قال رسول الله ان لربکم فی ایام دهرکم نفحات الا فتعرضوا لها»
پیامبر اسلام (ص) فرمود: در ایام زندگی شما، اوقات و فرصت های مناسبی را خداوند در اختیارتان قرار می دهد، بکوشید از آن فرصت ها استفاده کنید .
مولوی از این حدیث چنین الهام می گیرد:
گفت پیغمبر که نفحت های حق
اندر این ایام می آرد سبق
گوش هش دارید این اوقات را
در ربائید این چنین نفحات را
نفحه ای آمد شما را دید و رفت
هر که را می خواست جان بخشید و رفت
نغمه ای دیگر رسید آگاه باش
تا از این هم وا نمانی خواجه باش
🔹نسیم معنویّت در صله رحم عید نوروز و ماه مبارک رمضان شامل حال همه است و خودمان را باید آماده کنیم. دلهایمان را در معرض این نسیم معنوی و الهی و معطّر بگذاریم. هر کس به اندازه ظرف وجودیش از این باران معنویت بهره ای ببرد.
@hanif_news
💠 انسان کامل؛ شاخصهها و معارف
▫️قسمت اول؛ نشانهها و ویژگیهای معرفتی – علمی
✍️یکی از مسائل کلیدی در عرفان ناب اسلامی، #انسان_کامل است که در عرفان وحیانی از آن به «نبی»،« امام» و«ولی» تعبیر میشود و در زبان عرفان مصطلح به «انسان کامل» موسوم شده. این مقوله در سیر تطور عرفان، با فراز و نشیبها و راه و بیراهههای آن، دستخوش تعاریف و قرائت های مختلف و گاه متضاد گشته، در باب مصادیق منتسب بدان اختلاف نظرها و مجادلات بسیار صورت گرفته، لذا باید شاخصههای آن را بازشناخت:
1. حقشناس و حق بين هستند: «ما شككت فى الحق مذ اريته»
2. اهل يقين و باورمند نسبت به راه حق و ديندار شهودى اند: «انى لعلى يقين من ربى و غير شبهة من دينى.»
3. رازياب، رازشناس و رازدانند: «عباد ناجاهم فى فكرهم و كلمهم فى ذات عقولهم»
۴. دارای علم شهودى و لدنى هستند: «هجم بهم العلم على حقيقة البصيرة و باشروا روح اليقين»
۵. در دانش اندوزى و علم آموزى حریصند: «... و حرصٌ فى العلم.»
۶. دين شناس ديندار و دين مدار دين شناسند: «عقلوا الدين عقل وعاية و رعاية لاعقل سماع و رواية.»
۷. آخرت گرای شهودى، باطنى و عملى اند: «فكانما قطعوا الدنيا الى الاخرة وهم فيها.»
۸. باطن دنيا را می بينند (اهل شهود باطن دنيا هستند): «ان اولياء اللّه هم الذين نظروا الى باطن الدنيا»
۹. مقام شهود آخرت دارند و قيامت را مى بينند: «فكانما قطعوا الدنيا الى الاخرة و هم فيها فشاهدوا ما وراء ذلك فكانما اطلعوا غيوب اهل البرزخ فى طول الاقامة فيه.»
۱۰. صاحب مرتبه «قلب» هستند: «ان هذه القلوب اوعية فخيرها اوعاها.»
۱۱. اهل حكمت ناب اند: «و يغبقون كاس الحكمه بعد الصبوح.»
۱۲. معادن كلمات الله هستند: «فهيم كرائم القرآن و هم كنوز الرحمن.»
@hanif_news
فاز جدید تشکیلات بهائیت و اپوزیسیون برای حکمرانی بر ایران
🔹در بین اسامی فوق، نام عرفان ثابتی صهیونیست زاده، مبلغ و فعال رسانه ای تشکیلات بهائیت نیز به چشم می خورد.
🔹طبق اسناد موجود در متون بهائی و اجرای آنها توسط عناصر و مبلغین تشکیلات بهائی، این فرقه بدنبال جامعه سازی و تشکیل حکومت در کشورها و سپس تشکیل حکومت جهانی است.
@hanif_news
9.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #فیلم| سندی مهم از علی محمد باب
🔹چگونگی برآمدن بابیان و نقش سر هانری راولینسون نماینده سیاسی امپراطوری بریتانیا در بخش عربی سرزمینهای دولت عثمانی
@hanif_news
📓تبشیر و تبلیغ مسیحیت در اقلیم کردستان
▫️اثر دکتر «بشیر خلیل حداد»، پژوهشگر کرد
✍️منطقه جنوب غربی آسیا همواره از اهمیتی فوقالعاده نزد جریان #مسیحیت_صهیونیستی برخوردار بوده و از دیرباز سرمایهگذاری کلانی برای فعالیتهای تبشیری در این منطقه استراتژیک کردهاست؛ در این میان، اقلیم #کردستان_عراق و این قومیت، اهمیتی خاص نزد جریان تبشیری داشته و کوشیدهاند از موقعیت ژئوپولیتیک این قوم –مشترک در ایران و عراق- در مسیر اهداف خود بهره گیرند و با علم نمودن شعار «استقلالطلبی» در قالب ملیتگرایی، ضمن ایجاد شکاف، بستری مناسب برای دور ساختن این قوم مسلمان از اعتقادات اسلامی را فراهم آورند. به این ترتیب، هرگونه مطالعه و تحقیق علمی در باب این مسئله میتواند با ارائه شَمایی از آخرین وضعیت تبشیر در این اقلیم استراتژیک، دیدگاهی مناسب به محققان و آسیبشناسان عرضه دارد. کتاب «تبشیر و تبلیغ مسیحیت؛ اهداف و راههای مبارزه با آن(الگو، اقلیم کردستان)»، نوشته دکتر «بشیر خلیل حداد»، یکی از تازهترین آثار پژوهشی منتشرشده در این زمینه است که اخیراً با ترجمه «سیدمحمد موسویان صفاخانه» و به همت انتشارات «احسان»، روانه بازار نشر شدهاست.
مبلغ انحراف و فریب زنان
حمیدرضا مروجی از جمله کسانی است که با برگزاری کلاسهایی تحت عنوان «عرفان و اخلاق» آموزههای انحرافی فرقه ضاله صوفیه را ترویج میدهد.
🔺مروجی در خلوتهایی که با بانوان برقرار میکند به آنان این جمله را به طور مرتب تکرار میکند که «من به تو نیاز دارم، نیازم را بر طرف کن و تا وقتی جسمها با هم در ارتباط نباشند روح بالا نمیرود!». وی برای اقناع آنان به رابطه شمس و جلال الدین محمد بلخی معروف به مولوی و اطاعت بی چون و چرای او اشاره میکند و میگوید: «مولوی آنقدر شیفته و مطیع شمس تبریزی بود که دختر جوان خود را به عقد آن پیرمرد در آورد.
🔹همچنین به شاگردانش میگوید: «خود را به من بسپارید پشیمان نمیشوید و وقتی از او درباره علت این اطاعت سوال میشود میگوید: «راه طریقت غیر از راه شریعت است مگر خضر این امتحانها را از موسی نکرد؟ و وقتی موسی اعتراض کرد خضر او را رها کرد خضر وقتی آن بچه را کشت باطن را میدید و موسی ظاهر را و من اگر به شما بگویم که مقنعه خود را بردارید یا با من دست دهید من به باطن کار توجه دارم زیرا من در موی شما اسرار الهی و جلوه جمال خداوند را میبینم.
🔺مروجی سبزواری در تلاش است تا خود را همانند #صوفیه صاحب ولایت کلیه الهیه بداند و از رهگذر آن خود را در ردیف انبیاء و اوصیاء معرفی کند در حالیکه امیرالمومنین عال فرمود: «نَحْنُ أَهْلَ الْبَيْتِ لَا يُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ فِينَا نَزَلَ الْقُرْآنُ وَ فِينَا مَعْدِنُ الرِّسَالَةِ؛ هيچ شخصی با ما اهل بیت قابل مقایسه نیست قرآن در میان ما نازل شده و مرکز رسالت در میان ما است.
@hanif_news
11.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا امیرعباس هویدا بهایی بود؟
این پرسشی است که در بخشی از مستند «هویدا» به کارگردانی مصطفی شوقی به آن پاسخ داده شده است
@hanif_news
انجمن حجّتیه بدون روتوش | بخش پنجم
↩️حلبی و نهضت ملّی
🔺در دههی ۲۰، فضای سیاسی حاکم بر قشر مذهبی مشهد اجازه نمی داد تا شیخ محمود حلبی رسماً وارد فعالیّتهای سیاسی شود. لذا با همکاری دیگر دوستانش همچون مرحوم استاد محمّد تقی شریعتی، مرحوم عابدزاده و... فعالیّتهای مذهبی و فرهنگی را آغاز نمود که بعدها هر کدام تبدیل به کانون، موسسه و هیئتهایی شدند که "جمعیت مؤتلفین اسلامی" حاصل اتّحاد این گروهها بود.
🔺این جمعیّت، نقشی اساسی در نهضت ملّی ایران در استان خراسان ایفا نمود و شیخ محمود حلبی با پذیرفتن دعوت آیتالله کاشانی به عرصهی سیاست ورود پیدا کرد و با سخنرانی تاریخی در مسجد گوهرشاد، نهضت ملّی را در استان خراسان آغاز نمود.
🔺هر چند که این نهضت در ابتدا موفق بود، امّا عوامل مختلفی از جمله اختلاف بین سران نهضت باعث شد تا عمر آن کوتاه باشد. عدم موفقیت شیخ محمود حلبی در انتخابات هفدهمین دورهی مجلس شورای ملّی و شکست نهضت ملّی سبب بروز یأس و نا امیدی در شیخ شده و او را به انزوای سیاسی در گوشهای از تهران کشانید.
🔺هجرتی که در ظاهر از مشهد به تهران بود، امّا در حقیقت ترک مبارزهی سیاسی و آغاز مجدّد مبارزه فرهنگی به حساب میآمد. هر چند که مبارزهی فرهنگی نیز از جایگاه ویژهای برخوردار بوده و هست، امّا مضرّات سیاست زدگی شیخ، آنچنان در شخصیّت و افکار او اثر منفی داشت که شیخ محمود حلبی را گرفتار تذبذب فکری کرده بود.
@hanif_news
حمید فرخ نژاد و همکاری با گروهک تروریستی منافقین!؟
🔹 چندی پیش در رسانه ها اخباری پیرامون همکاری حمید فرخ نژاد با منافقین منتشر شده بود و حالا او با منتشر کردن شعار اختصاصی گروهک تروریستی منافقین این همکاری و ارتباط را علنی کرده است.
🔹 فرخ نژاد در حالی طی هفته های اخیر تلاش کرده است خودش را به رضا پهلوی نزدیک نماید که علنی شدن ارتباط او با منافقین از دو حالت خارج نیست:
🔹 یا رضا پهلوی از این همکاری با خبر بوده و با منافقین هم پیمان شده است.
🔹 یا فرخ نژاد در ظاهر سلطنت طلب و دور زدن پهلوی و یارانش مشغول تبلیغ تفکرات و ایده های منافقین بوده است. @hanif_news
فرقه گنابادی در دوره قاجار
✍فرقه #گنابادی را باید یکی از جریانهای برآمده از #تصوف فرقهای دانست که تغییرات سازشجویانه دنیوی در رفتار و منش اقطاب و بزرگان آن، شدیدتر از سایر فرقههای درویشی بودهاست.
🔸علیرغم شعار زهد #سیاسی در این فرقه، در عصر #قاجار ارتباط صمیمی سران این جریان با دربار به چنان مرتبهای رسید که منصبهایی به آنان اعطا شد؛ برای نمونه #رحمت_علیشاه با لقب نایبالصدری، وظایف فارس را عهدهدار گردید.¹ همین امر نه تنها بنیه اقتصادی آنان را تقویت کرد بلکه در تبلبغ اندیشهها و جذب مرید نیز تأثیر بسزایی داشت.
📑اسناد وابستگی و همراهی قطبهای این فرقه با شاهان قاجار، بسیار است. برای نمونه، #میرزا_آغاسی، از شیوخ جریان #نعمتاللهی و عامل تابلودار استعمار بود که پس از دسیسهچینی قتل #قائم_مقام_فراهانی، چندی به نخستوزیری شاگرد سابق خود یعنی محمد شاه قاجار رسید.
🔻اسناد رابطه نامشروع این رئیس خانقاه صوفیه با #مهد_علیا، زن محمدشاه در تاریخ ثبت است. علیخان دولوی قاجار، ملقب به ظهیرالدوله، داماد ناصرالدینشاه و وزیر دربار نیز از مشایخ نعمتاللهیه بود که با بنیانگذاری #انجمن_اخوت، موجب پیوند رسمی دراویش صوفی با لژهای #فراماسونری شد.²
🔶در دوره قاجار سیاست جریانهای درویشی، تنها در استحکام رشته دوستی با دربار نبود بلکه با #استعمارگران روس و انگلیس نیز همکاری داشتند و همین ارتباط سبب اعطای منصب دولتی به آنان شد.³
۱. نورالدین مدرسی، سیری در تصوف، صفحه ۱۰۴.
۲. محمود موافق، پیدا و پنهان فرقه دراویش گنابادی، ندای انقلاب، ۱۰ مهر ۱۳۹۲.
۳. نورالدین مدرسی، همان.
@hanif_news
شب تلخ حافظیه/ وقتی مدعیان فرهنگدوستی، اثر تاریخی را لگد کردند
🔹در چندروز گذشته تصاویری در فضای مجازی پخش شد که نشان میداد در شب سال تحویل، عدهای مقبره و اطراف حافظیه را تخریب کردند.
🔹شاهدان عینی میگویند بر اثر ازدحام بیش از اندازه ناگهان شیشههای مقبره حافظ شکست. عدهای فضا را مناسب دیدند تا پا روی سنگ قبر حافظ بگذارند و در آن شرایط اقدام به عکاسی و سلفیگرفتن کنند.
🔹حاضران میگویند ساعتی بعد از سال تحویل وقتی جمعیت کمتر شد، اطراف مقبره حافظ و فضاهای سبزی که البته دیگر شباهتی به فضای سبز نداشتند، پر از لیوان یکبار مصرف، دستمال کاغذی مچالهشده، زباله انواع خوراکی و ماسک بود.
🔹ماجرای تلخ حافظیه در شب سال تحویل به اینجا ختم نشد و عدهای هنگام تلاوت قرآن سعی کردند با ایجاد اصوات نامناسب جلوی شنیدهشدن آیات الهی برای حاضران را بگیرند. آن هم در مقبره کسی که لقبش برای این «حافظ» است که حافظ قرآن بود.
@hanif_news
جذب به انجمنحجتیه در اردوهای کودک و نوجوان
✍️تشکیلات #انجمن_حجتیه که در ابتدا با هدف نقد #بهائیت در سال ۱۳۳۲ تأسیس شد و در زمان شاه دخالت در سیاست را ممنوع اعلام کرده بود، با این حال بعد از انقلاب اسلامی، ممنوعیت فعالیتهای انتقادی و ضدحکومتی خود را به طور چشمگیری کاهش داد.
❌این تشکیلات در راستای جذب خانوادهها و فرزندان متدین، تلاشی مجدانه داشته و یکی از راههای گسترش افکار انجمن، اردوها و جلساتی است که برای کودکان و نواجوانان برگزار میکند.
🗓مخصوصاً در ایام تعطیلات دانشآموزان، چنین اقداماتی گسترش یافته و انجمن با هدف #جذب نیرو و بدون معرفی ماهیت اصلی خود، اردوهای تفریحی و آموزشی گوناگونی برای کودکان و نوجوانان ترتیب میدهد که با توجه به وجهه اعتقادی و متدینی که دارند، اعتماد بسیاری از خانوادههای مذهبی را به خود جلب مینمایند.
⚠️در این راستا خانوادههای مذهبی باید هوشیاری بالایی داشته باشند که فرزندانشان به دامهای اعتقادی چنین گروههایی دچار نشوند.
@hanif_news