هدایت شده از رادیو سداد
حرفهای اساسی - قنبریان.mp3
6.18M
May 11
هدایت شده از آنسوتر | سید محمدرضا رضی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▶️ توی گوش من بزن هزاربار ولی حرمت امام و حرفش رو نشکن ...
🎥 سکانسی از فیلم سینمایی غریب.
#سینما
#غریب
#امام_خمینی
#لایت_مدیا
┈┉┅━❀▶️❀━┅┉┈
🆔 @lightmedia
هی اشک بریزد این و آن یک خندان
نان است غذای این و آن را بریان...
وقتی که زمین اقتصادی کج شد
هر موهبتی رسد به ثروتمندان
#دلاوار
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از ساختار
🔸۱۱ شهریور ۶۳ | امام خمینی:
💬 وقتى تشريفات روحانیت زياد شد، محتوا كنار مىرود. وقتى ساختمانها و ماشينها و دم و دستگاهها زياد شود، بنيه فقهى اسلام صدمه میبيند...واقعا نمىدانم با اين وضع چه كنم. اين تشريفات اسباب آن مىشود كه روحانيت شكست بخورد.
(صحیفه امام ج ۱۹ ص ۴۲)
http://eitaa.com/saakhtar
چند قدم مانده بود به خیمه دشمن...
گفتند برگرد...
برنگشت...
رفت و عمروعاص را مجبور کرد برهنه شود...
همه منتظر بودند کارش را تمام کند...
اما حیا کرد و چشم پوشید...
دوستان سرزنشش کردند که چرا کارش را تمام نکردی...
گفت کارش را تمام کردم...
صبر کنید...
چند صباحی گذشت...
همه در مورد لخت بودن دشمن حرف میزدند...
این حکایت #مناظره_درخشان بود و #قیام_علیه_لیبرالیسم که امروز فراگیر شده است...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
من فقط به یک نکتهی مهم میخواهم اشاره کنم و آن، امید است. #امید مهمترین ابزار پیشرفت است و دشمن روی این متمرکز شده؛ دشمن از همهی توان دارد استفاده میکند برای القای ناامیدی، برای القای بنبست. یک جوانی هم که با مسائل دنیا آشنا نیست، گاهی میبینید تحت تأثیر قرار میگیرد، او هم مأیوس میشود؛ وقتی مأیوس شد، کار نمیکند. پیشرفت احتیاج دارد به امید. دشمن روی امید ملّت ایران متمرکز است. این امکانات گستردهای که دشمن به کار گرفته، این رسانهها، این ماهوارهها، این فضای مجازیِ عجیب و غریب، این تلویزیونهای مزدورِ مأجور،(۷) همهی اینها برای این است که این امید را در مردم بکُشند. خوشبختانه امید زنده است ــ حالا من یک اشارهای خواهم کرد ــ امّا میخواهند نگذارند جوانهای ما امیدوار بمانند، نگذارند مسئولین ما امیدوار بمانند؛ اینها حتّی به مسئولین هم طمع دارند که امید را از آنها بگیرند. خب، حالا یک امتدادی هم متأسّفانه در داخل دارند؛ من ناچارم این را بگویم. آدم دلش نمیخواهد چنین واقعیّتی وجود داشته باشد، امّا هست؛ اینها در داخل امتداد دارند. امتداد آنها هم همین القای یأس، القای ناامیدی که «فایدهای ندارد»، «به جایی نمیرسیم»، «چه کار میخواهیم بکنیم» است؛ از این حرفها میشنوید. در داخل هم فلان روزنامه، فلان فعّالِ فضای مجازی، متأسّفانه از این چیزها دارند؛ اینها هم امتداد آنها هستند. | رهبرحکیمانقلاب ۱۴۰۱/۸/۲۸
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
هدایت شده از اقتصادماه
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهم/ این ویدئو را ببینید و سپس خودتان قضاوت بفرمایید که تکلیف ما در قبال این نوع مصوبات که به نام مردم اما به کام سرمایهداران و در جهت تهرانیزه کردن کل کشور است چیست؟!
@baladetayyeb
هدایت شده از اقتصاد کلان، دکتر بخشی
بسمالله الرحمن الرحیم
اینجانب فقیه نیستم، صرفا یک کارشناس اقتصادی ام و مطالعاتم در فقه اندک است.
اما وقتی همین برداشت اندکم از مطالعات فقهی را با مباحث اقتصادی تطبیق میدهم نظرم این است که فقه امام خمینی رحمهالله علیه کافی است برای نقد اول تا آخر اقتصاد سرمایهداری چه لیبرال آن از نوع هایکی یا فریدمنی و چه سرمایهداری از انواع کینزینی آن؛
نظر امام کافی است برای آنکه بزنیم تو دهن اونایی که میگن اقتصاد اسلامی نداریم.
باید فقه امام خمینی از هجران بیرون آید
خداوند این بزرگ مرد را مشمول رحمت واسعه خود بنماید، بیش از پیش
@drbakhshi_eghtesadekalaan
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
ماهیت اقتصاد سیاسی بزرگمقیاسها
🔹 اگر بتوانیم وامهای پرداخت شده توسط بانکها را تحلیل کنیم، خواهیم دید که حجم بسیار زیادی از وامهای بانکی در ایران و جهان، به افراد حقیقی و حقوقی اندکی تعلق میگیرد. وامهای خرد البته به تعداد بسیاربالا اما حجم کم همیشه و در همه بانکها وجود دارند.
🔹 زمانی که بانکداران درصدد اثبات آن هستند که عدالت در پرداخت وام را رعایت کردهاند، آمار تعداد وام ها را منتشر میکنند و میگویند مثلا ۸۰ درصد از وامها به وامهای خرد تعلق گرفته است. اما وقتی سراغ حجم تسهیلات میرویم، ماجرا معکوس است. ۸۰ درصد از تسهیلات، تسهیلات کلان است. بانک هم در توجیه اینکه چرا حجم بالایی از تسهیلات را به وامهای بزرگ اختصاص میدهد، استدلال خندهداری دارد: «نظام محاسباتی و تضمینی آسانتر!». حال آنکه آمار تسهیلات بانکی در دنیا به وضوح نشان میدهد که ریسک نکول در وامهای کلان، چند برابر وامهای خرد است.
🔹 بله واقعیت چیز دیگری است. بانکها در سوی دیگر میز، خود یا مدیران یا اعضای تصمیمگیرشان در یک بازی مشترک توزیع منافع با بزرگمقیاسها قرار دارند. بازی مشترکی که زندگی یک عضو تصمیمساز نظامهای بانکی را به راحتی زیر و رو میکند. کافی است رشحهای از این تسهیلات کلان به زندگی آن عضو نظام بانکی بتابد. یا اینکه در مقیاسی بالاتر، خود بانک سهامدار یا مالک آن کسب و کار بزرگی است که تسهیلاتگیرنده است. در اینجا منافع حقوقی بانک هم درگیر میشود.
🔸حال اجازه بدهید از سوی دیگری نیز به این بازی نگاه کنیم. فرض کنید دولت، بانک مرکزی و تصمیمسازان پولی بانک را ترغیب کنند یا به او دستور بدهند که تسهیلات کلان ارائه کند. بازی اشتراک منافع اینبار از نقطهای بالاتر شروع میشود. چرا که ممکن است خود اعضای تصمیمساز درگیر منافع شده باشند یا اینکه دولت، بانک را مجبور کند شرکتهای بزرگش را تامین کند. در بهترین حالت، دولتها گمان میکنند که این بزرگ مقیاسها، پیشران تولید هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند (که البته این تصور هم محل اشکالات فراوان است).
🔸حال چرا ریسک نکول در وامهای بزرگ بالاتر است؟ دلیل واضح است: قدرت. بزرگ مقیاسها هم قدرت سیاسی و هم قدرت محاسباتی بالاتری دارند. زمانی که بتوانند یا به نفعشان باشد که وام را بازپرداخت نکنند این کار را نمیکنند. اما همین ریسک نکول بالا، نشانهای است از ناکارامدتر بودن بزرگ مقیاسها نسبت به کوچک مقیاسها (که البته اینجا محل بحث ما نیست).
🟢 در این چند سطر تنها به وجه تسهیلات گیرندگی بزرگ مقیاسها اشاره کردم. تسهیلاتی که اگر نبود، بزرگمقیاسها معنایی نداشتند و اساسا به وجود نمیآمدند. تسهیلاتی که اگر نبود، بزرگمقیاسها اساسا زنده نمیماندند.
🔴 میتوان وجوه دیگر از حیات بزرگ مقیاسها را نیز معرفی کرد. همه این وجوه نشان میدهند که بزرگ مقیاسها، موجودیتهای ناشی از اقتصادسیاسی هستند و اینگونه نیست که این بزرگها، رشدی طبیعی و اقتصادی داشته باشند.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
گاردین: پارادوکس نابرابری در کره جنوبی!
بیش از نیمی از سالمندان در کره جنوبی دچار فقر نسبی هستند.
از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۱۰ تعداد خودکشی افزایش نجومی دوبرابری داشته است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
🔸 شین کوانگ یونگ، استاد جامعه شناسی در دانشگاه چونگ آنگ در سئول، می گوید امید به زندگی در اینجا سریعتر از هر کشور دیگری در جهان رشد کرده است. اما سرعت پیری آنقدر سریع بوده که اکثر افراد مسن اینجا اکنون در فقر نسبی زندگی میکنند.
بدون پس انداز و بدون حمایت خانواده!
در پارک Tapgol در سئول، ده ها نفر برای دریافت ناهار رایگان در یک مرکز تحت مدیریت یک معبد بودایی صف تشکیل میدهند. بالای در ورودی تابلویی قرار دارد که روی آن نوشته شده است: "شما امید ما هستید".
کانگ سو یون میگوید: «دلیل اصلی این است که اقتصاد در وضعیت بدی قرار دارد و افراد مسن برای یافتن کار با مشکل مواجه هستند. برای برخی، این تنها وعده غذایی است که در تمام طول روز می خورند. اگر بچه ای نداشته باشند که از آنها مراقبت کند، ما همه چیز آنها هستیم. در غیر این صورت باید در خیابان گدایی کنند."
این ارمغانی است که فریدمنها و نئولیبرالها برای کره جنوبی آوردهاند! توسعه ظاهری همراه با بیعدالتی و فقر گسترده.
#قیام_علیه_لیبرالیسم
#نه_به_کره_اسلامی
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
#اقتصاد_فرهنگی نابود شده در کره جنوبی
در کره جنوبی بخشی از دلیل مشکلات سالمندان هزینه حمایت از فرزندانشان است. قطبی شدن روزافزون کره به این معنی است که حمایت از والدین برای کودکان بزرگسال دشوارتر میشود. سالمندان کره میگویند به طور سنتی، رعایت اخلاق کنفوسیوس به این معنی بود که کودکان باید از والدین مسن خود مراقبت کنند. اما کانون خانواده دستخوش دگرگونی عظیمی شده است. افراد مسن در کره جنوبی بسیار کمتر از ژاپن با فرزندان متاهل خود زندگی می کنند.
منبع: گاردین
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
غیر ولایت چه جانشین ولایت؟
تالیِ والشّمس بین که والقمر آید...
#شهریار #امام #آقا
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن خاکی
✅ انجمن اقتصاد اسلامی با مشارکت پژوهشکده امور اقتصادی و ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی و مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و مرکز فقه اقتصادی طیبات برگزار میکند؛
سلسله نشستهای ترسیم مرزهای دانش اقتصاد اسلامی
Exploring the Frontiers of Islamic Economics
موضوع: تحریف و مصادره اندیشه اقتصادی امام خمینی ره توسط لیبرالها
با ارائه حجت الاسلام جواد عبادی پژوهشگر فقه اقتصادی
🪑نشست چهارم
🗒چهارشنبه 17خرداد 1402
⏰ساعت 17 تا 19
📌قم میدان معلم مدرسه عالی امام کاظم علیه السلام طبقه3 اتاق 308
✌️حضوری و مجازی
♻️مسیر ارتباطی: ۰۹۱۹۶۶۵۱۲۳۳
🔗 پخش مجازی:
https://live.onlineamoozan.ir/ch/skyroom/anjomaneghtesad
🔗انجمن اقتصاد اسلامی حوزه
https://eitaa.com/anjomanEGHTESADISLAM
هی راست نشست شاه، کج بود زمین
افتاد کسی به چاه، کج بود زمین
هی آب مریز رو به بالا... نرسد
تقصیر تو نیست آه! کج بود زمین
#دلاوار #زمین_کج
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از مصاف آخر🇮🇷 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ #دکتر_عباسی
"نــقــش لـیـبــرال هـا در پــیــشــرفــت کـــشــور"
#القای_یأس
#تفکرات_باطل
🇮🇷 #مصاف_آخر اینجاست 👇
http://eitaa.com/joinchat/2273312768C3a2be2e04f
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 وقتی خانههای ما به جای «مسکن» یعنی محل سکون و تسکین و آرامش، تبدیل شد به خوابگاههای آپارتمانی بدون حریم خصوصی آن هم صرفا به خاطر #سود بیشتر، زندگی برای خانوادهها سخت شد؛
🔸خانمها تمایلی به ماندن در این قفسهای افسردهکننده ندارند، بچهها هم دچار بحرانهای رفتاری میشوند، پدرها هم با مشکلات اقتصادی گوناگون، به این قوطیکبریتها تن میدهند.
🔸 درنتیجه، زنان و دختران به طور طبیعی، گرایش دارند که از این خانهها بیرون بزنند، چون نیازهای روحی و عاطفی آنها و نیاز آنها به سکون و آرامش در این خانههای آپارتمانی تامین نمیشود!
🔸بچهها میخواهد به بیرون از خانه بروند چون جا برای بازی در خانه ندارند! پدرها هم توان خرید ندارند!
🔸نتیجه طبیعی این میشود که اولا خانوادهای شکل نگیرد؛ ثانیا بچهای به دنیا نیاید؛ ثالثا حجاب و عفاف دستوپاگیر کنار گذاشته شود! سرچشمۀ همه اینها، معماری و شهرسازی است.
🔸توجیه چه بود؟ #سود اقتصادی! به چه قیمتی؟ از بین رفتن خانواده، فرهنگی و ارزشها!
🔸این سبک انبوهسازی مسکن، حتی مشکل مسکن را هم حل که نکرده، وخیمتر هم کرده. دهههای گذشته خرید یک خانۀ ویلایی با متراژ بالای ۲۰۰ متر در شهرها چندان دور از دسترس نبود، اما الان خرید یک آپارتمان ۷۰-۸۰متری در داخل شهرها به رؤیا تبدیل شده است!
🔸اگر به هیچ ارزشی باور ندارید، و اگر تنها تجربه و سود را قبول دارید، باز هم باید به انبوهسازی مسکن و مرتفعسازی خاتمه بدهید!
🆔 @DrSaeedi
ریال تنها پولی است که در برابر جنگ تمام عیار اقتصادی غرب مقاومت کرده و جایگاه و کارکرد خود را حفظ کرده است.
هیچ پولی (تاکید میکنم هیچ پولی) نمیتوانست در مقابل جنگ تمام عیار اقتصادی که علیه ایران اعمال شد بیش از یک سال دوام آورد و نابود میشد.
یکی از دلائلی که ریال توانسته در مقابل این جنگ ایستادگی کند، ظرفیت افزایش حجم و افزایش و کاهش ارزش خود است. امروز در حالی که دلار در بازار سیاه ۵۰ هزار تومان مبادله میشود واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه دارو وجود دارد. این اتفاق بینظیر پدیدهایست که در هیچ زمان و مکانی رخ نداده است. این انعطافپذیری فقط در مورد اقتصاد ایران صادق است. در کشورهای غربی اگر چند سال تورم بالای ۴۰ درصد تجربه شود حکومتها ساقط و اقتصادها ورشکست میشوند.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
کمال انقطاع از پول!
بعضی ها تمام روابط و ساختارهای سرمایه داری و طاغوت را پذیرفته اند، و هنگامی که به پول میرسند، ریالی که امضای حکومت اسلامی پای آن قرار گرفته و ماهیتا متفاوت است با تمام پولهایی که در عالم وجود دارد، رگ غیرتشان گل می کند و می گویند باید پول اسلامی را احیا کرد! استدلالشان هم برای اینکه بگویند این پول اسلامی نیست این است که در زمان طاغوت این پول جعل شده است. و از طرفی هم به طلا و نقره پول اسلامی می گویند زیرا روایاتی وجود دارد در باب جعل خداوند در مورد طلا و نقره به عنوان پول.
اولا اگر جاعل یک پول علت اسلامی و غیراسلامی بودن آن است که دینار هم توسط رومی ها بنانهاده شده است. دینار، واحد قدیمی پول روم و بعد از آن امپراتوری روم شرقی بود و «دناریوس» خوانده میشد. یک دناریوس روم شرقی برابر با یک سکه نقره بود که وزنش در مواقع مختلف فرق میکرد. این واحد پول بعد از فتح اراضی روم شرقی به دست مسلمانان، از طرف آنها بهعنوان نام واحد پول انتخاب شد و به دیناری که امروزه هم در کشورهای عربی از آن استفاده میشود تبدیل شد.
پس جاعل نمی تواند ربطی به مشروعیت یک پول داشته باشد.
ثانیا اگر امضاء شرع پای یک امر آن را مشروع می کند و ما مکلف می شویم که آن را احیا کنیم که برده داری را هم خداوند در قرآن تایید کرده و مورد امضاء معصومین علیهم السلام بوده، آیا مکلفیم که آن را احیا کنیم!
ثالثا آیا شرع مقدس در نظام اقتصادی اسلام فقط طلا و نقره را به عنوان پول جعل کرده است یا اساسا این جعل در راستای هدفی بزرگ تر است. آیا جعل الهی بالاتری در اسلام نیست که بر طلا و نقره سلطه پیدا کند؟ قطعا وجود دارد. تمام احکام اسلام که بر مبنای استعلای معنویت بر مادیات است از این جنس است. همان گونه که آزادکردن برده برای کاهش و از بین بردن این پدیده در جامعه اسلامی بوده است بخشش و انفاق و خمس و زکات و کفاره نیز برای رها ساختن انسان از اسارت پول است. نه اینکه اسلام خواسته طلا و نقره را ارزش دهد. این احکام در حقیقت به ما می گوید طلا و نقره و هر چه در دنیاست فدای یک لحظه عبادت خداوند متعال.
وقتی اسلام تاکید دارد بر اینکه روابط بین مومنین باید روابط بر مبنای اخوت باشد چرا اصرار بر احیاء پولی است که مبنای آن مادیت است نه معنویت؟
چرا اعتبارِ جعل شده توسط خدا (انما المومنون اخوه) برای برخی ارزشی ندارد ولی اصرار دارند که جعل خداوند در مورد پول باید تا ابد باقی بماند؟
جعل خداوند در مورد طلا و نقره قطعا در طول و البته پایین تر از جعل خداوند در مورد رابطه اخوت و ولایت است.
فلذا می توان پول را به دو بخش تقسیم کرد:
1. پول طاغوتی
2. پول غیرطاغوتی
و پول غیرطاغوتی را نیز می توان به دو بخش تقسیم کرد:
1. پول فلزی جعل شده توسط خداوند (طلا و نقره)
2. پول اعتباری جعل شده توسط خداوند (عهد اخوت و ولایت)
که دومی قطعا در مرتبه بالاتری نسبت به اولی قرار دارد تا آنجا که عهد اخوت و ولایت سلطه پیدا میکند بر طلا و نقره و مادیات و دنیا و مافیها.
در حقیقت دومی در راستای حذف طاغوت پولی است ولی اولی در راستای حذف طاغوت پولی و انسانی است؛ تا آنجا که در حکومت امام عصر ارواحنا فداه یک صلوات بر محمد و آل محمد جای پول را می گیرد و «ارزش»، بطور کلی از مادیات به معنویات منتقل می شود.
همان که مقام معظم رهبری در عید غدیر سال 84 فرمودند که در حکومت جهانی معصوم نیازهای انسانها نیازهای لطیف تری خواهد شد و از سطح مادیات عبور خواهند کرد.
کاری که امام خمینی رحمت الله علیه با انقلاب اسلامی انجام داد غلبه معنویات بر مادیات بود. یکی از مصادیق بارز آن هم حذف قیمت و ارزش مادی از نیازهای اولیه (آب و برق و مسکن و زمین و آموزش و ...) بود و البته تاکید امام به اینکه «دلخوش به این مقدار نباشید، ما میخواهیم انسان بسازیم»
یکی از مصادیق ساخت انسان، این است که به طور کامل از دنیا و مافیها قطع تعلق کرده و در نهایت به کمال انقطاع الی الله برسد.
اگر دین اسلام را یک دستورالعمل کامل برای کمال انسان و جامعه در نظر بگیریم آنوقت احکام آن را هم ایستا نخواهیم دید و همه را در جهت رسیدن به کمال فهم خواهیم کرد.
کمالی که در آن از دیکتاتوری پولی (هر نوع پولی) عبور خواهیم کرد و به اقتصادی بر مبنای فرهنگ و معنویت خواهیم رسید.
#اقتصاد_فرهنگی چارچوب کلانی است که پول خود را دارد و زیربنای اقتصاد فرهنگ است نه برعکس!
بخوانید: از دیکتاتوری پول
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
May 11