« إِنَّـا لِـلَّٰـهِ وَ إِنَّـا إِلَـيْـهِ رَاجِـعُـونَ »
شهادت خادم الرضا علیهالسلام حضرت آیت الله رئیسی و هیأت همراه ایشان تسلیت باد.
•┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈•
کانال مکتب اصولی شهید صدر
@halgeyoola
💢شهادت مجموعه ای از ایثار، مجاهدت، عشق به خداوند متعال، منطق، فرهنگ، تقدس، احساس و عاطفه است.
🌀شهادت اکسیری است که شهید را به الگویی برای آحاد جامعه مبدّل نموده و اینگونه فرهنگساز میشود.
❤شهادت آیتالله رئیسی رضواناللهعلیه او را از یک رئیس جمهورِ مخلص و فداکار به الگویی برای همه مسئولان خدوم و با اخلاص تبدیل کرد.
💥شهادت، جدولِ تبدیل کنندهی ایشان به نقطهی عطفی در تاریخ ریاست جمهوری ایران در گام دوم انقلاب را کامل کرد.
⭕️شهید آیتالله رئیسی رضواناللهعلیه علیرغم خواستهی مخالفینش که میخواستند شخصیت او را تخریب کنند، ابدی شد و این مزدِ اخلاصِ مردان خداست.
#شهید_خدمت
#شهید_آیتالله_رئیسی
•┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈•
کانال مکتب اصولی شهید صدر
@halgeyoola
💠 #حدیث روز 💠
💎 خدمتگذاری، ایمنی روز قیامت 💎
🌼 قَالَ أَبواَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: إِنَّ لِلَّهِ عِبَاداً فِي اَلْأَرْضِ يَسْعَوْنَ فِي حَوَائِجِ اَلنَّاسِ هُمُ اَلْآمِنُونَ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ.
🌸امام كاظم عليه السلام فرمودند: خداوند در زمين بندگانى دارد كه براى رفع نيازهاى مردم مى كوشند؛ اينان در روز قیامت در امان هستند.
📚 الكافى، ج ۲،ص ۱۹۷.
•┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈•
کانال مکتب اصولی شهید صدر
@halgeyoola
حلقه ثانیه ۵۸.mp3
18.86M
#حلقه_ثانیه
جلسه ۵۸
الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی، تحدید دلالات الدلیل الشرعی، الدلیل الشرعی اللفظی، الاحتراز فی القیود.
استاد شیخ محمدهادی #عصمتی
حلقه ثانیه ۵۹.mp3
34.13M
#حلقه_ثانیه
جلسه ۵۹
الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی، تحدید دلالات الدلیل الشرعی، الدلیل الشرعی اللفظی، الاحتراز فی القیود.
استاد شیخ محمدهادی #عصمتی
حلقه ثانیه ۶۰.mp3
35.15M
#حلقه_ثانیه
جلسه ۶۰
الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی، تحدید دلالات الدلیل الشرعی، الدلیل الشرعی اللفظی، الإطلاق.
استاد شیخ محمدهادی #عصمتی
حلقه ثانیه ۶۱.mp3
28.41M
#حلقه_ثانیه
جلسه ۶۱
الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی، تحدید دلالات الدلیل الشرعی، الدلیل الشرعی اللفظی، الإطلاق، قرینه حکمت.
استاد شیخ محمدهادی #عصمتی
حلقه ثانیه ۶۲.mp3
27.65M
#حلقه_ثانیه
جلسه ۶۲
الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی، تحدید دلالات الدلیل الشرعی، الدلیل الشرعی اللفظی، الإطلاق، قرینه حکمت.
استاد شیخ محمدهادی #عصمتی
حلقه ثانیه ۶۳.mp3
23.82M
#حلقه_ثانیه
جلسه ۶۳
الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی، تحدید دلالات الدلیل الشرعی، الدلیل الشرعی اللفظی، الإطلاق، الإطلاق فی المعانی الحرفية-التقابل بین الإطلاق و التقیید.
استاد شیخ محمدهادی #عصمتی
🔰🔰
💠صیغه امر💠
💎معنای صیغه امر💎
💢برای صیغه امر معانی متعددی همچون: طلب، ترجی، تمنی، تهدید، تعجیز ذکر شده است. این سخن از دو جهت قابل تأمل و اشکال است:
1️⃣ صیغه امر معنای جرفی و غیر مستقل دارد لذا بجای تعبیرِ طلب باید از تعبیرِ نسبت طلبیه یا ارسالیه استفاده کرد.
نسبت طلبیه یا ارسالیه نسبت خاصی است که بوسیله طلب یا ارسال بین مطلوب و مطلوبٌ منه یا مرسَل و مرسَلٌ الیه بوجود میآید.
2️⃣ موضوعله و مدلول تصوریِ صیغه امر تنها نسبت طلبیه یا ارسالیه است و بقیهی معانی مذکور در واقع مدلولِ تصدیقیِ جدی از مجموع جمله (فعل و فاعل) هستند یا به تعبیری داعی و انگیزهی متکلم از ایجاد نسبت طلبیه توسط صیغه امر گاهی طلب و گاهی ترجی و تهدید و ... است.
نتیجه اینکه صیغه امر در همه موارد در موضوعلهِ خود استعمال شده و تفاوت در مراد جدی و داعی است.
توضیح مطالب فوق را در این صوت بشنوید: https://eitaa.com/halgeyoola/4341
•┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈•
کانال مکتب اصولی شهید صدر
@halgeyoola
🔰🔰
💠 معنای صیغه امر 💠
💢اینکه گفته شد تعدد معنا برای صیغه امر صحیح نیست بنابر مسلک اعتبار و قرن اکید(که دلالت وضعی در این دو مسلک تصوری است) بود.
🌀اما بنابر مسلک تعهد که دلالت وضعی را تصدیقی میداند تعدد معنا برای صیغه امر پذیرفتنی است بلکه چارهای جز پذیرش آن نیست؛ زیرا یقینا مراد جدی(مدلول تصدیقی ثانی) صیغه امر متعدد است.
توضیح مطالب فوق را در این صوت بشنوید: https://eitaa.com/halgeyoola/4342
•┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈•
کانال مکتب اصولی شهید صدر
@halgeyoola
🔰🔰
💠 ظهور صیغه امر در طلب 💠
💢باتوجه به اینکه موضوعلهِ صیغه امر، نسبت طلبیه یا ارسالیه است و همواره در همین معنا استعمال میشود و تفاوت فقط در مراد جدی است، برای اینکه صیغه امر را حمل بر ارادهی معنای طلب کنیم نمیتوانیم به أصالة الحقيقة تمسک کنیم زیرا استعمال آن در همه موارد استعمال حقیقی است.
❓️اینجا است که سوال پیش میآید: برای اثبات اینکه مراد جدی از ایجاد نسبت طلبیه یا ارسالیه توسط صیغه امر، طلب بوده نه تمنی و ترجی و تهدید و ... چه باید کرد؟
⭕️ ظاهر از صیغه امر این است که داعی از آن طلب است؛ زیرا ⬇️
⬅️اگر موضوعله را نسبت طلبیه بدانیم از بین دواعیِ مختلف، طلب مصداق حقیقیِ نسبت طلبیه بوده لذا به موضوعله اقرب است لذا حمل بر این میکنیم که مراد جدی طلب است.
⬅️و اگر موضوعله را نسبت ارسالیه بدانیم مصداق حقیقیِ آن، ارسال است که ناشی از طلب بوده نه بقیهی دواعی، پس مراد جدی را حمل بر طلب میکنیم که منشأِ مصداقِ حقیقیِ موضوعله(نسبت ارسالیه) است.
💥نکته آخر اینکه گاهی مراد جدی از صیغه امر طلب نیست ولی در عین حال از آن حکم شرعی بدست مىآيد؛ مانند اینکه میفرماید: «اِغسِل ثوبَک مِنَ البَولِ»، که مراد ارشاد به نجاست لباس به واسطهی بول و تطهیر شدن آن به وسیلهی شستن میباشد. در این موارد به صیغه امر، امر ارشادی گفته میشود.
توضیح مطالب فوق را در این صوت بشنوید: https://eitaa.com/halgeyoola/4342
•┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈•
کانال مکتب اصولی شهید صدر
@halgeyoola