eitaa logo
مبشرصبح
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
71 فایل
ارتباط با حقیر @shafieihasan سوابق علمی » طلبه سطح عالی » کارشناسی تاریخ اسلام » کارشناسی ارشد تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام » دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی » و همچنین در گرایش های مختلف تاریخ در حوزه و دانشگاه مشغول تدریس و پژوهش می باشم.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مبشرصبح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینــهمه یـار داده ام از دست کمرم با شهادت تو شـ کـ سـ ت @h_shafiei
31.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
او چگونه سردار دلها شد؟ 🔸بیانات رضوان الله علیه در مورد شهادت سپهبد سلیمانی رضوان الله علیه https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تدوینی بسیار زیبا از شعرخوانی و سید محمد مهدی شفیعی محضر رهبر معظم و عزیز انقلاب هر که را نیست، هست؛ بی شهادت، مرگ با خسران چه فرقی می کند. https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
🔰مرد میدان یا قهرمان ملی؟ 🔻 بعد از شهادت ، مقام معظم رهبری تلاش کردند تا با محوریت شخصیت ایشان به یک و هویتی برای ایران و حتی فراتر اقدام نمایند. در این مفهوم محوری یا به اصطلاح مهمترین عنصری بود که می‌توانست به خوانش از این شخصیت و قرائت اجتماعی از او جهت و رویکرد دهد. آقا با هوشمندی کلیدواژه‌ی را برگزیدند. 🔻 چنین ظرفیتی دارد که احساسات و انگیزه‌های همه ایرانیان را فارغ از سلیقه‌های جزئی و گرایش‌های سیاسی حول یک شخصیت گردهم آورد. برای آن‌ها کند تا در آینه‌ی شخصیت و حرکت این مرد هویت جدید خود را بازخوانی کنند و خود را بسازند. 🔻 در چنگ جریانات سیاسی گرفتار نمی‌آید. سیاست‌های کلان انقلاب اسلامی را در خود جای می‌دهد و آن را بخشی از هویت می‌داند. را یک آرمان ملی می‌کند و نسل جدید را استکبار قرار می‌دهد. در چنین شرایطی انقلاب و آرمان‌ها و باورداشت های اساسی آن عمومیت می‌یافت و ، اسطوره عصر جدید ایرانیان می‌شد. 🔻 آقا در یک گام بالاتر تلاش کردند حاج قاسم را نه تنها قهرمان ملی که معرفی کنند. وجه مشترکی که می‌تواند به هویت واحد ملت‌های منطقه تبدیل شود. 🔻 اما طبق معمول کج سلیقگی و عدم درک صحیح از رویکرد آقا، موجب شد مفهوم (که هرچند در جای خود صحیح بود)، به‌عنوان مفهوم محوری قرار داده شود. مرد میدان به‌سادگی قابلیت ایجاد در مقابل خود دارد و به‌شدت مفهومی تقلیل دهنده است. مرد میدان چتر کوچکی دارد و دیگری او مرد دیپلماسی است. یعنی در عرض او کسی چون می‌توانست هم وزن و مقابل این مفهوم تعریف شود. چتری محدود و کوچک که به راحتی انکار هم داشت و امکان هویت‌سازی آن بسیار محدود است. 📍کار درست انجام دادن پیشکش، چرا دست فرمان آقا را خراب می‌کنیم؟ 🖋 حسین ایزدی https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ماحصل ۲۰ سال مجالست شهید محضر رهبری عزیز 🔸 در تجربه این بیست سالی که در محضر آقا بودم، نتیجه ی را که ثمره ی او می شود و بر زبان و بر دل و بر عقل، من در آقا کامل دیدم، کامل . 🔹لذا در هر چیزی که الان ایشان می کنند، مطمئن می شوم که در انتهای آن، شبهه درمی آید؛ 🔹و یا بر هر چیزی که می کنند، مطمئن می شوم که در آن، [مقصود] به دست می آید. https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
کِلکِ مشکین تو روزی که ز ما یاد کند بِبَرَد اجرِ دو صد بنده که آزاد کند قاصدِ منزلِ سِلمی که سلامت بادش چه شود گر به سلامی دلِ ما شاد کند؟ امتحان کن که بَسی گنجِ مرادت بدهند گر خرابی چو مرا، لطفِ تو آباد کند یا رب اندر دلِ آن خسرو شیرین انداز که به رحمت گذری بر سرِ فرهاد کند شاه را بِهْ بُوَد از طاعتِ صدساله و زهد قدرِ یک ساعته عمری که در او، داد کند حالیا عشوهٔ نازِ تو ز بنیادم بُرد تا دگرباره حکیمانه چه بنیاد کند گوهرِ پاکِ تو از مِدْحَتِ ما مُستَغنیست فکرِ مَشّاطِه چه با حُسنِ خداداد کند؟ ره نبردیم به مقصودِ خود اندر شیراز خُرَّم آن روز که حافظ رَهِ بغداد کند. 🔰تفالی به حضرت حافظ درباره داستان ما و https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بار پروردگارا، دلهای ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی و به ما از لطف خود رحمتی عطا فرما ، که تویی بسیار بخشنده بی منّت. آل عمران آیه ۸ https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
🔰 وضعیت شناسی جامعه اسلامی در بحرانها؛ ۱ 🔸نمی خواهم وارد بحث با وضعیت انقلاب اسلامی شوم چون مقدمه مفصلی دارد که فعلا اقتضاء طرح آن وجود ندارد اما همین میزان عرض کنم که حقیر معتقدم سالهاست که ما حتی از وضعیت گذشته ایم، حتی گمان بنده بر این است وضعیت جمهوری اسلامی وضعیت هجری است. حالا دوستانی که مشتاق هستند حتما بروند و مطالعه کنند که سال پنجم و ششم چه رخ داد و مهمتر اینکه سال هشتم چه شد.😊 🔹اما مایل هستم چند خطی درباره سخت ترین جنگ و رویاروی مسلمانان با جبهه طاغوت عرض کنم، شاید هم به همین دلیل بود که چند روز پیش توصیه کردم این سوره را با دقت مطالعه کنیم. 🔸بی شک یکی از سخت ترین و دشوارترین حوادث صدر اسلام است. مسلمانان در این جنگ شاهد عظیم ترین سپاهی بودند که تا آن روز به چشم خود دیده بودند که از تمامی جریانهای مخالف و معارض آن زمان برعلیه اسلام و جامعه اسلامی متحد شده بودند. (از قریش تا سایر اعراب مانند غطفان، سلیم و...) همچنین و نقض پیمان توسط بنی قریظه، اضافه کنید به این شرایط دهشتناک وسوسه و کارشکنی های منافقان را که بشدت مسلمانان را تحت شدیدترین شرایط قرار داده بود. 🔹اگر بخواهیم به بپردازیم و شرایط آنان را تبیین کنیم اینگونه باید ترسیم کرد. 🔸زمانی را که جبهه متحد و از طرف بالا و پایین شهر به مسلمانان هجوم بردند و مدینه را محاصره کردند مسلمانها با اینکه منتظر آنها بودند و خود را آماده مبارزه با آنها کرده بودند اما بعد از دیدن عِده و عُده دشمن از شدّت وحشت چشمهایشان همانند محتضر، خیره و ثابت شده بود و قلبهایشان به حلقشان رسیده بود و اینجا بود که از حجم ترس به مبانی و آرمانهایشان که بخاطر آن سالیان متمادی مبارزه کرده بودند به شک افتادند. خداوند می فرماید آنجا بود که مؤمنان آزمایش شدند و تکان سختی خوردند. «إِذْ جاؤُکُمْ مِنْ فَوْقِکُمْ وَ مِنْ أَسْفَلَ مِنْکُمْ وَ إِذْ زاغَتِ الْأَبْصارُ وَ بَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَناجِرَ وَ تَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا؛ هُنالِکَ ابْتُلِيَ الْمُؤْمِنُونَ وَ زُلْزِلُوا زِلْزالاً شَديداً» ۱٠ احزاب 🔹جبهه ، و تمام ظرفیت خود را به کار گرفته بودند تا تمام اسلام و را نابود کنند، لذا با همه توان خود به مقابله آمدند. این رویارویی باعث شد برخی از مسلمانان که ایمان در عمق باورشان رسوخ نکرده بود همچنین و نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند و ترس خود را به جامعه انتقال دادند و شروع به کردن و کردن جبهه مسلمانان کرده و آنها را تشویق به و خالی کردن میدان کردند و اینگونه القاء می کردند که مقاومت در مقابل این دشمن تا دندان مسلح و قدرتمند حماقت است و ثمره ای ندارد و چاره ای جز تسلیم شدن نداریم و متاسفانه عده ای از مسلمانان که ایمانشان آن استحکام و استقرار لازم را نداشت نسبت به وعده نصرت خداوند دچار شک شدند و بدنبال راه فرار افتادند و با دروغ شروع به برای فرار از میدان مقاومت شدند و گفتند «وَ إِذْ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ إِلاَّ غُرُوراً وَ إِذْ قالَتْ طائِفَةٌ مِنْهُمْ يا أَهْلَ يَثْرِبَ لا مُقامَ لَکُمْ فَارْجِعُوا وَ يَسْتَأْذِنُ فَريقٌ مِنْهُمُ النَّبِيَّ يَقُولُونَ إِنَّ بُيُوتَنا عَوْرَةٌ وَ ما هِيَ بِعَوْرَةٍ إِنْ يُريدُونَ إِلاَّ فِراراً» ۱۳احزاب 🔸حجم ترس و ناامیدی که این افراد در جامعه تزریق کردند به حدی بود که برخی قبل از شروع جنگ، خود را شکست خورده و بازنده این نزاع می دانستند و از ایمان خود پشیمان شده بودند لذا خداوند می فرمایند اگر دشمن از خندق عبور می کرد و وارد مدینه می شد آنها دست از ایمانشان برمی داشتند و بدون درنگ به شرک و جاهلیت بازمی گشتند. در حالیکه سابقا خود را متعهد به نظام اسلامی نشان داده بودند و تعهد داده بودند که بر آن عهد بمانند «وَ لَوْ دُخِلَتْ عَلَيْهِمْ مِنْ أَقْطارِها ثُمَّ سُئِلُوا الْفِتْنَةَ لَآتَوْها وَ ما تَلَبَّثُوا بِها إِلاَّ يَسيراً وَلَقَدْ كَانُوا عَاهَدُوا اللَّهَ مِنْ قَبْلُ لَا يُوَلُّونَ الْأَدْبَارَ ۚ وَكَانَ عَهْدُ اللَّهِ مَسْئُولًا» ۱۴ و ۱۵ احزاب ⬇️ ادامه دارد⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 وضعیت شناسی جامعه اسلامی در بحرانها؛ ۲ 🔹در مقابل این عده که ایمان در درون قلبشان رسوخ نکرده بود و در مواجهه با این لشگرکشی بی سابقه؛ جمعی از و صحابه جلیل القدر پیامبر بودند که واکنشی کاملا متفاوت به این جریان داشتند، چراکه قبلا از صلوات الله علیه و آله شنیده بودند و مى‏دانستند که بر صراط حق بودن دارد و طاغوت و جبهه باطل به راحتی اجازه حضور وزندگی به آنها نمی دهد همانگونه که انبیاء و مؤمنین گذشته بدان گرفتار شده، لذا چون سپاهیان متحد را دیدند یقین کردند که این یکی از همان هزینه و ابتلائاتی است که وعده شده بود و اگر کنند و دست از خود بر ندارند خداوند به زودى یاری داده و الهی ساری خواهد شد و بر دشمن پیروزشان مى‏کند. 🔸ایشان در مقابل این توطئه ها و اتحاد جبهه طاغوت نه تنها ذره ای از ایمانشان کاسته نشد بلکه بر درجات و نسبت به پروردگار و پیامبر نیز اضافه شد، به گونه ای که خداوند متعال در آیه ۲۲ احزاب درباره اینان می فرماید «وَلَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلاَّ إيماناً وَ تَسْليماً» 🔹حال ما در مسیر تحقق و اعتلای پرچم مقدس توحید مشکلات و چالش های بیشماری در مسیر مجاهدان و مومنان قرار دارد این سختی ها فقط برای جامعه ما نیست تمام انبیای الهی و اولیای الهی مبتلا به همین ابتلائات و سختی ها شدند از تحریم تا تطمیع، از تهدید تا ترور از اتحاد طواغیت تا خیانت نفوذی ها و جریان نفاق و ... در تمام این مشکلات و معضلات باید وضعیت خود را ارزیابی کنیم. دو وضعیت کلان وجود دارد، نگاهی که منجر به و یاس می شود و دست از مقاومت می کشد و خود را تسلیم و عبد طواغیت می کند و وضعیتی که انسان را و در مسیر مقاومت خود راسخ تر می کند. براستی وضعیت ما و جامعه ما چگونه است؟! در مواجهه با فتنه ها و یا اغتشاشات، سختی های اقتصادی، بحرانهای اجتماعی، تنشهای سیاسی، چالشهای فرهنگی، ایمان از دست داده و به نصرت خداوند و نظام ولایی شک می کنیم و صحنه جهاد و مبارزه را خالی می کنیم و یا بر ارادت و اراده خود و اطرافیانمان می افزاییم؟! 🌷در انتها خداوند پاداش مومنان و مجاهدان را اینگونه بیان می فرماید: «مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضي‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلا » ۲۳ احزاب، در میان این مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند ایستاده اند و در برابر باطل سازش نکردند و مقاومت کردند بعضی پیمان خود را به آخر بردند و شهید شدند ( سیدالشهدا و ) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و سستی در عهد خود ندادند ( علیه السلام در آن روز و شهادت طلبان در امروز). 🔸جنگ احزاب با همه سختی ها و هجمه بی سابقه دشمن بخاطر مقاومت مسلمانان و ساری و ایثار امیرالمومنین علیه السلام و جاری شدن سنت نصرت الهی با کمترین هزینه ممکن با پیروزی مطلق مسلمان به پایان رسید و پایان احزاب آغازی بود بر کنشگری و پیشروی جامعه اسلامی حتی در خارج از شبه جزیره عربستان. 🔹ان شاءالله ما و جامعه ولایی ما بر سر همان عهد بماند تا نصرت الهی همانند گذشته بر ما نازل شود. https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
📲 هم‌اکنون؛ Khamenei.ir 🔻 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اقشار مختلف بانوان با تأکید بر ضرورت شرعی حجاب: 👈🏻 کسانی را که کامل ندارند نباید به بی‌دینی و ضدانقلابی متهم کرد. 👊🏻 اینها به فراخوان‌دهندگان کشف حجاب تودهنی زدند. 🔸اگر احیانا مخاطبین کانال بیانات نخوانده، نشنیده و یا ندیده اند حتما ببیتید و بشنوید و مطالعه کنید. 💻 Farsi.khamenei.ir @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸به راستی خدا به عدالت و احسان و بخشش به خویشاوندان فرمان می دهد ، و از فحشا و منکر و ستم گری نهی می کند. شما را اندرز می دهد تا متذکّر [ این حقیقت ] شوید [ که فرمان ها الهی ، ضامن سعادت دنیا و آخرت شماست. ] سوره نحل، آیه ۹۰ https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
🔰امروز مختصر و اجمالی به تغییر رویکرد نگاه غرب به زن و علل آن می پردازم، اگر فرصتی بود شاید ادامه دار شود. 🔸احتمالا و طبق تاریخ برای اولین بار و در قرن 16-17 در جامعه غرب به گوش شنیده شد، هر چند تا مدتها غربی ها ارزشی برای این حرفها قایل نبودند. 🔹هرچند تا قبل از آن هیچ وقت زنان فکر نمیکردند که از حقوق کم تری نسبت به مردان برخوردارند یا آزادی ندارند شاید دلیل این موضوع آن بود که تا قبل از آن نقش زن و مرد مناسب تواناییهای روحی و جسمی تعیین شده بود و مخصوصا زنان با توجه به سختی کارهای اقتصادی از این امور طاقت فرسا معاف شده و وظایف مهم تر، سنگین تر ولی متناسب تر از نظر جسمی و روحی به آن ها سپرده شده بود؛ تربیت فرزندان و ساماندهی امور خانه خانواده کاری که از عهده قاطبه مردان ساخته نبود اما با ورود مدرنیته افسارگسیخته به غرب، اندیشه که تولید ارزان و انبوه لازمه آن بود نگرش به زنان تغییر کرد و این اندیشه که باید مثل مردان بشوند رواج یافت. 🔸نیاز به نیروی کار بیشتر در کارگاه ها و کارخانه ها، سرمایه دارها و کارخانه دارها را در استفاده از و بیش تر جدی نمود. لذا این تغییر در نگاه زنان بیشتر حاصل فرهنگی صاحبان کارخانه ها و غلبه ی _سرمایه_داری است تا تضییع واقعی حقوق آنها. 🔹 علم به دلیل نیاز صنعت به تکنولوژی در خدمت سرمایه داری قرار گرفت حضور زنان و کودکان در این کارخانه ها چشم گیر بود دستمزد زنان و کودکان بودن آن ها و و آسان به آنها از جمله دلایل کارخانه دارها و سرمایه دارها در به کارگیری زنان و کودکان در کارخانه ها بودند تا جایی که در برخی کارخانه ها بیش از چهارصد مشغول به کار شدند. 🔻 شوهران زنان کارگر اکثراً از روی ناچاری و برای تأمین مایحتاج زندگی مدرن با کارکردن همسرانشان موافقت میکردند. در ابتدا زنان و مردان جداکار میکردند اما به تدریج اکثر کارخانه ها به صورت مختلط درآمد و استفاده از دختران و زنان جوان به عنوان منشی در دفاتر کارخانه دارها و فعالان اقتصادی رایج شد. 🔻 دوری مادران از خانه حتی کودکان را دچار مشکل کرد. 🔻از طرفی ورود زودهنگام کودکان خانواده های فقیر به کارخانه ها باعث شد از باز بمانند و این موضوع بیشتری در نسلهای آینده به وجود آورد. 🔻مهد کودکها و پدیدۀ سرپرستی چند کودک توسط یک زن کارمند، در این دوره ایجاد شد که به نوبه خود و آرام آرام باعث کاهش متقابل مادر و فرزند و در نهایت کاهش خانواده شد. 🔻بالا رفتن سن ازدواج به خاطر سخت شدن تهیه مقدمات ازدواج و وجود تمایلات مصرفی و اشرافی حتی بین کارگران فقیر کارخانه ها باعث گسترش بین کارگرها شد. ✅و این دور باطل کماکان ادامه دارد و شاید به همین دلیل است دیروز در دیدار با بانوان فرمودند: «در نظام سرمایه‌داری سرمایه بالاتر از انسانیت است. انسانیت انسانها در خدمت سرمایه قرار میگیرد. هر انسانی که بیشتر بتواند سرمایه‌آوری کند، ارزشش بیشتر است. بر طبق این نگاه، جنس مرد طبعاً بالاتر از جنس زن است. مُزد زن همین الان در بسیاری از کشورهای غربی برای کارِ مشابه با مرد، کمتر از مرد است.‌» https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السَّلامُ عَلَیکِ یَا زَوجَةَ وَصِیِّ رَسَولِ الله السَّلامُ عَلَیکِ یَا عَزِیزَةَ الزَّهرَاءِ عَلَیهَا السَّلام السَّلامُ عَلَیکِ یَا أُمَّ البُدُورِ السَّوَاطِع فَاطِمَةَ بِنت حزَام الکلابیّة المُلَقَّبةُ بِأُمّ البَنِین وَ بَاب الحَوَائِج ▪️ایام رحلت حضرت ام البنین علیها السلام را تسلیت عرض می کنم. https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا علی اکبر و قاسم به من گفتند، مادر... در دلم گفتم که اکنون واقعا هستم. https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
هدایت شده از مبشرصبح
اگر احساس کردید «مبشر صبح» مفیده به دوستانتون هم معرفی فرمایید. 🌺 @h_shafiei https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللَّهِ فِي خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَاللَّهِ الَّذِي يَهْتَدِي بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ يُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِيُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَفِينَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ الْحَيَاةِ @h_shafiei 
سیر مطالعاتی تاریخ اسلام.pdf
3.6M
مقام معظم رهبری: «اگر یک چیز اصلی نبود، قرآن با این عظمت تاریخ را وارد خودش نمیکرد؛ اما شما میبینید که در قرآن تاریخ هست... بنابراین، تاریخ مهم است.» ۱۳۷۰/۱۱/۰۸ 👆 مورد تایید حوزه علمیه قـــم https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
مبشرصبح
مقام معظم رهبری: «اگر #تاریخ یک چیز اصلی نبود، قرآن با این عظمت تاریخ را وارد خودش نمیکرد؛ اما شما م
کنار آن 👆 این هم سیر مختصر👇 که حقیر به دوستان پیشنهاد می کنم، تقریبا برای تمام گرایش های تاریخ مناسب است. 1⃣تاریخ سیاسی اسلام ج۱، سیره رسول خدا، رسول جعفریان 2⃣تاریخ سیاسی اسلام ج۲، تاریخ خلفاء، رسول جعفریان 3⃣حیات فکری سیاسی امامان شیعه، رسول جعفریان 4⃣تاریخ عصر غیبت ، پور سید آقایی و جباری 5⃣ انسان ۲۵٠ ساله، انتشارات صهبا 6⃣تاریخ تشیع، غلامحسن محرمی 7⃣تاریخ تحولات سیاسی ایران، موسی نجفی ، موسی حقانی 8⃣روایت تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تاکنون، نویسنده: مرکز مطالعات و پژوهشهاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان 9⃣ فلسفه تاریخ در قرآن، جواد سلیمانی 🔟نگاهی دیگر به تاریخ در قرآن ، محمد حسین دانشکیا https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
سير مطالعاتي تاريخ معاصر (تفصيلي.doc
154.6K
📖 سیر مطالعاتی و در دو سطح برای کسانی که علاقه به مطالعات بيشتر در حوزه تاريخ معاصر و جريان‌شناسی فکری سياسی ایران دارند. https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا قَرْيَةً كَانَتْ آمِنَةً مُطْمَئِنَّةً يَأْتِيهَا رِزْقُهَا رَغَدًا مِنْ كُلِّ مَكَانٍ فَكَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللَّهِ فَأَذَاقَهَا اللَّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ بِمَا كَانُوا يَصْنَعُونَ. وَلَقَدْ جَاءَهُمْ رَسُولٌ مِنْهُمْ فَكَذَّبُوهُ فَأَخَذَهُمُ الْعَذَابُ وَهُمْ ظَالِمُونَ سوره نحل، آیات ۱۱۲_۱۱۳ 🔸خداوند (برای آنان که کفران نعمت می‌کنند،) مثلی زده است: منطقه آبادی که امن و آرام و مطمئن بود؛ و همواره روزیش از هر جا می‌رسید؛ امّا به نعمتهای خدا ناسپاسی کردند؛ و خداوند به خاطر اعمالی که انجام می‌دادند، لباس گرسنگی و ترس را بر اندامشان پوشانید! پیامبری از خودشان به سراغ آنها آمد، او را تکذیب کردند؛ از این رو عذاب الهی آنها را فراگرفت در حالی که ظالم بودند! https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d