eitaa logo
مبشرصبح
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
71 فایل
ارتباط با حقیر @shafieihasan سوابق علمی » طلبه سطح عالی » کارشناسی تاریخ اسلام » کارشناسی ارشد تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام » دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی » و همچنین در گرایش های مختلف تاریخ در حوزه و دانشگاه مشغول تدریس و پژوهش می باشم.
مشاهده در ایتا
دانلود
وطن فروشی ، شاخ دم ندارد همینجوری هست که می بینید.... پدر شهید راه وطن پسر خائن بر وطن جزیره بفروشیم ، خاک بفروشیم برای پر شدن حساب آقایون اصلا خدا رحمت کند قاجار را ... همین @Shafiei_ir
مبشرصبح
✅ @Shafiei_ir
🔸هر محقق و اندیشمندی هنگامی که برگ های تاریخ اسلام را تورق میکند به این حقیقت قطعا خواهد رسید که " " و بطور کل غالبا هرگاه با رو به رو شد، بر آنها یافته است. و هروقت با دست به گریبان شده است خورده است.چراکه جریان نفاق خطرناک ترین جامعه اسلامی و الهی است. و از بزرگ ترین معضلات ومشکلات یک جامعه ارزشی و دینی به شمار می رود. 🔹از برجسته ترین خطرهایی که یک _آرمانی وهدفمند را تهدید می کند، معین نبودن مرزهای دوست و دشمن می باشد. جامعه ای که دشمنانش در صفوف به هم پیوسته و یکپارچه امت رخنه کنند، هیچ اعتمادی به رشد و اعتلای آن جامعه نیست و قطعا به ورطه جهل و نکبت سقوط خواهند کرد. 🔸 همواره در لباس اخلاق و دینداری همچنین دوستی در کنار سایرین قرار می گیرند و در با زیرکی و خباثت کامل علیه امت و ملت خود دسیسه و خیانت می کنند. آنان عمیق ترین ضربات را به آرامی و بدون سر صدا بر پیکره جوامع ارزشی وارد می سازند و جامعه را قبل از آنکه دریابد از چه سمتی ضربه خورده است از پا در خواهند آورد. 🔹 در کتاب جاذبه و دافعه علی علیه السلام می فرماید: "مشکل ترین مبارزها ، مبارزه با نفاق است که مبارزه است که را وسیله برای اهداف خود قرار میدهند. این پیکار از پیکار با کفر به مراتب دشوارتر است؛ زیرا در جنگ با کفر، مبارزه با یک جریان مستور و ظاهر و بی پرده است اما مبارزه با نفاق، در حقیقت مبارزه با کفر مستور است." 🔸منافقان با نیرو و شعائر دینی به جنگ با ادیان می روند. آنها در میان صفوف متدینین حضور دارند در متن جامعه اسلامی در میان حزب الله مستقرند. حتی اکثر اوقات ظاهری مقدس مُأبانه تری از مومنان را برای خود مهیا می کنند. لذا مومنان رفتاری دوستانه ونشات گرفته از برادری را با آنها بر قرار می کنند حال آنکه آنها بازوی پنهان و خنجری زهراگین هستند که مترصد فرصتی برای از پا درآوردن جامعه اسلامی هستند. ؛ می کوشد به دشمنی ومخالفت خود رنگ و لعاب دین و خیرخواهی دهند تا مبادا توده و عامه مردم ماهیت آنان را کشف کنند. ازاین رو دربسیاری اوقات برای تمیز و تشخیص این جریان از جبهه الهی دشوار وصعب است. شهید مبارزه با نفاق ، استاد می نویسد: " نفاق دو رو دارد یک رو ظاهر که اسلام است و مسلمانی. یک رو باطن است و کفر و شیطنت. که درک آن برای توده ها و مردم عادی بسیار دشوار وگاهی غیر ممکن است، لذا مبارزه با نفاق غالبا به شکست برخورده است. زیرا شعاع درک توده ها از سر حد ظاهر نمی گذردو باطن را روشن می کند وآن قدر برد ندارد که تا اعماق وجود آنها نفوذ کند". 🔸خداوند در قرآن، اهتمام زیادی به مساله نفاق و منافقان داشته اند. به گونه ای که در بسیاری از سور و آیات قرآنی بر این امر پرداخته است، علاوه بر سوره مستقل در برخی سوره ها به روشنگری علیه این جریان نفوذی می پردازد. به طور مثال در ابتدای سوره بقره، 3 آیه درباره مومنان آمده است و2 آیه درباره مشرکان اما در ادامه 13 آیه درباره منافقان آمده است. 🔹روایات متعددی هم درباره شناسائی جریان نفاق و ویژگی های آنها واهداف از معصومین صادر شده است.مانند کلام پیامبر اسلام که امیر المومنین آن را در نامه ای به محمد بن ابوبکر نقل می فرمایند: " پیامبر به من (امیرالمومنین)فرمودند: من بر امتم از مومن ومشرک نمی ترسم .زیرا مومن را خداوند به واسطه ایمانش نگه می دارد ومشرک را به واسطه شرکش خوار میکند؛ ولکن برای شما از هر کسی که و دارد می هراسم ؛ آنچه می پسندید، بیان می کند و آنچه که را که منکرش می دانید مرتکب می شود." نهج البلاغه نامه 27 🔸از این روایت نبوی برداشت های بسیاری می توان داشت، از جمله اینکه نفاق به عنوان و ،تهدید بزرگی برای سعادت جامعه ارزشی محسوب می شود. و اگر با قلم و بیان برنده و با ظاهر مصلحت اندیشانه ممزوج گردد، آثار مخربش برای فضای اجتماعی به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. 🔹مبارزه با نفاق و تزویر کاری بس دشوار می باشد، از اینرو حضرت امیرالمومنین در آغاز جنگ با منافقان داخلی به یارانشان فرمودند: " و قد فُتح باب الحرب بینکم وبین اهل القبله، و لایحمل هذا العَلَم إلا اهل و والعلم بمواضع الحق"نهج البلاغه خطبه 173 لذا مطالعه و کنکاش محققانه در باب شناسائی جریان نفاق امری ضروری و حیاتی است، ان شاء الله با توکل بر پروردگار وعنایت بر امیرالمومنین نکاتی در باب در ادامه عرضه خواهم داشت. 💠 نوشته شده توسط در تاریخ 18/2/96 ✅ @Shafiei_ir
🔸مورد داشتیم مردم در میتینگ های انتخاباتی اش اسم او را صدا نمی زند!؟ 🔸و او هم بجای دادن برنامه هایش و گفتن اقداماتش اسم و شعار دیگران را صدا می زند ! ✡یه عده بخاطر خاتمی به او رای می دهند! 🔯یه عده بخاطر خاک قبر هاشمی به او رای می دهند! ✡یه عده بخاطر میرحسین و کروبی به او رای می دهند! 🔯یه عده هم بخاطر حمایت انگلیس ، وهابیت و منافقین به او رای می دهند! 🔹راستی اصلا چه کسی بخاطر خودش به او رای می دهد؟! 🔸اصلا کسی از برنامه های او خبر دارد؟ 🔹ظاهرا همه حتی هوادارانش حتی شخص با ادبشان! می دانند که او از خود چیزی ندارد! 22/2/96 ✅ @Shafiei_ir
🔸 در جمهوری اسلامی ایران مهمترین مظهر به شمار می رود. مردم سالاری از جنس حقیقی و نه شعاری ؛ خوب و یا بد حضور مردم ستون استوار حاکمیت های اجتماعی است و هر حکومتی سرمایه مردمی بیشتری داشته باشد در رسیدن به اهداف خود قاطعانه و سریعتر حرکت خواهد کرد. در جمهوری اسلامی هم رمز بقا و استمرارش انتخابات و حضور مردم می باشد. 🔹انتخابات ریاست جمهوری فرای اختلاف سلیقه ها، مظهر نظام جمهوری اسلامی ایران است. رای به هر یک از نامزدها قبل از رای به او رای و مهر تاییدی و افتخاری به نظام حاکمیتی کشور است. ⬅️مثالی کوتاه عرض کنم ، فرض کنیم دو تیم ایرانی پایتخت به فینال جام باشگاه های آسیا رسیده اند حامیان هر دو تیم در حمایت از تیم خود و برای رسیدن به جام با افتخار قهرمانان از هیچ حمایتی کوتاهی نخواهند کرد، اما بعد از اتمام بازی و برد و باخت یک تیم افتخار اصلی برای فدراسیون آن کشور و مردم آن کشور خواهد بود هرچند طرفداران یک تیم اندوهگین و حامیان تیم پیروز خوشحال خواهند بود. اما آنچیزی که باید به آن توجه شود که خدایی نکرده شهد شیرین این افتخار ملی را خدشه دار نکند این است که اغتشاش و آشوب بین حامیان این دو تیم در نگیرد. 🔸متاسفانه این چند روز اخیر با رشد نمودار آرای در نظر سنجی ها و همزمان کاهش محبوبیت در بین آحاد جامعه شاهد نوعی رفتارهای مضطرابه و همراه با التهاب در سطح شهر ها خصوصا در ستادهای انتخاباتی دولتی هستیم. که امیدواریم این نشان از یک در سطح وسیع تر اجتماعی نباشد. متاسفانه برخی اقدامات معنی دار و گاها بد سلیقه گی ها بر این التهاب و اضطرارب اجتماعی می افزاید که به آنها اشاره نمی کنم. 🔹امیدواریم که اولا برای کم شدن این فضای مخرب، داورها ، مجریان و ناظران محترم انتخاباتی از این سرمایه ملی و این به خوبی صیانت کنند و سلامت انتخابات را به مخاطره نیندازند؛ همچنین نسبت به تماشاگر نماهای و نفوذی های در هر دو طیف که می خواهند را برهم بزنند به جد مقابله کنند. که ان شاءالله از تجربه بسیار تلخ و خسارت بار که شهد شیرین حضور میلیونی و بی سابقه مردم را به مخاطره انداخت درس گرفته باشیم. 💠 رهبرانقلاب: هر كس عليه و قيام كند، با رو به رو خواهد شد. امنیت کشور خیلی مهم است؛ در انتخابات باید امنیت کشور به‌صورت کامل محفوظ بماند. 🔺هرکسی از این راه تخطی کند قطعاً بداند خواهد خورد. ۹۶/۲/٢٠ 💠 نوشته شده توسط در تاریخ 26/2/96 ✅ @Shafiei_ir
شد البته به هر قیمتی ؛ و شد او هم به هر قیمتی. ✅ @Shafiei_ir
مبشرصبح
✅ #جهد_ناماجور_و_سعی_نامشکور #روحانی_برنده #انتخابات شد البته به هر قیمتی ؛ و #رئیسی_برنده #رقاب
هرچند هنوز شورای محترم نگهبان صحت انتخابات را تایید نکرده و اما معتقدم که ؛ انتخابات شد البته به هر قیمتی ؛ و رقابت شد او هم به هر قیمتی. شهید بزرگوار بحثی را مبسوط در سیره نبوی مطرح می کند با طرح این مسئله که آیا کند؟ آیا برای رسیدن به پیروزی می توان از هر ابزاری بهره جست؟ آیا هدف مشروع باعث موجه شدن وسیله می شود یا خیر؟! در اندیشه و اندیشه غالب غرب، جواب بله هست. شما برای رسیدن به اهداف خود می توانید از هر وسیله مشروع و نامشروعی استفاده کنید. دروغ ،توهین، تهمت ، تهدید ، تطمیع ،ترور، نقض عهد و پیمان، دین فروشی ، ظاهرسازی، عوام فریبی و .... اما در اندیشه نشات گرفته از معارف حقه، شما برای رسیدن به اهداف حتی مشروع خود نمی توانید از ابزار و وسیله های نا مشروع بهره ببرید و لو بخاطر عدم استفاده از این ابزارها از دستیابی به اهداف مشروع و الهی باز بمانید و لو مبتلا به خسارت های عظیم مالی و معنوی شوید. آقای روحانی برای رسیدن به اهداف خود از تمام ابزارها ممکنه بهره برد از گفتارها، تبلیغات و رفتارهای غیر اخلاقی تا سخنان عملکردهای غیر قانونی برای پیروزی در انتخابات استفاده کرد و در نتیجه به آنچه می خواست رسید؛ هر چند به قیمت زیر پا گذاشتن بسیاری از اصول ارزشی انسانی، الهی، قانونی و انقلابی حتی دمکراتیک. نمی دانم این برد را باید به او تبریک گفت یا خیر ؟! نمی دانم این پیروزی چقدر برای پیشرانهای اجتماعی ایشان شیرین است!؟ اما این را می دانم این پیروزی ها ثمره و برکت در خوری نخواهد گذاشت چرا که ریشه این پیروزی نه در چشمه زلال انقلابی که از چاهی کم عمق، مقطعی و مختلط از آب سطحی و غیر شرب و غیر قابل استفاده قراردارد. بهر حال به نقل از آقای فعال اجتماعی اصلاح طلب و البته منصف عرض می کنم که ؛ (آقای رئیس جمهور! شما نبُردید. باختید. همه چیزتان را باختید. هم اعتبار و گذشته انقلابی تان را باختید و هم اخلاق و مرام و معنویت را واگذار کردید...اکنون که خود را وام دار اقشار اتینا کردید و با مدیونی به کثیف ترین آرای متصور وارد کاخ ریاست جمهوری شدید. جناب روحانی جهدتان در استیفای قدرت شاید ماجور باشد اما قطعا سلوک ناپاک تان ماذون نیست! براستی پس از سالها تظاهر به قلندری تا این اندازه بی تاب ماندگاری در آن ساختمان منحوسه بودید تا مُحیلانه شعله های سرکش اشتیاق ماندن تان در قدرت را با هیمه شرف فروشی، گدازان نگاه دارید؟ نگاهی به راه طی شده خود در رقابت های انتخابات بیاندازید و پشت سر خود را ببینید که چه دسته گل هائی به آب دادید؟ را بُردید اما را باختید ـ معظم له! نیستید اما هم نیستید و تنها توانائيد که گندم نمایانه جو فروشی کردید و با شاذیات و شطحیات خود از میانه مشتی جوان هیجان زده که ابجدهای سیاست را نیز نابلدند و از عمق طایفه اتینا، بمنظور فتح پاستور یارگیری کردید. ارزش اش را داشت آقای رئیس جمهور!؟ می ارزید و می صرفید تا و را فدیه مانانی خود در قدرت کنید!؟ می ارزید و می صرفید تا برای مانائی در قدرت متوسل به شده و با پنجه کشیدن بر سیمای قهرمانانه نیروهای توانمند ایشان را متهم به بازی برای تحقیر آن بد فرجام کنید؟ می ارزید و می صرفید تا مانائی در قدرت را به بهای از کثیف ترین نحله های تروریستی بدسابقه در کشور ابتیاع فرموده و رقیب تان را متهم به خشونت و سرزنش بابت اعدام آن اشرار و قاتل نمائید؟ نشستن بر کرسی ریاست تا این اندازه نزدتان شوق آور است که برایش حاضر شدید تمام اتهامات ۳۸ سال گذشته غربی ها علیه ایران را شخصا برسمیت شناخته و عهده داری کنید تا مفلوکانه بتوانید آرای کثیف ترین اقشار معاند با کلیت نظام را سریز در سبد آرای خود کنید؟ ! جهدتان ماجور. موفق شدید. اکنون ولو به بهای آرای کثیف و ناخن کشیدن بر سیمای نظام مجدد رئیس جمهورید!) فکر می کنم منقدان روحانی باختند ولی جوانمردانه ، اخلاق مدارانه و به قول گزارشگران ورزشی نه تنها چیزی از ارزش های آنها کاسته نشد که قدرت ، خلاقیت ، اخلاق، شرافت و متانت را اثبات کردند. 💠نوشته شده توسط در 2/3/96 ✅ @Shafiei_ir
مبشرصبح
🔰 تمام شد ، به مانند تمام انتخاب ها ، در این انتخاب گذشته ما باختیم ، باختیم ولی نبود؛ روحانی برد، نبرد ایضاء هم نبرد. 🔸جریان رقیب ، بردن را یاد گرفته ، یعنی فهمیده است باید چه شیوه ای را برای کنار زدن و حدف رقیب انتخاب کند تا پیروز شود... (که در مطلب گذشته به آن اشاره کردم) 🔹و با رصد انتخابات های اخیر و حتی گذشته و بررسی وضعیت جامعه ،فکر می کنم نمی توانند با روشهایی متداول انتخاباتی پیروز عرصه رقابت شوند ، مگر با اتفاق یا شانس و یا حادثه ... 🔸می توان گفت این جبهه آغاز شده بعید می دانم این دومینو با این شرایط و ابزارها و ترفندهای جریان رقیب متوقف شود. رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ، مجلس خبرگان رهبری (رقابت آقایان جنتی ، یزدی ، مصباح) ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا. 🔹فکر می کنم نگاه کلان تری به شرایط و و نیاز است ، نگاهی کلان تر از بررسی ویژگی های کاندید ها و احزابشان. 🔰اگر بتوانیم عرصه تلاش خود را تغییر دهیم به نظر پیروزیم ، حال چه کاندیدای نیروهای انقلاب رای بیاورد و چه کاندید سایر جریانها برگزیده شود. اگر تلاش و عزم خود را در انتخابات محدود و منحصر نکنیم احتمال پیروزی و تحقق آرمانها وجود خواهد داشت ⚜ اگر بتوانیم سنگ های با ارزش معدنی و مواد خام معدن غنی انقلاب را کرده و به عنوان و حیاتی مردم جامعه درآورد و به مردم عرضه کرد ، آنوقت پیروزیم. واقعا برای ساخت یک بنای مستحکم نیاز به ستون آهن داریم یا سنگ آهن ؟ برای ساخت یک بنا به سیمان فرآوری نیاز داریم یا به سنگ سیمان؟ ... 🔸نیروهای دغدغه مند نظام اسلامی اگر بتوانند ، و والای انقلاب اسلامی را به گفتمان و آحاد مردم تبدیل کنند ، آنوقت هر نامزدی از هر جناحی روی کار بیاید ، لاجرم چاره ای ندارد که به مطالبات جامه عمل بپوشاند و در مسیر آرمانها حرکت کند . 🔹در این صورت ما پیروزیم و دائما نگران نیستیم که چه حزب و جناحی به قدرت می رسد چون هر حزب و جناحی حتی برای بقای در قدرت باید به مطالبات عمومی مردم پاسخگو باشد و جهد خود را برای تحقق اهداف و اجرای اصول انقلاب متمرکز کند . 🔰برای پیروزی باید بتوانیم آرمانها ، اهداف ، و اصول انقلاب اسلامی را به صورت یک تبدیل کنیم؛ این و فرآوری ترتیب خودش را دارد که اگر در مسیر خود و طبق حرکت کند بسیار تاثیر گذار خواهد بود (ان شاءالله در مطالب بعدی به سازوکار آن اشاره خواهم کرد ) 💠 نوشته شده توسط در تاریخ 8/3/96 ✅ @Shafiei_ir
یاد باد آنکه زما وقت سفر یاد نکرد..... ، آه @Shafiei_ir
سلام به گرامیان و فرهیختگان بزرگوار سابقا با کانال () در تلگرام همراه عزیزان بودم که با توجه به تمرکز و توجه دوستان انقلابی در ایتا، همچنین پیشنهاد عزیزانم این صفحه را راه اندازی کردم این هم اقبال حقیر است، دم انتخابات همه دعوت میشن برای نام نویسی اما از حقیر دعوت شده برای تاسیس صفحه😊😁 راستی به دوستانی هم که مایل هستند و فکر می کنید ممکنه مطالب این صفحه براشون مفید باشه هم بفرستید. 🏴 در ضمن رحلت شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها را خدمت بزرگواران تسلیت عرض می کنم. ☑️ @h_shafiei
هدایت شده از دوره تربیت مدرس انسان ۲۵۰ ساله
📣📣 گزارش تصویری هفته چهارم 👤 استاد: حجت الاسلام شفیعی .
هدایت شده از دوره تربیت مدرس انسان ۲۵۰ ساله
Ensan250_w4_shafiei_TabyeeneNazarieh_v2.pdf
2.6M
✅ جزوه متن پیاده شده کلاس ⬅️ هفته چهارم - استاد شفیعی - تبیین اجمالی نظریه انسان 250ساله 🔆 به اطلاع اعضای محترم دوره می رساند، با پیگیری و زحمات استاد ارجمند حجت الاسلام شفیعی، متن پیاده شده کلاس هفته چهارم، تکمیل شده و ارجاعات مهمی برای آن در متن درج شده است که اکنون قابل بهره برداری است. .
نه نه ! آخرین سریه ای که پیش از غزوه بدر صورت گرفت، به فرماندهی عبدالله بن جحش بود. پیامبر صلی الله علیه و آله برای مقابله با نفوذی ها و نشت اطلاعات، نامه ای سر بسته به دست عبدالله بن جحش می سپارد و او را مامور می کند که با عده ای پس از گذشت دو روز از حرکت، نامه را باز کرده و به آن چه در آن است عمل کند، و البته توصیه می کنند که آن که حق ندارد سربازان خود را به اجبار بدان عمل وا دارد. وقتی عبدالله نامه را خواند متوجه محل اصلی عملیات که منطقه نخله بود، می شود، او می بایست در آنجا اطلاعاتی از کاروانی از قریش بدست آورده و به رسول خدا انتقال دهد. اما ابن جحش و نیروهایش احساس می کنند فرصت خوبی را برای ضربه زدن به مشرکینی که اموالشان را غصب کرده و آنها را اخراج کرده اند، از دست می رود از این رو تصمیم به حمله و مصادره کاروان تجاری قریش می کنند. اما در این جا یک مشکل اساسی وجود داشت و آن تقارن با روز آخر ماه رجب؛ یعنی یکی از ماه های حرام و طبعاً مسلمانان نمی بایست جنگ را آغاز می کردند زیرا ماه های حرام در اسلام همچون قبل از اسلام حرمت داشت. از سوی دیگر اگر آنان تا فردای آن روز صبر می کردند کاروان قریش داخل مکان حرم می شدند و هتک حرمت حرم نیز شایسته نبود. در اینجا برخی از نیروها در این که آخر ماه رجب است یا اول شعبان تردید کردند اما در نهایت مصمم به جنگ شدند. نزاع آغاز شد و در این جنگ، مسؤول کاروان تجارتی کشته شد و دو نفر به اسارت در آمدند، اموال کاروان را نیز مصادره کردند و به مدینه بازگشتند. زمانی که به مدینه بازگشتند رسول خدا فرمود:که به آنان اجازه جنگ در ماه حرام داده نشده بود. حتی گفته شده که در نامه رسول خدا صرفا وظیفه خبررسانی و جمع آوری اطلاعات به آن گروه واگذار شده بود. مشرکان مکه نیز که فرصتی یافته هجمه روانی و تبلیغاتی سنگینی را علیه پیامبر و مسلمانان آغاز کنند و زبان به سرزنش گشودند و این که چگونه محمد با ریختن خون و جنگ و تصاحب اموال، حرمت این ماه که بین اعراب محترم بوده را شکسته است. در این موقع این آیات سوره بقره نازل شد: يَسْئَلُونَکَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرامِ قِتالٍ فيهِ قُلْ قِتالٌ فيهِ کَبيرٌ وَ صَدٌّ عَنْ سَبيلِ اللَّهِ وَ کُفْرٌ بِهِ وَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَ إِخْراجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَکْبَرُ عِنْدَ اللَّهِ وَ الْفِتْنَةُ أَکْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ وَ لا يَزالُونَ يُقاتِلُونَکُمْ حَتَّي يَرُدُّوکُمْ عَنْ دينِکُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا وَ مَنْ يَرْتَدِدْ مِنْکُمْ عَنْ دينِهِ فَيَمُتْ وَ هُوَ کافِرٌ فَأُولئِکَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ ۲۱۷ إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ الَّذينَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ أُولئِکَ يَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيمٌ ۲۱۸ جنگ کردن در آن ماه، گناهی بزرگ است. اما بازداشتن مردم از راه حق و کافر شدن به او و بازداشتن مردم از مسجد الحرام، و بیرون راندن مردمش از آن جا در نزد خداوند گناهی بزرگتر است، و شرک از قتل بزرگ تر است. خداوند در ادامه از مشرکان چنین یاد کرد که: آن ها با شما می جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان باز گردانند. سپس به ستایش از مجاهدان اسلام پرداخت که کسانی که ایمان آورده اند و مهاجرت کرده اند و در راه خدا جهاد نموده اند به رحمت خدا امید می دارند و خدا آمرزنده و مهربان است. 💠از برخورد این آیه با مسلمانان متوجه می شویم که خدای متعال در قضاوت خود و بیان آن نسبت به جبهه حق دچار «سانسور » و نادیده گرفتن اشتباه مسلمانان نشدند و رفتار آنها را نقد کردند و فرمودند «جنگ کردن در آن ماه، گناهی بزرگ است. » اما بلافاصله اجازه ندادند که این نقد بستری برای مظلوم نمایی و سوء استفاده دشمنان اصلی که شعار اخلاق مداری به دروغ سر داده در حالیکه بوی از اخلاق و انصاف و انسانیت را نبرده اند، بشود. به همین دلیل بلافاصله فرمودند«اما بازداشتن مردم از راه حق و کافر شدن به او و بازداشتن مردم از زیارت مسجد الحرام، و بیرون راندن مردمش از آن جا در نزد خداوند گناهی بزرگتر است، و شرک از قتل بزرگ تر است.» در نهایت به مجاهدان که با هجرت خود باعث شکل گیری نظام اسلامی شده اند با مهربانی و بخشش برخورد کرده و آنها را امیدوار به رحمت بی پایان خود می گرداند و دشمنان را به عذابی دردناک تهدید می کند. 🔹 این درسی است برای مومنان که دست به اقدامی نزنند که موجبات استفاده دشمنان را در بر داشته باشد. اگر گروهی در جامعه دچار چنین اشتباهاتی شدند و از کرده خود پشیمان گشتند با رحمت و مغفرت با آنان برخورد شود. اینکه در نقد و سرزنش خطای نیروی مومن داخلی همواره به گونه ای برخورد کنیم که زمینه و بستری برای سوء استفاده دشمنان اصلی فراهم نشود. ۹۸/۹/۱۶ ☑️ @Shafiei_ir
🔹 🔸 به دوستان عزیزم عرض می کنم، و بدانید که فتنه گران در آینده ای نزدیک دوباره به فتنه و بحران سازی در کشور دست خواهند زد و بعد خواهند گفت راه برون‌رفت از این اوضاع در و (بدون نظارت) است. چراکه بدون بحران سازی و غبار آلود کردن فضای کشور قطعا و حتما در انتخابات شکست سختی خواهند خورد و بعد مسببان این وضعیت محاکمه خواهند شد، لذا تمام تمرکزشان بر ملتهب کردن بیشتر فضای جامعه معطوف شده است. 🔸 لازم است برای مردم درباره هزینه مذاکرات و برجام بیشتر صحبت شود و گفته شود که وضعیت اسف بار فعلی نتیجه همین تفکر و انتخاب همین افراد است. ۹۸/۹/۱۹ مبشرصبح ✅ @Shafiei_ir
مبشرصبح
🔸 ؛از خوارج و عدالتخواهان مساوات نگر تا غرب پرستان و سینه چاکان سکولاریسم 🔹 تحجر به معنای تصلب و به انسانهای جامد الفکر،انعطاف ناپذیر، سطحی نگر و بی بصیرت می گویند. 🔸 شاخه ای از متحجران هستند که در جریانهای مذهبی و شبه مذهبی شکل می گیرند. این جریان دارای ظاهر مذهبی و انقلابی و با شعائری دینی و جهادی اما به شدت سطحی نگر و کوته بین در برداشت از متون و شعائر دینی هستند. و از اسلام و آرمانهای آن به ظواهر بسنده می کنند و از روی ظواهر نه تنها قضاوت کرده بلکه احکامی غیر منطقی صادر می کنند که این احکام غالبا ، احکامی در دو دایره ایمان و کفر منحصر می گردد. بطور مثال این افراد، امیرالمومنین علیه السلام را بخاطر رضایت دادن به حکمیت تکفیر کردند و «حکم و حکومت» را فقط از آن خدا می دانند و دخالت رجال را در دین حرام می دانستند. این در حالی بود که حضرت از آغاز با حکمیت مخالف بودند و بعد از اجبار و اکراه شرط کردند که اگر نمایندگان بر اساس کتاب خدا حکم کردند به نظر آنان پایبند خواهد بود چراکه حکمیت قرآن را پذیرفته بودند نه حکمیت رجال را ؛ اما خوارج با تمسک به ظواهر آیات و برداشت های افراطی و غیر مستدل از متون دینی مقابل اصل و هسته دین ایستادند. امیرالمومنین زمانی که شعار آنها را شنیدند «لَمَّا سَمِعَ قَوْلَ الْخَوَارِجِ لَا حُكْمَ إِلَّا لِلَّهِ» فرمودند «كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ» 🔹 سردمداران این تفکر در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله که عدل مطلق هستند را متهم به ناعدالتی و ظلم کردند و گفتند: «اعْدِلْ يَا رَسُولَ اللَّهِ» چرا به عدالت رفتار نمی کنی؟ حضرت فرمود: «فَقَالَ وَيْلَكَ وَ مَنْ يَعْدِلُ إِذَا لَمْ أَعْدِلْ» وای بر تو، اگر من به عدالت عمل نمی کنم پس چه کسی چنین می کند؟ و یا در نمونه دیگری در سطحی نگری و بد فهمی این افراد این مثال مشهور است که روزی فردی در مسجد الحرام نشسته بود که چشمش به امام صادق علیه السلام افتاد و دید امام لباسی زیبا و گران‌قیمت به تن دارد. با خودش گفت:« الان می‌روم از او ایراد می‌گیرم و سرزنشش می‌کنم.» رفت خودش را به امام رساند و گفت:« ای پسر رسول خدا، به خدا سوگند، رسول الله و علی و هیچ کدام از پدرانت لباس‌های این چنینی نپوشیده‌اند! امام صادق علیه السلام فرمود:« رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم در زمانی زندگی می‌کرد که بیشتر مردم تنگدست و فقیر بودند. ایشان هم مناسب همان اوضاع لباس می‌پوشید. 🔸 ولی امروز اوضاع به گونه‌ای دیگر است؛ نعمت فراوان است و عموم مردم در رفاه هستند. در چنین روزگاری، خوبان و پرهیزکاران برای بهره‌مندی از نعمت‌های پروردگار، از همه سزاوار ترند.» این افراد با برداشت بسیار نازل و سطحی از مفاهیمی چون حکومت، عدالت، زهد، ایمان و کفر خود را قدیس تر از معصومین معرفی کرده و به عمق و هسته حقیقی دین که همان «ولایت» است دست نیافته و تدریجا در مقابل حقیقت دین یعنی ولایت قرار می گیرند. این جهل و کج مفهمی از متون دینی و سیره معصومین منجر به ناتوانی و بی بصیرتی در تحلیل حوادث سیاسی مذهبی می شود و غالبا خوارج آلت دست منافقان مکار و معاندان حقیق خواهند شد. 🔹 البته برخی گمان می کنند تحجر تنها و فقط در اثر برداشت غلط از دین و سطحی نگری در ترجمه متون دینی پدید می آید. از این رو همواره مصادیق متحجران را در میان جریانهای مذهبی می جویند. در حالیکه جمود و خشک مغزی و بیماری دگماتیسم در تنگ نظری در فهم متون دینی یا منحصر در انسانهای مذهبی خلاصه نمی شود. بلکه گاه به سایر قلمروهای فکری و فرهنگی سرایت می کند و در جوامع و جریانهای غیر مذهبی هم نفوذ می کند. از این رو مشاهده می شود که اشخاص و گروه ها و احزاب به ظاهر نوگرا و به بلای کوته بینی و تقلید محض از قالب های پوسیده تمدنهای دیگر گرفتار می شوند. 🔸 بیش از یک قرن پیش برخی منورالفکران ایران اعتقاد داشت که «هر ملتی که می خواهد راه پیشرفت را طی کند و در مسیر تمدن قرار بگید، چاره ای جز تقلید محض از فرهنگ و تمدن غرب ندارد.» تقی زاده معتقد بود «باید از فرق سر تا نوک پا غربی شویم» این تفکر تا به آنجا پیش رفت که رزم آرا نخست وزیر پهلوی دوم بیان کرد که «ایرانی ها بدون کمک غرب یک لولهنگ (آفتابه) هم نمی توانند بسازند ». محمد علی فروغی در حمایت از نفوذ انگلستان، کشور ایران را به لباسی تشبیه کرده که فقط با دست انگلستان آستینهای آن به حرکت درمیآید و بدون کمکهای انگلستان، ایران هیچ کاری نمیتواند انجام دهد. دکتر ولی الله نصر نیز بنا بر نقل خان ملک ساسانی، ایران را به خزهای تشبیه کرده که بدون تکیه بر دیوار انگلستان نمیتواند به حیات خود ادامه دهد. ✅ @Shafiei_ir
مبشرصبح
🔹 این گروه از و ادکلن زده همانند ، افرادی لجوج، مبتلا به انجماد فکری، حق پندار و خطرناک هستند. این پدیده شوم عرضی طویل دارد از خوارج ، داعش و عدالتخواهان افراطگرا گرفته تا غرب پرستان و سینه چاکان سکولاریسم و تمدن مادی ادامه دارد. و مانند لبه های قیچی برای اسلام ولایی و جامعه انقلابی مضر و خطرناک هستند. 🍁 مبشرصبح ۹۸/۹/۲۰ ✅ @Shafiei_ir
♦️ بی همتا ⚫ ۲۰ آذر سالروز شهادت حضرت آیت الله دستغيب رضوان الله تعالی علیه ✅ @Shafiei_ir
🚫 ترفندی با نام ↩️ برایان هوک : تبادل زندانیان (وانگ و دکتر سلیمانی) ثابت می‌کند که ما با هم می‌توانیم به یک توافق برسیم. به همین خاطر ما امیدواریم این نمایانگر بین ایالات متحده و ایران باشد تا همه آمریکایی‌هایی که در ایران زندانی هستند، آزاد شوند. من قصد دارم خواستار با ایرانی‌ها شوم تا بتوانیم بقیه آمریکایی‌ها را (از ایران) خارج کنیم. ↩️ ترامپ:از ایران بابت یک بسیار منصفانه متشکرم. دیدید، می‌توانیم با هم معامله کنیم! ↪️ روحانی : اگر منجر به شکستن توطئه و نقشه دشمن شود، لازم و ضروری و یک کار انقلابی است. 🔄 مذاکرات با آمریکایی‌ها برای آزادی زندانیان سالهاست که انجام می‌گیرد توسط واسطه ها و این امری عادی و رایج بوده اما تحت عنوان نبوده است. باید توجه داشت طرح پوشش و چراغ سبز و حیله تازه ای است برای دور جدید . ظاهرا ابتدا با موفق جلوه دادن و همچنین کنسولی بودن مذاکرات سعی بر حساسیت‌ زدایی دارند و در گام‌ها و مراحل بعدی چه از جهت موضوعی و چه در سطح مذاکره کنندگان همچنین میزان تعهدات، فراتر رفته و دیگری به ارمغان آورده شود!! ⚠️باید هوشیار بود و با تبیین برای آحاد جامعه از خطر تحقق خسارت محض دیگری جلوگیری به عمل بیاید. مبشر صبح ۹۸/۹/۲۲ ✅ @Shafiei_ir
🔸در میان کثرت تاکتیک های نظامی، تاکتیک و استراتژی تحت عنوان نبرد موزاییکی وجود دارد که در یک تعریف کلی و ساده یعنی « ». از نام « » هم همین برداشت میشه. البته نامهای دیگه‌ای هم دارد که عبارتند از : نبرد شطرنجی ، نامتقارن ، چریکی ... 🔹در سالهای گذشته دفاع و یا نبرد موزاییکی به عنوان دکترین دفاع همه جانبه بسیج طراحی شد، یعنی دفاع و امنیت هر نقطه از کشور به وسیله‌ بسیجیان همان منطقه تامین می‌شود. در این دکترین دیگر خبری از لشگرها و نیروهای بسیار عریض و طویل و پر هزینه نیست بلکه در این سبک دفاع با گردانهای کوچک و آموزش دیده، کم مئونه و آشنا با شرایط جغرافیایی و میزان استدادهای منطقه مواجه هستیم که در تمامی نقاط پهنه کشور پراکنده هستند و در کمترین زمان می توانند بیشترین خسارت را به دشمن وارد کنند . در این تئوری حتی نیاز شدیدی به ارتباط با مقر و قرارگاه های اصلی وجود ندارد بلکه فرماندهان گردانهای توجیه شده اند که در هر زمان و مکان برای حفاظت و صیانت از کشور با اختیار می توانند بر روی دشمن آتش بگشایند. 🔸این استراتژی نظامی باعث چابکی ، اثرگذاری بیشتر و با سرعت عمل بالاتر نیروها و عملیاتها می شود. هنگامی که با لشگر تا دندان مجهز دشمن مواجه می شویم که قصد ورود به خاک کشور و تسخیر و تصرف شهرها و مراکز حیاتی دارد و از طرفی ستاد اصلی جنگ به دلایلی دچار هرز رفتن، بی توجهی ، کم کاری ، سیاست زدگی ، حزب بازی و یا همانند زمان بنی صدر مبتلا به خیانت باشد در این صورت نیرو ها و مجموعه ها باید در زمان مورد نظر ، حرکت مورد نیاز را انجام دهند و الا شاهد فروپاشی و سقوط یک کشور خواهیم شد. 🔹البته گاهی هم پیش می آید که در راس اتاق جنگ فرمانده زبردست و آموزش دیده ای حضور دارد اما نفوذی ها باعث انقطاع ارتباط میان فرمانده عالی رتبه و نیروهای عملیاتی شده اند در این فرض فرمانده کیس و خبره، نیروهای تحت امر خود را برای زمان های حیاتی توجیه می کند و فرمان آماده باش و حمله را صادر می کند. ⚜به نظر بهترین شیوه و استراتژی برای دفع دشمن و پیشبرد اهداف انقلاب و با بررسی وضعیت و و با نگاه به ، دفاع فرهنگی موزاییکی است. نبردی که توسط تمام مساجد، تشکل ها حوزوی و دانشگاهی ، کانون ها و مجموعه های فرهنگی _ اجتماعی کشور باید مدیریت شود چراکه امیدی به دولت و نهادهای دولتی نیست؛ از همین رو فرمانده عالی نظام به فرمان را صادر فرمودند . فرمان به نوعی همان طراحی دفاع و یا نبرد موزاییکی است. که نیروهای فرهنگی و دغدغه مند به ایران و اسلام و انقلاب باید در لحظه و در هر نقطه ای به دفاع و نبرد برخیزند که ابتدا مانع از پیشروی شوند و در ادامه منتج به فتح و پیروزی نیروهای انقلاب شوند. 💠 نوشته شده توسط در تاریخ ۹۶/۲/۲۰ ✅ @Shafiei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸داستان موشی و طعمه همان داستان آدمی و دنیاست. ✅ @Shafiei_ir
با کلفت کردن رگ گردن می گوید اگر این بودجه تصویب شود باید برای دور جدید اعتراضات آماده شویم!؟ ببینید اینگونه عدالت خواهی را به لجن می کشند، اگر بنا باشد این مناط را داشته باشیم سر هر چیزی باید بریزن تو خیابان! مگر مملکت قانون نداره که هر کسی به چیزی اعتراض داشت برای دور جدید اعتراضات آماده شود!؟ مگر سازکار اعتراض قانونی نیست؟! بله، بودجه نه اینکه مقاومتی نوشته نشده بلکه کاملا تبعیض آمیز بسته شده، به دروغ گفته اند وابستگی به نفت کم کردن در حالیکه بجایش برداشت از صندوق را بیشتر کرده و فروش سرمایه مملکت را در دستور گذاشتن، ۷۵ درصد بودجه به شرکت هایی اختصاص یافته که ۳ درصد مالیات می پردازند و به هیچ جا پاسخگو نیستند، بودجه کاملا مصرفی کاملا طبقاتی است و مالیات وکلاء، پزشکان و سلبریتی ها در نظر گرفته نشده و .... بله بودجه ناعادلانه است اما که مردم را برای اعتراضها تحریک می کنید. البته بهر حال این حرف ها شوهای قبل از انتخابات است، برادر عزیز صبر کن اول تکلیف احراز صلاحیتتان ثابت شود بعد فیلم تبلیغاتی با ضبط کن. چون بعید است انقدر مبتلا به کوته بینی و انجماد فکری باشید. مبشر صبح ۹۸/۹/۲۴ @Shafiei_ir
مبشرصبح
#ابله_مردی با کلفت کردن رگ گردن می گوید اگر این بودجه تصویب شود باید برای دور جدید اعتراضات آماده شو
(مطلبی از یکی از مخاطبین کانال در مورد این متن) Reza: سلام و عرض ادب خدمت شما راجع به مطلب آخرتون عرضی داشتم شما که اینقدر محکم و قاطعانه آقای اشتری رو می‌کوبید و بی‌احترامی هم میکنید اولا کجا ایشون گفته فشار بیاریم به مردم که بریزن خیابون؟ (فقط گفتن بعد از فشار بر مجلس و درصورت عملی نشدن اینکار انجام بشه) ثانیا شما چه راه حلی برای ساز و کار مطالبات مردمی در جمهوری اسلامی دارید؟ اصلا تو قانون اساسی برای اعتراضات مردمی راه‌حلی تعبیه شده؟؟؟ اینکه هربلایی سرمردم درمیارن و فقط باید ساکت بشن تا به جمهوریت اسلامی خدشه‌ای وارد نشه که نشد راه حل؟؟؟ مشتاقانه منتظر شنیدن حرفهای جنابتان هستم تا بدانم راه حل مطالبات مردمی را چگونه میدانید ‌...
مبشرصبح
(مطلبی از یکی از مخاطبین کانال در مورد این متن) Reza: سلام و عرض ادب خدمت شما راجع به مطلب آخرتون
سلام علیکم همین که فرمودید اگر فشار به مجلس جواب نداد اینکار را انجام بدن (بریزن تو خیابون) مشکل است.این جمله کلی بار دارد اخوی خود شما هم معترف هستید که دستور ریختن تو خیابان را داده اند البته مشروط! مثل اون فتانه ای که گفت اگر تقلب شد بریزد تو خیابان! اگر بنا باشد این رویه فراگیر شود، هر روز شاهد حضور حزب و گروه و مجموعه ای هستیم که با فلان قانون مشکل دارند یا فلان قانون را عادلانه و یا مصلحت نمی دانند، در کف خیابان هستیم. خب متقابلا طرف موافقان هم نیروهای خود را کف خیابان می آورند ، نتیجه می شود زور آزمایی خیابانی، یعنی بجای سازو کارهای مدنی، کف خیابان قانون تصویب یا تغییر کند. در این روش چه چیزی عاید مردم می شود، اصلا چیزی از جمهوریتی که فرمودید می ماند!. امیدوارم یادتان باشد، ایامی که برجام بنا بود در مجلس تصویب شود از همه نقاط کشور دم درب مجلس مخالفین تحصن کردند تا بلکه جلوی این خسارت محض را بگیرند، رهبری پیام دادند و بعدها در سخنرانی فرمودند اینکارها درست نیست باید از مجرای اصلی و قانونی خودش برود. یعنی اگر ما مخالف بودیم که به حق هم بود بریزیم تو خیابان دیگرانی موافق بودند بریزن تو خیابان اصلا فضا برای تبادل و تصمیم منطقی وسط فضای هیجانی امکان پذیر هست. اصلا امکان دارد جز تخریب اموال مردم مستضعف و سوء استفاده دیگران اتفاق دیگری بیفتد. دوما این بلایی که مردم سر خودمان آوردند ، این دولت و مجلس را چه کسی روی کار آورده مگر غیر از مردم، این عین جمهوریت است حالا هم مردم می توانند دولت و مجلسی متفاوت روی کار بیاورند، سوما اگر اعتراض دارند، تشکل های دانشجویی، حوزوی، نهادهای غیردولتی،دانشگاه ها به عنوان یک مجموعه نیستند؟ و شخصیت حقوقی ندارند؟ خب اینها مگر نمی توانند اعتراض کنند؟ مگر مجموعه وکلا یا ... نمی توانند بیانیه بدهند بطور رسمی ،،،، آیا نمی توانند از نهادهای نظارتی در خواست کنند ، شکایت کنند. یا حتی برای اعتراض در مجموعه ای که بتوان مدیریت کرد مجوز بگیرند که معلوم باشد مدیر و دبیر و انتظاماتش چه کسی است ، چه کسی مسئول این تجمع است. اینها راهکارهای قانونی است و منطقی ... با کف خیابان کشاندن چیزی اصلاح نمی شود. مبشرصبح