eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.7هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
2.9هزار ویدیو
130 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی عضو اندیشکده قصد مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺پيش‌نياز اقتصاد اسلامی بايد بدانيد تا انقلاب فرهنگی نكرده‏‌ايد اصلا نمی‌دانيد چگونه و چكار بايد بكنيد! بنابراين معقول نيست كسی ‏بخواهد فردا صبح اقتصاد اسلامی را پياده بكند؛ زيرا تا معادله پول اسلامی را پيدا نكند نمی‌تواند نظام پولی را اسلامی ‏بكند. بله، می‌شود تخمينی چيزهای جزئی را بيان كرد؛ يعنی تخمينی ابزارهای انتقال قدرت، ثروت و اطلاع را بر يك ‏نسبتی عوض كرد، ولی اينكه بتوان معادله و حكم توصيفی، ارزشی و تكليفی داد غير ممكن می‌باشد؛ زيرا اين كارها انقلاب فرهنگی لازم دارد. 🔆 مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی ☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از Amirhossein
🛑 این یادداشت را برای همه ملّت ایران ارسال کنید : 🔹حاکمیت به معنای نظام سیاسی و متشکل از سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه و سایر نهادها و دستگاه ها باید بصورت عملی گام هایی را بردارد که مردم این گام ها و نتایجش را ببینند تا انتخابات های پیش روی مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و غیره، مجدداً شاهد حضور حداکثری آنان باشد. 🔻این گام ها چه هستند؟ 1️⃣ حذف دلار از حاکمیت بر اقتصاد کشور؛ نمی شود هزینه زندگی مردم به دلار باشد اما درآمد کارگر و کارمند و بازاری به ریال!  2️⃣ پیمان سپاری صددرصد ، یعنی کلیه صادر کنندگان باید صددرصد ارز حاصل از صادرات را به قیمتی که اعلام می‌شود تحویل دولت بدهند . 3⃣ تعیین نرخ ارز با فرمول ارائه شده توسط دکتر صمصامی و همکارانش که طبق آن دلار زیر ۲۰ هزار تومان است . 4️⃣ اختصاص ارز فقط برای کالای اساسی و نیازهای ضروری کشور . 5⃣ اعلام ممنوعیت و جرم‌انگاری برای خرید و فروش آزاد ارز و تعطیلی صرافی‌ها و هر گونه بازار ارز . 6⃣ برچیدن بانک‌های خصوصی و تجمیع همه بانک‌های دولتی در یک بانک و ارائه تسهیلات بدون بهره به تولید . 7⃣ اصلاح قانون جدیدالتصویب مالیات بر عایدی سرمایه و ایجاد بازدارندگی از سفته بازی .  8⃣ ممنوعیت فروش دلاریِ مواد اولیه پتروشیمی، فولادی و پالایشگاه های نفتی به تولید کننده های داخلی! 9⃣ شکستن انحصار خودروسازان و قطعه سازان و واردکننده های خودرو و قطعه و آزاد کردن تولید برای هر کس که بتواند خودروی استاندارد تولید کند . 0⃣1⃣ ارائه زمین رایگان دولتی به همه مستأجرین و همچنین خانواده های نیازمند جهت ساخت مسکن و ممنوعیت فروش این زمین های رایگان. 1⃣1⃣ کنار گذاشتن شیوه‌ها و مصالح سنتی در ساخت مسکن و حمایت و گسترش سازه‌های دانش‌بنیان جدید برای کاهش هزینه و افزایش سرعت ساخت مسکن و اجرای طرح 2⃣1⃣ اجرای صحیح اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی ، تشکیل وزارت مستقل تعاون ، ایجاد تعاونی‌های بزرگ کارگری و مردمی و ساختارهای محکم و نظارت دقیق ، و کلیدی‌ترین اقدام : واگذاری بنگاه‌های اقتصادی بزرگ دولتی به این تعاونی‌ها (شکل صحیح و اصولی و اسلامی خصوصی سازی ) 3⃣1⃣ مبارزه جدی و عملی و فوری و بی رحمانه با فساد؛ مماشات با فساد و تخلفات اداری، جزو اصلی ترین دلایل ناامیدی مردم است. 4⃣1⃣ پاک‌سازی دانشگاه‌ها و نهادهای اقتصادی دولت از جریان فکری نئولیبرال. 🔹بی تردید، مطالبه این موارد از سوی مراجع تقلید و علما و علمای خبرگان، حوزه ها و دانشگاه ها، اصحاب رسانه و مؤثرین بصورت فوری فوتی اگر صورت گیرد و دولت و مجلس و قوه قضا، به این موارد تن دهند آنگاه موج امیدواری کشور را فرا می گیرد. این موارد فقط اراده می خواهد! فقط اراده! ✍️میثم حق‌شناس
دروغ پشت دروغ ‏دولت بزرگ دروغی به بزرگی یارانه پنهان انرژی است، فقط بانک ملی به تنهایی بیش از ۲ برابر دولت شرکت دارد که خصوصی تلقی می شوند، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی و شستا هم هر کدام بیشتر از دولت شرکت دارند... کمی به این مقایسه ها توجه کنید! راستی، شرکت نفت طبق قانون، دولتی نیست!! ‏ما با حکومت هلدینگها مواجه هستیم که همگی از مفهوم یارانه پنهان انرژی سودهای هنگفت (شما بخوانید رانت) می برند. بیچاره دولتی که اسیر هیاهوی رسانه های اجاره ای آنها شده و راه و هدفش را گم کرده است! به دروغ در اذهان فرو کردند که ژاپن فقط به اندازه مدیران ایران کارمند دارد. که آن هم دروغ بود!
رساله دکتری من شناسایی انواع مدل‌های رفتاری که میتونیم باهاشون سیاستگذاری کنیم بود (۷ تا مدل رفتاری هم از قرآن استخراج شد) و جالب اینکه اقتصاددان‌ها از حدود ۵۰ مدل رفتاری فقط به یکیشون یعنی نظریه تقویت (جریمه و تشویق) بسنده کردن، نمود عملیش میشه ! اینها از دیگر ظرفیت‌های همراهی بشری (به هر دلیل عمدی یا سهوی) چشم‌پوشی کرده‌اند و نکته دیگه اینکه اثبات شده نظریه تقویت به‌شدت پرهزینه، تاثیر کوتاه، ولی فوری است. یعنی صرفا برای امور اضطراری مفیده نه سیاستگذاری مستمر! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
این بنده خدا می‌خواد بره تو مجلس و نماینده ویژه رائفی‌پوره! من با چه زبونی بنویسم که سر دربیاره؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
درست برانیم همدیگر را نکشیم... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
در مورد سیاست صنعتی خودرو این صوت را بشنوید ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدبختیم... حاج کریم منصوری قاری برجسته قرآن کریم چه گفت که حاضرین به گریه افتادن؟ چرا مدیران رسانه ای ما نمی فهمند که "انذار" مهم ترین ابزار تبلیغی خداوند متعال در قرآن است؟ دیدید از قیامت و جهنم و عذاب گفته شد و هیچ اتفاقی نیفتاد. بترسید از اینکه از این نعمت رسانه از شما سوال شود. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
در همین جستجوی سراسری ایتا کریم منصوری را جستجو کنید. خواهید دید که برای فراگیر شدن یک پیام اصلا نیاز به زردبازی و قرتی بازی نیست...
هدایت شده از حمیدرضا مقصودی
📌آزادی اقتصادی در اسلام شباهتی با آزادی اقتصادی سرمایه داری ندارد! ⚜️اگر ما میگوئیم و معتقدیم كه آزادی اقتصادی در اسلام هست، این آزادی اقتصادی به هیچ وجه نباید تشبیه بشود به آزادی اقتصادی در دنیای سرمایه‌داری غرب. دو نوع چیز، دو نوع آزادی، دو نوع تلاش اقتصادی وجود دارد؛ آنچه كه امروز در غرب هست كه من مقداری بیشتر شرح خواهم داد، مورد قبول اسلام نیست و سرمایه‌داری به معنای غربی آن، به هیچ وجه از نظر اسلام امضا و تأیید نشده، بلكه حتی با آن مبارزه و مقابله‌ی جدی هم در احكام فراوان صورت گرفته. این اولین نكته كه هم كسانی كه مایلند راجع به این مسئله فكر كنند و هم كسانی كه سخنانی را در زمینه‌ی اقتصاد آزاد و مالكیت خصوصی میشنوند، از اول این را بدانند كه آنچه در باب اسلام گفته میشود، الگوی آن در نظام كاپیتالیستی غربی و سرمایه‌داری‌های موجود دنیا نیست؛ آن چیز دیگری است و این چیز دیگری. 🗓خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران، ۱۳۶۶/۰۷/۲۴ @jebhetse
یکی پیام داده که پلیس راهور گفته این خودرو باید توقیف و پرس بشه. از همین جا با زبان روزه می گویم پلیس غلط کرده چنین کاری انجام دهد. کاش بسیج مثل اول انقلاب پای کار می آمد و به فراجا می گفت یا معاینه فنی و پلاک میکنی یا پلاک میکنم. کاش نهادهای انقلابی اینگونه اخته نمی شدند. اگر اول انقلاب بود حتما سپاه و بسیج و جهادسازندگی پای کار می آمدند و راه را برای اجرای "امر ولی جامعه" باز میکردند. "تولید" باید مثل نماز مقدس شمرده بشه. هر کسی که می تواند تولید کند باید حمایت و هدایت و نظارت شود. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در مکتب نئولیبرالیسم، آنچه اصالت دارد، صرفا و صرفا بیشینه‌سازی سود است. تمام مسائل از زاویه سودمندی اقتصادی تحلیل می‌شود. فقط پول است که قداست دارد. هر چیزی با سودآفرینی در تعارض قرار گیرد، باید کنار زده شود، ولو دین باشد. یک ارزش دینی تاجایی محترم شمرده می‌شود که مانع سودآفرینی نشود. از میان «رعایت حرمت مسجد» و «کسب سود از گردشگری»، قطعا دومی انتخاب می‌شود. از میان «جلوگیری از فنای فرهنگی جامعه» و «رهاسازی اینترنت»، دومی برگزیده می‌شود؛ و تا سخن از ضرورت رعایت اصول اسلام در فضای مجازی و برخورد با سکوهای متخلف خارجی می‌شود، در مقابل، بحث کسب و کار را پیش می‌کشند! مسئولین واداده و بی‌مبنا نیز بدون کمترین مقاومتی عقب‌نشینی می‌کنند. هم چوب را خواهند خورد، هم پیاز را... کار بجایی رسیده است که ما باید برای اثبات ضرورت برخورد با سکوهای متخلف، ماجرای برخورد آمریکا با سکوی تیک تاک را نشان دهیم و بگوئیم از آمریکا یاد بگیرید. از آیت‌الله دژکام عزیز بابت این مواضع انقلابی ممنونم. منتهی این وضعیت عارضه است. عوارض در دسترس بودن عوامل هوس‌انگیز و منحرف‌کننده است. عوارض سیطره و غلبه محصولات و رویدادهای فرهنگ غربی در فضای حقیقی و مجازی ماست. ما باید فضا را معکوس کنیم. غلبه، باید با محصولات و رویدادهای فرهنگ اسلامی باشد. باید با اقتدار تمام این سیاست را اجرا کرد. @syjebraily
AntiSmit.mp3
3.99M
استاد قنبریان آیا تعیین قیمت بر اساس عرضه و تقاضا است؟ آیا آنچه آدام اسمیت گفت همان است که پیامبر صلوات‌الله‌علیه‌وآله فرمودند؟ (نعوذبالله) امام صادق (ع): إِنَّ اللَّهَ جَلَّ وَ عَزَّ وَکلَ بِالسِّعْرِ مَلَکاً فَلَنْ یَغْلُوَ مِنْ قِلَّةٍ وَ لَا یَرْخُصَ مِنْ کَثْرَةٍ خداى عز و جل فرشته‌اى را بر قيمت‌ها گماشته است. بنا بر اين، نه بر اثر كمبود، گرانى به وجود مى‌آيد و نه بر اثر فراوانى، ارزانى. الكافي‌ج۵ص۱۶۲ح۲ دانشنامه‌قرآن‌وحديث‌ج۱۷ص۳۴۶ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
MekanismBeheshti.mp3
1.63M
ساختار قیمت گذاری در اسلام دولتی نیست ولی آزاد آدام اسمیتی هم نیست. به جز شهید بهشتی کسی را ندیدم که در مورد مکانیزم قیمت‌گذاری فکر کرده باشد. استاد قنبریان ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نهی از منکر باید ابتدا تبدیل به یک ارزش و هنجار عمومی شود و مردم اثرش را لمس کنند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
ای موسی وقتی "لاتخف" را شنیدی و ترس را رها کردی وقتی به "الق عصاک" رسیدی و به معجزه‌ی عصا یقین داشتی معجزه‌ای که پیش از این به چشم دیده بودی ولی باز هم دلت لرزیده بود... وقتی عصایت ریسمان‌ها را بلعید و ساحران به سجده افتادند... وقتی شهادت‌طلبی ساحرانی که "عبادی" خدا شدند را به چشم دیدی چنان یقینی در دلت افتاد که به مقام "کلا ان معی ربی" رسیدی... مقامی که معجزاتی از آن عصا ظاهر می‌کند که پیش از آن هم ندیده بودی اما دیگر به "لاتخف" نیاز نداشتی... ای موسی امروز ما در لحظه‌ی "لاتخف" توایم و امامِ ما در موعد "کَلّا ان معی ربی" است. ای موسی ما از سحر تکنولوژی کفار ترسیده‌ایم و امامِ‌مان هر لحظه به ما می‌گوید: لاتخافوا... اما ما می‌ترسیم گفت: نهضت نرم‌افزاری اما ما ترسیدیم دوباره گفت: عدالت و پیشرفت اما ما ترسیدیم دوباره گفت: تولید ملی اما ما ترسیدیم ولی نه... امامِ ما دید که اینجا جای ترس نیست. باز هم گفت تولید... کمتر ترسیدیم باز هم گفت تولید ترسمان کمتر شد باز تکرار کرد ترسمان ریخت همین‌که ترسمان ریخت گفت تولید کم است حالا جهش تولید...! اَلقِها...! ای موسی... تو به ما بگو اکنون باید بترسیم یا نه؟ نکند عصای جهش تولید را هم بیاندازیم و این موسای زمانِ ما به سمت دریا حرکت کند؟ ما از غرق شدن ... شاید هم نه... شاید مثل تو از دریا نترسیم... شاید همین یک‌بار اگر عصا را بیاندازیم کار تمام شود و به "انّ معی ربی" برسیم... باید عصا را بیاندازیم مثل طهرانی مقدم آن عصایی که تمامِ ریسمان‌های دنیای کفر را ببلعد... از خودرو گرفته تا هوش مصنوعی از نظامی گرفته تا پزشکی از هالیوود گرفته تا دیزنی از جام جهانی گرفته تا هرچه با آن "علو" و برتری می‌جویند بر امت محمد (ص) که "اعلون"اند... و آنگاه است که اگر عصا را بر دریای علم بزنیم شکافته خواهد شد اما پیش از آن در مقام "ترس" هیچ نخواهیم بود... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
ویراست مهم دکتر کریمی معاون اشتغال وزیر کار: قانون گذار حکیم بوده است و اصل ۴۳ را مقدمه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی قرار داده است.اگر عموم مردم مجهز به ابزار تولید بشوند(اصل ۴۳) آنگاه تقسیم مالکیت در ابعاد دولتی،تعاونی و خصوصی معناپذیر و مؤثر خواهد بود(اصل ۴۴). جهش تولید با مشارکت مردم یعنی اجرای کامل اصل ۴۳ و ۴۴ با همین توالی! 🔖الحمدالله مطالبه تحقق اصل ۴۳ قانون اساسی از مسئولین محترم، ثمرات خوبی داشته است. انشاالله این گفتمان تا پیاده‌سازی کامل این اصل و تبدیل آن به گفتمان فراگیر ملی ادامه یابد. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
چه داریم برای گفتن...؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
از چه می‌ترسیم؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کار زیبای پلیس راهنمایی رانندگی یزد: بدترین نوع رفتارسازی روش تنبیه‌های مرسوم از جمله جریمه‌های مالی‌ست. این راننده‌ها با خوردن این قهوه و جریمه نشدن قطعا شرمنده خواهند شد و از طرفی حس خوبِ احترام و جریمه نشدن در ذهنشان خواهد ماند که بعید است به این راحتی دوباره تخلف کنند. در صورت تکرار تخلف قطعا بهترین راه جریمه‌های اجتماعی‌ست نه مالی. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از برنامۀ «ماجرا»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه ماجرا 💠 ماجرای کارگزاران حکومت علوی(ع) باحضور: ۱. محمدحسین رجبی دوانی ۲. ابوالقاسم علیدوست ۳. جواد سلیمانی ۴. محسن قنبریان ۵. سید جمال‌الدین دین‌پرور 🔸 ۱۰ الی ۱۴ فروردین ماه، مصادف با لیالی قدر و شهادت امیرالمومنین علیه السلام 🕘 حوالی ساعت ۲۰:۲۰ شبکه چهار سیما @majara_tv4
هدایت شده از محسن قنبریان
15- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
28.12M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه پانزدهم ❗️ الزامات و اجبارهای شرعی ❗️نقضی برای دوتا از مبادی بحث: ۱. ولایت تشریعی، از سپهر درون انسان(آگاهی و اختیار) می گذرد؛ اجبار چرا؟ ۲. حمل مردم به بهشت(خ۱۵۶)، عطا کردن اطاعتِ غیر اکراهی می خواهد(خ۱۶۹)؛ اجبار چرا؟ 🔅 فلسفه حدود • حدود، مجرم را به زور بهشت نمی برد، راه های عقلایی و فطری بهشت رفتن را از رهزن پاک می کند... 🔅 نمونه هایی از احکام الزام و اجبار 1⃣ تقسیم عادلانه ارث برای ضایع نشدن حق ضعیف(الکافی ج۷ص۷۷) 2⃣ ابطال طلاقهای بدعی و ظلم به زنان (الکافی ج۶ص۵۷) 3⃣ برخی الزامات در حوزه خانواده • اجبار به نفقه به قدر کفایت(وسائل ج۲۱ص۵۰۹) • وجوب تخییری کفاره ی(ایلاء یا ظهار) یا طلاق؛ نه اسیر نگهداشتن زن (وسائل ج۲۲ص ۳۴۱و ۳۴۹) ❓آیا اینها نقض قاعده جلسه قبل(حفظ پیوستگی اجتماعی) است؟! ⬅️ امیر المومنین(ع) ولی امر شد اما بر برخی از همین موارد تازیانه یا شمشیر نکشید ،بخاطر گسست اجتماعی(الکافی ج۸ص۵۸و۵۹) 4⃣ اجبار به زیارت نبی(ص) در صورت ترک کلی(الکافی ج۴ص۲۷۲) • اشکال اجبار مستحب(السرائر ج۱ص۶۴۷) • پاسخ فقهاء که ترک کل تهاون بر نبی(ص) است و واجب کفایی است(الدروس ج۱ص۴۷۳/ جواهر ج۲۰ص۵۱/ و...) • مشروط به اینکه اگر از فقر است، زیارت از بیت المال تامین شود. • ترک کلی اذان در شهر مسلمان! ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به میدانِ نبردی می‌رود این بار آخر هم نمی‌بندد سپر از پشت در پیکار آخر هم به زینب می‌زند رو تا بگوید و او هم بگوید در آخر گفتار آخر هم موذن می‌زند بانگی چو بانگ جنگ خیبر را گذر کن باز از این در، از این مسمار آخر هم به رسم ناجوانمردان و تیغ از پشت آوردن میان پرده‌ی شب آمده کفتار آخر هم کشیده تیغ ابرو بوتراب از کنج محرابش چه گردی کرده‌ برپا در همین اذکار آخر هم میان خون که باشد عاشقش، آغوش بگشاید! به مسجد آمد و دیدش در آن دیدار آخر هم حسین آب آورَد تا خشکی لبهاش کم گردد حسن باید ببندد بر سرش دستار آخر هم یتیمان کاسه در دستند و شیر تازه آوردند نمک اما نمک‌گیر است در افطار آخر هم همین‌ها روزی اما بر حسین‌اش آب بستند و... به نوزادش ندادند آب در گهواره آخر هم به آهنگی که در کرب‌وبلا از اکبرش آمد جدا کردند از هم‌نامِ‌حیدر تار آخر هم و عبّاس‌َش بنا کرده‌ست محرابی کنار شط چه خونی ز ابروانش می‌چکد سردار آخر هم سری در پیش پای دخترش می‌گفت با لبهام جدا باید کنم از پای نازت خارِ آخر هم... به میدان پا نهاده اولین دلدار و چون حیدر به میدان عدالت می‌رسد دلدار آخر هم 💠 @h_abasifar