eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
139 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرفسور مسعود درخشان: فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد حکم حکومتی و مصداق عینی اقتصاد اسلامی‌ست. @profderakhshan
لیبرال و عدالت‌خواه فقط در ایران با هم متحد می‌شوند! چرا؟ چون قرار است در مقابل امام جامعه بایستند! مخرج مشترکشان همین واژه "ولایت" است! اما بگذارید همین سوال را طور دیگری بپرسیم: تعریف‌تونو از اقتصاد لیبرال بگید: تعریفمون همونیه که هایک و کانت و جان استوارت میل و لرد اکتون گفتند! این یعنی اساسا چیزی به اسم اقتصاد سرمایه‌داری لیبرال نداریم! همچنین اقتصاد کمونیستی! خب آدم بی‌سواد چرا باید دهانش را باز کند تا رسوا شود؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
به به! هر چه جریان سیاسی و اقتصادی لیبرال‌ها به یکدیگر پیوند بخورد در ذهن مردم کار برای لیبرال‌ها سخت‌تر می‌شود! نقابی که پرفسور درخشان از چهره نفاق در ایران برداشت ارزشش کمتر از شکست داعش نبود. زود است تا برخی بتوانند درک کنند اثر انتحار دیشب پرفسور درخشان را... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
+ قبول داری مملکت چند دهه دست لیبرالها بوده؟ - بله! + خب تا حالا در زمینه اقتصاد نقدی به لیبرالها داشتی؟ - نه خب بحثش تخصصیه! + خب برو سراغ متخصص اقتصاد اسلامی - نه به اونها خیلی نقد دارم + بالاخره تخصص داری یا نداری؟! - بستگی داره هزینه داشته باشه برام یا نه! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
8 (2).pdf
426.8K
یادداشت جهلی به نام علم در روزنامه‌ی رسالت ۱۴۰۲/۲/۶
میرزای شیرازی اگر حکم به تحریم تنباکو بدهد نامش چیست؟ آیا این یک سیاست در چهارچوب اقتصاد اسلامی نیست؟ اگر هست چرا عده‌ای، بحث ساده‌ی پرفسور درخشان در رابطه با امام و آقا را درک نمی‌کنند؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فریدریش فون هایک برنده نوبل اقتصاد که آقای غنی‌نژاد اقتصاددان لیبرال ایرانی مترجم آثار اوست، تحصیلاتش ‎ است. از این جهت اشکالی بر هایک و نوبل وارد نیست، اشکال از لیبرال‌های وطنی است که مترجم آثار اقتصادی اندیشمندان سیاسی غرب‌اند اما نظریه‌پردازی اقتصادی را برای سیاست‌خوانده‌های ایرانی حرام میدانند! @syjebraily
اینکه در تدوین قانون اساسی همه حضور داشته‌اند و چپ و راست و انقلابی و فقیه و کارشناس اظهار نظر کرده‌اند، آن‌‌هم بعد از یک انقلاب اسلامی، اتفاق خارق‌العاده و بی‌نظیری‌ست. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
🔥نقدی بر دکتر غنی‌نژاد: قسمت دوم ❌دکتر غنی‌نژاد در مناظره خود با پروفسور درخشان، افکار شهید بهشتی را متأثر از افکار سوسیالیت‌ها و مارکسیست‌ها خواندند. 🔸در پاسخ به این ادعا خدمت جناب دکتر غنی‌نژاد عرض می‌کنیم که نفی اقتصاد سرمایه‌داری و اقتصاد بی‌حد و حصر خصوصی، به معنای پذیرش اقتصاد تمام دولتی و سوسیالیست بودن نیست، بلکه قسم سومی به نام اقتصاد مردمی وجود دارد که در مقابل اقتصاد خصوصی و دولتی است که در اندیشه‌های اندیشمندان اسلامی از جمله شهید بهشتی مطرح شده است. 🔸به‌عنوان مثال شهید بهشتی در کتاب اقتصاد اسلامیِ خود می‌گوید: «اسلام به دنبال مبارزه با حاکمیت سرمایه است؛ چه حاکمیت سرمایه بر صاحبان نیروی کار به دست سرمایه‌دارها باشد و چه به دست دولت اعمال شود» . ♨️بنابراین به نظر می‌رسد انتساب سوسیالیست بودن به شهید بهشتی، انتساب درستی نباشد. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرفسور درخشان: حضرت امام می‌فرمایند ما باید منافع مستضعفین را تامین کنیم دکتر غنی‌نژاد: بفرمایند! تمام دعوای جبهه حق و باطل بر سر همین یک کلمه است! خداوند فرموده؟ بفرمایند پیامبر فرموده؟ بفرمایند علی (ع) فرموده؟ بفرمایند قرآن فرموده؟ بفرمایند ولی فقیه فرموده؟ بفرمایند همه مردم ایران باید این چند ثانیه را ببینند! نکات بسیار مهم این کلیپ: ۱. دو دیدگاه در مورد اقتصاد وجود دارد. یکی می‌گوید باید منافع سرمایه‌داران تامین شود و به اصطلاح کیک اقتصاد در دست ایشان باشد و دومی می‌گوید، باید منافع مستضعفان را تامین کرد تا اقتصاد رشد عادلانه کند. یعنی پیشرفت و عدالت توامان صورت بگیرد. ۲. استاد درخشان بر مبنای نظر امام خمینی رحمت‌الله‌علیه از یک امر ارزشی و یک هنجار و یک "باید" سخن می‌گوید و دو پاسخ از دکتر غنی‌نژاد دریافت می‌کند: ۱. بفرمایند (یعنی امام فرموده‌اند که فرموده‌اند. من نظریه عدالت امام را قبول ندارم) ۲. این حرف امام را بعنوان یک گزاره علمی قبول ندارم در صورتی که اساسا صفت علمی را نمی‌توان بر یک گزاره هنجاری بار کرد در حقیقت از نظر ایشان اگر ایدئولوژی، ایدئولوژی لیبرال باشد علمی است! اما اگر ایدئولوژی اسلام باشد غیرعلمی‌ست خلاصه دعوای بین مکتب اقتصادی اسلام و مکتب سرمایه‌داری لیبرال همین نکته است که اتفاقا اصل۴۳ آن را تعیین تکلیف کرده است اینکه باید منافع عموم مردم تامین شود یا منافع سرمایه‌داران امری‌ست که نه قابل اثبات است نه رد یک باید است! اما اینکه آیا تامین منافع مستضعفین و عموم مردم باعث رشد حقیقی می‌شود حتما قابل اثبات است ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar