eitaa logo
🇮🇷پایگاه خبری حنیف🇮🇷
489 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
3 فایل
﷽ مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: "جهادتبیین یک فریضه قطعی و فوریست" پایگاه خبری ، تحلیلی حنیف؛ ارتباط با ما👇👇👇 @hanif_news313 @tamir313 لینک اینستاگرام http://Instagram.com/hanif_news لینک ایتا https://eitaa.com/joinchat/3349872894C187857d687
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 عه آمریکاهم مگه اعدام داره؟😐😳 🔹 یه لحظه فکر کردم 20:30خبر کار کرده نه بابا اینترنشناله😂 🔹الان یکی بلندبشه بگه فکر کنم کار خودمونه! 😄
📸 آمارمیزان کودکان حرام زاده (بیرون از آیین مسیحیت و یا نکاح رسمی) در کشورهای اروپایی بنا به تعریف خود غربی ها @hanif_news
✳️ در مبارزه تمدن غرب با انقلاب اسلامی کدام پیروز می‌شود؟ 🔻استادمیرباقری، عضو خبرگان رهبری: ◻️ تمدن جدید غرب در تلاش است تعارضات درونی خود را حل نمایند. پیش‌بینی آنها این است که تا ۱۰ سال دیگر نظام موجود دولت و ملت دچار فروپاشی خواهد شد. ◻️در تحولات جدید جهانی یک طرفِ همه حوادث بزرگ جهانی، انقلاب اسلامی بوده است. این، یک انقلاب معنوی در جهان است که با ایده های مدرنیته سرِ چالش دارد. چالشی با عمیق ترین لایه های تمدن غرب . ◻️ در نامه امام خمینی (ره) به گورباچف آمده که علت شکست شما، مقابله بی‌دلیل با خداست و سرنـوشت تمدن غرب هم همینطور خواهد شد. ◻️انقلاب اسلامی در جهان، خودآگاهی ایجاد کرده، غرب سعی میکند با ایجاد موانعی، جلوی انقلاب اسلامی را بگیرد و آخرینش هم همین جنگ شناختی است. تحلیلگران غربی، فتنه ی جدید را پایان کار انقلاب اسلامی تلقی می کردند ولی مأیوس شدند. ◻️تمدن غرب، چین و روسیه را رقیب خود میداند؛ اما انقلاب اسلامی را بدیل و جایگزین خود دانسته و سعی می‌کند با هژمونی رسانه‌ای، تاثیر انقلاب اسلامی را کمرنگ جلوه دهد. ◻️ غربگراها میگویند که بی‌خود تلاش میکنید. در نهایت، غربی‌ها بر شرایط فایق می‌آیند و باید برای گذر از این چالش با غربیها کنار بیاییم؛ اما حضرت آقا نظرشان این است که ما در مرحله‌ی گذاریم و با عبور از این چالش به سمت عصر ظهور در حرکتیم و باید برای این مرحله، قانون اساسی جهانی را مبتنی بر عقلانیت و معنویت تدوین کنیم و دراین زمینه کارآمدی خود را نشان دهیم. @hanif_news
🔺پایان واتیکان سنتی؟ ✍️واتیکان، این کشور کوچک مذهبی اما مهم در جهان، این روزخا با چالش‌های نسبتاً مهم و تازه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که شاید تا دو دهه قبل، سابقه نداشته. به تعبیری، قلب تپنده از ایستایی و آرامش سال‌های قبل خارج شده و در مسیرهای جدیدی قدم می‌گذارد که پیش از این شاید حتی در تصور طیف محافظه‌کار نمی‌گنجید. 🔸بیرون آمدن از حالت معنوی صرف و سرک کشیدن به مسائل اجتماعی در ابعاد فراملی، بارزترین شاخصه این پوست‌اندازی است که با روی کار آمدن آخرین پاپ ( ) و متأثر از دیدگاه‌های مدرن‌گرایش، جامه عمل پوشیده است. ✝️پاپ بندیکت شانزدهم را باید بانی نادرترین اتفاق ممکن در ناریخ دوهزار ساله مسیحیت تلقی کرد؛ استعفا از بالاترین مقام مذهبی مسیحیت که در ۱۱ فوریه۲۰۱۳ م. با حرکت غیرمنتظره پاپ بندیکت، تحت عنوان کهولت سن و بیماری رخ داد و توانست لقب پاپ مستعفی را برای همیشه به خود اختصاص دهد. ادعای منتشرشده پاپ مبنی بر استعفای داوطلبانه به خاطر کهولت سن، امری بی‌معنی است، چرا که پاپ‌ها در اصل، مادام‌العمر به این سمت گماشته می‌شوند. تحلیل‌گران دلایل این استعفا را شرایطی عنوان کردند که و شخص پاپ را در تنگنا قرار داده بود. شرایطی مانند تخلفات مالی کلیسا و شهادت دروغ پاپ بندیکت در رابطه با فساد اخلاقی در میان کشیشان کلیسا که پاپ بندیکت در اظهاراتی آن را تصحیح کرد و‌ پوزش خواست. 🔹پس از این استعفا، رویکرد رسانه‌های غربی به جانشینی معطوف شد. پاپ فرانسیس از زمان جانشینی بندیکت تا به امروز، مواضع خاصی اتخاذ و به طبع آن، اقدامات متفاوتی در مقام رهبری ، اجرایی ساخته که عملاً موجب سربرآوردن طیفی وسیع از حامیان و مخالفان جدی شده است. او در بحبوحه فساد مالی و اخلاقی کلیسای و به عنوان جایگزین یگانه پاپ مستعفی تاریخ، قدم به میدان نهاد و همین مسئله، کار را لرایش دشوارتر می‌ساخت. به این ترتیب فرانسیس تصمیم گرفت موجی اصلاحی در واتیکان به راه اندازد و در این مسیر نه فقط ساختار، بلکه ماهیت و مبانی اعتقادی سنتی را نیز مدنظر قرار داد. اصلاح متون مقدس با انتشار دائرة‌المعارف «همه برادریم»، صدور بیانیه‌هایی در حمایت از حقوق همجنس گرایان، مبارزه با مجازات اعدام و اعمال تغییراتی در مدیریت نهاد مالی واتیکان، محوری‌ترین اقدامات فرانسیس در این زمینه‌اند که باید تمرکز جدی بر مسائل اجتماعی و امور فراملی مرتبط با مقوله حقوق بشر را بدان افزود. 🔚مخالفان و حامیان پاپ، چند دیدگاه را در مورد وی دارند. مخالفان بر این تفکرند که پاپ، را تحریف کرده و بیش از حد به امور اجتماعی تمرکز دارد اما از نظر حامیان، فرانسیس در حال ایجاد یک کلیسای جهانی و مبارزه با فساد و سوءاستفاده جنسی کشیشان است. روی هم رفته به نظر می‌رسد، تلاش فرانسیس برای برون‌رفت از چالش‌های واتیکان با رویکرد نوگرایانه و جهان‌نگری که او اتخاذ کرده، دست‌کم چندان به مذاق محافظه‌کاران سنتی خوش نیامده است.
🔺فروکاست وظیفه منتظر ✍️از موضوعات مورد توجه شیعیان، مواجهه یک با عصر غیبت و وظیفه‌ او به عنوان است. آسیبی که در مراجعه به برخی کتب و سخنان در این رابطه به چشم می‌خورد، ترغیب و تشویق مخاطب به دعا برای امام زمان( عج) به عنوان تنها وظیفه یک منتظر است، و هیچ اشاره‌ای به لزوم مبارزه با ظلم و استکبار و قیام عملی برای ظهور حضرت نمی‌شود، در حالی که این یک برداشت و دیدگاه غلط است که مسئله را به دعا محدود نماییم. امام خمینی(ره) این نگاه را عامل انحطاط و ضعف جامعه اسلامی دانسته و مبارزه با این نوع برداشت را از مسئولیت‌های هر مسلمان می‌شمارند.(1) ⏮مروجان این دیدگاه که اغلب از عناصر هستند، برای تأیید بینش خود، از برخی روایات استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در روایتی آمده: اسکنوا ما سکنت‌ السماء و الارض: مادام که آسمان و زمین ساکن هستند، شما هم حرکتی نکنید.(2) احادیثی که امثال این عبارت از نظر لفظ و مضمون در آن‌ها ذکر شده، از حیث سند قابل اتکا نیستند مثلا در همین روایت در وسایل‌الشیعه، یکی از حلقه‌های راویان ، احمد بن محمد علوی است که در کتب رجال، از او به عنوان مهمل یاد شده‌است. 🔰ضمناً باید به این نکته توجه نمود که و اصحاب ائمه اطهار، همواره در انتظار قیام و نهضت قائم آل محمد(عج) بودند، به همین جهت، در آن اوضاع بحرانی صدر اسلام، موضوع قیام و قائم همواره بین شیعیان مطرح بود. در چنین اوضاعی، بعضی سادات علوی به عنوان مهدی موعود کرده و برای سرنگون ساختن حکومت‌های می‌جنگیدند، اما چندی طول نمی‌کشید که با شکست مواجه می‌شدند. بنابراین احادیث مذکور در چنین اوضاع و شرایطی صادر شده‌اند. در واقع احادیث مذکور می‌خواستند جلوی سوء‌استفاده برخی سادات علوی را بگیرند. در نتیجه چنین احادیثی هرگز درصدد نیستند که احکام و وظایف قطعی مسلمین، از قبیل وجوب جهاد، دفاع از اسلام و مسلمین، امر به معروف و نهی از منکر، لزوم مبارزه با ظلم و بیدادگری و دفاع از مظلومین و مستضعفین را از اعتبار، ساقط سازند و یک چنین مطلب ناروایی را نمی‌توان به ائمه اطهار نسبت داد. 📚پی‌نوشت: ۱.امام خمینی(ره)، صحیفه امام، جلد۲۱، صفحه۱۳ ۲.شیخ حر عاملی، وسایل‌الشیعه، جلد۱۱، صفحه۳۹ @hanif_news
🔺‏«اقلیت» آری یا نه؟ ✍️در قاموس سیاسی-فکری هر جامعه و فرهنگ، واژه‌ها و مفاهیمی حساس و چالش‌ برانگیز وجود دارد که همواره محل بحث و تضارب آرا بوده‌اند. در این میان، برخی اصطلاحات به سبب ذات و ماهیت حساسیت‌برانگیز خود، نه‌تنها در بعد ملی، بلکه در ابعاد فراملی، به عنوان مفاهیم پیچیده مطرح هستند. ، یکی از این لغات می‌باشد که چندی است در جامعه ما نیز محل مناقشه گشته است. در یکی از جامع‌ترین تعاریف اقلیت در حوزه حقوق بین‌الملل، آمده است: اقلیت، عبارت از گروهی است که در حاکمیت شرکت نداشته و از نظر تعداد، کمتر از بقیه باشند و اعضای آن در عین حالی که تبعه آن کشور هستند، ویژگی‌های متفاوت قومی، مذهبی و یا زبانی با سایر جمعیت دارند و از نوعی حس وحدت منافع و همبستگی در جهت حفظ و آداب و‌ رسوم یا زبان خود برخوردارند. به نظر می‌رسد تمایز جدی با سایرین و وضعیت غیر مسلط سیاسی( عدم مشارکت در قدرت سیاسی)، دو عنصر عینی مهم در خصوص مفهوم اقلیت است. به لحاظ ذهنی نیز احساس مشترک درون‌گروهی در تشکیل اقلیت، اهمیت زیادی دارد. به نظر بسیاری، گروه اقلیت تا هنگامی که احساس در بودن نداشته باشد، اقلیت محسوب نمی‌شود. 🔹با وجود تعریف مفهوم اقلیت، یافتن نمونه‌ها و مصادیق اقلیت در ایران، اندکی دشوار است. بر اساس عناصر عینی( مشارکت در حاکمیت) و ذهنی( احساس اقلیت بودن) که تاکنون از سوی حقوقدانان سازمان ملل اعلام شده‌اند، دست‌کم در میان آذری‌ها، کردهای شیعه و...، یافتن چنین ویژگی عینی و حسی، امکان‌پذیر نیست. به نظر می‌رسد در اینجا مسئله مشارکت در ، یک خط ممیز و آشکار است. گروه‌هایی که امکان مشارکت در حاکمیت را دارا باشند، اقلیت نیستند، هرچند واجد سایر ویژگی‌ها باشند؛ اما مفهوم ، نه‌تنها مصادیق دقیقی دارد، بلکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز شناخته شده است و با وجود انتقادات نهفته در واژه اقلیت، این کلمه در عرف جامعه متکثر ایران، ذوب شده و به‌ویژه، قائل شدن حقوق شناخته‌شده در برای آن، اهمیتی مضاعف بر این پذیرش و جایگاه، بخشیده است. به نظر می‌رسد، وجه عمده مناقشات و تضارب‌آرای موجود در این زمینه، ریشه در همان جنبه ذهنی یادشده در تعریف مفهوم اقلیت دارد؛ آنچه در بیان برخی با عنوان احساس تبعیض و بی‌عدالتی مورد اشاره قرار گرفته‌است؛ اما نکته قابل تأمل آن است که این احساس بیش از آن‌که برگرفته از شرایط واقعی یعنی بی‌عدالتی باشد، امری است درونی و ناشی از فضای اندیشه‌ای حاکم بر . البته شکی نیست که بازسازی ساخت فکری و فرهنگی، جهت اصلاح نگرش اجتماعی نسبت به نقش و جایگاه اقلیت‌های دینی به عنوان شهروندان درجه یک- و چنانچه اشاره شد، اعضای یک ملت- ضروری است.
جنبش گولنیسم تصوف سیاسی در ترکیه ✍️طریقت «نورسی» توسط «فتح‌ا..گولن» تجدیدبنا شده و تحت عنوان گولنیسم در ترکیه فعالیت دارد. این تجدید بنا با تغییراتی همراه بوده که آن را از سنت‌های اولیه، دور می‌سازد؛ «جنبش گولن در مرحله رشد جنبش‌ها و طریقت‌های دینی در ترکیه یعنی دهه ۸۰ قرن بیستم سربرآورد. پس از کودتای نظامی به رهبری «کنعان اورن» در سال ۱۹۸۰ و تصمیماتی که دولت نظامی او در باب آزادی اقتصاد، خصوصی‌سازی مطبوعات و فراهم آوردن فرصت‌های کاری بیشتر برای سازمان‌ها و جماعت‌های دینی اعلام کرد، جنبش‌های دینی نیز رو به شکوفایی نهادند. در این میان، نورسی هم به دست گولن احیا شد. جنبش گولن شامل مدارس، دانشگاه‌ها، مؤسسات حرفه‌ای و کاری و حتی ایستگاه‌های رادیویی و تلوزیونی است... در کل،‌ ۳۴هزار محصل در مراکز آموزشی گولن در ترکیه و دیگر نقاط جهان مشغول تحصیلند.»(۱) «با اینکه گولن از سنت نورسی‌ها برای عدم تأسیس حزب سیاسی پیروی کرده اما نگاه نوینی در ترکیه بنیان نهاده‌ است. 🔰در حالی‌که جنبش نورسی‌ها به نوسازی ترکیه با دیده تردید مینگرد، جنبش گولن به دنبال این است تا به سنتزی از تجدد و اسلام سنتی در ترکیه دست یابد. گولن در منطقه ازمیر و سواحل دریای اژه -مدرنترین و لیبرالترین منطقه ترکیه- فعالیت کرده‌است... بسیاری از کسانی که در سازمانهای ناسیونالیستی ترک فعال بوده و ترک بودن را یک آرمان دانسته و از پیشگامان کودتای نظامی ۱۹۸۰ بودند، در دهه ۸۰ به سازمان گولن پیوستند... این عنصر ملیگرایی گولن دارای اهمیت بسیار است؛ چراکه بدین وسیله بسیاری از اعضای جنبش در دهه گذشته وارد ساختارهای پلیس و دستگاه قضایی ترکیه شدند و این نگاه رادیکال را که تحت‌تأثیر سازمان گولن بود، حفظ کردند. موضوع رویکردهای ناسیونالیست ترکی در میان پیروان گولن، به‌ویژه در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه که با مسئله کردها درگیرند، به شدت خود را نمایان ساخته‌است.»(۲) منبع: روشنا 🔹پی‌نوشت: ۱) رودگر، ‌محمد، محمدی،‌فرزاد و قادر،‌ حافظ، تأثیر عرفان نورسی بر اسلام اجتماعی ترکیه،‌ جستارهای سیاسی معاصر،‌ س ۱۰، ش۳، پاییز ۱۳۹۸، صص۲۳-۱. ۲) اشرفی، حسن، اردوغان – گولن؛ جنگ قدرت پنهان، مرکز بین المللی مطالعات صلح، June 18, 2012. @hanif_news
سفر هیئتی از مسلمانان آمریکایی به قدس اشغالی با پیام همزیستی با صهیونیست‌ها 🔺دولت دین: سیزده مسلمان آمریکایی اخیرا پس از سفری به قدس اشغالی و بحرین در اواخر نوامبر که توسط سازمان‌های غیر دولتی شورای توانمندسازی زنان مسلمان و چندمذهبی آمریکایی (AMMWEC) و شاراکا (Sharaka) با هدف دستیابی به تفاهم بیشتر بین مسلمانان و سازماندهی شد، به ایالات متحده بازگشتند. 🔺این گروه از مسلمانان آمریکایی که اصلیت آفریقایی، پاکستانی و بنگلادشی داشتند از اساتید دانشگاه و موثرین در بین مسلمانان آمریکایی هستند که در این سفر شرکت کردند. 🔺این هیئت با رهبران مدنی از جوامع مختلف از جمله مذهبی، سکولار، راست و چپ، عرب، مسلمان، دروزی، فلسطینی و اسرائیلی دیدار کرد. آنها همچنین از مرکز صلح پرز در یافا و دیوار غربی، مسجد الاقصی و کلیسای مقبره بازدید کردند. 🔺این هیئت همچنین یک روز را در بحرین گذراندند. در بحرین، هیئت ضمن آشنایی با توافق ابراهیم، با سفیر رژیم صهیونیستی و تاجران برجسته بحرینی و زنان شاراکای بحرین دیدار کردند. 🔹شرکت کنندگان در این برنامه در پایان اعلام کردند که به حمایت از تلاش‌های ﷼صلح بین مسلمانان و یهودیان در داخل آمریکا و سراسر جهان ادامه خواهند داد و ابراز امیدواری کردند که بتوانند برای فلسطینیان نمونه ای از همزیستی صلح آمیز را ارائه کنند که آنها بتوانند در کنار یهودیان رژیم صهیونیستی زندگی کنند.
⭕️به نام مذهب ✍️مذهب، مفهومی است حساسیت برانگیز و مهم؛ این اهمیت هنگامی مضاعف می‌شود که آن را در کنار واژه‌های دیگری چون قرار دهیم؛ ترکیب اضافی چون آزادی مذهبی نه‌تنها زیبا و دلنشین، که خواستنی و آرمان خیل کثیری از ابنای بشر بوده و هست. ↩️چند سال است ایالات متحده، میزبانی نشستی بزرگ با حضور نمایندگان و مذاهب مختلف از سراسر جهان را با عنوان پر طمطراق آزادی مذهبی، بر عهده دارد. در این گردهمایی چند روزه، مجموعه اقداماتی به نام مذهب صورت می‌گیرد که دقت در آن‌ها، پرده از حقایقی پنهان برمی‌دارد. ⚖️بر پایه قانون ۱۹۹۸ بین‌المللی درباره آزادی مذهبی، کارگروهی موسوم به آزادی مذهبی در ایالات متحده شکل گرفت. این تشکل، هر ساله در گزارشی یک‌سویه به چند و چون آزادی مذهبی در سراسر جهان می‌پردازد. وزارت خارجه آمریکا متصدی ارائه این گزارش است. گزارش آزادی مذهبی، سیاست دولت‌ها را در زیر‌ پا گذاشتن آزادی‌ها و حقوق مذهبی افراد و گروه‌ها پوشش می‌دهد و در برابر این سیاست‌ها، سیاست دولت را برای گسترش در جهان، بازنمایی می‌کند. 📝در آخرین گزارش، ایران به همراه ۹ کشور دیگر، در فهرست موسوم به نگرانی‌های ویژه قرار گرفته‌است؛ چرا که به گفته این گزارش، روند آزادی مذهبی در ایران، به نسبت سال‌های گذشته، همچنان ناخوشایند و منفی پیش می‌رود. در همین راستا، ، وزیر خارجه وقت آمریکا، در رونمایی این گزارش بیان داشت: سرکوب مذهبی در ایران، به گونه‌ای است که درون را می‌آشوبد.(1) ۳۰ صفحه از این گزارش به بررسی موارد نقض آزادی مذهبی در ایران می‌پردازد که به عنوان مثال محدودیت، فشار و عدم همراهی دولت با اقلیت‌های مذهبی، مقابله با فعالیت‌های ، مقابله حکومت با ، نقض حقوق زنان و خبرنگاران و ممنوعیت فعالیت از آن جمله‌اند. 🔺چنانچه از مفاد گزارش برمی‌آید، دولت آمریکا بدون توجه به واقعیت‌های جاری جامعه و با تکیه بر اطلاعات کسب‌شده از منابع جهت‌داری چون جریان‌های ضدانقلاب، برای رسیدن به اهداف خود، به طرح مجموعه دعاوی علیه ایران پرداخته است. ادعاهای آمریکا درباره بهائیان، تصوف و دیگر فرقه‌ها، در حالی است که ایشان مانند سایر شهروندان ایرانی از کلیه حقوق شهروندی برخوردارند و برخورد با متخطی در شرایط زیر پا گذاشتن قوانین مصروحه کشور مانند اقدام علیه و ایراد خسارات مادی و معنوی صورت می‌گیرد. ✖️چنانچه از مرور اهداف و محتوای نشست‌های آزادی مذهبی در آمریکا برمی‌آید، گردهمایی مزبور را بیشتر می‌توان یک نمایش رسانه‌ای قلمداد نمود؛ چرا که در خوش‌بینانه‌ترین فرض با قرائت‌های مدنظر آمریکا به مفهوم می‌پردازد. تعیین حدود این آزادی آمریکایی، آنجا معنا می‌یابد که حضور و مشارکت ایران، و در این نشست، به صورت یک‌جانبه ممنوع اعلام می‌شود. اگر آمریکا و حامیانش، طالب تحقق دموکراسی و آزادی بیان هستند، چرا مجالی برای حضور و دفاع به نمایندگان این جوامع نمی‌دهند، در حالی‌که مسیر را برای مشارکت فعالانه عناصر معاند ایشان، هموار ساختند؟ ✅۱.گزارش دومین اجلاس آزادی دینی در آمریکا
🔺تقابل از درون مسیحیت ✍️نزدیک به ۵۰۰ کلیسای ثبت‌شده در ایران وجود دارد؛ یعنی تقریبا به ازای هر ۲۰۰ مسیحی، یک در کشور وجود دارد. این یک آمار منحصر به فرد است و در هیچ‌یک از کشورهای مسیحی‌نشین دنیا چنین آماری وجود ندارد. این رقم در حالی است که به ازای هر ۱۱۰۰ مسلمان، تنها یک در ایران وجود دارد. با این حال مسیحیان ارمنی‌تبار ایرانی، حاضر نیستند کلیساهای خود را - حتی برخی کلیساها که به سبب مهاجرت ارامنه، عملاً خالی مانده‌اند- در اختیار اوانجلیست‌ها و مبلغان تبشیری قرار دهند و مخالفت آن‌ها با تبشیری‌ها چه‌بسا بیشتر از مخالفت مسلمانان با آن‌هاست. ⏮می‌توان گفت در اغلب کشورهای دنیا اوضاع به همین صورت است و کشورها از و پنطیکاستی، احساس خطر کرده‌اند. کشورهای ارتدوکس شرقی یا روسیه به شدت با این جریان مخالفند. کشورهای کاتولیک‌نشین مثل آمریکای لاتین، اروپای شرقی مثل لهستان و ایتالیا نیز تقابل جدی با جریان تبشیری دارند. اساساً پیروان شاخه‌های و مسیحیت، تعارض عمیق‌تری با جریان تبشیری دارند. در سر دیگر این طیف، کشورهای اسلامی قرار می‌گیرند که طبعاً مخالف این جریان هستند. ✝️حقیقت ماجرا این است که به سبب حمایت آمریکا از این ، بسیاری از جوامع به خاطر منافع سیاسی- اقتصادی خود، حاضر به مقابله جدی با جریان مزبور نیستند. به عبارت دقیق‌تر، از حضور و فعالیت آنان ناراحت و عصبانی هستند اما نمی‌توانند علیه این جریان، موضع جدی اتخاذ کرده و نسبت به تقابل با آن‌ها اقدام کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازداشت رَمالی که با دروغ ۱۷ میلیارد تومان کاسب شد😳 🔹این فرد مطالب برنامه‌های آنلاینِ فال حافظ و طالع‌بینی را به‌ اسم فال‌گیری و سرکتاب برای افراد خوانده و از آن‌ها پول می‌گرفت. @hanif_news
💠 روز 💠 💎 توصیه امام صادق (ع) به بانوان مسلمان 🔻امام صادق عليه‌‏السلام: لا يَنْبَغى لِلْمَراَةِ اَنْ تُجَمِّرَ ثَوْبَها اِذا خَرَجَتْ مِنْ بَيْتِها ❇️ شايسته نيست كه زن مسلمان، آن‏گاه كه از خانه خويش بيرون می‌‏رود، لباس خود را وسيله جلب توجّه ديگران نمايد. 📚 كافى: ج ۵، ص ۵۱۹، ح ۳ @hanif_news
مراسم میلادحضرت عیسی (ع) درکلیسای وانک 🔹آیین میلاد و تعمید عیسی مسیح توسط ارامنه اصفهان ششم ژانویه با حضور اسقف سیپان کشجیان،پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران در کلیسای وانک اصفهان برگزار شد. @hanif_news
⭕️ڪار ویژه إسرائیل برای بهائی‌ ها «مبارزه نرم» بود. 🔹د‌ڪتر حمید رضا إسماعیلی مؤلف ڪتاب سازمان سیاسی بهائیت: بهائیت نه‌ تنها قبل از إنقلاب بلڪه بعد از انقلاب هم سوگلی غرب و إسرائیل بود. مبارزه سخت به گروه‌های دیگر رسید و مبارزه نرم به بهائیت. ♦️در بسیاری از عملیات‌های سخت و تروریستی بهائیانی حضور داشته و در جمع‌ آوری إطلاعات و طراحی عملیات نقش داشته‌اند اما إجرا به گروه‌های دیگری چون منافقین و ڪومله واگذار شده است. 🔹یڪی از مهمترین پرونده‌های بهائیت در طول چند دهه إنقلاب فعالیت و نفوذ در حوزه محیط زیست است ڪه در این باره سازمان‌های غیر دولتی متعددی را راه‌اندازی ڪرده‌اند.🤫 🔹 نمونه این موارد مؤسسه "میراث پارسیان" با مدیریت أفرادی چون ڪاووس سید إمامی و مراد طاهباز بود. @hanif_news
36.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 ⁉️ اندلس چرا از دست مسلمانان رفت؟؟ و چرا مسلمانان نتوانستند در اروپا نفوذ کنند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 @hanif_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادر شهید‌ عجمیان: صورت پسرم خونی بود؛ تاالآن ندیده بودم؛ در دادگاه دیدم پسرم را چه طور زده‌اند @hanif_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا