در نشانه گذاری روزها در سالنامه خورشیدی انسان ایرانی یکم شهریور به مناسبت زادروز فیلسوف، دانشمند، حکیم و طبیب ایرانی شیخالرئیس ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا، مشهور به ابوعلیِ سینا (۳۷۰ـ۴۲۸ق) روز پزشک نامگذاری شده است.
این نامگذاری بهانهای است برای تفکر،تعقل و الگو گیری از یک سو و تکریم و تقدیر از یکی از ارکان سه گانه مهم اجتماع انسانی که در کلام نورانی امام صادق عليه السلام بدان تصریح شده است.
لا يَستَغْني أهلُ كلِّ بلدٍ عن ثلاثةٍ يُفزَعُ إليهِم في أمرِ دُنياهُم و آخِرَتِهِم ، فإن عَدِموا ذلكَ كانوا هَمَجا : فَقيهٌ عالِمٌ وَرِعٌ ، و أميرٌ خَيّرٌ مُطاعٌ ، و طبيبٌ بَصيرٌ ثِقةٌ .
مردم هر شهرى به سه چيز نيازمندند كه در كار دنيا و آخرت خود به آنها رجوع مى كنند و چنانچه آن سه را نداشته باشند گرفتار پريشانى مى شوند: فقيه دانا و پارسا، فرمانرواى نيكوكار و فرمان پذیر، و پزشك بصیر و مورد اعتماد.
ضمن قدردانی و قدر شناسی از زحمات همه تلاشگران عرصه بهداشت و درمان، این روز را به همه پزشکان ایرانی تبریک عرض می کنم، امید آنکه کسب بصیرت و افزایش وثاقت را همواره در افق نظر و عمل قرار دهند.
علی اصغر اسلامی تنها
@hamshenasi
سلام بر حسین
السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ (اَبَداً) ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
السّلام عَلیَ الحُسَین (ع) وعَلی عَلِِِّیِ ابن الحُسَین (ع) وعَلی اوْلادِ الحُسَین (ع) و عَلی اَصحابِ الحُسَین (ع)
سلام بر تو و جان هایی که به درگاهت فرود آمدند، از جانب من بر همگی شما سلام خدا برای همیشه، تا هستم و تا شب و روز باقی است و خداوند قرار ندهد این زیارت را آخرین بار زیارت من از شما
اربعين حسينی تسليت باد.
@hamshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ ویژه اربعین
📹 زير خاک آرميدهای؛ بپاخيز كه امانم را بريده
🌷 خواهرت زينب به اربعينت آمده
👈 مداحی آذری آقای حاج مهدی قربانی در حضور رهبر انقلاب. ۸۷/۱۱/۲۸
🏴 #بعثت_خون
💻 farsi.khamenei.ir
هدایت شده از حبیباله بابائی
توتالیتاریسم «شبهعلم»
اخیرا وزیر محترم علوم در جلسه معارفه، ضمن تأکید بر شعار وفاق ملی و ضرورت گفتگو بین انظار مختلف، ناخواسته به طرح یک طبقهبندی دوگانۀ «علم» و «شبه علم» پرداخته و در یک رویکرد «تنبیهی» طیفی از دانشها و دانشمندان را اساسا از جرگۀ علم خارج نموده است. وقتی این جملات جناب وزیر را در بارۀ «شبه علم» خواندم به یاد جملۀ رمون گراسفوگل افتادم آنجا که شکلگیری «خشونت معرفتی» در نهادهای آموزشی مدرن را مطرح نموده و میگوید: «خشونت معرفتی در این محافل دائما دانشهای بومی را سرکوب میکند، و «جبر معرفتیِ اروپامحوری» دانش های غیراروپایی نظیر دانشهای سیاهان و نیز دانشهای بومی مناطق غیراوپایی را خرافه میپندارد و آن را از اساس انکار میکند.»
شاید وزیر محترم علوم مدتهاست فضای حوزههای علمیه را در قم و مشهد و اصفهان از نزدیک ندیده باشند. واقعیت این است که مدتهای مدیدی است که جریان روشنفکری حوزوی در فهم علم جدید و مدرنیتۀ غرب، اعتماد خود را به روشنفکران سکولار و مترجمان ایدئولوژیک از دست داده، و دیگر برای علمی بودناش معطل اجازۀ آنها نمیماند. امروزه سطح پژوهشهای آکادمیک در حوزه در عرصههای علوم انسانی بسیار جلوتر از دانشگاههای علوم انسانی در ایران و بلکه دانشگاههای متعدد در کشورهای اسلامی است. امروزه در مراکزی همچون دانشگاه ادیان مذاهب، دانشگاه مفید، موسسه امام خمینی ره، دانشگاه باقرالعلوم و نیز پژوهشگاههای مختلف حوزوی متون انگلیسی، آلمانی و گاه فرانسوی به خوبی خوانده میشود. مطمئن هستم که این مقدار از سطح آشنایی به زبان در برخی از دانشگاهها حتی دانشگاه تهران وجود ندارد. بخش منابع لاتین در کتابخانه موسسه امام خمینی و دانشگاه ادیان مذاهب از جمله کتابخانههای فاخر در ایران به حساب میآید. بسیاری از فضلای حوزه در مجلات معتبر دنیا به زبان اصلی مینویسند و درعین حال برای گوشهای شنوایی که بحمدالله در دنیای غرب فراوان وجود دارد، به آنچه که «علم واقعی» خوانده می شود، نقدهای روششناختی مهمی مطرح میکنند.
وزیر محترم علوم اگر میخواستند تعریضی به علما داشته باشند، شاید بهتر بود از کرونا شروع نمیکردند. مثال کرونا مثال خوبی برای اثباتِ واقعی بودن علوم جدید و شبهعلم بودن علوم سنتی نیست. در باره کرونا هنوز آنچه در پستوی وزارتخانهها و بیمارستانها مانده، هنوز برملا نشده است. همه میدانیم که دست کم در مورد کرونا، فناوریهای مدرن به تعبیر نوربرت الیاس، مرگ نزدیکان و عزیزان ما (که هنوز در سوگشان میسوزیم) را آسانتر و البته غیرانسانیتر ساخت (مرگی بهداشتی ولی غیراخلاقی). در همان ایامی که دوستداران علم اصیل در وزارت بهداشت ایران، آموزههای سنتی را توهم و خرافه قلمداد میکردند و حتی اجازه استفاده از عسل را در بیمارستانهای ما نمیدادند، چینیها به اذعان ناظران در یک «رقابت ستودنی و تمدنی با آمریکاییها» با استفاده از طب چینی و غذاهای مکمل سنتی، دورههای درمانی در بیمارستان ووهان را از 10 روز به 6 روز تقلیل میدادند و از بسیاری از مرگهای بیرویه جلوگیری میکردند.
البته میدانم که نباید در برابر مقدورات علم جدید، مقاومت کرد و از همان مقدار از پیشرفتهای غیرقابل انکار هم صرف نظر کرد، لیکن نباید کسی که قرار است مدیریت علم (البته نه مرجعیّت علمی) را در میانۀ انبوهی از دانشمندان و متفکران در حوزه و دانشگاه به دست بگیرد، از علم مدرن و نیز از فلسفۀ علم، چوب و چماقی برای حاشیه راندن دیگر علوم و دیگر عالمان درست کند، در حالی که در همان فلسفه علم در الگوهای تفسیری و همینطور پارادایم انتقادی مرزهای میان علم و فرهنگ و نیز مرزهای بین علم و ایدئولوژی درهم ریخته شده و پایههای طبقهبندیهای پوزیتویستی را بر هم زده است. ادامه 👇👇
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیباله بابائی
ادامه «توتالیتاریسم «شبه علم» 👆👆
علاوه اینکه، آن علم واقعی و اصیلی که جناب آقای وزیر آن را آرزو میکنند از کجا میآید؟ منابع این علم چیست؟ داور نهایی این علم چه کسی و متعلق به کدامین دستگاه شناختی است؟ آقای وزیر حتما وضعیت آشفتۀ ترجمههای بی رویه در ایران در عرصههای علمی از جمله علوم انسانی را میداند و میدانند آنچه از ترجمهها به محافل علمی ما سرریز میشود برآمده از اولویتهای بازار، ناشران، و مترجمان است و نه متفکران. محافل علمی و دانشگاهی ما مرکزی برای«مطالعات ترجمه» ندارند، و نیز سیاستگذاریهای روشنی در باب ترجمههای شده و مهمتر ترجمههای نشده (lost translations) ندارند. آنگاه ترجمههایی که هیچ مرکز مطالعات ترجمه، اصول و فرایند آن را بررسی نمیکند (چیزی به نام «فلسفۀ ترجمه» و نیز «اخلاق ترجمه» نداریم)، پیامدهای فکری و فرهنگی آن را تحلیل نمیکند (چیزی به نام «جامعهشناسی ترجمه» نداریم)، و صرفا از برخی محفلهای علمی در اروپای غربی و آمریکای شمالی آنهم فقط از زبان هژمون انگلیسی به نظام مفهومی ما انتقال مییابد، نمیتواند معیار و ملاکی برای تشخیص علم واقعی از شبه علم باشد.
باید بدین نکته تأکید کرد آنچه که امروز وزیر محترم در ایران آن را شبه علم مینامد در دنیای غرب دستکم سابقهای بیش از 60 سال دارد. برخی از این شبهعلمها مانند «سلامت معنوی»، «مراقبت معنوی»، «مددکاری دینپایه»، و نیز «الهیات عملی» (که بر پایه آموزههای معنوی و دینی در حوزههای علمیه مسیحی است) از نظریه عبور کرده و امروزه در برخی کشورهای اروپایی تبدیل به کلینیک شده است. ما نباید واقعیت و ماهیت علم به ظاهر مدرن خودمان را پنهان کنیم. حقیقت آن است که ما شتابزده و سادهلوحانه تسلیم تکصدایی و تکگوییها در علوم جدید شدهایم و خود را در تاریخ قدیم مدرنیتۀ غربی محبوس کردهایم و از این رو همیشه حتی در تقلید از غرب نیز دچار عقبماندگیهای بسیاری شدهایم.
بدینسان به نظر میرسد رویکرد سختِ حقوقی در امر سیاستگزاری علوم میتواند دلالتهای خطرناکی داشته باشد و نوعی از انسداد علمی را در رقابت های علمی دانشگاهی بوجود آورد. جایی که رهبری امت اسلام در پی سیاستها و استراتژیهای تمدنی در عرصههای مختلف زندگی از جمله عرصههای مهم علمی میرود اولا باید به تنوع رویکردها و آزادی اندیشه و بیان در عرصه های علمی اعتنا کرد، و ثانیا باید به سامانههای جدید در خلق دانشهای بومی، پژوهشهای بومی، و علوم اسلامی بیش از پیش تأکید نمود. تقلیل تمام علم به دنیای حس و تجربه آنهم در نسخههای غربیِ قدیم، مسیر رشد علمی کشور را دشوارتر خواهد کرد.
برای عبور از این تناقض، باید بر همان فراز نخست از سخنان وزیر محترم مبنی بر گفتگو پافشاری کرد. باید به گفتگوهای واقعی و متواضعانه تن داد، از سخنرانیها و داوریهای یک طرفه در مهمترین مسئلههای علمی و معرفتی پرهیز نمود، تا بتوان توأمان از علم جدید و علم سنتی در بازسازی گفتمانهای جدید و پاسخهای نوآمد به نیازهای دنیای معاصر استفاده کرد.
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
ایشان، برتا بنز، همسر کارل بنز
در حال راندن اولین خودرو بنزینی جهان هستند.
پوشش همسر یک سرمایه دار آلمانی و در آستانه ورود به عصر مدرنیته کاملا رسمی و عفیفانه است.
غرب جایگاه زن را در جامعه از ملکه مادر به ابزار کار و کالای جنسی تغییر داد چون نظام سرمایه داری برای افزایش سود به نیروی انسانی مفت و مطیع نیاز داشت.
اولین مانع بهره برداری از زن برای سود، پوشش بود و مانع بعد تعهد به خانواده و فرزند آوری!
Masoud Vakil:
"صائب عُرَیقات" مکنَّی به "ابوعلی" سیاستمدار ارشد فلسطینی و عضو سازمان آزادی بخش فلسطین بود. وی به مدت دو دهه عضو تیم مذاکرهکننده فلسطینیها برای تشکیل کشور مستقل فلسطین بوده است. "صائب" متعلق به فلسطین بود، در فلسطین زاده شد و در فلسطین درگذشت.
وی در دانشگاه سان فرانسیسکو تحصیل کرده و متخصص در فنون مذاکرات بود. "صائب عریقات" شیفتهٔ مولا امیرالمومنین بود و با کلمات و حکمت های آن حضرت مانوس بود. "عریقات" امیرالمومنین را به عنوان یک الگو پذیرفته بود و سعی میکرد در زندگی شخصی خود و زندگی سیاسی خود، از آن حضرت و کلماتش استفاده نماید. وی به علت علاقه ای که به مولا علی داشت، نام فرزند ارشد خود را "علی" نهاد و کنیه اش "ابوعلی" شد.
"صائب عریقات" کتابی دارد به نامِ "عناصر التفاوض، بین علي و روجر فیشر" (اصول مذاکره، از علی تا راجر فیشر). وی در این کتاب اثبات میکند که علی علیهالسلام در علم مذاکرات پیشگام است، و هزار و اندی سال پیش از اینکه غربی به وجود بیاید و کسی چیزی از علم مذاکره بداند، علی علیهالسلام تمام اصول مذاکرهٔ غرب را در گفتار و رفتارش ذکر نموده، و حتی به اصول هفتگانهٔ آن ها، موارد دیگری را نیز افزوده است.
مقدمهٔ "صائب عریقات" بر این کتاب بسیار جالب و خواندنی است. او مینویسد:
...فمهما كان مصدر ما كُتِب حول الامام علي رضي الله عنه، لم أجد من يختلف في نسبه و اسلامه و شجاعته، و قوة حجته و صواب مشورته و عبقرية رأیه. لم يشكك أحد ان الامام عليا هو الذي نام في فراش النبي محمد صلی الله علیه و آله ليلة الهجرة، وقد علم بمؤامرة قريش في حياة الرسول، و لم یناقش أي کان بأن الامام علیا رضي الله عنه کان اول من دخل الاسلام من الصغار.
الذي يقرأ تاريخ الأمم للطبري، أو نهج البلاغة للشريف الرضي، أو ما كتبه الشيخ محمد عبده، أو عباس العقاد، أو عبده حسن الزيات، و مئات الدراسات و الأبحاث التي كُتبت عن سيدنا الامام علي رضي الله عنه، يعرف تمام المعرفة أن امير المؤمنين سيدنا علي بن ابي طالب صاحبُ حكمة، و معرفة، و عفة، و سداد رأي، وعبقرية قول، رجلَ اقتصاد و سياسة، جمع ما بين حاجات الدنيا ومتطلَّبات الآخرة.
و حدد ركائز و اسس العلوم المختلفة، منها: النفس و الاقتصاد و السياسة، واتخاذ القرار، و إدارة الأزمات والمفاوضات. و أرسى أسسَ ومبادئَ السيادة قبل ان يحددها "جان بودان" في كتبه الجمهورية الستة، بألف عام... لقد أسس امير المؤمنين سيدنا علي رضي الله عنه، نظرية الحق و الدولة (نظرية العقد الاجتماعي) قبل "توماس هوبز" و كتابه لفيثان (levithan)، بمئات السنين.
أدرك [سیدنا علي] كيف حدد الإسلام علاقة الانسان بدولته وعلاقة الدولة بالدول الأخرى، و اسس للواقعية السياسية، قبل مئات السنين من "ميكافيلي" و كتابه الأمير.
أما معايير الخير وما يجب ان يكون، والأخلاق والفضيلة، فلقد حددها الإسلام و التزم بها اميرالمؤمنين سيدنا علي قبل "يوتوبيا توماس مور" و قبل "المدينة الفاضلة" للفارابي، أيضا بمئات السنين.
اجتمعت لسيدنا امير المؤمنين علي الهداية والحكمة والمعرفة و الشجاعة والجرأة والقوة الجسدية. جمع سيدنا علي آداب الفروسية والنخوة، والشرف والحق، والسلام والحرب. فكان يلتزم بالحكم الشرعي في كل فعل وقول.
هذا وغيره. فما الذي نريده من هذا الكتاب: توضيح هذه المزايا او طرح المزيد من التحليل للدفاع عن سيدنا امير المؤمنين علي؟ دائما ستكون الحاجة الى المزيد حول سيدنا علي، فلو كتبنا كتابا في كل دقيقة من ساعات وايام واشهر وسنين الزمن، لما أوفينا امامنا وسيدنا و اميرنا عليا حقه.
📚 عناصر التفوض بین علي و روجر فیشر، ص ۲۷ - ۳۰
این رو برای این آوردم که بسیاری بر سیاست و تدبیر علی بن ابیطالب سلام الله علیه خرده میگیرند ببینید در این زمینه هم صاحب نظر و اهلش او را سرآمد میداند! فتبارک الله احسن الخالقین 👆
☘👇☘
Dr_Erekat_Imam_Ali_negotiations.pdf
1.53M
Imam Ali Bin Abi Taleb and Negotiations
Dr. Saeb Erekat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🎞 ایده دانشگاه در اندیشه فیلسوفان غرب*
به روایت:
*دکتر احمد پاکتچی، دکتر حسین شهرستانی، دکتر مرتضی روحانی، دکتر رضا ماحوزی، دکتر محمدهادی محمودی و...*
❓فیلسوفان مدرنیته چگونه به دانشگاه میاندیشیدند؟
❓فیلسوفان منتقد مدرنیته چه دیدگاهی نسبت به دانشگاه دارند؟
❓الگوی آلمانی و آمریکایی از دانشگاه هر کدام چه مسیری را دنبال نمودند؟
❓ما ایرانیها با چه ادراکی با پدیدهی دانشگاه مواجه شدیم؟
✅ برای پاسخ به سوالاتی از این دست از شما دعوت میکنیم ارائههای این رویداد را دنبال کنید.
🔰 خرید و دریافت *کلیهی صوتها و ویدیوهای این رویداد* به صورت یکجا از طریق [این لینک](https://vdars.com/p/spring-school-an-introduction-to-idea-of-university-in-thoughts-of-western-philosophers/).
#ایده_دانشگاه
#فیلسوفان_غرب
*💡مرکز اندیشهورزی و سیاستپژوهی پاد*
ℹ️ @Paad_ir
هدایت شده از مطالعات جهان عرب(شیخ حسینی)
زکي الميلاد و نظريه «تعارف الحضارات»
🔸زکی میلاد متولد1965در استان قطیف در منطقه شرقیه عربستان و از سال 1993 با تاسیس مجله «الکلمه» در بیروت سردبیری آن را عهده دار می باشد.
مهم ترین نوآوری ايشان ارائه نظریه «تعارف الحضارات» است که امروزه در برخی کشورهای عربی در کتب درسی دوره دبیرستان و دانشگاه تدریس می شود و درباره ابعاد اين نظریه نیر پایان نامه و مقالات متعددی نوشته شده است.
🔹زکی میلاد در سالهایی این نظریه را ارائه کرد که نظریه«برخورد تمدن ها» توسط هانتینگتون و نظریه«گفتگوی تمدن ها» توسط گارودی و سید محمد خاتمی مطرح شده بود.
ایشان این نظریه را از دو نظریه سابق به رویکرد اسلامی نزدیک تر دانسته و تلاش دارد تا آن را بر بنیانی قرانی صورتبندی و ارائه نماید لذا نظریه او بر ایه ذیل استوار است:
«يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثي وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ»
🔸مهم ترین تالیفات او عبارتند:
-«عصر النهضة.. كيف انبثق؟ ولماذا أخفق؟»
(این اثر در سال 2017 جایزه کتاب سال عربستان را به خود اختصاص داد)
-«فكرة الحضارة.. دراسة تحليلية في الكتابات العربية المعاصرة»
-«تعارف الحضارات»
-«المسألة الحضارية.. كيف نبتكر مستقبلنا في عالم متغير؟»
-«السيد محمد باقر الصدر.. والتجديد الفكري والأصولي»
#تعارف_تمدنها
#عربستان
#زکی_میلاد
#تمدن
🔻منظاری ایرانی؛ منظری عربی
@Arabworld2023
https://eitaa.com/joinchat/917045908C8d9086eed1
إنا لله و إنا الیه راجعون
از همه اساتید، دانشجویان و دوستان محترم تقاضا دارم، محبت فرموده و امشب دو رکعت نماز لیله الدفن برای مادر اینجانب بخوانند.
نام خدیجه فرزند حسن
إن شالله از شفاعت همه فرزندان إم المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها به ویژه امام حسن مجتبی علیه الصلاه و السلام بهرهمند باشید.
علی اصغر اسلامی تنها
💠
«ما به انسان توصیه کردیم که به پدر و مادرش نیکی کند، مادرش او را با ناراحتی حمل میکند و با ناراحتی بر زمین میگذارد؛ و دوران حمل و از شیر بازگرفتنش سی ماه است؛ تا زمانی که به کمال قدرت و رشد برسد و به چهل سالگی بالغ گردد میگوید: «پروردگارا! مرا توفیق ده تا شکر نعمتی را که به من و پدر و مادرم دادی بجا آورم و کار شایستهای انجام دهم که از آن خشنود باشی، و فرزندان مرا صالح گردان؛ من به سوی تو بازمیگردم و توبه میکنم، و من از مسلمانانم!»
💠
@hamshenasi
پدرم میگفت: با مادر باش
که همیشه دلنگران است و عشق میپرورد.
مادرم گریه میکرد با پدر باش
که نه نان بلکه جان میآورد.
او رفت و اینک هم او،
از حق به حق.
پدرم راست می گفت؛
مادرم قلبم بود و سزاوار همیشه تپیدن، چه کنم که قلب اش، خسته نگرانی های مدام بچه هایش بود و نامهربانیها و ناسپاسی های من.
آه مادرم
آیا کسی هست بداند که عاشق مادر بودن چه عشق شیرینی است.
آیا کسی هست بداند که درد بی مادر شدن چه درد سنگینی است.
نمی دانم خواهرهایم که خود مادرند و مادری دانند، می دانند یا نه
اینک،
پس از چهل و چند سال بهرهمندی از نعمت مادرانگی پر مهرش،
در همین چند روز یتیمی
به آب میگویم مادر را میخواهم
جواب میدهد من هم
به خاک میگویم مادر را میخواهم
جواب میشنوم من هم
به آسمان میگویم مادر را میخواهم
جواب میدهد من هم
اگر یک روز به خدا بگویم مادر را میخواهم
زبانم لال
چه جواب خواهد داد؟
می دانم،
منِ ناسپاس، شایستگی آن را ندارم اما باز به امید رحمت مادرانه اش می گویم؛
«بار خدایا، مرا بر نعمتی که به من و پدر و مادر من عطا فرمودی شکر بیاموز و به کار شایستهای که رضا و خشنودی تو در آن است موفق دار و فرزندان مرا صالح گردان، من به درگاه تو باز آمدم و از تسلیمان فرمان تو شدم».
علی اصغر اسلامی تنها
۱۴۰۳٫۷٫۴
@hamshenasi
اللَّهُمَّ اجْعَلْه فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ
@hamshenasi
🏴مجلس ختم مادربزرگوار
حجتالاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر اسلامی تنها،
مدیر گروه محترم مطالعات خانواده دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) و استاد محترم گروه مطالعات زنان ازمدرسه عالی ادبیات و علوم انسانی
🎤سخنران: رئیس محترم مدرسه عالی فقه و قرآن ،حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حق شناس
⏰زمان: شنبه ۷مهر ، ۹:۳۰الی۱۰:۰۰
مکان : طبقه اول، ضلع غربی ، سالن جلسات بانو مجتهده امین