هدایت شده از محسن قنبریان
31.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🪙 امام باقر(ع) و نجات نظام پولی جهان اسلام!
#باز_نشر
• نظام مالی، دو پولی بود: درهم ساسانی و دینار رومی/ تصرفات جزیی در ضرب سکه، نظام پولی را عوض نمی کرد.
• نظام مالی بین دو پول متفاوت، مشکلات خود را داشت از جمله: نسبت بین دو پول! گاهی یک دینار ۷درهم ارزش داشت و گاه به ۲۵و ۳۵درهم می رسید!
- از علل این تولرانس، "میزان حجم پول" بود. اگر درهم در غنائم از ایران زیاد می شد بر ارزش دینار اثر موضعی داشت. گاهی هم بخاطر فرار از زکات یا واکنش به حجم پول، دینارها ذوب و شمش طلا می شد و تبعا ارزش دینار آن افزون می شد!
• امپراطوری روم در تهدید خود مسلمین را مخیّر کرد یا با #دینار_موهن به پیامبرشان معامله کنند! و یا دینار را کنار بگذارند! ⬅️ دومی موجب کاهش حجم دینار شده و بر ارزش درهم هم اثر میکرد! مثلا ارزش یک دینار به۲۵ و ۳۵درهم می رسید! ⬅️ تجارت و تولید و خدمات با کاهش نقدینگی مواجه و قیمت ها بالا می رفت!
• ابتکار امام باقر(ع) در این بستره شکل گرفت: یک نظام پولی مستقل و حذف کامل دینار رومی و درهم ساسانی! (ر.ک: حیاة الحیوان الکبری ج۱ص۹۷)
• ماهم اگر #دیپلماسی_اقتصادی دو دهه قبل را به سمت ایجاد "بازار مشترک اسلامی" و "پول واحد اسلامی" می بردیم تحریم های دلار، کشورهای اسلامی و ایران را دچار این همه مخاطره نمی کرد!
#اقتصاد #تحریم_ارزی
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
✳️ #غدیر روز بازگشت به #حاکمیت_تراز اسلامی
💠 در غدیر معلوم شد که در جامعۀ اسلامی، «حکومت زر و زور» معنا ندارد. (حضرت آیتالله خامنهای، ۱۳۹۵/۶/۳۰)
🌺 عید پیوند مومنان با راهورسم مولا مبارک.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
📣 خون شهیدان مظلوم امنیت، مایه وحدت ملت است / تعلل در رسیدگی به حوادث استان سیستانوبلوچستان، موجب جولان تندروها شده است
📜 متن بیانیه تشکلهای دانشجویی استان #سیستانوبلوچستان بهمناسبت شهادت دو تن از حافظان امنیت در حادثهٔ تروریستی ۱۷تیر۱۴۰۲ زاهدان
📖 «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا و ان الله مع المحسنین» (عنکبوت: ۶۹)
بسم رب الشهداء و الصدیقین
🔸در پی حمله تروریستی روز شنبه ۱۷تیرماه به کلانتری۱۶ #زاهدان، مجموعه تشکلهای دانشجویی استان سیستانوبلوچستان، ضمن محکومیت شدید این حادثه تروریستی، تسلّی و همدردی خود را به خانوادههای این شهیدان عزیز ابراز نموده و صبر و سکینهی الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهیدان این حادثهٔ تروریستی از پرودگار متعال مسئلت مینماید.
🔹 بیشک، خون به ناحق ریخته شهدای مظلوم امنیت، بر خلاف ارادهٔ دشمنان، مایهٔ وحدت ملت و بیداری چشمان خوابآلود و غفلتزده خواهد شد؛ انشاءالله.
🔸و اما بعد؛ جنبش دانشجویی بر خود لازم میداند بدینوسیله نکاتی را به برخی مسئولین و تریبونداران، از ائمهٔ جمعه سیستان تا زاهدان و ایرانشهر متذکر شود:
🔹امروز شاهد آن هستیم با وجود گذشت ۱۰ ماه از #حادثه_۸_مهر و تلاشهای قابل تقدیر دلسوزان برای تبیین ابعاد ماجرا، هنوز ابهامات جدی از ماوقع در اذهان شیعه و سنی استان باقی مانده است و چونان آتش زیر خاکستر، در وقایعی بحرانی مثل حملهٔ اخیر، شعلهور میشود و آتش تفرقه را روشن میکند.
🔸در مدت اخیر متاسفانه اکثر عقلا، نخبگان و تریبونداران شمال و جنوب استان، بهجای تنشزدایی و ایجاد بستر گفتوگو و کمک به نظام اسلامی برای تحقق #اصل_۲۷_قانون_اساسی و شکلگیری مطالبات مشروع و مسالمتآمیز، خودشان معضلی شدهاند و در قفس نفسانیت و احساساتشان گرفتار گشتهاند؛ بهطوریکه باید آنها را به الگوگیری از رفتار عموم مردم توصیه نمود و بدانها متذکر شد که بهجای رجزخوانی و طعنه زدن در تریبونهای عمومی به یکدیگر و ایجاد دوقطبی، با تدبیر و هماندیشی مشترک، در پی ترمیم شکاف و بحران پیش آمده باشید.
🔹متاسفانه برخلاف سایر پروندههای ایام اغتشاشات سال گذشته در دیگر نقاط کشور، شاهد تعلل و تاخیر در روند رسیدگی به پرونده فاجعهٔ ۸مهر ماه هستیم، که این امر موجب شده است بیش از همیشه، فضا برای جولان تندروها باز شود و آنها بتوانند از فضای غبارآلود و مبهم استان، نهایت استفاده را برای پیشبرد اهداف شوم خود ببرند.
🔸باید گفت عدم التزام عملی مسئولین ذیربط در این پرونده به آیه شریفه «وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» خود، یکی از دلایل پیدایش اتفاقاتی چون حملهٔ تروریستی شنبه، شهادت ناجوانمردانه شهید شهرکی و همسر بزرگوارشان و... است و بخشی از علل افزایش چنین رخدادهایی در استان، پیامد بیتوجهی مسئولین به فضای ملتهب و پرتشنج استان دانست.
🔹 در پایان، جنبش دانشجویی ضمن اعلام اعتراض جدی نسبت به عدم پیگیری جدی و کافی مطالبات بهحق نمایندهٔ ولی فقیه در استان، حضرت آیتالله محامی و همچنین عدم پیگری جدی دستورات صریح #رهبر_انقلاب، این هشدار را به مسئولین ذیربط و ذیصلاح میدهد که با چشمی باز، نظارهگر سکوت و انفعال معنادار شما در حل و بهبود شرایط استان و آرامش بخشیدن به ذهن آزردهٔ جامعهٔ شیعه و سنی استان هست و در صورت تعلل بیش از این، بنا بر «بند میم» وصیتنامهٔ امام خمینی (ره) عمل خواهد کرد.
🖋جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستانوبلوچستان
🖋جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل
🖋انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستانوبلوچستان
📎http://snn.ir/004YNM
🆔 @Hablollahir
8.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🩸 فَیا سیوفُ خُذیني...
🚩 عظمت قیام سیدالشهدا علیهالسلام در بیان مولوی عبدالرحمن چابهاری، مدیر جامعة الحرمین الشریفین و امام جمعهٔ چابهار
📎 کاری از مجموعهٔ رسانهای «عارفان جام» مسجد خواجه عزیزالله تربتجام
📣 مقام معظم رهبری: «وحدت بدین معنی است که نخبگان در هر کشور و هر مذهب، آحاد مردم را با مشترکات یکدیگر آشنا کنند.» (پیام حج ۱۴۰۲)
🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🩸 میراث مقدس امام حسین علیهالسلام
🚩 تحلیل قیام سیدالشهدا علیهالسلام بر ضد حکومت غیردینی و استبدادی بنیامیه
🖋 به قلم مولانا محییالدین ابوالکلام آزاد، مفسر قرآن و شاعر برجستهٔ حنفی و از پیشگامان نهضت ضداستعماری هندوستان
📎 بخشی از مقالهٔ «تاریخ حادثهٔ کربلا»
📣 مقام معظم رهبری: «وحدت بدین معنی است که نخبگان در هر کشور و هر مذهب، آحاد مردم را با مشترکات یکدیگر آشنا کنند.» (پیام حج ۱۴۰۲)
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
🌐 ما، اهلسنت مشهد و عینک دودی جریان تحجر
🔻نگاهی متفاوت به حضور اهلسنت در حاشیۀ شهر مشهد و نحوۀ مواجهه با آن
🖋 حجتالاسلام مهدی محمدآبادی
📕 منتشر شده در ویژهنامه عاشورایی هیئت لبیک مشهد
📖 متن کامل یادداشت را اینجا ببینید.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
🌐 ما، اهلسنت مشهد و عینک دودی جریان تحجر
🔻نگاهی متفاوت به حضور اهلسنت در حاشیۀ شهر مشهد و نحوۀ مواجهه با آن
🖋 حجتالاسلام مهدی محمدآبادی
📕 منتشر شده در ویژهنامه عاشورایی هیئت لبیک مشهد
🔹«فلان مولوی به سنیها گفته علیکم بالمشهد»، «نیمی از دبستانیهای مشهد سنی هستند»، «آیتالله فلانی پیام داده که وهابیت تا چندی دیگر، دور حرم امام رضا را کاملا تصرف میکند؛ آخرین زیارتهایتان را بروید»، «شیعیان مشهد! بچه بیاورید که دیگران هر کدام اقلا هفت تا بچه دارند» و... .
🔸این فقط بخشی از پیامهایی است که دربارۀ حضور اهلسنت در مشهد ساخته شده و بیش از ده سال است دستبهدست میشود. حجم این پیامها آنقدر زیاد بوده که فعالان شهرهای دیگر را نیز نگران کرده است. اما منشأ این گزارههای بیسند کجاست؟ هدف از تولید و انتشار آن چیست؟
🔹وقتی امام خمینی (ره) پرچم مبارزه با سلطنت استعماری پهلوی را برافراشتند، بخشی از جریان مذهبی به ایشان میتاختند که شما را با «تنها شاه شیعۀ جهان» چه کار؟ (صحیفهٔ امام، ج۲۱، ص۲۷۸) جالب است که شبیه همین اشکال را مأمور ساواک به امام (ره) میکند که چرا با «رهبران سنیمذهب» همنوا شدهاید؟ (صحیفهٔ امام، ج۱، ص۷۷) منظورش ضدیت با اسرائیل بود که علمدارش در آن زمان، جمال عبدالناصر رئیسجمهور مصر بود. این یعنی رژیم شاه هم خیلی خوب میدانست که «دیگری» آن جریان مذهبی و حوزوی مخالف امام (ره)، «سنی» بود، نه «ظالم» و «مستکبر» و همین انحراف عقیدتی، بهترین زمینه برای یارگیری شاه از بدنۀ متحجر مذهبی شد.
🔸انقلاب با خون دل امام (ره) و مجاهدت مردم به پیروزی رسید و جریان تحجر، تودهنی سختی خورد. اما این غدۀ سرطانی، به فکر بازسازی و روتوش چهرۀ خود افتاد و این بار با شعارهای انقلابی به میدان آمد. از جمله، وقتی رهبر انقلاب از «بحران جمعیت» گفتند و نسبت به بازوی مهم اقتدار ایران اسلامی ابراز نگرانی کردند، اینها بیتوجه به بیانات صریح رهبری، موضوع افزایش جمعیت را در تقابل با اهلسنت قلمداد کردند؛ با این توضیح که «رهبری نمیتواند همه چیز را پشت تریبون بگوید»!
🔹بستر باورپذیر شدن این #دروغ_بزرگ، مهاجرت اهلسنت به حاشیۀ مشهد بود. ناآگاهی عمومی شیعیان از باورهای اهلسنت نیز مزید بر علت بود که دروغ بزرگ: «وهابیت در حال فتح مشهد است» راه خود را در بخشی از افکار عمومی شیعیان باز کند. اما اصل ماجرا چیست؟
🔸برای #جریان_تحجر، اصلا مهم نیست که ساکنان شهرهای دورازمرکز شرق کشور، از کف امکانات و خدمات رفاهی و معیشتی محروم هستند؛
برایشان اهمیتی ندارد که صنایع اشتغالزا در شهرهای بزرگ جمع شدهاند؛
برایشان مهم نیست که خشکسالیهای پیاپی، کشاورزی و دامداری را هم رو به نابودی برده و مردم درمانده را به امید لقمه نانی، حتی اگر شده از راه کارگری و دستفروشی و...، از خانه و کاشانه و دیار آبا و اجدادی، جدا و مهاجر و حاشیهنشین شهرهای بزرگ کرده است؛ آن هم در نقاطی که از مشکلات عدیدۀ فرهنگی و اجتماعی رنج میبرد و بعضا از خدمات شهری حداقلی، مانند مدرسه، بیمارستان، شبکۀ فاضلاب، خیابانکشی استاندارد و... هم محروم هستند.
🔸برای متحجران مذهبی، جمهوری اسلامی، نه «اسلامی»، که «شیعی» و فرقهای است؛ فرصت تلافی ظلمهای تاریخی «حاکمان جور» و خالی کردن دقدلی آنها بر سر «شهروندان اهلسنت» است، نه ارمغانآور توحید و عدالت و کرامت و آزادی برای مستضعفان جهان.
🔹از دید متحجران، امام هشتم (ع)، ملک طلق ماست! پس اگر مشهد الرضا (ع) برای اهلسنت مقید ایرانی یا شیعۀ افغانستانی جذابیت داشت، لابد ریگی به کفش دارند و خواب پریشانی برای «شیعۀ ایرانی» دیدهاند! پس لابد حق داریم دیگران را، به صرف شیعه یا ایرانی نبودن، «مورد امنیتی» ببینیم.
🔸دریغا که هشدارهای امام (ره) بهویژه در سال آخر حیات شریفشان (از جمله در پیام شهادت حجتالاسلام سید عارف الحسینی) جدی گرفته نشد و مشت این جریان «مقدسنما»، برای عموم که بماند، حتی برای خواص، و بدتر، حتی برای تصمیمگیران و مدیران هم آنچنان که باید، باز نشده و بعضا شاهد رخنۀ این «مار خوشخطوخال» در جایگاهها و نهادهای حساس نظام نیز هستیم.
🔹روشن است که نمیخواهیم از تهدیدات و توطئههای دشمنان غفلت کنیم؛ اما چرا به بهانۀ تهدیدهای احتمالی، فرصتهای قطعی را میسوزانیم؟ چرا تفاوتهای طبیعی خدادادی را که مایۀ تضارب و رشد و بالندگی است، دستمایۀ نزاع و شکاف اجتماعی میکنیم؟
🔸اگر قرار است مشهد واقعا پایتخت معنوی ایران اسلامی و موتور محرک تمدن نوین اسلامی باشد، چه فرصتی بهتر از این که مشهد دوباره کانون تلاقی فرهنگها و مذاهب و ملیتها شده و نمایانگر الگویی از همافزایی بین شیعه و سنی، ایرانی و غیرایرانی و فارس و بلوچ و ترکمن و عرب و... باشد؟!
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
11.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 معمای یک «داغ» غریب
🔺بیان مناقب حضرت زینالعابدین #امام_سجاد علیهالسلام
🎤 جناب مولوی بهزاد فقهی، خطیب و استاد برجستهٔ حوزهٔ علمیهٔ #اهل_سنت خراسان
📍رمضان المبارک ۱۴۴۴ ق، دار العلوم «شورک ملکی» (از توابع بخش رضویهٔ مشهد مقدس)
📣 «هيچكس نبايد خيال كند كه اهلبيت پيغمبر، مخصوص و متعلق به شيعهاند
؛ نه، مال همهٔ دنياى اسلامند
...حالا يكى او را امام و واجبالاطاعه و مفروضالطاعه ميداند، يكى نميداند؛ اما قبولشان دارند. اينها حقايقى است؛ بايد اينها را فهميد، بايد اينها را نهادينه كرد.» (حضرت آیتالله خامنهای، ۱۳۸۸/۲/۲۳) 🎞 قطعهٔ صوتی-تصویری: گروه رسانهای «عارفان جام» 💻 پیادهسازی متن و جلوهٔ گرافیکی: کارگروه رسانهٔ حبلالله #مجمع_اسلامی_حبلالله 🆔 @Hablollahir
🔴 سیستانوبلوچستان تشنهٔ آب و عدالت است
✍ بخشی از یادداشت کوتاه و صریح حجتالاسلام روحالله حریزاوی (قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور) دربارهٔ مشکلات سیستانوبلوچستان و حقوق برزمینماندهٔ مردمان قهرمان آن:
🔹فقدان آب و مدیریت آب، باعث ناامیدی مردم شده... باید مراقب شرکتهایی بود که فکر میکنند اگر طرح آبرسانی به سیستان برایشان آب ندارد، نان که دارد.
🔸باید صادقانه، نتیجهٔ دادگاه نظامی #چابهار و #زاهدان و موانع محاکمه برای مردم بیان شود تا ثمرهٔ #عدالت اسلامی برای همه محسوس باشد. باید به مردم گفت مطالبهٔ مقام معظم رهبری در این باره چیست و چه زمانی اجرا میشود.
🔹باید دستور رهبری برای ایجاد اشتغال پایدار در استان، اجرا و مسئلهٔ نان حل شود و از اجرای طرحهای صوری جلوگیری شود.
🔸باید از دوقطبی کردن فضا علیه اشخاص و اماکن پرهیز کرد.
🔹 مستند تولیدی حوزهٔ هنری این استان، نقطهٔ آغازی برای بیان دغدغهٔ مردم است که مناسب است تا قبل از ۸ مهر پخش شود.
🆔 @Hablollahir
هدایت شده از اسکرین شات
9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ امام حسین(ع) در نگاه فلسطینیها
گفتگوی سرباز روح الله رضوی با دکتر خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران درباره جایگاه امام حسین(ع) نزد فلسطینیها
#فلسطین
#امام_حسین
#جنبش_حماس
ویدیوی کامل را در یوتیوب ببینید:
https://aparat.com/v/TL2Ay
🔻🔻🔻
@screenshotpersian | همراه شوید
💧از کوزه همان برون تراود که در اوست
🇮🇷🇮🇶 خاطرهای از یک تعامل به زبان بینالمللی اربعین
✍سرکار خانم اکرم جهانی
☀️ اگر بپرسی روز چندم و عمود چندم بود نمیدانم. هنوز به ظهر مانده بود. خورشید درست روی مغزمان بود، داشتیم ذوب میشدیم از داغی. تاولهای پای سمیه به جلزولز افتاده بودند، اشاره کرد به طرفی. یک دستی که انگار بهزور شش کلاس درس خوانده روی دیوار سیمانی نوشته بود: «قاعة النساء.»
🔥🍞 از پشتِ دیوارها بوی نان تازه قاطیِ صدای بگوبخند عربی میآمد. از لای در نگاه کردم؛ پنج تا خانمِ مشکیپوشِ محجبه توی دوتا تنور نان میپختند. عاشق نان پختنم. طاقت نیاوردم، رفتم داخل؛ هرم داغیِ بیشتری خورد به صورتم اگر عقل داشتم باید فورا برمیگشتم، همانطورش هم داشتم گرمازده میشدم؛ سنگینی کوله هم بماند.
📹 ضبط دوربین گوشی را زدم و گرفتم سمتشان. حال اجازه گرفتن نداشتم. یکیشان به فارسی ضعیفی گفت: «خانم! خانم!» سریع ضبط را قطع کردم گوشی را آوردم پایین. میخواستم بگویم الان پاک میکنم که نفر پنجمی که دورترین بود به من، دست تکان داد و فارسی و عربی را قاطی کرده بود و میگفت: «ما #خمینی را دوست داریم.» چیزهای دیگری هم میگفت که از یادم رفته.
✌️اینها را با هیجان میگفت دو انگشتش راهم به علامت پیروزی مدام تکان میداد. میخواستم بروم بغلش کنم بگویم: «عزیزم! اگر اینها را هم نگویی، عزیزی برای من، برای ما و برای هرکسی که مشایه را دارد بخاطر حسین علیهالسلام میآید.»
📷 گفتم: «عکس بگیرم؟» سرتکان داد: «اِی، اِی.»
🤝 ولی فکر کردم همین حالا هم که نه او درست و حسابی فارسی بلد بود و نه من عربی، بازهم حرفهایمان را به هم زدیم، هم به هم زدیم، هم به همه. همان علامتی که او نشان داد را همه زبانهای دنیا میفهمند. اصلا ما علامت خودمان را داریم. علامت ما همین مسیر است، همین فیسبیلالله بودنمان است انشاءالله. پیروزیم، واقعا پیروزیم. تا وقتی که باهم، با وجود همه تفاوتها در یک مسیریم، پیروزیم.
🧕جلوی آن تنورها با آن حجابشان -درجهٔ گرمای هوا نمیدانم چند درجه بود، صورتهای سرخ و گرگرفتهشان میگفت صددرجه است، و آن نشاط و لبخندهایشان میگفت انگار توی بهشت خدایند- ولی چه نانی پخته بودند؛ توی دهانت میگذاشتی آب میشد از خوشمزگی و تازگی.
📍مشایه، محرمالحرام ۱۴۴۵
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir