eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
139 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از رهام مدیا
☕️کافه اقتصاد ۴ ◽️بانک‌های ایران 📝در کشورهایی مثل چین و کره حدود 70 درصد تسهیلات بانک‌ها به بنگاه‌های کوچک و متوسط اختصاص داده می‌شود. ظاهرا نهاد بانک در ایران قرار نیست به تولید کشور کمک کند. به نظرم در انتخابات باید از نامزدها بپرسیم که در مورد بانک‌های خصوصی چه برنامه‌ای دارند؟ ✍️استاد حسین عباسی‌فر ⚜️رهام، رسانه اقتصاد مردمی 🎬 @raham_media
آزاد شد شادی روح شهید امیرعبداللهیان صلوات بفرستیم؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💻 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR 🏅 رهبر انقلاب در دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی درباره ریاست جمهوری چهاردهم: 👈 اول افزایش مشارکت بعد انتخاب خوب؛ 👈 شاخص، نزدیکی و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب است 💻 Farsi.khamenei.ir
ماجرای اطرافیان کاندیداها.mp3
1.6M
چند مطلب مهم بشنوید👆: 1- اطرافیان کاندیداها لزوما آینه تفکرات کاندیداها نیستند! 2- فساد را دادگاه تشخیص میدهد! دلبخواهی نیست! 3- شورای نگهبان قانونی عمل میکند نه دلبخواهی!
از نظر شما نسبت تحریم و خودتحریمی در دهه نود چقدر بود؟ تا اینجا 17 درصد سهم تحریم و 83 درصد سهم خودتحریمی! (تصویر نظرسنجی به روز می شود) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
😂 فلذا به من رأی بدید یادش به خیر! نوزده دی 1387 از فرودگاه امام به سمت بیت... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از خبرگزاری فارس
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ تو کوچه بازی می‌کردم؛ گفتن بیا بریم خواستگاری! ▪️ برادرم به شوخی گفت جای محمود، احمد رو ببریم! من 19 سالم بود، یک دقیقه‌ای آماده شدم، رفتم و ازدواج کردم! 👤 از زبان احمد علوی -‌ شاعر و واسط ازدواج @khoonekhodetoune
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای واژه "خودکفایی" ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
بسیاری از مثل‌هایی که در زبان فارسی رایج شده مثل این مثل هستند که اساسا با تفکر اسلامی تعارض دارند.
شبکه نهال یک پویانمایی پخش کرد با این عنوان: هنوز اونقدر پولدار نشدم که جنس ارزون بخرم. این مثل انگلیسی دهه هفتاد وارد ایران شد. مثلی که برای "نخریدن" کالای ایرانی و خریدن کالای خارجی گفته می‌شد. مثَل‌ها عمیق‌ترین لایه فرهنگی یک جامعه هستند. مثل‌ها توانایی جایگزین شدن با استدلال را دارند. اینکه چطور یک مثل توانسته در عرض مدت کوتاهی ترجمه و فراگیر شود را کنار بگذاریم سوال این است کدام قوه عاقله‌ای در صدا و سیما اجازه نفوذ را داده تا حدی که در میانه یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی به جای "تعصب بر روی کالای ایرانی" بگوید "کالای باکیفیت و گران‌تر" را بخر. ما که دستمان به جایی نمی‌رسد اما حقیقتا نمی‌توانم تصور کنم خودبخود و اتفاقی چنین برنامه‌هایی ساخته می‌شود. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
🗳 بخاطر جمهوریت...۱ این روزها زیاد با این دو پرسش مواجهم: ۱. چرا در انتخابات بطور کلی ورود مصداقی نمی کنید؟ ۲. چرا برای کاندیدی که به او رای می دهید حمایت علنی و تبلیغ نمی کنید؟! * * * دومی را به بعد انتخابات وا می گذارم چون اگر تبلیغات بر من واجب نباشد، تضعیف قطعا حرام است! از اولی هم می خواستم با سکوت بگذرم اما دیدم همه در طول سال از جمهوریت و مردمسالاری می گوییم اما در بزنگاهش، هریک به نوعی لوازمش را زیر پا می گذاریم و حتی به ضدش دچار می شویم؛ لذا اشاراتی لازم شد. 1⃣ بیّنه یا قیّم؟ با چند کارویژه مواجه ایم: معرفی اصلح، ستاد تبلیغی شدن، کمک متخصصانه کردن، قیّم شدن! ✔️ در مکتب امام، "معرفی کردن اصلح" به مردم -که میزان، رای آنهاست- فقط از باب "شهادت عدول" و "بیّنه" است نه بیشتر.(۱) بیشتر از معرفی کردن، "موج های تبلیغاتی" است که چیزی بر تعریف و شناخت نمی افزاید و قطعا وظیفه همه نیست. مرز این ورود(چه معرفی چه تبلیغ) هم "قیّم" نشدن برای ملت است. هرگونه کار که به قیم شدن بیانجامد، دیگر نقض مردمسالاری دینی است و جایز نیست.(گونه های قیّم شدن را خواهم گفت) این از محکمات مردم سالاری دینی امام خمینی است. 🔸 بر این اساس: 🔺 در معرفی کردن، کاندید، نباید برای رای دهنده خود اجلی و آشکارتر از معرِف باشد؛ و الا تحصیل حاصل و افتادن در امواج تبلیغاتیِ له و علیه است که وظیفه همه از جمله علماء نیست. 🔺 البته اگر حقیقتی پنهان یا اتهامی دروغ مطرح است که معرفی کننده شهادتی خلاف آن دارد، کتمان جایز نیست؛ حتی اگر به نفع غیر اصلح باشد! ⬅️ طلبه کوچکی مثل بنده نه از خفایای کاندیدهای میدان خبری دارم که سکوتم کتمان شهادت شود و نه برای جامعه هدف، اشتهاری اطمینان بخش تر از آنها -با رزومه چندین دوره کاندید بودن- دارم، تا اجلای از معرَف باشم! 🔺 برای مرددین، ساختن زمینه مقایسه با برخی برنامه های تلویزیونی و...، کمک خوبی است تا به تصمیم شخصی برسند؛ چون اصل در مردمسالاری دینی همین است نه اتکاء به تشخیص دیگران.(۲) 🔺 کمک دادن متخصصان به عامه در جمع بندی مناظرات و میزگردها و... البته کاری خوب و لازم است؛ اما باید اولا متخصصانه و بعد منصفانه و غیر جانبدارانه و غیر تبلیغاتی باشد؛ لذا الزاما به معرفی یک کاندید بعنوان اصلح نمی انجامد بلکه کمک هایی در بخش های مختلف(اقتصادی، فرهنگی و...) است تا درست از غلط معلوم شود و هربار ممکن است نتیجه به نفع یک کاندیدای متفاوت بیافتد. ⬅️ بنده ناچیز در همه زمینه ها تخصصی برای این جمع بندی های مقایسه ای ندارم؛ در قسمتهایی هم فضای تبلیغات زده مانع طرح جمع بندی های منصفانه و عالمانه است. ❓ کجا قیّم می شویم؟! 🔺 وقتی نه قضاوتِ کارشناسی و منصفانه و نه معرفی اصلح(با شرایط پیش گفته) است؛ بلکه افتادن به گونه ای از کمپین تبلیغاتی است که به نام وظیفه خواص در معرفی اصلح، دنبال جنگ گلادیاتورها و الهکم التکاثر و رو کم کنی هاست. باید توجه کنیم قیّم مآبی پدرخوانده ها می تواند تبدیل به قیّم گونگی فرزندخوانده ها شود! جوانان عزیز انقلابی که آسیب دیده های اولی اند خود باید مراقب دومی باشند. اگر کارشناسی از هو شدن ترسید، وظیفه خود در کمک به قضاوت عمومی را ترک کرد، انتخاب آگاهانه -که شرط مردمسالاری دینی است- آسیب می بیند. اگر بزرگانی از مشاهیر در معرفی اصلح، ترس کامنت گذاران برداشته، وظیفه را خوب انجام ندادند، باز در واقع بینی، مردمسالاری دینی متضرر می شود ! مقصر ایندو قیّم مآبی فرزندخوانده ها هم می تواند باشد؛ نه حتماً محافظه کاری آنها. جوانان انقلابی همانطور که از پروپاگاندای تخریبی قیّم مآبانه برخی جناح ها دورند، از فشار روانی بر مشاهیر جبهه انقلاب هم دورند. همان طور که براساس انتفاع های خود و مجموعه شان تصمیم نمی گیرند، موقعیت کسی را هم بخاطر اظهار نظر یا سکوتش به مخاطره نمی اندازند! جوانان انقلاب بهترین عناصر برای زمینه سازی انتخاب آگاهانه و التزام به همه جهات جمهوریت اند. ................................ ۱و۲. برای نمونه ر.ک: امام خمینی۶۲/۱۰/۱۳ شاید ادامه یافت... 📝 محسن قنبریان ۲۶خرداد۱۴۰۳ ☑️ @m_ghanbarian