eitaa logo
اصالت اندیشه
227 دنبال‌کننده
626 عکس
255 ویدیو
39 فایل
یادداشتهای‌پراکنده‌ و فرسته‌های جالبی که به چشمم میخورد سیدهادی‌حسینی‌اصل محصل دروس خارج حوزوی کارشناس ارشد مشاوره خانواده هم‌بنیانگذار و مدیر شتابدهنده استعداد اوجمان owjeman.ir @hoseini_asl http://eitaa.com/joinchat/2295201792Cf031f5dd86
مشاهده در ایتا
دانلود
۲۶ آبان حضرت آقا: تشویق جوانان نخبه به مهاجرت از کشور خیانت است. ۶ آذر صدور حکم محکومیت قطعی مدیرعامل دیوار به جرم زمینه سازی فحشا ما 😳 نخبه ها 🏃🏻‍♂ گوگولیها😴 ...ها 😎 @hadihoseiniasl
🌹الفبای کسب و کار در علوم انسانی 🌹با تدریس آقای دکتر مصطفی شاه بوداغیان 🌹دوشنبه 8 آذر و جهارشنبه 10 آذر ساعت 15 🌹نشانی ورود مهمانان Skyroom.online/ch/jatt/orangeclass با معرفی ما آگاهی را هدیه دهید 👈 🆔 @TTCIRI
هدایت شده از  محمد مطهری
«فیلترینگ تلگرام» در خدمت «ولنگاری» فضای مجازی محمد مطهری خلاصه یادداشت («متن کامل» در سه بخش در سه پست بعدی آمده است) 🔹از نظر یک انسان ساده‌اندیش، هر فرد مخالف فیلترینگ تلگرام، نه فقط نسبت به ترویج مفاسد اخلاقی بی‌‌‏‌قید است، بلکه غافل از تهدیدات امنیتی و توطئه‏‌های دشمن و نیز بی‌اعتنا به تولیدات داخلی است. 🔹 مسدودسازی تلگرام بر خلاف نظر و قصد عاملانش، تبعات ضد اخلاقی، ضد مردمی و ضد امنیتی مهمی در پی داشته و پروژه فضای مجازی «وِل» را ناخواسته به خوبی پیش برده است. هفت پیامد مصیبت‌بار «فیلتر کردن تلگرام» از این قرار است: ۱. ترویج فساد در میان متدینان افراد و خانواده‌های متدینی که خود را از آسیبهای غیراخلاقی فضای مجازی حفظ کرده بودند برای استفاده ناگزیر از تلگرام، به فیلترشکن و پروکسی رو آوردند؛ فیلترشکن‌هایی که خارج از اراده کاربر، گاهی تصاویر نامناسب روی صفحه پرتاب می‌کنند و پروکسی‌هایی که به اجبار افراد را عضو کانالهای فاسد خود می‌کنند. این امر باعث شد گاهی قبیح‌ترین هرزه‌نویسی‌ها و هرزه نگاری‌ها، به حلق خانواده‌های متدین خورانده شود که در نوع خود بی‌سابقه است. ۲. اخراج مؤدبانه حزب‌اللهی‌ها از صحنه پس از فیلترینگ تلگرام، بسیاری از جوانان حزب‌اللهی که با تعصب و انگیزه خاصی از مواضع انقلاب دفاع کرده و می‌کنند به یک‌ باره صحنه تلگرام را ترک گفتند و فضا برای انتقادهای یک‌طرفه و بی‌پاسخ در گروه‌های تلگرامی فراهم شد و در نتیجه این فضا که بیشترین نیاز را به «تبیین» دارد به حال خود رها شد. طبعا نباید انتظار داشت که کسانی که در تلگرام و کلاب هاوس فعالند برای یافتن پاسخ پرسشهای خود در ایتا و سروش جستجو کنند. ۳. آموزش قانون‌شکنی همگانی قبل از مسدودسازی تلگرام، یک کودک ایرانی تا وقتی که می‌خواست میزان بی‌قانونی در کشور خود را درک کند عمرش از حدود پانزده سالگی گذشته بود. با فیلترینگ تلگرام از کودک هفت ساله تا پیرمرد نود ساله به سراغ فیلترشکن رفتند و در واقع قانون کشور به شکلی گسترده ملعبه همگان شد. ۴. تضعیف حاکمیت وقتی در کشوری اکثریت مردم و حتی مسئولانش یک قانون را به هیچ می‌گیرند متضرر اصلی نظام آن کشور است که نه تنها نزد مردم کشور خودش، بلکه در میان سایر کشورها هم خفیف می‌شود، امری که التیام آن شاید سالها طول بکشد. ۵. افزایش تهدیدات امنیتی بر خلاف تصور طراحان فیلترینگ که تلگرام را عامل مهمی در ناآرامی‌ها می دانستند، فیلترینگ کمکی به کاهش اعتراضات اجتماعی نکرد و بلکه نتیجه عکس داد. اعتراضات محدود و کم‌تلفات دی ماه ۹۶ در زمانی صورت گرفت که تلگرام فیلتر نبود در حالی که حوادث بسیار شدیدتر آبان ۹۸ در زمان فیلترینگ تلگرام اتفاق افتاد. اساسا مسدود کردن محبوب‌ترین پیام‌رسان در یک کشور، خودش اقدام ضد امنیتی است زیرا نوعی بازی کردن با اعصاب مردم است که انفجار آن، نیاز به جرقه‌ای مثل بی‌تدبیری در قضیه افزایش قیمت بنزین دارد. ۶. هدیه به مراکز جاسوسی بسیاری از فیلترشکن‌ها ابزار جاسوسی بوده و اطلاعات را تخلیه می‌کنند. فیلترکنندگان تلگرام، نصب لااقل ۲۰۰ میلیون فیلترشکن در تلفن‌های همراه ایرانیان را به بیگانگان هدیه دادند و البته ابعاد مخرب نصب این فیلترشکن‌ها فراتر از این است. ۷. به لجاجت کشاندن مردم اکثریت بسیار بالای مردم با فیلترینگ سایتهای ضد اخلاقی و یا ضد اسلامی هیچ مخالفتی ندارند ولی مسئولان خود بهتر می دانند که اکثریت قاطع همین مردم با مسدودسازی تلگرام به شدت مخالف بوده و در مسائل کسب و کار و فعالیت‌های دیگر به آن نیازمندند. اصرار بر فیلترینگ تلگرام بدون دلیل قانع‌کننده، مانند تعطیلی برنامه نود، مردم مخصوصا جوانان را به لجاجت می‌کشاند. 🔸واقعا هنر می‌خواهد که با حرکتی به نام «فیلترینگ تلگرام»، این همه دستاورد را یکجا به ارمغان بیاوری: فساد اخلاق برای متدینان، اخراج از صحنه «تبیین» برای جوانان حزب‌اللهی‌، نهادینه کردن قانون‌شکنی برای کودکان، خفیف شدن برای حاکمیت، اطلاعات برای سازمانهای جاسوسی، ناامیدی برای نخبگان و خطر امنیتی برای کشور همزمان با به لجاجت کشاندن مردم. ظاهرا در باب فضای مجازی، مفهوم «مدیریت کردن» با «قلدری کردن» خلط شده است. 🔹 آینده هر طرح ناپخته‌ای درباره پیام‌رسانهای اجتماعی از هم اکنون روشن است: حضور اینترنت ماهواره‌ای استارلینک (یا شبیه به آن) در خانه اکثر ایرانیان ظرف چند سال آینده، یعنی اینترنت «ولِ ول» که در کمتر کفرستانی پیدا می‌شود و در بحرانهای امنیتی هم قابل مسدود کردن نیست. پیامبر(ص) چه زیبا و عمیق فرمود: «پس از بت پرستیدن، آنچه به من نهی کرده‌اند در افتادن با مردم است». 🔻کانال محمد مطهری در ایتا و تلگرام: eitaa.com/m_motahari t.me/m_motahari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا برجامی که قرار بود تو کتابهای درسی بیارن و جشن بگیرن دیگه ازش خبری نیست؟ پاسخ حکیمانه مشاور خانواده 😜 دکتر رو بشنویم @hadihoseiniasl
بیخود نیست که فرموده شده : نعمتان مجهولتان، السلامه و الامان برای شفای همه بیماران و ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا دعا بفرمایید @hadihoseiniasl
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 یک فیلم زیبای ایرانی! 🎥 عمران خان، نخست وزیر پاکستان این فیلم کوتاه به کارگردانی محمدرضا خردمندان رو در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: یک فیلم کوتاه و زیبای ایرانی! @hadihoseiniasl
🔹دروغ بنویسم؟🔹 یکی از فرزندان حاج آقا حسین قمی می خواست شناسنامه بگیرد. در کربلای معلی به کنسولگری مراجعه نموده بود و سه سالی هم شاید از بلوغش گذشته بود. برای فرار از نظام وظیفه می خواست سنش را کمتر از حد بلوغ بگیرد. کنسول گفته بود چون شما بالغ نیستید باید ولی شما بنویسند تا ما شناسنامه برای شما صادر کنیم. به مرحوم آقا اظهار کرد: چون من سن خود را کمتر گفته ام به کنسولگری دستور دهید برای من شناسنامه صادر نمایند. آقا خیلی عصبانی شد و فرمود: من دروغ بنویسم تا تو کاغذ را برای آن کنسول ببری؟ خاک بر سرت آقا حسین که تو خودت را مرجع مردم می دانی و مردم هم تو را نایب امام می دانند، دروغ می گویی! فرمودند: اگر من صد پسر داشته باشم و آنها را دم توپ بگذارند، یک دروغ نخواهم گفت، چون دروغ گفتن من ضرر به اسلام می زند، ولی از بین رفتن آنها ضرری به اسلام نمی زند. 📚 عنصر فضیلت و تقوی، عباس حاجیانی دشتی، ج ۱، ص ۸۵ - ۸۶ @hadihoseiniasl
دکتر قریب، پدر طب اطفال ایران توسط موسس حوزه! من بسیار بسیار علاقه داشتم طبیب شوم ولی پدرم اصرار داشت که خیر، باید بروی قم و وارد حوزه علمیه بشوی. می‌گفت: اگر بخواهی طب بخوانی می‌روی فرنگ و کم‌کم می‌افتی توی کارهای خلاف شرع و… این بگومگو در خانه و خانواده ما شدید شد. وقتی که به بن بست رسیدیم، من به ایشان پیشنهاد دادم: آیا می‌پذیرید برویم پیش آقا شیخ عبدالکریم، هرچه ایشان فرمود همان را انجام بدهیم؟ ایشان پذیرفت. من با این که این پیشنهاد را دادم، ولی یک درصد هم احتمال نمی‌دادم آقا با خواست و آرزوی من هماهنگی داشته باشد و بفرماید که من طب بخوانم. با این حال مأیوسانه با پدرم آمدیم قم، رفتیم منزل آقا. به محض این که نشستیم... ادامه مطلب 👇🏻 https://eitaa.com/owjeman/200 🔻🔻🔻🔻🔻 @owjeman owjeman.ir
📌 شیخ عبدالکریم حائری و دکتر محمد قریب آقای دکتر قریب، به مرحوم والد [آیت‌الله سید محمد محقق داماد] علاقه و ارادت عجیبی داشت. این علاقه و دوستی از روزگار جوانی والد سرچشمه می‌گرفت. ایشان در دوران جوانی برای تبلیغ به روستایی می‌رود که از آنِ آبا و اجداد همین آقای دکتر قریب بوده و از آن جا این علاقه و دوستی صورت می‌بندد. [دکتر قریب تعریف می‌کرد:] من به جدّ شما، مرحوم حاج شیخ عبدالکریم، پس از دیداری که بسیار برای من سرنوشت‌ساز بود، ارادت و علاقه شدید پیدا کردم. من پس از تحصیلات مقدماتی به مرحله‌ای رسیدم که می‌توانستم رشته‌ای را برای ادامه تحصیل برگزینم. بسیار بسیار علاقه داشتم طبیب شوم و در طب تخصص پیدا کنم. پدرم اصرار داشت که خیر، باید بروی قم و وارد حوزه علمیه بشوی. خیلی دوست داشت من طلبه بشوم. چون ما خانواده مذهبی بودیم و به شدت پای‌بند به مسائل دینی و انجام فرائض، پدرم نمی‌توانست بپذیرد من به فرنگ بروم. می‌گفت: اگر بخواهی طب بخوانی می‌روی فرنگ و کم‌کم می‌افتی توی کارهای خلاف شرع و… این بگومگو در خانه و خانواده ما شدید شد. از یک طرف اصرار پدر بر این که باید درس طلبگی بخوانی و از یک سوی پافشاری من که خیر، من به طب علاقه دارم و دوست دارم در این رشته ادامه تحصیل بدهم. وقتی که به بن بست رسیدیم، من به ایشان پیشنهاد دادم: آیا می‌پذیرید برویم پیش آقا شیخ عبدالکریم، هرچه ایشان فرمود همان را انجام بدهیم؟ ایشان پذیرفت. من با این که این پیشنهاد را دادم، ولی یک درصد هم احتمال نمی‌دادم آقا با خواست و آرزوی من هماهنگی داشته باشد و بفرماید که من طب بخوانم. با این حال مأیوسانه با پدرم آمدیم قم، رفتیم منزل آقا. به محض این که نشستیم، پدرم رو کرد به آقا و گفت: آقا! من دوست دارم این بچه من بیاید قم خدمت شما و درس طلبگی بخواند؛ ولی خودش اصرار دارد و مایل است که درس طب بخواند. چون به توافق نرسیدیم، قضیه به این جا ختم شد که بیاییم محضر شما، هرچه شما بفرمایید عمل کنیم. تا صحبت پدرم تمام شد، یک مرتبه آقا بلند شد و آمد مرا بوسید، رو کرد به پدرم و فرمود: نه تنها جایز، بلکه واجب است که ایشان طب بخواند. خدا، به اندازه کافی طلبه رسانده و اکنون یک سری متقاضی داریم؛ جواب کرده و نپذیرفته‌ایم. من از این فرمایش آقا بسیار خوشحال شدم و با یک دنیا شور و شوق، محضر ایشان را ترک کردیم. و اکنون هرچه خدمت می کنم، ثواب آن را به روح بلند آقا تقدیم می‌کنم. 📚 منبع: مجله حوزه، شماره 125، مصاحبه با آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد به نقل از کانال تلگرامی تاریخ شفاهی حوزه پ ن: قرائت دعای کمیل با صدای مرحوم دکتر قریب را اینجا گوش کنید 🔻🔻🔻🔻🔻 @owjeman Owjeman.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وقتی فهمیدم، درباره حضرت فاطمه (س) به من دروغ گفته‌اند، دلم شکست. 👈 سخنان جالب خانم امی (زینب) هوجکینس بانوی مستبصر انگلیسی درباره شهادت بی‌بی @hadihoseiniasl
فتنه تحریم ساز... @hadihoseiniasl
202030_911373298.pdf
1.53M
شرح ماجرا مروری بر دیدگاههای حضرت آیت الله العظمی خامنه ای پیرامون فتنه ۸۸ @hadihoseiniasl
🔰 استاد ابوالحسنی منذر (ره) 1⃣ به خاطر دارم در بحبوحۀ جنگ تحمیلی ایران و عراق، یکی از خبرنگاران «ضدّ انقلاب» ایرانی در خارج از کشور، مصاحبه‌ای با آقای رضا قطبی ترتیب داد. آقای قطبی، منسوب نزدیک فرح پهلوی و هم‌بازی دوران کودکی اوست که در اوج حکومت استبدادی شاه مخلوع، به پست مهمّ ریاست رادیو تلویزیون گمارده شده بود. نفوذش در رژیم سابق به حدی بود که به قول احمد مسعود انصاری، متن مشهوری را که شاه در بحبوحه انقلاب اسلامی (به عنوان دریافت و قبول پیام انقلاب ملت) از رادیو خواند توسط همین قطبی و دوستانش تهیه و به گردن اعلی‌حضرت! گذاشته شد. هدف از قرائت آن نوشتۀ «سوپاپ‌گون!»، ظاهراً مهار امواج طوفندۀ انقلاب بود که «از قضا، سرکنگبین صفرا فزود» و آن نوشته، در تاریخ، تنها داغ باطلی بر پیشانی شاه، و مُهر تأییدی بر حقانیت قیام ملت بر ضد نظام ستمشاهی شد! بیچاره شاه، هم پیاز را خورد و هم چوب دراز را! ازهمین‌رو نیز محمدرضا پس از آن ماجرا همواره از قطبی سخت دلخور بود که داستان خوشمزه‌اش را باید در خاطرات آقای احمد مسعود انصاری، بخش مربوط به اقامت شاه در مراکش، و ابلاغ سلام قطبی توسط فرح به شاه، خواند و خندید. 2⃣ باری، جناب قطبی به علت وابستگی آشکار و شدید به رژیم پهلوی، در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ملت، چاره‌ای جز فرار به خارج از کشور ندید و در نتیجه، پس از آن همه شوکت و مکنت، آوارۀ جهان شد. با این سوابق طبعاً پیداست نباید دل خوشی از انقلاب و رهبران آن، که موجب دربه‌دری و بی‌خانمانی او و بستگان و یارانش شده بودند، داشته باشد. 3⃣ خبرنگار مزبور، با شناختی که از ضدّیت طبیعی قطبی با رهبران نظام اسلامی داشت، از سران حکومت وقت ایران (رئیس‌جمهور و نیز رئیس مجلس شورای اسلامی که فرماندهی کل قوا را از سوی امام خمینی برعهده داشت) با لحنی توهین‌آمیز یاد کرد و اصرار داشت از قطبی نیز مطالبی بر ضدّ آنها بگیرد. اما قطبی از این امر طفره می‌رفت و زمانی هم که اصرار خبرنگار را دید، با لحنی قاطع (قریب به این مضمون) به او گفت: ببین عزیز من! ما در شیوۀ حکومت‌داری با سران فعلی حکومت ایران اختلاف نظر داریم و اختلافمان، کم هم نیست. چندی ماها در ایران سر کار بودیم و طبق سلیقه و دیدگاه فکری و سیاسی خویش، به نظر خود، کشور را اداره کردیم، بعد هم با انقلابی که رخ داد معلوم شد مردم ما را نمی‌خواهند و ناچار ایران را ترک گفتیم. حالا به جای ما، اینها سرکارند و در شرایط حساس کنونی که کشور شدیداً گرفتار تجاوز دیکتاتوری خون‌آشام (صدام) است، به شیوّۀ خود، سرسختانه مشغول دفاع از مرزهای کشورند. اینها در حال حاضر، مظهر و نمایندۀ ملت و کشور ایران به‌شمار می‌روند و مخالفت ما به آنها،  نباید به گونه‌ای باشد که به نفع دشمن متجاوز خارجی تمام شود؛ بنابراین تو حق نداری به آنها توهین کنی! حرفت را بزن و توهین نکن! ببینید، وقتی که فردی چون قطبی، با آن سوابق، به ملاحظۀ منافع ملّی کشورش، در چنان موقع حساس، چنین پختگی و انصافی از خود نشان دهد، تکلیف دیگران کاملا معلوم است!.... به نقل از کانال اسرار تاریخ @hadihoseiniasl
🔷 مسئله‌ای به نام معیشت طلبه‌ها ✅ این سال‌ها مسئله‌ی معیشت طلبه‌ها به یک دغدغه‌ی مهم برای مسئولان حوزه‌ها تبدیل شده است. رئیس حوزه‌های علمیّه شهریّه‌ی طلبه‌ها را کم‌تر از دو میلیون و حق‌التدریس اساتید حوزه را کم‌تر از چهار میلیون در ماه اعلام کرده و گفته‌اند این دریافتی فرسنگ‌ها با تأمین نیازهای اولیّه‌ی زندگی فاصله دارد. برای درک بهتر این شرایط بد نیست نگاهی به معیشت روحانیان مسیحی بیاندازیم: 📌 انتخاب شغلِ کِشیش بعد از تحصیل رایگان در آکادمی‌های کلیسایی ممکن است. اگر کسی متقاضی شغل کشیشی باشد بعد از این که با درخواست او موافقت شد، لازم است برای مدّتی معیّن در این کالج‌ها درس بخواند. در این مدّت او از خوابگاه و تحصیل رایگان برخوردار است، ولی بابت تحصیل هیچ دستمزدی دریافت نمی‌کند. پس از اتمام تحصیل او می‌تواند تصمیم بگیرد به زندگی طبیعی برگردد و یا به شغل کشیشی وارد شود. البته در این میان شرط سنی ۱۷ تا ۵۵ سال باید در نظر گرفته شود. 📌 بر اساس تحقیقی که دانشگاه جرج تاون در سال ۲۰۱۷ انجام داده است، کشیشان مسیحی در قبال شرح وظایفی چون " تبلیغ، موعظه، شنیدن اعتراف، برپایی مناسک کلیسایی، حضور در کنار بیماران و برگزاری آئین‌های گورستانی" به صورت میانگین 45593 دلار در سال درآمد مشمول مالیات دارند. البته کشیشان مرد در مرحله‌ی اسقفی می‌توانند انتظار درآمدی برابر با 75355 دلار را در سال داشته باشند. این درآمد بویژه برای اسقفان با توجّه به شرایط ویژه‌ی زندگی مجردی در نزد کاتولیک‌ها شایسته‌ی توجّه است. 📌 یک نظرسنجی که در کلیسای انجیلی لوتری در سال ۲۰۱۳ در آمریکا انجام شد، میانگین حقوق روحانیان لوتری بین 45666 تا 79433 دلار در سال است. البته در منصب‌های کلیسایی چیزی به نام اضافه‌کار وجود ندارد و یک کشیش که اداره‌ی پنج کلیسا را بر عهده دارد، از نظر دستمزد هیچ تفاوتی با کشیش دیگری که تنها یک کلیسا را اداره می‌کند را ندارد. 📌 ای جی بوید، الاهیدان مسیحی، در وبلاگ خود شرایط دستمزد کشیشان را خوب توصیف می‌کند و می‌نویسد که کشیش‌ها از استاندردهای بالاتری نسبت به دیگر شهروندان برخوردارند و می‌توانند در آپارتمان‌های زیباتری زندگی کنند و از استرس کم‌تری برای تأمین نیازمندی‌های اولیّه زندگی برخوردار باشند و ساده‌تر و بیش‌تر از زندگی لذت ببرند. 📌 این دستمزدها به تمامی از طرف کلیسا پرداخت می‌شوند. کلیسا هیچ سهمی از بودجه‌ی عمومی کشور ندارد و تنها با تکیه بر موقوفات، نذرها، کمک‌های دلبخواهانه‌‌ی مردمی، و درآمدهایی از قبیل انتشارات، مدرسه‌ها، کالج‌ها، و دانشگاه‌های غیر انتفاعی خود، کشیش‌های و کارمندان خود را تأمین می‌کند. البته هیچ دولتی نمی‌تواند کلیسا را از آن‌چه به او تعلق دارد محروم کند. ✅ به عنوان یک طلبه‌ی کوچک، معتقدم حوزه‌های علمیّه اگر موقوفات خود را از دولت پس بگیرند، هیچ نیازی به استفاده از بودجه‌های عمومی ندارند. با این کار هم می‌توان طلبه‌ها را از چالش تأمین ضرورت‌های اولیّه‌ی زندگی رها کرد و هم برنامه‌های علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیّه را به خوبی مدیریّت کرد. استفاده از بودجه‌های دولتی برای حوزه‌های علمیّه بیش از آن‌که مفید و گره‌گشا باشد، مسئله‌ساز و چالش‌برانگیز است. مهراب صادق‌نیا ۱۴۰۰/۱۰/۱۴ @sadeghniamehrab https://t.me/sadeghniamehrab
چرا مهم است؟ @hadihoseiniasl
هدایت شده از بر پا
حجةالاسلام محمد طهماسبی، فارغ التحصیل فیزیک دانشگاه خواجه نصیر، استاد معارف دانشگاه شریف: دوسال قبل در کلاس انقلاب دانشگاه شریف، یکی از دانشجویان گفت که درصد خیلی کمی از مردم روزه می‌گیرند، چرا روزه‌خواری علنی ممنوعه؟ گفتم اینطور نیست. ببینید دم افطار چقدر ترافیک می‌شه، اما بعد از افطار خیابانها خلوت می‌شوند. یکی گفت دلیل نمیشه. گفتم اگر سحرها نگاه کنید، چراغ اکثر منازل روشه یکی گفت: این دلیل نمی‌شه، چراغ منزل ما همیشه روشنه! گفتم در همین دانشگاه شریف اکثر دانشجویان و اساتید مذهبی هستند؛ در نمازجماعت ظهر دانشگاه حدود ۱۲۰۰ نفر شرکت می کنند. اما جو حاکم به نحوی است که گمان می‌شود اکثریت با غیر مذهبی‌هاست. و لذا بسیاری از افراد بخاطر همرنگی با محیط، بروزات مذهبی ندارند. برای همین خیال می‌کنید اکثرا مذهبی نیستند درحالیکه حتی بسیاری از کسانی که پوشش مناسب ندارند مذهبی‌اند و عبادات را انجام میدهند یکی دیگه گفت: افرادی که پیش شما می‌آیند مذهبی هستند. ما بین بچه‌ها هستیم، اینطور نیست. گفتم آمار وزارت علوم نشان ‌می‌دهد که ۶۷٪ دانشجویان شریف به‌طور منظم نماز می‌خوانند و کسانی که اعتقادات مذهبی دارند بالای ۹۰ درصدند. یکی گفت: حتماً رفتند از مسجد دانشگاه آمار گرفتند! یکدفعه یک نفر با اعتمادبه نفس گفت: اصلاً بیایید از همین کلاس به عنوان نمونه بگیریم! یک تحدی برای بحث بود. گفتم باشه، کاغذ بین خودتان پخش کنید و محرمانه بنویسید که روزه هستید یا نه و چند نفر از خودتان با نظارت بقیه بشمرید. نتیجه بود: ۳۱ نفر از ۴۴ نفر روزه بودند! یعنی بیش از ۷۰% کلاس! نتیجه‌ای که فکر می‌کنم برای همه‌ی کلاس غیر منتظره بود. جالب این بود که بعد از این آمار، تازه دانشجویان موافق شروع به حرف زدن کردند و یکی هم گفت چرا کسی کاری به این روزه‌خواری‌های علنی در دانشگاه نداره؟! تاقبل از نظرسنجی، روزه دارها فکر می‌کردند در اقلیتند و ساکت بودند اما آن چند نفری که مخالفت می‌کردند،خود را اکثریت مطلق می‌دانستند. بعدا یکی دیگر از اساتید معارف دانشگاه به من گفت که شنیدن این قضیه برایم عجیب بود، لذا هفته بعدش در کلاس خودم همین نظرسنجی را انجام دادم و نتیجه همین بود! فضای مجازی، به‌خصوص توئیتر، فضای واقعی جامعه نیست؛ بلکه قشر مخالف اسلام و جمهوری اسلامی عمدتاً در این فضا فعالند و به‌خاطر این غلبه در ابراز نظر و حملات بی محابا و فحاشی، جرأت بسیاری از افراد مؤمن در این محیط برای ابراز نظر مؤمنانه کم شده. و در نتیجه باور آن مخالفین به این‌که اکثریت هستند هم تقویت شده! این جدا از اپوزوسیون خارج نشین، ربات‌ها، نیروهای منافقین و روزمزدهایی است که شغلشان حملات در فضای مجازی است. عموم مردم ایران دیندارند، شب‌های قدر، اعتکاف‌ها و عزاداری‌ها، نشانه‌هایی از آنند. @mosabere @ali_mahdiyan
الجزایری های عاشق پاریس🔹 📢 دکتر فیاض زاهد 🔸 امسال تابستان با خانواده مان در بروکسل، در میدان گراند پالاس دور می زدیم، به دو دختر برخورد کردیم. یکی شان با حجاب بود و دیگری بی حجاب. 🔸 پرسیدیم: کجایی هستید؟ 🔸 گفتند: الجزایری. 🔸 از ما سؤال کردند، ما هم گفتیم: ایرانی هستیم. 🔸 هر دو پلیس بودند. در تعطیلات به بروکسل آمـده بودند. من از آنکه روسری داشـت، پرسیدم که آیا در اداره روسری می گذاری؟ 🔸 گفت: نه در اداره بی روسری هستم ولی از اداره که تعطيـل می شوم روسری می گذارم. 🔸 از ما پرسیدند: شما کجا می روید؟ 🔸 ما گفتیم: به پاریس می رویم. 🔸 هر دوی آنها به یک باره گفتند: شهر فرشتگان. 🔸 گفتم: من خیلی از پاریس خوشم نمی آید. 🔸 ولی آنهـا گفتند: خداوند همه ی زیبایی ها را به پاریس داده است، ما عاشق پاریس هستیم. 🔸 من گفتم: شما چرا این حرف را می زنید، شما که الجزایری هستید؟ 🔸 آنها پاسخ دادند: اكثريت الجزایری ها عاشق پاریس هستند. 🔸 ناخواسته ناراحت شدم. به هتل که رفتیم به همسرم گفتم: حس بدی پیدا کردم. بیش از یک میلیون الجزایری در مبارزه ی با استعمار فرانسه کشته شدند، برای نسل من FLO، سازمان آزادی بخش الجزایر، آقای بن بلا و هواری بومه دین، بت بودند. بعد یاد ژاک شیراک افتادم که وقتی به الجزایر رفت، مثل یک پیامبر از او استقبال کردند. 📚 منزلت آموزش، گفتگو با دکتر فیاض زاهد، ناشر: مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، ص ۸۹ - ۹۰ کانال تلگرامی خوشه چین @hadihoseiniasl
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ممکن است برایند محتوای این کلیپ برای شما مورد پسند باشد یا نباشد ولی انچه مهم است، اهمیت خلاقیت است، همان حلقه مفقوده کارهای فرهنگی ما! @hadihoseiniasl
پسرک فلافل فروش، امشب میهمان دارد... در شب زیارتی سیدالشهداء علیه السلام مادر تازه درگذشته شهید مدافع حرم را با ذکر یک فاتحه بدرقه کنیم @hadihoseiniasl
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلاس دینی امام موسی صدر چگونه بود؟ حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها مبارک @hadihoseiniasl
استارتاپ امام خمینی😊 خلاصه هیچ وقت دیر نیست @hadihoseiniasl
میلاد امیرالمؤمنین، قائد الغر المحجلین، یعسوب الدین، اسدالله الغالب، غالب کل غالب، ابوتراب، زوج البتول، مصدر الغرائب، اصل القدیم، رئیس‌الموحدین، فریدالدهر، وصی رسول، ابوالیتامی و المساکین، امیرالنحل، امیرالبرره، امام الابرار، الکرار، باب الله، تالی کتاب الله، حیدرة، علی مبارک باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙روضه خوانی آیت الله العظمی جوادی آملی برای حضرت زینب سلام الله علیها 🏴 🆔@daftar_ayatollah_javadi_amoli
َhttp://www.doctv.ir/program/159652 مستند روان مدرن این مستند به تاریخچه ای از علم در ایران و جهان و مشکلات و معضلات ترجمه متون روان شناسی به فارسی و بومی سازی آنان می پردازد. کارگردان : میثم جهان بین @hadihoseiniasl