بنوشت یا حسین به خون جگر، حسن
میگفت یا حسن به لب تشنه اش، حسین...
💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
برادر عزیزم دکتر عبدالله گنجی از حضرت آقا بهخاطر رفتار تساهلآمیز با میرحسین موسوی گلایه کرده و نوشتهاند که اگر حضرت امام بودند، برخورد سختی میکردند.
با ایشان همعقیدهام که اگر حضرت امام(ره) بودند، قطعا برخورد سختی میکردند؛ اما این تفاوت در برخورد، به تفاوت امام و آقا برنمیگردد. دلیل عدم برخورد سخت آقا هم توجه به سوابق و خدمات این افراد نیست. دلیل را باید در تفاوت عصر امام و عصر آقا دید. باید در تفاوت عصر تنزیل و تاویل جستجو کرد. سوالی که از آقای گنجی عزیز باید پرسید این است که اگر فتنه ۸۸ در عصر حضرت امام رخ میداد، خواصی که سید علی(روحی فداه) را تنها گذاشتند یا در مقابل او ایستادند، چه میکردند؟!
به واکنشها به همین بیانیه میرحسین نگاه کنید! از خیل کثیری از سابقهداران انقلاب صدایی بلند شده است؟ سید علی(روحی فداه) است و شیعیان پابرهنه و آتش باختیارش؛ و آن مظلومیت و تنهایی علی که حاج قاسم در وصیتنامهاش فریاد میزند، تنهایی در میان همین خواص است، وگرنه علی در میان شیعیانش تنها نیست...
@syjebraily
دکتر جبرائیلی:
رانت واقعی در #رانت_ارز_گران است نه ارز ارزان. بالغ بر ۹۰٪ صادرات کشور، مواد نیمه خام است و هرچه نرخ ارز بالا رود، سود ریالی بنگاههای خامفروش افزایش مییابد و از لبنیات تا خودرو به دلیل وابستگی تولیدشان به واردات، گران میشود.
💠 @h_abasifar
enc_16577561728291128123077.mp3
4.87M
یک مداحی فوقالعاده زیبا از حسین آقای طاهری
💠 @h_abasifar
22.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مداحی حسین طاهری با موضوع حجاب و عفاف
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
📢 ما از شرایط تقیه بهطور کلی عبور نکردهایم و آنهایی که جریان تقیه را در برنامهریزی برای عبور شیعه بهسمت ظهور نمیبینند و خلاف تقیه عمل میکنند، راه انحرافی میروند و حرکت شیعه بهسمت ظهور را کُند میکنند.
💠 آیتالله میرباقری:
«ما برای عبور بهسمت عصر ظهور، یک شرایط تقیه داریم. ما از شرایط تقیه به طور کلی عبور نکردهایم و آنهایی که جریان تقیه را در برنامهریزی برای عبور شیعه بهسمت ظهور نمیبینند و خلاف تقیه عمل میکنند، راه انحرافی میروند؛ اینها وارد عرصه اجتماعی میشوند و مداخلهگری میکنند، ولی چالشهای غیرضرور و درگیریهای بیخود ایجاد میکنند و ما را در یک میدان دیگری از چالشها قرار میدهند که نباید در آنجا تمرکز کنیم و افزودهای هم ندارد. این، یک نوع جریان انحرافی است و واقعاً هم انحراف است.
ائمه علیهمالسلام در عین اینکه شیعه را مدیریت میکردند که در درون جامعه اسلامی شکل بگیرد، ولی جامعه شیعه را کاملاً با تقیه ساختند. از کسانی که این تقیه را خیلی خوب بحث کردهاند مرحوم شیخ علیآقا هستند که: تقیه را ما نباید به معنی ترک اقدام بگیریم؛ یعنی اقدام متناسب با برنامهریزی دقیق و با شناخت شرایط.
در عین این که کاملاً واضح است تقیهای که ما میگوییم، به معنی اینکه یک گسست نسلی اتفاق بیفتد و ما اعتقادات شیعه را به نسل بعدی منتقل نکنیم نیست. ائمه علیهمالسلام هم به ما زیارت عاشورا یاد دادند و هم تقیه را یاد دادند و مراعات هم میکردند. امام صادق علیهالسلام یک حوزهای داشتند که کاملاً معارف شیعه را بسط میدادند. اما وقتی با منصور مواجه میشدند، گاهی میفرمودند امیرالمؤمنین. این معنایش این نیست که حضرت دارند انفعال به خرج میدهند ولی دارند یک تدبیری میکنند برای این که شیعه را عبور بدهند و جامعه شیعه ساخته بشود. به نظر میآید بعضیها در جامعه این ظرفیت را ندارند و درست نمیتوانند این مسئله را ملاحظه و درک کنند.
برای جلوگیری از گسست در جامعه شیعه لازم نیست ما تقیه را زیر پا بگذاریم. اینها به نظر من انحراف است و دشمنتراشی میکنند و درگیریهای بزرگ ایجاد میکنند. حالا اگر بعضیهایشان وابسته نباشند، ولی آنهایی هم که وابسته نیستند، تفکرشان اینطوری است و واقعاً برای ما بحرانسازی میکنند.
ما دنبال پاناسلامیسم نیستیم، ما دنبال بسط مکتب اهل بیت علیهمالسلام در عالم هستیم. منتها راه بسط مکتب اهل بیت را خود اهل بیت به ما یاد دادهاند که چطور باید این اتفاق در مسیر تاریخ بیفتد و با غفلت از این مسیر صحیح، یک نوع انحراف پیدا میشود و دشمنتراشیهای بیخود و درگیریهای هزینهساز بیخود برای جامعه شیعه میکند و حرکت شیعه به سمت ظهور را کُند میکند.»
🔗 eitaa.com/mirbaqeri_ir/4815
☑️ @mirbaqeri_ir
گفتگوی کوتاهی با خبرگزاری حوزه داشتم در مورد برنامه "حسینیه معلی"
https://www.hawzahnews.com/news/1039208/%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%B4%D9%87
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
16.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برشی از برنامه سوره/ فصل کوفه/ حجت الاسلام محسن قنبریان/ ۱۴۰۱/۵/۱۹/ بخش ششم
ملاحظه ای بر فرمایش دکتر رجبی دوانی
https://t.me/sooreh_tv4/1782
• اسلام علوی بخلاف اسلام اموی، فَتک ندارد!
مسلم(ع) بدین خاطر عبیدالله را در خانه هانی غافلگیرانه نزد!
• البته "فتک" غیر از "اغتیال" است. هردو غافلگیرانه است لکن در فتک نوعی امان و تامین هست بعکس اغتیال که در حالت جنگی و رفع امان است.
- زدن فرمانده جوخه ترور سردار دلها فتک نیست.
- زدن #سلمان_رشدی پس از اعلام عمومی و زیر تامین دشمن بودنش، فتک نیست.
- اما خفت گیر کردن یک اهل ذمه، یک دگر اندیش زیر چتر تامین نظام و... فتک است و "الاسلام قیّدُ الفتک" اسلام فتک را در بند کرده است.
- عبیدالله مهمان هانی بود و مهمانی بمثابه تامین دادن است، غافلگیر زدنش فتکِ ممنوع در اسلام است.
• موارد شمارش دکتر رجبی در سیره رسول الله(ص) همه از موارد اغتیال اند نه فتک!
*فایل صوتی کامل را اینجا بشنوید:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3297
☑️ @m_ghanbarian
مرز ما عشق است هر جا اوست آنجا خاک ماست
سامرا، غزه، حلب، تهران چه فرقی میکند؟
#هادی_مطر
#سلمان_رشدی
💠 @h_abasifar