کی بود؟من نبودم!کی گفته من لیبرالم؟مانده تا ارزش کار دکتر درخشان روشن شود...
در این برنامه (مناظره با علیزاده)، غنی نژاد همه تلاشش پاک کردن آن اعترافات است.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لیبرالها دارند نسخه حرام سیاسی تجویز میکنند، غیرت و بصیرت مسئولان کجا رفته...؟
⏪ایشون موسی غنی نژاد هستند نسخه پیچ اقتصادی دولت های مختلف جمهوری اسلامی از اصولگرا تا اصلاحطلب... نظام کارشناسی اقتصادی دولت با ایده ها و تز های این شخص و هم کیشانش پایه گذاری شده است.
▪️اکنون دارند برای عقب نشینی نظام از احکام مسلم و قطعی اسلام مانند حجاب نسخه حرام سیاسی تجویز میکنند. به همین راحتی و با همین نیشخند ها و کنایه های شیطانی....
▪️تعجب نکنید اگر برخی مسئولان و خواص اغوا شده فریب این نسخه های شیطانی این افراد را بخورند و فرمان عقب نشینی از سنگر حجاب را صادر کنند...
ببینید چگونه مکتب امام را تحریف میکنند.
▪️امام فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است ،منظورشان آن نظامی بود که در آن اقامه حق بشود و احکام الهی اجرا بشود.....
▪️حالا متوجه شدید چرا رهبر انقلاب سال گذشته نسبت به اغوای خواص و تحریف مکتب امام و خطر ارتجاع بسمت سبک زندگی غربی و فساد و فحشای قبل از انقلاب هشدار دادند ؟
⏪حالا ببینید مصادیق هشدارهای رهبر انقلاب در یک سال اخیر را....
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
همه اقتصادهایی که اندازه دولت در آنها از اندازه دولت در اقتصاد ایران بزرگ تر است.
خوب نگاه کنید و دروغ های لیبرال ها را باور نکنید.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢چرا اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد اسلامی است؟
🔹 دکتر حمیدرضا مقصودی
عضو هیئت علمی دانشگاه قم
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
1_4808368199.pdf
2.4M
پیشنویس لایحه برنامه هفتم توسعه
نکات محوری
1⃣ هدفگذاری نرخ رشد ۸درصدی، تورم تکرقمی، امنیت غذایی ۹۰ درصدی
2⃣تثبیت درآمد نفتی دولت در حد ۲۵ میلیارد دلار و واریز مابقی به صندوق توسعه
3⃣ الزام به اصلاح روابط مالی دولت و شرکت نفت در بودجه در بازه ۶ ماهه
4⃣ اصلاحات پارامتری و غیرپارامتری در صندوق های بازنشستگی (از جمله افزایش سن بازنشستگی)
5⃣ دومرحله ای شدن بودجه
6⃣ افزایش اختیارات بانک مرکزی در ادغام و انحلال بانکها
7⃣ حذف تدریجی معافیت های مالیاتی
8⃣
9⃣
🔟
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
دکتر حمیدرضا مقصودی
پیشنویس لایحه برنامه هفتم توسعه نکات محوری 1⃣ هدفگذاری نرخ رشد ۸درصدی، تورم تکرقمی، امنیت غذایی ۹۰
نکات بسیار امیدوارکننده ای در این لایحه برنامه وجود دارد.
هدایت شده از مُنحطّ
✍️ از میراث هایک تا سرمایهداری رفاقتی!
هفته نامه تجارت فردا در شماره 499 خود با عنوان میراث هایک ادعای بسیار عجیبی را مطرح کرده است. اینکه جهان توسعه یافته آزادی انتخاب را مدیون آموزه های فردریش فون هایک است!
برخلاف ادعای هفته نامه تجارت فردا نظرات هایک در باره "آزادی انتخاب" علت شکل¬گیری جهان توسعه یافته نیست و در کشورهای توسعه یافته اساسا چیزی با عنوان آزادی انتخاب وجود ندارد زیرا:
مطالعه یادداشت کامل
عباس آخوندی: مسکن مهر مزخرف است!!!
موسی غنی نژاد: عدالت اجتماعی سراب است!!!
مسعود نیلی: علم اقتصاد مثل فیزیک است!!!
مُنحطّ|ترجمان رسانههای لیبرال
💢 @monhaTT
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر جالب جبرائیلی در مورد وابسته کردن خوراک دام ایران به سویای آمریکایی
🎥 ما در کشور مرغ و گوسفند و گاو را مونتاژ میکنیم!
سیدیاسر جبرائیلی:
🔸با این حجم واردات غذای گاو و گوسفند، در کشور گوشت تولید نمیکنیم، مونتاژ میکنیم.
🕊راه حل:#خشک_کردن_پوست_میوه
#جبهه_جهادومقاومت
#هر_خانه_یک_غذا
#مادر_آگاه
#به_داد_دامدارها_برسیم
#خشکاله_غذای_با_ارزش_دامها
#خشکاله
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فرهنگستان علوم اسلامی برگزار می کند:
🔸 اردوی آموزشی تابستانه
🔸با موضوع اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
تحت اشراف آیت الله میرباقری
⚡️از جمله سرفصل ها:
نظام ولایت الهیه
فلسفه تاریخ
الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت
سبک زندگی
و.....
🔸 شرایط ثبت نام:
طلاب سطح 2
دانشجویان کارشناسی
قبولی در مصاحبه
⚡️ نکته مهم :
دوره برای برادران فقط به صورت حضوری
برای خواهران به صورت مجازی برگزار می شود
📅 مهلت ثبت نام: 16 اردیبهشت الی 15 خرداد402
📅 زمان برگزاری اردو: 14 الی 20 مردادماه 402
🔸آیدی ثبت نام:
شماره تماس و شبکه مجازی، مدرک تحصیلی و نام و نام خانوادگی را به آیدی زیر ارسال کنید
@Amozeshfarhangestan
09015353224
#بیانیه گام دوم
#تمدن نوین اسلامی
#اردوی تابستانه
@farhangestan1 @farhangestan_edu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
✍️ تأملاتی تاریخی و فلسفی در ضلالت تفکر مدرن با نظر به مواضع غنینژاد در مناظره با علیزاده (۱)
#فلسفه_اقتصاد #روششناسی #معرفتشناسی
مناظرهٔ بین غنینژاد و علیزاده که از حیث موضوع و سطح و طرفین بیسابقه بود بحمدالله برگزار شد. خوشحالم که در سطح خودِ بحث، که #اقتصاد_سیاسی بود، علیزاده مجدداً خوش درخشید، تا نقایص جدی مناظرهٔ قبلی آقای درخشان با غنینژاد جبران شود. نقطهٔ قوت علیزاده غیر از تسلط به مباحث اقتصاد سیاسی و آمارهای مربوطه، دانش خوب او از تاریخ #فلسفه_غرب بود و شاید همین دانش فلسفی نیز در علاقهٔ سالهای اخیر او به جایگاه ایران و جمهوری اسلامی بیتأثیر نبوده است چون قویاً معتقدم یک انسان آشنا به تاریخ اندیشه به شرط صداقت نمیتواند نسبت به امتیازات اندیشه و فرهنگ اسلامی-انقلابی ما تجاهل ورزد.
اما در این نوشتار به چند نکتهٔ محتوایی و روشی اشاره میکنم که البته نکات روشی برای خودم اهمیت بیشتری دارد.
اول نکات محتوایی:
غنینژاد اولاً به سابقهٔ سیاه #لیبرالیسم_کلاسیک که ایدئولوژی استعمار فرانسه و انگلیس و امریکا و در دهههای اخیر، دولتهای بیرحم و جنایتکاری چون ریگان و بوش بود التفات نداشت یا تجاهل میکرد. ثانیاً فهم تاریخی او از تطورات #لیبرالیسم گرفتار نوعی عقبماندگی بود: گویی خبر نداشت که لیبرالیسم کلاسیک که در بازخوانی قرن بیستمی آن به دست امثال هایک تحت عنوان نئوکلاسیک نیز شناخته میشود، امروز حتی در نگاه لیبرالهای جدید (که غیر از نیولیبرالها هستند. توضیحش بماند.) یک ایدئولوژی ضدانسانی، ظالمانه و ارتجاعی تلقی میشود. ذهنیت لیبرال ایرانیِ معاصر ظاهراً صرفاً به جنبهٔ ضدسلطنتی و ضداستبدادی لیبرالیسم کلاسیک معطوف است، گرچه حتی چنان که علیزاده هم مختصری اشاره کرد، این جنبه نیز خالی از مناقشه نیست چرا که جان لاک پدر لیبرالیسم کلاسیک نه مخالف مطلق #سلطنت بلکه مخالف سلطنت مطلقه و خصوصاً شاه چارلز اول بود. جان لاک برغم این که افسوس میخورد که تئوریسینهای حکومت مطلقه، ملتِ انگلستان را در حد بردگان شاه میدانند، خود با بردهگیری از ملل «کافر» غیراروپایی و غیرمسیحی مشکلی نداشت و صاحب سهام یک شرکت تجارت برده بود! به علاوه، تقریر صحیحتر منازعهٔ انقلابیون انگلیسی با سلطنت چارلز عبارت از منازعهای طبقاتی بین صاحبان #سرمایهٔ جدید و قدیم است تا منازعهٔ بین روشنفکران مصلح و حکام مستبد! اینها حقایقی است که امروز برای اهالی تاریخ اندیشه روشن است فلذا این میزان شیفتگی غنینژاد به لیبرالیسم کلاسیک و تصور رومانتیک و تخیلی او از لیبرالیسم به عنوان یک نوع آزادیخواهی سعادتمندانه و حتی الهی!! بسیار مایهٔ شگفتی و تأسف است!
اما نکتهٔ روشی: میخواهم سراغ نقدی بسیار اساسیتر از روش فکری غنینژاد بروم که امروز دامنگیر بسیاری از علمای انسانی و حتی اساتید دانشگاهی این رشتهها است. ترجیعبند سخنان غنینژاد در هر دو مناظرهٔ او این بود که اقتصاد دولتی و دستوری یک شر مطلق است، گزارهای که با لجاجتی شبهکودکانه بر آن تأکید میورزید. این لجاجت را البته بنده هم به حساب نقیصهٔ بنیادین در روش منطقی او و هم جهلش به ادبیات انتقادی ضدلیبرال میگذارم. به نقیصهٔ دوم اشاره کردم و به این افزودهٔ مختصر اکتفاء میکنم که ظاهراً چارچوب کلی اندیشهٔ اقتصادی غنینژاد از دوران جوانی با ترجمه و مطالعهٔ آثار لاک و اسمیث و هایک بسته شده و او ظاهراً فرصتی برای مطالعهٔ درخور نوشتهجات منتقد لیبرالیسم کلاسیک و نیوکلاسیک پیدا نکرده است و اگر امروز علیزاده اقتصادنخوانده میتواند او را به راحتی رسوا کند به دلیل آشنایی او با گفتمانهای منتقد لیبرال سرمایهداری است.
@criticalknowledge 🧬 دانش حیاتی
✍️ تأملاتی تاریخی و فلسفی در ضلالت تفکر مدرن با نظر به مواضع غنینژاد در مناظره با علیزاده (۲)
#فلسفه_اسلامی
اما به نقد روشی بر میگردم. طبق مبانی منطقی و معرفتشناختی فیلسوفان ارجمند سنت فلسفی و الهیاتی ما چون علامه طباطبایی این گزاره که «اقتصاد دولتی و دستوری یک شر مطلق است» به نحو پیشینی باطل است و القاء مکرر و مؤکد آن از طرف یک عالم علوم انسانی نشان از یک بیماری فکری خطرناک دارد!
توضیح این مختصر این که #فیلسوفان اسلامی با تقسیم ادراکات به حقیقی و اعتباری، منکر تعریف و حکم ذاتی برای جمیع امور اعتباری هستند. تعریف و حکم مخصوص مفاهیم حقیقی مثل انسان، گربه، کاج، تیتانیوم، کوروموزوم، ستاره و امثال اینها است که با توجه به مصادیق حقیقی خود تعریف و تعلیل میشوند، اما برای مفاهیم اعتباری همچون «دولت» و «آزادی» و «دستور» که مفاهیم انتزاعی هستند که بنا به نیازهای عینی و زمینههای اعتقادی، متغیر میشوند، چه طور میتوان ذات و ذاتیات در نظر گرفت؟! بر این اساس، این تصور که برای یک کلیِ اعتباری مثل «دولت» یا «دستور» میتوان ذات در نظر گرفت و بدتر، آن ذات را سراسر پلید و فاسد دانست، در نگاه منطقدانان و اهالی حکمت، حُکمی در غایت بلاهت و ضلالت است! سادهترین راه برای نقض احکام ذاتی و مطلق برای اعتباریات، یافتن مثالهای نقض از مصادیق مخالف آن حکم است. به راستی، علیزاده با ذکر مثالهای زیاد سعی میکرد همین ملازمهٔ تصوری غنینژاد بین اقتصاد «دستوری» و «فساد» را نقض کند، گرچه چنان که عرض شد برای دانشمندی که با اصول روشی، منطقی و معرفتشناختی آشنا باشد، بطلان این دست ادعاها به نحو پیشینی بدیهی است و حتی نیاز به مثال نقض ندارد!
اما آنچه مایهٔ مشخصاً وحشت یک حکیم است این است که در همین تمدن ظلمانی ذاتیات را برای حقایق نوعی (مثل انسان، زنانگی و مردانگی) انکار میکنند، اما این چنین بر ذات داشتن امور اعتباری تأکید میکنند! به راستی این میزان واژگونگی در فهم حقایق امور مایهٔ وحشت است! بدا به حال تمدنی که میگویند زن و مرد و نقشهای جنسی خصوصیت ذاتی انسان نیستند و لذا انواع ساختارشکنیهای اخلاقی و جنسی را مجاز میدانند، اما امور اعتباری و متغیر مثل دولت، #مالکیت، #آزادی و امثالهم را واجد ذات ثابت میداند و با استقراءهای بسیار ناقص یا نامعتبر ادعا میکنند که «دولت» سراسر شر است و «مالکیت» سراسر خیر یا برعکس!
بزرگان علم و اندیشه در سنت فکری ما همچون #ابنسینا و #ملاصدرا غور در مسائل علمی را بدون استحکام دانش منطق خطایی نابخشودنی میدانستند و علامه طباطبایی خلط بین حقیقت و اعتبار را سمی مهلک میدانستند که دامنگیر بسیاری از متفکران مدرن شده است. دیشب یک نمونه از این خطای نابخشودنی و سم مهلک را در گزافهگوییهای اقتصاددانی ۷۲ ساله که سالها سرمنشأ اشتباهات و تدلیسات شبهعلم اقتصاد متعارف بوده به عینه شاهد بودید!
@criticalknowledge 🧬 دانش حیاتی
این چه نوع تعریف از اخلاق است که بگوییم فلان شخص،عارف و مهذب است اما برای او مهم نباشد که پرچم اسلام شکست بخورد یا پیروز شود؟
این نوع اخلاق،همان اخلاق یونان است
اخلاق انبیاء اخلاق تولی و تبری است
تولی و تبری به این معنا یکی از فروع دین نیست،بلکه جزو اصول دین و از ارکان توحید است
@syjebraily
هدایت شده از اندیشکده قصد
💢 نشست ظرفیت مغفول مراتع در خودکفایی محصولات استراتژیک کشاورزی
🔹موضوع: سازکارها والزامات حکمرانی مردمی مراتع
🔹سخنران: دکتر محسن باقری
پژوهشگر هسته سیاست کشاورزی و منابع طبیعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
⏰ زمان: سه شنبه 2خرداد ۱۴۰۲،
ساعت 15
📎 پخش زنده از اسکای روم
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
دکتر حمیدرضا مقصودی
💠 @profderakhshan
در حال برگزاری: http://b2n.ir/najma1402
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جانم به این مردم.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از اندیشکده قصد
یکشنبه-مناظره درخشان.mp3
19.92M
💢 جدال درخشان
تقابلی که آینده اقتصاد ایران را رقم میزند.
🔹دکتر حمیدرضا مقصودی
اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه قم
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻قابل توجه مدیران فرهنگی جامعه و عالمان دین و مدافعان ارزشهای اسلامی
🔶مراحل تبدیل «منفورترین»، «غیرانسانیترین» و «ویرانگرترین» رفتارهای اجتماعی به یک رفتار «طبیعی»، «قانونی» و حتی «انسانی»! و «اخلاقی»! و تنگ شدن عرصه بر کسانی که میخواهند انسانی و اخلاقی زندگی کنند را در این سخنان ۵۰ ثانیهای ملاحظه کنید.
🔻اگر یکایک افراد جامعه نهی از منکر را جدی نگیرند، خیلی زود اهل معروف نه تنها خانهنشین و منزوی که برای ادامه حیات اجتماعی مجبور به همراهی عملی با اهل منکر خواهند شد.
#حجاب
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
⁉️ جدال احسن در پی اقتصاد اسلامی
❇️ بعد از مناظره دکتر #غنی_نژاد و #درخشان فضای نقد و نظر گسترده ای بین موافقان و مخالفان آن شکل گرفته است. این تحلیل ها گاهی به #جدال غیراحسن بدل شده است.
❎ برخی مخالفان اقتصاد اسلامی، آن را سوسیالیستی یا مارکسیستی قلمداد کرده و ادعاهای دکتر غنی نژاد مبنی بر سوسیالیستی بودن قانون اساسی را تکرار میکنند،برخی همچون آقای علوی بروجردی هم به شکلی متناقض اقتصاد اسلامی را رد می کنند ولی در نهایت تجویزهای اقتصاد سرمایه داری را مورد تأیید عقلا و اسلام میدانند.
✅ برخی موافقان هم این دو استاد را متهم به نفهمیدن اقتصاد اسلامی و اقتصاد لیبرالی میکنند. در مقابل برداشت خودشان را به عنوان اقتصاد اسلامی ارائه میکنند، از طرفداران پول طلا گرفته، تا طرفداران اقتصاد مردمی و حذف خلق پول و مانند آن.
✳️ این فضای گفتمانی خوب است، اگر به حاشیه نرود و ما را دچار مطلق گرایی نکند، در فضای اقتصاد اسلامی نیز باید تکثر اندیشهها و نظریهها را پذیرفت، همانطور که نظریه مشارکت در سود و زیان دکتر میرآخور بخشی از اقتصاد اسلامی است، نظریه بانکداری تجاری مرحوم موسویان، الگوی تفکیک دکتر صمصامی و دیدگاه ضد خلق پول دکتر بخشی و مکتب اصفهان بخشی از ادبیات اقتصاد اسلامی است.
❇️ در فضای تاریخ اندیشه اقتصادی ، غربی ها متفکران شان را تمجید می کنند نه تحقیر, نویسندگان سعی میکنند یک واو در کلمات آدام اسمیت پیدا کنند و نظریه خودشان را موافق ایشان جلوه دهند، ولی ما خودزنی میکنیم و دستاوردهای بزرگانی همچون شهید صدر، شهید بهشتی و دکتر درخشان را زیر سوال می بریم.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2