بانکها غلط میکنند با دنیای اقتصاد!
✍️ محمدصادق پیش یار
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسین زمانی میقان
مقاممعظمرهبری : اگر #جریان_تحریف شکست بخورد تحریمها هم شکست میخورد، هدف این جریان، ضربه زدن به روحیه مردم و دادن #آدرس_غلط درباره علاج تحریم است.
هم #بانکها_غلط_میکنند و هم هلدینگ رسانهای دنیای اقتصاد
@hzamanim
لیبرالها وقتی با پیشرفتهای چین مواجه می شوند:
چین هم یک نظام اقتصادی سرمایه داری است!
لیبرالها وقتی میخواهند چین را نقد کنند: (#دنیای_اقتصاد-امروز)
امروز هم اقتصاد این کشور که با یکی از تاریکترین چشماندازهای خود طی دهههای اخیر مواجه شده، شرایط متزلزلی دارد
حماقت از سر این رسانه می باره!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
این #رسانه_منحط فردای اقتصاد است (زیرمجموعه هلدینگ دنیای اقتصاد)
پربیننده ترین ویدئوهایش را ببینید: ایلان ماسک، بیل گیتس، جی پی مورگان، مک دونالد، علی بابا...
به نظر شما چرا باید این رسانه اینطور قارون های زمان را پوشش رسانه ای دهد و آنها را تبدیل به الگوی جوانان و نوجوانان بکند؟
پاسخش را از قرآن بخوانید:
فَخَرَجَ عَلَى قَوْمِهِ فِي زِينَتِهِ قَالَ الَّذِينَ يُرِيدُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا يَا لَيْتَ لَنَا مِثْلَ مَا أُوتِيَ قَارُونُ إِنَّهُ لَذُو حَظٍّ عَظِيمٍ ﴿۷۹﴾
پس [قارون] با زینت و کوکبه خود بر قومش نمايان شد. كسانى كه خواستار زندگى دنيا بودند گفتند اى كاش مثل آنچه به قارون داده شده به ما [هم] داده مى شد واقعا او بهره بزرگى [از ثروت] دارد (۷۹)
اگر در یک جامعه مردم عاشق سرمایه داران باشند آنگاه به راحتی سرمایه داران می توانند آنها را استثمار کنند. آنگاه به راحتی می توانند آنها را فریب دهند.
اینگونه است که به قول پرفسور درخشان: در هیچ دوره ای از تاریخ مثل امروز فقرا از حق اغنیا دفاع نکرده اند.
#جنگ_فقر_و_غنا
#کاپیتالیسم
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اقتصاد آمریکایی.mp3
75.4K
پرفسور مسعود درخشان: اگر اقتصاد در حوزه اقتصاد بماند #اقتصاد_آمریکایی است.
این همان درکی از نظام اسلامی است که باعث می شود امامین انقلاب مساله #پیوست_فرهنگی و #پیوست_عدالت و #مصلحت_سیاسی را طرح کنند.
و اساسا تقسیم بندی جامعه به نظام اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی (مدل آجیل - پارسنونز) برای این هدف انجام شد که از اقتصاد فرهنگ (ارزش) زدایی شود. از سیاست هم همینطور. تا وقتی ارزش های دینی بر نظامات اجتماعی سایه افکنده باشد نظام سرمایه داری نمی تواند کار خود را پیش ببرد.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
چارچوب تفکرmp3.mp3
2.2M
شبهه: رابطه ........ (یک موضوع اقتصادی) با اقتصاد اسلامی چیست؟ یا نظر اقتصاد اسلامی در رابطه با فلان موضوع چیست؟
شبیه این سوالات را بارها و بارها شنیدید. تا قیامت هم می توان سوالات این چنینی مطرح کرد. هر روز یک موضوع جدید وجود دارد که می توان نظر اسلام را در رابطه با آن جویا شد. از رمزارزها تا ...
پرفسور درخشان در برخورد با این سوالات همان برخوردی را دارند که امام در برخورد با نظام شاهنشاهی داشت.
تصور کنید قبل از انقلاب عده ای از مردم استفتاء می کردند که نظر اسلام در مورد فلان قانونی که شاه وضع کرده چیست؟ نظر اسلام در مورد فلان قانونی که مجلس ملی وضع کرده چیست؟ فلان حکمی که دادگاه شاهنشاهی داده از نظر اسلامی چگونه است؟
و البته برخی از علمای بزرگوار به این سوالات مردم پاسخ های دقیق و اسلامی میدادند.
اما امام به این سوالها پاسخ ندادند. امام ساختار و چارچوب را تغییر دادند. امام گفتند اصلا چرا باید محمدرضا بر ما حکومت کند و چرا اینها باید برای ما قانون وضع کنند.
برخورد پرفسور درخشان با جریان لیبرال در کشور نیز همین منطق را داراست. ایشان می گوید اساسا چرا اینها باید برای ما مساله بسازند؟ ما خودمان مسائلمان را شناسایی می کنیم و خودمان در چارچوبی دیگر به آن پاسخ می دهیم. اساسا مسائل ما نیز در چارچوب دیگری طرح می شوند.
این بحث کوتاه پرفسور درخشان شاید یکی از عمیق ترین و دقیق ترین مباحثی است که در حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی باید متوجه آن باشیم.
تاریخ جلسه سخنرانی استاد: هشتم مهرماه 1402
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
بسم الله الرحمن الرحيم و له الحمد
📚 مبانی فقهی و حِکمی مشروح مذاکرات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
🎙 با ارائه:
حجت الاسلام والمسلمین استاد قنبریان
🔻ویژهی:
🔹طلاب سطح ٣ و ۴ حوزه های علمیه
🔹و دانشجویان مقطع ارشد و دکتری رشتههای مرتبط
📍مکان: تهران، حوزه علمیه مشکوة (مدرسه صدر)
✅ جهت ثبت نام، اطلاعات خود را به نام کاربری @sajadbeygi در پیام رسانهای بله یا ایتا ارسال نمایید.
هدایت شده از حسن عباسی
طرف اومده میگه «#ایران هیچ هزینه ای برای ورزشکارانش نکرده و هیچ امکاناتی بهشون نداده ، اونا با هزینه و تلاش خودشون تونستن مدال بگیرن»
میگم پس چرا #کیمیا_علیزاده از وقتی از ایران رفته با تلاش و هزینه خودش هیچ افتخاری نتونسته کسب کنه؟
الانم داره کلینیک لیزر موهای زائد تبلیغ میکنه
پیوستن به کانال
@hassanabbasi1374
تا طلاب حوزه قم به "#فقه_امام" توجه نکنند هیچ حرکتی از جنس انقلاب در این مملکت رخ نمیدهد.
بخشی از قم نه تنها آقا بلکه امام را هم فقیه نمیدانند وگرنه بسیاری از فتواهای امام و آقا در مسائل کلان اجتماعی و اقتصادی مهجور نمیماند.
#بیع_مضطر #کپی_رایت #کارمزد #رادیو #مالکیت
#بانکها_غلط_میکنند
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از کتابخانۀ قصد
اریک جان هابسبام (۱۹۱۷ اسکندریۀ مصر - ۲۰۱۲ لندن) در وین، برلین، لندن و کمبریج تحصیل کرد. از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۵ عضو هیئت علمی کینگز کالج لندن بود و در کالج بیرکبک دانشگاه لندن پس از طی مدارج مختلف علمی به درجۀ استاد ممتاز رسید.
شهرت هابسبام شاید بیش از همه بهسبب سهگانهای باشد دربارۀ آنچه خود از آن با عنوان «قرن طولانی نوزدهم» یاد میکرد. عصر انقلاب (۱۷۸۹ - ۱۸۴۸)، عصر سرمایه (۱۸۴۸ - ۱۸۷۵) و عصر امپراتوری (۱۸۷۵ - ۱۹۱۴) عناوین این سهگانه است که با نوشتن کتاب عصر نهایتها (۱۹۱۴ - ۱۹۹۱) آنها را تکمیل کرد.
عصر سرمایه (۱۸۴۸ - ۱۸۷۵) دومین کتاب از سهگانۀ «قرن طولانی نوزدهم» است که اریک هابسبام بهطور جامع و فراگیر آن سالها را مورد بررسی و تحلیل دقیق و همهجانبه قرار داده است. انقلابهای ۱۸۴۸، توسعۀ اقتصاد سرمایهداری به سراسر کرۀ زمین و ظهور آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد صنعتی جهان، جنبههایی از این تحلیل کلی تاریخشناختی ربع سوم قرن نوزدهم است.
در یک کلام این کتاب نخستین بررسی بزرگ و کامل دربارۀ سالهای بحرانی ۱۸۴۸ - ۱۸۷۵ و تحلیلی کامل از ظهور سرمایهداری در سرتاسر دنیا است.
🆔 @SSL_Qasd
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
حامیان خصوصیسازی انفال، جهانیسازی قیمتها و مکانیسم حراج در بورس کالا را به یک چالش دعوت میکنم: انفال متعلق به همه ملت ایران است. آیا خروجی سازکارهایی که شما مدافع آن هستید، بهرهمندی برابر مردم از انفال است؟ یا خیر، این مکانیسم توبره اقلیتی را پُر و سفره اکثریت را خالی میکند؟
فرمایش رهبر حکیم انقلاب اسلامی است که منابع عمومی یا باید عادلانه میان همه مردم تقسیم شود، یا صرف پیشرفت کشور شود. اگر چنین شد، شاید کسی بیشتر و کسی کمتر داشته باشد، اما شکافهای عمیق بهوجود نخواهد آمد.
@syjebraily