eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
آقا: "قاطعانه باید با که تولید را تضعیف می‌کند، مقابله کنید" 💠 @h_abasifar
یک حرف مفتی رو نئولیبراها دائم تکرار کردند مردم هم باور کردند بعد اگر دولت بخواد مسکن بسازه برای مردم یا حتی به مردم یارانه بده خود مردم میگن نمیخوایم! این از معجزات شیاطینه که به اسم "علم اقتصاد" سعی میکنند فقرا را فقیرتر و اغنیا را ثروتمندتر کنند... 💠 @h_abasifar
آقا: یکی از اولویتهای قطعی در مسائل اقتصادی، بخش مسکن است الان خودش رو آتیش میزنه یک ساله داره تلاش میکنه که بگه اولویت مسکن نیست و تولید مسکن تورم ایجاد میکنه (همون مزخرفاتی که در مورد مسکن مهر هم میگفتن) آقا: اولاً خود حرکت در بخش مسکن ایجاد اشتغال میکند. خود ورود در قضیه‌ی مسکن برای تعداد زیادی از افرادی که کارشناس این مسائل هستند، شغل ایجاد میکند. ثانیاً در مسئله‌ی مسکن ما به خارج وابستگی نداریم. زمینش مال خودمان است، مصالحش مال خودمان است، طرّاحی اینها مال خودمان است. 💠 @h_abasifar
زنهایی که حجاب رو رعایت میکنن دارن یا به تعبیر دقیق تر و علمی تر میگیرن! :)))) 💠 @h_abasifar
آقای رئیسی سلام علیکم در قانون اساسی جمهوری اسلامی چیزی به نام مالکیت خصوصی به رسمیت شناخته نشده و آن چیزی که محترم است فقط است. قانون اساسی، اقتصاد کشور را هم به سه بخش تقسیم کرده است ولی بخش خصوصی فقط در صورت نیاز مکملِ بخش های دولتی و تعاونی است. کسانی که درکی از مفاهیم پایه ای اقتصاد و حقوق داشته باشند تفاوت بین دو عبارت شخصی و خصوصی را کاملا درک خواهند کرد. نتیجه قهری کنار هم گذاشتن اصل های 44 و 47 قانون اساسی این است که بخش خصوصی اولا در صورت نیاز می تواند وارد اقتصاد شود، ثانیا حق مالکیت نخواهد داشت. طبق اصل 43 قانون اساسی هم باید ابزار کار در اختیار مردم قرار بگیرد تا محتاج عده ای سرمایه دار نباشند که آنها را اجیر کنند. این یعنی کسب و کار غیر دولتی ما نهایتا شامل دو بخش خواهد بود که خویش فرمایی برای مقیاسهای کوچک است و تعاونی برای بزرگ مقیاس های مورد نیاز کشور و من الله التوفیق و علیه التکلان 💠 @h_abasifar
میدانید چرا پدیده غبغب در کودکی و پیری به چشم مردم زیبا می‌آید اما در جوانی زشت؟ پاسخ این است که در جوانی هم زشت نیست و در طول تاریخ مردم غبغب را زیبا می‌دیدند اما با آمدن مردم زیبایی را زشتی می‌بینید! دلیلش هم مشخص است چون الگوسازی ذهنی صورت میگیرد! اما نکته مهم قصه این است که اساسا انسانِ برهنه زیبا نیست و فقط در نگاهِ جنسی‌زده زیباست. یعنی نفس حیوانی و شهوانی است که برهنگی را زیبا می‌بیند و لباس‌های برهنه امروز را تولید و مصرف میکند. وگرنه هزاران سال انسانها زندگی کردند و فطرت زیبایی‌طلب آنها هیچگاه برهنگی را زیبایی ننامید! نتیجه ده‌ها سال تلاش انسان‌نماهای هرزه و فاسد است که با همکاری بنگاه‌های رسانه‌ای و اقتصادی زن را تبدیل به کالا کردند و این کالا فقط برای بهره‌مندی جنسی استفاده می‌شود تمام فشارهای اجتماعی و رسانه‌ای و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی هم در راستای برهنگی بوده است حالا ممکن است کسی مثل احمقها عکس چند فاحشه دربار قاجار را نشان دهد و بگوید انسانهای قدیم بدسلیقه بودند و انسان امروز خوش سلیقه است این هم از همان بازی‌های رسانه‌ای مضحک است در راستای همیشه‌ی تاریخ همراه انسان بوده تا زمانیکه انسان از فطرتش جدا شد 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرع بی‌کلانتر! این آقای عزیزی که معلوم نیست از کدام لپ لپی بیرون آمده و حقیقتا سوادی هم ندارد با کمال پر رویی می‌گوید چون بانک مستحدث است پس شرع باید سکوت کند. این قورباغه‌ها هفت‌تیرکش شدند چون شرع بی‌کلانتر شده است! به راحتی به بزرگترین فقهای شیعه توهین می‌کند و البته معلوم است به چه چیزی گرم است! 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرمت امامزاده را تولیت آن نگه می‌دارد. به واقع آیا شرع در نظام مالی ایران تولیتی ندارد؟ این سکوت علما ناشی از چیست؟ آیا نباید به دهان این فرد بکوبند که شرع را نسبت به ساختار اختاپوسی و دزد بانکداری ساکت می داند؟ این سکوت شرع است یا سکوت حافظان شرع؟ ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
*به یک مثال ساده توجه کنید تا بدانید چرا اصل مشکل بانک‌ها ربوی بودن آنها نیست و مشکل اصلی خود بانک و ذات آن است.* همه شما تجربه رفت و آمد به بنگاه املاکی را داشته و با نحوه کار آن آشنایید. اگر بخواهید خانه‌ای اجاره کنید یا خانه‌ای بخرید، به بنگاه املاک مراجعه کرده و موضوع را به آنها می‌سپارید. آنها نیز از میان آنچه به آنها سپرده شده یک یا چند فایل را روبروی شما می‌گذارند و پس از بررسی هایی که شما انجام می‌دهید با مالک رودرو شده و با او مذاکره می‌کنید و در نهایت یا به تفاهم می‌رسید یا خیر. این چیزی است که در بنگاه املاک در جریان است. اما در کنار این غالب بنگاه‌های املاک خود خریدار و خود فروشنده هستند. املاک با قیمت پایین را می‌خرند و به بهترین مشتری با حاشیه سود بالا می‌فروشند و از قضا این لاین کاری آنها بیشترین آسیب را به اقتصاد مسکن زده و آن را وارد فضایی به اصطلاح دلال بازی نموده است. حال اینگونه فرض کنید که به موجب قانون یا ساختار تحمیلی به جامعه فضای جامعه به سمتی سوق داده شود که هر کسی اگر بخواهد خانه اجاره دهد یا بفروشد، مجبور باشد فقط به یک بنگاه اجاره دهد یا بفروشد و هر کسی که بخواهد خانه بخرد یا اجاره کند، باید فقط از یک بنگاهی اجاره کند یا از او بخرد. یعنی بنگاه املاک از *معرف* تبدیل شود به *واسطه* میان فروشنده ملک و خریدار ملک. این یک قدرت انحصاری بسیار زیاد به بنگاه‌های املاک خواهد داد که می‌توانند خون جامعه به سادگی بمکند. حال فرض کنید که تعداد بنگاه املاکی در کشور که در حال حاضر تقریبا سر هر کوچه و خیابان وجود دارد، تبدیل شود به ۲۰ بنگاه املاک در کشور با شعبه‌های فراوان. انحصار پدید آمده پدر اقتصاد را در خواهد آورد و پس از چند دور گردش، تمام مردم کشور تبدیل خواهند شد به مستأجرین این ۲۰ بنگاه املاکی و هر چه کار کنند باید بدهند به اجاره. این اتفاقی است که دقیقا در حوزه بانکی رخ داده. شما مجبورید پولتان و مدیریت و تصمیم‌گیری پیرامون شیوه تخصیص آن را به نظام بانکی بدهید و در مقابل مجبور هستید برای دریافت وام به نظام بانکی رجوع کنید. همین پدر جامعه رو درآورده است و ریشه مشترک تمام مشکلات اقتصاد کشور است. این اتفاق قدرتی به بانک‌ها داده که می‌توانند هر جولانی در اقتصاد کشور بدهند. این ساختار باید شکسته شود. چرا باید بانک مدیریت پول افراد را به عهده بگیرد؟ اساسا نباید اجازه داده شود که بانک به صورت واسطه درآمده و اجازه تصمیم گرفتن بر منابع مردم را داشته باشد. قرار گرفتن بانک در این جایگاه مثل آن است که ما در مثال بنگاه املاک ساختار مسکن را به حالت دوم تبدیل کرده باشیم. خون اقتصاد مکیده می‌شود. جالب است که برخی می‌گویند نمی‌شود ساختار را تغییر داد. در پاسخ به آنها می‌گویم چرا در شکل بنگاه املاک شده است؟ چرا در بازار مسکن قبول داریم که اگر بنگاه املاک واسطه باشد نه معرف، پدر اقتصاد در خواهد آمد، اما در خصوص موضوع پول که بسیار حساس تر از مسکن است این را نمی‌گوییم؟ نظام مالی و پولی اسلام به هیچ وجه نمی‌تواند صورت و شکل تکاثری را بپذیرد و وقتی ما به بانک به عنوان واسطه رسمیت می‌دهیم، اقتصاد را دو دستی تحویل آنها داده‌ایم. فرقی هم میان بانک دولتی و بانک خصوصی نیست. ممکن است کسی اشکال کند که در شکل فعلی نیز افراد می‌توانند خودشان بین خودشان قرارداد ببندند و بدون واسطه‌گری بانک کار خودشان را پیش ببرند. این درست است اما به هیچ وجه نافی قدرت بانک نیست و نیز حضور بانک به عنوان واسطه، چنین کنش‌های اقتصادی را اساسا بی وجه می‌کند و اجازه رشد به آنها نمی‌دهد. وقتی بانک به عنوان واسطه رسمیت یابد، تجمیع و تکاثر ثروت پدید خواهد آمد. تجمیع ثروت در شکل کلان دو عامل اساسی را در پی خواهد داشت. یک آنکه بانک به هیچ وجه نمی‌تواند در این حجم بر پرداختی‌ها و وام‌های خود نظارت کند. هزینه نظارت برایش بسیار خواهد بود لذا به سمتی خواهد رفت که نیاز به حساب و کتاب و نظارت بر تخصیص‌های خود در غالب وام نداشته باشد. دوم آنکه چنان قدرتی خواهد یافت که جامعه را به سمت و سویی که خودش می‌خواهد خواهد کشاند. نتیجه این دو آن است که بانک ترجیح می‌دهد پول بدهد و سود ثابت از آن در قبال تضمین بالا دریافت کند. این نقطه بهینه بانک است و هر تغییری در این موضوع موقت بوده و مجدد بانک‌ها را به همین نقطه بر می‌گرداند و این چیزی نیست جز ربا. به عبارتی ربا نقطه بهینه و تعادل نظام تکاثری است. نتیجه آنکه تا تجمیع و تکاثر ثروت هست، میل به ربا باقی است و با قوانین مختلف نمی‌توان این میل و انگیزه را از بین برد. دکتر نظریان مفید (دکتری اقتصاد) 💠 @h_abasifar
41.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️تبیین تفصیلی حجت الاسلام معصومی نیا ⛔️اصلاحات این طرح کاملا روبنایی است و مشکلات اصلی نظام بانکی را در نظر نگرفتند. نظام بانکداری فعلی ربوی است. خلق پول بانک های خصوصی از عوامل اصلی فساد و ضد عدالت است. 🚫رهبری درباره بنگاه داری بانک ها فرمودند:"بانک ها غلط کرده اند و باید جلوی آنها گرفته شود" در حالی که در این طرح دیده نشده است. ⁉️قبل از این طرح به معاملات ربوی، بنگاه داری و خلق پول خصوصی می گفتیم تخلفات بانکی اما با این قانون تبدیل به اعمال قانونی می گردد. با این طرح عملا شورای فقهی بانک مرکزی از کارکرد افتاده است. ⭕️این طرح، طرح همه مجلس نیست و طرح یکی دو نفر از نمایندگان روحانی مجلس است که این سهل انگاری ها از آنان پذیرفته نیست! ‼️اکثریت فقها و اساتید اقتصاد اسلامی حوزه علمیه پس از ساعت ها جلسه کارشناسی مخالفت خود را با این طرح اعلام نموده اند. حوزه باید به عنوان مدافع شرع ورود کند. ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
موضوع: اصل 43 قانون اساسی شرح: در اختیارِ مردم قرار دادنِ ابزار تولید مخالفین: اگر این کار را بکنید دردسر می شود و کارگران میخواهند بروند آقای خودشان باشند و شرکتها بدبخت میشوند نائب رئیس (شهید بهشتی): یعنی میفرمایید هم جامعه اسلامی باشد و هم وضع موجود دست نخورد؟ اصل‏ چهل و سوم: ببرای تامین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت و برآوردن نیازهای انسان در جریان رشد، با حفظ آزادی او، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر اساس ضوابط زیر استوار می‌شود: ۱- تامین نیازهای اساسی: مسکن، خوراک، پوشاک، بهداشت، درمان، آموزش و پرورش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده برای همه. ۲- تامین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل و قرار دادن وسایل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی وسایل کار ندارند، در شکل تعاونی، از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر که نه به تمرکز و در دست افراد و گروه‌های خاص منتهی شود و نه دولت را به صورت یک کارفرمای بزرگ مطلق درآورد. این اقدام باید با رعایت ضرورت‌های حاکم بر برنامه‌ریزی عمومی اقتصاد کشور در هر یک از مراحل رشد صورت گیرد. 💠 @h_abasifar
هر چه شرارت کردند در دنیا به خودشان باز خواهد گشت... 💠 @h_abasifar
مریدی آلمانی گفت پیری را که کدام بهتر است؟ پیری گفت کدام کدام؟ مریدی گفت ببخشید! جهنم یا بهشت، کدام بهتر است؟ پیری که از سرما به خود می لرزید گفت: فی الحال هیزم جهنم! کتاب حکمات آس من شیخ سیاس باب السرما فی مقعد الاروپا فصل اللّاف فی غربة حکایت الگاز و لَیست مرغ الهمسایه غاز :) 💠 @h_abasifar
2 موضوع: اصل 43 قانون اساسی شرح: شهید بهشتی درحال ارائه طرح شوراهای مردمی برای تشکیل تعاونیهاست که منتظری به او میگوید: کمونیستها هم همینگونه اند (شوروی آن زمان یعنی کمونیسم) که شهیدبهشتی به ایشان میگوید: اینها جواب شرعی و اقتصادی نیست یاد جمله امام افتادم: عده ای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» می خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. پ ن: البته اشتباه آیت الله مکارم هم جالب توجه است ایده تعاونی را البته نمی دانستند چیست که شهید بهشتی آن را مطرح میکند و تبیین میکند و در قانون اساسی وارد میشود 💠 @h_abasifar
۳ موضوع: اصل ۴۴ قانون اساسی شرح: میگویند مالکیت در این اصل فلان و بهمان است شهید بهشتی می‌فرمایند: اولا مالکیت شخصی و خصوصی متفاوتند و ثانیا این اصل در مورد مالکیت ساکت است و مالکیت در اصل ۴۷ آمده. آیت‌الله مکارم هم که نویسنده این اصل هستند بر همین نکته اصرار دارند 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
My recording 11.m4a
9.34M
🎙صوت سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا رضی (پژوهشگر حوزوی و دکترای اقتصاد) ⚜تجمع اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در اعلام برائت از "طرح بانکداری مجلس" ⚠️مهم ترین انتقاد به این قانون مجلس، این است که فرصت طلایی تحول در گام دوم انفلاب را از ما می‌گیرد و شرایط جولان و تاخت و تاز بانک های خصوصی را بر بدن های مردم ما، به مدت ۲۰ الی ۳۰ سال دیگر، با این نعل های تازه اش، ادامه خواهد داد. ⛔️قانونی که در مجلس در حال تصویب هست، محصول تنگاتنگ جامعه لیبرال دانشگاهی ایران، بچه های شیکاگو و متاسفانه برخی از هم لباس های ماست! ⚠️در این میدان از لیبرال ها گله ای نیست! اما از بعضی از دوستان روحانی ای که امروز سردمدار این قانون هستند، توقع داریم، گله داریم. 〽️چون بحث مصالح مسلمین هست، اجازه بدهید بی تعارف عرض بکنم! اینجا کسانی که دارند کوتاهی می کنند، نمی توانند جواب خداوند را بدهند. با اجازه شما نام ببرم از حجت الاسلام بحرینی، نماینده محترم مجلس که علمدار تصویب این قانون به مدت ۸ و ۹ سال در کشور با تمام توان ایشان هستند! با همکاری نزدیک جامعه لیبرال دانشگاهی کشور! ‼️سرور عزیز! امروز کسانی برای شما کف می زنند که من چند تایشان را نام میبرم؛ سند ننگین مربوط به طرح ایران ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد، بچه های شیکاگو، مکتب مقداری پول متعلق به میلتون فریدمن، جامعه لیبرال ها، بدنه بانکی کشور، و در مقابل چه کسانی نگران هستند؟! اساتید معظم اقتصاد اسلامی در حوزه علمیه که به مراتب اقتصاد را هم و نه فقط فقه را، از لیبرال ها، بهتر و دقیق تر می فهمند. ⛔️امروز تکلیف جامعه حوزوی ماست که فریاد بزند! @jebhetse
4 موضوع: اصل 44 قانون اساسی شرح: حجتی کرمانی میگوید نفی نظام سرمایه داری در قانون اساسی بیاید، اما موسوی تبریزی میگوید یکدفعه بگویید مالکیت را لغو کنیم!! شهید بهشتی به نوع این برخورد اعتراض میکند... پ ن: این شیوه برخورد را بارها از لیبرالها دیده ایم 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگو با برنامه عیار شبکه افق موضوع: ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
به براندازها و اصلاحطلبا بگید ملکه تصادف کرده 😂 💠 @h_abasifar