eitaa logo
📚 حدیث شیعه 📚
307 دنبال‌کننده
176 عکس
70 ویدیو
9 فایل
ـــــــــلامـ 👋 🌺 بہ‌کانال‌ماخوش‌اومدین. 🌺 اینجامےتونےاطلاعاتـــــ‌دینےومذهبے‌خودتوبالا ببری. 🌺 مابادقتـــــ‌وحوصلہ،سعےمےکنیمـ مطالبےرو بارگزاری‌کنیمـ‌کہ‌درعین‌سادگےو روان‌بودن،مہم‌و کاربردی‌همـ‌باشن. مدیر: @saeedsadat با احترام، تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 اهداف سفیانے 🔹درباره انگیزه سفیانی، علاوه بر ارضای غریزه قدرت طلبی و سلطه جویی، که در طبیعت چنین انسان جنایت کار و پلیدی است، دو احتمال وجود دارد که این دو را می‌توان از نوع اقدامات او به دست آورد: 1⃣ کشتار شیعیان: 🔸در روایات متعددی، به این انگیزه اشاره شده است. در روایتی از امام باقر علیه السلام نقل شده: 🔹... فإنّ حنقه و شرهه إنّما هی علی شیعتنا... 🔸... خشم و کینه او تنها متوجه شیعیان ماست و تنها بر کشتن آن‌ها حریص است.... 🔹کشتار شیعیان و اقدامات خشن و بی رحمانه سفیانی در سرزمین‌های شیعه نشین، دست کم به یکی از این دو انگیزه می‌تواند باشد: 🔸الف) تعصبات کور مذهبی که بر اساس آن، شیعه، فرقه ای کافر، بدعت گذار و منحرف، تلقی می‌شود. 🔹ب) از آن جا که تفکر شیعی، یکی از جدّی ترین موانع در مقابل ظالمین است و مقاومت جدّی در برابر زیاده خواهی‌های آنان، از این تفکر نشأت می‌گیرد، و از سوی دیگر، این تفکر در حال گسترش به سایر مناطق دنیاست، لذا حرکت سفیانی، شکل می‌گیرد، تا این مانع بزرگ، برداشته شود. 🔸در روایتی، به رفتن سفیانی به سمت روم، برای مقابله با حرکت خراسانی اشاره شده است، که می‌تواند مؤیّد این فرضیه باشد؛ امام صادق علیه السلام در این باره فرمودند: 🔹و یذهب الی الروم لدفع الملک الخراسانی و یرجع منها متنصراً فی عنقه صلیب. 🔸او برای مقابله با حکومت خراسانی، به روم می‌رود و در حالی که به مسیحیت گرویده و صلیبی بر گردن دارد، از آن جا باز می گردد. 🔹اگر انگیزه اصلی سفیانی را، مقابله با شیعیان بدانیم، حمله او به عراق، پیش از حمله به مکه و مدینه، کاملاً معقول و موجه خواهد بود. 2⃣ جلوگیری از نهضت جهانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه: 🔸سفیانی، برای کشتار شیعیان، و پیش گیری از نشر فرهنگ شیعی، قیام خود را آغاز می‌کند و به عراق که از مراکز مهم شیعه و در آینده مرکز حکومت جهانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است، حمله می‌کند. 🔹پس از حمله به عراق، از حضور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، در مدینه اطلاع می‌یابد، و به همین دلیل، برای قتل آن حضرت، سپاهی را به مدینه گسیل می‌دارد، و با حرکت امام علیه السلام به سوی مکه، وی نیز سپاه خود را به جانب مکه می‌فرستد. @hadise_shia
منبر امام باقر علیه السلام.pdf
152K
امام‌باقرعلیه‌السلام چکیده‌بخش‌مربوط‌به‌ایشان‌ازکتاب‌‌حیات‌فکری‌و‌سیاسی‌امامان‌شیعه‌نوشته‌رسول‌جعفریان @hadise_shia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت‌امام‌باقر‌علیه‌السلام بلندگریه‌می‌کنم‌برات @hadise_shia
1⃣ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اَلْوَشَّاءِ عَنْ ثَعْلَبَةَ بْنِ مَيْمُونٍ عَنْ أَبِي مَرْيَمَ قَالَ: 🌺 قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ لِسَلَمَةَ بْنِ كُهَيْلٍ وَ اَلْحَكَمِ بْنِ عُتَيْبَةَ : شَرِّقَا وَ غَرِّبَا فَلاَ تَجِدَانِ عِلْماً صَحِيحاً إِلاَّ شَيْئاً خَرَجَ مِنْ عِنْدِنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ. 🌺 اگر به شرق عالم و غرب عالم هم بروید، علم صحیحی نمی یابید، مگر چیزی که از نزد ما اهل بیت خارج شده باشد. 🔸تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة ج ۲۷، ص ۶۹ --------------------------------------------------- 2⃣ وَ قَوْلُهُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: كُلُّ مَا لَمْ يَخْرُجْ مِنْ هَذَا اَلْبَيْتِ فَهُوَ بَاطِلٌ. 🌸 هر مطلبی که از این خانه (ی ما) خارج نشده باشد، باطل است. 🔹الفصول المهمة فی أصول الأئمة (تکملة الوسائل) ج ۱، ص ۵۲۶ --------------------------------------------------- 3⃣ وَ عَنْهُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ لِكُمَيْلِ بْنِ زِيَادٍ فِي وَصِيَّتِهِ لَهُ: 🌺 يَا كُمَيْلُ لاَ تَأْخُذْ إِلاَّ عَنَّا تَكُنْ مِنَّا. 🌺 امیر المومنین علیه السلام به کمیل فرمودند: (علم را) جز از ما نگیر تا (بتوانی) از ما باشی. 🔸تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة ج ۲۷، ص ۱۰۳ --------------------------------------------------- 4⃣ عَنِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي حَدِيثٍ قَالَ: 🌸 يَا يُونُسُ إِنْ أَرَدْتَ اَلْعِلْمَ اَلصَّحِيحَ فَعِنْدَنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ. 🌸 اگر علم صحیح، می خواهی، نزد ما اهل بیت است. 🔹تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة ج ۲۷، ص ۷۱ --------------------------------------------------- 5⃣ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: ... 🌺 لاَ يُوجَدُ اَلْعِلْمُ إِلاَّ عِنْدَ أَهْلِ بَيْتٍ نَزَلَ عَلَيْهِمْ جَبْرَئِيلُ. 🌺 علم، یافت نمی شود، مگر نزد اهل خانه ای که، جبرئیل، بر آنها نازل می شود. 🔸بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۲، ص ۹۱ --------------------------------------------------- 6⃣ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: 🌸 أَمَا إِنَّهُ لَيْسَ عِنْدَ أَحَدٍ مِنَ اَلنَّاسِ حَقٌّ وَ لاَ صَوَابٌ إِلاَّ شَيْءٌ أَخَذُوهُ مِنَّا أَهْلَ اَلْبَيْتِ. 🌸 هیچ مطلب حق و درستی نزد مردم نیست، مگر آنچه از ما اهل بیت گرفته باشند. 🔹مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۱۷، ص ۲۸۳ --------------------------------------------------- 7⃣ عَنْ جَمِیلٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ سَمِعْتُهُ یَقُولُ‏ 🌺 یَغْدُو النَّاسُ‏ عَلَى‏ ثَلَاثَهِ أَصْنَافٍ‏: عَالِمٍ وَ مُتَعَلِّمٍ وَ غُثَاءٍ، فَنَحْنُ الْعُلَمَاءُ وَ شِیعَتُنَا الْمُتَعَلِّمُونَ وَ سَائِرُ النَّاسِ غُثَاء، 🌺 مردم‌ سه‌ دسته‌ اند: دانا، دانش‌ پژوه‌ و خس‌ و خاشاک‌؛ دانایان‌، ما (ائمه) هستیم‌، دانش‌ پژوهان‌، شیعیان‌ ما هستند و باقی‌ مردم‌، خس‌ و خاشاکند. 🔸بصائر الدرجات في فضائل آل محمد علیهم السلام ج ۱، ص ۸ --------------------------------------------------- 8⃣ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي حَدِيثٍ قَالَ: 🌸 أَمَا إِنَّهُ شَرٌّ عَلَيْكُمْ أَنْ تَقُولُوا بِشَيْءٍ مَا لَمْ تَسْمَعُوهُ مِنَّا. 🌸 آگاه باشید، شر است برای شما، اینکه قائل شوید به چیزی که از ما نشنیده اید. 🔹الفصول المهمة فی أصول الأئمة (تکملة الوسائل) ج ۱، ص ۶۴۷ --------------------------------------------------- 9⃣ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: 🌺 لَيْسَ عِنْدَ أَحَدٍ مِنَ اَلنَّاسِ حَقٌّ وَ لاَ صَوَابٌ وَ لاَ أَحَدٍ مِنَ اَلنَّاسِ يَقْضِي بِقَضَاءٍ إِلاَّ مَا خَرَجَ مِنَّا أَهْلَ اَلْبَيْتِ. 🌺 هیچ حق و کار درست و قضاوت صحیح، بین مردم نیست، مگر آنچه از نزد ما اهل بیت، خارج شده است. 🔸الفصول المهمة فی أصول الأئمة (تکملة الوسائل) ج ۱، ص ۴۰۲ --------------------------------------------------- 🔟 سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: 🌸 أَمَا إِنَّهُ لَيْسَ عِنْدَ أَحَدٍ عِلْمٌ وَ لاَ حَقٌّ وَ لاَ فُتْيَا إِلاَّ شَيْءٌ أُخِذَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ عَنَّا أَهْلَ اَلْبَيْتِ. 🌸 آگاه باشید، نزد هیچ کسی، علم و مطلب حق و فتوایی نیست، مگر آنچه که از علی بن ابی طالب علیه السلام و ما اهل بیت، گرفته شده است. 🔹بصائر الدرجات في فضائل آل محمد علیهم السلام ج ۱، ص ۵۱۹ @hadise_shia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ولـــــــــــــےاللہ‌یاحــــــــــــــــــیدر سیدرضانریمانے @hadise_shia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا