eitaa logo
کانال استاد سید جلال رضوی همدانی
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
47 فایل
کانال رسمی استاد حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی همدانی 💭 #بیانات (مجموعه بیانات حجت الاسلام رضوی همدانی ✍ #آثار (مجموعه مکتوبات منتشر شده استاد) 🗨 #نصایح (مجموعه توصیه های اخلاقی استاد) #مصاحبه های استاد ارتباط با استاد
مشاهده در ایتا
دانلود
.اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم اعظم الله اجورکم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتسلیت سالگشت رحلت بزرگ بانوی خاندان کرامت فاطمه‌ معصومه وتوفیق شناخت آن بانوی کریمه روز دوشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاقاضی الحاجات نگاهی به جایگاه والای حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برتری حضرت فاطمه معصومه(س) حضرت فاطمه معصومه(س) از جهات مختلفی نسبت به دیگر فرزندان دختر امام موسی کاظم(ع) برتری داشتند که علم، عصمت، کرامت و شفاعت ایشان از جمله فضایل این بانوی بزرگوار به شمار می‌رود. حضرت معصومه(س) عالمه غیر معلمه" جنبه‌ی علمی این بانوی بزرگوار به حدی قابل اهمیت است که در رابطه با ایشان نقل شده است که در زمان غیبت پدر گرامیشان و هنگامی که امام موسی کاظم(ع) در سفر بودند، حضرت فاطمه معصومه(س) به سوالات مختلف مردم و مراجعات پاسخ می‌دادند. معصومین نه تنها از انجام گناه بلکه از فکر به گناه نیز معصوم هستند بنابراعتقاد شیعیان، معصومین نه تنها از انجام گناه بلکه از فکر به گناه نیز معصوم هستند، بنابراین، کسی که ملقب به عصمت است، از فکر ارتکاب به گناه نیز مبرا است و حضرت فاطمه معصومه(س) بنابر مقام والا و شامخ خود به این ویژگی مهم و حساس ملقب شده و "معصومه" نامیده شده اند و درمیان بانوان زمان خود به عفت و پاکدامنی شهره شدند. لقب کریمه اهل بیت به نقل از امام صادق (ع) صفت کرامت ازصفات و ویژگی های مهمی است که در قرآن به آن اشاره شده است، کسی که ملقب به این ویژگی است یعنی دارای شخصیتی بزرگوار، دارای متانت نفس، علم والا و برخوردار از رفتار کریمانه با مردم است که حضرت معصومه(س) به دلیل برخورداری از تمامی این ویژگی ها به لقب کریمه اهل بیت(ع) ملقب و شایسته شدند. زیارت نامه حضرت معصومه (س) از زبان امام معصوم علیهم السلام مقام شفاعت نیز از دیگر صفات مهمی است که هرکس به آن ملقب نمی‌شود، درحالیکه فاطمه معصومه (س) به این صفت والا ملقب شده و این ویژگی در زیارت نامه ایشان نیزبه آن اشاره شده است، به طوری که در زیارتنامه کریمه اهل بیت می خوانیم " یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه" و این خود موید لقب شفاعت فاطمه معصومه (س) است. نقل شده است که در بین بانوان مطهر و پاکی همچون حضرت خدیجه(س) و حضرت زینب (س)، کریمه اهل بیت (س) تنها بانوی بزرگواری هستند که زیارتنامه ایشان ماثور است؛ به این معنا که زیارت‌نامه ایشان از امام معصوم نقل شده و خواندن آن بسیار دارای ارزش است. بانوان بزرگوار در اسلام، الگوی همه ی انسان های جامعه اند بانوان به دلیل داشتن روحیه حساس و عاطفی که در آفرینش آنان نهفته است در امورمهمی چون تربیت نسل آینده، مدیریت و تعلیم وعلم بسیار موفق تر از مردان هستند و حتی در برخی مسائل می‌توانند الگوی مردان قرار گیرند.بنابراین در جای جای قرآن نه تنها جایگاه مرد و زن در کنار یکدیگر ذکر شده است، بلکه ذکر نام های برخی بانوان بزرگواری همچون حضرت مریم در قرآن کریم نشان از جایگاه رفیع بانوان دارد، بر این اساس حضرات بزرگواری همچون فاطمه زهرا(س)، حضرت مریم(س)، حضرت خدیجه(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) تنها الگوی زنان نبوده و در برخی صفات والای خود الگوی مردان نیز هستند. هجرت تاریخی حضرت معصومه(س) از مدینه هجرت تاریخی حضرت معصومه(س) از مدینه را نشان دهنده صفت شجاعت این بانوی بزرگوار دانست و گفت: همین تصمیم خروج ایشان همراه با اهل بیت خویش از شهر مدینه، نشان دهنده عدم انزوا حضرت معصومه(س)، شجاعت، آینده‌نگری و تاثیرگذاری کریمه اهل بیت(س) است که این ویژگی‌ها از پدر بزرگوار ایشان به این بانوی مطهر رسیده است. به خاک سپردن پیکر مطهر ایشان در قم هجرت حضرت معصومه(س) از مدینه و به خاک سپردن پیکر مطهر ایشان در قم، خود تاثیر بسزایی بر این شهر مقدس داشته است، به طوری که پس از آن که شهر مقدس قم، شایستگی پذیرش پیکر مطهر ایشان را پیدا کرد، موجب هجرت سیل عظیمی از شیعیان از شهرهایی همچون ری، کاشان و ساوه به قم شد و در نتیجه حرم ایشان، پایگاه تجمع شیعیان و محبین اهل بیت(س) می‌شود وطبق برخی روایات، شهر مقدس قم مرکز ظهور، بروز و نشرمعارف دین می گردد. شهر مقدس قم عش آل محمد طبق روایت امام صادق(ع) شهر مقدس قم "عش آل محمد" نامیده شده است که به معنای حرم آل پیامبر صلوات الله علیه است و این مسئله نشان دهنده ارزش و مقامی است که شهر مقدس قم، همه را از این بانوی بزرگوار وام گرفته است
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت معارف وحکمتهای دینی وقرآنی وعمل به آن روز سه‌شنبه شما بزرگواران صاحب دل همراه باسلامتی وعمرباعزت یاالرحم الراحمین نگاهی به شأن واهمیت سخاوت و سخاوتمند وبخشش به نیازمندان سخاوتمند وبخشش درقرآن تعبیر تازه ای در زمینه انفاق می فرماید«هرگز به(حقیقت) نیکوکاری نمی رسید، مگر آن که از آنچه دوست می دارید(در راه خدا)انفاق کنید و آنچه انفاق می کنید، خداوند از آن با خبر است، لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون و ما تنفقوا من شیی ء فان الله به علیم سخاوت مشهورترین صفات پیامبران سخاوت وکرم درمقابل بُخل، به معنی بخشندگی است. سخاوت را از مشهورترین صفات پیامبران دانسته‌اند، که نزد هر انسانی ارزشمند است. در منابع حدیثی، سخاوت ستون ایمان و نتیجه عقل، زیرکی و قناعت شمرده شده و شجاعترینِ مردم را سخاوتمندترین آنها دانسته‌اند طعامُ الجَوادِ دَواءٌ وَ طَعام‏ البَخيلِ داءٌ نگاه سخاوتمند به دارايي خود به عنوان "زرق "ولطف و عنايت الهي سخاوتمند به دارايي خود به عنوان "زرق و روزي" و "لطف و عنايت الهي" می نگرد و با اين نگرش احسان و انفاق به راحتي صورت مي گيرد و پرداخت ها هرگز مورد توجه قرار نمي گيرد، چون "مال" را "مال الله" و احسان را لطف و توفيق خدا مي شمرند و خود را تنها عامل مي دانند نه مالك سخاوت و سخاوتمند درپرتو کلام نبوی نبی مکرم اسلام ص طعامُ الجَوادِ دَواءٌ وَ طَعام‏ البَخيلِ داءٌ طعام سخاوتمند، دواست و طعام بخيل، درد و بيمارى است. سامرى، منشأ فساد عظيمى در بنى‌اسرائي سامرى، منشأ فساد عظيمى در بنى‌اسرائيل شد و آيين بت‌پرستی را در ميان آن‌ها پايه نهاد و در انتها نيز زندگى را با خفّت و ذلّت و حقارت گذراند كه شايد مرگ بر آن زندگى، ترجيح داشت؛ ولى با اين همه به حضرت موسى (ع) وحى رسيد كه خون او را به‌خاطر سخاوتش نريزد. از گناه و لغزش سخاوتمند صرف‌نظر كنيد نبی مکرم اسلام (ص) تجَافُوا عَنْ ذَنْبِ السَّخىِ فَانَّ اللّهَ آخِذٌ بِيَدِهِ كُلَّما عَثُرَ از گناه و لغزش سخاوتمند صرف‌نظر كنيد؛ زيرا هر زمان بلغزد، خداوند دست او را می‌گيرد (و نجاتش می‌دهد). جوان سخاوتمند آلوده محبوبتر از پيرمرد عابد بخيل امام صادق علیه‌السلام شابٌّ سَخىٌّ مَرْهَقٌ في الذُّنُوب‏ احَبُّ الَى اللّهِ عَزّوجلّ مِنْ شَيخٍ عَابدٍ بَخيلٍ جوان سخاوتمند آلوده به گناه، نزد خدا محبوبتر از پيرمرد عابد بخيل است. مرتبه ومقام سخاوتمند نزديك به خدا نبی مکرم اسلام (ص) السَّخىُّ قَريبٌ مِنَ اللّهِ قَريبٌ مِنَ النّاس‏ قَريبٌ مِنَ الجَنَّةِ سخاوتمند نزديك به خدا، نزديك به مردم و نزديك به بهشت است. آل عمران/ 92 کنز العمال، ج 6، ص 337، حدیث 15926 بحار الانوار، ج 70، ص 308  التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi کانال اطلاع رسانی استاد سید جلال رضوی مهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸مراسم پر فیض دعای ندبه بمناسبت نهمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی 🗣️سخنران:حجت السلام و المسلمین حاج سید جلال رضوی مداح:برادر حاج محمد بهتویی 🗓️زمان:جمعه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰ صبح 📍نشانی: قیطریه،تقاطع اندرزگو،سلیمانی غربی، کوچه خسروی،حسینیه انصارالحسین (ع) با حضور خواهران و برادران میزبان : خانواده محترم شهید سردار همدانی ◻️ @ansarolhosain72
أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ 🔸مراسم پر فیض دعای ندبه بمناسبت نهمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی برگزار می گردد. 🗣️سخنران:حجت السلام و المسلمین حاج سید جلال رضوی مداح:برادر حاج محمد بهتویی 🗓️زمان:جمعه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰ صبح 📍مکان: قیطریه تقاطع اندرزگو سلیمانی غربی کوچه خسروی با حضور خواهران و برادران میزبان : خانواده شهید سردار همدانی حسینیه انصارالحسین (ع) ◻️ @ansarolhosain72
41.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📸 گفت وگو با رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در خصوص «نمایشگاه غزه در آیینه هنرمندان» 💡 | اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادهای فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی: 🆔 @eshragh_news
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت مراتب ومنازل ترکیه نفس ورسیدن به کمال نفسانی روز چهارشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاحی یاقیوم آثار و برکات بیداری در بین‌الطلوعین بر اساس آیات و روایات: تقسیم روزی درقرآن - تقسیم روزی: بر اساس آموزه‌های قرآنی، روزی هر موجودی قسمت و مقدر شده است. مقدرات الهی بر اساس حکمت و مصلحت است. در آیات قرآنی بیان شده که امور در هر سال در شب قدر ماه رمضان تقدیر می‌شود تقسیم روزی بندگان درفجرصادق زین‌العابدین (ع) می‌فرماید: هرگز قبل از طلوع خورشید نخواب که من آن را برایت خوب نمی‌دانم، زیرا خدواند در آن وقت، روزی بندگانش را به دست ما تقسیم می‌کند. ملائکه الهی ارزاق انسان‌ها را سهمیه‌بندی می‌کنند امام رضا(ع) نیز می‌فرماید: مابین طلوع سپیده صبح تا طلوع خورشید ملائکه الهی ارزاق انسان‌ها را سهمیه‌بندی می‌کنند. هر کس در آن زمان بخوابد، غاقل و محروم خواهد شد. رهایی ازبلا یا وگرفتاری رهایی از بلا: از پیامبر(ص) یک ذکری بیان شده که خواندن آن در این ساعات موجب می‌شود تا از بلایا در آن روز رهایی یابد. حفظ نعمت‌های چهارگانه حفظ نعمت‌های چهارگانه: بیداری در این ساعات از صبح با ذکر نعمت‌های الهی موجب می‌شود تا آنچه از معرفت خدا، ایمان و اسلام، رزق و ستاریت را خداوند به او داده، حفظ شود. - خسارت‌های مالی انسان - خسارت‌های مالی: انسان اگر در این ساعات بیدار بماند و ذکر خاصی را که در اعمال این ساعات آمده بخواند، از زیان‌های مالی و از دست دادن اصل سرمایه درامان خواهد بود. (خصال، جلد 2، صفحه 622 و بحارالانوار، جلد 83، صفحه 249 (دعوات راوندى، صفحه 81، حدیث 204 و بحارالانوار، جلد 83، صفحه 282، حدیث 45 با اندکى تفاوت بحارالانوار، جلد 83، صفحه 298، حدیث 59) این ذکر در بخش اعمال و آداب این ساعات می‌آید (وسائل الشیعه ج 6 ص 49) سوره قدر؛ آیات 1 تا 5؛ دخان، آیات 1 تا 4) امام التماس دعا دارم
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت معاصی ومحرمات الهی واجتناب از گناهان روز پنجشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت لااله الاالله الملک الحق المبین مراقب باشیم گناه در جامعه عادی نشود.که آثار وضعی آن خطرناک است آثار وضعی گناهان در زندگی افراد آثار وضعی گناهان در زندگی افراد از اموری است که در آیات قرآن و روایات از آن سخن گفته شده است. امام صادق (علیه‌السّلام) می‌فرماید: «کسی که تصرف در مال یتیم به ستم کند، خداوند فردی را مسلط بر او یا نسلش می‌سازد که همان ستم را در حق آنان روا دارد، و سپس این آیه را تلاوت کردند؛ آنان که فرزندانی ناتوان از خود باقی می‌گذارند و نگران آینده آنها هستند، باید از خدا بترسند و (در حق یتیمان مردم) درست سخن گویند.» خداوند رضایت خود را در اطاعتش قرار دادم امام رضا (علیه‌السّلام) فرمود: «خداوند به یکی از پیامبرانش وحی کرد، رضایتم را در اطاعتم قرار دادم، و اگر از کسی راضی شدم نعمتم را بر او افزون کنم و پایانی برای نعمت من متصور نیست، و از طرفی اگر کسی مورد خشم من قرار گیرد او را لعنت می‌کنم، و آثار لعنت من تا هفت نسل او را شامل خواهد شد پرهیز ازگناه بخاطر پاک ماندن واطاعت ازخدا قَالَتْ فَذَلِكُنَّ الَّذِي لُمْتُنَّنِي فِيهِ وَلَقَدْ رَاوَدتُّهُ عَن نَّفْسِهِ فَاسَتَعْصَمَ وَلَئِن لَّمْ يَفْعَلْ مَا آمُرُهُ لَيُسْجَنَنَّ وَلَيَكُوناً مِّنَ الصَّاغِرِينَ (همسر عزيز مصر به زنانى كه دست خود را بريده بودند) گفت: اين همان كسى است كه مرا درباره او ملامت مى كرديد. و البته من از او كام خواستم ولى او پاكى ورزيد. و اگر آنچه را به او دستور مى دهم انجام ندهد، حتماً زندانى خواهد شد و قطعاً از خوارشدگان خواهد بود. مراحل منحرف کردن جامعه: ابتدا زشتی گناه را در جامعه از بین می برند. زلیخا زنان شهر را دعوت کرد تا به آنها بگوید هرکسی جای من بود همینطور می شد. پس من کار زشتی نکرده ام. به انجام گناه، افتخار می کنند به انجام گناه، افتخار می کنند. زلیخا در جمله بعدی، با صراحت به زنان گفت: بله. من از يوسف درخواست کردم. جای منکر و معروف عوض شده جای منکر و معروف عوض شده و ضد ارزش‌ها، ارزش می شوند. و بدنبال آن، خوبان و پاکان، مجرم شناخته می شوند. زلیخا گفت: اگر یوسف به خواسته ام تن ندهد، باید مجازات شود. (و هیچکس هم به این حکم اعتراض نکرد، چون نگاهشان به منکر تغییر کرده بود. . نساء/سوره۴، آیه۹. صدوق، محمد بن علی، ثواب الاعمال، ص۲۳۴، انتشارات شریف رضی، قم، ۱۳۶۴ ش. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج۲، ص۲۷۵ سوره یوسف آیه ٣٢ https://eitaa.com/haj_razavi
شهادتت مبارک دلاور مرد خستگی ناپذیر. (یحیی سنوار) ...
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت معارف قرآنی وعمل به آن روز آدینه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم مراجعه انسان به درونِ خویش بهترین راه برای تشخیص قبولی عمل بهترین راه برای تشخیص قبولی عمل بهترین راه برای تشخیص قبولی عمل، مراجعه انسان به درونِ خویشتن است. الآن همه ما به خوبی می‌ توانیم بفهمیم این نمازی كه صبح خواندیم قبول شد یا نه، چون قرآن درباره اثر نماز فرمود: ﴿إِنَّ الصَّلاَةَ تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ﴾. مراقبه از اعمالی که انجام می دهیم اگر انسان در این مدت بین صبح تا ظهر به چند امر امتحان شد و سرافراز از این امتحان ها برآمد، خدا را شاكر باشد كه آن نماز قبول شد و اگر _ خدای ناكرده _ در بین این دو نماز، تن به آلودگی داد، مطمئن باشد كه این نماز قبول نشد. قبولی اعمال کلامی نیست قبول_كلامی نیست؛ گرچه صحیح_فقهی است یعنی اعاده و قضا ندارد؛ اما آن اثر كلامی را كه ﴿تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ﴾ باشد ندارد. انسان به خوبی می ‌تواند بفهمد كه نماز او قبول شد یا قبول نشد. - تأثیر اعمال خوب و بد در یکدیگر - تأثیر اعمال خوب و بد در یکدیگر عمل خوب در بد اثر دارد، عمل بد هم در خوب اثر دارد. من یک بحثی را می‌خواهم بکنم، هم قرآنی است، هم لطیف است. خوب در بد اثر می‌کند، آیه‌اش این است: «إِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئات‏» قرآن می‌گوید کار خوب بکنی، به خاطر نمازی که خواندی، گناهانت بخشیده می‌شود. از آن طرف بد هم در خوب اثر می‌کند، گاهی انسان یک گناهی می‌کند، همه‌ی خوبی‌هایش از بین می‌رود سوره مبارکه نساء سوره هود/ 114 اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار» بسم اللّه الرّحمن الرّحیم ملّتهای مسلمان! جوانان غیور منطقه! مجاهد قهرمان، فرمانده یحیی السّنوار، به یاران شهیدش پیوست. او چهره‌ی‌ درخشان مقاومت و مجاهدت بود؛ با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد؛ با تدبیر و شجاعت به او سیلی زد؛ ضربه‌ی جبران‌ناپذیر هفتم اکتبر را در تاریخ این منطقه به یادگار گذاشت؛ و آنگاه با عزّت و سربلندی به معراج شهیدان پرواز کرد.. کسی چون او که عمری را به مبارزه با دشمن غاصب و ظالم گذرانده است، سرانجامی جز شهادت شایسته‌ی او نیست. فقدان او برای جبهه‌ی مقاومت البتّه دردناک است، ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیّه از پیشروی باز نماند، و با شهادت سنوار هم کمترین توقّفی نخواهد داشت؛ باذن اللّه. حماس زنده است و زنده خواهد ماند. ما چون همیشه، در کنار مجاهدان و مبارزان بااخلاص خواهیم ماند؛ بتوفیق من اللّه و عونه. اینجانب شهادت برادرمان یحیی السّنوار را به خاندانش، به همرزمانش، و به همه‌ی دلبستگان جهاد فی‌سبیل‌اللّه تبریک، و فقدانش را تسلیت میگویم. والسّلام علی عباد اللّه الصّالحین سیّدعلی خامنه‌ای، ۱۴‌۰۳/۷/۲۸ https://khl.ink/f/57913 @fegh_siasi
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت سیره رفتار عملی اهلبیت علیهم‌السلام وپیروی ازمنش آسمانی آن بزرگواران روز آغازین هفته شما بزرگواران صاحب دل همراه باسلامتی وعمرباعزت یارب العالمین از دید گاه امام علی(ع) بیت المال چه جایگاهی دارد وایشان چه سازوکارهایی رابرای آن در نظر گرفته بودند؟ بیت المال نه مال شخصی امام و نه مالِ فردی از مسلمانان است امام علی علیه السلام خطاب به عبدالله بن زمعه از پیروان و یاران آن حضرت آن هنگام که از او، درخواست کمک می کند، ماهیّت بیت المال را برای او روشن می کند. او، بیت المال را نه مال شخصی امام می داند و نه مالِ فردی از مسلمانان، بلکه بیت المال، از آنِ مسلمانان است که در اختیار امامِ مسلمانان گذاشته می شود تا به عدل، به مصرف مسلمانان برسد. حضرت می گوید: این اموال، نه مال من و نه از آنِ توست این اموال، نه مال من و نه از آنِ توست، بلکه غنیمتی گِردآمده از مسلمانان است که با شمشیرهای خود به دست آورده اند. اگر تو، در جهاد، همراهشان می بودی، سهمی چونان سهم آنان می داشتی و گرنه، دسترنج آنان، خوراک دیگران نخواهد بود ای داود ایکاش بیت‌المال نمی‌خوردی خداوند داود نبی (ع) را امر کرد کاش از بیت‌المال نمی‌خوردی و شغلی داشتی که مرا بیشتر محبوب می‌شدی. داود نبی 40 روز از شرم گریست که چرا شغلی نداشته است و از بیت‌المال روزی خورده است. خداوند چون نیت او را دید، طبق فرموده قرآن، آهن را به دست او نرم کرد و او روزانه یک زره می‌ساخت و ده هزار درهم می‌فروخت. رفع نیاز مردم از بیت المال کلّهم عَیالٌ علی الخراج و أهله ؛تمام مردم، نانْ خورِ مالیات و مالیات دهندگانند.روشن است که هیچ انسانی، به تنهایی، نمی تواند نیازمندیهایش را برآورده کند، از این رو، نیاز به همیاری بیت المال وجود دارد حفظ بیت المال لازمه دوام حکومت و لمْ یستقم أمْرُهُ الاَّ قلیلاً حکومت، با (بیت المال)، جز اندکی، دوام نمی آورد.این مطلب نیز، از بدیهات است که اداره و دوام حکومت، نیازمند بودجه است و یکی از راه حلهای تأمین هزینه های دولت، گرفتن مالیات است. جای شگفتی از کسانی است که در زمان حاضر، بحث از لزوم گرفتن مالیات برای اداره حکومت را مطرح می کنند، در صورتی که امام علی علیه السلام حدود هزار و چهارصد سال پیش، بر ضرورت مالیات برای استمرار حکومت تأکید کرده است امام علی علیه السلام و حسابرسی از کارگزاران در نامه چهلم، خطاب به برخی از کارگزاران می نویسد: ؛ به من خبر رسیده که کشت زمینها را، برداشته و آنچه را که می توانستی، گرفته و آنچه در اختیار داشتی، به خیانت خورده ای! پس هرچه زودتر، حساب اموالت را برای من بفرست! و بدان که حسابرسی خداوند، از حسابرسی مردم، سخت تر است نگرانی امام علی نسبت به بیت المال به هنگام مرگ علی(ع) به اهالی مصر، در باره اهتمام و نگرانی نسبت به بیت المال، می نویسد: همانا، من، برای ملاقات پروردگار، مشتاق و به پاداش او، امیدوارم، لکن از این اندوهناکم که بی خردان و تبهکارانِ این امت، حکومت را به دست آورند، آنگاه، مال خدا را دست به دست بگردانند.سیره و روش امام علی علیه السلام حساسیت و نگرانی نسبت به بیت المال است امام موسی کاظم (ع از بیت‌المال ارتزاق نمی کرد فردی امام موسی کاظم (ع) را دید که در مزرعه زیر آفتاب سوزان بیل به دست زراعت می‌کند. نزدیک شد و عرض کرد: «مولای من! شما را خدمتکاران زیاد است؛ چرا آنان را به کار زراعت امر نمی‌کنید و خود استراحت کنید و به کارهای مهمتری بپردازید؟» حضرت فرمودند: «نه من و نه پدرم نزد خدا از کسی عزیزتر هستیم که از من و پدرم نزد خدا عزیزتر بودند و با دست خود بیل می‌گرفتند و باغبانی می‌کردند.» سوال کرد: «منظورتان چه کسی هست؟» رسول الله وامیرالمومنین ازبیت المال دریافتی نداشتند فرمود: «جدم رسول الله (ص) و علی ابن ابی طالب (ع). بدان که زراعت کار انبیاء و اوصیا و اولیا الله است.» برگرفته از:کتاب بیت المال در نهج البلاغه التماس دعا دارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت طریق شهادت وتلاش برای ختم شدن حیات ناپایدار دنیوی به مدال آسمانی شهادت روز یکشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاذلاجلال والااکرام معماران جهاد و شهادت در اوج هنرنمایی آسمانی می‌شوند فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت با محوریت ج.ا.ایران طی نیم قرن گذشته که فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت با محوریت ج.ا.ایران در منطقه و جهان فراگیر شده است، همواره شاهد یک نکته اساسی و مهم بوده ایم و آن این است که عاشقان جهاد و شهادت با سرعت زیاد آسمانی شده و به سمت خداوند شتابان در حرکتند. اولین معمار امام خمینی(ره اولین معمار امام خمینی(ره) بود که در اوج اقتدار کشور و تثبیت انقلاب اسلامی، بلافاصله پس از اتمام جنگ، آسمانی شد. دومین معمار جهادی حاج قاسم سلیمانی، اسطوره و نماد مقاومت دومین معمار جهادی حاج قاسم سلیمانی، اسطوره و نماد مقاومت، معمار مبارزه با تروریسم و مرد میدان بود که پس از نابودی داعش آسمانی شد. سومین معمار سید مظلوم حسن نصرالله سومین معمار سید حسن نصرالله بود که پس از استحکام ساخت درونی قدرت در حزب‌ الله و تبدیل آن به یک کنشگر جهانی و جهادی، آسمانی شد. چهارمین معمار یحیی سنوار کابوس صهیونیسم بین الملل و آمپریالیسیم چهارمین معمار یحیی سنوار کابوس صهیونیسم بین الملل و آمپریالیسیم جهانی بود که پس از به زانو در آوردن ارتش عنکبوتی رژیم صهیونیستی به عنوان مغز متفکر طوفان الاقصی آسمانی شد. معماران جهادی فرزند مقاومت و پرورش یافته مکتب توحیدی این معماران جهادی فرزند مقاومت و پرورش یافته مکتب هستند. مقاومت قائم به مکتب است، در فرهنگ مقاومت شکست وجود ندارد، در فرهنگ مقاومت تکلیف جای خود را به شکست داده است، به همین دلیل نتیجه مقاومت همواره پیروزی است. تفاوت اساسی جنگ و مقاومت این است که جنگجو ها به دنبال اجرای مأموريت و پیروزی هستند اما جهادگران در مقاومت به دنبال ادای دین و تکلیف هستند، در تکلیف شکست وجود ندارد و مجاهد همواره پیروز است در تکلیف شکست وجود ندارد و مجاهد همواره پیروز است. اما در جنگ هم شکست وجود دارد و هم پیروزی، نتیجه جنگ چهار حالت است: الف- برد، ب- باخت، پ- برد- برد، ت- باخت- باخت. نتیجه مقاومت همواره برد و پیروزی است، در فرهنگ مقاومت شکست راهبردی وجود ندارد در فرهنگ مقاومت شکست تاکتیکی و نقطه ای یا به عبارتی دیگر شکست نظامی وجود دارد اما در فرهنگ مقاومت شکست راهبردی وجود ندارد، مقاومت چون برگرفته از مکتب است هیچ وقت در سطح راهبردی شکست نمی خورد و همواره پیروز است. خون ریشه در مقاومت و مکتب دارد فرهنگ عاشورا چون برگرفته از مکتب امام حسین(ع) نه تنها شکست نخورده است، بلکه برای همیشه و علی الابد ماندگار شده است، چون خون بر شمشیر است، خون ریشه در مقاومت و مکتب دارد اما شمشیر ریشه در جنگ دارد., مقاومت قائم به مکتب است، قائم به فرد نیست مقاومت قائم به مکتب است، قائم به فرد نیست، اما جنگ قائم به دکترین و آئین نامه و افراد است، پس در مقاومت شکست وجود ندارد اما در جنگ شکست وجود تقديم به ارواح طیبه همهٔ شهيدان بخصوص شهدای مظلوم مقاومت اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi
🔰دنبال اسم و رسم باشیم باختیم! 🔹 وقتی حسین به خانه آمد، از درجه و این حرف‌ها پرسیدم. گفت: «درجه‌ی خوب و ممتاز رو گرفتن. ◇ من و امثال من باید تلاش کنیم تا به درجه‌ی اونا که یه درجه‌ی برسیم. ◇ اگه بخوایم برای خودمون اسم‌ و رسم درست کنیم که باختیم!» 📚 برگرفته از کتاب خداحافظ سالار خاطرات پروانه چراغ نوروزی؛ همسر سرلشکر پاسدار 📖 ص ۲۶۰ #
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم باسلام و احترام خدمت با سعادت شما بزرگواران توفیق فهم عمیق از معارف دینی و عمل به آن روز دوشنبه شما بزرگواران همراه با سلامتی و طول عمر با عزت. یا قاضی الحاجات مشاهدات_انسان_در_حال_مرگ آدمی درآن هنگام چه می بیند. جايگاه خود در بهشت و يا جهنم برزخ يکی از چیزهایی که انسان در حال احتضارمی‌بيند 《جايگاه خود در بهشت و يا جهنم برزخ》است، ما در چندين روايت داريم که اجمالاً در آن موقع می‌فهمد که جای او کجا است. غافل بودی و ما پرده را از چشمان تو كنار زديم قرآن كريم در اين زمينه می‌فرماید: لَقَدْ كُنْتَ فِی غَفْلَةٍ مِنْ هَذا فَكَشَفنا عَنْكَ غِطَاءَكَ فَبَصَرُكَ الْيَوْمَ حَدِيدٌ تو از اين حالت غافل بودی و ما پرده را از چشمان تو كنار زديم و امروز چشم تو كاملاً تيزبين است.  حقيقت اعمال خود را به چشم ملكوتی می‌بیند در آن لحظه مشاهدات چنان دقيق است كه در روايات، از وقت جان دادن به «عندالمعاينه» هنگام ديدارها ياد شده است، زيرا در آن لحظه باطن و حقيقت اعمال خود را به چشم ملكوتی می‌بیند. وقتی جان مؤمن به گلوگاه رسد امام صادق علیه السلام در اين زمينه به ابوبصير فرمود:  وقتی جان مؤمن به گلوگاه رسد و هنوز فروغ حياتش پايان نيافته و چراغ زندگی‌اش به كلی خاموش نشده است، منزلی را كه در بهشت دارد به او نشان می‌دهند، از ديدن آن به هيجان می‌آيد و می‌گوید: مرا به دنيا بازگردانيد تا خانواده‌ام را از آنچه مشاهده می‌كنم، آگاه سازم. در پاسخش می‌گويند: اين كار ناشدنی است و راه بازگشت وجود ندارد. مشاهدات و ديدنی‌هايی از گذشته و آينده خود دارند بر اين اساس، هنگام مرگ، هم مؤمنان و هم بدكاران، مشاهدات و ديدنی‌هايی از گذشته و آينده خود دارند. اين ديدنی‌ها برای انسان به صورت تجسم مال و فرزندان و عمل اوست كه با چشم برزخی می‌بیند. ديدنی‌ها و شنيدنی‌های هنگام مرگ ديدنی‌ها و شنيدنی‌های هنگام مرگ، برای انسان مؤمن حال خوشی می‌آورد، و با رضايت، جان را تسليم فرشتگان می‌كند، زيرا او به مقام قرب الهی می‌رسد و در انتظار چنين روزی بوده است. از اين رو، لحظه جان سپردن برای او بسيار شيرين و فرح بخش است. تسنيم، جلد۵، صفحه ۵۷۱ کافی، جلد۳، صفحه۱۳۵ سوره ق، آیه۲۲ التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت افکارواندیشه صحیح مبتنی بر آیات وروایات از انتظار روز سه شنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاالرحم الراحمین نگاهی به مشخصات انتظار بزرگ‏ درمنابع روایی انتظار فرج و آرزو و امید و دلبستن به آینده دو گونه است: انتظاری که سازنده و نگهدارنده است، تعهد آور است، نیرو آفرین و تحرک بخش است، به گونه ای است که می تواند نوعی عبادت و حق پرستی شمرده شود، و انتظاری که گناه و ویرانگر است و انتظاری که گناه است، ویرانگر است اسارت بخش است، فلج کننده است و نوعی "اباحیگری" باید محسوب گردد. این دو نوع انتظار فرج، معلول دو نوع برداشت از ظهور عظیم مهدی موعود است. و این دو نوع برداشت به نوبه خود، از دو نوع بینش درباره تحولات و انقلابات تاریخی ناشی می شود قيام مهدى، براى حمايت مظلومان قيام مهدى، براى حمايت مظلومانى است كه استحقاق حمايت دارند... سخن در اين است كه گروه سُعدا و گروه اشقيا هر كدام به نهايت كار خود برسند خوش‌بینی به آینده بشریت آینده‏‌ای بس روشن و سعادت بخش و انسانی که در آن شر و فساد از بیخ و بن برکنده خواهد شد در انتظار بشریت است. پیروزی نهایی عدالت وآزادی برزور واستکبار پیروزی نهایی صلاح و تقوا و صلح و عدالت و آزادی و صداقت بر زور و استکبار و استعباد و ظلم و اختناق و دجل (دجّالگری و فریب). حکومت جهانی واحد. عمران تمام زمین در حدی که نقطه خراب و آباد ناشده باقی نماند. بلوغ بشریت به خردمندی کامل و پیروی از فکر و ایدئولوژی و آزادی از اسارت شرایط طبیعی و اجتماعی و غرایز حیوانی. حداکثر بهره‌‏گیری از مواهب زمین. برقراری مساوات کامل میان انسانها در امر ثروت. منتفی شدن کامل مفاسد اخلاقی از قبیل زنا، ربا، شرب خمر، خیانت، دزدی، آدمکشی و غیره، و خالی شدن روان‌ها از عقده‌ها و کینه‏‌ها. منتفی شدن جنگ و برقراری صلح و صفا و محبت و تعاون. . سازگاری انسان و طبیعت. قیام و انقلاب مهدی(ع) از دیدگاه فلسفه تاریخ، ص۵۳-۵۲ التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi