موضوع شناسی!
وقتی می گوییم مجتهد موضوع شناس باید باشد دقیقا از چنین تسلطی سخن می گوییم.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
باور داریم اتاق فکر انقلاب اقتصادی و انقلاب فرهنگی باید یکجا باشد...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 هماکنون؛ رهبر انقلاب: ای کاش هر مسجدی یک محفل قرائت قرآن داشت
🌙 #بهار_معنویت
📱پخش زنده مراسم را از اینجا ببینید👇
🖥 Farsi.khamenei.ir/live
این یعنی تا الان که هر مسجدی یک محفل تلاوت ندارد کم کاری کرده و بعد از این اگر این محفل راه نیفتد امر ولی جامعه را هم روی زمین گذاشته...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 هماکنون؛ رهبر انقلاب: مقاومت همچنان قدرتمند ایستاده است. مقاومت بینی صهیونیستها را به خاک خواهد مالید
🌙 #بهار_معنویت
📱پخش زنده مراسم را از اینجا ببینید👇
🖥 Farsi.khamenei.ir/live
ما به آینده امید نداریم
ما آینده را باذن الله بهتر از امروز می سازیم...
یکی از دقت هایی که باید در مساله "امید" داشت اینه که امید به آینده ذیل روایت "موفقیت امروز" طرح شود. یعنی چرا به آینده باید امید داشته باشیم؟ پاسخ این است که چون دیروز به امروز امید داشتیم. پیشرفت کردیم و بعد از این نیز پیشرفت خواهیم کرد.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
May 11
✨خودروهای الکتریکی باعث کاهش مصرف سوخت میشوند؟
«اقتصاد جهان در چند دهه آینده، همچنان به سوختهای فسیلی متکی خواهد بود. فناوریهای سبز که در حال حاضر ترویج میشوند - آبی، خورشیدی و بادی - هنوز از نظر تجاری مقرون به صرفه نیستند، همچنین این انرژیها توان تامین انرژی مورد نیاز جوامع را در آینده نزدیک ندارند. خودروهای الکتریکی به دلیل نیاز به استخراج و پردازش فلزات و مواد معدنی برای تولید باتری و بدنه آلومینیومیشان، انرژی فسیلی فراوانی مصرف میکنند. در واقع، این نوع خودروها شش برابر بیشتر از خودروهای معمولی و بنزینی، انرژی فسیلی مصرف میکنند. همچنین، باتری های وسایل نقلیه الکتریکی برای شارژ خود به تولید برق مبتنی بر سوخت فسیلی نیاز دارند».
برشی از کتاب ارزشمند «پایان جهان، تازه آغاز ماجراست: نقشه فروپاشی جهانیسازی» نوشته «پیتر زیهان»
The End of the World Is Just the Beginning: Mapping the Collapse of Globalization, Peter Zeihan
❗️امان از این مقایسههای غلط غیرکارشناسی که نتیجهای جز خودتحقیری ندارد!
🔸تقسیم دستمزد ریالی به نرخ دلار بازار سیاه زمانی درست است که فردی در ایران کار کند و تمام حقوق خود را در صرافی به دلار تبدیل کند و به آمریکا ببرد و در آنجا خرج کند!
این در حالی است که کارگر ایرانی درآمد خود را در ایران هزینه میکند و بسیاری از کالاها و خدماتی را میخرد که نه به قیمت دلار بازار سیاه بلکه تقریبا رایگان به او داده میشود مثل کالاهای اساسی، انرژی، حمل و نقل عمومی، خدمات عمومی و... که اگر معادل دلاری این کالاها و خدمات را محاسبه کنیم و به حقوق کارگر اضافه کنیم قدرت خرید او خیلی بیشتر است.
🔸این نکته از آنجا خیلی مهم است که در کشورهای منطقه که معیار مقایسه در این کلیپ بوده است، بسیاری از این کالاها و خدمات با قیمتهای بسیار گرانتر از ایران عرضه میشود و در نتیجه فردی با دستمزد دلاری بالاتر در این کشورها، خدمات و کالاهای بسیار کمتری از حقوقبگیر ایرانی دریافت میکند.
🔸البته متاسفانه به دلیل برخی از سیاستهای غلط در دو دهه اخیر و دلاری شدن مبنای محاسبه قیمت برخی از مواد اولیه، قیمتها در کشور با سرعت بیشتری از دستمزدها افزایش پیدا کرده و قدرت خرید مزدبگیران ایرانی کاهش یافته و حتما باید جبران شود اما اینطور مقایسههای بیمبنا صرفا مایه خودتحقیری و ناامیدی است.
🆔 @DrSaeedi
✳️ بسم الله الرحمن الرحیم ✳️
به مسئلهی «تبیین» اهمیّت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود.
امام خامنه ای حفظه الله - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
🎧 صوت دوره کارآمدی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران
🎙۱- مسیر سنگلاخی ۱ - استاد رضی
🎙٢- مسیر سنگلاخی ۲ - استاد رضی
🎙٣- مسیر سنگلاخی ۳ - استاد رضی
🎙۴- دستاوردهای اقتصادی - استاد رمضانی
🎙۵- نظم نوین جهانی - استاد مهدی زاده
🎙۶- طلیعه نظم نوین جهانی - استاد مقصودی
🎙٧- جنگ شناختی و رسانه در اقتصاد۱ - استاد عباسی فر
🎙٨- جنگ شناختی و رسانه در اقتصاد۲ - استاد عباسی فر
🎙۹- اقتصاد ما و اقتصادهای جهان ۱ - استاد حسینی
🎙۱۰- اقتصاد ما و اقتصادهای جهان ۲ - استاد حسینی
🎙۱۱- کارگاه تحلیل چالش های اقتصاد - استاد حسینی
🎙۱۲- کارگاه چالش اقتصاد - استاد رضی و استاد حسینی
پایگاه اطلاع رسانی l کانال ایتا
📣 رسانه باشیم...
#جهاد_تبیین
#کارآمدی_اقتصادی_انقلاب_اسلامی
#موسسه_میقات_جوانان_انقلاب_اسلامی
«دنیای دشمنی با علم»!
من به دروغگویی و دشمنی رسانه منحط دنیای اقتصاد یقین دارم.
این بار هم این رسانه ضدمردمی با تحریف آمار رسمی اشتغال کشور، در حالیکه نرخ مشارکت فارغالتحصیلان دکتری بالای ۷۰ درصد و نرخ بیکاری آنها تنها ۳ درصد است و بهترین عملکرد اشتغال را دارند؛
تیتر «لشکر دکترهای بیکار» را میزند..
بخش زیادی از همین ۳درصد باقیمانده را هم بانوان تشکیل میدهند که به خاطر نقشآفرینی مقدس مادری، در بازار رسمی کار حضور ندارند.
این در حالی است که نرخ مشارکت کاردانی در سال ۱۴۰۱ معادل ۵۰ درصد و نرخ بیکاری آنها ۱۰ درصد،
نرخ مشارکت کارشناسی حدود ۴۸ درصد و نرخ بیکاری آن ۱۵ درصد، نرخ مشارکت کارشناسی ارشد بالای ۶۸ درصد و نرخ بیکاری آنها نزدیک به ۹ درصد است.
این تصور غلط که با افزایش سطح تحصیلات، دسترسی به شغل کاهش یافته و باید جلوی ورود جوانان به دانشگاه را بگیریم را هم همین رسانههای منحط برای جلوگیری از پیشرفت شتابان کشور، شایع ساختند.
ظاهرا این رسانه منحط از گسترش سطح سواد نخبگان کشور رنج میبرد..
فریب نخوریم🙏
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
اگر ضدانقلاب بیاد تو خیابون و به رهبری توهین کنه ولی جایی رو آتیش نزنه کاریش ندارن!
اگر ضدانقلاب کسی رو نکُشه کاریش ندارن!
قطعا اگر ضدانقلاب بیاد تو خیابون و بدون درگیری و بدون مجوز فقط شعار بده نیروی انتظامی امنیتشون رو هم برقرار میکنه!
این چه منطقیه که کنشگران انقلابی باید کتک بخورن و ساکت باشیم؟
فقط خلخال از پای زن یهودی نباید بیرون بیاد؟ بچه انقلابی به خاطر شعار "حجاب حکم دین و وصیت شهیدان" باید کتک بخوره؟
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
📌 ادعای محقق داماد + پاسخ
🔹آیتالله محقق داماد استاد حوزه و دانشگاه و رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران: علم نه مسلمان است و نه کافر. شیمی نه مسلمان است و نه کافر. مثلاً اینکه فرمول شیمیایی آب از ترکیب h۲o حاصل میشود، این علم است و ربطی به اسلام و کفر ندارد.
🔹من چندان موافق اسلامی شدن علوم انسانی نیستم؛ چرا؟ چون علم از مقوله هستی است و دین از مقوله بایستی است. هستی و بایستی دو مقوله متفاوت هستند.
🔹حتی من در مورد اقتصاد اسلامی هم منتقد هستم. پسوند اسلامی برای اقتصاد غلط است. آنچه که در فقه داریم، حقوق بازرگانی است نه اقتصاد.
🔹مکاسب شیخ انصاری حقوق بیزنس است که غیر از اکونومی(economy) است. economy یعنی چه فرمولی تورم را پایین میآورد و این در فقه ما وجود ندارد. اینها فکر میکنند مکاسب شیخ انصاری اقتصاد است، درحالی که مکاسب شیخ، حقوق بازرگانی است.
پاسخ حسین عباسی فر: https://eitaa.com/h_abasifar/11416
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
✍ ا. انصاری زاده
دروغ های جریان «بلاگرهای مذهبی» که حاصل فضای مجازی یله و رهاست، همچنان ادامه دارد..
در تصویر مشاهده میکنید که یکی از همین بلاگرها که از قضا جزء کانالهای با بیشترین عضو در پیام رسان ایتا ست، با مقایسه غلط کیفیت خودروهای داخلی و ربط دادن یک تصویر از یک تصادف (که مخاطب هم نمیداند مربوط به کی و کجاست) به مسئلهی حجاب و پوشش، به موزیانه ترین شکل ممکن سعی در تحمیق و استحمار «خر کردن» مخاطب دارد.
این در حالی است که:
اولا شخص مذکور نه تخصصی در حوزه خودرو دارد؛
ثانیا با اندکی جستجوی روزانه در فضای سایبر متوجه تصادفات مشابه در سراسر جهان خواهیم شد
رُک میگویم:
بنده به این جریان بلاگرهای مذهبی بشدت بدبین ام..
یا احمق اند، یا....
@tahliltamadoni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 این حرفها یقه میگیرد...!
💠 ما مذهبی ها کاری کرده ایم که راه خیلی ها از ولایت نگذره...!
💠 برشی از جلسه اول سخنرانی ظهرهای رمضان!
🕌 مسجد بلال بعد نماز ظهر!
🔰@ali_samimi71
سلام علیکم
در خصوص دیدگاه جناب آقای محقق داماد چند نکته را عرض می کنم:
۱. موضع فردی که رییس بخش مطالعات اسلامی است در باره علوم اسلامی تعجب آور است! کسی که اعتقاد به اسلامی سازی علوم ندارد نباید در چنین جایگاه مهمی قرار گیرد (حکایت یکی بر سر شاخ بن می برید).
۲. ظاهراً ایشان تمایز بین علوم طبیعی و علوم اجتماعی را که از قرن نوزدهم تا کنون مورد توجه اندیشمندان دنیا بوده نادیده گرفته و علوم انسانی را با علومی مثل شیمی و فیزیک یکی پنداشته اند! در حالی که علوم انسانی برخلاف علوم طبیعی بسیار پیچیده و چند لایه بوده و دارای ابعاد و خصایص مشهود و نامشهود است که همه وجوه آن قابلیت کمی سازی ندارد.
۳. هیچکدام از محققان و مدعیان علوم اسلامی ادعای اسلامی سازی علومی مثل شیمی، فیزیک، زیست شناسی و به طور کلی علوم طبیعی را ندارند و دعوا سر علوم انسانی است که می تواند وصف اسلامی یا مسیحی و ... بگیرد. بنابر این مغالطهای در این زمینه در بیان ایشان ملاحظه می شود.
۴. متناسب با رشته تحصیلی بنده که مدیریت است عرض می کنم که در متون علمی این رشته با نظریاتی ذیل عنوان مدیریت ژاپنی، مدیریت چینی و مدیریت اروپایی رو به رو هستیم که هر یک نشان دهنده تاثیر افکار و اندیشهها و فرهنگ آن جوامع در نوع نظریه پردازی است. با توجه به تعریف نظریه که عبارت است از مجموعه گزاره های مرتبط با هم که پدیده مورد مطالعه را به طور نظام مند توصیف می کند، تنظیم گزاره های مشاهدتی توسط نظریه پرداز تحت تاثیر محیط اجتماعی، فرهنگی و آموزههای رسوخ کرده در پس ذهن ایشان می باشد. لذا نوع نگاه محقق به پدیده و ارزش های فرهنگی و اجتماعی آن در نحوه تنظیم گزاره ها موثر است. بنابر این امروزه عاری از ارزش بودن نظریات مردود شناخته شده است. به عبارت دیگر نظریات گرانبار از ارزش هستند.
۴. این پیش فرض که علم اقتصاد یعنی فرمول ریاضی و چون اسلام فرمول ارائه نمی کند پس اقتصاد اسلامی بی معنی است نیز مغلطهای بیش نیست و نگاه سطحی و مرعوبانه به این رشته را نشان می دهد. تقلیل اقتصاد به مجموعه ای از فرمول های یقینی غیر قابل خدشه فرو کاستن این رشته علمی است هر چند برخی از صاحب نظران قائل به شبه علم بودن رشته هایی مثل اقتصاد هستند و در همین حد هم آن را برنمیتابند.
۵. کاش جناب محقق داماد کتاب اقتصادنای شهید صدر، نظری بر نظام اقتصادی در اسلام استاد مطهری و برخی از کتاب های مفید دیگر را بخوانند و تعمق بیشتری در بحثشان داشته باشند.
وجه الله قربانی زاده، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی، ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
به آزادی هیچ اعتقادی ندارم!
چون آزادی یک مفهوم ناقص است. خودش را نقض می کند و نمی تواند از خودش به عنوان یک ارزش محافظت کند.
در اولین قدم آزادی، آزادی را قید می زند و آزادی افراد با یکدیگر تعارض پیدا می کند.
هزاران قید می خورد آزادی و انی لا احب الافلین!
مفهوم و ارزشی اصیل تر را باید جست...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقدی بر صحبت های محقق داماد در مورد "نداشتن اقتصاد اسلامی"
جناب محقق داماد ابتدا سعی کنند دقیق صحبت کنند تا مجبور نشویم دائما صحبت های ایشان را ترجمه کنیم تا قدری قابل نقد باشد بعد وارد نقد اقتصاد اسلامی شوند.
پاسخ پرفسور استفان مارگلین استاد تمام اقتصاد دانشگاه هاروارد به محقق داماد
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ پرفسور استفان مارگلین (استاد تمام اقتصاد دانشگاه هاروراد) به مسعود نیلی!
این چیزی که شما به آن علم می گویید ایدئولوژی "ایمان به بازار" است و...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
May 11
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
عدالت و حکمرانی
جلسه چهارم: نقد مبنای آزادی و رقابت
مفهوم رقابت آزاد چگونه خودتخریب است؟
تناقض حد آزادی؟
تناقض مفهوم آزادی با نظر پدر لیبرالیسم!
جلسه سوم
جلسه دوم
جلسه اول
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لا اله الا الدلار!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حیات بسیاری از ایرانیان مهاجر به این است که مهاجرت ایرانی ها بیشتر شود. پس ایرانیان را تشویق به مهاجرت می کنند.
کلیپ را ببینید.
💠 اندیشکده قصد
💡@qasdna_ir
سلام علیکم بزرگواران
اگر کسی از شما این جلسات را با من همراهی می کند به آی دی من @h_abbasifar پیام بفرستد تا در گروه مباحثه نظریه عدالت و حکمرانی عضو شود.
این گروه مخصوص کسانی است که می خواهند مباحثی که حقیر ارائه می دهم را "نقد" کنند و راجع به این موضوعات گفتگو کنیم.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar