eitaa logo
حقیق
6.7هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
122 فایل
حقیق به معنی شایسته و لایق برگرفته از آیه شریفۀ «حَقِيقٌ عَلَىٰ أَنْ لَا أَقُولَ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ» اعراف ۱۰۵ مرجع ترویج و تبیین فرهنگ و معارف اصیل اسلامی ارتباط @H_chegeni کانال روبیکا : https://rubika.ir/haqiq_center
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حقیق
💠 سخنان بسیار جالب و خواندنی ۵۰ سال پیش رهبر معظم انقلاب در مورد کنگره عظیم اربعین ▪️بخولنید و لذت ببرید ⛱با حقیق همراه باشید 🏴@haqiq_center
24.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای آرزوهات برده شو !!! 🆓 کی پاپرها برای رسیدن به خواسته هاشون برده ی کمپانی ها میشوند . ‌ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
16.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حکیمانه 💟تفاوت آرزو و امید 🎙آيت الله جوادی آملی ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
ba karevane hosaini 08(1).mp3
3.38M
🎙 کتاب صوتی با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه(قسمت هشتم) 🔖 با موضوع: 💢 تاريخ دوران امامت امام حسين عليه السلام و پيش آمدهاي قبل و بعد از قیام عاشورا و شهادت امام تا بازگشت مجدد کاروان حسيني به مدينه. 📙انتشارات زمزم هدایت: @entesharat_zamzam_hedayat ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
6.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴مداحی جدید اربعینی میثم مطیعی 🔹 یوسف مصر کربلا سلام ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
‏عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است دادنِ سر نه عجب، داشتن سر عجب است شادی روح سه شهید با پیکرهای ارباً اربا صلوات ❤️‍🔥 ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
📌اربعین و نظام اخلاقی اسلامی و لیبرالیسم(1) 🔖 اخلاق یکی از مولفه‌های اصلی دوام و قوام جوامع بشری است. استحکام نظام اخلاقی هر جامعه، وابسته به نظام ارزشی حاکم بر آن است. از این‌رو، مطالعه ارزش‌ها و بررسی نقاط ضعف و قوت آنها، گام مهمی در تبیین ساختار نظام اخلاقی و تربیت اخلاقی در جوامع مختلف است. 📒 از آنجایی که مبانی نظری انسان‌شناسی لیبرالیسم بر پایة اومانیسم استوار گردیده، ارزش‌هایی چون فردگرایی و آزادی فردی، سودگرایی و عقل¬گرایی از ارزش‌های بنیادین این مکتب محسوب می‌شوند. در مقابل در اسلام، که انسان‌شناسی آن، بر پایة «فطرت»، «عقل‌ورزی» و «کرامت ذاتی» بنا شده، ارزش‌هایی چون خدامحوری، آزادی اجتماعی و معنویت و عدل از ارزش‌های بنیادین آن محسوب می‌شود. ➖باتوجه به این دو مبنا؛ تفاوت‌های بنیادین و ماهوی در حوزه ارزش‌ها و تربیت اخلاقی بین این دو مکتب ایجاد شده است. در ادامه این سلسله یادداشت و در شماره‌های بعدی به تشریح ابعاد این شاخصه‌ها پرداخته و تفاوت آن با رفتارهای مردم در سفر اربعین می‌پردازیم. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
🌁 مجموعه عکس‌نوشت 🌅 راهپیمایی اربعین(14) 🏴▪️ اربعین با این حرکتی که عمدتا بین نجف و کربلا در راهپبمایی هر سال به وجود می‌آید، بین‌المللی شد؛ چشمهای مردم دنیا به این حرکت دوخته شد؛ امام حسین علیه‌السلام و معرفت حسینی به برکت این حرکت عظیم مردمی بین‌المللی و جهانی شد. ⛱با حقیق همراه باشید 🏴@haqiq_center
هدایت شده از حقیق
💢با توجه به طولانی بودن مسیر کوفه به شام و از شام به کربلا، برخی از تردید دارند که کاروان اسیران در روز به کربلا رسیده باشد آیا کاروان و خانواده امام حسین(ع) در روز از شام، به کربلا رسیدند؟ 👇 بررسی 📚بطور کلی این مساله اختلافی است اما در بخشی که ادله و اسناد محکمی نیز دارند به رسیدن کاروان اشاره کرده اند. ✅در خصوص اربعين و آمدن اسرا به كربلا بايد گفت: ✅شهيد مطهری در اين خصوص كه اهل بيت امام حسين(ع) در روز اربعين به كربلا آمده اند باور دارد كه آن را عقل تایید نمی کند و در منابع دسته اول و معتبر نیامده است. برخی دیگر از مورخان هم به طور صریح و هم غیر صریح اين مطلب را انکار نموده‌اند. شیخ مفید در «مسار الشیعه» آورده است: «روز اربعین، روزی است که اهل بیت امام، از شام به سوی مدینه مراجعت کردند. نیز روزی است که جابر بن عبدالله برای زیارت امام حسین ع کربلا شد». ✅شیخ طوسی در «مصباح المتهجّد» و ابن اعثم در الفتوح نیز همین مطلب را ذکر کرده‌اند. میرزا حسین نوری می‌نویسد: «از عبارت شیخ مفید و شیخ طوسی استفاده می‌شود که روز اربعین روزی است که اسرا از شام به مقصد مدینه خارج شدند. نه آن که در آن روز به مدینه رسیدند. » ✅در این میان سید بن طاوس در «لهوف»، اربعین را روز بازگشت اسرا از شام به کربلا ذکر کرده است. ایشان می‌نویسد: «وقتی اسرای کربلا از شام به طرف عراق بازگشتند، به راهنمای کاروان گفتند: ما را به کربلا ببر. بنابراین آن‌ها به محل شهادت امام حسین آمدند. سپس در آن جا به اقامه عزا و گریه و زاری برای اباعبدالله پرداختند ...» ✅ابن نما حلی نیز روز اربعین را روز بازگشت اسرا از شام به کربلا و ملاقات آن‌ها با جابر و عده‌ای از بنی هاشم ذکر کرده است. میرزا حسین نوری پس از از نقل قول سید بن طاوس به آن پرداخته است. ✅رسول جعفریان می‌نویسد: «شیخ مفید در ارشاد، ابومخنّف در مقتل الحسین، بلاذری در انساب الاشراف، دینوری در اخبار الطوال و أبن سعد در الطبقات الکبری، اشاره‌ای به بازگشت اسرا به کربلا ». ✅شیخ عباس قمی هم داستان آمدن اسرای کربلا را در اربعین از شام به کربلا بسیار می‌داند. محمدابراهیم آیتی و شهید مطهری نیز آمدن اسرای در روز اربعین به کربلا، را کرده‌اند. ✅امّا در ورود جابر بن عبدالله انصاری در روز اربعین سال ۶۱ هجری به کربلا، به نظر می‌رسد بین منابع تاریخی چندان اختلافی نباشد. ✅شیخ طوسی می‌نویسد: «روز اربعین روزی است که جابر بن عبدالله انصاری صحابی رسول خدا ص از مدینه برای زیارت قبر امام حسین ع به کربلا آمد. او اولین زائری بود که قبر شریف آن حضرت را زیارت کرد». ✅مرحوم آیتی می‌نویسد: «جابر بیستم ماه صفر، درست چهل روز بعد از شهادت امام وارد کربلا شد. سنت زیارت اربعین امام به دست او تأسیس گردید». 📚حماسه حسینی، ج ۱، ص ۳۰ اللهوف في قتلى الطفوف، ص ۱۱۴، قمی، منتهی الامال، ج ۱، ص ۵۲۵ جعفریان، تأملی در نهضت عاشورا، ص ۲۱۶. آیتی، بررسی تاریخ عاشورا، ص ۱۳۹. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center