eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
134 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
سال 1400 حقیقتا سال مانع زدایی بود :))) 💠 @h_abasifar
هیچ روش اقتصاد سنجی وجود ندارد که بگوید یک تئوری درست است یا غلط. یعنی ارزیابی تئوری را نمیتواند انجام دهد. یک مدلی با r2 سی درصد میتونه بسیار بهتر باشه نسبت به یک مدل با r2 نود و پنج درصد... تمام تئوری‌های اقتصادی بر اساس مبانی ایدئولوژیک هستند نه بر اساس واقعیات محض بیرونی. اول تئوری‌ها ساخته می‌شوند و بعد با مدل‌های ریاضی توضیح و تفسیر داده می‌شوند. در حقیقت معنا دار بودن در مورد تئوری نیست. در مورد رابطه‌ای است که در چارچوب مدلِ طراحی شده بیان می‌شود. از جایی که «فرض میکنیم» یک مدل خطی است تا نرمال بودن جزء استوکاستیک و دوره زمانیِ مورد بررسی تا در نظر نگرفتن همه متغیرها و ... از نقائص جدی رابطه تئوری و مدل‌سازی‌های ریاضی هستند که البته اقتصاددانان جدید می‌گویند چاره‌ای نیست و باید بپذیریم! ما هم می‌گوییم بپذیرید. اما بحث بر سر این است که قصه را وارونه جلوه ندهید که تئوری از دل ریاضی و منطق و مشاهدات بیرون آمده است. تئوری‌ها از دل مبانی ایدئولوژیک و اقتصاد سیاسی و ... بوجود می‌آیند و ریاضیات و آمار و سنجی ابزار دست اقتصاددان‌ها می‌شوند برای توجیه و تفسیر تئوری‌هایشان. البته این بحث بسیار مفصل است که میتوانید تدریس پرفسور درخشان با عنوان کاربرد ریاضیات در اقتصاد را اینجا ببینید و بشنوید: https://bit.ly/36tu8jD 💠 @h_abasifar
هدایت شده از M
🔴بازخوانی یک نامه سرنوشت‌ساز در ۶ فروردین ۱۳۶۸؛ روز نجات انقلاب از چنگ ساده‌لوحان و لیبرال‌مسلکان 🔸در ششم فروردین سال ۶۸ امام در نامه ای به آیت الله حسینعلی منتظری که آن زمان در سمت قائم مقامی رهبری بودند، عدم صلاحیت ایشان برای رهبری جمهوری اسلامی را اعلام کردند، متن نامه امام در ادامه آمده است: "بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم جناب آقای منتظری با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه‌ ای برایتان می‌ نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامۀ اخیرتان نوشته‌ اید که نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم می‌ دانم؛ خدا را در نظر می‌ گیرم و مسائلی را گوشزد می‌ کنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال ها و از کانال آنها به منافقین می‌ سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آیندۀ نظام را از دست داده‌ اید. شما در اکثر نامه‌ ها و صحبت ها و موضعگیری هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌ گفتید دیکته شدۀ منافقین بود که من فایده‌ ای برای جواب به آنها نمی‌ دیدم. مثلاً در همین دفاعیۀ شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌ بینید که چه خدمت ارزنده‌ ای به استکبار کرده‌ اید. در مسئلۀ مهدی هاشمیِ قاتل، شما او را از همۀ متدینین متدینتر می‌ دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام می‌ دادید که او را نکشید. از قضایای مثلِ قضیۀ مهدی هاشمی که بسیار است و من حالِ بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمی‌ باشید و به طلابی که پول برای شما می‌ آورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمداللّه‌ از این پس شما مسئلۀ مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً مقدم بر نظر خود می‌ دانید (که مسلماً منافقین صلاح نمی‌ دانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی می‌ شوید که آخرتتان را خرابتر می‌ کند)  با دلی شکسته و سینه‌ ای گداخته از آتش بی‌مهریها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت می‌ کنم دیگر خود دانید: ۱ ـ سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال ها نریزد. ۲ ـ از آنجا که ساده‌لوح هستید و سریعاً تحریک می‌ شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد. ۳ ـ دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند. ۴ ـ نامه‌ها و سخنرانی های منافقین که به وسیلۀ شما از رسانه‌ های گروهی به مردم می‌ رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان ـ روحی له الفداء ـ و خون های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.واللّه‌ قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را ساده‌لوح می‌ دانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیلکرده که مفید برای حوزه‌ های علمیه بودید و اگر اینگونه کارهاتان را ادامه دهید مسلماً تکلیف دیگری دارم و می‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌ کنم. واللّه‌ قسم، من با نخست‌ وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی می‌ دانستم. واللّه‌ قسم، من رأی به ریاست جمهوری بنی‌صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم. سخنی از سرِ درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم‌پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته‌ ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم.من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می‌ افتد ندارم؛من تنها باید به وظیفۀ شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته‌ ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تأثیر دروغ های دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‌ کنند نگردند. از خدا می‌ خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هر چه هست اوست. والسلام. یکشنبه ١٣۶٨/۰١/۰۶ روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی" صحیفه امام؛ ج ۲۱، ص ۳۳۰-۳۳۲ @Ahmadhoseinsharifi 🌹
و جهل را نادانی و « » تعریف کرده‌اند و مدرن را هرآنچه مطابق با یافته‌های ، فنی و هنری روز دنیا باشد. حال باید این پارادوکس را بررسی کنیم. جاهلیت مدرن اگر جهل است چه نسبتی با مدرنیته دارد و اگر مدرن و علمی است چه نسبتی با جاهلیت؟ شاید بهتر باشد ابتدا اصطلاح را در قرآن بررسی کنیم واژه جاهلیت چهار بار در سوره‌های مدنی قرآن، در تعابیر «ظنَّ الجاهلیة»، «حُکمَ الجاهلیة»، «تَبَّرُجَ الجاهلیة»،و «حَمِیةَ الجاهلیة» به کار رفته است. در مورد اول یعنی ظن الجاهلیه قرآن اشاره دارد به «مسلمانانی» که گمان میکردند باید همواره و بدون هیچ قید و شرطی در جنگها پیروز شوند. در مورد دوم یعنی حکم الجاهلیه قرآن اشاره دارد به کسانی که حکم خدا و ولی خدا را به بهانه «ناعادلانه بودن» نمی‌پذیرند. در مورد سوم یعنی تبرج الجاهلیة قرآن اشاره دارد به تبرج و خودنمایی زنان که مخالف اسلام در مورد پوشش و حجاب است. در مورد چهارم یعنی حمیة الجاهلیة قرآن اشاره دارد به تعصب کافران بر خدایان خود و ایمان نیاوردن به خداوند یگانه. وقتی چهار مورد ذکر شده را با دقت بررسی کنیم و با وضعیت امروز تمدن غرب تطبیق دهیم به نتایج قابل توجهی می‌رسیم. پرستش هر چیز غیر از خداوند متعال در دنیای امروز رواج دارد و شاید بتوان گفت تنوع خداهای این تمدن بسیار بیشتر از جاهلیت اولی است. امروز به جای لات و هبل، پول و جاه پرستش می‌شود. به جای یک فرعون، فراعنه‌ بسیاری معبود بسیاری از مردم شده‌‌اند. فراعنه‌ای که یا صاحب ثروت هستند یا شهرت و یا قدرت. فراعنه‌ای که خدای آنها هوای نفس است. (الهه هواه) یا تبرج و خودنمایی امروز بسیار بیشتر و جاهلانه‌تر از جاهلیت اولی است. کافی است نگاهی به رسانه‌های دنیا و های این تمدن شیطانی بیاندازید. زنان و مردان جاهلیت اولی پیش اینها قدیس‌اند. اما این دو مورد (مورد سه و چهار) را نمی‌توان به راحتی جاهلیت مدرن نامید. اینها همان جاهلیت اولی است و فقط کمی رنگ و لعاب گرفته است. به نظر برای رسیدن به معنای جاهلیت مدرن باید به سراغ دو مورد اول رفت. یعنی ظن الجاهلیة و حکم الجاهلیة. تمدن غرب چهار پایه دارد. قدرت سیاسی، قدرت اقتصادی، قدرت رسانه‌ای و قدرت نظامی. این چهار قدرت در هم تنیده‌اند. اما میتوان به جرأت گفت که قدرت رسانه‌ای و به تعبیر مقام معظم رهبری «دیکتاتوری رسانه‌ای» غرب مقوم و اساس این تمدن است. در حقیقت آنچه سبب می‌شود غرب بتواند قدرت نظامی‌اش را با کمترین هزینه به کار بگیرد و ظلم کند، رسانه است. آنچه سبب می‌شود در زمینه اقتصاد، انحصار مطلق ایجاد کند و شکاف طبقاتی را در حد اعلای خودش بوجود بیاورد بدون آنکه مردم به آن اعتراض کنند رسانه است. آنچه سبب می‌شود قدرت سیاسی را در تمام دنیا اعمال کند و قوانین ظالمانه را وضع کند بدون اینکه مردم دنیا آن قوانین را ظالمانه بدانند رسانه است. در حقیقت مدیریت افکار عمومی است که باعث می‌شود تمدن غرب بتواند ظلم کند. ظلمش را رنگ کند و به اسم عدالت و صلح و آزادی و ... به دنیا غالب کند. اما سوال اینجاست که در رسانه چه کسانی طراحی پیام می‌کنند؟ رسانه که فقط یک ابزار است. محتوای رسانه‌ها برای فریب دادن میلیاردها نفر خود به خود تولید می‌شود یا حقیقتا یک «تولید دانش‌بنیان» است؟ واقعیت اینجاست که برای اقناع میلیاردها نفر یک سلبریتی نمی‌تواند خودش تولید پیام کند. تولید پیام در این سطح کار اندیشمندان و متفکرین بزرگ است. آنجا که فیلسوفان، پیامبران عصر جدید می‌شوند و می‌توانند تاریکی را نور، ظلم را عدالت و اسارت را آزادی جا بزنند. اینجاست که می‌بینیم در حاق واقع پارادوکسی وجود ندارد. جاهلیت مدرن در حقیقت جاهلیت محض است و مدرن بودن نه به معنای «علمی بودن» بلکه به معنای «توجیه آکادمیک کردن» است. در حقیقت متکفل تولید جهل مدرن دانشگاه‌های غربی است. نوبلیست‌ها وظیفه اصلی روکش علمی زدن به جهل را دارند. فلاسفه وظیفه اصلی تبدیل کردن ضدارزشها به ارزش و برعکس آن را دارند. ادامه ( https://eitaa.com/h_abasifar/898 )
ادامه بخش اول ( https://eitaa.com/h_abasifar/899 ) مثلا وقتی شما در دنیای امروز حرف از شکاف طبقاتی میزنید هیچکس آن را ظالمانه نمی‌داند و وقتی در میان آثار اقتصاددانان بزرگ لیبرال جستجو می‌کنید خواهید دید که اساسا ایده‌های ایشان بر مبنای وجود این شکاف طبقاتی است و آن را عین عدالت می‌دانند. در حقیقت ریشه ماجرا برمی‌گردد به همان مساله‌ای که در قرآن به آن اشاره شده است و آن نپذیرفتن ولایتِ الله و اولیاءالله است. نتیجه: وقتی از جاهلیت مدرن صحبت می‌کنیم به روبنا و ظواهر جاهلانه‌ای که از اول تاریخ تا امروز وجود داشته است اشاره نمی‌کنیم بلکه به شکلی از جاهلیت اشاره داریم که در آن با استفاده از نهادی به اسم «دانش»گاه و توسط افرادی که آنان را «دانش»مند میخوانیم، پیام‌های رسانه‌ای «دانش»بنیانی تولید شده که از طریق کتب و نشریات و سایر رسانه‌های صوتی و تصویری برای تغییر «شناخت»های مردم به کار گرفته می‌شود. حذف دین و احکام الهی که نفع عموم جامعه را هدف قرار می‌دهد و جایگزینی امیال حیوانی انسان که متناسب با منافع عده‌ای معدود از صاحبان قدرت و ثروت است، خلاصه‌ی تمام کاری است که تمدن غرب در سه سده‌ی اخیر انجام داده است. 💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
از چار چیز مگذر گر عاقلی و زیرک امن و شرابِ بی‌غش، معشوق و جای خالی 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷حمل نفت و فرآورده‌های نفتی دو برابر شد🔹🔰وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: در نتیجه سالم‌سازی مدیریتی در شرکت ملی نفتکش ایران، میزان حمل نفت و‌ فرآورده‌های نفتی در طول ۴ماه اخير تقریبا دو برابر شده است. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تفاوت لذت و خوشبختی ✳️ برخی محققان اقتصاد اسلامی هدف انسان اقتصادی مسلمان را بیشینه سازی لذت دنیا و آخرت قلمداد کردند که به نظرم خطایی تحلیلی است . ❇️ هدف‌گذاری بیشینه خوشبختی معقولتر به نظر می رسد هرچند که آدمی گرفتار عقلانیت محدود است ✅ بخوانید مقاله چشم‌انداز های نظریه عقلانیت محدود در اقتصاد اسلامی👇 https://b2n.ir/s00377 ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1. برای چی می‌بینیم؟ 2. چه کسی بهای این پنج دقیقه را می‌دهد؟ دو پرسشی که پاسخی مفصل دارد اما پاسخ کوتاه این دو پرسش این است: ۱. می‌بینیم چون وقتمان بی‌ارزش است؟ خیر! می‌بینیم چون آن پنج دقیقه برخلاف آن سریال ضعیف، برای دیده شدن و به صورت کاملا حرفه‌ای ساخته شده است. کسانی که تبلیغات را می‌سازند کاملا بر اساس مبنانی روانشناختی انسان آنها را برای تاثیر بر ناخودآگاه انسان تولید می‌کنند‌. ۲. بهای پنج دقیقه را وقتی که با خیال راحت در فروشگاه آن کالا را انتخاب می‌کنید دریافت می‌کنید. پنج دقیقه به شما گفته می‌شود که فلان چیز خوب است. شما هم بدون دردسرِ گزینش بین دوغ اکبر و دوغ فلان برند خاص، دومی را انتخاب می‌کنید. شاید بگویید این سود من نیست! سود آن برند خاص است. می‌گوییم بله! اما وقتی شما از آن برند خاص استفاده می‌کنید سودش بیشتر می‌شود و تولیدش بزرگتر می‌شود و هزینه‌اش کمتر می‌شود و کیفیتش بالاتر می‌رود و قیمتش پایین‌تر می‌آید و باز به نفع شماست. می‌بینید که حرفهای من منطقی‌ست. اما حس می‌کنید یک جای کار می‌لنگد. کجا؟ پاسخ خواهم داد اما دوست دارم بدانم پاسخ شما چیست؟ به من پیام دهید @h_abbasifar 💠 @h_abasifar
دیوانه‌ای خری را لگد زدی! خر گفت دیوانه را که: مگر خری؟ دیوانه گفت: پس نه! دیوانه‌ام!؟ حِکَمات آس من شیخ سیاس باب الجهالة في حد النهاية فصل السياسة علي صراط الدياثة حكايت الجُفتَکات بین دلقکاتِ الاصلاحات 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
حمیدرضا مقصودی: به نمایندگی انحصاری فروش کالاهای خارجی در ایران نباید یارانه پنهان از جنس دستمزد ارزان کارگران داد. اگر نمی‌تواند دستمزد کارگران ایرانی را معادل دستمزد کارگران خارجی پرداخت کند، یا کاملا ورشکسته و زیان‌ده است یا این که با حاشیه سود بالا در حال استثمار کردن کارگران ایرانی است. نمایندگی که کالا را به قیمت دلاری به ایرانی‌ها می‌فروشد، باید کارگرانش را هم دلاری تأمین کند. لطفا وزارت کار دستور کار ارزان را از بالای سر این بنگاه‌ها بردارد تا به قاعده بازار جهانی پرداخت کنند. کار ارزان، محصول طراحی بازار ایرانی است نه بازار آزاد بین‌المللی. نمی‌دانم چرا بعضی اقتصادخواندگان، سرنا را از سر گشادش می‌زنند؟! ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
ارز ترجیحی دارو حذف شد وزیر بهداشت: 🔹در زمینه کرونا جزو ۱۰ کشور برتر مبارزه با کرونا در دنیا بوده‌ایم. 🔹در سال جاری در موضوع دارو، ارز ترجیحی برداشته شده و شرکت‌ها دیگر معطل دریافت مواد اولیه با ارز ترجیحی نیستند زیرا پروسه‌ای زمان بر بود. پی‌نوشت: وزیر بهداشت نه باید پزشک باشد نه کاسب... لازم است وزیر بهداشت یک مدیر معتقد علوم انسانی خوانده باشد که اولا مردم را درک کند و ثانیا بداند سیاست بهداشتی خود یک سیاست اجتماعی است و آثار و پیامدهای فرهنگی و اقتصادی و سیاسی دارد. نه این که به گران شدن دارو افتخار کند. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احسنت به امیر سیاح دولتی که روی دوش رییس جمهورش شنل می انداختید و پروانه وکالت می دادید رفته... ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
‏افزایش تولید نفت در شرایط فعلی، برگ برنده ایران در مذاکرات را می‌سوزاند. الان اروپا و آمریکا به دلیل از دست دادن نفت و گاز روسیه در فشار شدید هستند و وقت تحریم نفتی و گازی آنها از سوی ایران، ونزوئلا و روسیه رسیده است. انصارالله هم شجاعانه افسار سعودی ها و اماراتی‌ها را می‌کشد. ✍ 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادتون باشه اگر خواستید موسیقیدان بشید حتما این موارد رو رعایت کنید. لهجه‌تون رو فراموش نکنید سوختید! 💠 @h_abasifar
اینجا جمهوری اسلامی ایران هزینه زایمان ۶ هزار تومان این قصه باید برای همه مردم ایران اتفاق بیفته این نوع بیمه باید همه مردم ایران رو پوشش بده این یعنی همون رفع فقر مطلق که آقای رئیسی ازش حرف میزد این یعنی همون کاری که عبدالملکی باید انجام بده و داره میده ما دولت رو به جاش نقد میکنیم. اما خوبیهاش رو هم باید جار بزنیم. 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
اینجا جمهوری اسلامی ایران هزینه زایمان ۶ هزار تومان این قصه باید برای همه مردم ایران اتفاق بیفته این
پیام وارده: میزان پوشش خدمات درمانی (سلامت) در بیمارستان دولتی همینقدر هست. زمان روحانی هم همینقدر بود. من خودم پارسال جراحی انجام دادم با بیمه سلامت در بیمارستان دولتی. جراحی که در بیمارستان خصوصی شاید 30 میلیون هزینه داشت هزینش در بیمارستان دولتی شد 600 هزار تومان. .... این یعنی واقعا درود بر جمهوری اسلامی که حتی در دوره دولت لیبرال روحانی هم این خدمات داده میشد. 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
یادتون باشه اگر خواستید موسیقیدان بشید حتما این موارد رو رعایت کنید. لهجه‌تون رو فراموش نکنید سوختید
در مورد این ویدئو: حرف ایشان هم به لحاظ فنی حرف کاملا غلطی بود هم به لحاظ نگاه بالا به پایین و طبقاتی، هم لحن بیان، هم اصل حرفشون غلط بود! و هم یک موقعیت ناب از یک نوجوون رو گرفتند اولا اینکه لهجه این نوجوون به هیچ دلیل فنی و غیرفنی نباید فراموش بشه! این پسر محلی میخونه و اساسا این خانم حرف اشتباهی زد که باید لهجه‌ت رو فراموش کنی. در مقابل ایشان کارن همایونفر کاملا حرف دقیقی زد و گفت این صدا بکر و ناب هست. دوم اینکه این پسر دعوت شده بود به عصر جدید و خودش با پای خودش نیومده بود. پس نهایت احترام باید بهش گذاشته میشد که این اتفاق نیفتاد و بسیاری از مردم بی‌احترامی رو برداشت کردند و این قابل انکار نیست. واکنش‌های زیادی هم شد. در مورد اینکه این نوجوون می‌تونست در این برنامه به شهرت جهانی برسه با یک برنامه‌ریزی درست، شکی نیست. دقت کنید که اولین باری بود که این پسر با موسیقی میخوند و کسانی که موسیقی کار کردند میدونند چقدر خوب بود کارش. اما این خانم و علیخانی تصمیم گرفتن که به این پسر بگن برو تو مراسم عروسی شهرستان خودتون بخون! حتی این پسر نیازی به دانشگاه و کتاب و آموزش به معنای آموزش مدرن نداره! میتونه یه چوپان بمونه و یک خواننده بین‌‌المللی بشه. چرا داورها اجازه ندادن بره مرحله بعد؟ واقعا حقش رو ضایع کردند. یک استعداد ناب بود. نکته بعد اینکه این پسر برای پول نیومده بود و اصلا نگاه مادی به ماجرا نداشت اما این خانم نگاهش این بود که: فکر نکنی میتونی به راحتی از این هنر پول دربیاری؟ این بندگان خدا همه رو مثل خودشون می‌بینند! نهایتا هم این جملات که: "لهجه‌ت رو باید فراموش کنی و حرف زدن باید یاد بگیری" اونقدر غیرمحترمانه هست که من جای ناظر سازمان بودم قطعا میگفتم سانسورش کنند! و اصلا نیت گوینده مهم نیست. 💠 @h_abasifar
اون جایی که احسان علیخانی از بابک میپرسه منو نمیشناسی و بابک میگه: نه عزیزم! بعد میپرسه امین حیایی رو میشناسی؟ میگه هیچکدوم از داورها رو نمیشناسم اون جا دلم میخواست این پسر رو بغل کنم بو کنم برم وسط تاریخ. برم به دورانی که اگر پادشاه وارد یک روستا میشد اهالی اون روستا نمیشناختنش اگر یک نفر وارد جمع میشد نمیتونست پیامبر (ص) رو تشخیص بده از دیگران دنیای بدون رسانه‌های جمعی اونقدر قشنگه که حتی تصورش هم منو مست میکنه دنیایی که به جای نمایش دادن هر چیزی به تو اجازه میداد خودت کشف کنی. به تک تک انسان ها اجازه میداد خودشون لذت کشف کردن رو تجربه کنند. یک نوجوان هنگامی که به دنبال گوسفندان میرفته خودش شروع میکنه به خوندن و خودش میفهمه که صداش خوبه. اینو مقایسه کنید با کسانی که صدای خوبی ندارن و به زور موسیقی و افکت و هزار جنگولک‌بازی خودشون رو به مخاطب غالب میکنن. کسانی که یک دقیقه هم نمیشه صداشون رو به صورت زنده و خام گوش داد. اما در مقابل میشه ساعتها نشست و به دشت و بیابون خیره شد و صدای این نوجوون رو نفس کشید. چون صدای این آدم جدای از طبیعت نیست. مثل هواست. میشه تنفسش کرد. میره تو خونت. صدای بکر این آدمها گوشت میشه به بدن آدم. من برای این پسر خوشحال شدم که خدا خواست بره توی روستای خودشون و کار خودش رو انجام بده و ان شاء الله که موفق و عاقبت به خیر بشه. اما برای کسانی که با نگاه بالا به پایین و طبقاتی به این پسر نگاه کردند و گفتند این لقمه برای تو بزرگه حقیقتا متاسفم. 💠 @h_abasifar
گر تو این انبان ز نان خالی کنی پر ز گوهرهای اجلالی کنی... 💠 @h_abasifar
یاچی؟ 💠 @h_abasifar
29.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این کلیپ خیلی خیلی خوبه. حتما ببینید. اتفاقا قبل از عید در یک دوره آموزشی که داشتم همین مساله اقلیت متعصب رو در مورد حمایت از کالای ایرانی مطرح کردم. دقیقا الان خیلی از فروشگاه های کیف و کفش و پوشاک قم اینطوری شدند که خودشون تاکید میکنند که ایرانیه جنسشون و تولید تهرانه مثلا. از بس یک تعداد اندک اما متعصبی این سوال رو پرسیدند که آقا این ایرانیه؟ مثال دیگه ش همون لیدرهای فوتبال هستند. طرفداران متعصب یک تیم باعث میشن که یک تیم هوادار پیدا کنه. من همیشه مثال قله و دامنه رو میزنم. میگم تا قله وجود نداشته باشه دامنه به وجود نمیاد. مثل ورزش قهرمانی که اگر وجود نداشته باشه ورزش همگانی هم رونق پیدا نمیکنه. مثلا وقتی مسابقات لیگ جهانی والیبال هست مردم هم توی پارکها والیبال بازی میکنند. یا اگر ما در مورد پوشش و حجاب اگر دختران برقع زن و با حجاب کاملمون زیاد بشن دامنه با حجابمون بیشتر میشه. ولی ما سیاستمون رو گذاشتیم روی حفظ خطوط قرمز و به خاطر همین هم همیشه خطوط قرمز رو از دست دادیم و هی شکست خوردیم و خط قرمزهامون کمرنگ تر شدند. در حوزه اقتصاد هم همینه. شما هم میتونید مثالهای بیشتری رو پیدا کنید. 💠 @h_abasifar
پادشاهی بود بسیار جفاکار و بر گُرده مردم سوار! سالها بر صراطی غیرمستقیم شتر حکومت راند و مردم را به طاعت خویش فراخواند! رعیت، طاقتشان طاق شد و سرانجامِ پیوندشان با حاکم طلاق! رعیت به شور افتادند که اکنون حاکم که باشد؟ پیری گفت خودتان! امروز روز امامتِ امت است! مریدی گفت پیر را که اگر خطا کردیم چه؟ پیر گفت حتی به غلط! مریدان جامه تنیدند (تن کردند) و سرِ شترِ حکمرانی را به صراطی دیگر چرخاندند! جاده اما آماده نبود! شتر هم که عادت کرده بود رفتن در صراطِ قدیم را، چموشی کرد! یک گام در صراط جدید نهاد و یک گام در صراط قدیم. یک بار، بار را زمین نهاد و بار دیگر چشم به جاده داد. پادشاه را دیدند که زبان به طعنه گشود که پس چه شد؟ چرا بر همان صراط مائید؟ مردم او را ندیده و نشنیده رها ساختند و به کار خویش پرداختند. مدتی گذشت... شتر که رام شد و راه پیمود جاده هم آماده بود... پیر لبخند زنان ماند و شاه لگدزنان این شعر بر زبان داشت: ظلم کردم به مردم اما نه... به خودم ظلم کردم ای مردم هر چه من کاشتم درو کردم جو ز جو رَست و گندم از گندم کتاب حکمات آس من شیخ سیاس باب الخلاص فی حکومة الناس فصل الخیر فی نفی الغیر حکایت رام جمل الچموش و الحاکم من بعده خموش! 💠 @h_abasifar
جستجوی عبارت رکودتورمی در گوگل رکورد سال ۲۰۰۸ رو زده... و این به شدت روی پیش‌بینی‌ها از آینده و بازارهای مالی و ... تاثیرگذار است. 💠 @h_abasifar