#گزارش_تصویری
#شهادت_حضرت_فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها
#هادوی_تهرانی
⚫️ مجلس توسلی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) - دفتر معظم له - روز دوم - چهارشنبه (14 آذر ماه 1403) مصادف با 2 جمادی الثانی 1446
🔗 @hadavi_info
#گزارش_تصویری
#شهادت_حضرت_فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها
#هادوی_تهرانی
⚫️ مجلس توسلی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) - دفتر معظم له - روز دوم - چهارشنبه (14 آذر ماه 1403) مصادف با 2 جمادی الثانی 1446
🔗 @hadavi_info
#گزارش_تصویری
#شهادت_حضرت_فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها
#هادوی_تهرانی
⚫️ مجلس توسل به مناسبت شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و چهارمین سالگرد ارتحال والد معظم له - حسینیه مصباح الهدی- روز سوم - پنجشنبه (15 آذر ماه 1403) مصادف با 3 جمادی الثانی 1446
🔗 @hadavi_info
#گزارش_تصویری
#شهادت_حضرت_فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها
#هادوی_تهرانی
⚫️ مجلس توسل به مناسبت شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و چهارمین سالگرد ارتحال والد معظم له - حسینیه مصباح الهدی- روز سوم - پنجشنبه (15 آذر ماه 1403) مصادف با 3 جمادی الثانی 1446
🔗 @hadavi_info
🔰معرفی مجموعه هشت جلدی «فلسفه علم اصول فقه» و گزیدهای از انعکاس خبر انتشار این اثر در خبرگزاریها و پایگاههای خبری
✍️ مؤلف: آیت الله مهدی هادوی تهرانی
🏢 ناشر: نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
🔹این مجموعه به دو بخش «فلسفه علم اصول فقه» و «علم اصول فقه» تقسیم میشود که شرح کامل آن در همین کتاب آمده است.
💠 این اثر در هشت جلد تألیف شده است که عناوین مجلدات آن عبارت است از:
1️⃣ علم اصول از آغاز تا امروز
2️⃣ مبادی تصوری
3️⃣ مبادی تصدیقی مشترک
4️⃣ مبادی صدوری قرآن کریم
5️⃣ مبادی صدوری سنت
6️⃣ مبادی دلالی
7️⃣ مبادی تصدیقی مختص به حجت غیرلفظی
8️⃣ روش شناسی علم اصول فقه و تعامل علم اصول فقه با سایر علوم
👈 گزیدهای از انعکاس در رسانههای خبری
✅ خبرگزاری مهر
🌐 mehrnews.com/x36pfJ
✅ خبرگزاری ایبنا
🌐 ibna.ir/x6sQx
✅ خبرگزاری ایلنا
🌐 www.ilna.ir/fa/tiny/news-1554004
✅ خبرگزاری دفاع مقدس
🌐 defapress.ir/fa/news/703230/
✅ خبرگزاری ابنا
🌐 fa.abna24.com/story/1501322
✅ خبرگزاری حوزه
🌐 hawzahnews.com/xdcwq
✅ خبرگزاری رسا
🌐 rasanews.ir/003DwV
✅ خبرگزاری دفاع مقدس
🌐 www.taghribnews.com/fa/news/656373/
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
📍نقد و بررسی دیدگاههای مخالفان وجود اقتصاد اسلامی در حوزه علمیه/ اقتصاد اسلامی در بخش هنجاری علوم انسانی معنا پیدا می کند
🔻 آیت الله مهدی هادوی تهرانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم، مطرح کرد؛
🔹اسلام به عنوان یک مکتب اقتصادی هنجاری، ارزشهایی را معرفی کرده که بر اساس آنها بایدها و نبایدهای اقتصادی تعیین میشود. این ارزشها شامل رفاه عمومی و تعدیل ثروت است، به این معنا که همه افراد جامعه باید از حداقل رفاه برخوردار باشند و فاصله طبقاتی به حد قابل تحملی کاهش یابد. این بیانات اسلام ناظر به ارزشها و هنجارهاست و بهدنبال توصیف عملکرد اقتصادی نیست.
🔹از سوی دیگر، مکاتب اقتصادی مانند سرمایهداری و کمونیسم نیز بر اساس ارزشها و هنجارهای خاص خود عمل میکنند. سرمایهداری به تفاوت تواناییهای اقتصادی افراد باور دارد و این تفاوتها را در کسب درآمد مجاز میداند، در حالی که کمونیسم بر یکسان بودن نیازهای انسانها تأکید دارد و به همین دلیل به توزیع برابر منابع اقتصادی میان آنها معتقد است.
🔹کسانی که معتقدند اسلام اقتصاد ندارد و به موضوعاتی مانند عرضه و تقاضا اشاره میکنند، باید توجه کنند که این مسائل در بخش توصیفی علوم اقتصادی قرار میگیرند. اقتصاد اسلامی از بخش هنجاری و ارزشمحور خود تعریف میشود و این بخش است که باید اسلامی تلقی شود، نه توصیف رفتارهای اقتصادی.
🌐 متن گزارش: https://ihkn.ir/?p=38645
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#اقتصاد
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
#گفتگوی_اختصاصی
📍وظیفه در تزاحم احکام اسلام و قوانین حاکم بر کشورهای اسلامی چیست؟/ پذیرش مرزهای امروزی در دارالاسلام بر اساس عنوان ثانویه
🔻 آیتالله هادوی تهرانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی مفتاح مطرح کرد؛
▪️دارالاسلام به سرزمینی که اغلب جمعیت آن مسلمان و دارالکفر به سرزمینی که اغلب جمعیت آن غیر مسلمان باشد، اطلاق می شود؛ بنابراین اسلام به مرزی معتقد است که عقیدتی است نه مرز جغرافیایی به معنای امروزی. یعنی هر مسلمانی در هر جای دنیا با هر قومیت و ملیتی، فردی از امت اسلامی است
▪️در حال حاضر این سرزمین ها به لحاظ جغرافیایی به قطعاتی تقسیم شدهاند که تمامی کشورهای جهان در قراردادهایی آن را به رسمیت شناخته اند. با توجه به وجوب اجتناب از رفتارهایی که منجر به تخریب چهره اسلام می شود و با توجه به مفاهیم کلی مانند «المؤمنون عند شروطهم» و اصول عقلانی مانند «المؤمن إذا وعد وَفَى» که برضرورت وفای به عهد تاکید دارند، الزام به رعایت قراردادهای بینالمللی تحت عنوان ثانوی اثبات می شود.
▪️در مواردی که تزاحم در حوزه امور اجتماعی و روابط بینالملل رخ میدهد، تشخیص اهم بر عهده ولی فقیه است؛ یعنی اگر در شرایطی قرار بگیریم که انجام احکام اولیه اسلامی در تزاحم با تعهداتی است که پایبندی به آنها ضروری می باشد، باید میان این دو تزاحم تصمیمگیری شود. ولی فقیه باید با بررسی دقیق جوانب و حتی مشورت با کارشناسان، اولویت را تعیین کند.
🌐 متن گفتگو: https://ihkn.ir/?p=38762
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فقه_مقاومت
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔@meftahandishe_com