eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
235 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
شهید بهشتی

🔻 یک نعمت اساسی است که آدم چگونه بتواند کشور را اداره کند، را باید خوب شناخت، او سر تا پا مدیریت بود، ادبش، انسانیتش زبانزد بود. 📚 دیدار رییس دیوان عدالت اداری کشور با حضرت استاد تاریخ: 1403/03/31http://eitaa.com/hafezanewahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 انتخابات طیب

🔸 الآن موقع است؛ ما از همه باید قدردانی كنیم، باید همه را دعا كنیم؛ ـ هم مسئولان را، هم آن بزرگوارانی كه كاندیدا شدند ـ و هم مردمی كه دارند رأی می ‌دهند كه همه اینها _ ان‌شاءالله _ مشمول ادعیه زاكیه ولیّ عصر باشند كه انتخابات با جلال و شكوه برگزار بشود... . 👇👇👇👇http://eitaa.com/hafezanewahy
💠
انتخابات طیب

🔸 ذات اقدس الهی به ما فرمود به كسی حمله نكنید تجاوز نكنید تعدّی نكنید؛ اما استوار باشید مقاوم باشید: ﴿وَلْیجِدُوا فِیكُمْ غِلْظَةً﴾؛ یعنی حتماً آنها باید احساس بكنند شما ستبرید! فرمود شما آن قدر باید نیرومند و قوی باشید كه دشمن بفهمد که نمی ‌شود با شما كنار نیامد، باید آرام بگیرد. اگر ـ خدای ناكرده ـ در بین شما اختلافی باشد، اگر ـ خدای ناكرده ـ ناامنی باشد، آنها احساس هراس نمی ‌كنند. 🔸 الآن موقع است؛ ما از همه باید قدردانی كنیم، باید همه را دعا كنیم؛ هم مسئولان را، هم آن بزرگوارانی كه كاندیدا شدند و هم مردمی كه دارند رأی می ‌دهند كه همه اینها _ ان‌شاءالله _ مشمول ادعیه زاكیه ولیّ عصر باشند كه انتخابات با جلال و شكوه برگزار بشود؛ ـ اما و صد اما باید مواظب زبانمان باشیم، ـ پشت سر کسی ـ خدای ناكرده ـ حرف نزنیم؛ ـ اوصاف ثبوتی خودمان را بگوییم ـ خدمات خودمان را بگوییم ـ برنامه‌ های خودمان را بگوییم، ـ به هیچ كس اهانت نكنیم، ـ کسی را تخریب نكنیم. این نمی‌ماند ـ نمی ‌ماند یعنی نمی ‌ماند! ـ این عالم حسابی دارد كتابی دارد؛ اگر كسی ـ خدای ناكرده ـ بی ‌حساب وارد شد، باحساب بیرونش می‌ كنند! 🔸 خب چطور می ‌شود یك انسان، حَسن ‌الورود می ‌شود و سیء الخروج می ‌شود؟! با خوش‌نامی وارد می ‌شود و با بدنامی بیرونش می ‌كنند؟! این هست! اگر هست، ما در تمام لحظات ؛ مواظب گفتارمان باشیم, مواظب چشممان باشیم؛ همه ‌اش حساب دارد! این نفَس حساب دارد، چه رسد به قدم و اِقدام و قلم و امثال اینها! 🔸 این عزیزانی كه رفتند شدند، هرگز به این فكر نبودند كه به مقامی برسند؛ آن كه شناسنامه ‌اش را دست‌كاری می ‌كند تا سنّش را بالغ نشان دهد و برود آنجا خون بدهد، این آمده این كشور را طیب كرده طاهر كرده! 👈 ما باید این طهارت را حفظ بكنیم. طهارتش این است: ـ مسئولین ما، طیبانه و طاهرانه باشند, ـ خود عزیزانی كه كاندیدا شدند, طیبانه و طاهرانه باشند, ـ آن بزرگوارانی كه شركت می ‌كنند و رأی می‌‌ دهند, طیبانه و طاهرانه باشند, ـ آنهایی كه تبلیغ می ‌كنند, طیبانه و طاهرانه باشند، تا اینكه ما را ادامه بدهیم و روسفید باشیم. این می ‌شود: ﴿وَلْیجِدُوا فِیكُمْ غِلْظَةً﴾؛ این كشور را ستبر می‌ كند، آن وقت آمریكا چه کاره است؟! 🔸 در هر جا هستیم، به عزیزان و دوستانمان سفارش بكنیم كه مواظب زبانشان, قلمشان, قدمشان باشند، تا _ ان شاء الله _ نظام الهی، طیب و طاهر، به دست صاحب اصلی ‌اش برسد! #انتخاباتhttp://eitaa.com/hafezanewahy 📚 سوره مبارکه فرقان جلسه 30 تاریخ: 1390/12/16
با مردم ایران باید با فهم، با درایت، با ادب و با فرهنگ برخورد نمود / مسئولین تلاش کنند تا این کشورا را آبرومند اداره کنند 🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
دکتر محمد باقر قالیباف، صبح امروز یکشنبه 3 تیر 1403 با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی، با ایشان دیدار و گفتگو کرد. آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار بیان داشتند: 👈 حدیث شریفی هست که می فرماید: برادر تو کسی است که راست بگوید و با تو صادق باشد حتی اگر شما را برنجاند، نه اینکه هر چه گفتی، بگوید درست می گویی! «صَدیقُکَ مَنْ صَدَقَکَ لا مَنْ صَدَّقَک» این بسیار حدیث راهگشایی است. 🔸 کشور ما دارای سرمایه های عظیمی است، و برکات آن هست، دارای ذخایر فراوان خدادادی نیز هست، ما به چندین دریا وصل هستیم، بخش وسیعی جنگل و درخت داریم، بخش وسیعی زمین حاصلخیز داریم، باید با و برنامه ریزی، از این منابع به درستی استفاده کنیم. 🔸 مولا امیرالمومنین علی علیه السلام می فرماید : «مَن وَجَدَ ماءً و تُرابا ثُمّ افتَقَرَ فَأبعَدَهُ اللّه» کشوری که آب دارد، خاک دارد، و نتواند خود را اداره کند، نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند! اینکه کشور ما با این همه سرمایه ها، گرانی داشته باشد و هر روز اختلاسی و نجومی از آن بیرون بیایید، قابل قبول نیست، باید برای اداره کشور، اول . 🔸 ما مردم ایران مردم بزرگ و ، ما نه یعنی حوزویان و دانشگاهیان، ما یعنی مردم ایران! ما هم تاریخ داریم هم جغرافیا داریم، هر جایی از ایران را بشکافید، یک اثر باستانی هست، ما هزارها سال آثار علمی داریم، دانشمندان و عالمان بزرگی در این کشور داریم که دارای آثار فراوان علمی نیز هستند، مردم ایران، مردمی با فرهنگ و بزرگ اند، این مردم را باید با اداره کرد. 🔸 در ابتدای انقلاب که از سمیناری در خارج از کشور بر می گشتیم، تا هواپیما وارد حریم ایران شد، تمام زنان و دختران، چه مسلمان، چه کلیمی، چه مسیحی و چه کمونیست، پس از تذکر خلبان هواپیما، به احترام جمهوری اسلامی ایران حجاب خود را حفظ کردند! مردم ما هستند، اگر ببینند که مشکلات کشور حل شده، اختلاسی نیست، نجومی نیست، ریاکاری نیست، مسئولین با فساد در کشور مبارزه می کنند، آنها نیز به قانون احترام می گذارند، یعنی با فشار نمی توان مردم را اداره کرد، با مردم ایران باید با ، با ، با و با برخورد نمود . 🔸 ما نگران نیستیم چرا که خداوند می فرماید من از دین و نظام خودم محافظت خواهم کرد، ﴿وَإِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ﴾؛ اگر شما از دین حق رویگردانید و به هنگام خطر به یاری دین نشتابید، خدا دیگران را به جای شما خواهد نشاند و حفظ آن را به دست دیگری خواهم سپرد! از خدا بخواهیم حال که می خواهد دین خود را حفظ کند چرا به دست ما نباشد و این ممکن نیست مگر اینکه باشیم، شهدای گمنامی که پلاک خود را کندند و دور انداختند، شهدایی که در دفاع از مرزهای وطن، در کوه های سرد کردستان ماندند و یخ زدند، کشور را این خون های پاک شهداء حفظ کرده است. 👈 مسئولین که هستند باید تمام تلاش خود را انجام دهند و به مردم خدمت کنند و این کشورا را آبرومند اداره کنند. 📚 دیدار دکتر قالیباف با حضرت استاد تاریخ: 1403/04/03http://eitaa.com/hafezanewahy
لزوم آشنا بودن مردم با قانون اساسی کشور / مدیریت اداره کشور، یک نعمت اساسی است / با مدیریت خوب از هدر رفت استعدادها جلوگیری کنیم 🔸
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
رئیس دیوان عدالت اداری حکمتعلی مظفری با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با ایشان دیدار و گفتگو کرد. 👈 آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار بیان داشتند: قطب فرهنگی یک ملت آن ملت است، مردم باید بدانند دین چیست و چگونه جامعه به وسیله احکام دین اداره می شود، همچنین مردم باید به قانون نیز آشنا باشند؛ یعنی این قانون اساسی یک کتاب روز باشد که بدانند در این مملکت قانون چیست و وقتی مردم قانون را شناختند و قانونی بار آمدند، نه بیراهه می روند و نه راه کسی را می بندند. 🔸 ما باید مواظب باشیم که عمر خود را روی مباحث غیر علمی صرف نکنیم؛ باید توجه داشت که در استنباط موضوع هم بی اثر نیست و باید در مسائل قضایی این نکته را در نظر داشت 🔸 مدیریت یک نعمت اساسی است که آدم چگونه بتواند کشور را اداره کند، را باید خوب شناخت، او سر تا پا مدیریت بود، ادبش، انسانیتش زبانزد بود. 🔸 نمونه مدیریت خوب، سید رضی و سید مرتضی هستند که حوزه علمیه ایجاد کرده و استعدادها را شناخته و آنها را تقویت می کردند، اگر انجام نشود، خیلی از استعدادها در کشور هدر می رود. 🔸 اگر کار در دست مدیر مدبّر باشد، اختلاس و نجومی در کشور نباشد، ضعف مدیریت داخلش نباشد، مردم هم به قانون احترام می گذارند؛ چون این حرف همه ی متمدن ها است که هر کسی در هر کشوری زندگی می کند باید به آن کشور احترام بگذارد. 🔸 مولا اباعبدالله الحسین فرمودند حتی اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید؛ ما مردم ایران، مردمی بزرگ و بزرگ زاده هستیم و هر جا صحبت از علم بوده آنجا حضور داشته ایم، ما در کشوری حساب شده هم زندگی می کنیم که سرمایه ای همچون را داریم، مردم آزاده در دنیا به کشورشان احترام گذاشته و عمل می کنند؛ لذا باید توجه داشت مسائلی مانند و امثال آن با بگیر و ببند حل نمی شود، با حل می شود. 📚 دیدار رییس دیوان عدالت اداری کشور با حضرت استاد تاریخ: 1403/03/31 http://eitaa.com/hafezanewahy
💠
 محرومیت از نور

🔸 جامعه شیعه ، جامعه قرآن و عترت و جامعه علم و عقل است و اگر جامعه عقلی و علمی شد ، به خوبی می شود آن را اداره کرد . اگر می بینید که در جامعه به زحمت باید یک عده را به معروف وادار کرد و از منکر بازداشت ، به خاطر این است که نگذاشتند آن معارف الهی حکومت کند . اگر حکومت می کرد نه سقیفه ، جریان کربلا ظهور پیدا نمی کرد . مرحوم صدرالمتألهین در یک رساله اش می نویسد : «قُتِلَ الحُسَینُ بنُ عَلِیٍّ بنِ اَبِی طالِبٍ ( علیه السلام ) یَومَ السَّقِیفَةِ»؛ یعنی حسین بن علی را روز سقیفه شهید کردند . بنابراین ، تمام این ناله ها و دردها و اشک ها برای محرومیت جامعه از آن مقامات نورانی است. 📚 حوزه و روحانیت ، ص202 http://eitaa.com/hafezanewahy
💠
حق مسلّم

🔸 عده ای از انسان ها مستضعف فکری اند و حق برایشان روشن نیست؛ اگر کلام نیکوی اهل بیت نبوت ( علیهم السلام ) به آنان می رسید ، هدایت می شدند : «فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا» . این گروه ، اهل ولایت نیستند؛ لیکن شاید مورد لطف و رحمت حضرت مهدی ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) باشند . 🔸 در مقابل ، کسانی که برای آن ها روشن است ، ولی آن را نمی پذیرند : ﴿فَنَـبَذوهُ وَراءَ ظُهورِهِم﴾ اعمالشان مانند خاکستری در روز طوفانی است : ﴿اَعمـٰلُهُم کَر َمادٍ اشتَدَّت﴾ و اگر در همه عُمر ، شبانه روز میان رکن و مقام عبادت کنند ، مقبول نیست . 📚 تسنیم ج43 ص 466 http://eitaa.com/hafezanewahy
💠
 کیفر دنیا
🔹 خطاب کرد به مردم مکه، فرمود مردم! ﴿إِنَّا أَرْسَلْنا إِلَیكُمْ رَسُولاً شاهداً علیکم كَما أَرْسَلْنا إِلى‏ فِرْعَوْنَ رَسُولاً﴾؛ حواستان جمع باشد! شما که جریان فرعون و رود نیل و جریان موسیٰ و عظمت موسای کلیم و غرق شدن فرعون و اینها را که شنیدید؛ ﴿إِنَّا أَرْسَلْنا إِلَیكُمْ رَسُولاً شاهِداً عَلَیكُمْ كَما أَرْسَلْنا إِلى‏ فِرْعَوْنَ رَسُولاً﴾. تنها عذاب آخرت نیست، عذاب دنیا هم است؛ فرمود ما همان هستیم که برای فرعون رسول فرستادیم؛ یعنی است. 🔹 فرمود آنکه گفتیم ، معنایش این نیست که ما اینها را رها می‌کنیم و فقط در قیامت عذاب می ‌کنیم؛ نه! در هم دریا در اختیار ماست، صحرا در اختیار ماست؛ ما هم «شقّ الأرض» داریم، هم «شقّ البحر» داریم، هم «شقّ الشّجر» داریم، هم «شقّ الحجر» داریم، هم «شقّ القمر» داریم. 🔹 ﴿فَخَسَفْنا بِهِ وَ بِدارِهِ الْأَرْضَ﴾؛ فرمود بگیر، این دهن باز کرد و گرفت، این می ‌شود «شقّ الأرض». همان برنامه است! همان دستور است! فرقی نمی ‌کند، حالا «شقّ القمر» معروف شد. 🔹 اینکه فرمود: ﴿فَخَسَفْنا بِهِ وَ بِدارِهِ الْأَرْضَ﴾، این را چه کسی گفته؟ این مگر «شقّ الأرض» نیست؟ به مردم مکه فرمود ما همان هستیم: ﴿إِنَّا أَرْسَلْنا إِلَیكُمْ رَسُولاً شاهِداً عَلَیكُمْ كَما أَرْسَلْنا إِلى‏ فِرْعَوْنَ رَسُولاً﴾؛ حواستان جمع باشد! 📚 سوره مبارکه مزمل جلسه 5 تاریخ: 1398/01/25 http://eitaa.com/hafezanewahy
💠
بر مدار حق

🔸 اگر کسی سؤال بکند که این مسجد را با چه چیز ساختید؟ آن مهندس می گوید که مثلاً با سیمان و آهن و امثال اینها؛ اما حالا سیمان با چه چیزی ساخته شد؟ آهن با چه ساخته شد؟ مثلاً می گوید مواد اوّلی آنها، فلان است. خب مواد اوّلی آن با چه ساخته شد و صورتی که به این جهان داده شده با چه ساخته شد؟ مصالح ساختمانی عالَم، » است؛ این عالَم، «باطل» را نمی پذیرد. 🔸 اگر سؤال بکنند که دستگاه گوارش شما، روده و معده شما با چه چیزی ساخته شد، طبیب یک نحو جواب می دهد ولی آن جواب نهایی این است که اینها ؛ یعنی دستگاه روده و معده نظیر یک تُنگ نیست نظیر یک ظرف خالی نیست که هر چه به آن بدهی جا بدهد. الآن در یک تُنگ خالی شما چه سمّ بریزی و چه عسل بریزی جا می دهد؛ اما این دستگاه روده و معده دستگاهی است که به «حق» خلق شده است، اگر غذای سالم دادید تحویل می گیرد و هضم می کند و اگر غذای مسموم دادید بالا می آورد؛ یعنی من برای این خلق نشدم. 🔸 این مربوط به طبیعت بود؛ فطرت ما هم این‎ چنین است یعنی اگر حرف حق و حرف صحیح را به فطرت تحویل دادیم، قبول می کند؛ اما اگر آدم بخواهد کسی را فریب بدهد، فطرت نمی پذیرد، بالا می آورد! همان‌ طوری که ، باطل را بالا می آورد و ، باطل را بالا می آورد، هم باطل را بالا می آورد؛ 👈 یعنی ممکن نیست کسی با فریب بتواند زندگی کند با دروغ بتواند زندگی کند، بالاخره یک وقت رسوا می شود. اینکه یک وقت رسوا می شود یعنی این ، این را بالا آورده است! ساختار عالَم، باطل را نمی پذیرد؛ فرمود ما که این عالَم را خلق کردیم این را با باطل خلق نکردیم: ﴿وَ مَا خَلَقْنَا السَّماءَ وَ الأرْضَ وَ مَا بَینَهُمَا بَاطِلاً﴾. 📚 سوره مبارکه جاثیه جلسه 9 تاریخ: 1394/12/18 http://eitaa.com/hafezanewahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 بر مدار حق

🔸 مصالح ساختمانی عالَم، است؛ این عالَم، «باطل» را نمی پذیرد. ممکن نیست کسی با فریب بتواند زندگی کند با دروغ بتواند زندگی کند، بالاخره یک وقت رسوا می شود... . 👇👇👇👇http://eitaa.com/hafezanewahy
💠
صراط مستقیم

🔸 شیطان تهدید کرده که رهزنی و در حواشی آن کمین می کند تا سالک را منصرف سازد یا از سرعت او بکاهد یا او را از سبقت بازدارد؛ زیرا خدای سبحان در آیات متنوع قرآن کریم گذشته از دستور معرفت، فرمان هجرت از کژراهه به صراط مستقیم، همچنین فرمان سرعت، سپس دستور سبقت داده است و شیطان در همه این مراحل در صدد رهگیری است: ﴿لاَقعُدَنَّ لَـهُم صِر ٰطَکَ المُستَقیم﴾ و چون امام معصوم (علیه السلام) و امام شناسی و تولّی آن حضرت پیمودن صراط مستقیم است، رهزنی شیطان در این باره، تبدیل به سیئه سقیفه است. 📚 ادب فنای مقربان ج7 ص275 http://eitaa.com/hafezanewahy
💠
برهان صدیقین
🔹 ما اگر بخواهیم ثابت بكنیم كه این شیء وجود دارد یا نه یك وقت از آثار یا افعال یا صفات ثابت می كنیم كه این شیء موجود است؛ یك وقت است خود این را بررسی می ‌كنیم می‌ بینیم این «دَلَّ عَلَی ذَاتِهِ بِذَاتِه». 🔹 این «دَلَّ عَلَی ذَاتِهِ بِذَاتِه» می ‌شود كه با تأمل در خود او، وجود خود او را ثابت می ‌كنیم؛ نه از طریق آثار و افعال که از بیگانه سؤال بكنیم مثلاً عالم را ببینیم یا بگوییم: «اثر الاقدام یدل علی المسیر». البته اینها در جای خودش براهین تامی است نسبت به اوساط از مردم یا ضعافشان یا بالأخره نسبت به افراد دیگر؛ ولی «یَا مَنْ دَلَّ عَلَی ذَاتِهِ بِذَاتِه» که در منسوب به حضرت امیر(سلام الله علیه) هست، این است از خود خدای سبحان. 🔹 چون او ﴿نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْض﴾ است، اگر كسی ﴿نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْض﴾ را مشاهده کرد، خب یقین پیدا می‌ كند که ﴿نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْض﴾ موجود است. 🔹 یك وقت است كه از شاخصی از سایه ‌ای ما پی می ‌بریم كه آفتاب موجود است؛ اما یك وقت «آفتاب آمد دلیل آفتاب»! ما احتیاجی نداریم كه در مقام اثبات خدا از چیز دیگر كمك بگیریم؛ «یَا مَنْ دَلَّ عَلَی ذَاتِهِ بِذَاتِه». 📚 سخنرانی موضوعی تفسیر انسان به انسان http://eitaa.com/hafezanewahy
💠
عظمت مسلم بن عقیل

▫️ فاصله بین مكه تا كوفه سیصد فرسخ بود و وجود مبارك ابی‌ عبدالله، مسلم ‌بن عقیل را به عنوان خود از مكه به كوفه فرستاد. در این مدّت كوتاهی كه مسلم در كوفه بود، عده زیادی وجوهات و سهم امام خدمت مسلم داده بودند كه او بتواند تجهیزات نظامی را به دستور ابی‌ عبدالله فراهم كند. ▫️ ‌ببینید در چیست؟ مسلم‌ بن عقیل را با نیرنگ به دام انداختند همان كار جاهلی؛ با فریب او را دستگیر كردند، همان كار جاهلی؛ وقتی به «دارالاماره» رفت به عمر سعد گفت پس وصایای من را گوش كنید. عمر سعد رو برگرداند، دوباره تكرار كرد كه شما وصایای من را گوش كنید. دیدند مسلم ‌بن عقیل اشك می ‌ریزد، گفتند یك سلحشور جنگجو یا می ‌كُشد یا كُشته می ‌شود، اشك برای چیست؟ گفت اشك برای خودم نیست، شما به جای خیانت كردید، تمام این بدنم آسیب ‌دیده است، لبان مطهرم آسیب ‌دیده است، در برابر این نامردی های شما هیچ اشك نریختم، گریه‌ام برای این است كه من در یك نامه رسمی برای مولایم حسین_‌بن_علی_بن_ابی_‌طالب نوشتم كه این مردم بیعت كردند شما به طرف كوفه حركت كنید، اگر حسین ‌بن علی به اعتماد نامه من به كوفه بیاید، با زن و بچه بیاید، گرفتار شما بشود، من چه كنم؟! ▫️ وصایای خود را ارائه كرد فرمود كه شما كه در جنگ بر من مسلّط نشدید با فریب گرفتید، این سلاح های جنگی من مِلك من است، من مقداری كه در این شهر شما بودم برای تهیه زندگی ‌ام قرض دارم سلاح های جنگی مرا بفروشید و قرضم را ادا كنید. پول فراوانی در اختیار مسلم‌بن عقیل بود! آن پول به عنوان ، سهم امام در اختیار او بود كه به ابی‌ عبدالله تسلیم كند، در آن مال تصرّف نكرد، فرمود من در مصارف شخصی ‌ام مقروضم. ▫️ بنا شد سرِ مطهر ا و را از پیكر جدا كنند، خواستند پشت‌بام دارالاماره ببرند، دیدند اصلاً ترس در پیكر مطهر مسلم ‌بن عقیل نیست، لبان او به ذكر حق گویا بود. وقتی بالای دارالاماره بردند، رو كرد به طرف مكّه، زیر شمشیرِ قاتل گفت: «السلام علیك یا ابا عبدالله یا حسین». آن قاتل جسارتی كرد، مسلم ‌بن عقیل (سلام الله علیه) زیر شمشیر قاتل است به قاتل می ‌گوید: «أیها العبد» من دارم شهید می ‌شوم، ولی تو برده مقام هستی، تو بنده‌ ای و من آزاد هستم. طولی نكشید كه سر به دست قاتل بود، پیكر مطهر بی ‌سر مسلم را از پشت ‌بام دارالاماره به كوچه پرت كردند. عده ‌ای بدن مطهر مسلم‌ و هانی را در همان كوچه ‌ها گرداندند. ▫️ اگر مسلم ‌بن عقیل در آخرین لحظه زیر شمشیر قاتل گفت: «یا حسین»، سالار شهیدان هم در آخرین لحظات در كربلا فرمود: «یا مُسْلِمَ بْنَ عَقیلٍ وَ یا هانِىَ بْنَ عُرْوَةَ، ... مالی أُنادیکُمْ فَلا تُجیبُونی». 📚 سخنرانی ماه محرم الحرام ـ شب سوم تاریخ: 1385/11/02 http://eitaa.com/hafezanewahy
💠
رأی خائنانه

🔹 ﴿لا تَخُونُوا اللّهَ وَ الرَّسُولَ وَ تَخُونُوا أَماناتِكُمْ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ﴾؛ چون منشأ خیانت ها یا است یا و بالأخره به مال و اولاد برمی‌ گردد، می ‌فرماید: ﴿وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُكُمْ وَ أَوْلادُكُمْ فِتْنَةٌ﴾ كه درباره همین ابی ‌لبابه می‌ گویند چون اموال و اولادش نزد یهودی های بنی ‌قریظه بود، برای حفظ این اموال و اولاد خیانت كرد. 🔹 هم جزء خیانت به پیغمبر است؛ اگر انسان در مشورت كردن ها رأی باطل ارائه كند، خیانت در امانت كرده است. كسی به جای رأی مثبت رأی منفی بدهد، به جای رأی منفی رأی مثبت بدهد، به جای موافق مخالف رأی بدهد یا به جای مخالف موافق رأی بدهد یا به جای مخالف یا موافق، ممتنع رأی بدهد، همه اینها خیانت در امانت است. 🔹 ابی ‌لبابه هم همین كار را كرده است یعنی در جریان مشورت خیانت كرده است، چون یهودی های بنی ‌قریظه با او مشورت كردند كه آیا ما حكمیت سعد را بپذیریم یا نپذیریم، او اشاره كرد به حلقش یعنی شما را سر می ‌برند. خب اینها جزء خیانت های به خدا و پیغمبر است. 📚 سوره مبارکه انفال جلسه 35 تاریخ: 1379 http://eitaa.com/hafezanewahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
عظمت مسلم بن عقیل

▫️ اگر مسلم ‌بن عقیل در آخرین لحظه زیر شمشیر قاتل گفت: «یا حسین»، سالار شهیدان هم در آخرین لحظات در كربلا فرمود: «یا مُسْلِمَ بْنَ عَقیلٍ وَ یا هانِىَ بْنَ عُرْوَةَ، ... مالی أُنادیکُمْ فَلا تُجیبُونی»... . 👇👇👇👇 http://eitaa.com/hafezanewahy
💠
هنگامه نیایش
🔹 دعا که در تعبیرات دینی درباره آن آمده است: «مُخُّ الْعِبَادَةِ»، جمع بین فهمیدن و ناله زدن است. در هر زمان و در هر زمین، این ممکن است؛ اما اصلاً ویژه این کار است است. 🔹 دو دعای «عرفه» خیلی معروف است: یکی دعای عرفه است؛ یکی دعای نورانی است که عصر روز نهم ذی حجّه، حسین بن علی آن دعا را خواند؛ در حالی که تمام چشمان حضرت پر از اشک بود آن دعا را خواند. 🔹 در دعای نورانی امام سجاد که در روز عرفه خواندند، همان تعبیری که درباره ماه مبارک رمضان هست آمده است. در ماه مبارک رمضان ما چه می‌گوییم؟ می‌گوییم: «هَذَا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَ كَرَّمْتَهُ وَ شَرَّفْتَهُ وَ فَضَّلْتَهُ عَلَی الشُّهُور»؛ در دعای نورانی امام سجاد در روز عرفه آمده است که این روز که «شَرَّفْتَهُ وَ كَرَّمْتَهُ‏». روز عرفه شبیه ماه مبارک رمضان است؛ است. 🔹 روز عرفه چنین فرصت زرّینی است. ما هستیم و در پیش! این چنین نیست که حساب یک سال و دو سال و صد سال و امثال آن باشد؛ ابدیت خود را باید در همین ایام تأمین بکنیم و بهترین زمان، است. کسی حق بر گردن ما دارد ادا کنیم، ما حقی بر گردن کسی داریم او را آزاد کنیم؛ ناله بزنیم! 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/06/09 http://eitaa.com/hafezanewahy
💠
شکوه عرفه

🔹 روز عرفه، روز دعا و ناله است! ما یک علم داریم، یک عبادت داریم و یک ناله داریم! 🔹 ناله این نیست که ما نماز می ‌خوانیم یا تعقیبات دعا می ‌خوانیم، البته این ثوابی است که می بریم؛ اما الآن اگر ـ خدای ناکرده ـ به کسی گفتند که شما یک غدّه بدخیم داری، او چگونه دعا می ‌کند؟ او نمی ‌گوید: «اللهم اشفنی»، بلکه ضجّه می‌ زند! دعا آن است که هم در آن است و هم در آن است. 👈 این ناله که خدایا مرا دارا کن نه دانا همین است؛ روز عرفه، روز این کار است! 🔹 در این دعای نورانی امام سجاد که در خواندند، همان تعبیری که درباره ماه مبارک رمضان هست آمده است؛ در ماه مبارک رمضان ما چه می‌ گوییم؟ می‌ گوییم: «هَذَا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَ كَرَّمْتَهُ وَ شَرَّفْتَهُ وَ فَضَّلْتَهُ عَلَی الشُّهُور»، در دعای نورانی امام سجاد در روز عرفه هم این آمده است که این روز که «شَرَّفْتَهُ وَ كَرَّمْتَهُ»! این روز شبیه ماه مبارک رمضان است، زمان دعاست. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/06/09 http://eitaa.com/hafezanewahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
فروغ هدایت

🔸 فرمود آن مقداری که باید اثربخش باشد ما گفتیم، خبرهای مهم را به آنها گفتیم، ﴿حِكْمَةٌ بالِغَةٌ﴾؛ ـ یعنی ما و کار کردیم، ـ برهان اقامه کردیم، ـ تبشیر کردیم، ـ انذار هم کردیم، دیگر غیر از این فرض ندارد! 👇👇👇👇 http://eitaa.com/hafezanewahy
💠
فروغ هدایت

🔸 فرمود آن مقداری که باید اثربخش باشد ما گفتیم، خبرهای مهم را به آنها گفتیم، ﴿حِكْمَةٌ بالِغَةٌ﴾؛ یعنی ما و ، کار کردیم، ـ برهان اقامه کردیم، تبشیر کردیم، انذار هم کردیم، دیگر غیر از این فرض ندارد! 🔸 اگر ما یک وقت بدون دلیل حرف زده باشیم، این حکمت نیست و اگر با دلیل گفتیم ولی ضامن اجرا نفرستاده بودیم، نیست. یک وقت کسی حرف حکیمانه می‌ زند اما ضامن اجرا ندارد، فرمود ما این طور نیستیم، ما حکمت داریم، ضامن اجرا هم داریم؛ تبلیغ می ‌کنیم ابلاغ می ‌کنیم و به انبیا مخصوصاً وجود مبارک حضرت (علیهم الصلاة و علیهم السلام) می ‌گوییم: ﴿قُلْ لَهُمْ فی‏ أَنْفُسِهِمْ قَوْلاً بَلیغاً﴾؛ ـ حرف‌ ها را به جان آنها برسانید نه به گوش آنها! آنها هم همین کار را کردند، خب این می‌ شود . 🔸 یک بیان نورانی دارد که فرمود: «بَلِیةُ النَّاسِ عَلَینَا عَظِیمَةٌ إِنْ دَعَوْنَاهُمْ لَمْ یسْتَجِیبُوا لَنَا وَ إِنْ تَرَكْنَاهُمْ لَمْ یهْتَدُوا بِغَیرِنَا»؛ گرفتاری ما با این مردم کم نیست، سنگین است، برای اینکه دعوتشان می‌ کنیم نمی ‌آیند و اگر رها کنیم، نمی شود، برای اینکه راهی غیر از این نیست! این حرف ما نیست که بگوییم: «بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش»؛ این برای ما بسیار دشوار است، غصّه می‌ خوریم! 📚 سوره مبارکه قمر جلسه تاریخ: 1396/01/27 http://eitaa.com/hafezanewahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
شکوه عرفه

🔹 روز عرفه، روز دعا و ناله است! ما یک علم داریم، یک عبادت داریم و یک ناله داریم! 👇👇👇👇 http://eitaa.com/hafezanewahy