eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کتابخانۀ قصد
📕 بدهی؛ پنج هزار سال نخست نویسنده: دیوید گریبر مترجم: علی معظمی ناشر: چرخ (چشمه) 🆔 @SSL_Qasd
یکی از سر فصل‌های جنگ شناختی اینه که ما نقاط قوت را نبینیم و فقط نقاط ضعف در چشم ما باشد. اما مهم‌تر و شدیدتر از آن، این است که ما نقاط قوت را نقطه ضعف فرض کنیم. ما امروز بلا استثنا هر آنچه داریم که می‌توانیم به آن افتخار کنیم، محصول و برآمده از استقلال ماست. اما جماعت نئولیبرال مشکلات کشور را به اسم استقلال فاکتور می‌کنند. البته قبلش معنا و مفهوم استقلال را عوض می‌کنند. در این نگاه پهپاد و قدرت نظامی عامل بدبختی ما باید نمایش داده شود. نفوذ منطقه‌ای عامل بدبختی ما باید نمایش داده شود خودکفایی همینطور هسته‌ای همینطور در قُلّه همه‌ی آنها اسلام باید عامل بدبختی ما نمایش داده شود در صورتی که عامل قوت ماست. ولی فقیه که بزرگترین نقطه قوت ماست به دیکتاتور ترجمه می‌شود تا تبدیل گردد به نقطه ضعف در ذهن جامعه ما. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از امیدوار به آینده
‏نقد ما به عبدالملکی این بود که ۵۷٪ افزایش حقوق کارگرها کم است، نگو مرتجعینی جایگزینش شدند که به همان روال لیبرالهای عقب افتاده‌ سابق عقب گرد کردند. هدف باید مالک شدن کامل کارگر نسبت کارش باشد نه اینکه سهم سرمایه‌دار از کار او را بیشتر کنید و کارگر مظلوم مالکیتش به کارش کمتر شود. @kafar_be_gharb
🔶 شاهدی بر ضرورت بومی‌اندیشی در علم و تکنولوژی 📊 شواهد تجربی در کشورهای کمترتوسعه‌یافته نشان می‌دهد که ارتباط معناداری بین سطح معرفت علمی (از نوع غربی) و کارایی اقتصادی وجود ندارد، درحالی‌که ارتباطی قوی در این خصوص در کشورهای بیشترتوسعه‌یافته وجود دارد. این شواهد، شکست مدل خطی نوآوری در علم و تکنولوژی را نشان می‌دهند. Shenhav, Y. A., & Kamens, D. H. (1991). The `Costs’ of Institutional Isomorphism: Science in Non-Western Countries. Social Studies of Science, 21(3), p 537. اندیشناک / @Andishnaak۵۱
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
2.32M
اقتصاد و زبان ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از اندیشکده قصد
بیاندیش5.mp3
10.23M
💢 بیاندیش5 🔹 با موضوع: ایران در نظم نوین جهانی1 🔸 با ارائه: دکتر طاها رمضانی 🇮🇷 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
784.7K
دوباره اقتصاد! بیائید یک‌بار دیگر از ابتدا اقتصاد ایران را بشناسیم. با شاخص‌هایی که خودمان طراحی می‌کنیم. اقتصاد فرهنگی انقلاب اسلامی چیست؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
قال‌مولاناعلی‌علیه‌السلام رُبَّ غَنیٍّ اَفْقَرُ مِنْ فَقِیرٍ چه بسا ثروتمندی که از هر فقیری فقیرتر باشد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
1.27M
🎙ماجرای یک مثال بی‌ارزش! فرض کنید در یک جامعه ۵ نفر وجود داشته باشند و ۵ سیب داشته باشیم و ۵ هزار تومان پول قیمت سیب چقدر خواهد بود؟ اگر پول چاپ کنیم و میزان پول در جامعه ۱۰ هزار تومان بشود چه اتفاقی خواهد افتاد! این مثال را میلیاردها بار شنیدید! اما بی‌ارزش‌ترین مثالی که برای تبیین تورم می‌توان استفاده کرد همین است! علتش این است که... (بشنوید) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
خبر خوب: مصوبه مجلس درباره معافیت محصولات باغی از پیمان‌سپاری ارزی، در هیئت عالی نظارت مغایر سیاست‌های کلی نظام تشخیص داده شد. اما مجلس بر این مصوبه اصرار کرد و طبق قانون، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد. مجمع در جلسه عصر پنجشنبه ۲۵ اسفندماه خود، معافیت صادرات محصولات باغی از پیمان‌سپاری ارزی را خلاف مصلحت کشور دانست. در صورت تایید مصوبه مجلس، حدود ۳ میلیارد دلار از صادرات غیرنفتی کشور، از چرخه تجاری رسمی خارج می‌شد که الحمدلله این اتفاق نیفتاد.
هدایت شده از محسن قنبریان
۳-مدل حل مسئله فقهی.mp3
9.92M
🎁 بسته عیدانه مدل حل مساله فقهی کارگاه و ارائه 3⃣: روایتی از یک تجربه (مساله جبران خدمت کارمندان دولت) حجت الاسلام محسن قنبریان/ هم اندیشی گروه های حل مساله مرکز نخبگان حوزه ❗️توضیح فشرده ۴مرحله حل مساله در ضمن روایت یک تجربه از کشف و تحدید مساله تا برنامه (لازم به ذکر است مساله مورد روایت در مباحثه با سایر مراکز تصمیم گیری در نهایت در سه جلد کتاب از سوی سازمان اداری استخدامی برای تنظیم لایحه به دولت تقدیم شد) * تفصیل این تجربه در نیمسال اول کارگاه حل مساله فقهی مدرسه تخصصی فقه امام کاظم(ع) برای شرکت کنندگان در کارگاه حل مساله فقهی تدریجی و گام به گام انجام شد که میتوانید اینجا ببینید ☑️ @m_ghanbarian
تصمیم‌سازان رسانه‌ای اقتصادی: دنیای اقتصاد تجارت فردا اکو ایران اقتصاد آنلاین اقتصاد نیوز دارایان و ... و البته سایر رسانه‌های انقلابی که بدون آگاهی، خروجی‌ها و یا مطالب هم راستا با این رسانه‌ها را منتشر میکنند! 🇮🇷یادداشت‌های مجتبی غفاری @MojtabaGhafari
این چند وقت چند تا فیلم و سریال خارجی رو خواستم ببینم. رفتم سراغ ! و سایت‌های پخش فیلم داخلی. بعد با کمال تعجب دیدم تقریبا هیچ سانسوری روی صحنه‌های جنسی ندارند!حتی رسما صحنه‌هایی که ترویج همجنس‌بازی هست سانسور نشده. فقط نکته‌ای که هست معمولا خیلی‌ها شرم می‌کنند این مساله را بیان کنند و تصاویر آن را هم پخش نمی‌کنند. الان تکلیف ما با این سطح از ولنگاری فضای مجازی چیست؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 آن روی سئول؛ پایتخت کره جنوبی 💥 گزارش توریست انگلیسی از زندگی افتضاح مردم در بخشی از سئول کره جنوبی 🆔 @kharejbs ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
▪️مانع دست زدن کودکان نشوید... 😊نوش‌جونشون 😊 این‌جا: ایران ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
وقتی می‌گویم اقتصادنخوانده‌ها اقتصاددان‌ترند یعنی همین ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
سیاست‌های تورمی و رکود دستمزدی! پس از دستاوردهای افزایش ۵۷درصدی حقوق کارگران در سال قبل برخلاف نظر کارشناسی، متاسفانه امسال هم کارگران هم کارمندان، چوب نفوذ لیبرالهای اقتصادی دولت را خورده و در تورم ۴۷درصدی کل و ۶۸درصدی موادغذایی،میانگین حدود ۲۰درصد دستمزد آنها افزایش یافته درحالیکه حقوق مدیران را ۵۵میلیون نمودند!! آقای دولت! نمی‌توانی با تصمیمات تورمی،معیشت را بر مردم سخت کنی و در عین حال موقع پرداخت حق آنها بهانه تورم بیاوری و حقوق آنها را ضایع کنی! آقای دولت! ببین کجای کارت میلنگد که در دولت انقلابی وزن تصمیمات اقتصادی به نفع قشر مرفه سرمایه‌دار چربیده و مطالبه پیوست عدالت فراموش شده است.. ببینید کدام راه را اشتباه رفته‌اید و کدام انتصاب اشتباه بوده است که تصمیمات اقتصادی دولت لیبرال‌ها را خوشحال و قلب اقتصاددانان انقلابی را می‌آزارد. ببینید چه اشتباهی رخ داده که با لیبرال‌های مخالف خود همصدا شدید و اقتصاددانان انقلابی حامی شما به منتقدین دولت تبدیل گردیده اند.. پاسخ به این سوال حتما انشالله دغدغه رهبری مبنی بر اصلاح جهت‌گیری‌های دولت را پیش خواهد برد. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
⁉️ چرا افزایش قیمت دلار باعث افزایش نقدینگی می‌شود نه اینکه افزایش نقدینگی باعث افزایش قیمت دلار شود؟ ✳️ طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱, ۷۵ درصد تسهیلات بانکی پرداختی به صاحبان کسب و کار برای تامین سرمایه در گردش بوده است (فقط ۱۷ درصد تسهیلات برای ایجاد کسب جدید و ۵ درصد برای توسعه کسب و کار درخواست شده است). ✅ یعنی با افزایش قیمت دلار هزینه تولید بالا رفته و نیاز تولیدکنندگان به سرمایه در گردش بالا رفته و آنها تقاضای تسهیلات کردند، بانکها هم خلق پول کردند و نقدینگی را به شدت بالا بردند. ✳️ پس جهت علیت از نقدینگی به نرخ ارز نیست، بلکه افزایش نرخ ارز، نقدینگی را تحریک می کند، یعنی باید از فشفشه ارز سخن گفت نه فنر ارز. ❇️ با افزایش نرخ ارز و تشدید تورم ناشی از فشار هزینه، نیاز مصرف کنندگان به تامین مالی خرید کالا هم بالا رفته به طوری که 44 درصد تسهیلات مورد تقاضای انها برای خرید کالای شخصی است. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وزیر نفت: برخی می‌گفتند ساخت پالایشگاه صرفه اقتصادی ندارد اما الان هر بشکه نفتی که در پتروپالایشگاه آبادان فرآوری شود ۱۲ دلار برای کشور سود دارد. @BisimchiMedia
هدایت شده از «کمــی کــافــر...»
مصعب یحیایی: یحتمل پیش از من هیچ بشر شیرین عقلی «برادران کارامازوف» را برنداشته ببرد و توی مسجد بخواند. البته خیلی هم عجیب نیست‌. یک چیزی توی مایه‌های نماز خواندن «ابراهیم رئیسی» توی کاخ کرملین است دیگر! جدی می‌گویم. اصلاً خدا مُرده‌های دور مُرده‌ی حضرت ابراهیم را بیامرزد که رفت و آن تو نماز خواند. و الا حالا یکی مثل من باید جواب روشنفکرهای وطنی را می‌داد که «خواندن برادران کارامازوف توی مسجد یعنی چه؟! آ باریکلا... جمهوری اسلامی کشور را فروخته به روسیه!». بگذریم. حالا که اسم مسجد و نماز وسط آمد و «رمضان المبارک» هم از آنچه در آینه می‌بینیم به ما نزدیک‌تر است، بگذارید یک چیزی بگویم. الله‌وکیلی یکی صاحب شود و سر و سامانی به مدیریت مساجد بدهد. همه‌ را که نمی‌شود با یک چوب راند؛ ولی گاهی فکر می‌کنم بعضی از این بانی‌ها و اهل مسجد دست‌شان می‌رسید خود خدا را هم راه نمی‌دادند داخل خانه‌اش. مثلاً ممکن بود بهانه بیاورند و گیر بدهند به خدا که تو از آن جا که «عظیمی» و «زیادی بزرگی» جای ما را تنگ می‌کنی توی صف جماعت! القصه. گه‌گاهی بچه‌ها را با خودم می‌برم مسجد. البته از عمد زودتر می‌برم‌شان که تا اذان نشده و شلوغ نیست، توی مسجد بازی کنند و خوش باشند. حالا این وسط گاهی خودشان مشغول بازی می‌شوند و اجازه می‌دهند من کتابم را بخوانم؛ گاهی هم آویزانم می‌شوند که الّا و لابد باید با ما بازی کنی. من هم مجبورم با این هیبت و با یک مَن ریش و سیبیل، دست‌شان را بگیرم و «آلیسا آلیسا» بازی کنم! لکن همین که کَم‌کَمک اهالی آمدند و مسجد شلوغ شد مُنگه دادن و غر و لند کردن‌ها هم شروع می‌شود که فی‌المثل ما داریم نماز می‌خوانیم بچه‌ات از جلوی‌مان رد شده! خب برادر من، با سیم‌ تلفن وصل نیستی به عرش کبریایی که ترس داری بچه پایش گیر کند و سیم قطع شود. ارتباط با خدا خیلی قبل‌تر از تاسیس شرکت مخابرات هم «وای فای» بوده اخوی! می‌فهمم که باید مدیریت کرد و یک قاعده‌ای گذاشت برای بازی یا شیطنت بچه‌ها. لکن این «حد یقف» را به قاعده صبر و تحمل بچه‌ها باید در نظر گرفت، نه بی‌‌اعصابی و کم‌تحرکی بزرگ‌ترها. بعضی‌ها انتظار دارند بچه‌ی دو ساله هم مثل پیرمرد هفتاد ساله بنشینید یک گوشه و تسبیح بچرخاند و «سُبّوحٌ قُدّوسٌ» بگوید! سال‌ها پیش نقلی شنیدم از آیت‌الله بروجردی که در جواب تندیِ خادم مسجد به بچه‌ها گفته بود: «چکارشان دارید؟ بگذارید این‌ها هم به عبادات‌شان برسند!». یعنی ما از طرفی مواجهیم با مرجع تقلیدی که بازی بچه‌ها را توی مسجد « عبادت و مناجات با خدا» می‌بیند و از این طرف هم آدم‌هایی که حضور بچه‌ها را مساوی با دیس‌کانکت شدن ارتباط‌شان می‌دانند! کاش یک نفر که دستش می‌رسد و جایگاهی دارد امر کند ائمه جماعات بین دو نماز یک بار نظر مراجع تقلید را درباره حضور بچه‌ها توی مسجد فقط روخوانی کنند. من یکی سرم سوت کشید آنجا که دیدم حکم داده‌اند که «مستحسن و نیکوست» و برخی حتی نوشته‌اند «گاهی واجب است». حالا شما جرأت دارید این حکم را به یکی از اعضای هیات امنای مسجد بگویید! هزار جور سند و روایت از «کراهت» آوردن بچه‌ها به مسجد تحویل‌تان می‌دهند. این یک مدل کوچک از «مدیریت فرهنگی‌» ماست. مدیریت فقط «حرام است» و «کراهت دارد». می‌پرسم پس جایگاه «مستحسن است» و «واجب است» در اعمال فرهنگی شما کجاست؟! طنز تلخی‌ست. می‌گفتند چکیده توضیح‌المسائل این یک جمله است: کلاً اگر جوری بشود که انسان خوشش بیاید حرام است. طنز بود؛ ولی قبول کنیم یک جاهایی ما جامعه را به این باور رسانده‌ایم! عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🔴@yahyaei_m
4_245835973743608013.mp3
6.69M
🔸جلسه بیست و چهارم 🔹حاج آقای قنبریان @sspadam
1.46M
در باب عدالت ۲ رابطه عدالت و برابری ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نعمتی که با حفظ ارتباط باقی می‎ماند 🔸️سرّ تاکیدات فراوان بر صله ارحام این است که: نعمت‌هایی که خدای متعال به وسیله خویشاوندان به انسان می‌رساند آن قدر پرارزش است که بعضی از این خدمات را انسان حاضر است با قیمت خیلی گرانی بخرد. 🔸️به طور طبیعی وقتی مشکلی برای یکی از افراد خانواده پیش بیاید، خانواده به او کمک می‌کنند و منتی هم ندارند-البته این قاعده استثناء هم دارد-. اگر انسان، خویشاوندان را مثل بیگانه حساب کند، کم‌کم آن‌ها هم دل‌سرد می‌شوند و قطع رابطه می‌کنند و طرفین از این نعمت‌ها محروم می‌شوند. ۱۳۸۹/۰۷/۲۱ 📱 @mesbahyazdi_ir ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
36.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 سبیبه و ذوالفقار! اگر به برچسب "اقتصاد دستوری" رمی نشود؛ گوشه ای از مواجهه حضرت امیر(ع) با بازار فیزیکال عصر خویش است: - محیط بازار بدون اجاره توسط حاکم در اختیار مردم است؛ بدون اینکه همه کارکُن دولت و اجیر او باشند! این کارپردازی حاکمیت، قیمت تمام شده را برای مردم کم می کرد. - حکم بازار، حکم مسجد است؛ هرکس به غرفه ای سبقت گرفت تا شب از آن اوست؛ تا تحرک اقتصادی طبقات پایین را تامین کند و همه چیز برای برندگان تمام نشود. - بازار تخصصی (راسته های خاص)، شفافیت اطلاعات و مقایسه اش، موجب تنظیم طبیعی قیمت هاست. اینجا هم بدین بهانه، بازار آزاد رقابتی آدام اسمیت شکل نمی گرفت! - بر "احتکار منافع" کنار "احتکار کالا" نظارت می شود تا انحصار مجوزها و مانند آن شکل نگیرد. - بر"تحکم در بیوعات" نظارت می شود تا تبانی قیمت و دامپینگ ها شکل نگیرد. • ذوالفقار نماد جهاد با کفر و نفاق بود که زیاد از او شنیده ایم؛ نماد مبارزه با بغی اقتصادی و تجاوزهای بازار است که از آن کمتر شنیده ایم. * برشی کوتاه از جلسه۱۷ شرح نامه۵۳ است بحثی بسیار مهم که توصیه می کنیم کامل بشنوید محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian