارز آزاد و .... ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
✅درباره جهش تولید با مشارکت مردم 🔹در رابطه با مردمی سازی و جهش تولید صحبت فراوان است اما اینجا به اختصار چند نکته کوتاه مرقوم می‌شود، اول اینکه این موضوع از دو منظر قابلیت پیگیری و تقویت دارد. یکی از منظر راهبردی و یکی از منظر تاکتیکی. 🔸منظر راهبردی منظر بلند مدت است و نیاز به تغییر نگرش سیاستگذار دارد. ما باید در منظر راهبردی تلاش کنیم و سازوکاری فراهم شود که مردم مشارکتشان در اقتصاد واقعی بیشتر شود. 🔹منظور از مشارکت، نرخ مشارکت فعالیت اقتصادی مرسوم نیست، منظور این است که مردم سهامدار کسب و کار محل فعالیت خود باشند، البته منظور چیزی شبیه به سهام عدالت هم نیست، چون مردم در سهام عدالت با اینکه از طریق یک دبیرخانه و به صورت غیر مستقیم تاثیراتی از جنس انتصابات و ... دارند اما همچنان تاثیر موثری بر عملکرد شرکتها ندارند، ما فکر میکنیم از طریق توسعه بخش میتوان و باید مردم را در تصمیمات کسب و کارهای محل فعالیت خود شریک کرد. 🔸مردم باید کسب و کار را از خود بدانند، تا سرنوشت کسب و کار برای آنها مهم باشد و سرنوشت آنها هم برای کسب و کار مهم باشد. 🔹در سرمايه داری همین مدل فعلی کسب و کارهایمان، تکریم انسانها اتفاقی است، اما در تعاون ما با فرایندی مواجه هستیم که انسان و کارگر در آن تکریم میشود، بنابراین از منظر راهبردی فکر میکنیم مشارکت مردم اینگونه در اقتصاد بیشتر شود و منجر به تقویت تولید و به تولید و اقتصاد کشور شود. 🔸اما از منظر تاکتیکی که از منظر نتیجه، منظر اقدامات کوتاه مدت ماست و باید بر این اساس دولت اقداماتی را در اولویت بگذارد که مردم بیشتری به سرمایه گذاری رغبت داشته باشند. مهمترین این اقدامات تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است که انصافا در دولت، وزارت اقتصاد به سختی برای تسهیل این مجوزها جنگیده است و امسال لازم است همه دستگاههای اجرایی تا حد ممکن تعارض منافع را کنار بگذارند و دسترسی مردم به مجوزها را تسهیل کنند.  🔸برخی اقدامات دیگر مانند امتناع از تصمیمات خلق الساعه در بخشنامه ها و... یا غیر جذاب کردن بازارهای موازی تولید که بدیهی هستند و الان نیاز به پرداختن ندارد.  🔹اما اقدامات دیگری که در کوتاه مدت میتوان انجام داد این است که دولت اگر یک کیکی در اختیار دارد تلاش کند این کیک به افراد بیشتری اصابت کند. برخی اینجا یک دوگان درست میکنند که ما منابع را بدهیم به یک بخش خصوصی قوی و بزرگ بهتر نیست تا اینکه بدهیم به هزار تولید کننده خرد؟ منظور بنده ایستادن میان این دوگان نیست. 🔸منظور این است که در وهله اول باید سازوکاری پیش بینی کرد که زنجیره های تولید در کشور تکمیل شود (جایی که ارزش افزوده و ظرفیت اشتغال فراوانی دارد) و در مرحله این کیک به گستره بیشتری از کسب و کارهای کوچک و متوسط رسانده شود.  🔹بعنوان مثال اگر دولت قرار است تسهیلاتی به تولیدکنندگان بدهد باید مقرراتی وضع شود که هر کسب و کار بیش از یکبار از تسهیلات دولت استفاده نکند، مقرراتی وضع شود که بخشی از این تسهیلات حتما به مجوز اولی ها داده شود، یا کارمندان دولت و بانکها خود  از اخذ این تسهیلات ممنوع شوند تا این تسهیلات به کسب و کارهای بیشتری برسد و مردم بیشتری رغبت به حضور در تولید کشور پیدا کنند. 🔸البته همچنان تاکید میشود حرف اصلی در میان مدت همان اصلاح رویکرد راهبردی است و حتی اگر پیشنهادی اجرایی در این خصوص وجود داشته باشد، می‌توان با استفاده از ظرفیت های موجود آن را به اطلاع مسولان ذیربط رساند تا تعاون نه به عنوان ضلع سوم بلکه به عنوان ضلع اصلی اقتصاد کشور بتواند جای خود را بین مردم باز کند. @sspadam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یوسف سلامی در سالگرد۳۴سالگی رهبری حضرت آقا به میان مردم رفت.. ببینید جالبه فکر نمی کردم کلیپش اینقدر جالب باشه 🤲اللّهُـمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّـکَ الفَــرَج ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
یا علی جان... لاف عبادت است، بدون ولایتت... چون سجده‌های کوفیِ بر تربیت حسین...! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هم قلب 🔃 حق است! هم قلب ❤️ باطل...! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
عشق است گرفتار به قلّابِ علی مست است خُم از ساغر نایاب علی دالان وجود است و نباشد جز او لا حول و لا قوة الّا بعلی... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
🔹 جوابیه اندیشکده قصد درباره اظهارات جناب حجت‌الاسلام فاضل دربارۀ تردیدها در اقتصاد اسلامی ۱. نفی معماری اسلامی با این استدلال که «اسلام نمی‌گوید در این شهر بیمارستان کجا باشد، آتش نشانی و دانشگاه و پارک کجا باشد» حاکی از فقدان آگاهی کافی درباره مسایل اساسی معماری و شهرسازی است و تعمیم نفی معماری اسلامی به اقتصاد اسلامی نیز ناشی از اختلاف تعبیر است. با استدلال مطرح‌شده ایشان اسلام سیاست، فرهنگ، سبک زندگی، نظم اجتماعی و ... هم ندارد و درنتیجه، «حکومت» هم ندارد! درحالی‌که امام خمینی (ره) در کتاب البیع می‌فرماید «الاسلام هو الحکومة بجمیع شؤونها» و اگر اسلام همان حکومت است با جمیع شؤونش، «باید» اقتصاد و سیاست و فرهنگ و شهرسازی و معماری و طب با وصف «اسلامی» داشته باشد. ۲. آنچه علم اقتصاد متعارف خوانده می‌شود چیزی جز مکتب لیبرالیسم سرمایه‌داری نیست که با پنهان‌شدن در پشت نقاب علم، مبادی ارزشی و ایدئولوژیک خود را از معرض نقادی برحذر داشته است. متخصصین و کارشناسان «علم اقتصاد» غربی که ایشان به آنها ارجاع می‌دهد دقیقا چه کسانی هستند؟ کدام اقتصاددان یا کدام مکتب اقتصادی را انتخاب کنیم تا از آموزه‌های آن بهره ببریم؟ این نظریات اقتصادی غربی کجای دنیا را آباد کرده است که ما از آن‌ها درس بگیریم؟ سه قرن تاریخ استعمار و چپاول دنیا که نتیجۀ آن غارت منابع و استضعاف آحاد انسان‌ها در سراسر جهان است برای اثبات ناکارآمدی و فریبکاری این نظریات اقتصادی و اجتماعی کفایت نمی‌کند؟ بنابراین این تصور بسیار اشتباه است که آنچه علم اقتصاد خوانده می‌شود صرفا مباحث کارشناسی و‌ محاسباتی است و ربطی به اسلام و ارزشها ندارد، مگر اینکه مراد از علم اقتصاد چیز دیگری باشد که نه در غرب و نه در شرق وجود خارجی ندارد! ۳. مسأله اساسی اقتصاد اسلامی تنظیم امور مسلمین براساس آموزه‌های شریعت و قواعد فقه است. آنچه در اقتصاد اسلامی اهمیت دارد تطبیق احکام و عناصر ثابت شریعت با اقتضائات زمان و مکان است و این چیزی نیست که بتوان از غرب یا شرق وارد کرد. در حکومت اسلامی که ولی فقیه حاکم است چطور نمی توان به امرِ ولی فقیه که ولایتش همان ولایت رسول الله است صفت اسلامی داد؟ آیا اسلام در مورد چگونگی ساخت موشک نظر داده؟ آیا نمی‌توان به سلاح‌های پیشرفته‌ای که برای مقابله با دشمن برمبنای اسلام ساخته شده و کارکرد اصلی آن بازدارندگی و نقطه‌زنی است نه کشتار جمعی کور، «سلاح اسلامی» گفت؟ آیا برای ساخت سلاح اسلامی باید روایت یا آیه مستقیم داشت که جزئیات ساخت را بیان کرده باشد؟ ۴. هیچ کس ادعا نکرده که در آیات و روایات درباره همه ریزه‌کاری‌های اقتصادی و نهادهای مستحدث سرمایه‌داری مثل بورس و بانک مستقیما مطلبی آمده باشد، بلکه اساس استنباط فروعات از اصول که انتظار امامان معصوم از علمای اسلام است، یافتن قواعد کلی و نظریات علمی اسلامی است که بتواند مسایل و چالش‌های روز مسلمانان را حل کند. وگرنه صرف خواندن کتب فقهی چند صد سال پیش و توقف فقه در مسائل قدیم، به هیچ درد امروز مسلمانان نخواهد خورد و همین رویکرد باعث انزوای روز‌افزون فقه حتی در میان متشرعان امروز شده است. آیا روزی که تمدن غرب شروع به شکلگیری کرد تمام جزییات و ریزه‌کاری‌های اقتصادی از بورس و بانک گرفته تا... را در کتابی نوشت و بعد مو به مو اجرا کرد یا بر اساس مبانی و جهت گیری ماتریالیستی و الحادی خود سعی کرد به مسائل پیش رویش پاسخ دهد؟ چه در علوم انسانی و چه در علوم طبیعی. ۵. فرض کنیم از صفت اسلامی برای شهرسازی و معماری و اقتصاد عده‌ای از متخصصین مسلمان از شیخ بهایی گرفته تا مهندسین متعهد امروز استفاده نکنیم. آیا با بیان این نکته که اینها اسلامی نیستند به «تخصص» احترام گذاشته‌ایم؟ یا بی‌جهت تلاش اندیشمندان مسلمان را تخطئه و تحقیر کرده‌ایم؟ انکار اقتصاد اسلامی و سایر علوم اجتماعی اسلامی نه‌تنها دردی را از جامعه مسلمانان و از حکومت اسلامی دوا نمی‌کند بلکه راه را برای سلطه بیشتر اندیشه‌های اقتصادی ضددینی لیبرالیستی فراهم می‌سازد و ضمن تضعیف تلاش‌های متفکران مسلمان برای تسهیل و تعمیق دینداری، زمینه را برای استعمار غرب و شرق فراهم می‌سازد. 💠 اندیشکده قصد 💡@qasdna_ir
منم دعا 🙏😭 لطفا
جهان دو روز و سپس روز زجر و پاداش است! همان دمی که نهان نیست راز کس؛ فاش است همان دمی که به میزان حیدر است اعمال مسیر حق طلبان هم جدا زِ کلّاش است همان علی که بجز حق سخن نمیگوید همان که هر آنچه بگوید حدیث زهراش است همان علی که به مهرش فقیر معتاد و... همان که ظالم از او آه و ناله آواش است خبر رسیده علی بار رحلتش بسته... که روی هر چه حرامی دوباره بشاش است! علی به عرش نشسته کنار حق اما تمام حرف جهان بعد حیدر "ای کاش" است! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
🔅قدرت تشخیص اولویت‌ها وجود مبارك سيدالموحدين علیه‌السلام با اينكه باطن جامعه خراب بود حق ولايت خودشان را ترك كردند تا جهت‏‌گيری توحيدی باقی بماند و بت‏‌پرستی رسم نشود. وقتی هم حكومت دست خودشان آمد با حاكم بودن معاويه مخالف بودند و با آن می‌جنگيدند ولی با شريح قاضی نمی‌جنگيدند و دعوا نمی‌كردند. يا مثلا حكم حج تمتع در طواف النساء و حكم متعه عوض شده بود و حضرت می‌گفتند اين خلاف شرع است، ولی سر اين مطلب دعوا نمی‌كردند. اين سؤال مهمی است كه چرا حضرت سر اين مطلب دعوا نمی‌كردند ولی سر مطلبی كه ابن‏ عباس می‌گفت: «حالا با معاويه بساز تا بعدا او را عزل كنی» می‌ايستادند و مخالفت می‌كردند. چرا در امر ولايت خودشان مدت‌ها ساكت بودند ولی در مورد ولايت معاويه اينگونه مخالفت می‌كردند؟ وقتی این مطلب روشن شد مشخص می‌شود كه در شرايط مطلوب روحانيت در چه طبقه‌ای از امور نباید کوتاه بیاید و در چه موضوعاتی بايد کوتاه بیاید؛ بايد كجا را بپذيرد و در چه زمانی چه چيزی را فدای چه چيز بكند. ◾️مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی ☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از محسن قنبریان
🔘 قحط انسان، قحط دین! • این جنازه خشک و تراشیده نیست ، که از گرسنگی جان داده؛ جنازه انسانیت است، نحیف و بی روح، مهیای دفن است! • او یکی از هزار کودک غزه بود که این روزها علف می خورند و با "گرسنگیِ اسرائیلی" می جنگند و می میرند! با او اسلامِ مواسات و مساوات بود که رنجور و علیل می شد و جایش اسلامِ مرفهین بی درد بود که فربه تر می شد! • "چشمان" بازتر از معمولش، هنوز "به راه" اعراب است! و دهان بازمانده اش، نه از ما که از خدایش طلبِ: "لكُلِّ ذي رَمَقٍ قُوتٌ"۱ دارد! • "اهتمام" و "مُسلم" در نبویِ: "مَنْ أَصْبَحَ و لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ"، هم دچار قحطی شد: "قحط معنی در میان نامها"! • علی جان! _ای که بر درد و ناله زنِ ذمی هم می خواستی دق کنی_ تو بجای بعض ات، که تعصب نامت (فقط نامت!) را دعوای فرقه ها می کنند و تخم "برائت از مسلمان( ِسنی)" در حسینیه ها می کارند، اما از درد تو خالی و بر رنج انسان ساکت اند، سخن بگو! دوباره نهیب بزن: كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً ۲! "دیده بگشا رنج انسان بین و سیل اشک و آه… کبر پَستان بین و جام جهل و فرجام گناه! دیده بگشا بر ستم؛ در این ، علی شمع شبهای دژم؛ ماه غریبستان، علی دیده بگشا نقش انسان ماند با جامی تهی… سوخت لاله، مُرد لیلی! خشک شد سرو سهی… ................. ۱. برای هر جانداری، خوراکی هست (امیرالمومنین(ع)/ تحف العقول ص۹۸) ۲. دشمن ستمگر و یار ستمدیده باشید(نامه۴۷نهج البلاغه) محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
جناب آقای حسین عباسی‌فر سلام علیکم طبتم جمهوری اسلامی ایران با خون هزارها شهید تثبیت شد. سالیانی است به درازای بیش از چهار دهه، علیرغم پیشرفت‌های همه‌جانبه‌ای که عمدتا توسط نیروهای مخلص حزب‌اللهی‌ انجام شده، عده‌ای خائن خبیث پلید پلشت که به فرموده امام خمینی ره تربیت یافتگان غربند، مانند ساس در گلوگاه‌های اقتصادی و فرهنگی کشور، لانه کرده و مشکلات بسیار بزرگِ در هم تنیده‌ای برای کشور بوجود آورده‌اند. گریبان مردم شریف و نجیب و صبور ایران را می‌فشارند و خونشان را می‌مکند. معیشت مردم را به شدت تنگ کرده و فرهنگ و تمدن کهن ایرانی اسلامی را به سُخره گرفته‌ و مروج فرهنگ بیگانه‌اند. علاوه بر فشار شدید معیشتی بر مردم، خطاهای بسیار بزرگ عمدی به دست ناپاک این جرثومه‌های فسادِ بدتر از دشمنان خارجی انجام شده که کشور را با معضلات بزرگی مواجه کرده و موجب تضعیف و عقب ماندگی اقتصادی و فرهنگی گردیده، که حضرت آقا امام خامنه‌ای روحی فدا آنها را نامیده‌اند؛ به عقیده بنده، مهمترین مسائلی که نه با شروع مجلس دوازدهم بلکه باید از همین امروز بطور جد وجهد به آنها پرداخت، و تا رسیدگی کامل به آنها دنبال کرد از این قرار است؛ در درجه‌ی اول، باید مسئله‌ی استقلال کامل قوه مقننه را نهادینه کرد تا نمایندگان محترم بتوانند بطور شایسته و بایسته به وظایف تقنینی و نظارتی خود عمل کنند. نه اینکه مجلس، تسهیلگر امور دولت باشد! سپس به موضوعات زیر بپردازند؛ ¤ واگذاریهای ظالمانه‌ی بی‌ضابطه‌ی شرکتهای بزرگ اقتصادی، صنعتی و معدنی. (اخصاً پتروشیمی و فولادی) ¤ خصوصی سازیهای تماماً رانتی. ¤ عدم التزام عملی به اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی از سوی دولتها. ¤ تسلط، سیطره و چنبره دلار بر اقتصاد خُرد و کلان کشور. (که حضرت آقا صراحتاً فرمودند؛ آقایی دلار را بشکنید) ¤ دلاری فروشی مواد اولیه از سوی پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها. ¤ قراردادهای داخلی دلاری! (که اخیرا وزارت نفت انجام داد) ¤ بنگاهداری بانکها با پول مردم. ¤ پرداخت تسهیلات کلان بانکی چندصد میلیاردی بلکه هزار میلیاردی بانکها به افراد خاص و صاحبان ثروت و نفوذ. ¤ خلق پول بدون پشتوانه توسط بانکهای خصوصی! ¤ ترک فعل‌های خسارت‌آور اقتصادی و فرهنگی. ¤ عمودی سازی شهرها و تراکم فروشی و فاصله گرفتن از فرهنگ اصیل معماری ایرانی اسلامی. ¤ رسیدگی قضایی درباره‌ی مسببان تمام ناترازیهای اقتصادی، معیشتی، فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی، اقلیمی. ¤ رسیدگی قضایی به پرونده برجام نافرجام. ¤ پیگیری انحلال مال‌ها، سراها و فروشگاههای بزرگ و زنجیره‌ای. ¤ رسیدگی جدی و فوری به صنعت خودرویی کشور. ¤ رسیدگی قضایی و در صورت لزوم رسانه‌ای کردن دارایی‌های مسئولین قبلی و فعلی و آقازاده‌ها، در لایه‌های مختلف مدیریتی، در تمام ادارات و سازمانهای تابعه سه قوه، قبل و بعد از مسئولیت. و از آنجایی که معتقدیم "اتاق فکرِ" و یک‌جاست... ¤ مقابله ریشه‌ای با مسئله بسیار مهم و حیثیتی فاجعه کشف حجاب و عریانی (که به فرموده حضرت آقا هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است)، که از گور همین افساد طلبان مفسد برخواسته است. ¤ پیگرد قانونی برای ابلاغ و اجرا کنندگان سند نحس ۲۰۳۰ و FATF و ایضا ¤ بستن صفحه مجازی خانمان‌سوزِ تمدن‌‌سوزِ فرهنگ‌سوز اینستاگرام بطوری که هیچ سامانه و فیلترشکنی نتواند آن را باز کند. همه این موارد باید بصورت دو فوریتی در دستور کار مجلس و سران قوا قرار گیرد. اگر چنین شود، تازه با تاخیر زیاد، به گوشه‌هایی از فرمایشات واجب الاطاعه حضرت امام خامنه‌ای روحی فدا عمل شده است. باید هر چه سریعتر، به هر روش ممکن، سلطه‌ی اندیشه‌های اقتصادی ضد دینی لیبرالیستی را از سر دانشکده‌های اقتصاد کشور برچید. و الله‌ المستعان حقیر فواد مطاعی ۱۴۰۳/۱/۱۲ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
جناب آقای حسین عباسی‌فر سلام علیکم طبتم جمهوری اسلامی ایران با خون هزارها شهید تثبیت شد. سالیانی اس
کاش این درک و فهم را بسیاری از مسئولین ما داشتند... و الحمدلله که سطح درک مردم اینقدر بالا آمده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جملات آخر این کلیپ رو بارها و بارها باید بشنویم تا بر جانمان بنشیند. از کنار آن جملات ساده عبور نکنید. خدا شاهد است که صد سال درس اخلاق است. بزرگان و فیلسوفان و اندیشمند بزرگان دنیا کتابها نوشته اند در مورد آن چند جمله آخر این کلیپ. علامه جوادی آملی بحثی دارند با عنوان دارایی و دانایی خلاصه اش همین است که این مرد گفت. اریک فروم کتابی دارد با عنوان داشتن یا بودن. خلاصه اش همین است که این مرد گفت. زهد همین است. قناعت همین است. غنی همین است... کسانی که از درون خالی هستند و می خواهند با "داشته"هایشان، کم"بود"هایشان را جبران کنند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
همیشه گفته ام: کار شیطان دوگانه سازی های باطل است... شب قدر لعنت کنید تمام شیاطینی که دشمن دین و فرهنگ اسلامی هستند ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar