eitaa logo
مجمع اسلامی حبل‌الله 🇵🇸
1.2هزار دنبال‌کننده
417 عکس
174 ویدیو
34 فایل
🔺تشکل مردم‌نهاد معتقد به اسلام ناب که انقلاب خمینی (ره) را فراتر از مذهب، ملیت و نژاد می‌داند و برای تقویت پیوندهای امت اسلامی تلاش می‌کند. https://ble.ir/hablollahir 📱ارتباط با ادمین: @Hablollah_admin 📱ارتباط با دبیر مجمع: @mahdimabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸درست همین وقتی که رسوا -که به اجماع تمام مذاهب سنی و شیعه از دایره‌ی اسلام خارج است- علنا مسئولیت جنایت تروریستی شیراز را به عهده گرفته و حضرت آقا هم دستور دادند همه باید در مقابل آتش‌افروز ید واحده شویم، باز سرگرم خبرهایی شده‌ایم که نتیجه‌اش نفرت‌پراکنی و کینه‌توزی و مسلمان‌ستیزی است. دست دشمن را نباید در پس این خط‌دهی خبری و رسانه‌ای دید؟ 🔹«إنما یرید الشیطان أن یوقع بینکم العداوة والبغضاء» (مائده:۹۱) کاش بیشتر برای حرفهای خدای تعالی ارزش قائل بودیم. 🆔 @Hablollahir
💠 خبرپراکنی دوستان جاهل، تله‌ی دشمنان دانا 🔸 دشمنان پیچیده‌ترین خود را به کار گرفته‌اند تا به‌دست خودمان نابودمان کند. 🔹 بزرگترین سد در برابر این طراحی شیطانی، هوشیاری تک‌تک ما در نشر و است: «وقتی خبری از پیروزی یا شکست به دستشان برسد، فوری بین مردم پخشش می‌کنند؛ درصورتی‌که اگر راست ‌و ‌‌دروغِ چنین ‌اخباری را از پیامبر و مسئولانِ امر جویا شوند، آنان درستی و نادرستی و چگونگیِ اطلاع‌رسانی‌اش را تشخیص می‌دهند.» (نساء:۸۳) 🔸 متاسفانه هستند افراد سرشناسی که به‌نام کارشناس انقلابی، شبانه‌روز تلاش می‌کنند جا بیندازند که به‌جز جهت قبله، هیچ اشتراکی بین مسلمانان نیست! به خبرها و تحلیل‌های اینها به‌ویژه درباره‌ی اهل‌سنت و زاهدان و بلوچ‌ها، نباید اعتماد کرد. به هیچ خبر و تحلیلی که نتیجه‌اش بشود بدگمانی و بددلی و نشانه رفتن دوست به‌جای دشمن، نباید تن داد. 🆔 @Hablollahir
💠 جنگ مذهبی با دو حرکت! 🔸همان دست پنهانی خبیث که قطعه‌ای بی‌پس‌وپیش از سخنرانی فلان عالم اهل‌سنت را برای شیعیان برجسته می‌کند تا جریحه‌دار شوند و از او احساس خطر کنند، خبر دروغ فلان طراحی شیعیان علیه آن عالم را برای سنی‌ها تعریف می‌کند تا خون آنان را به جوش آورد. 🔹دوباره همان دست پنهان، داعش تکفیری را برای جنایت میفرستد و به شیعه می‌قبولاند که سنی همان داعشی است! از آن طرف هم سنی ضدداعش را غیرتی میکند که ببین شیعیان چطور بهانه می‌گیرند تا دایره را بر تو تنگ کنند! و این چرخه‌ی نفرت‌پراکنی فزاینده ادامه دارد. 🔸ایجاد جنگ ویرانگر مذهبی با خط‌دهی اخبار و تحلیل‌ها به همین راحتی است! قبل از بازنشر اخبار و تحلیل‌ها، آخر خط را ببینیم. 🆔 @Hablollahir
💠 کدام طرفی؛ جهاد تبیین یا فتنه تکفیر؟! آقا رسول‌الله (ص) می‌فرمایند: «شیطان مثل خون در رگهای ما در جریان است.» یعنی چنان نرم و خزنده و با توجیهات حق‌نما، حرف در دهان ما می‌گذارد که خودمان هم نمی‌فهمیم. 🔸 مراقب اخبار و تحلیلهایی که دست‌به‌دست می‌کنیم باشیم تا در این به هوای و خدمت به مقدسات، عمله‌ی و خائن به مقدسات نباشیم: «قل هل ننبئکم بالأخسرین أعمالا * الذین ضل سعیهم فی الحیاة الدنیا و هم یحسبون أنهم یحسنون صنعا» (کهف: ۱۰۳و ۱۰۴) بگو: «ورشکسته‌ترین گروه را به شما معرفی کنم؟! همان‌هایی که تمام تلاششان، در زندگی دنیا بر باد رفته است و باز هم خیال می‌کنند خیلی هنر کرده‌اند!» 🆔 @Hablollahir
💠 بصیرت و کلان‌نگری، شفافیت و عدالت؛ پایه‌های ایمنی ایران متحد از فتنه‌ی تکفیریان متجدد و متحجر بیانیه‌ی مجمع اسلامی حبل‌الله مشهد پیرامون حوادث شیراز و زاهدان 🔸بسم الله الرحمن الرحیم «یا أیها الذین آمنوا کونوا قوامین لله شهداء بالقسط ولا یجرمنکم شنئان قوم على ألا تعدلوا اعدلوا هو أقرب للتقوى واتقوا الله إن الله خبیر بما تعملون» (مائده:۸) 🔹۱. پس از ۴۰ روز جنگ احزاب علیه ارزش‌های اسلامی، باز هم سرخی خون، نفاق را روسیاه کرد. داغ کشتار مومنان خداجو در حرم حضرت (ع)، گرچه به‌آسانی التیام نخواهد یافت، اما دست چدنی شیطان بزرگ و روی پنهان اتفاقات اخیر را نمایان کرد. دشمن ناامید و وامانده، نوچه‌هایش را با تیغ خشونت و تکفیر، راهی خیابان و دانشگاه و حرم کرده؛ از آن سو غرب‌پرستان، زن و زندگی و آزادی مردم را بر خود مباح دانستند و به خودروهای امداد هم رحم نکردند و از این سو، مسلمان‌نمایان حرمت «بیوت أذن الله أن تُرفَع ویُذکَر فیها اسمه» (نور:۳۶) را شکستند و ده‌ها نمازگزار و زائر بیگناه را به خاک‌وخون کشیدند. 🔸۲. خطای راهبردی این است که فتنه‌ی این زوج نامبارک را فراموش کنیم و به‌ خیال دفاع از مقدسات، در دام خشونت و تکفیر بیفتیم. باورکردنی نیست که حتی پس از پذیرش مسئولیت جنایت توسط گروهک رسوای ، باز هم عده‌ای هیجان‌زده و غافل از جنگ شناختی دشمن، انگشت اتهام را به‌جای واشنگتن و لندن و تل‌آویو و ریاض، به سمت زاهدان نشانه می‌روند و به‌نام جهاد تبیین، در شیپور جنگ مذهبی و قومیتی می‌دمند: «و هم یحسبون أنهم یحسنون صنعا» (کهف:۱۰۴) ای کاش در ابتدا می‌پرسیدند: صورت مسئله‌ی چیست؟ 🔹۳. درحالیکه مردم دین‌دار و وفادار در شهرهای سنی‌نشین شرق کشورمان با اغتشاشات یک ماه اخیر همراهی نکرده بودند، چگونه انتشار یک خبر مشکوک از چابهار، سیستان‌وبلوچستان را ملتهب کرد؟ چرا با گذشت یک ماه، شفاف‌سازی نشد؟ چرا مسئولان، افکار عمومی را در برابر انواع شایعات بی‌دفاع گذاشتند تا نارضایتی عمومی و فرصت‌طلبی عده‌ای، کار را به جمعه‌ی غمبار زاهدان برساند؟ با چه توجیهی حتی مطالبات منطقی نماینده‌ی ولی فقیه در زاهدان نیز جدی گرفته نشد؟ در حالیکه اطلاع مردم از این مواضع منصفانه می‌توانست فضا را معقول نگه دارد؛ یکی بیانات جمعه دوم مهر آیت‌الله محامی مبنی بر لزوم رسیدگی مسئولان به ماجرای چابهار و دیگری بیانیه‌ی ۱۴ماده‌ای ایشان پس از حوادث زاهدان، که رسیدگی جامع، اعاده‌ی حق تمامی طرف‌های متضرر و برخورد قانونی با قصورها و تقصیرها را خواستار شدند. به‌هرحال، پس از سه هفته، شورای تامین استان، رسما بر کشته و زخمی شدن جمعی از مردم بیگناه صحه گذاشت و از تشکیل کمیته‌ی پی‌گیری و تعیین شعبه‌ی قضایی ویژه‌ خبر داد. ناگفته نماند که در این میان، پاره‌ای ترک‌فعل‌ها باعث کدورت خاطر مردم داغدیده و زمینه‌ساز برخی اظهارات خارج از عرف شد و بهانه دست دشمن داد و برای نظام و رهبری هزینه تراشید. این ترک‌فعل‌ها نیز مقتضی برخورد قانونی است. 🔸۴. تصمیم شورای تامین مبنی بر عزل فرمانده انتظامی زاهدان و نیز موضع قاطع سازمان قضایی نیروهای مسلح، هرچند دیرهنگام، اما شجاعانه و اعتمادساز بود. از روسای محترم سه قوه انتظار می‌رود که در کنار برخورد پشیمان‌کننده با پشتیبانان و آمران و عاملان ترور ددمنشانه‌ی شیراز، پیگیر پرونده‌ی زاهدان باشند تا مشمول مرور زمان نشود و به حکم شریفه‌ی: «یا أیها الذین آمنوا کونوا قوامین بالقسط شهداء لله ولو علی أنفسکم» (نساء:۱۳۵) ابعاد ماجرا روشن، قاصران و مقصران -در هر لباس و جایگاهی- مشخص و طبق قانون مجازات شوند و حقوق از دست‌رفته‌ی مردم استیفا شود. پرچمداری شفافیت و عدالت از سوی مدیران ارشد نظام، مایه‌ی اطمینان خاطر و همراهی عمومی مردم خواهد بود. 🔹۵. در حوادث اخیر، نماینده‌ی معزز ولی فقیه در زاهدان و نیز علمای دلسوز اهل‌سنت و بزرگان طوایف بلوچ، نقش اساسی در بازگشت آرامش و عقلانیت ایفا کردند که درخور قدرشناسی است. با توجه به آغاز پی‌گیری‌های قانونی، از تمامی اطراف -در داخل و خارج استان- انتظار می‌رود که زین پس نیز بصیرت و کلان‌نگری را مبنای گفتار و رفتار خود قرار دهند و همچون ید واحده، طرح شوم دشمن آتش‌افروز را برای سوریه‌سازی ایران اسلامی ناکام گذارند. 🔸در پایان، ضمن تسلیت حوادث تلخ اخیر خدمت رهبر عزیز و ملت شریفمان، برای شهدای مظلوم شیراز و شهدای حافظ امنیت و جانباختگان بیگناه زاهدان، غفران و علو درجات، برای مجروحان، شفای عاجل و کامل و برای داغدیدگان، صبر و اجر و سکینه‌ی الهی را مسالت داریم. پایبنده و سربلند باد نظام مقدس جمهوری اسلامی والسلام علی من اتبع الهدی مجمع اسلامی حبل‌الله مشهد ششم آبان ۱۴۰۱ 🆔 @Hablollahir
📚 ✍دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی با مشارکت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی تهران و چند نهاد و دانشگاه دیگر برگزار می‌کند: 📱مسابقه مجازی با محوریت: کتاب 💠همراه با جوایز ارزشمند ویژه دانشجویان و طلاب 📌ثبت نام از طریق سایت: www.Mazaheb.ac.ir ⏳آخرین مهلت ثبت نام: تا ۲۰ آبان‌ماه ⏱زمان برگزاری مسابقه: ۲۴ آبان‌ماه همزمان با روز کتاب و کتابخوانی 🎁 جوایز: به ۱۰ نفر برگزیده هر نفر ۱۵ میلیون ریال و... ✅معاونت فرهنگی و دانشجویی/ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دعوت به حضور در رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی اجتماعی خراسان رضوی 🔸 بستر ارائه دستاوردها، شبکه‌سازی و هم‌افزایی ظرفیت‌های مردمی 📆 چهارشنبه 18 و پنجشنبه 19 آبان 1401، از ساعت 9 الی 17 📌 مشهدمقدس، پارکینگ شماره 1 حرم مطهر رضوی، ورودی باب الجواد علیه السلام، سالن همایش و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی 🔻 سایت رویداد: https://hamafza8.ir 🔹 ما نیز همراه با یکصد مجموعه پیشران دیگر میزبان شما هستیم.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 معرفی یکصد مجموعه پیشران حاضر در رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی اجتماعی خراسان رضوی: https://hamafza8.ir 🔰 معرفی مجمع اسلامی حبل‌الله؛ حجت‌الاسلام محمدآبادی 🔸 جایی برای پیوند و برادری 🔹 تلاش جهت تحقق عملی وحدت اسلامی (هم‌افزایی با جهان اسلام در افق تمدن‌سازی) 🔹 توجه به حوزه معرفتی و مبانی فکری (دینی و انقلابی) امت‌سازی و تعامل با اهل‌سنت ایران و جهان 🔹 شناخت میدانی دقیق و ارتباط مستقیم با مراکز و چهره‌های اثرگذار اهل‌سنت 🔹 کمک مشورتی و پشتیبانی در عرصه مبانی فکری و فعالیت میدانی مرتبط با جهان اسلام و اهل‌سنت به سایر تشکل‌ها 🔹 کنش‌گری در موضوعات مرتبط با افغانستان، پاکستان، عراق و فلسطین 🔹 مشاوره و پشتیبانی در طرح‌های حاکمیتی در حوزه وحدت و عرصه‌های مرتبط با حاشیه‌ی مشهد و مناطق تلفیقی 🔹 آمادگی برای نیروسازی و انتقال تجربیات به فعالان حاشیه‌ی مشهد و شهرهای تلفیقی 🔻 اطلاعات تکمیلی: https://hamafza8.ir/4761 📆 چهارشنبه ۱۸ و پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ 📌مشهد مقدس، پارکینگ شماره ۱ حرم مطهر رضوی، ورودی باب الجواد علیه‌السلام، سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی 🆔 @Hablollahir
📜 یک نامه انتقادی مودبانه به مولوی عبدالحمید جناب آقای مولوی عبدالحمید مدیر محترم دارالعلوم مکی شهر زاهدان سلام علیکم اینجانب که سالهاست در کنار برادران اهل سنت خود، بنا به وظیفه انقلابی و شرعی، در حال دفاع از حقوق ایشان بوده ام و به خاطر آن از طرف تندروها هر نوع توهین و ناسزایی را تحمل کرده ام، بخش هایی از سخنان جنابعالی در نماز جمعه امروز را ناروا دانستم لذا همانطور که شما تاکید کرده اید «دلسوزانه و از سر خیرخواهی» چند نکته را خدمت شما تقدیم می کنم که هر چند ممکن است این بار مانند یادداشت قبلی حقیر -بخاطر انتقاد به جنابعالی- در رسانه های شما منعکس نگردد ولی امیدوارم به دست شما برسد و فرصت کنید نکات این حقیر را بخوانید. یکبار دیگر که نقدی کوتاه و مودبانه درباره سخنان شما پیرامون «علل بروز کرونا» نوشتیم برخی دوستان شما تعبیر بی ادبی کردند که ما متعجب شدیم. امیدوارم همچون روحیه نقادی خود شما برای دیگران نیز چنین حقی قائل بشوند. 1. بیانیه شورای تامین گامی مهم بود که بدان توجه نشد در ماجراهای اخیر، خصوصا با پیگیری نماینده رهبری در استان و برخی دیگر از دلسوزان، نگاه شما درباره مظلوم واقع شدن برخی کشته های حادثه خونین 8 مهرماه به نتیجه رسید و علاوه بر عزل دو مسوول و پذیرش قصور، ساز و کار قضایی برای پیگیری شکایت مظلومان این حادثه آغاز شد ولی از طرف شما و برخی دوستان بنحوی با بیانیه شورای تامین استان تعامل شد که گویی هیچ اقدامی رخ نداده است و نظام به هیچ وجه حرف شما را نشنیده است! آری بنده هم معتقد نیستم که حکومت بخاطر اجرای عدالت منتی بر سر شما دارد و اتفاقا تحقق عدالت، وظیفه ذاتی جمهوری اسلامی است ولی طبیعی است که ابعاد دقیق تر ماجرا در یک دادگاه و با بررسی همه اسناد معلوم خواهد شد و با عنایت به حمله برخی افراد به پاسگاه و حمل کلت دارای تیر جنگی و جمعیت بالای مهاجمین – که شما هم این بخش را قبول دارید-، نمی توان براحتی حکم بر بیگناه بودن همه داد ولی ظاهرا درباره نمازگزارانی که نزدیک پاسگاه نبودند نظر شما پذیرفته شده و امیدوارم در مراحل قضایی آینده بطور دقیق تر نیز بررسی گردد و از مسوولان هم بعنوان یک شهروند، تقاضای رسیدگی جدی و فوری تر به این پرونده را دارم. 2. قبول دارم وضعیت پیشرفت استان سیستان و بلوچستان خوب نیست من از وضعیت استان سیستان و بلوچستان اطلاع دقیق دارم و کاستی های آن در زمینه توسعه را به خوبی می شناسم. فعلا به ادله آن کاری ندارم ولی اندکی مقایسه وضعیت کنونی استان سیستان و بلوچستان در شاخص های مختلف با قبل انقلاب، ما را به چه نتیجه ای می رساند؟ خودمان را با کجا مقایسه کنیم؟ بلوچستان پاکستان؟ افغانستان؟ هند؟ عراق؟ کردستان ترکیه؟ مصر؟ کجا؟ کاش فرصتی بشود و در محیط علمی به بررسی دقیق تر شاخص های استان پرداخته شود که تقاضا می کنم توسط تیم های علمی چنین اتفاقی بیفتد تا از مشهورات نادرست یا حس های متاثر از رسانه یا برخی دردها متاثر نشویم. البته من وضعیت پیشرفت در استان شما را اصلا خوب نمی دانم ولی بخشی از این کاستی به دلیل نگاه سنتی خود شما و سایرین به این مقوله است. به یاد دارم که چند سال قبل به خود شما حضورا عرض کردم که ما حاضریم تیم های کارآفرینی موفق کشور را بیاوریم تا تحولات خوبی در وضع اقتصادی این استان رخ بدهد و مثال هایی هم از برخی اقدامات موفق آن تیم ها در همان استان ذکر کردم ولی نیازمند همراهی شما و جوانان این استان بود اما رویکرد جنابعالی صرفا مطالبه از مسوولان برای اصلاح همه مسائل بوده و هست حال آنکه وقتی علما بعنوان اولین گروه مرجع اجتماعی در آن استان، درک درستی از ابعاد توسعه ندارند چطور از نهادهای کارمندی کم اثر می توان انتظار تحول بخشی داشت؟! بنده اولین منتقد نهادهای رسمی بوده و هستم و همین روزها هم درباره لزوم اعطای مسوولیت های ملی کلان به اهل سنت نوشته ام ولی فکر می کنم نگاه به پیشرفت عمیق تر از انتصاب چند تن از اهل سنت است، چرا که حضور مسوولان بومی در همه شهرهای بلوچستان و مدیران منتسب به شما در برخی نهادهای موثر هم منجر به تحول در خیلی از حوزه ها نشده و این نشانگر لزوم توجه به همان ابعادی از تحول است که بدان توجه نمی شود! 3. وضعیت کل کشور سیاه است؟ اینها جملات شماست: «خارجی ها مردم را تحریک می کنند ولی این فریادها نتیجه آن تحریک ها نیست» «پخش اعترافاتی که به اجبار یا تطمیع گرفته شده جامعه را ملتهب تر می کند» «مردم گرسنه اند» «این مردم خون دیده اند و کشته داده اند. نمی توانید آنها را بیرون برانید» «رفراندمی فوری با حضور ناظران بین المللی برگزار کنید» «ایران یکی از کشورهای استتثنایی از لحاظ منابع و معادن در جهان است که امروز به خاک نشسته است» «مغزهای متفکر همه فراری شده اند» شما امروز از حادثه تلخ استان به مسائل کشوری منتقل شدید که طبعا حق شماست که بتوانید درباره آنها اظهار نظر کنید... 👇
ولی بی انصافی های فراوانی در این سخنان وجود داشت. واقعا کدام کشور باندازه ما تحت فشار و تحریک خارجی است؟ شما کدام خبر از کشته شدن دختران بی گناه در کشورهای مختلف جهان را شنیده اید؟ وقتی یک طلبه توسط عده ای سلاخی می شود یا یک سرباز صفر بیچاره توسط ماشینی له می شود و قاتل درباره آن حرف می زند، واقعا اسمش اعتراف اجباری است؟! اگر دیگران با همین نوع قضاوت ها با شما تعامل کرده اند که معترض شده اید اقلا شما مانند آنها نباشید. تعجب است شما که به افراد مختلف رای داده و حمایت کرده اید چرا حالا دم از ناظران بین المللی می زنید که نتیجه رفتار ظالمانه شان در همین همسایگی ما معلوم است؟ یعنی روی کارآمدن طیف های مختلف سیاسی از خاتمی تا احمدی نژاد را هم در انتخابات قبول نداشتید؟! بعنوان یک عالم دين برای کشوری اسلامی یک رئیس جمهور تکنوکرات بی نماز را تصور کردن ناشی از مبانی دینی است؟! واقعا ایران اسلامی که امروز در جهش علمی و تکنولوژی و نظامی جزو برترین های جهان در بسیاری عرصه هاست بدون نخبه و متفکر است؟ کشوری که پس از ظالمانه ترین تحریم ها -که جنابعالی متاسفانه برای مقابله با آن اقدامی نکرده اید- دچار نارسایی های اقتصادی شده را باید به خاک نشسته تعبیر کرد؟! واقعا کدام کشور پس از اعمال سنگین ترین تحریم های قابل تصور در تاریخ بشریت می توانست اینطور سرپا بایستد و وضعیت اقتصادی خود را در کنترل نسبی قرار دهد؟ من هم موافقم کسی که امروز منکر مشکلات و فسادها و بی عرضه گی ها شود فقط کور است ولی آیا این ملت مقتدر، «به خاک نشسته» و «گرسنه» و حقیرند و باز هم دشمن هر روز برای شان توطئه و طرحی جدید می ریزد؟! 4. کدام زن در ایران مظلوم تر از زن بلوچ است؟ اینها جملات شماست: «زنان به حجاب تنفر پیدا کرده اند» «وقتی زنان را از همه چیز محروم کرده اید و می خواهید ملت را به زور به بهشت ببرید، بدانید که شیعه و سنی به زور به بهشت نمی رود... اگر می خواهید به زور سرنیزه...» واقعا روسری سوزی از طرف کسانی که تقریبا هیچ محدودیتی در برهنگی نداشته اند بخاطر حس تبعیض بوده است؟ اگر زن تهرانی حس تبعیض دارد پس وای به حال زن بلوچ! من از آن روشنفکران غربزده ای نیستم که ازدواج زود دختران و پسران یا خانه داری زنان را ملاک بگیرم ولی مساله در بلوچستان فقط اینها نیست. هیچ وقت اهل گلایه نبوده ام و نمی خواهم با ذکر مثال های فراوان از ظلمی که بر زنان بلوچ می رود کام همه را تلخ کنم ولی معتقدم بکارگیری زنان در تهران و مشهد و کردستان و ارومیه و فعالیت اجتماعی خودجوش آنان احتمالا «صد برابر» بلوچستان است و اینکه شما به یکباره مدافع حقوق زنان شده اید عجیب است چرا که می توانستید زودتر از اینها برای میلیون ها زن دیده نشده بلوچ کاری بکنید. این عدد صد برابر را جدی گفتم. می توانید بررسی کنید. فکر نمی کنید هیچ جای ایران باندازه بلوچستان زنها در محرومیت و حاشیه نگاه داشته نشده اند و اتفاقا این امر بر خلاف خواست جمهوری اسلامی بوده است؟! 📍 @komeilialireza
💠۵نکته درباره‌ی سخنان ۱۳ آبان جناب آقای مولوی عبدالحمید 🔹بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای مولوی عبدالحمید، مدیر محترم دارالعلوم مکی زاهدان سلام علیکم ورحمة الله 🔸بخشهایی از سخنان جنابعالی در نمازجمعه‌ی ۱۳ آبان زاهدان خبرساز شد. مجمع اسلامی حبل‌الله که طبق رسالت اسلامی و انقلابی خود، همواره دغدغه‌ی عملی شدن شعار وحدت داشته و در برابر وحدت‌ستیزان ایستاده و از جمله در ماجرای تعویق نماز عید فطر اهل‌سنت خراسان و نیز درباره‌ی اتفاقات اخیر زاهدان بیانیه‌ی تفصیلی خطاب به مسئولان ارشد نظام صادر کرده، لازم می‌داند از باب تواصی به حق، نکاتی را پیرامون محورهایی از بیانات شما متذکر شود: 🔺۱. فرموده‌اید انقلاب شد، اما عدالت و مساوات رحمةللعالمین محقق نشد و «ایران امروز به خاک نشسته است.» 🔹با چه شاخصی ادعا می‌کنید به خاک نشسته‌ایم؟ کدام کشوری را می‌شناسید که ۱۰ سال درگیر تروریسم و جنگ تحمیلی جهانی و ۴۳ سال تحت سنگین‌ترین تحریم‌ها بوده و مستقل از شرق و غرب، تقریبا از صفر شروع کرده و در عین حال، امروز در بسیاری رشته‌ها در لبه‌ی علم و فناوری روز دنیا حرکت کند؟ ما همان کشوری نیستیم که در زمان پهلوی از بازوبست قطعات هواپیما ناتوان بودیم، اما امروز به صادرکننده‌ی پهپاد تبدیل شده‌ایم؟ به استناد آمار، در عرصه‌های دیگر همچون محرومیت‌زدایی، سوادآموزی و تحصیلات عالی، بهداشت و سلامت عمومی، گرایش به معنویت و دین‌داری و فداکاری در راه ارزش‌ها و... نیز پیشرفت چشمگیری پدید آمده است. 🔸بلی؛ تا عدالت و مساوات نبوی فاصله داریم؛ اما شرطش این است: «فاستقم کما امرت ومن تاب معک»: آنطور که دستور داده شدی استقامت کن؛ هم خودت و هم یاورانت. (هود:۱۱۲) راستی نقش علما در ساختن چنین یاورانی برای اقامه‌ی دین خدا چیست؟ 🔺۲. فرموده‌اید زنان در کشور مورد تبعیض قرار گرفته‌اند که روسری‌هایشان را پاره می‌کنند و آتش می‌زنند. 🔹اولا هر کس ادعا کند تبعیض و بی‌عدالتی ریشه‌کن شده، ادعای گزافی کرده است. اما قضاوت منصفانه، بدون دیدن گذشته و روند طی شده ممکن نیست. مثلا آمار زنان باسواد از ۳۵ نفر در هر ۱۰۰ نفر، به بیش از ۹۳ نفر رسیده است. همچنین آمار دختران دانشجو، از ۳۰٪ به ۶۰٪ افزایش یافته است و نزدیک به ۳۳٪ اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از بانوان فرهیخته هستند. نگاهی مقایسه‌ای به فرهنگ، ورزش، هنر، اقتصاد و حتی سیاست نیز حاکی از رشد چشمگیر فعالیت و توفیق زنان و دختران در سطوح جهانی پس از انقلاب اسلامی است. 🔸البته انقلاب همچنان با رگه‌های تحجر که به اسم دین به مردم تحمیل می‌شود درگیر است. اما این اهتمام به هویت و کرامت زن، در کجا نمونه دارد؟ در عربستان که روزی زنان را برای نداشتن نقاب تازیانه می‌زد و امروز به دادن حق رانندگی به آنان، به خود می‌بالد؟ یا در قطر که به بهانه‌ی جام جهانی موازین اسلامی را زیر پا گذاشته؟ یا در امارات که موج هوسرانی و لاابالی‌گری را در جهان عرب راهبری می‌کند؟ یا در مصر که قوانینی برای محدودیت اجتماعی زنان محجبه وضع می‌کند؟ یا برخی کشورهای غربی که رسما زن را در ویترین‌ها می‌فروشند و دستکم چاشنی فروش کالا در تبلیغات بازرگانی می‌کنند؟ 🔹ثانیا آیا کسانیکه روسری آتش می‌زنند و در منظر عموم برهنه می‌شوند، از تبعیض و بی‌عدالتی ناراحتند؟! آنانکه چادر و روسری حتی از سر دانشجویان محجبه می‌کشند و به غذاخوری دختران حمله می‌کنند و در پی خوابگاه مختلط هستند، درد عدالت دارند؟! 🔸ثالثا خوب است با یک دید وسیع قضاوت کنیم که مسئله، «حجاب اجباری» است، یا «بی‌حجابی اجباری» به‌دست هواپرستانی که دختران محجبه‌ی بی‌پناه را در هند و فرانسه و... از مدرسه و دانشگاه بازمی‌دارند و مانع از حضور عفیفانه‌ی زنان مسلمان در ساحل و استخر عمومی می‌شوند و زن را پلکان سرمایه‌سالاری می‌کنند؟ 🔹راستی کسانیکه روسری می‌سوزانند، به دستار شما رحم می‌کنند؟! 🚫قسمت دوم و پایانی در پیام بعد👇 🆔 @Hablollahir
🚫قسمت اول «۵ نکته درباره‌ی سخنان ۱۳ آبان جناب آقای مولوی عبدالحمید» در پیام قبل👆 🔺۳. فرموده‌اید: «قانون اساسی ۴۳ سال پیش تصویب شده... باید تغییر پیدا می‌کرد و به‌روز می‌شد.» 🔸اولا کدام انقلاب را سراغ دارید که در مدت کوتاهی، هم اصل روش حکومت‌داری، هم ترکیب مجلس خبرگان قانون اساسی و هم متن آن را به رای مردم بگذارد؟ کدام قانون اساسی است که با حضور پررنگ علمای دین و با دغدغه‌ی تطبیق حداکثری بر قرآن و سنت پایه‌گذاری شده باشد؟ 🔹ثانیا شأن قانون اساسی، در تمام دنیا، حفظ ثبات نظام‌های حاکمیتی است و تحولات اقتضایی، از طریق قوانین عمومی و در مجالس کشورها دنبال می‌شود. بماند که برخی کشورهای به‌اصطلاح ابرقدرت، اساسا قانون اساسی ندارند! 🔸ثالثا آشنایی با متن مترقی قانون اساسی و اطلاع از دردهای مزمن کشور نشان می‌دهد که چاره‌ی بسیاری از نارضایتی‌های به‌حق مردم، در احیای اصول معطل‌مانده‌ی همین قانون اساسی است؛ مانند اصل ۸ (امر به معروف و نهی از منکر متقابل مردم و حاکمیت)، اصل ۱۰ (حق ازدواج آسان و محوریت خانواده)، اصل ۳۰ (حق آموزش رایگان و غیرطبقاتی)، اصل ۳۱ (حق مسکن متناسب برای هر ایرانی) و... . بدیهی است که اجرای این اصول، صرفا با مطالبه از مسئولان نیست؛ بلکه خواست و قیام جمعی ملت را با بیدارگری نخبگان می‌طلبد: «لقد أرسلنا رسلنا بالبینات وأنزلنا معهم الکتاب والمیزان لیقوم الناس بالقسط» (حدید:۲۵) 🔺۴. از نبودن اعدام در سنت نبی اکرم (ص) و خلفای راشدین سخن گفته‌اید. 🔹خوب است نظر خود را درباره‌ی آیه‌ی ۳۳ سوره‌ی مائده بفرمایید: «سزاى كسانى كه با خدا و پيامبر او مى‏جنگند و در زمين به فساد مى‏كوشند، جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند. اين، رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.‏»؟ 🔸تحلیل شما از گردن زدن خائنان بنی‌قریظه توسط رسول اکرم چیست؟ 🔹با آیه‌ی «كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصاصُ فِي الْقَتْلى‏» (بقره:۱۷۸) چه کنیم؟ 🔺۵. فرموده‌اید برای رفع نارضایتی مردم: «رفراندومی فوری با حضور ناظران بین‌المللی برگزار کنید.» 🔸اولا همچنانکه شما به سروصدای چندصد نفر در این ایام استناد می‌کنید، در مقابل می‌توان به حضور میلیونی مردم در اجتماعات اخیر و همین راهپیمایی ۱۳ آبان استناد کرد. 🔹ثانیا کدام نظامی را سراغ دارید که بقای خودش را به همه‌پرسی بگذارد؟ 🔸ثالثا اصل ۵۹ قانون اساسی، خودش محدوده و سازوکار همه‌پرسی را تعیین کرده است. 🔹رابعا جنابعالی درس تفسیر دارید و به‌خوبی آگاهید که طبق نص قرآن کریم، پذیرفتن ولایت دشمنان دین خدا: «لا تتخذوا الیهود والنصاری أولیاء» (مائده: ۵۱) و شکایت بردن به این طواغیت، حرام است: «يُريدُونَ أَنْ يَتَحاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ» (نساء:۶۰) 🔸مانور رسانه‌های دین‌ستیز بیگانه روی این درخواست شما، چه معنایی دارد؟ 🔹خامسا کدام ناظر بین‌المللی دلسوزی را برای ملت ما سراغ دارید؟ آمریکا و کانادا و انگلیس و فرانسه و آلمان که از تحریم بیماران پروانه‌ای ما هم ابا نکردند و خاک افغانستان و عراق و سوریه و یمن و لیبی و فلسطین را به توبره کشیدند و پیامبر رحمت و قرآنش را به سخره گرفتند؟ یا سازمان ملل تماشاچی جنایات زورگویان؟ یا عربستان و امارات که نه صندوق رای به خودشان دیده‌اند و نه دیگر برای ظواهر اسلامی حداقلی ارزش قائلند و رسما با اشغالگران صهیونیست رابطه برقرار می‌کنند؟ 🔺خلاصه، همانقدر که ترک‌فعل و کوتاهی مدیران در شفافیت و عدالت (مانند قضایای اخیر زاهدان) برای مردم هزینه‌ساز است، طرح مطالب حاشیه‌ساز و به‌کاربردن ادبیاتی که باعث تحریک متقابل جریانات تکفیری شیعه و سنی شده و بیگانگان اسلام‌ستیز را امیدوار کرده و فضای کشور را امنیتی‌ می‌کند نیز برای مردم دردسرساز است و کمکی به تامین منافع پایدار آنان نمی‌کند. از خطیب منبر مقدس نمازجمعه که میراث رسول الله (ص) است، انتظار می‌رود این آیه‌ی شریفه را سرلوحه‌ی خود قرار دهد: «یا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلاً سَديدا* يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمالَكُمْ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُم‏»: ای اهل ایمان! خدا را در نظر بگیرید و سخن استوار بگویید* تا رفتارتان را اصلاح کند و گناهانتان را ببخشد (احزاب: ۷۰-۷۱) ربنا آمنا بما أنزلت واتبعنا الرسول فاکتبنا مع الشاهدین 📌مجمع اسلامی حبل‌الله مشهد 📆 ۱۴ آبان ۱۴۰۱ 🆔 @Hablollahir
🚨 لطفا از تهران به فکر سیستان و بلوچستان باشید! دوباره جمعه در خاش، اتفاقی تلخ رخ داد و چندین نفر کشته شدند که جا دارد فورا بررسی شود که علت ماجرا چه بوده و دیگر مانند ماجرای تلخ هشت مهر زاهدان، تاخیر در پاسخ به مردم جایز نیست! واقعا چرا اعتراضات در استان سیستان و بلوچستان که مردم صبورش سالها سختی های ناشی از مشکلات توسعه نیافتگی را تحمل کرده اند به این حوادث ناگوار منجر می شود؟ جواب منصفانه و محکمه پسند می خواهم والا می شود فورا گفت که کار مسلحين و گروهک هاست که البته بنده فعلا جمع بندی مستند از اینها ندارم ولی چرا کسی جواب فوری و دقیق نمی دهد؟ آیا از نتیجه تاخیرها کم ضرر ندیدید؟! آیا نمی شود همان عقلایی که در تهران بنحوی اعتراضات گسترده را مدیریت می کنند که کمترین تلفات را در پی دارد یک ماه هم به این استان اعزام شوند؟؟ و نکته آخر اینکه دستگاه قضایی چرا فوری تر درباره روند رسیدگی به تخلفات پرنده هشتم مهر گزارش نمی دهد تا مردم بدانند حق شان ضایع نمی شود؟! وقتی اقدامی می شود باید اطلاع رسانی هم صورت بگیرد تا مردم در جریان قرار بگیرند. رهبران انقلاب مردم را ولی نعمت دانسته اند لذا خدمت به مردم وظیفه است نه منت! تعلل نهادهای استان در این دو ماه واقعا عجیب بوده است و فقط به اعتمادسوزی انجامیده است! 📍 @komeilialireza
💠گزارش تصویری از غرفه‌ی در رویداد 🔸در این رویداد دوروزه که با حضور بیش از یکصد تشکل مردمی پیشران از مقدس ۱۸ و ۱۹ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد، نزدیک به دویست مجموعه و فعال فرهنگی و همچنین جمعی از اساتید برجسته‌ و مسئولان استانی و ملی، از غرفه‌ی حبل‌الله به‌عنوان تنها تشکل مردمی جریان‌ساز در موضوع در استان خراسان بازدید کردند و در جریان فعالیتهای هشت‌ساله‌ی آن قرار گرفتند. 🔹شورای مرکزی مجمع اسلامی حبل‌الله از تمامی عزیزانی که با حضور علاقمندانه‌ی خود، به غرفه‌ی حبل‌الله رونق بخشیدند و نیز از برگزارکنندگان این رویداد امیدبخش که فرصت آشنایی رودرروی شبکه‌ی فعالان مردمی انقلاب را با ظرفیت‌های یکدیگر فراهم کرد، صمیمانه تشکر می‌کند. امید است با کمک یکدیگر بتوانیم این هم‌افزایی انقلابی را به ثمر بنشانیم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در رسیدن به اهدافش بیش‌ازپیش یاری کنیم. 🆔 @Hablollahir
🌐 خامنه ای پس از محمد(ص) • کاریکاتور، هنر است؛ مثل شعر. اما همانجور که "هجو"، شعر را فحش می کند؛ اغراض سیاسیِ شارلی ابدو هم کاریکاتور را فحش می کند. • فحش بطور معمول فرمان مقابله و دشمنی از سوی آدم زبون و بی چاره است. وقتی دست با چکش کوبیده شود، فرمان مقاومت و مقابله با سوزشِ درد را آدم بی ادب با فحش بروز می دهد. ناتوانی مقابل یک رقیب قویِ پیروز هم با فحش تسلی می گیرد! • ظاهراً ملاها، جهان جدیدی بنیان نهاده و از مرزهای کشورشان صادر شده است و ظاهرا بدجور ارزشهای منافقانه انقلاب فرانسه و حقوق بشر دروغین را به چالش کشیده که به کاریکاتور هجو روی آورده اند! • آیا شارلی ابدویِ احمق دانست بعد از چند بار اسلام هراسی اش با کاریکاتورِ هجو علیه پیامبر اسلام(ص)، حالا با فراخوان کاریکاتور علیه آیت الله خامنه ای، باصدای بلند گفت: اسلامِ خامنه ای ادامه اسلام محمد(ص) است؟! این موجب اتحاد بیشتر جهان اسلام حول اسلامِ انقلاب اسلامی خواهد شد.ان شاءالله محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 «مادران را اسوهٔ کامل، بتول» قطعهٔ کوتاه تصویری از مدح حضرت زهرای اطهر (س) در کلام مولوی (عالم برجسته و امام جمعهٔ اهل‌سنت چابهار) و سرودهٔ ماندگار علامه (فیلسوف و شاعر برجستهٔ اهل‌سنت پاکستان) 🌸 «هيچكس نبايد خيال كند كه اهل بيت پيغمبر مخصوص و متعلق به شيعه‌اند؛ نه، مال همهٔ دنياى اسلامند. چه كسى است كه فاطمۀ زهرا سلام‌اللَّه‌عليها را قبول نداشته باشد؟ چه كسى است كه حسنين عليهماالسّلام سيّدا شباب اهل الجنّة را قبول نداشته باشد؟ چه كسى است كه ائمهٔ بزرگوار شيعه را قبول نداشته باشد؟ حالا يكى او را امام و واجب الاطاعه و مفروض الطاعه ميداند، يكى نميداند؛ اما قبولشان دارند. اينها حقايقى است، بايد اينها را فهميد، بايد اينها را نهادينه كرد.» (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ۸۸/۰۲/۲۳) 🌹 میلاد با سعادت حضرت «ام ابیها» بر عموم مسلمانان و محبان حضرتش مبارک. https://eitaa.com/hablollahir https://rubika.ir/hablollahir https://ble.ir/hablollahir https://splus.ir/hablollahir 🆔 @Hablollahir
🔶🔹 سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی ظرفیت‌های محله قلعه خیابان (شهید باهنر) برای نقش‌آفرینی در مشهدالرضا (ع) زمستان ۱۴۰۱، نشست دوم 🔹 گسترش مشهد به سمت شرق، با محوریت گردشگری هویت‌مبنا با حضور: 🔸 دکتر محمدرضا قائمی نیک هیات علمی دانشگاه رضوی 🔸 جناب آقای مسعود نبی‌دوست پژوهشگر اجتماعی 🔸 دکتر حسین عمرانی دبیر علمی نشست 💠 پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه 🕡 ساعت ۱۸ 🔰 مکان: قلعه خیابان ( شهرک شهید باهنر) حر ۴۱، بعد از بسکابادی ۱۹ - حسینیه الزهرا (س) 🆔 @Hablollahir
📣 غزه و پیروزی قهرمانانه جبهه مقاومت را هرگز فراموش نخواهیم کرد! 💢 ۲۹ دی ماه ؛ سالروز مقاومت مردم غزه در برابر تهاجمات همه‏ جانبه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۸ که با پیروزی آن‌ها در جنگ ۲۲ روزه به پایان رسید گرامی باد. 🔰 ؛ مجموعه آثار با موضوع مقاومت غزه را در عماریار ببینید🔻 🔸 مستند غزه 85 مایل 🔹 مستند آسیایی‌ها به غزه می‌روند 🔸 مستند سلاح مقاومت فلسطین 🔹 مستند کاروان آزادی 🔸 مستند سُهی 🔹 انیمیشن آنتراکت 🔸 سریال مشت آزادگان ⬅️ برای دانلود و تماشای آثار، روی نام هر کدام بزنید و وارد شوید. ✅ عماریار، مرجع عرضه آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 🆔 eitaa.com/joinchat/1460338702C7e130ac336
💠 به مناسبت روز جهانی غزه 💠 🔴 بسته کتاب پیشنهادی پیرامون فلسطین 🔸 قیمت: 77.000 تومان 👈 69.300 🔸 قیمت: 65.000 تومان 👈 58.500 🔸 قیمت: 55.000 تومان 👈 49.500 🔸 قیمت: 390.000 تومان 👈 351.000 🔸 قیمت: 50.000 تومان 👈 45.000 🔸 قیمت: 115.000 تومان 👈 103.500 🔸 قیمت: 95.000 تومان 👈 85.500 🔸 قیمت: 205.000 تومان 👈 184.500 🔸 قیمت: 165.000 تومان 👈 148.500 @ketabresan — — — — — — — — — — — — 🔸 برای مشاهده تمام آثار بسته پیشنهادی روی لینک زیر کلیک کنید👇👇 . https://ketabresan.net/search?tag=4777 — — — — — — — — — — — — راستی اگر میخواید با کارت به کارت خرید کنید به ایدی زیر پیام بدید👇👇 @sefaresh_ketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تفاوت جایگاه «مناظرات مذهبی شیعه-سنی» و «مناظرات سیاسی-اجتماعی» از نگاه رهبر انقلاب 🔺اشاره رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با مردم تبریز، به وجود اختلاف‌نظرهای کارشناسی در مسایل گوناگون کشور اشاره کردند و با تاکید بر حفظ اتحاد ملی، بر انجام گفت‌وگوها و مناظرات کارشناسان درباره‌ی مسائل کشور، در حوزه و دانشگاه و حتی در رسانه‌های عمومی تأکید کردند و البته شرط آن را، رعایت ادب و اخلاق و عدم نزاع دانستند. ❓اما آیا این توصیه رهبر انقلاب، شامل بحثهای بینامذهبی نیز می‌شود؟ آیا ایشان با کشانیدن مناظرات و مباحثات شیعه-سنی به رسانه‌ها و محافل عمومی نیز موافقند؟پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در این قطعه تصویری ۹۵ ثانیه‌ای بشنوید. 🔸«سر چیزهایی جزئی تنازع نباید انجام بگیرد، البته اختلاف نظر هست، در این اختلاف نظرها مباحثه خوب است، مناظره خوب است، اما منازعه خوب نیست؛ مناظره کنند، حرف بزنند، بحث کنند، در دانشگاه، در حوزه، در رسانه‌های عمومی، استدلال کنند با ادب، با حفظ حرمت دیگران؛ این خوب است.» (دیدار مردم تبریز، ۱۴۰۱/۱۱/۲۶) 🔹«اگر دوست دارند بحث علمىِ مذهبى بین علما و بین صاحبان فن بکنند، بنشینند این کار را بکنند؛ منتها نه در منظر و مرئاى مردم، بلکه در جلسات علمى.» (دیدار روحانیون شیعه و سنی کرمانشاه، ۱۳۹۰/۰۷/۲۰) روبیکا: https://rubika.ir/hablollahir بله: https://ble.ir/hablollahir سروش: https://splus.ir/hablollahir 🆔 @Hablollahir
💠 آیا چشم‌انداز بعثت، جنگ جهانی سوم است؟! 🖋 مهدی شمقدری ⏱۴۷۷ کلمه، ۳ دقیقه 🔹تصور برخی از «لیظهره علی‌الدین کله»، همان «آرماگدون» فیلم‌های هالیوودی است. اگر هم بخواهی «نان»ت را به نرخ روز بخوری، تحلیل‌های «نمادپیداکن» با چاشنی ترس و بهت همیشه طرفدار داشته است. 🔸اما غایت بعث رسول خدا (ص) باید با محتوای آن هماهنگ باشد. اگر قرآن بشر را به رسمیت می‌شناسد، پس «لیظهره» نمی‌تواند با زور و غلبه بر مردم جهان محقق شود. اگر را هدف می‌داند، نمی‌تواند «اقامه قسط» را به هیچ بهانه‌ای تعطیل کند. 🔹انقلاب پیامبر اکرم (ص) دو مزیت مهم دارد: 🔺بالهدی؛ یعنی همواره با هدایت الهی همراه است. گام به گامش با طرح خدا پیش می‌رود و اگر صدها سال زمان هم ببرد، اما به پیش می‌رود و حتی شکستهای مقطعی آن هم، گامی رو به جلو است. 🔺🔺 ودین الحق؛ یعنی محتوایش، مطابق واقع است. مختصات وجودی انسان، اندازه‌ها و نیازهایش، موضوع و محتوای این بعث قرار گرفته و این خود، شاهد جهان‌شمولی مکتب محمدی (ص) است و باید آن را از کلیشه‌های مذهب مناسکی محض بیرون کشید و در قامت پرداختن به چالش‌های پیش‌روی بشر دید، که شاید کمترینش، پیچیدگی‌های نسبت هوش‌ مصنوعی و زندگی انسان باشد. 🔸اما این دو مزیت برای چه هدفی است؟ برای غلبه و سلطه؟! خیر؛ هدف، آشکار ساختن دین حق برای انسان است؛ نمایاندن توانایی مکتب حق، برای حل مسأله‌های بشر. 🔹غایت حرکت رسول خدا (ص)، نه صرف «پیروزی» -آنگونه که اول به ذهن می‌رسد- بلکه آشکار و نمایان ساختن برنامهٔ الهی هماهنگ با اندازه‌های انسان و جهان است و طبیعتا در این بین، تحت‌الشعاع قرار گرفتن مکاتب و اندیشه‌های دیگر، اما نه لزوما از بین بردن آن‌ها. چه اینکه هر مکتبی غیر از «دین‌ حق»، بهره‌ای از حق دارد. به همین دلیل، شریعت محمدی (ص) منهدم کننده مکاتب، با زور و سلطه نیست؛ بلکه اکمل از همه، برتر از همه و مترقی‌تر از همه و البته منتقد، ناسخ و درگیر با وجوه ظالمانهٔ آنهاست. پس مطلوب نهایی، تسلیم شدن مردم جهان در برابر قدرت سخت اسلام نیست؛ چون: «أَنَّ إِمَامَتَنَا بِالرِّفْقِ وَ التَّأَلُّفِ وَ الْوَقَارِ وَ التَّقِیَّةِ وَ حُسْنِ الْخِلْطَةِ وَ الْوَرَعِ وَ الِاجْتِهَاد». 🔸«سیف» نقطه کانونی این «لیظهره» نیست؛ بلکه نقش قدرت نظامی: «الحدید فیه باس شدید... ولیعلم الله من ینصره ورسله» (حدید/۲۵) است و کاربردش برای «ولو کره المشرکون»؛ بخوانید: «به خاک مالیدن بینی استعمار و استکبار بین‌المللی». 🔹نکتهٔ اساسی آن است که ظهور دین حق، نسبی و تدریجی است و باید آن را به نسبت نقطهٔ اوجش -که همان ظهور تام قرآن و بقیةالله است- در یک «فرایند» دید، نه یک رویداد در لحظه‌ای از زمان و منقطع از پیش و پس. حضرت رسول چه در لحظات محاصره و غربت شعب ‌ابی‌طالب و چه در شیرینی پیروزی فتح مکه، بدون هیچ تفاوتی، در اوج تحقق غایت رسالتش بود؛ چون تحقق دین حق، به پیروی از آن است و حاکم کردن آن بر خود؛ لذا او، خود، اولین مومن است: «آمن الرسول بما انزل الیه من ربه والمومنون» (بقره/۲۸۵) 📎پ.ن۱: «هُوَ الَّذیِ اَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدی وَ دینِ الحَقِّ لِیُـظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّه» (توبه/۳۳) در سوره فتح در انتها به جای «وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ»، «وَکفَی بِالله شَهیداً» آمده است. 📎📎پ.ن۲: حدیث امام صادق (ع): «أَمَا عَلِمْتَ أَنَّ إِمَارَةَ بَنِی أُمَیَّةَ کَانَتْ بِالسَّیْفِ وَ الْعَسْفِ وَ الْجَوْرِ وَ أَنَّ إِمَامَتَنَا بِالرِّفْقِ وَ التَّأَلُّفِ وَ الْوَقَارِ وَ التَّقِیَّةِ وَ حُسْنِ الْخِلْطَةِ وَ الْوَرَعِ وَ الِاجْتِهَاد» (طبرسی، علی بن حسن، مشکاة الأنوار فی غرر الأخبار، ص ۸۹-۹۰، نجف اشرف، المکتبة الحیدریة، چاپ دوم، ۱۳۸۵ق) روبیکا: https://rubika.ir/hablollahir بله: https://ble.ir/hablollahir سروش: https://splus.ir/hablollahir 🆔 @Hablollahir
💠 ۲۲ بزرگتر از ۴ میلیون! 🔺ماجرای راهپیمایی پرهزینهٔ یک مهاجر 🖋 خانم ن.اخلاقی 🔹با پیگیری‌های خانم مدیر، ساعت ۶ صبح راه افتادیم به سمت مدرسه تا برای راهپیمایی، پلاکارد و پرچم‌ها را آماده کنیم. 🔸وسایل که آماده شد، راه افتادیم به سمت میدان ۱۵ خرداد. شعارهامون از همون داخل مترو شروع شد✊ و تا آخر راهپیمایی هم خسته نشدیم. خوشحال بودیم که: بعله؛ الحمدلله ما هم برای این انقلاب قدمی برداشتیم!☺️ 🔹بعد از راهپیمایی، رفتیم حرم، صحن حضرت زهرا (س) نماز خواندیم و نشستیم به صحبت کردن. تازه متوجه شدم خانم رضایی کلاس داشته و نرفته. 🔸پرسیدم: چه کلاسی داشتید؟ گفت: کلاس «حفظ خطبهٔ فدکیه» که تا آخر اسفند هم تموم میشه. 🔹گفتم: مگه امروز تعطیل نبود؟! گفت: نه؛ تعطیل نکردند! بهشون پیام دادم که امروز راهپیمایی هست، کلاس را لغو کنید؛ اما گفتند که کلاس لغو نمیشه و شما خودتون اولویت‌بندی کنید! من هم گفتم: اولویتم راهپیماییه! 🔸پرسیدم: حالا چی میشه؟! گفت: قانون کلاس اینه که اگر ۳جلسه شرکت نکنیم، حذف میشیم و دیگه اجازه شرکت نداریم. 🔹تازه فهمیدم قرار بوده هر کس کلاس را تا آخرش برود و خطبه را هم کامل حفظ کند، ۴میلیون تومان هدیه بگیرد! 🔸خانم رضایی علاوه بر اینکه اولویتش را راهپیمایی ۲۲بهمن قرار داد، کیک و ساندیس☺️ هم برای بچه‌هایی که تا آخر راهپیمایی مانده بودند آورده بود توی چفیه‌اش و تقسیم کرد بینشون. 🔹بلی؛ یک دختر مهاجر افغانستانی، به عشق شرکت در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب، قید ۴میلیون تومان هدیه‌ای را که کلی براش وقت گذاشته بود زد! 🔸هستند رضایی‌هایی که نه خمینی (ره) را دیده‌اند و نه حتی شناسنامهٔ ایرانی دارند، اما پای آرمان‌های او ایستاده‌اند؛ پای انقلابی که مرز ندارد. روبیکا: https://rubika.ir/hablollahir بله: https://ble.ir/hablollahir سروش: https://splus.ir/hablollahir 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌«فاجعه ۸ مهر یک جنایت و یک تخلف بود، رهبری فرمودند بدون هیچ ملاحظه‌ی احقاق حق شود» 🔍روایت از زبان در حجت الاسلام و المسلمین پ.ن: ۱۰ شهریور خبر تعرض فرمانده انتظامی به یک دختر در حین بازرسی منتشر شد و موجب خشم مردم شد که در نهایت به علت عدم شفاف سازی و پاسخگویی به موقع مسئولان به اعتراضات خیابانی ۸ مهر در انجامید و در آن عده‌ای از شهروندان بلوچ جان باختند. @okhowahmag
💠 هدایت؛ از دید ما تا افق خمینی (ره) 🔺درنگی در فهم رایج از رسالت جهانی حوزه و روحانیت 🖋 مهدی محمدآبادی ⏰ ۳۸۸ کلمه، ۲ دقیقه 🔹حضرت امام (ره) در «منشور روحانیت» می‌فرمایند: «یک مجتهد بايد زيركى و هوش و فراست هدايت يک جامعه بزرگ اسلامى و حتى غير اسلامى را داشته باشد.» (صحیفۀ امام، ج۲۱، ص۲۸۹) توصیف غریبی است؛ مجتهد را چه به هدایت جامعۀ غیراسلامی؟! 🔸با نگاه رایج، معلوم است که تا مردم شهادتین نگویند، از مجتهد کاری برنمی‌آید؛ پس حتما منظور امام (ره) از هدایت، «تبلیغ» و در نتیجه، «مسلمان‌سازی» است! 🔹اما جملات قبل و بعد، قاطعانه این احتمال را باطل می‌کند: «...اطلاع از كيفيت برخورد با اقتصاد حاكم بر جهان، شناخت سياستها و حتى سياسيون و فرمولهاى ديكته‌‏شدۀ آنان... از ويژگيهاى يک مجتهد جامع است ...حكومت، نشان‌‌دهندۀ جنبۀ عملى فقه در برخورد با تمامى معضلات اجتماعى و سياسى و نظامى و فرهنگى است.» (همان) 🔸جای‌جای متن، گویاست که امام (ره) می‌خواهد: «فقه و اجتهاد جنبهٔ عینی و عملی پیدا کند.» و اصلا تمام توطئه‌های استکبار برای این است: «كه ما نگوييم اسلام جوابگوى جامعه است‏(همان، ص۲۹۰). 🔹هر مقصدی، راه خود را دارد. وقتی هدف امام (ره) «خشكانيدن ريشه‌‏هاى فاسد صهيونيزم، سرمايه‌دارى و كمونيزم در جهان» است، طبیعی است که به‌جای مسلمان کردن مسیحیان، از خدا قدرت این را بخواهد: «كه نه تنها از كعبۀ مسلمين، كه از كليساهاى جهان نيز ناقوس مرگ آمريكا و شوروى را به صدا درآوريم.» (همان، ج۲۱، ص۸۱-۸۲) 🔸الگوی خمینی (ره)، رسول مکرم (ص) بود که قبول رهبری جامعۀ نوپای مدینه را به مسلمان شدن اکثریت یهودی و مشرک یثرب مشروط نکرد و در کنار اقلیت تازه‌مسلمان، امضای آنان را نیز پای منشور حکومت مدینه معتبر شمرد. حتی با قدرت گرفتن اسلام، باز بر «کلمۀ سواء» پای فشرد؛ یعنی نفی شرک و نفی سلطه (آل‌عمران:۶۴). 🔹۳۴ سال از صدور منشور روحانیت گذشت. راهبری جامعۀ غیراسلامی به کنار؛ آیا توجه به ضرورت‌های ادارۀ یک جامعۀ اسلامی متکثر، در حوزه‌ها فراگیر شده است؟ 🔸وقتی حتی در بین چهره‌های مطرح، کسانی: ✖️انقلاب را «فرقه‌ای» و نه «اسلامی» می‌دانند؛ ✖️در «همایش وحدت»‌ سخنرانی می‌کنند، اما اهل‌سنت را «برادر ناتنی» می‌شمارند؛ ✖️مراسم مذهبی را «مانور قدرت» در برابر اهل‌سنت می‌خوانند؛ ✖️از سنی‌هراسی، حتی با خبرسازی، باکی ندارند؛ ✖️با ایجاد ناامنی روانی در پی تضعیف مذهب رقیب هستند؛ ✖️تأمین نیازهای اولیهٔ انسانی را گرو مذهب می‌کنند؛ ✖️از جمعیت نمازگزار اهل‌سنت بیشتر نگرانند تا آمار بزهکاران... ❓تا عده‌ای به‌ نام انقلاب چنین می‌کنند، آیا می‌توان پذیرفت آمادهٔ انجام رسالت جهانی هستند؟! ما کجا ایستاده‌ایم؟ 📌روبیکا: https://rubika.ir/hablollahir 📌بله: https://ble.ir/hablollahir 📌سروش: https://splus.ir/hablollahir 🆔 @Hablollahir