🔴بازهم دولت رئیسی و اینبار اقدام تحسین برانگیز و عدالت گستر وزارت اقتصاد👇
🔹 مالیات و عوارض ارزش افزوده هر استان باید در همان استان توزیع شود
🔸وزیر امور اقتصادی و دارایی:
🔹ماليات و عوارض ارزش افزوده شرکتهای بزرگ استانها، باید در همان استان توزیع شود.
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
@BDON_SANSOR
♨️ درس شما در دانشگاه تمام شده و برای ادامه تحصیل به گزینه «حوزه علمیه» فکر میکنید؟
⁉️ میخواهید در مورد ساختار حوزه و درس های آن اطلاعات بیشتری کسب کنید؟
⁉️ در مورد مفید بودن در حوزه مردد هستید، و یا تصمیم قطعی گرفته اید و میخواهید با روند ثبت نام در «مدرسه علمیه معصومیه» آشنا شوید؟
💯 گروه «از دانشگاه به حوزه» یک گروه موقت و چند ماهه است. هدف ما راهنمایی و هم اندیشی دوستانی است که میخواهند از دانشگاه به حوزه مهاجرت کنند.
✅ «از دانشگاه به حوزه»، با حضور طلاب قدیمی، دانشجویان و طلاب آینده، و اساتید مدرسه معصومیه.
🔔 یک گروه غیر رسمی برای گفتگوی صمیمی پیرامون ورود به حوزه.
👇👇👇
لینک گروه:
https://eitaa.com/joinchat/2249785398C650918ab9f
📣 این پیام را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶برا چی #طلبه بشم؟
🔺به چه #دردی میخوره؟
✅ برای #آشنایی بیشتر با #طلبگی حتما حتما این کلیپ رو ببینید
واز دستش ندید
#نشر_حداکثری
#فصل_جذب
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دعوت آیتالله العظمی جوادی آملی از جوانان مستعد برای ورود به حوزه علمیه
#فصل_جذب
#سربازخانه_امام_زمان
#نشر_حداکثری
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ شعر زیبایی که اشکهای رهبر عزیزمان را جاری کرد
🔹به جمهوری اسلامی ایران گفته ایم آری
🔸به هرچه غیر جمهوری اسلامی ایران نه
🇮🇷 ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران مبارکباد 🇮🇷
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
🤲 شهدا و مناجات شعبانیه
🖌 آخرین دست نوشته های شهید احمد رضا احدی رتبه یک پزشکی کنکور ۱۳۶۴
❤️ «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک...» دیگر نمی خواهم زنده بمانم؛ من محتاج نیست شدنم؛ من محتاج تو ام. خدایا! بگو ببارد باران؛ که کویر شوره زار قلبم سالهاست که سترون مانده است. من دیگر طاقت دوری از باران را ندارم. خدایا! دیگر طاقت ماندن ندارم؛ بگذار این خشک زار وجودم، این مرده قلب من دیگر نباشد! بگذار این دیدگان دیگر نبیند؛ بس است هر چه دیده اند. بگذار این گوشهای صُمّ دیگر نشنوند؛ بس است هر چه شنیدهاند. بگذار این دست و پاها دیگر حرکت نکنند؛ بس است هر چه جنبیدهاند. خدایا! دوست دارم، تنهای تنها بیایم، دور از هر کثرتی؛ دوست دارم، گمنام بیایم، دور از هر هویتی. خدایا! اگر بگویی لیاقت نداری؛ خواهم گفت لیاقت کدام یک از الطاف تو را داشتهام؟ خدایا! دوست دارم سوختن را؛ فنا شدن؛ از همه جا جاری شدن، به سوی کمال انقطاع روان شدن...
🔔 در واپسین روزها و لحظات ماه شعبان المعظم غافل و بی توفیق از خواندن مناجات ناب شعبانیه نباشیم...
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹امام خامنه ای: جمهوری اسلامی نیرومند است با معنویتش با فکرش با انسان های فداکارش با ایمانش با پدر و مادرهای مومن با همسران مومن و با جوانان مؤمن...
✊بسیج مدرسه معصومیه:
@basij_masoumieh
نحوه مطالعه در ماه رمضان.mp3
3.91M
هدایت شده از نجات فرشته ها
27.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یه توصیه ی مهم دیگه هم اینه که حتما "با صدا" کلیپ رو ببینید☺️😉
👼🏻https://eitaa.com/joinchat/2015166524Cef89c532aa
هدایت شده از گل ياس 🌱
﷽
🏳️ #اعلام_مراسم
مراسم مناجاتخوانی شبهای ماه مبارک رمضان۱۴۴۳
سخنرانان حجج اسلام:
سیدحسین مومنی
احمد لقمانی
سیدمهدی میرباقری
مناجات خوانی و روضه:
حاج مهدی سلحشور
📆زمان:
از یک شنبه ۱۴ فروردین هرشب ساعت ۲۳:۳۰ الی ۱ بامداد
📍مکان:
حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، شبستان امام خمینی رحمة الله علیه
📺پخش زنده از شبکه یک ساعت ۰۰:۳۰ بامداد
📺پخش زنده از شبکه استانی نور از ساعت ۲۳:۳۰
#هیئت_فاطمیون_قم
[ @mahdisalahshuor ]
27.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید | ما خیلی از راه هایی که قبلا هم استفاده می کردیم الان استفاده نمی کنیم چه برسد به این که امروز راهکارهای جدیدی برای #تبیین وجود دارد
🔶چقدر در قالب هنر، داستان، رمان، نمایش نامه، شعر حقایق انقلاب را تبیین کردیم؟
۱۴۰۱/۱/۷
✅ @mojtabamesbah_ir
🌈به نام خداوند رنگین کمان🌈
🌾خداوند بخشنده ی مهربان🌾
بچه های دوست داشتنی ایران عزیز؛
امروز دومین دورهمی ما تو خیمه در سال جدیده،
شمام مثل ما دورهمی رو دوست دارید😉؟
پس ساعت ۵، منتظرتونیم.
حواساتونو جمع کنید، ساعت چند؟؟؟
ساعت««««پنج »»»»
منتظرتونیم...
https://eitaa.com/joinchat/258539570Ce3a2590664
خیمه ی کودکانه(هیئت مجازی ویژه ۶ تا ۹ سال)
جمعه ۱۴۰۱/۱/۱۲
ساعت**** ۵ ****عصر
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴زن؛ «ریحانه» یا «قهرمانه»؟
نقدی بر ترجمهای از کتاب علامه تهرانی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــ
به دلیل تشابهات فراوان زبان فارسی و عربی، به ویژه در سدههای اخیر، بعضاً مشاهده میشود برخی از افراد حتی در ترجمه آیات و روایات معنای فارسی و عربی برخی از واژگان را خلط میکنند و بعضاً به خلط و خطاهای بزرگی دچار میشوند.
فيالمثل، در حديث بسيار مشهوري از امام علي(ع) دربارة زنان ميخوانيم: «فَإِنَّ الْمَرْأَةَ رَيْحَانَةٌ، وَ لَيْسَتْ بِقَهْرَمَانَةٍ». اما بسياري از افراد، حتي برخي از مشاهير علمي، حديث را به زبان فارسي چنين ترجمه ميکنند که زن گلي خوشبو است نه قهرمان و پهلوان و روئينتن.
مرحوم #علامه_تهرانی در کتابی با عنوان رساله بدیعه که در تفسیر آیه الرجال قوامون علی النساء نوشته است، ضمن نقل این حدیث، در توضيح آن چنين آورده است: «مطلبى لطيف: در استعارهاى كه امام عليه السّلام بكار برده، و زن را ريحانه خوانده، سرّ عجيبى نهفته است كه تمام سخنان گذشته ما را از لطافت، رقّت و احساس و ساير صفات زن، در بر ميگيرد. زيرا ريحان يعنى گياه خوشبو مانند گل است. و ريحانه در لغت به دسته گياه خوشبو و گياه معطّر معروف ميگويند. و شادابى و طراوت وى تا وقتى است كه در بوستان و باغ و بر شاخسار يعنى محيط طبيعى خود بماند، و در كنار درخت و اصل خويش زندگى كند. و به سبب همين لطافت بسيار است كه بادى شديد، گلبرگهايش را مىپراكند و لطافت و بويش را از بين ميبرد. و آن را به وادى تباهى ميرساند. همينطور زن، چون قهرمان روئينتن خلق نشده، كه تحمّل شدائد را داشته باشد و مشكلات رتق و فتق امور را تحمّل كند، بايد در گلزار خانوادگى خود به حفظ شخصيّت و كرامت خود بپردازد و از اين حدّ تجاوز نكند. ولى اگر در اجتماع مردان داخل شود، و در كار آنان دخالت كند، و متصدّى امور مهمّ گردد، باد كشندة مهالك و آفات و انحرافات، بر وى وزيدن گيرد، و وجودش را درهم شكند، و سجاياى فطرى و خدادادى و غرائز لطيف و مناسب در او را از وى بگيرد، و بوى خوش نفسانيش از بين برود. در نتيجه وجود عزيز و صفات ويژه و خلق نيكوى او به پستى گرايد و ضايع گردد؛ و اين مطلب ظلمى نابخشودنى در حقّ او است.»
این در حالي است که «قهرمانة» هر چند در اصل، لغتي فارسي بوده و به عربي وارد شده است (به اصطلاح، معرَّب است) اما هرگز به معناي پهلوان نبوده و نيست. بلکه به معناي «وكيل مخارج» و يا «متصدى امور دريافت و پرداخت» و يا «خادم و پيشخدمت» است. به تعبير خليل «القهرمان: هو المسيطرُ الحفيظُ على ما تحت يديه». و به تعبير ابن اثير: «هو كالخازن و الوكيل و الحافظ لما تحت يده، و القائم بامور الرجل». کليني در کافي نقل ميکند که «اسْتَقْرَضَ قَهْرَمَانٌ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع مِنْ رَجُلٍ طَعَاماً لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ...؛ قهرمان امام صادق(ع) از مردي مقداري غذا براي امام صادق قرض گرفته بود ...» روشن است که در اينجا منظور يکي از خادمان يا پيشخدمتان امام صادق و يا يکي از متصديان امور دريافت و پرداخت آن حضرت بوده است؛ و نه پهلوان او! امام صادق پهلواني نداشته است و اگر هم ميداشت، تناسبي ميان پهلواني و استقراض طعام نيست!
#زن
#اجتهاد
#فهم_دین
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴از «مادرت به عزایت بنشیند» تا «بارک الله»!
نقدی بر ترجمههای مشهور نهج البلاغه
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
زبان عربی مثل هر زبان دیگری اصطلاحات و استعارات و مجازها و ضربالمثلهای خاص خودش را دارد. آشنایی با صناعات ادبی در ادبيات عرب از پیشنیازهای علمی فهم متون دینی است. کسی که از صناعات ادبی آگاهي نداشته باشد، ممکن است وقتی تعبیری مثل «لا اباً لک» را میشنود، گمان کند که «در همه جا» معنای تحتاللفظی آن یعنی «بیپدر» یا «حرامزاده»، که نوعی توهین است، منظور است. اما اگر بررسی کنیم میبینیم که این ترکیب «در بسیاری از موارد» برای مدح یا اظهار تعجب نيز به کار برده میشود. یا کلمه «ویل امه» اصطلاحی است که بعضاً در مقام مدح به کار برده میشود. یا تعبیر «ثَکِلَتْک امُّک» که معمولاً در ترجمههای فارسی به شکل «مادرت به عزایت بنشیند» آورده میشود! در حقیقت یک ضربالمثل عربی است. استعمال آن نیز در ادبیات محاورهای اعراب گذشته امری رایج بوده و در بسياري موارد قبحی هم نداشته است. در مواقع تعجب و توجه دادن به يک مسأله مهم مورد استفاده قرار ميگرفته است و حتي بعضاً براي تأکيد و احياناً تحسين و تعظيم نيز استعمال ميشده است. بنابراين، در همه جا، معناي تحت اللفظي آن، که نوعي نفرين است، منظور نبوده است.
فیالمثل، در آن گفتگوی امام علی(ع) با شخص استغفار کننده، قطعاً این اصطلاح به معنای نفرین نبوده است. توضیح آنکه آن حضرت شنید که کسی میگوید «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ». امام علی(ع) به او فرمود: «ثَكِلَتْكَ أُمُّكَ أَ تَدْرِي مَا الِاسْتِغْفَارُ» مترجمین نهجالبلاغه این جمله را چنین ترجمه کردهاند: «مادرت به عزايت بنشيند، مىدانى استغفار چيست؟»، (ترجمه انصاریان) «مادر بر تو ببايد گريست مىدانى استغفار چيست؟»، (ترجمه شهیدی) «مادرت بر تو بگريد، مىدانى معناى استغفار چيست؟». (ترجمه دشتی) این در حالی است که چنین معنایی با چنان سخنی و با چنان پاسخی که امیرمؤمنان بیان میکند، هیچ تناسبی ندارد! آن بنده خدا مگر چه کار زشتی کرده بود که مستحق چنین نفرین و ناسزایی باشد؟! مگر چه گفته بود که امام علی(ع) دعا میکند زودتر بمیرد و مادرش به عزایش بنشیند؟! در اینجا این جمله در لسان مدح است. گویا آن حضرت به او میفرماید بارکالله! خیلی خوبه! اما باید بدانی که استغفار فقط نباید در سطح استغفار زبانی بماند. بلکه باید بکوشی شرایط و لوازم آن را بدانی و به آنها پایبند باشی و به مراتب و درجات بالاتری از مقام استغفار بار یابی.
#اجتهاد
#فهم_دین
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴تفسیر زیبای حضرت ولایت از حدیث «اَلمِرأَةُ رَیحانَةٌ وَ لَیسَت بِقَهرَمانَه»
_________________
«در جامعهی ما متأسّفانه به تَبَع خیلی از جاهای دنیا، شأن زن شناخته نشده است. در نظر اسلام و در نگاه کلّیای که اسلام دارد، زن همان است که در این جملهی «اَلمِرأَةُ رَیحانَةٌ وَ لَیسَت بِقَهرَمانَه» است؛ مثل یک گل. یک گل، وجودش لازم است و نگهداریاش لوازمی دارد: وَ لَیسَت بِقَهرَمانَه؛ منظور از قهرمان، این قهرمان متعارف ما نیست، قهرمان یعنی کارگزار؛ یعنی در واقع رئیس خدمه. اینجوری نیست که خانم در خانهی شما مسئول خدمتگزاری باشد، حالا ولو بهعنوان رئیس خدمه؛ قضیّه این نیست. وَ لَیسَت بِقَهرَمانَه؛ قهرمان در تعبیرات عربی و در اصطلاحات رایجِ ادبیّات عرب عبارت است از آن کسی که ملک شما را برایتان اداره میکند؛ یعنی کارهایتان را انجام میدهد؛ وقتی شما صاحب یک ملکی هستید، یک قهرمانی دارید؛ میگوید زن اینجوری نیست. حالا شما ببینید اگر در یک خانوادهای، در یک جامعهای، به زن با این چشم نگاه بشود، اوّلاً تکریم او، حفظ حرمت او، برخورد ملاطفتآمیز با او و مسائل فراوانی که دنبالش هست، چقدر موجب میشود که زن احساس امنیّت کند، احساس آرامش کند. در اسلام نگفتهاند که زن نرود بیرون کار کند؛ اصلاً این نیست. حالا اینکه بعضی از مخالفین این گرایش اسلامیِ زن، فوراً میچسبند به اینکه شما نصف نیروی کار جامعه را معطّل میگذارید، چنین چیزی نیست؛ کسی نگفته کار نکنند، اگر میتوانند کار کنند، کار کنند؛ منتها با این دید کار کنند، با این نگاه کار بکنند؛ کاری که به آنها محوّل میشود کاری باشد که با ریحانهبودن جور در بیاید، متناسب باشد. و البتّه مهمترین مسئولیّت زن هم کدبانویی است؛ معنای کدبانویی خدمتگزاری نیست، معنایش این است که محیط خانواده را برای فرزندان و برای همسر یک محیط امن و آرام و مهربانی میکند، با مهربانی خودش، با عزّتی که در خانه برای او فرض میشود.» (۱۳۹۵/۰۲/۲۰: بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار هیأت امنای گروه هماندیشی تحکیم خانواده)
#زن
#فهم_دین
( https://khl.ink/f/34258 )
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴دانش منطق؛ از «شرط لازم اجتهاد» تا «دانشی بیفایده»!
ملاحظهای نسبت به دیدگاه آیتالله خوئی(ره)
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دربارة نقش و جايگاه دانش منطق، در اجتهاد و نظريهپردازي ديني، در ميان فقيهان و اصوليان اختلاف نظر است. اغلب آنان معتقدند، آشنايي با دانش منطق براي اجتهاد ديني لازم است؛ البته افراط در آن و تخصص در همة ابواب و مسائل منطق را نه تنها براي اجتهاد، لازم نميدانند که مضرّ و ضايع کردن عمر هم ميدانند. به همين دليل، غالباً معتقدند آشنايي با علم منطق به اندازهاي که توانايي تشخيص قالبهاي استدلال قياسي (اقتراني و استثنائي)، فهم قالبهاي صحيح از عقيم و همچنين انواع قياس را داشته باشد، کافي است. اما فهم مباحث دقيق منطقي که در استنباط حکم هيچ نيازي به آنها نيست، لزومي ندارد.
در اين ميان، فقیه و اصولی بزرگی همچون آيتالله #خوئي (ره)، معتقد بودند منطق امري فطري است و همة انسانهاي طبيعي و حتي کودکان به خوبي ميتوانند از آن استفاده کنند. به عنوان مثال، هيچ کسي به مجرد آنکه يک حيواني را ببيند، به اين دليل که بعضي از حيوانات موذياند، حکم به موذي بودن اين حيوان هم نميکند. زيرا فطرتاً ميدانند که موجبة جزئيه منتج نيست. بنابراين، نيازي به يادگيري قواعد منطقي و دانش منطق نيست.
در نقد این دیدگاه عرض میکنم که منطق فقط اين نيست که موجبة جزئيه منتج است يا نه، و يا منطق فقط آشنايي با شکلهاي استدلال و امثال آن نيست. بلکه دانش منطق «دانشي روشي» است: «روش راهبري فکر و انديشه.» روش «درستْ تعريف کردن» و «درستْ انديشيدن و استدلال کردن» را به ما آموزش ميدهد. دانشي است که قالبها و ساختارهاي انديشة درست از نادرست را نمايان ميکند. و درست تعريف کردن و درست انديشيدن، اموري فطري و بينياز از آموزش نيستند؛ آدميان در اين جهت نيازمند آموزشهايي ضابطهمند و علمياند. دانش منطق متصدي و متکفل چنين رسالتي شده است. به همين دليل، آشنايي عميق و دقيق با آن براي نظريهپردازي اسلامي در علوم انساني امري بسيار لازم و ضروري است. افزون براین، دانش منطق، ما را با انواع مغالطات آشنا میکند تا هم خود از آن بپرهیزیم و هم مغالطات دیگران را بشناسیم. فی المثل، در دانش منطق یاد میگیریم که حکم جزء را به کل سرایت دادن یک مغالطه است. از اینکه فیالمثل حتی کودکان و بیسوادان هم میدانند که موجبه جزئیه منتج نیست نمیتوان نتیجه گرفت پس علم منطق بالکل بیفایده و بیارزش است!
براي توضيح بيشتر به اين نکته توجه ميدهم که يکي از نخستين گامهاي نظريهپردازي، «تعريف» و توضيح «چيستي» مفاهيم و مسألة مورد بحث است. بخش مهمي از منطق، ناظر به «روش تعريف» است. در بخش معرِّف، اصول و قواعد عقلائيِ تعريف ذکر ميشود. گونههاي مختلف تعريف و اعتبار و ارزش هر کدام توضيح داده ميشود. و بخش ديگري از منطق، روش استدلال است که گونههاي مختلف استدلال، اعتبارسنجي شده و ارزش هر کدام از آنها مورد بحث واقع ميشود. اين بخش به يک معنا «روششناسي تبيين» را، به عنوان يکي از مهمترين مؤلفههاي علوم انساني، بيان ميکند. با تسلط بر اين بخش است که دانسته ميشود آيا تبيينِ استقرائي معتبر است يا نه. اگر معتبر است چرا و تا کجا و اگر معتبر نيست، به چه دليل. با تسلط بر اين بخش است که ميتوان روشهاي کشف علل و عوامل پديدة مورد بحث را اعتبارسنجي کرد. البته اين سخن به معناي کامل و بينقص بودن منطق کلاسيک براي «تعريف» و «تبيين» و يا حتي به معناي مفيد دانستن وضعيت فعلي آن براي تعريف مفاهيم علوم انساني و تبيين گزارههاي آن نيست؛ چرا که خود من نقدهايي جدي به روششناسي تعريف و روششناسي استدلال در منطق سنتي دارم. بلکه منظور آن است که آشنايي با اين دانش و توانايي کاربرد قواعد درست تعريف و استدلال از شرايط علمي لازم براي نظريهپردازي در علوم انساني است. (نظریهپردازی اسلامی در علوم انسانی؛ احمدحسین شریفی، ۱۳۹۷، ص۲۷۳-۲۷۵)
#فهم_دین
#اجتهاد
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
26.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نماهنگ | فرزندآوری و تداوم نسل
#حوزه_های_علمیه_خواهران
#فضای_مجازی_تولید
#طلاب_خواهر
🌸کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
🆔 @kowsarnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺پخش اختصاصی مراسم مناجات خوانی حاج محمود کریمی
زنده از حرم مطهر امام رضا (ع)
شبهای ماه مبارک رمضان ساعت ۰۰:۳۰ بامداد از شبکه افق
🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅داستان یک قهرمان
📺منصور را شنبه ۱۳ فروردین ساعت ۱۶ هز شبکه افق ببینید
✅برای اولین بار از تلویزیون
#گروه_مستند_شبکه_افق_سیما
📩 3000141417
کانال شبکه افق
✅ در نظرسنجی برنامههای نوروزی شرکت کنید👇
🔗 https://iribtv.club/
🆔 @Ofogh_tv
📸 ایران، صحن «انقلاب»
🔻طرحی زیبا با الهام از جملهی وصیتنامهی حاجقاسم:
«جمهوری اسلامی حرم است.»
#جمهوری_اسلامی #حرم #حاج_قاسم
☁️🌦@HASANAAT🌦☁️
قنبریان.pdf
14.45M
🔰 پاسخ مستدلِ قرآنی و روایی به مهمترین سوالات پیرامون #جمهوریت_نظام با عنایت به مبانی ناب امامین انقلاب
💯 «مردمسالاری دینی در جمهوری اسلامی؛ مصلحت موقتی یا ضرورت قطعی!؟»
🎙 ارائه حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان
🔺تعداد صفحات: 14 صفحه
⏱مدت زمان مطالعه: 20دقیقه
#نقش_مردم_در_حکومت_الله
#جهاد_تبیین
🔶 اثر تولید شده در ستاد گفتمانی دولت جوان انقلابی بسیج مدرسه معصومیه قم:
@setadegoftemani
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh