eitaa logo
حقیقت گمشده
402 دنبال‌کننده
658 عکس
218 ویدیو
170 فایل
📌 پایگاه اطلاع رسانی و نشر محتواهای حقیقت گمشده📌 یا صاحب زمان❤ امروز وجودمان را؛ با امید به دستان شش ماهه آقا امام حسین (ع) بیمه تفکر و فرهنگ‌تان می‌کنیم، تا برسیم به سر منزل مقصود...🔆 📲 ارتباط با ما @Mrafiei
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان اللهمّ غَشّنی بالرّحْمَةِ وارْزُقْنی فیهِ التّوفیقِ والعِصْمَةِ وطَهّرْ قلْبی من غَیاهِبِ التُّهْمَةِ یا رحیماً بِعبادِهِ المؤمِنین. @sabbar_ir
sharh-doa-ramazan-29-1396_04_03.mp3
11.28M
🔸 استاد موسویان 🔹 🔸 دعای روز بیست و نهم @sabbar_ir
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
29-tafsir-anfaal-1399-03-03.mp3
15.07M
🔸 سوره 🔹به کلام استاد موسویان 🔸 جلسه بیست و نهم 🔹رمضان 1441 @sabbar_ir
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
shab-eyd-fetr-13980314.mp3
12.29M
🔸 بازگشت به فطرت 🔹سخنرانی استاد موسویان 🔸شب عید فطر 🔹 نظر به اسم فاطر - نظر به حضرت صدیقه طاهره(س) 🔸رمضان 1440 - خرداد 1398 @sabbar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🍃🌸☘🌻🌱🌺🍀🌹🌿 🔵 در این تاریخ، که شیاطین راه گناه را هموار می کنند، ما هم مقابله به مثل می کنیم و راه کسب معارف را هموار می کنیم. با توکل به حضرت حق و توسل به حضرات معصومین علیهم السلام و کسب اجازه از حضرت استاد طاهرزاده حفظه الله تعالی خدمات زیر ارائه میشود : 🌿 کانال اصلی: کانال مطالب ویژه به منظور ترویج معارف ناب توحیدی حول محور اندیشه انقلاب اسلامی و همچنین آگاهی مخاطبین از مسائل روز راه اندازی شده است . 🔰@matalebevijeh ------------------------------ 🌿 کانال معرفت حق، کانالی عمومی و معرفتی برای دوستانی که تازه وارد مباحث شده اند ... 🔹@marefat_hagh ------------------------------- 🌿 کانال شرح کتاب آداب نماز از استاد طاهرزاده : 🔰@adaabenamaz ------------------------------- 🌿 کانال شرح حدیث ای اباذر توسط استاد طاهرزاده : 🔰@eyabazar ------------------------ 🌿 کانال شرح حدیث عنوان بصری توسط استاد طاهرزاده : 🔰@envanebasri --------------------------- 🌿 کانال زن تراز انقلاب اسلامی (مطالبی از رهبرین انقلاب و استاد طاهرزاده در مورد زن خانواده و ازدواج) : 🔰@zantaraz ----------------------- 🌿 کانال کتب استاد طاهرزاده به رایگان : 🔰@kotobtaherzadeh ----------------------------------- 🌹🍃🌸☘🌻🌱🌺🍀🌹🌿 دوستان در هر زمانی سوالی در مورد سیر مطالعاتی و یا نحوه مطالعات آثار را داشتند ، میتوانند به شماره آقای وحدتی فر پیامک دهند ( 09190172061 ) و یا در شبکه های مجازی سوال خود را بپرسند . 🌹🍃🌸☘🌻🌱🌺🍀🌹🌿 برای ظهور حضرت ولیعصر عج صلوات 🌹🍃🌸☘🌻🌱🌺🍀🌹🌿
🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🏴 🏴السلام علیک یا روح الله (ره) 🍁معرفی استادطاهرزاده 🍁باموضوع (ره) 🌐http://lobolmizan.ir/special/cat/44 🔺سلوک ذیل شخصیت امام خمینی (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) http://lobolmizan.ir/book/1205 🔺امام خمینی «رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» و خودآگاهی تاریخی http://lobolmizan.ir/book/1206 🔺امام خمینی و سلوک در تقدیر توحیدی زمانه http://lobolmizan.ir/book/1389 🔺سلوک در ذیل اندیشه‌ی امام خمینی«رضوان‌الله‌علیه» http://lobolmizan.ir/post/1165 🔺سلوک ذیل شخصیت حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه»و تفسیر المیزان http://lobolmizan.ir/post/1167 🔺سوال وجواب پیرامون بحث "سلوک ذیل شخصیت امام خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه»" http://lobolmizan.ir/post/1168 🔺سیره‌ی تفصیلی حضرت امام خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» در آینه‌ی شهداء http://lobolmizan.ir/post/1169 🔺غروبی جانگداز و طلوعی امید بخش http://lobolmizan.ir/post/1407 🔺سلوک ذیل شخصیت امام خمینی(ره) http://lobolmizan.ir/sound/1157 🔺شرح کتاب «آداب الصّلوه» از حضرت امام خمینی (ره) http://lobolmizan.ir/sound/1149 🔺شرح کتاب «جنودِ عقل و جهل» از امام خمینی (ره) http://lobolmizan.ir/sound/1131 🔺شرح کتاب «مصباح الهدایة» از امام خمینی (ره) http://lobolmizan.ir/sound/1123 🔺شرح تفسیر سوره‌ی حمد امام خمینی (ره) http://lobolmizan.ir/sound/1112 🔺شرح تفسیر سوره‌ی حمد امام خمینی (ره) - دانشگاه صنعتی http://lobolmizan.ir/sound/1110 http://lobolmizan.ir/quest/cat/90# کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 📱https://www.instagram.com/asghar.taherzadeh3 🏴 🏴 🏴🏴 🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴
امام (ره) ما را آموخت که عرفان را با مبارزه جمع کنیم و خود بهترین شاهد بود بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است، و از این پس دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که عرفان را به مثابه امری کاملا شخصی بهانه واماندگی خویش می گر فتند؟ "شهید سید مرتضی آوینی" 📔 کتاب آغازی بر یک پایان @haghighategomshodeh
⬅️ ادامه 📝بخشی از مقاله «داغ بی تسلی» و «فراق یار نه آن می‌کند که بتوان گفت» 💠گفتاری از شهید آوینی در سوگ امام خمینی(ره) 🕊امام رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین ماندیم، با داغ جراحتی سخت بر دل و باری سنگین بر دوش. امام رفت تا بار تکلیفِ ما برگرده عقل و اختیارمان بار شود و همان‌سان که سنت لا یتغیر خلقت بوده است، چرخه بلیات ما را نیز به میدان کشد و آزموده شویم و این آیت ربانی درست درآید که "وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ حَتّی نَعْلَمَ الْمُجاهِدینَ مِنْکُمْ وَ الصّابِرین". اکنون، این ماییم و امانتِ او. دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و تلمیذ مدرسه اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول اللّٰه ظُهرِ حکومت اسلام به غروب خونین شهادت حسین بن علی و «شب بی قمر غیبت» انجامید، این بار امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این خود نشانه‌ای است بر این بار بشارت که این بار خداوند اراده کرده است تا حزب اللّٰه و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند. کوچه‌های جماران همراز کوچه های مدینه گشته اند بعد از ارتحال رسول. آنان که پای دارند هروله می کنند تا خود را به خانه ای برسانند مطاف ملائک حافظ تو بوده است و هر صبح و شام میهمان سفره ای که از بهشت بهر تو نزول می یافت، پس ای که همنوازی تسبیحات تو هر صبح و شام نور می خورد و نور می آشامد و در عطر روح اللهی تو شناور بود. آنان که پای دارند هروله می کنند، اما انان که پا در راه عشق تو باخته اند چه کنند؟ جانا، رحم آور! اینجا عالم ظاهر است و ظاهر حجاب باطن. چه کنیم؟ ستون های حسینیه ی جماران رازداران اُستُن حنانه اند اما بر حال ما می گریند، بر حال آن دلباختگانی که بی تو دیگر جانشان جز باری سنگین بر گرده ی فراق نیست. ستون ها می نالند. ذرات چوب و آهن و خاک، هر چه هست، می نالند. آنجا که تو می نشستی، اریکه حکومت عشق بر جان های مشتاقان، خالی مانده است. گریه کن تا آن بغض گلوگیر بشکند و اشک هایت پیش باز قدم های یار روند، در کوچه باغ های ملکوت. طراوت آن جنات از اشک های من و توست ، اما دل هایمان آرام نمی گیرد. کاش این غم، اشک می شد و فرو می ریخت و این ابرهای تنگ نشسته، آسمان سینه هامان را به خورشید وا می گذاشتند. کاش قلب مرا قربانی می گرفتند تا این گرد ماتم از شهر برخیزد و رسول الله به مدینه باز گردد. جانا! سخن از فراق توست، که در فراق جز حدیث فراق نه در دل می‌گذرد و نه بر لب می آید. با ما بگو که باید کرد که جان مانده است و ای عزیزتر از جان ، تو رفته ای؟ ما جان و سر را می خواستیم تا بر سر پیمانی نهیم که با تو بسته بودیم. حال بازگو که با این سر پر درد و جان پریشان چه کنیم؟ اما فراق آمدنی است، دیر یا زود، و این بیت الاحزان مهبطی است در هجران، تا بسوزی و از آتش فراق ققنوسی برآید با بال های آتشین ، که تو را بر بال های خویش ازسدرةالمنتهی نیز بگذارند. @sabbar_ir
📝بخشی از مقاله «داغ بی تسلی» و «فراق یار نه آن می‌کند که بتوان گفت» 💠گفتاری از شهید آوینی در سوگ امام خمینی(ره) 🍂داغ‌های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم، چرا که ما امت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث‌دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر، در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیا مبری مبعوث نمی شد و هیچ مُنذری نمی آمد خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما، داغ همه اعصار، داغی بی تسلیٰ. ما را این گمان نبود هرگز که بی او بمانیم. آخر او آیتی بود که «ثقلین» را در وجود خود معنا می کرد، همه «ماتَرَک رسول اللّٰه» را، و ما می دانستیم که زمین و زمان می گردند تا انسان هایی چون او، هر هزار سال یکی، پای به دنیای گذارند. آخر آدم هایی چون او، قطب سنگ آسیابِ افلاکند، مصداق حدیث «لوْلاک» اند و غایت الغایات وجود… و حق است اگر با رفتن ایشان زمین از رفتن باز ماند آسمان نیز؛ خورشید سرد شود و ماه بشکافد و دریاها طغیان کنند و باران خون از آسمان ببارد و مؤمنین از شدت ماتم دق‌مرگ شوند، و اگر نبود آن حجتِ غائب، تو بدان، بی تردید که همان می شد. ما را این گمان نبود که بعد از او بمانیم، اما او رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین، در این پهنه بی منتهایی که عقل راه به جایی نمی برد. دریاها و زمین و آسمان و ماه و خورشید بر جای ماندند تا مقصود خمینی«ره» محقق شود، آن سان که بعد از رحلت آخرین فرستاده خدا نیز دوْر فلک بر جای ماند تا حقیقتِ وجودِ او را در جهان تحقق بخشد. آخر انسان‌هایی چون او که یک فرد نیستند، یک امت اند و یک تاریخ. کوران روز حشر در اینجا نیز کورند- که :"مَنْ کانَ فیٖ هذِهٖ اَعْمیٰ فَهُوَ فی الآخِرَةِ اَعْمیٰ" _ و نمی بینند. آنان از کجا بدانند که کدام امر عظیم واقع شده است؟ نه آنگاه که امام آمد و نه امروز که رفته است. اگرنه، این ولی خدا برای آنان حجتی می شد تا صدق قصص انبیا را باور کنند و چون سحره فرعون در برابر این انقلاب به سجده درآیند که "اٰمَنّا بِرَبِّ مُوسیٰ و هٰرون" اگر نه، این ولی خدا برای آنان حجتی می‌شد تا زهد و عدالت علی را باور کنند، حلم حسن را و شجاعت حسین را و…… و این ولی خدا برای آنان حجتی می‌شد تا عظمت حق را و همه صفات خدایی را در وجودش بنگرند و انسان را، همچون خورشیدی که نورش از ازلیت تا به ابدیت را فرا گرفته است. داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیده‌ایم. یک بار دیگر این رسول اکرم است که در دنیا رفته است؛ یک بار دیگر این علی است که به شهادت رسیده است؛ یک بار دیگر این فاطمه است و حسن است و حسین است که ما را داغدار کرده اند؛ یک بار دیگر این مهدی است که در حجاب غیبت رفته است. دست ما اگر به نخل بلند وجود او نمی رسد، دست خمینی که می‌رسید. او آمد تا معنای «انتظار» را به این امت بیاموزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود؛ و اکنون دیگر دوْر افلاک را مرادی نیست جز آنکه منتظر مهدی باشد. امام «ره» به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و این بزرگترین پیام او بود، و پس از او، اگر باز هم امیدی ما را زنده می‌دارد همین است که برای ظهور آخرین حجت حق مبارزه کنیم. امام «ره» ما را آموخت که «عرفان را با مبارزه جمع کنیم»و خود بهترین شاهد بود که بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است، و از این پس دیگر چه داعیه‌ای می‌ماند برای آنان که عرفان را به مثابه امری کاملاً شخصی بهانه واماندگی خویش می گرفتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت را با مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می دانستیم که جهاد اصغر شرط لازم جهاد اکبر است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته اند. دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که حکم بر ظاهرِ اشعار عرفانی می‌راندند و با چشمی ظاهربین، چهره افیونی خویش را در آینه صافی وجود عرفا می دیدند و حتی این اواخر، دیگر افعال و اقوال منصور حلاج را هم با عقلِ کج‌اندیشِ ماتریالیسم دیالکتیک معنا می‌کردند و حافظ را شراب‌خواره و زن‌باره‌ای از سلک خویش می گرفتند؟ آیا ندیدند او را که از این سوی پنجه ارباب جوْر انداخته بود و از آن سوی «سجاده به میْ رنگین» داشته بود و «دلق مرتع را گرو جامی شرابِ مرد افکن» نهاده بود؟ آیا ندیدند که در «خلوتْ آن کار دیگر کردن» و «صراحی پنهان کشیدن» یعنی چه؟ مگر این مردترین مردان میدان مبارزه و زاهدترین زُهاد زمانه نبود که دم از خال لب چشم بیمار و می و می‌خانه و بت و بت‌کده و رندِ میْ آلوده و خرقه پیر خراباتی می‌زد؟ @sabbar_ir
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
حتی اگر هیچ برهان دیگری در دست نداشتم، ظهور انقلاب اسلامی - و بهتر بگویم، بعثت تاریخی انسان در وجود مردی چون حضرت امام خمینی - برای من کافی بود تا باور کنم که عصر تمدن غرب سپری شده است و تا آن وضعِ موعود که انسان در انتظار اوست فاصله ای چندان باقی نمانده است. حقیقت دین را باید نه درعوالم انتزاعی، که در وجود انسان هایی جُست که به خلیفة الهی مبعوث شده اند. فصل الخطاب با انسانِ کامل است و لا غیر. آغازی بر یک پایان - شهید سید مرتضی آوینی @sabbar_ir
. ▪️ویژه برنامه رحلت امام خمینی(ره) 🔺 بزودی از تلویزیون اینترنتی 🔸این برنامه را از طریق صحفه آپارات تماشا کنید 🌐 https://www.aparat.com/soha_sima @soha_sima
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
در معرض عطایی که با حضرت امام خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» به ظهور آمد.pdf
101.7K
📝 جدید 🔹به مناسبت رحلت حضرت (ره) 🔸 در معرض عطایی که با حضرت امام خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» به ظهور آمد 🔹استاد طاهرزاده 🔸نسخه pdf @sabbar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 💠سوال شماره28048 💠صله‌ی رحم معنای حضور با انسان‌هایی است که به نحوی ریشه‌ی فرهنگی‌مان می‌باشند 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام استاد: خدا قوت. در پاسخ به دوستانی که گله داشتن از اینکه چرا وقتی کار های روزمره (مثل ایام دانشگاه) غلبه می کند و اندکی از مطالعه فاصله می‌گیریم (حتی برای بنده به اندازه «یک روز» مطالعه نکردن!) حالات معنوی از بین می‌رود، گویا دچار کثرات می شویم به حدی که حتی دیگر نفس هم سر نازسازگاری می گذارد و از ما تبعیت نمی کند. شما پاسخ دادید: هنر ما آن باید باشد که در فعالیت‌ روزمرّه هم، «دست در کار و دل با یار» باشد. می شود راه حل عملی هم بفرمایین؟ بنده با خواندن کتاب های شما و بقیه ی اساتید به این ذهنیت رسیدم که ما در این دنیا آمدیم برای یک ماموریت خاص. پس تمام مناسب های این دنیا (اعمم از تفریح و درس و کار و ازدواج و صله رحم و عبادت....) باید به گونه ای باشد که ما را به آن هدف خاص نزدیک کند. این صحبت را از شما خوانده ام که فرمودین: «انسان باید با انسان ها انسان شود» اما استاد چرا با صله رحم من حس می کنم از عالم خود خارج می شوم و از خدا دور می شوم؟ چرا با درس خواندن دچار غفلت می شوم؟ با اینکه تماما سعی می کنم هدف از درس خواندنم برای رضای خدا و خدمت رسانی به خلق خدا باشد؟ و همین طور مناسبات روز مره دیگر. مگر نه این است که قرار است از طریق «زندگی به روش دین خدا» در زمین به خلیفه اللهی برسیم و گام به گام در این مسیر پیش برویم؟ چرا من نمی توانم «کل» زندگی خود را در این راستا قرار دهم؟ من فقط با انجام چند کار خاص احساس رشد و تعالی می کنم (کتاب خواندن، فکر کردن، عبادت کردن، مباحثه کردن با دوستان همفکر، نشست و برخاست با افراد ناتوان و سالخورده، کمک کردن و خدمت کردن به خلق خدا و تا حدی هم بازی کردن با کودکان....) ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: این کارها که می‌کنید خوب است ولی ظاهراً بیشتر در جهان محدود خودتان با این کارهای خوب به‌سر می‌برید. با حضور در جهانی بزرگ‌تر صله‌ی رحم معنای حضور با انسان‌هایی است که به نحوی ریشه‌ی فرهنگی‌مان می‌باشند. در رابطه با حضور در جهانی گشوده‌تر، پیشنهاد می‌شود جزوه‌ی «قرارگرفتن در بودنِ تاریخی خود» که روی سایت هست، مطالعه شود. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/28048 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از لب المیزان
💠استاد اصغر طاهرزاده 🌐www.lobolmizan.ir 🌸ارسال پرسش http://lobolmizan.ir/quest/aid/5 🌸مشاهده کلیه پرسش ها وپاسخ ها http://lobolmizan.ir/quest/aid/1 🔻کانال لب المیزان(حاوی جدیدترین پرسش هاوپاسخ ها،اطلاع رسانی جدیدترین آثار استاد اعم از صوت،کتاب،یادداشت ویژه وجزوه) 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان(حاوی سخنرانی های استاد طاهرزاده) 📱 @sound_lobolmizan 🌹پیام رسان سروش 🔻کانال لب المیزان 📱sapp.ir/lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱sapp.ir/sound_lobolmizan 🌹پیام رسان ایتا 🔻کانال لب المیزان 📱eitaa.com/lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱eitaa.com/sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐https://instagram.com/asghar.taherzadeh3
سلام بر دوستان معرفت جو🌺 در کانال لب المیزان از مباحث روز استاد در قالب 🔸پرسش و پاسخ 🔸جزوات و یادداشتها 🔸صوت و فیلم معارف ناب بهره مند شوید.
هدایت شده از مطالب ویژه
🍃🌸 من در فروپاشی تمدّن غرب بیشتر به تحوّل درونی غربی‌ها امیدوارم تا جنگی رو در رو که میان شرق و غرب و یا اسلام و غرب روی دهد. امّا غرب از درون خواهد پوسید و در خود فرو خواهد ریخت و چون عقربی در محاصره‌ی آتش، خود را نیش خواهد زد و خواهدکشت. 🍃🌸 آری تمدنی که همه افق آن را حسیات پر کرده محکوم به فنا است ولی آنچه این فنا را تسریع می کند نوری است که از طرف انبیاء در جان انسان ها سوسو می زند. حرف اکثر انسان ها در غرب این است که ما نمی خواستیم به اینجایی که رسیده ایم برسیم این را می گویند بی ثمری یک تمدن اما هرگز در حیات توحیدی چنین سخنی نیست... 🍃🌸 برگرفته از کتاب علل تزلزل تمدن غرب صفحه ی 330🌸🍃 🌸🍃@matalebevijeh
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | مسیر انحرافی 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «ما در اوایل انقلاب جوانهایی را داشتیم که اینها مردمان مسلمانی بودند و برای اسلام وارد میدان شده بودند امّا چون مبانی معرفتی‌شان ضعیف بود، پایه‌های معرفتی‌شان محکم نبود -حالا به هر دلیلی محکم نبود- اینها جذب گروه‌های التقاطی شدند و از یک جوان مؤمن سالمِ اسلام‌طلب و مؤمن تبدیل شدند به کسانی که بر روی هم‌میهن خودشان اسلحه کشیدند، جوان را، پیر را، کاسب بازاری را هدف قرار دادند و آماج حمله‌ی خودشان قرار دادند و آن فجایع را، آن جنایات را به وجود آوردند؛ به خاطر ضعف مبانی معرفتی جذب آن گروه‌های ناسالم شدند و به این راه‌ها کشانده شدند؛ آخر هم سر از زیر پرچم صدّام درآوردند؛ یعنی آخرش هم کارشان به اینجا رسید؛ منشأ همه‌ی اینها همان عدم استقرار فکری بود.» ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ 📥 farsi.khamenei.ir/video-content?id=45873
🌺🍃🌺🍃 🍃🌺🍃 قصه یوسف علیه السلام 🔻هر پیامبری در قرآن کریم یک شخصیت ویژه ای دارد که او را از دیگران متمایز می‌کند. با اینکه همه انبیا نور واحدند اما نمی‌توان تمایزات آنها را ندید تمایزاتی که ناشی از تفاوت های شخصیت آنها و امتهای‌شان می‌باشد. 🔻ابتدای داستان یوسف خدای متعال قصه های خود را به عنوان «احسن القصص» معرفی می‌کند. سوال مهم این است که داستان یوسف و شخصیت یوسف نبی چه ویژگی دارد که ابتدای این داستان چنین تعبیری را درباره قصه های قرآنی می‌شنویم؟ 🔻یکی از تلاشهایی که مفسرین ما در طول تاریخ داشته اند پاسخ به چنین سوال‌هایی است. واقعا آیا میتوانیم بگوییم کل داستان یوسف بروز «یک» نکته کلیدی است که لازم است بدانیم؟ آن نکته چیست؟ کتاب مهمی دارد به نام . «فص» آن نگین انگشتر است که نام خود را بر آن حک می‌کرده اند و گنجینه ها و خزائن را با آن مهر می‌کردند. «حکمت» هم یعنی حقایق امور. او حقیقت هر نبی را با یک ویژگی زبده و چکیده تبیین می‌کند بر اساس آیات قرآن. 🔻 به نظر می‌رسد داستان یوسف علیه السلام «داستان ظهور و غیبت ولی خدا» است. وقتی امت رابطه شان با ولی شان پست و نازل و دنیایی می‌شود او غایب می‌شود. غضب و حسادت برادران، او را به چاه فرستاد و شهوت و تمایل دنیایی زلیخا و زنان نیز او را به سجن فرستاد. اما هر جا که امت اظهار اضطرار و نیاز پیدا کردند او ظهور یافت و شناخته شد. 🔻«تأویل رویا» که ویژگی او است اساسا قدرت فهم حقیقت و باطن ظواهر است. با این توان، او می‌تواند از آنچه غیب است برای ما خبر دهد و غیب را به ظهور برساند. به همین دلیل است که ابن عربی کلیدواژه یوسف نبی را «نور» می‌داند. چون او می‌تواند از این عالم ظلمانی ما را به عالم نور منتقل کند. استاد حسن زاده می‌گوید اساسا زیبایی یوسف هم به دلیل همین قوت نورانیت او در ساحت برتر و ملکوتی او است. داستان و قصه اساسا توان انتقال حکمتها را در قالب صورت‌های محسوس دارد. لذا در قرآن جایی که داستان بودن داستان، بروز جدی دارد همین داستان یوسف است فلذا تعبیر احسن القصص هم همین‌جا آمده. 🔻فرقی نمی‌کند، امت اگر رابطه اش با ولی خدا رابطه دنیایی و پست و نازل و ناقص باشد، میل به رشدش به حسادت و دشمنی می‌رسد و میل به ولی خدایش هم پست و حقیر و نازل، آن وقت ولی خدا را به محاق می‌برد. راه ظهور ولی الهی رشد و ارتقای امت است. بلایا و مشکلات و دردها و حرمانها و محرومیتها و تحریمها همه مدد رساننده است که امت رشد کند و آنجا است که اضطرار به ولی خدا را می‌فهمد. اضطراری نه از سر جهل بلکه در بستر علم و حکمت و تدبیر. 🔻کسانی که دم از حرکت و رشد می زنند، ادعای آرمان‌جویی دارند اگر بر بستر تعصبات و تک‌روی‌ها و خودخواهی ها هستند می‌توانند به غیبت حقیقت و ولی حق منجر شوند کسانی هم که دم از ولایت می‌زنند، ارتباط نازل و جاهلانه و خام و پست‌شان عملا ولایت را به محاق می‌برد. 🔻بزرگان ما می‌فرمودند اگر می‌خواهید فلسفه غیبت امام عصر را درک کنید غیبت اولیای الهی در قرآن را ببینید. و قصه یوسف نبی از این جهت بسیار درس آموز است. @haghighategomshodeh 🌺🍃 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘🔸🔘🔸🔘🔸 💠با سلام. معارف جویان عزیز کتاب زن آنگونه که باید باشد در اصفهان به صورت حضوری توسط (از شاگردان استاد طاهرزاده و مدرس در شهر اصفهان، تهران، و غیره که در این کلیپ شاهد قسمت هایی از جلسات ایشان میباشید) در #۶۰ جلسه ی کامل تدریس شده است. 🔶در ضمن تمامی صوت ها و مطالب و جزوات در خصوص زن و بانوان عزیز از استاد طاهرزاده بزرگوار هم در این کانال گنجانده شده است. 🔷تدریس کتاب زن آنگونه که باید باشد آغاز مرحله ی سلوک بانوان عزیز تمام مطالب کتاب جامع و کامل مسئله زن امروز را بحث میکند و به بانوان عزیز و همچنین آقایان محترم در خصوص سلوک فردی و اجتماعی راهکار میدهد بزرگوارانی که میخواهند در نرم افزار ایتا وارد کانال شوند و مباحث را شروع کنند بفرمائید. از طریق آدرس لینک ذیل وارد کانال شوند. 🔻 ⏩https://eitaa.com/soloukzan 🔶لینک گروه زن که مطالب مهم و کلیدی در آن موجود است و خصوصا متون خلاصه شده ی کتاب زن، در ادامه لینک را خدمتتان میفرستم. التماس دعا🔻 ⏩https://eitaa.com/joinchat/2123956235Cb164227672 __________________________________جهت کسب اطلاعات بیشتر گروه فرهنگی صبار ارائه مباحث معرفتی🔻 وب سایت: sabbar.ir اینستاگرام: sabbar.ir🔻 ⏩https://eitaa.com/sabbar_ir 🔸🔘🔸🔘🔸🔘