eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
236 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَ لاٰ تَحْسَبَنَّ اَلَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اَللّٰهِ أَمْوٰاتاً بَلْ أَحْيٰاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ (١٦٩) آل عمران من رو به جلو حرکت می کنم و مسیر و هدفم را می دانم. و مرگ در هر لحظه برای من می رقصد. چه افتخاری می توانست در این عمر از پایانی بزرگتر از این انتظار داشته باشد یا امیدوار باشد؟ او به آنچه می خواست رسید اگر خداوند متعال بخواهد کارش باقی ماند. و ثوابش ثابت شد. حمد و ستایش مخصوص خداوندی است که جان ها را می بخشد و آنها را به بالاترین قیمت می خرد. . خدایا او را در زمره شهدای والا مقام بپذیر https://eitaa.com/hafezanewahy
1_10652208637.mp3
4.04M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ ‌ عشاق همه یک به یک آماده ی رزم اند... ای لشکر صاحب زمان؛ آماده باش ، آماده باش ✌️🏻 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مداحی و مرثیه‌سرایی میثم مطیعی در مراسم اقامه نماز بر پیکر شهید هنیه در دانشگاه تهران https://eitaa.com/hafezanewahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✝️☪️ بغض اسقف مسیحی از شهادت اسماعیل هنیه «وانیا سرگیز» اسقف خلیفه‌گری آشوری کلدانی: «این جنایت رژیم سفاک، رژیم اشغالگر، رژیم خون‌خوار صهیونیستی را از طرف خودم و کلیسا محکوم می‌کنم.» https://eitaa.com/hafezanewahy
◾️تصویر پیکر شیخ فضل الله بالای چوبه دار یک معنا دارد. گاهی فضا را آنقدر غبار آلود می کنند که مردم یک شهر رضایت می دهند عالمشان را بالای دار ببینند. ▪️عالمی که با همه وجود در مقابل سیل التقاط ایستاده تا مرجعیت مردم از دامن علمای شیعه به اصحاب سفارت و سفاهت نرسد؛ تا سلسله فقاهت قطع نشود، تا اسلام حاکم باشد نه تفسیر انسانها از اسلام... و تاریخ تکرار شدنی است 🏴١١مرداد سالروز شهادت آیت الله العظمی شیخ فضل الله نوری 🕊شادی روح بلندش شاد https://eitaa.com/hafezanewahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فوق احساسی😭🥀 ⚫️ تصاویر احساسی و زیبا از حضور شهید هنیه در بخش فلسطین نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها https://eitaa.com/hafezanewahy
⚡️چرا قرآن برخی داستان‌ها را به طور مکرر مطرح می‌کند؟ مثلاً به داستان حضرت موسی در سوره‌های مختلف پرداخته است، چرا مثل داستان حضرت یوسف در یک سوره و برای یک بار مطرح نکرده است؟ 🎇برای روشن شدن پاسخ اول باید بررسی کنیم که هدف قرآن کریم چیست؟ بعد ببینیم آیا این نوع چینش آیات متناسب با هدفش است یا خیر؟ ▪️هدف قرآن کریم صرف داستان سرایی و قصه گویی نبوده، بلکه هدف قرآن هدایت و تربیت انسان هاست، حال که هدف تربیت است، مربی وقتی بخواهد افراد را تربیت کند و یکی از ابزارهای آن نقل داستان باشد لازم نیست داستانی را از ابتدا تا آخر نقل کند، بلکه به مناسبت‌های مختلف قسمت‌هایی از این داستان را که آموزنده است نقل می‌کند و از آن نتیجه گیری می‌کند. ▪️قرآن کریم چنین کرده، چون هدفش تربیت بوده، گاهی اوقات از برخورد موسی علیه السلام با فرعون سخن می‌گوید؛ گاهی از برخورد موسی با شعیب پیامبر و ازدواجش با دختر شعیب در سوره قصص سخن می‌گوید، گاهی از بهانه جویی‌های بنی اسرائیل در سوره بقره سخن می‌گوید، و از این موارد نتیجه گیری می‌کند. ▪️به عبارت دیگر، قرآن کریم، در هر سوره ای از یک زاویه به داستان موسی و فرعون نگاه کرده، و در همان رابطه هم، نتایجی گرفته که آن نتایج متفاوت است و به مناسبت در سرنوشت مسلمان‌ها تاثیرگذار بوده است. ▪️در بخش دوم پرسش آمده چرا مثل داستان حضرت یوسف یکجا نیامده است؟ در پاسخ باید گفت: آری اکثر داستان حضرت یوسف در سوره یوسف آمده ولی این طور نیست که همه مطالب مربوط به حضرت یوسف علیه السلام در سوره یوسف آمده باشد، بلکه در سوره انعام آیه ۸۴ و سوره غافر آیه ۳۴ نیز در مورد حضرت یوسف علیه السلام سخن گفته شده است. ▪️بنابراین اولاً این طور نیست که همه مطالب مربوط به حضرت یوسف علیه السلام در یک سوره آمده باشد و از طرفی همه حوادث زندگی حضرت موسی هم در قرآن نیامده بلکه بخشی از آن آمده است. ▪️ثانیاً ممکن است که داستان حضرت یوسف یک پیوستگی خاصی داشته و قرآن کریم از آن پیوستگی نتایج ویژه ای را دنبال کرده از این رو به صورت یکجا نقل کرده. یعنی همان انگیزه هدایت و تربیت قرآن، اینجا اقتضا کرده که مطلب را به طور پیوسته نقل کند. 📚منبع: قرآن شناسی محمد علی رضایی https://eitaa.com/hafezanewahy
⚡️انسان جاری باش نه ایستا!(۱) ▪️ انسان جاری، موجودی است تزکیه شده و تعلیم یافته؛ پالایشی از هوا ها، تعصب ها، عادت‌ها و تقلیدها و تعلیمی از احکام و قدر انسان. ▪️موجودی که با حکمت، فکرش و با موعظه، قلبش را به تسلیم رسانده. ▪️انسان جاری، انسانی است که از سطح غرایز به حد وظایف و انتخاب رسیده و محرک او در خوردن، خوابیدن، نشستن، دوست گرفتن، ازدواج، صحبت کردن و...، نه غریزه، که تکلیفش است. ▪️ کسی که در وسعت دریای دلش، سنگریزه‌ها - دنیا، نفس، خلق و شیطان - موجی ایجاد نمی کنند. ▪️این ماییم تشنه و لبریز و پر، تشنة قدرت و لبریز شهوت و پر از هوا و هوس. ▪️اما آنانی که از ایمان و عشق غیر حق رهیده و از عشق بالاتری برخوردار شده اند، و با او دیده و با او رفته اند و پر از امر او و لبریز از محبت، و تشنة خدمت به خلق اویند، این سنگ‌ها در فراخنای روحشان موجی ایجاد نمی کند هیچ، که قدرتی هم می‌سازد. پس نه فراری، که مشتاقند. ▪️انسان ذاهب، آنی است که این همه استعدادهای فردی و اجتماعی و عالی اش را به کار گِل نگماشته، به رشدی رسانده و از جهتی عالی برخوردار ساخته. انسانی است که از حضیض ذلّت بودن، به اوج وسعت شدن راه یافته و سرود زیبای «إِنِّی ذَاهِبٌ إِلَی رَبِّی» سر داده. 📚برگی از کتاب «انسان جاری» نوشته مسعود پور سید آقایی . https://eitaa.com/hafezanewahy
⚡️انسان جاری(۲) انسان جاری و بالنده، انسانی است که انسان و هستی و نقش انسان در هستی را شناخته است. از دغدغه‌های مدام فکری رهایی یافته و تمامی پل‌های پشت سرش را شکسته تا در لحظات بحرانی، مجبور به بازگشتن نگردد. در برخوردهایش، نه به خوش آیندها، که به معیارها و میزان‌ها دعوت می‌کند و نه به یافته ها، که به روش‌ها فرا می‌خواند. بسان چشمه می‌کاود، نه هم چون استخر به آب ببندد؛ که جوشش، بهتر از بخشش است. انسان جاری، انسانی است که پس از تولدش به تولید می‌پردازد. انسانی که زندگی دیگران از باغ زندگی او به گُل می‌نشیند و در باغ دست‌های او جوانه می‌زند. انسانی که مجهز به بینّات(استدلال و برهان)و کتاب و میزان است. انسانی که با آیه محکم، اعتقادش و با اخلاق، روحش و با احکام، روابطش را هماهنگ کرده است. انسانی که در فکرش، از بنیادها و در روحش، از ظرفیت‌هایی برخوردار است. انسانی که به عبودیت رسیده و محرکّی کمتر از خدا و حرکتی کمتر از رشد ندارد. انسانی که روش مبارزه با سئوالات را آموخته و با سه گام طرح، تنظیم و تحلیل همراه گشته است. و خلاصه انسان جاری، کسی است که اسوه ای دارد و حجتی؛ اسوه ای چون محمّد صلی الله علیه و آله و سلم و حجّتی چون علی علیه السلام. 📚برگی از کتاب «انسان جاری» نوشته مسعود پور سید آقایی 🎇 صفحه قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی https://eitaa.com/hafezanewahy
Hamd_005L.mp3
2.82M
📋 سوره حمد (جلسه پنجم) 📖تفسیر به روز، همه جانبه (فلسفی؛تربیتی؛اجتماعی؛روایی و اخلاقی) آیت الله 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🔅صفحه قرآنی رحیق گنجینه آموزه های اسلامی https://eitaa.com/hafezanewahy
سوره حمد جلسه پنجم.جوادی آملی.docx
44.2K
📋 سوره حمد (جلسه پنجم) 📖تفسیر به روز، همه جانبه (فلسفی؛تربیتی؛اجتماعی؛روایی و اخلاقی) آیت الله 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🔅صفحه قرآنی رحیق گنجینه آموزه های اسلامی https://eitaa.com/hafezanewahy
⚡️انسان جاری(۳) ▪️گام اول_مدیریت آتشفشان درون 🔹انسان در یک مرحله بسان یک چشمة آتشفشان است. با این تفاوت که مواد مذاب درون او را سؤالاتش تشکیل می‌دهند. 🔸در این مرحله، او پر از سؤال است. در این مرحله، هر چه سؤال دارد، باید بیرون بریزد؛ سؤال‌های مخلوط و بی نظم و نامرتبی که زیاد هم هستند. چه 🔹گاهی سؤالاتش راجع به نماز، روزه، وضو و... و گاهی دربارة اصل خلقت و گاهی محاکمة خدا و جبر و اختیار و... گاهی ولایت فقیه و مسئله جنگ و گاهی از اصل دین است. 🔸نمی توان از دست این همه سؤال فرار کرد یا خود را به بی خیالی زد؛ که اگر تو آنها را رها کنی، آنها تو را رها نمی کنند و بالاخره در یک لحظه بحرانی، آن جا که دیگر توان رفتنت نیست، به چنگت می‌آورند و چه بسا خفه ات کنند. 🔹نمی دانم هیچ شنیده ای در بعضی از کشورهایی که کوه‌های آتشفشان، شهرها و روستاها را مدام تهدید می‌کنند، چه می‌کنند؟ کانال‌ها و خندق‌های بزرگی را در پایین کوه حفر می‌کنند تا مواد مذاب درون این کانا ل‌ها بریزد و با شیب معینی که در کف آن کانال‌ها ایجاد کرده اند، آنها را به مسیری هدایت می‌کنند که می‌خواهند و چه بهره‌ها هم که از آن می‌گیرند. مواد مذابی که در یک دید، هستی انسان‌ها را می‌سوزاند، با این دید و چنین تنظیم و تدبیری، بهره هم می‌رساند. 🔸آنانی که سؤالات خود، این گداخته‌های آتشفشان درونشان را با کانال‌های طرح و تنظیم و تحلیل، مهار نکنند تا بهره بگیرند، باید منتظر سوختن خانه وجودشان باشند. 🔹مهم آن است که بدانیم چگونه با اینها برخورد کنیم و چگونه موضع بگیریم و آن چه باعث می‌شود زیر خروارها سؤالاتی که لازمة وجود انسانی و کنجکاوی ماست، خود را نبازیم و حتی بهره مند باشیم، این است که با سه گام طرح و تنظیم و تحلیل سؤالات همراه باشیم. 🎇 مجال عیش صمیمانه‌ای از جنس زیست آگاهانه لطفاً ما را همراهی فرمایید. https://eitaa.com/hafezanewahy
تفسیر گزیده ۲۳۳ .mp3
5.85M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب دویست و سی و سوم ۲۳۳https://eitaa.com/hafezanewahy ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر  مهر و رحمت.
4_5929394040813392606.mp3
7M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب دویست و سی و چهارم ۲۳۴https://eitaa.com/hafezanewahy ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر  مهر و رحمت.
4_5931535734845476846.mp3
8.8M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب دویست و سی و پنجم https://eitaa.com/hafezanewahy ۲۳۵ ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر  مهر و رحمت.
تفسیر گزیده ۲۳۶ .mp3
13.01M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب دویست و سی و ششم ۲۳۶ ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر  مهر و رحمت
تفسیر گزیده ۲۳۷ .mp3
7.11M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب دویست و سی و هفتم ۲۳۷https://eitaa.com/hafezanewahy ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر  مهر و رحمت.
تفسیر گزیده ۲۳۸ .mp3
23.71M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب دویست و سی و هشتم ۲۳۸https://eitaa.com/hafezanewahy ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر  مهر و رحمت.
تفسیر گزیده. ۲۳۹ .mp3
14.17M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب دویست و سی و نهم ۲۳۹ ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاریhttps://eitaa.com/hafezanewahy است از موسسه پیامبر  مهر و رحمت.
تفسیر گزیده ۲۴۰.mp3
11.73M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب دویست و چهلمین ۲۴۰https://eitaa.com/hafezanewahy ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر  مهر و رحمت.
تفسیر گزیده ۲۴۱ .mp3
6.28M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب دویست و چهل و یکم ۲۴۱https://eitaa.com/hafezanewahy ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر  مهر و رحمت.
تفسیر گزیده ۲۴۲ .mp3
13.62M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب دویست و چهل و دوم ۲۴۲https://eitaa.com/hafezanewahy ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر  مهر و رحمت.