eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
3.7هزار ویدیو
221 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
ماجرای اقای صدیقی.mp3
3.31M
👓 این صوت آقای خادمی ادمین حوزه توییت است که با این صوت دیگر نیازی به توضیح بنده نیست. 🆔 @h_falahati
recording-20240318-214147.mp3
5.52M
توضیح نهایی و نتیجه تحقیق آخر بنده با توجه به مطالبه بسیار در خصوصی همچنان این ماجرا ادامه دارد و با این همه منتظر رای دادگاه می مانیم! 🆔 @h_falahati
📝 | ضرورت خودسازی در جوانی اگر جوانان، می‌توانستند تشخیص دهند که چقدر زود به توده متحرکی از عادات مبدل می‌شوند، در آن وقت که چون ترکه تر، حالت ارتجاعی و پلاستیکی داشتند بیشتر به ساختمان خود عنایت می‌کردند. خوب یا بد، ماییم که رشته سرنوشت خود را می‌تابیم و این رشته تافته هرگز از هم باز نخواهد شد. کوچکترین ضربه پاکی یا ناپاکی و گناه که بر این پیکر وارد آید جای آن برای همیشه باقی خواهد ماند. 📚 نقش آزادی در تربیت کودکان، ص۱۰۶ 🆔 @h_falahati
⁉️لاشخوری برخی عجیب است! ❗️ هنوز پرونده واردات بنزین همسر ایشان و پرونده مشکوک خیریه ایشان و زمین و مکانش حل نشده به دیگران تذکر می دهند! یادمان نرفته است از پذیرش غیرقانونی معاهده آب و هوایی پاریس و همچنین راه دادن دوجین جاسوس محیط زیستی به اسناد کشور را! 🆔 @h_falahati
⁉️قانون فصل الخطاب است در روزهای گذشته برگزاری یک تجمع بدون مجوز قانونی در مقابل نهاد ریاست جمهوری برای اعتراض به وضعیت حجاب مورد بحث قرار گرفت. موافقان تجمع، آن را مطابق اصل 27 قانون اساسی بی نیاز از مجوز دانستند و البته مخالفان، مصر به نیاز به مجوز در برگزاری چنین تجمعاتی داشتند. در این مورد به چند نکته کوتاه اشاره میشود: 🔹مطابق اصل 27 قانون اساسی برگزاری تجمعات و راه پیمایی ها در صورتی که بدون حمل سلاح و مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است. اما از آنجایی که اصول قانون اساسی، برای اجرایی شدن نیاز به قوانین پایین دستی در مجلس و دولت دارد، نمیتوان با صرف استناد به یک اصل از اصول قانون اساسی، اقدام به برگزرای تجمع کرد. 🔸برگزاری تجمعات در کشورمان مثل هر کشور دیگری تابع قوانین و شرایط خاصی است. 🔹برای اجرایی کردن اصل 27 قانون اساسی، در سال 60 قانون «نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی» تصویب شد. مهمترین نقص این قانون، عدم پیش بینی برای تجمعات از طریق غیر احزاب بود. به همین خاطر در دهه های بعد تلاش هایی برای اصلاح این قانون شکل گرفت. تا اینکه در اوایل سال ١۴٠٢ لایحه «نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی ها» توسط دولت به مجلس ارائه شده که در حال بررسی است. 🔹یکی از مهم ترین مواد این لایحه، پیش بینی برگزاری تجمعات برای تمام اقشار جامعه با لحاظ ممنوعیت هایی که در اصول مختلف قانون اساسی ذکر شده است، می باشد. طبق این لایحه، مکان هایی برای اعتراض نیز ایجاد و معرفی خواهد شد تا همه بتوانند در کمال آرامش و امنیت مطالبات خود را بیان کنند. 🔸بنابراین، برگزاری تجمعات به هر نیتی که باشد باید با پشتیبانی قانون و نظم اجتماعی باشد و الا هرچند آن افراد به قصد خیر در پی تجمع باشند ولی در واقعیت، خود دچار بی قانونی خواهند شد. و طبیعتا در موارد عمل خلاف قانون، همه افراد در مقابل قانون یکسان خواهند بود. 🔹طبیعتا نمیتوان اعتراض به عدم اجرای قانون را به شیوه غیرقانونی پیگیری کرد.! 🔹اگر حرمت قانون در جامعه شکسته شود، دیگر فلسفه وضع آن از بین میرود و کارکرد خود را از دست خواهد داد که در این صورت تمام آحاد جامعه، آثار زیان بارش را خواهند چشید. 🔶نکته نهایی این که همانطور که رهبری معظم بارها اشاره کرده اند راهکار تمام مشکلات و معضلات را باید در قانون و پیروی از آن جست و جو کرد و البته انتظار این است که مجلس لوایح و طرح هایی که نیاز فوری جامعه است را سریع تر تعیین تکلیف کند و از اطاله بررسی ها بپرهیزد و اولویت ها را در این موارد مد نظر قرار دهد. صراط 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
⁉️قانون فصل الخطاب است در روزهای گذشته برگزاری یک تجمع بدون مجوز قانونی در مقابل نهاد ریاست جمهوری
در مورد این قانون برخی می گویند بعدها اصلاح شده و تجمع احزاب با تجمع مردم عادی متفاوت است معتقدم نمی توان با دریچه حقوقی محض این مشکل را حل کرد چون مساله امنیتی، اجتماعی و فرهنگی و حقوقی است لذا با جزءنگری حقوقی نمی توان این مساله ها را حل کرد بهتر است این مساله در اصل قانون مطالبه شود تا این حق از شهروندان سلب نشده و مساله آزادی های مطالبه، تجمع و اعتراض مدنی حل شده و هم حاکمیت ملاحظاتش رعایت شود و هم مردم به حق قانونی خود برسند. 🆔 @h_falahati
آثار روایات.mp3
1.37M
🎧معنای آثاری كه در روایات برای برخی از اعمال بیان شده است 👤 آیت الله فیاضی (حفظه الله) 🔹عملى که از انسان سر می‏زند، از بین رفتنى نیست و آثارى دارد که به صاحبش بر میگردد. این آثار، چه خیر و چه شرّ، در جهان دیگر به نحو کامل و بدون نقص به فاعلش میرسد، لیکن برخى آثار، در همین دنیا منعکس میگردد و صاحبش تلخى یا شیرینى آن را می‌‏چشد. 🆔 @h_falahati
💢فرامتن امنیتی گزارش کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های ۱۴۰۱ 🔹🔸بیانیه کمیته ویژه منتخب رئیس جمهور برای بررسی ناآرامی های ۱۴۰۱ حاوی نکات و فرامتن‌های قابل توجهی است 1️⃣ اغتشاشات ۱۴۰۱ ایران یکی از ۴۰۰ اعتراض مردمی گسترده در ۱۲۳ کشور بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ رخ داده، بوده است. با این تفاوت که اعتراضات ۱۴۰۱ در ایران گستردگی مردمی قابل توجهی نداشته است. 2️⃣ در طول اعتراضات در ایران ۲۰۲ نفر کشته شده‌اند. ۹۰ نفر از جانباختگان افرادی بودند که ضمن حمل و استفاده از سلاح (سرد یا گرم) در اقدام تروریستی، درگیری و حمله به مقرهای نظامی و انتظامی، زیرساخت‌های حیاتی و یا افراد مجری قانون کشته شده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از آمار کشته شده‌ها در حقیقت، خود از کسانی بودند که به دنبال کشته‌سازی و تولید ناامنی خطرناک در کشور بودند. 3️⃣ ۱۱۲ نفر از جانباختگان مردم عادی بودند که در وسط درگیری ها توسط اغتشاشاگران کشته شدند. بخش قابل توجهی از اینها نیز هدفمند و عامدانه کشته شدند. به این معنا که هدف از کشتن آنها ایجاد فضا سازی و یا با هدف کشته سازی بوده است. به تعبیر دقیق تر پروژه کشته‌سازی و ترکیب آن با عملیات رسانه ای و روانی رویه طراحی شده در اغتشاشات سال گذشته بوده که البته با توجه به تکرار این روند در فتنه‌های قبلی کشور، بخش ثابت هر طراحی‌ ضدامنیتی در ایران هست. 4️⃣ در جریان ناآرامی‌ها، ۷۹ نفر از نیروهای مجری قانون و مردم توسط خشونت طلبان یا با اقدامات تروریستی به شهادت رسیدند.این موضوع نشان می‌دهد یکی از راهبردهای مرکزی طراحان ناآرامی‌های ۱۴۰۱ ترکیب خشونت شدید خیابانی با اقدام تروریستی بوده است. ترویج تئوری خشونت مشروع که توسط اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی در ایام اغتشاشات ترویج می‌شد ذیل همین راهبرد مرکزی قابل تعریف است. ترکیب خشونت شدید در میدان با اقدام تروریستی یکی از جنبه های مهم اغتشاشات سال گذشته بوده که پس از شکست خیابانی اغتشاشات در تهران در خلق حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز به خوبی مشاهده شد. یا گسترده شدن ناامنی‌ها در جنوب شرق ایران همزمان با اوج گیری اغتشاشات در تهران از شواهد دیگر این گزاره است. 5️⃣ علاوه بر شهادت ۵۴ نفر از مجریان قانون در جریان ناآرامی های سال ۱۴۰۱، تعداد قابل توجهی از نیروهای مجری قانون مجروح شده و آسیب دیدند. در این میان حدود ۵۲۰۰ نفر از نیروهای فراجا دچار مجروحیت و مصدومیت شدند. ۱۵۴۰ نفر نیز از نیروهای سپاه و بسیج به علت جراحات شدید غیرقابل جبران جسمی مانند قطع نخاع، نابینایی، شکستگی اعضا و ... دچار آسیب جدی شدند. این میزان آمار قابل توجه شهدا و مجروحان از نیروهای امنیتی نشان می‌دهد که آنها برای برقراری امنیت ابتدا از جان نیروهای خود گذشتند و با این ایثار غیرمرسوم که شبیه رفتار نیروهای امنیتی و ضدشورش دیگر کشورهای جهان نیست، نه تنها از شکل‌گیری چرخه خشونت به صورت یکطرفه و داوطلبانه جلوگیری کردند بلکه از پاسخگویی به اقدام متقابل خشونت آمیز اغتشاشاگران نیز خودداری کردند. 6️⃣ دستگاه امنیتی و انتظامی کشور نه تنها سیاست اعمال خشونت علیه معترضان را دنبال نکرده بلکه تنها در یک مورد، براساس شکایات مردمی واصله به فراجا در ۲۱ مورد با کارکنان برخورد سازمانی شده است. به تعبیر دقیق تر نه تنها دستگاه امنیتی از راهبرد مشت آهنین که در دیگر کشورها در ایام اغتشاشات مرسوم است فاصله طولانی داشته بلکه حتی موارد جزیی تخلف نیروهای تحت امر خود را هم نادیده نگرفته است. 7️⃣ بازداشت ۵۰ نفر از عوامل منافقین، ۷۷ نفر از عوامل کومله، دمکرات، پاک، پژاک ، ۵ عامل‌ گروه‌های تکفیری، ۹ تبعه بیگانه از اتباع برخی کشورهای غربی ، ۱۶۴ نفر از اراذل و اوباش داخلی و کشف چندین کارگاهِ تولید کوکتل مولوتف و تعداد قابل‌توجهی کلت کمری، انواع مسلسل، فشنگ‌های مربوطه و تفنگ‌های ساچمه‌زنی از اغتشاشگران نشان می‌دهد ناآرامی‌های سال گذشته یک پروژه ضدامنیتی و دارای بازیگران کاملا امنیتی بوده است‌. ✍️مهدی جهان تیغی 🖋 حجم خسارت‌های مادی و معنوی که به وجهه انقلاب و جمهوری اسلامی وارد شد بیش از این موارد است و اساسا این اقدام در راستای یک کودتا بیشتر قابل باور و تعبیر است تا اغتشاش!! بهرروی به نظر می رسد می توان با اطلاعات و داده های اینچنینی به تحلیل دقیقتری از میزان تخریب و آسیب این برنامه بزرگ علیه انقلاب پرداخت. 🆔 @h_falahati
🌀 این بار یک جوالدوز به خودمان 📝 انتقاداتی که مسؤولین حوزه نمی‌شنوند 📝 ناتوانی پشتیبانی قرارگاه حوزه 🖋 حسین شایسته 🔸 این که آیا جریانی پشت پرده وقایع و هجمه‌های اخیر به اشخاص حوزوی و اهانت به اعلام و بزرگان حوزه از جمله قائله باغ ازگل و واقعه درمانگاه قم و افتضاح پسران معاون اول دستگاه قضا هست یا خیر، من نمیدانم؛ پیگیری پشت پرده آن نیز در شأن و توان بنده و امثال من نیست؛ اما! 🔺 سالهاست که علی‌رغم تذکرات بسیار از ناحیه طلاب و حتی شخص رهبر معظم انقلاب، شاهد تغییر رویه در رویکرد بزرگان حوزه در بسیاری ابعاد هستیم. از ایجاد بناهای پرزرق و برق با دفاتر چشم‌نواز به نام حوزه و سباق برای تصرفات موقوفی البته با هدف فعالیت‌های حوزوی و دست و پا دادن به آقازاده‌هایشان برای مدیریت و غیره... که همگی آفتابه و لگنی هفت دست فراهم کرده برای دورهمی‌ها و پذیرایی‌های محترمانه و تعارفات علمایی، اما دریغ از ذره‌ای توجه به محصولی که قرار است خروجی این سازمان مقدس برای هدایت این جامعه مشوش باشد! ‼️ نمی‌دانم "جدی می‌فرمایید"ها و "عمو دوقلو"ها و "آقامیری"ها و امثال ایشان خروجی کدام نظام تربیتی و آموزشی حوزه بوده‌اند. اما این را می‌فهمم که وصف فرهیختگی و نیز وارستگی و پارسایی حوزوی رفته‌رفته و آرام دارد از ساحت ذهن جامعه رخت می‌بندد و جای خود را صرفا به اوصافی چون کنشگری در هر حیطه‌ای می‌دهد که متصفین به آن وصف، با اندک بهره‌ای از اولیات حوزوی و عمدتا بدون شناختی عمیق از معارف دینی و درکی کامل از شرایط و وقایع، وارد تولید محتوا و تحلیل ماجرا می‌شوند!! ➖ گاهی در نقش یک لوده که حتی نمی‌تواند ادای بهلول را هم به شایستگی درآورد!! ➖ گاه در نقش یک بلاگر که با دغدغه انقلابی‌گری تمام تلاشش با ایجاد هیجان و تحلیل‌های آبکی و سطحی فقط برای جذب و نگهداشت مخاطب است!! ➖ گاهی در نقش یک منتقد سطحی که صرفا با جمع‌آوری سخنان «صد من یک غاز» از سطح فضای مجازی خود را سردمدار مبارزه با نقایص جامعه می‌بیند!! ➖ و گاهی.... 🔻 از همه اینها بگذریم... اما چطور بگذریم از این که برخی سالهاست جز تعارفات معمول و مدح و تمجید اطرافیانشان صدایی نمی‌شنوند و هر انتقاد مصلحانه‌ای را حمل بر اهانت به ساحت دین می‌کنند. غافل از آن که دیوار دفاتر را هرچه ضخیم‌تر کردند، طلبه و جامعه را از خودشان بریدند! دیوار حوزه‌ها را نیز هرچه بالاتر بردند و زرق و برق داخلش را هرچه بیشتر کردند، نتیجه عکس داد و طلبه را نیز از جامعه پیرامونشان بریدند! ❓و نتیجه چه شد؟ در شکل مطلوبش، طلبه‌هایی "آتش به اختیار" که با علم به ناتوانی پشتیبانی قرارگاه حوزه، هر یک بر اساس شناختی (که گاه در نهایت سطحی‌گری و عوام زدگی است) در جبهه‌ای مشغول هستند!! گفتم "آتش به اختیار"... آتش به اختیار بودنِ طلبه، که سرباز اسلام است در جامعه‌ی منتسب به اسلام، حُسن نیست؛ بلکه از سر ضعف است. از ضعف قرارگاه فرماندهی است؛ که سالهاست خاموش و بی‌خاصیت صرفا نامی بزرگ را یدک می‌کشد که از قضا یادگار خون دلها و خون رگها و قلمهای رنج‌دیده چندین نسل و قرن از علما و شهداست. اما به وجه پرسش‌برانگیزی نهایت تلاشش را می‌کند که دامن زعمایش را به مجادلات و مناقشات اجتماعی، که البته تشخیص موضوع آن بر عهده او و ارائه راه حل آن از وظایف ذاتی خود اوست، آلوده نکند و عمدتا آن جا که نباید، به گذرانده است!! هرچند سکوت که می‌شکند تازه پرده از اختلافات مبنایی و اساسی برداشته می‌شود؟!! ♨️ باری... بنده کاری با صحیح‌بودن یا ناصحیح‌بودن انواع انتساباتی که این چندسال به بزرگان حوزوی و خانواده‌هایشان داده شده ندارم و چه بسا در قضیه ، ساحت استاد صدیقی را از شائبه و بهتان مد نظر مبرّا می‌دانم. اما فقط یک عرض دارم: "آقایان! آنجا که معصوم فرمود از داخل‌شدن در جایی که شما را مورد سوءظن قرار می‌دهد بپرهیزید وگرنه فقط خودتان را ملامت کنید، منظورشان شما هم هستید!" ❕لحظه‌ای هم به این فکر کنید که با میراث حوزه و دین رسول الله چه کرده‌اید که هم مورد نقد فرزندان معنویتان و طلبه‌های تحت نظارتتان قرار گرفته‌اید و هم اینچنین به سهولت گزک به دست نااهلان برای تخطئه خود و دین خدا داده‌اید. مناهج 🖋 نشر این متن به دو جهت است! مساله طلاب کنشگر سطحی که دارند بلای جان تبلیغ و معارف و هویت روحانیت می شوند! دیگری مسامحه‌های بزرگان و رفتارهای پرشائبه که گریبان همه را می‌گیرد و ما را در جبهه دفاع خلع سلاح می سازد! کمی با احتیاط بیشتر آقایان! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصدق کی شکست خورد؟ بمناسبت روز 📌حاشیه صراط؛ 🔹در طول تاریخ جریانهای روشنفکرنما به خیال اینکه بتوانند نظر بیگانگان را جلب کنند، روحانیت و عناصر دینی را طرد و تخریب کرده و آنها را عقب مانده تلقی کرده اند. درحالیکه جریان سازی های مهم اجتماعی و مردمی عمدتا بدون حضور این قشر اتفاق نمی افتد. 🔹امروز ولی این اشتباه بسط پیدا کرده و تخریب روحانیت علاوه بر غربگرایان توسط برخی اقشار بظاهر مذهبی رقم میخورد که بسیار نگران کننده است. صراط 🖋 غرض آن نیست که روحانیت اشکال ندارد یا بی عیب است بحث ضریب دادن بعضی مسائل و مشکلات است دقیقا قشر به ظاهر مذهبی همین کار را با نظام و انقلاب هم می کند!؟ فردا روزی که دیر نیست این فتنه گریبان خود این بی محتواها و بی مبناها را خواهد گرفت. رهبری بارها فرمودند ببینید نوک پیکان دشمن کجا را هدف گرفته است! اما دریغ از عصبانیت و بی کنترلی که به اسم مطالبه و حق و عدالت صورت می گیرد. 🆔 @h_falahati
اتمام حجت کمتر از دو هفته از اعلام نتیجه انتخابات گذشته و نمایندگان منتخب، حدود سه ماه دیگر کارشان را شروع می کنند اما در همین مدت تماسها و پیامهای مختلفی داشتم که فصل مشترک شان یک موضوع بوده: «دخالت در عزل و نصب های دولتی» این مدل درخواستها به قدری زیاد بوده که در همین چند روز چند بار یاد هشدار رهبر انقلاب به نمایندگان همین مجلس افتادم که گفتند: «آقای قالیباف به من گفتند که شما در یکی از این سالها راجع به اینکه نمایندگان در مورد انتصابها و امثال اینها دخالت کنند یک چیزی گفتید که بعضی از همکاران ما (نمایندگان) ناراحت شدند. بنده ناراحتی شما را که اصلاً نمیخواهم و نمی‌پسندم امّا شما را هم خیلی دوست دارم، مصلحت شما را میخواهم؛ واقعاً نباید دخالت کنید در انتصابات! ... شما فرض کنید وقتی که راجع به فلان مدیرکل، راجع به فلان فرماندار و حتّی راجع به استاندار، و مانند اینها مثلاً به آن وزیر مربوطه پیشنهاد میکنید یا احیاناً مثلاً خدای‌نکرده فشار وارد میکنید، این موجب میشود که اگر چنانچه آن مأمور بد عمل کرد، آدم نداند یقه‌ی چه کسی را باید گرفت؛ نه مردم بدانند، نه دستگاه قضائی بداند که یقه‌ی آن وزیر را باید گرفت که چرا این را گذاشتی یا یقه‌ی این نماینده را باید گرفت که چرا فشار آورده؛ چرا این کار را بکنید؟» (4 خرداد 1401 در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم) لذا خطاب به همه عزیزانی که هنوز روحیه بنده را نشناخته و برای دخالت در این مدل کارها پیام می دهند عرض می کنم که بنای من دخالت نکردن در این امور است و اگر این مدل درخواستها ادامه دار باشد، در همین فضای مجازی اسم می آورم و مسایلی را که فکر نمی کنید، برای مردم شفاف می نویسم. والسلام ثابتی 🆔 @h_falahati
تا زمانی که مجلس نفراتش را بشناسد و به تعبیری شکل بگیرد و بر امور را مسلط شود سلسله مباحثی را تحت عنوان پیگیری خواهیم کرد. ان‌شاءالله 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقدیم به انقلابی نماها ! «بعضی‌ها یک‌جوری حرف میزنند که گویا همه فاسدند! نه آقا، این‌جوری نیست؛ یک تعداد کمی فاسدند. بله! فساد، کمش هم زیاد است و باید با آن مواجهه بشود؛ اما این‌همه مدیر پاک‌دست در سرتاسر کشور در همه‌ی دستگا‌ه‌ها وجود دارند، دارند زحمت میکشند؛ چرا به اینها ظلم میکنید؟ چرا خلاف میگویید؟ چرا به نظام اسلامی ظلم میکنید؟ در نظام اسلامی یک نفر هم نباید فاسد باشد؛ امّا آنچه وجود دارد، مثلاً ده فاسد است، نه ده هزار فاسد» رهبر معظم انقلاب، ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ انقلابی 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
تقدیم به انقلابی نماها ! «بعضی‌ها یک‌جوری حرف میزنند که گویا همه فاسدند! نه آقا، این‌جوری نیست؛ یک
علاج مسائل کشور پافشاری بر همین مسائل انقلابی و شعارهای انقلابی و راه انقلابی است.» ۱۳۹۸/۷/۴ اما! «انقلابیگری به این نیست که ما آن جایی که نباید پرخاش کنیم، بیخودی پرخاش کنیم. انقلابیگری به آن است که ما مواضع اسلامی و انقلابی را قاطعانه و بدون رودربایستی و مرعوب شدن و خام شدن در مقابل برخی از چهره‌های امیدبخش کاذب، حفظ کنیم.»۱۳۶۸/۵/۳۱ 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اشتباه تاریخی مصدق پس از ملی شدن صنعت نفت و عاقبت اعتماد او به آمریکا 🗓٢٩ اسفند، سالروز ملی‌شدن صنعت نفت 🆔 @h_falahati
💥تعیین نوروز ✍شیخ داود مهدوی زادگان: ❓آیا نوروز پیش از اسلام همین روز اول فروردین بوده است یا خیر؟ گفته صایب آن است که اول فروردین به عنوان روز نوروز، بعد از اسلام تعیین‌شده است و نه قبل از اسلام. آنچنان که سید حسن تقی زاده بر این نکته تاکید ورزیده است. نبشته ای از او که در شناخت تاریخ تقویم شهرت دارد، بر جای مانده است و به این مسئله اشاره کرده است. این نوشته متن سخنرانی تقی زاده در انجمن روابط ایران و آمریکا در 19 فروردین 1328 است. به منظور پرهیز از اطاله سخن، بخش هایی از این متن را در اینجا می آورم: 🔹" کلمه معلوم نیست به چه قدمتی است و اگر هم در عهد ساسانیان هم این کلمه متداول بوده است دلیلی بر وجود آن قبل آن دوره نیست لکن معنی این کلمه در فارسی همیشه در دوره اسلامی و شاید چندی قبل از اسلام هم روز اول سال یعنی روز اول فروردین ماه یا روز هرمز از آن ماه بوده است. نوروز محل ثابتی در سال شمسی نداشته یعنی مانند اول محرم سال عربی بتدریج در فصول سال سیر می کرده منتهی نه به آن سرعتی که موقع ماه عربی عوض می شود " 🔸" قرار دادن نوروز به طور ثابت در روز اول بهار نجومی یعنی اعتدال ربیعی یا اول حمل، از سال 467 هجری قمری است که به امر ملکشاه سلجوقی این امر بر قرار شد و در دوایر رسمی جاری گردید " 🔹 " عقاید عوامانه رایج و دایر در افواه که به موجب آن گمان می کنند از زمان خیلی قدیم ایرانیان نوروز یعنی اول سال خود را در اول بهار داشتند اساسی ندارد و فقط اصلاح ( یا رفورم ) ملکشاه سلجوقی و نیز تصادف همان نوروز قدیم ایرانی در سیر تدریجی خود به اوائل بهار در اواخر قرن چهارم و اوائل قرن پنجم هجری یعنی دوره ظهور شعرای نامدار و نویسندگان ایراتی باعث این خیال و اشتباه شده " 🔸 " پس کلیه آنچه در بعضی تقویم های متجدد و مقالات حماسی ملت پرستانه ملاحظه می فرمایید از تاریخ باستانی و نوروز شش هزار ساله و غیره و غیره اگر چه خوش آیند و باب طبع و مطلوب ذوق افتخارات جویانه ابنای زمان است مبتنی بر اساس تاریخی نیست ". 🔹 " در ایران قبل از اسلام مبداء تاریخ ثابتی به طور عموم وجود نداشته و سال جلوس هر پادشاهی مبداء تاریخ جدیدی بوده و جلوس پادشاه بعد مجدداً مبداء تازه می شد و چون جلوس یزدگرد آخرین مبداء تاریخی بود که بعد آن پادشاهی دیگر به تخت سلطنت نیامد پس همان تاریخ یزدگردی که سال اول آن در 16 ژوئن سنه 632 مسیحی شروع شده بود مداومت یافت و تا امروز تاریخ زردشتیان با همان تاریخ یزگردی حساب می شود ". ر ک : تقی زاده سید حسن، 1349، مقالات تقی زاده، زیر نظر ایرج افشار: ج اول / 203 _ 215 🆔 @h_falahati
کیهان: زن هنجارشکن در درمانگاه قم، مجازات شد یا نشد؟ روزنامه کیهان نوشت: 🔹در مورد ماجرای درمانگاه قم، درست است که توطئه کردند و فیلم را به رسانه‌های بیگانه فرستادند. اما چرا ذهن مردم را از موضوع اصلی منحرف می‌کنند. 🔹موضوع اصلی بی‌حجابی زن و فحاشی وی و زدن آن روحانی و سرقت گوشی وی توسط زن هنجارشکن بوده است. 🔹چرا نمی‌گویند این زن خلاف قانون و شرع عمل کرده است و باتشویش اذهان عمومی و امنیت روانی محل و مردم را به هم ریخته است و فحاشی و هتاکی و...کرده و مجازاتش این است. 🔹آن چیزی که همه را شدیدا ناراحت کرده است همین نحوه برخورد منفعلانه است. زن هتاک مجازات شد یا نشد؟ 🆔 @h_falahati
طرح کلی جلسه هفتم.mp3
15M
✅ مرور کتاب 🌱 اندیشه مقام معظم رهبری ایمان مستمر! بشارتها و نویدها، ارزش و نتایج ایمان، امنیت روحی و نبود تزلزل در مسیر هدایت و سعادت 🆔 @h_falahati