4_5965105319490093446.mp3
31.16M
💾🔊 #دانلود_سخنرانی استاد #رائفی_پور
📝 « مقامات زیارت عاشورا »
📅 تهران- ۱۱ مهر ۹۶ ، جلسه #دهم
📥🎵دانلود صوتی با کیفیت 80kb
#کلیپ_صوتی
💠 عنوان:
#بررسی_تحریفات_عاشورا_دهم
#قسمت_پایانی
👈 خلاصه ای از بحث:
نکته کلیدی در بسته شدن باب تحریفات در اذهان این می باشد که بدانیم و بپذیریم که "خداوند" امامان را بر ما برتری داده است.
🎙سخنران :
#دکتر_محمد_دولتی
⏰ زمان:۴۶دقیقه و ۱۵ثانیه
➖➖➖
⬅️ نگاه به عنوان "تحریفات عاشورا" از منظر و دیدگاهی متفاوت ،
استماع فرمائید و نشر دهید.
👇👇👇
#دیالوگ🎬
#عمره_همسر_مختار🌹
تفاوت من با دختران همسن خودم این بود که؛
_آنها در پی شوهر بودند💎 و من در پی #همسفر
_آنان هم بالین میخواستند
💎ومن #همراه
❤من به دنبال مرامی بودم که مریدش باشم...
مرامی که مریدش
#حب_علی_است😍🌷
#پ.ن:
زن اگر عاشورایی باشد مرد را تا مقام شهادت بالا میبرد✌🏻😊
#معرفی_یاران_امام_حسین(ع)📜
#یار_هفتم_و_هشتم💕
💙 #سیفبنالحارث #مالكبنعبدالله💙
این دو برادر مادرى به همراه غلامشان شبیب روز عاشورا هنگامى كه امام حسین علیهالسلام را در آن حال مشاهده كردند، گریه كنان به خدمت امام آمده و به اردوى او ملحق شدند.
امام (ع)به آنها فرمود: اى فرزندان برادرم! چرا مىگریید؟! به خدا سوگند بعد از گذشت ساعتى چشمانتان روشن خواهد شد.
گفتند: خدا ما را فداى تو گرداند، بر خود نمىگرییم بلكه گریه مىكنیم براى این كه شما را در محاصره این گروه مىبینیم و قدرت نداریم تا به چیزى بیش از جانمان از تو حمایت كنیم!
امام (ع) فرمود: خدا شما را به خاطر این همراهى و یارى، بهترین پاداشى كه به متقین میدهد، عطا نماید.
این دو برادر ایستاده بودند و حنظلة بن اسعد مردم كوفه را موعظه مىنمود و مبارزه كرد تا به شهادت رسید، آنگاه این دو برادر به سوى سپاه كوفه حركت كرده و روى به امام حسین علیهالسلام نموده گفتند: السلام علیك یابن رسول الله! امام علیه السلام فرمود: رحمت و سلام و بركات خدا بر شما باد.
پس در حالى كه هماهنگ مبارزه مىكردند و یكى از دنبال دیگرى بود، هر دو به فیض شهادت نائل آمدند.
#ادامه_دارد.....
📗این دو برادر مادرى هستند و پدران آنها حارث و عبدالله فرزندان سریع بن جابر از قبیله همدان هستند.
(وسیلة الدارین 154).
📒 ابصار العین، 78.
💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚
🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃
هر روز معرفی یکی از 30 نفر از ملعون ترین و خبیث ترین نفراتی که در واقعه کربلا بیشترین ظلم را به امام حسین علیه السلام و یاران و اهل بیتش وارد کردند👇👇
امشب سی امین و آخرین ملعونی که در کربلا حضور داشت را خدمتتان معرفی می کنم.
#عبدالله_بن_قطبه_طائی_نبهانی لعنت الله علیه
نام او در تاریخ، عبدالله بن بطة (قطنه) طائی، عبدالله بن قطبه التیهانی، عبدالله قطبه نبهانی نیز آمده است.
جنایاتش:
تمام مقاتل، متفق هستند که او در روز عاشورا، در میدان جنگ بر عون بن عبدالله حمله کرد و او را به شهادت رساند.
عون بعد از برادرش به میدان آمد و علیه دشمن مبارزه کرد و چند نفر از آنها را کشت، ناگهان مردم از هر طرف به او حمله کرده و عبدالله بن قطبه طائی به او تاخت و شهیدش کرد.
حضرت مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، در زیارت شهداء کربلا از ناحیه مقدسه بعد از سلام و درود بر عون بن عبدالله، قاتلش را لعنت کرده است.
السلام علی عون بن عبدالله بن جعفر الطیار فی الجنان، حلیف الایمان و منازل الاقران الناصح للرحمن، التالی للمثانی و القرآن، لعن الله قاتله عبدالله بن قطبه النبهانی.
سرنوشت او:
در مورد مرگش مطلبی پیدا نشد.
✔️بوسیلهٔ او انتقام خواهم گرفت ...
💢 ابوحمزه ثمالی میگوید: از حضرت امام محمد باقر علیه السّلام پرسیدم: یاابن رسول اللَّه! مگر شما ائمه، همه قائم بحق نیستید؟ فرمودند بلی.
عرض کردم: پس چرا فقط مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف «قائم» نامیده شده؟! فرمودند: وقتی جدم امام حسین علیه السّلام شهید شد، فرشتگان به درگاه الهی گریستند و نالیدند و گفتند: خداوندا، آیا قاتلینِ بهترین برگزیدگان و زاده برگزیدگانت و بهترین بندگانت از میان خلق خود را بحال خویش وا میگذاری؟!
🔹خداوند متعال به آنها وحی فرستاد که ای فرشتگان من، آرام گیرید! بعزت و جلالم سوگند که از آنها انتقام خواهم گرفت، هرچند بعد از گذشت زمانها باشد. آنگاه خداوند، ائمه از اولاد امام حسین علیه السّلام را به آنها نشان داد و فرشتگان مسرور گشتند.
یکی از آنها ایستاده بود و نماز میگذارد. خداوند فرمود: به این قائم، از آنها انتقام میگیرم.
📚بحارالانوار، ج ۵١، ص ٢٨، به نقل از "علل الشرایع" صدوق رحمه الله
#برعمروعمری_زاده_وعمری_دوست_که_ازلعن_عمر_محزون_میشود_تاصبح_محشر_لعنت_لعنت_لعنت
⭕اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج⭕
🔻 آیا بدن امام معصوم علیه السلام بعد از سه روز از قبر به آسمانها برده میشود؟!
➖ [کامل الزیارات] أَبِی وَ الْکُلَیْنِیُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ یَحْیَی وَ غَیْرِهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلی بْنِ الْحَکَمِ عَنْ زِیَادِ بْنِ أَبِی الْحَلَّالِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: مَا مِنْ نَبِیٍّ وَ لَا وَصِیِّ نَبِیٍّ یَبْقَی فِی الْأَرْضِ أَکْثَرَ مِنْ ثَلَاثَةِ أَیَّامٍ حَتَّی یُرْفَعَ رُوحُهُ وَ عَظْمُهُ وَ لَحْمُهُ إِلَی السَّمَاءِ فَإِنَّمَا تُؤْتَی مَوَاضِعُ آثَارِهِمْ لِأَنَّهُمْ یُبَلِّغُونَ مِنْ بَعِیدٍ السَّلَامَ وَ یُسْمِعُونَهُمْ فِی مَوَاضِعِ آثَارِهِمْ مِنْ قَرِیبٍ.
[تهذیب الأحکام] مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ دَاوُدَ الْقُمِّیُّ عَنْ أَبِیهِ عَنِ الصَّفَّارِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ: مِثْلَهُ.
➖ [تهذیب الأحکام] الْمُفِیدُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ طَاهِرٍ الْمُوسَوِیِّ عَنِ ابْنِ عُقْدَةَ عَنْ عَلِیِّ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ أَخِیهِ أَحْمَدَ عَنِ الْعَلَاءِ بْنِ یَحْیَی أَخِی مُغَلِّسٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ زِیَادٍ عَنْ عَطِیَّةَ الْأَبْزَارِیِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یَقُولُ: لَا تَمْکُثُ جُثَّةُ نَبِیٍّ وَ لَا وَصِیُّ نَبِیٍّ فِی الْأَرْضِ أَکْثَرَ مِنْ أَرْبَعِینَ یَوْماً.
📚 بحار الأنوار، ج ٩٧ ص ١٢٩
✍🏻 حاصل آنکه طبق روایات فوق:
بدن مطهر هر نبى و هر وصی، بیش از "سه روز" یا "چهل روز" در قبر باقی نمیماند، سپس گوشت و استخوانش هم مانند روحش به آسمان برده میشود. (سلام الله علی روحهم و جسدهم) و چون قبور آنان از آثارشان محسوب میشود، لذا توصیه شده برای زیارت و عبادت نزد قبور آنان برویم.
✅ سپس علامه مجلسی رحمه الله مینویسد:
بیان: یمکن الجمع بین هذا الخبر و ما سبق بأن یکون رفع الأکثر بعد الثلاثة و یمکث بعضهم إلی أربعین ثم یرفع أو بأنه یرفع کل منهم بعد الثلاثة ثم یرجع إلی قبره ثم یرفع بعد الأربعین. ثم إن فی هذین الخبرین إشکالا من جهة منافاتهما لکثیر من الأخبار الدالة علی بقاء أبدانهم فی الأرض کأخبار نقل عظام آدم علیه السلام و نقل عظام یوسف علیه السلام و بعض الآثار الواردة بأنهم نبشوا قبر الحسین علیه السلام فوجدوه فی قبره و أنهم حفروا فی الرصافة بئرا فوجدوا فیها شعیب بن صالح و أمثال تلک الأخبار کثیرة. فمنهم من حمل أخبار الرفع علی أنهم یرفعون بعد الثلاثة ثم یرجعون إلی قبورهم کما ورد فی بعض الأخبار أن کل وصی یموت یلحق بنبیه ثم یرجع إلی مکانه.
و منهم من حملها علی أنها صدرت لنوع من المصلحة توریة لقطع أطماع الخوارج و النواصب الذین کانوا یریدون نبش قبورهم و إخراجهم منها و قد عزموا علی ذلک مرارا فلم یتیسر لهم. و یمکن حمل أخبار نقل العظام علی أن المراد نقل الصندوق المتشرف بعظامهم و جسدهم فی ثلاثة أیام أو أربعین یوما أو أن الله تعالی ردهم إلیها لتلک المصلحة و علی هذا الأخیر یحمل الأخبار الأخر و الله یعلم.
✍🏻 می توان دو روایت فوق را جمع کرد به این صورت که اکثر ابدان مطهر را بعد از سه روز بالا میبرند، و برخی دیگر را تا چهلم درنگ میکنند سپس آن را بالا میبرند؛ یا به این صورت که هریک از آنان را بعد از سه روز بالا میبرند و سپس به قبرش باز میگردانند، سپس بعد از چهل روز بالا میبرند. سپس در این دو حدیث از یک جهت اشکال وجود دارد به خاطر منافات آن دو با بسیاری از روایات دال بر بقای پیکر آن بزرگواران در زمین، همچون اخبار انتقال استخوانهای حضرت آدم علیه السلام و استخوانهای حضرت یوسف علیه السلام و برخی از آثار وارده دال بر اینکه آنها قبر امام حسین علیه السلام را نبش کردند و آن حضرت را در قبرش یافتند و اینکه در رصافه چاهی حفر نمودند و شعیب بن صالح را در آنجا یافتند و امثال آن روایات بسیار است. برخی از آنان روایات بالا بردن ابدان مطهر را حمل بر آن کردهاند که پس از سه روز آن را بر میدارند سپس به قبورشان باز میگردانند، چنانچه در برخی روایات وارد شده که هر وصی ای که بمیرد به پیامبر خویش ملحق میشود سپس به جای خویش باز میگردد. برخی اخبار به عالم بالا رفتن ابدان مطهر را حمل کردهاند بر اینکه این دستور به صورت ایهام برای نوعی مصلحت صادر شده، برای از بین بردن حرص و طمع خوارج و ناصبیهایی که میخواستند قبور آن بزرگواران را نبش و از آنجا بیرون آورند، چنانچه بارها عزم این کار را کردند ولی برایشان میسر نشد. و ممکن است احادیث انتقال استخوانها، حمل بر این باشد که مراد انتقال صندوقِ متشرف به استخوانها و پیکر آن بزرگواران در سه روز یا چهل روز است، یا اینکه خداوند تعالی بخاطر مصلحت آنان را به آنجا باز گردانده، و روایات دیگری هم بر برداشت اخیر حمل میشوند. و خداوند متعال میداند.
📚 بحارالانوار، ج ٩٧ ص ١٣٠
🌑😢 تو نمی توانی مرا از خواهرم زینب جدا کنی!
مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در سخنرانی خود در مسجد مروی تهران، در سال 1383 قمری می فرمود:
یادم آمد از آن قرآنی که امام حسین علیه السلام بالای نیزه خواند. از آن قرآنی که امام حسین علیه السلام بالای نیزه میان بازار کوفه تلاوت کرد. آقایان! در ماه رمضان که سفره خدا گسترده شده است، نمکش گریه بر امام حسین علیه السلام است، هر که اشکش می آید دریغ نکند.
از روز 12 محرم به بعد هر روز سر مطهر امام حسین علیه السلام را بر می داشتند، به یک محلّه از محلاّت کوفه می بردند. آنجا بالای نیزه نصب می کردند. حارث بن وُکَیْده گفت در یکی از کوچههای کوفه رد می شدم و به حال خودم بودم. کوچه خلوت بود. دیدم صدای قرآن به گوش می رسد، امّا قرآن با آهنگ عراق نیست، با آهنگ حجاز است. فرق است بین آهنگ حجاز و مدنی و بغدادی و بصری و عراقی. آن قرآن خیلی دلرباست. خیلی جذاب است. این قرآن گویا از دلِ سوخته خوانده می شود. آیه هم اینست: «إنَّهُمْ فِتْیَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدیً»
صحبت اصحاب کهف است. آیه، مربوط به اصحاب کهف است. به قدری خوب می خواند این قاری که دل مرا با خودش برد. برگشتم ببینم قاری کجاست؟ نگاه کردم ولی در کوچه قاری ندیدم. دو مرتبه صدا بلند شد. دیدم صدا از طرف بالا می آید. همین که نگاه کردم دیدم قاری، سر بریده پسر زهرا علیهاالسلام است که بالای نیزه نشسته با محاسن پرخون و پرخاکستر. ابن وُکَیْده گفت: من خیلی دلم سوخت، اف بر تو ای روزگار! سر پسر فاطمه علیهاالسلام... قربانت بروم حسین جان! قربان لبهای قرآن خوانت یا اباعبدالله! گفت: با خودم گفتم امشب می آیم این سر را می برم و با گلاب شستشو می دهم و دفن می کنم. هرچه بادا باد. یک مرتبه غنچه گل باز شد و صدا بلند شد: «یابن وکیده! لیس لك الی ذلك سبیل.»
من آن جوری که خودم می فهمم این جمله را معنا می کنم، یعنی: پسر وکیده! تو می خواهی مرا از زینب علیهاالسلام جدا کنی؟! تو می خواهی مرا از بچّه های یتیمم جدا کنی؟! باید سایه من بر سر سکینه ام باشد. اینها معانی است که من از این عبارت می فهمم. باید من پهلوی خواهرم زینب علیهاالسلام باشم.
یک کلمه دیگر هم من از این جمله می فهمم. فرمود: پسر وُکَیده! تو را به این راهی نیست. یعنی حسین علیه السلام در سفر است. حسین علیه السلام در سیر منازل است. سیر صعودی و تکاملی حسین علیه السلام تمام نشده. این، وسط راه است. هنوز من باید در این سیر به منزل برسم. من باید به کاخ سلطنتی بروم. من باید در طشت زر بنشینم. پسر وُکَیده! این لب هایی که الآن قرآن قرائت می کند، همین لب ها باید چوب خیزران بخورد. اللهمّ عجّل لولیّک الفرج.
(سخنرانی های مدرسه مروی تهران، جمعه اوّل ماه رمضان سال 1383 قمری)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
#قمه_زنی
#تطبیر
✅ #قسمت_هشتم
⭕️اثبات جواز آسیب زدن به بدن در عزای سیدالشهدا علیه السلام از آیات قرآن کریم.
✅مقدمه ی 1:همانطور که کوچک و بزرگ میدانند شیطان اشخاص را فریب میدهد و باعث میشود شخص مرتکب حرام شود پس اگر کسی کار حرامی انجام میدهد بی تردید شیطان او را فریب داده است.
✅مقدمه ی 2:طبق آیات 46 و 47 سوره ی مبارکه ص اسحاق نبی و یعقوب نبی علیهما السلام از بندگان مخلص خداوند متعال بودند خداوند متعال در این باره میفرماید:«خداوند درباره حضرت ابراهیم، اسحق و یعقوب میفرماید:
اِنَّا اَخْلَصْنَاهُمْ بِخَالِصَةٍ ذِکْرَی الدَّارِ. وَاِنَّهُمْ عِنْدَنَا لَمِنَ الْمُصْطَفَیْنَ الْاَخْیَارِ
👈 ما آنها را با خلوص ویژهای خالص کردیم👉، و آن یادآوری سرای آخرت بود، و آنها نزد ما از برگزیدگان و نیکانند!»
✅مقدمه 3:شیطان نمیتواند بندگان مخلص خداوند متعال را فریب دهد. قرآن کریم در آیات 82 و 83 سوره ی مبارکه ی ص در این باره میفرماید:
«فَبِعِزَّتِکَ لَاُغْوِیَنَّهُمْ اَجْمَعِینَ. اِلَّا عِبَادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ؛
(شیطان) گفت به عزّتت سوگند، همه آنان را فریب خواهم داد؛ 👈مگر بندگان خالص تو را👉، از میان آنها»
🛑🛑نتیجه گیری:حضرت یعقوب فعل حرام انجام نمیدهد
📌شرح:با توجه به این که حضرت یعقوب میدانست که پسرش یوسف نمرده است و به او خواهد رسید انقدر در فراق او گریه کرد که نابینا شد و قران کریم در 84 سوره ی مبارکه ی یوسف تصریح به این میکند و میفرماید:«وَتَوَلَّىٰ عَنْهُمْ وَقَالَ يَا أَسَفَىٰ عَلَىٰ يُوسُفَ وَابْيَضَّتْ عَيْنَاهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ كَظِيمٌ
آن گاه یعقوب روی از آنها بگردانید و گفت: وا اسفا بر فراق یوسف! 👈و از حزن و گریه چشمانش سفید شد👉 و سوز هجران و داغ دل بنهفت.»
⁉️حال سوال ما از کسانی که میگویند آسیب زدن به بدن در عزای شهادت امام حسین علیه السلام حرام است این است که شهادت امام حسین غمناک تر است یا غم فراق یوسف؟!حضرت یعقوب که مشخص شد عمل حرام انجام نمیدهد در فراق یوسف که گوشه ای از مصیبت امام حسین نمیشود انقدر گریه کرد که کور شد 👈چطور میشود که اسیب زدن به بدن در عزای سیدالشهدا حرام باشد آن هم نه در حد کور شدن بلکه به اندازه ی چند زخم به سر و بدن که بعد از چند روز ترمیم میشود؟!👉
🌹اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج🌹
4_5924823276487444392.MP3
21.47M
#سخنرانی
#ارشاد_۷
#محرم_1442
سلسله دروس #معارف_حسینی
❇️ بررسی و شرح #کتاب_ارشاد (شیخ مفید ره )
🗣 مدرّس : استاد دکتر هندی
جلسه هفتم
توضیح : این سلسله دروس به صورت عمومی و به مناسبت ماه محرم و صفر برای اولین بار در کانال پخش میشود.
#دین_کلاس
#از_سقیفه_تا_کربلا
#تفسیر_قرآن
#پیشگویی
❗️همه چیز از سقیفه شروع شد..
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
💠 تمام مفسران شیعه و سنی ذیل آیه ۶۰ سوره اسراء : وَإِذْ قُلْنَا لَكَ إِنَّ رَبَّكَ أَحَاطَ بِالنَّاسِ ۚ وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤْيَا الَّتِي أَرَيْنَاكَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَالشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِي الْقُرْآنِ ۚ وَنُخَوِّفُهُمْ فَمَا يَزِيدُهُمْ إِلَّا طُغْيَانًا كَبِيرًا
به جریان معروف پیامبر اکرم که حضرت در خواب دیدند میمونهایى از منبر او بالا و پایین میپرند اشاره کردهاند و چنین تفسیر نمودهاند که این خواب به دوران حاکمیت #بنی_امیه تعبیر شد که بدین ترتیب درخت نفرین شده و #شجره_ملعونه همان فرمانروایان بنی امیهاند؛
مرحوم طبرسی ره در تفسیر خود ذیل آیه چنین مینویسد:
🔷 وإنما كان فتنة وامتحانا وابتلاء لما ذكرناه وثالثها: إن ذلك رؤيا رآها النبي صلى الله عليه وآله وسلم في منامه ان قرودا تصعد منبره وتنزل، فساءه ذلك، واغتم به.روى سهل بن سعيد عن أبيه أن النبي صلى الله عليه وآله وسلم رأى ذلك، وقال إنه صلى الله عليه وآله وسلم لم يستجمع بعد ذلك ضاحكا حتى مات، وروى سعيد بن يسار أيضا، وهو المروي عن أبي جعفر عليه السلام وأبي عبد الله عليه السلام وقالوا على هذا التأويل: إن الشجرة الملعونة في القرآن هي بنو أمية، أخبره الله سبحانه بتغلبهم على أنامه، وقتلهم ذريته. روي عن المنهال بن عمرو قال: دخلت على علي بن الحسين عليه السلام فقلت له: كيف أصبحت يا بن رسول الله؟ فقال: أصبحنا والله بمنزلة بني إسرائيل من آل فرعون، يذبحون أبناءهم، ويستحيون نساءهم، وأصبح خير البرية بعد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم، يلعن على المنابر، وأصبح من يحبنا منقوصا حقه بحبه إيانا. وقيل للحسن: يا أبا سعيد! قتل الحسين بن علي عليه السلام! فبكى حتى اختلج جنباه، ثم قال: واذلاه لأمة قتل ابن دعيها ابن بنت نبيها! وقيل: إن الشجرة الملعونة هي شجرة الزقوم
🔶اين خواب، برای مردم فتنه و امتحان بود، به همان دليل كه گفتيم .مقصود اين است كه پيامبر در خواب ديد كه: بوزينگانی بر منبرش بالا میروند و پائين میآيند. او از اين خواب دلگير شد. سعيد بن يسار، روايت كرده است كه: پيامبر گرامی اسلام، پس از اين خواب، ديگر نخنديد، تا از دنيا رفت. از امام باقر و امام صادق (علیهمالسلام) نيز همين طور روايت شده است.گفتهاند: بنا بر اين، منظور از «شجره ملعونه در قرآن» بني اميه است. خداوند به پيامبر خبر داد كه آنها بر مقامش تسلط میيابند و ذريهاش را میكشند. منهال بن عمرو روايت كرده است كه: بر علي بن حسين (علیه السلام) وارد شده، پرسيدم: چگونه صبح كردي؟ فرمود:بخدا، صبح كردم مثل بنی اسرائيل كه در دست فرعونيان اسير بودند و پسرانشان را میكشتند و زنانشان را زنده میگذاشتند. كسی كه بعد از پيامبر، بهترين مردم است بر منبرها لعن میشود. هر كه ما را دوست بدارد، حقش را كم میدهند. به حسن گفتند: ای ابو سعيد، حسين بن علی را كشتند ، او گريه كرد، تا گونههايش تر شدند، سپس گفت: وای بر امت بيچارهای كه: زنا زادهاش پسر پيامبرش را میكشد! ابن عباس و حسن گويند: شجره ملعونه، درخت زقوم است.
📗📔مجمع البيان في تفسير القرآن - دارالمرتضی بیروت ،الشيخ الطبرسي ،ج6 ص266؛ تفسیر طبری 15/77، تاریخ طبری 11/356، مستدرک حاکم 4/48، تاریخ خطیب 8/28 و 9/44، تفسیر نیشابوری در کنار تفسیر طبری 15/55، تفسیر قرطبی 10/283، 286 النزاع و التخاصم از مقریزی ص 52، اسد الغابة 3/14- صواعق ص 148-الخصایص الکبری 2/118،الدر المنثور 4/191، کنز العمال 6/90، تفسیر خازن 3/177، تفسیر شوکانی 3/230 و 231، تفسیر آلوسی 15/107.
✅ منبری که جای وحی و تلاوت قرآن بود بدست یک مشت شرابخوار و زنازاده میافتد که رسالت تمامی آنها دشمنی و جنگ با امیرالمومنین و پیامبر و اهلبیتش بود ؛
رسول خدا صلیالله علیه و آله بارها فرمودند: «مَا أُوذِی نَبِی مِثْلَ مَا أُوذِیتُ» هیچ پیامبری به اندازه پیامبر اذیت نشد تا این مردم را به صراط مستقیم هدایت فرمود... شجره نبوت بارور شد و به دست ولایت سپرده شد اما عدهای با غصب خلافت ، مردم را از صراط مستقیم منحرف ساختند و اگر جانفشانی سید الشهداء در کربلا نبود ، تمام زحمات و تلاشهای رسول خدا بر باد میرفت و اینست یکی از معانی کلام رسول خدا که میفرمود: «أنا من حسین» ؛ اسلامی که رسولخدا از جانب خدا، آورد با فداکاری سیدالشهداء علیه السلام باقی ماند؛ به عبارت دیگر، اگر عاشورا نبود اسلام هم نبود.
✅ ریشه و بذر مصیبت عاشورا را باید در سقیفه جست ، عمر بن خطاب بود که #معاویه را روی کار آورد و معاویه #یزید را..... آن هیزمی که پشت درب خانه دختر رسول الله جمع کردند و آتش زدند شعله اش به خیمه های اهل بیت در کربلا رسید!