هدایت شده از محسن قنبریان
⚠️محل های تجمع های روز حجاب و عفاف!
🔸چند سال است ۲۱تیر، بانوان چادری با حمایت برخی نهادهای انقلابی "علیه بی حجابی" تجمع یا راهپیمایی می کنند. غیر از پیام پلاکارتها و شعارها، این تجمعات در سکوت هم "علیه بی حجابها" تلقی میشود که قابل بازاندیشی است.
🔸فرض می کنیم مانتو کوتاه و ساپورت و...بمب ها و اسلحه جنگ نرم دشمن علیه ارزشهاست؛ اما این اسلحه دست سرباز میدان ژاله تهران است نه افسران بعثی در دهلران و شلمچه!
فرق ایندو بسیار است اولی را باوجود تلفات با "گُل دادن"، ضامن کردیم ولی دومی را با "خون دادن"! جابجا شدنش، دوپاره کردن ملت و دوقطبی کردن بی حاصل جامعه است. تحریک مقابله به مثل و پیوند دادن آحاد بی حجاب به هم و ساخت طبقه اجتماعی جدید با مطالبات خاص است.
٨مارس مقابل ۲۱تیر شود و کمپین های مجازی کشف حجاب در تقابل با تظاهرات باحجابها و...شکل بگیرد.
🔅حضور عمومی جای تجمع!
بانوان باحجاب می توانند جای یک روز مانور جمعی، هرروز بشکل فردی و عادی در پارک ها و خیابان ها و مراکز تفریحی وخرید و... حاضر شوند. بر چادری بودن خود اصرار داشته و در حالیکه کار روزمره خود را میکنند و با فرزند یا خانواده اند، بی حجابها را "تذکر لسانی" دهند. یکسال هم اینرا تجربه کنند و اثرش را ببینند.
نه اینکه "ذره ای شدن" را بپذیرند و از بازار و پارک و پاساژ و باشگاه و... خالی شده، یک روز باهم رژه حجاب روند!
🔅اگر اصرار برتجمع است...!
اول جواب دهند: دختر ساپورت پوش مقصرتر است یا قاچاقچی ساپورت؟
دختر مانتویی مقصرتر است یا مافیای پوشاک و انحصارگران چادر؟!
سپس مجوز تجمع اعتراضی علیه اینها بگیرند و کم حجابها را هم همراه کنند:
1⃣علیه وزارت بازرگانی بخاطر عدم ٳعمال ممنوعیت واردات این حوزه!
دریکی از همین سالها بخاطر کاهش محدودیت های ارزی، ثبت سفارش ۷۷قلم کالای وارداتی ممنوع شد که پوشاک خارجی هم جزء آن بود. اما به حسب آمار گمرک این ممنوعیت درباره خانواده ساپورت ٳعمال نشده بود!
2⃣علیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا!
سالیانی که گذشت قاچاق پوشاک به رشد۵۰۰٪رسید(گزارش مرکز پژوهشهای مجلس)!طبق این گزارش این قاچاق رسمی(!) و در پوشش های قانونی و توسط عناصر ذی نفوذ انجام میشود و سه برابر واردات قانونی است(که آنهم قرار بود ثبت سفارش نشود)!
🔹این دو به همراه تبلیغات ماهواره ای و اتاق فکرهای جنگ نرم در دهه گذشته موجب شد سبک پوشش دختران و زنان ایرانی تغییر کند واز شلوار به ساپورت با دامن کوتاه یا مانتوی باز تبدیل شود. چیزی که شرق الاوسط از آن به "انقلاب رنگین" وشبکه فرانس۲۴ به "حمله شلوارهای تنگ به تهران" یاد کردند!
3⃣علیه وزارت صنعت و رانت داران واردات چادر مشکی!
ایران اسلامی می تواند موشک نقطه زن، ماهواره و ماهواره بر، پیشرفتهای خیره کننده در نانوتکنولوژی و سلولهای بنیادین و... داشته باشد؛ اما تا۴۰سال نتواند فرمول رنگ مشکی چادر را بیابد!
باوجودی که اصلی ترین مصرف کننده چادر در جهان است، کارخانه چادر بافی در آن دوام نیاورد و رانت دارانِ واردات آنرا ورشکست کنند!
🔹این لبه دیگر قیچی است. ساپورت و پوشاک جلف ارزان باقاچاق، چادر گران بخاطر انحصار، هرکدام سهم ضلعی از "قاچاقچیان عفاف" است!
❓حال ببین باید علیه دختر بی چادر و مانتو کوتاه شعار دهی یا اینان؟
❓باید در مجالس مذهبی حرفهای کلیشه ای وتکراری درباره احکام و حدود حجاب را بازگویی یا نشست بصیرتی برای افشاء جزییات این دستهای پنهان بگذاری؟
❓بی حجاب وکم حجاب را خائن به خون شهدا بخوانی ونیمی از جامعه را به تقابل بکشانی(۱)یا خائنان اصلی -که درصدی شان زنان ودخترانشان باحجابند- را افشاء کنی و همه ملت(باحجاب وکم حجاب) را علیه آن کاسبان بشورانی؟
🔅امیرالمومنین فرمود:"[درهنگام شعار]صدایم از همه آهسته تر بود ولی وقت عمل از همه برتر بودم...ضعیف نزدم گرامی است تا حق رابرایش بگیرم و قوی نزدم ضعیف است تا حق را از او بستانم"(خ۳۷نهج البلاغه).
..............................................
۱.جالب اینکه در مراسم تشیع شهدای گمنام ومدافعان حرم و... دوربین صدا وسیما از همین خائنین به شهدا(!) -که کم نیستند-بر وفاداری این تیپ ها به آرمان شهدا، تصویر ومصاحبه می گیرد!
#روز_حجاب_و_عفاف
#همه_علیه_قاچاقچیان_حجاب
#همه_باهم_باشیم
#کاسبان_حجاب_و_بی_حجابی
📝 محسن قنبریان ۹۸/۴/۱۷
☑️ @m_ghanbarian
اقتصاد فرهنگی
⚠️محل های تجمع های روز حجاب و عفاف! 🔸چند سال است ۲۱تیر، بانوان چادری با حمایت برخی نهادهای انقلابی
به تاریخ این یادداشت دقت کنید
چه کنیم وقتی کوتولهها مهار امور فرهنگی را در دست گرفتند و صدای بزرگان شنیده نمیشود.
هدایت شده از محسن قنبریان
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 فرودستان صدا ندارند!
▫️در محاسبه یک روزنامه، رسانه ملی "فقط" در شبکه های۱و۲و۳و۵، "فقط" برای یک آگهی بازرگانی(عالیس)، روزانه ۱۱۵دقیقه(!) تبلیغات پخش کرد! https://yun.ir/ljgfkb
جمع بستن کل تبلیغات با شما!
❓آیا برای کولبران کردستان، برای صف آب شهرهای جنوبی و مرزی، برای کارگران محروم از حقوق یا کار، برای تحصیلکرده های بیکار و... فقط روزی ۱۵ دقیقه برنامه پخش شده است؟!!
❗️سرّش معلوم است: سودآوری هنگفت تبلیغات بازرگانی برای صدا و سیما(عددش درباره عالیس برایم باور نکردنی بود!)؛ اما انعکاس درد واقعی و بدون گزینش آن فرودستان هزینه هم دارد!
❗️نقض اصول متعدد قانون تبلیغات بازرگانی و اثرات مخرب فرهنگی و بهداشتی و... پیشکش!
اصل۲۳: منع ترویج تجمل گرایی، اصل۲۴ منع ترویج مصرف مسرفانه و... yun.ir/hxudf7
⬅️سرمایه سالاری را باید جدی تر گرفت!
▫️منظور از #مردمی_شدن_فرهنگ در گفتمان بازگشت به مردم؛ برگشت رسانه ملی و خبرگزاری های حاکمیتی و غیر حاکمیتی به این حدیث رسول الله(ص) است:"هرکس حاجت و نیاز کسانی که توان رساندن حرفشان به حاکم را ندارند، به حاکمیت برساند؛ خدای متعال روز قیامت قدمهایش را بر پل صراط ثابت می دارد"(تحف العقول ص۶۳)
#بازگشت_به_مردم
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
اقتصاد فرهنگی
اینبار در مورد تبلیغات نمیخواهم چیزی بگویم.
حرفم در مورد "مزون"هاست.
شما اگر بخواهید یک تولیدی پیراهن بزنید باید بروید و مجوز بگیرید.
اما مزونها در کشور در حال فعالیت هستند بدون مجوز.
هیچ کدام از مشکلاتی که تصور میکنید اگر مجوزها کلا حذف شوند بوجود میآیند، در مورد مزونها وجود ندارد.
یعنی میتوان کلا مجوز تولید را برداشت مگر در موارد خاص.
مثلا مجوز تولید خودرو به راحتی میتواند حذف شده و فقط معاینه فنی و تست آلایندگی بعد از تولید انجام شود. اگر استاندارد بود پلاک شود.
تولید در و پنجره و صندلی و فرش و تلفن همراه و هدفون و کیبورد چه نیازی به مجوز دارد؟
حتی همان مجوز ساده یکروزه! که البته همان یکماه طول میکشد.
مگر در طول تاریخ مردم تولید نمیکردند؟ از چه کسی مجوز میگرفتند برای تولید؟ نیازهای حقیقی یکدیگر را رفع میکردند و تمام.
تولید و کسب و کار جزءحقوق اساسی شهروندی است و نباید کسی از دیگری آن را منع کند.
این موانع قطعا خلاف اصل ۴۶ قانون اساسی است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
اگر «طاغوت، ظلم، استکبار و فساد» آنچنان قیافهاش عوض شد که چهرهای علمی به خود بگیرد و در دانشگاهها تدریس بشود و برای عمّال آن عنوان دکتر و مهندس ردیف شود و حتی ریشدارها هم به آنان بپیوندند و خود جمهوری اسلامی هم به آنان حقوق و دستمزد بدهد چه باید کرد؟
اگر آنچنان عوض شد که نهادهای حافظ این انقلاب نیز حرفهای آنان را تکرار و سرلوحۀ کار خود قرار دادند چه؟
اگر در جای جای ارکان سیاستگذاری و اجرایی کشور حتی رییسجمهور منتخب مردم، قربه الی الله و به قصد تقویت نظام مقدس، در محاصره مشاورهها و نظرات کارشناسی این قماش قرار گرفتند و جز آن را دیگر نشنیدند چه؟
اگر رسانههایی که انقلابی و از خود میدانیم در جهت پیشبرد و اجرای رهنونها و ایدهها و راهکارهای آنان تیتر و مطلب نوشتند چه؟
و صدها چه و چه و چه دیگر...
همه اینها که شمرده شد از جنس اما و اگر و فرض و خیال نیست. معالاسف همه محقق شدهاند و ایران اسلامیمان امروز با آن درگیر است.
بدون شک اصل چنین مبارزهای حتمی و ضروری است اما با چه روشی و چگونه؟
سنگ بزرگ در راه این مبارزه، اثبات این نکته است که این دارندگان دیسیپلین و چهرههای موجّه مصداق بارز طاغوت، ظلم، استکبار و فساداند.
که اگر این گام اول ثابت شود گام بعدی راحت است.
گام اول برعهدۀ خواص جامعه است و نیازمند روشنگری و تبیین و رهبری است و گام دوم با مردمی است که وقتی مصداق را دریابند حتی دودمان پهلوی نیز جلودارشان نیست.
#حسین_شادروانان
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
1.49M
عرضه خودرو در بورس
لاتاری اغنیا در برابر توزیع همگانی مواهب
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
♨️ #به_زودی
📣 کنکاش در نظام آموزش بدون پرورش کشور، تماشای این برنامه را از دست ندهید‼️
💢 «روایت آموزش و پروش»؛ در جدیدترین قسمت از برنامه #آرمان
🔰 گفتوگوی #محمدصادق_شهبازی و حجت الاسلام #محسن_خاکی با واکاوی ساختار آموزش و پرورش کشور
💡بهصورت #اختصاصی در عماریار👇
🌐 b2n.ir/arman-10
🆑 @armantv1401
حسین عباسیفر در گفتگو با اقتصاد فرهنگی : حفظ نظام احسن جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است؛ نه حفظ انقلاب!
بسیار این عبارت را به شکلهای گوناگون شنیدهایم که انقلاب اسلامی خوب است اما جمهوری اسلامی اشکالاتی دارد.
هر چه بیشتر به این جمله فکر میکنم بیشتر به غلط بودن آن پی میبرم.
انقلاب اسلامی یک اتفاق «بود» ذیل نهضت مردمی به رهبری ولی فقیه برای تحقق احکام اسلامی و انسانسازی که بعدا نام آن «جمهوری اسلامی» گذاشته شد.
در حقیقت نظام جمهوری اسلامی به مثابه یک نظام احسن است که در آن خیر و شر وجود دارد و این شرور کوچکترین آسیبی به کامل بودن این نظام نمیزنند.
به عبارت دیگر شرور به خطای انسان برمیگردد که در هر دو جزء جمهوری اسلامی وجود دارد.
چه انتخاب جمهور و چه شناخت از اسلام میتواند ناقص باشد و این در دوران غیبت (و حتی در عصر حکومت معصوم به واسطه وجود کارگزاران) کاملا طبیعی است و گریزی از آن نیست.
اما نفس جمهوری اسلامی، قیام لله توسط مردم است.
قیام لله حرکت به سمت حکومت مهدوی است و در این مسیر گریزی از خطا وجود ندارد و این خطاها جزئی از نظام احسن جمهوری اسلامی است.
نظامی که هدفش رشد و تعالی جامعه است؛ گاه با عمل به امر ولی جامعه این رشد صورت میگیرد، گاه با تجربه ذیل حکومت ولایت. فلذاست که حفظ جمهوری اسلامی یعنی حفظ جمهوریت و اسلام از اوجب واجبات است. نه حفظ اسلام بدون جمهوریت امکان پذیر است نه حفظ جمهوریت بدون اسلام.
اما اگر انقلاب را به معنای یک پدیده دفعی در نظر بگیریم حفظ آن نه تنها واجب نیست که اصلا بیمعناست! حفظ در مورد موجود زنده و پویاست. جمهوری اسلامی یعنی حفظ جمهوریت و اسلامیت. چه کسی باید حفظش کند؟ خود جمهور!
اگر جمهور، تصمیم گرفت تغییرش دهد چه؟
اگر به خاطر خالی شدن نظام از محتوای اسلامی قیام کنند که هیچ اشکالی ندارد و آن روز یوم الله است به تعبیر امام خمینی و دوباره آن هم جمهوری اسلامی خواهد بود.
زیرا جمهوری اسلامی یعنی قیام لله توسط مردم.
اگر جمهور به خاطر اسلامی بودن نظام علیه آن قیام کنند که میشود محاربه و خب در مقابل آن ولو با 72 نفر باید ایستاد و طبیعتا هیچگاه چنین اتفاقی در یک جامعه اسلامی نمی افتد. مگر میشود در جامعه ای که اکثریت آن مسلمان هستند مردم بگویند ما اسلام را نمیخواهیم.
اما حالت دیگری هم وجود دارد. خالی شدن جمهوری اسلامی از جمهوریت!
اگر مردم به اسلام اعتراض نکنند. بلکه به کوتاه شدن دستشان از حق تعیین سرنوشت اعتراض کنند. از عدم دخالتشان در اقتصاد و سیاست و مدیریت جامعه شکایت کنند. این اعتراض عین اسلام است. عین عدالتخواهی است. عین قانون اساسی جمهوری اسلامی است.
اتفاقا قانون اساسی برای همین است. برای این است که حقوق اساسی مردم حفظ شود. حق اساسی مردم یعنی اصل 43 قانون اساسی. حق اساسی مردم یعنی اصل 46 قانون اساسی. یعنی اصل 59 قانون اساسی. یعنی اصل 3 قانون اساسی. یعنی اصل 20 قانون اساسی. یعنی اصل 29. یعنی اصل 31، اصل 28 ، 19 و ...
حال از مردم بخواهیم این قوانین را مطالعه کنند و بعد، از آنها بپرسیم که آیا اعتراضشان به عمل نکردن به قانون اساسی است یا عمل کردن به قانون اساسی؟
اگر عمل نکردن است که یعنی مردم جمهوری اسلامی را میخواهند و اعتراضشان به عمل نکردن به قانون اساسی است. کاش هشتاد میلیون ایرانی به خیابانها بریزند و فریاد بزنند اجرای قانون اساسی را!
اگر عمل کردن است که معتقدان به چنین گزارهای بفرمایند کجا مردم به عمل کردن به قانون اساسی اعتراض دارند و چرا؟ آیا مردم در صورت عمل به اصول یاد شده اعتراضی خواهند داشت؟ آیا امروز اعتراضشان به چیزی به جز عمل نشدن به همین اصولی بود که از آنها یاد شد؟ به مسکن، به ازدواج، به اشتغال، به بیعدالتی، به تبعیض، به انحصار و ...؟
البته گاهی ممکن است مردم اعتراضی دارند که مربوط به اصل الف قانون اساسی است اما تصور میکنند که علت آن مشکل اصل ب قانون اساسی است. اما اساسا اعتراضشان به قانون اساسی و اصول آن نیست چرا که نه تنها مردم که حتی نخبگان ما حتی یک بار قانون اساسی را روخوانی نکرده اند!
کاش دوستانی که در راستای جهاد تبیین فعالیت میکنند حداقل یکبار قانون اساسی را و در صورت توان مشروح مذاکرات قانون اساسی را مطالعه کنند.
کاش یک دانشکده و یک مجموعه ای از علوم میان رشته ای در سطح دکتری و بالاتر تاسیس می شد به نام دانشکده قانون اساسی و مشروح مذاکرات قانون اساسی در آن مورد تحقیق و بررسی قرار میگرفت.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
🔘 پته ای کردن آموزش!
• پته ای کردن آموزش، دادن کوپن و حواله هایی است که دولت برای ثبت نام در مدارس برگزیده می دهد. سرانه دانش آموز را جای مدرسه به والدین دادن و به نوعی مالکیت آموزش را واگذار کردن است.
• پیشنهاد و مورد تاکید اقتصاددان نئولیبرال میلتون فریدمن بود و اکنون مورد حمایت بانک جهانی است.
طبق معمول افزایش بهره وری(نسبت پیشرفت تحصیلی دانش آموز به مخارج آن)، رقابت و بالتبع کاهش هزینه(!) توجیه اینان است؛ تا دولت را به تنظیم گر بازار آموزشی فروکاهند و موجب افزایش مدارس خصوصی شوند.
• اما تجربه های عینی مطالعه شده در کشورهای در حال توسعه نشان داده، #عدالت_آموزشی آسیب می بیند.
• اخیراً رئیس جمهور در ابلاغی در ضمن مواردی از سند تحول دولت، پته ای شدن آموزش را هم ابلاغ کرده است: https://zaya.io/pu8xy
• رهبر انقلاب چندین بار از منع واگذاری آموزش و پرورش در سیاستهای خصوصی سازی گفته اند: "اینکه ما مدام مدارس دولتی را مدام تبدیل کنیم به غیر انتفاعی معلوم نیست خیلی کار پخته ی درستی باشد".(۹۵/۲/۱۳)
• به لحاظ فقهی نیز تبدیل حق آموزش به کالا اشکالات عمده ای دارد:
https://zaya.io/rnb0r
• پس از ابلاغ رئیس جمهور، ۹۰دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیانیه ای خطاب به ایشان نوشتند و "از واسپاری امر تربیت رسمی و عمومی کشور به بازار آزاد و نا ایمن ساختن مدارس از آفت اختلاف طبقاتی و ترویج نگاه اقتصادی به امر مردمی و همگانی تعلیم و تربیت" انتقاد کردند. متن بیانیه را اینجا بخوانید:
https://rastakhabar.ir/?p=3744
🔺مطلب مرتبط: پارادوکس پول و آموزش
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian