eitaa logo
شاگردان استاد حسن رحیم‌پور
2هزار دنبال‌کننده
6 عکس
48 ویدیو
2 فایل
ارتباط با ادمین: rahimpour_channel_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
89-30-emam Hasan.mp3
17.45M
#سخنرانی_کامل استاد رحیم‌پور با عنوان 《امام حسن-علیه‌السلام-》به مناسبت شب میلاد کریم اهل بیت 📡 @hasan_rahimpour
کتاب جدید کامران غضنفری نویسنده کتاب راز قطعنامه به نام «روحانی در یک نگاه» @hasan_rahimpour
روحانی در یک نگاه.pdf
5.21M
کتاب جدید کامران غضنفری نویسنده کتاب راز قطعنامه به نام «روحانی در یک نگاه» @hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنر امام حسن در سیاستمداری و دیپلماسی و تبدیل شکست نظامی قطعی به پیروزی سیاسی قطعی
محمد حسین ملکیان از شعرای جوان که معمولا سروده‌هایش در دیدارهای مختلف تحسین رهبر انقلاب را به همراه دارد در مراسم دیشب شعری خواند که رهبر انقلاب بارها او را تحسین کردند. یکایک سر شکست آن روز اما عهد و پیمان نه غم دین بود در اندیشه ی مردم، غم نان نه شبی ظلمانی و تاریک حاکم بود بر تهران به لطف حضرت خورشید اما بر خراسان نه کبوترهای گوهرشاد بودیم و صدای تیر پریشان کرد جمع یکدل ما را ، پشیمان نه سراسر، صحن از فوج کبوترها چنان پر شد که چندین بار خالی شد خشاب آن روز و میدان نه یکی فریاد می زد شرمتان باد آی دژخیمان! به سمت ما بیاندازید تیر، اما به ایوان نه یکی فریاد سر می داد بر پیکر سری دارم که آن را می سپارم دست تیغ و بر گریبان نه برای او که کشتن را صلاح خویش می داند تفاوت می کند آیا جوان یا پیر؟ چندان نه دیانت بر سیاست چیره شد، آری جهان فهمید رضاجان است شاه مردم ایران، رضاخان نه! کلاه پهلوی هم کم کم افتاد از سر مردم نرفت اما سر آن ها کلاه زورگویان، نه! گذشت آن روزها، امروز اما بر همان عهدیم نخواهد شد ولی اینبار جمع ما پریشان، نه! به جمهوری اسلامی ایران گفته ایم "آری" به هرچه غیر جمهوری اسلامی ایران: "نه" کجا دیدی که یک مظلوم تا این حد قوی باشد اگرچه قدرت ما می شود تحریم، کتمان نه دفاع از حرم یعنی قرار جنگ اگر باشد زمین کارزار ما تلاویو است، تهران نه!
خود می کشند و خود تعزیه می دارند! آیا می شود از طریق فضای بی در و پیکر مجازی، راه ترویج و تهییج شهوات و جرایم گوناگون را باز گذاشت اما هنگامی که جرمی - مثلا جنایت تلخ دبیرستان معین- رخ داد اشک تمساح ریخت؟! شدن که می شود اما بی شرافتی و رذالت محض است. آیا می شود گزینش را به دفعات و در برنامه های رسمی دولت، مورد طعنه و تمسخر قرار داد و پیش بینی نکرد که برداشتن گزینش یا شل انگاری آن، موجب به کارگیری چه جانورانی در مدارس و مراکز مشابه دیگر می شود؟! آیا می شود امور پرورشی را مورد استهزا قرار داد و مدارس را پولی کرد و افزایش راندمان درسی محض و نگاه کنکور محور و مدرک محور را غلبه داد و بر همان اساس، جذب افراد بی باور را محور کرد و منتظر فجایعی نظیر جنایت اخیر در دبیرستان غرب تهران نشد؟! آیا می شود با سرپوش حجاب اختیاری، ریشه عفت و حجاب و حیا را زد و به بهانه ترویج پیش کسوتان، سراغ هنرپیشه های روزگار طاغوت و میراث سینمایی مبتذل و مهوع آنها رفت و به بهانه دفاع از آزادی، راه ورود فاضلاب سکس و شهوت افسار گسیخته را در فضای مجازی به روی پیر و جوان و کودک باز گذاشت اما هنگامی که تعفن مسمومیت فرهنگی و اخلاقی بالا زد، قیافه غمخواری برای امنیت اخلاق و عفت عمومی به خود گرفت؟ این همان سبک سیاست و مدیریت غارتگر غربی در قواره کاپیتالیست و لیبرالیستی است که شهروندان را در قالب گاو و گوسفند و خوک تربیت می کند و پروار می سازد،؛ چنان که قابلیت دوشیده و قربانی شدن داشته باشند اما هرگز نخواهند و نتوانند از فضیلت و انسانیت و کراکت و عزت بپرسند. جهان به ظاهر مدرن غرب امروز انباشته از انواع جنایت های اخلاقی و جنسی است. متاسفانه سیاست بازان غربگرا، می خواهند همان مصیبت جهان غرب را برای ملت ما سوغات بیاورند. فضای مجازی دریچه سرایت این بیماری کشنده است. محمد ایمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا آیه "فاستقم کما امرت و من تاب معک" پیامبر اکرم را پیر کرد؟ @hasan_rahimpour
سخت افزار انقلاب هست، اما نرم افزارش عوض شده به قول سلمان فارسی وقتي كه ديد بعد از فوت پيامبر ريختند به خانه علی و علی را به زور كشيدند به سمت مسجد برای بيعت. آنجا دارد كه بعضي از اصحاب خاص حضرت امير دست به شمشير به چشم علي نگاه مي‌كردند كه ايشان فرمان درگيری بدهند و حضرت امير با چشمش اشاره كرد كه كاری نكنيد. آنجا دارد كه سلمان فارسی كنار كوچه ايستاده بود و ديد كه دارند با علی چه می‌كنند. حضرت امير علامت داد كه كاری نكنيد.اين دورانی است كه بايد تحمل كرد. دوران سكوت برای وحدت. و دوران قيام براي عدالت بعداً خواهد رسيد. آنجا دارد كه سلمان فارسی وقتی كه ديد عمامه‌ علی را به گردنش انداخته‌اند و دارند او را ميبرند، به ديوار تكيه كرده بود و رو كرد به مردم و با لهجه فارسی گفت: كرديد و نكرديد.خطاب به آن جامعه و وارثان انقلاب پيامبر گفت: كرديد و نكرديد. مسلمانی كرديد و نكرديد. حفظ ظواهر كرديد اما باطنش را به باد داديد. مغز انقلاب را فدای قشرش كرديد و مضمون انقلاب را فدای فرمش كريد. در اين شرايط و بعد از تثبيت يك انقلاب، اگر نسل دوم و سوم انقلاب از مفاهيم انقلابی و از ارزشهای انسانی در جامعه بعد از انقلاب، جانانه و ابوذری دفاع نكنند و قيام نكنند و حتی اگر سخت افزار انقلاب حفظ بشود، نرم‌افزارش عوض می ‌شود. مقاله استاد حسن رحیم پور ازغدی با عنوان " على و سكولاريسم"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام واقعی،امام قلابی...اگر راست میگویید در سالگرد امام جملات امام را بخوانید...
يك عده اى ميگويند ، ما بدون غرب نميتوانيم پيشرفت كنيم. امّا امام ميگفت ما ميخواهيم حسابمان را از غرب جدا كنيم. امام ميگويد ، كسانى هستند كه استقلال فكرى ندارند و دنبال اين هستند كه غرب چه ميگويد، يا ما چه بگوييم كه غربى ها خوششان بيايد، يا لااقل كارى كنيم كه آنها ناراحت نشوند. شما ديديد بعضى از مسئولين ما در همين ايام گفتند كه بعد از مذاكرات، ديگر هر حرفى را نميشود زد! يعنى ديگر مراقب باشيد و دهانتان را ببنديد و دوره آن ادبيات امام كه ميگفت "آمريكا هيچ غلطى نميتواند بكند" و "اسرائيل بايد از بين برود"، ديگر تمام شده است! اينها خطرناكند، اينها دارند ريشه خط امام را دانسته يا ندانسته، خواسته يا نا خواسته ميزنند. اين فكر ، درست نقطه مقابل و صدو هشتاد درجه، مخالف خط امام است. ميگويند مواظب حرف زدنمان باشيم، تا يك وقت آمريكا و غرب ، ناراحت نشوند. امّا امام ميگفت كارى كنيد كه دشمن از شما عصبانى باشد، امام ميگفت ، هروقت ديديد آمريكا و دشمنان دارند از شما تعريف ميكنند، بدانيد يك غلطى كرده ايد. بعد برخى ها ميگويند حرف زيادى نزنيم كه اينها ناراحت نشوند! واقعا ساده لوح اند كه فكر ميكنند، دشمن ميخواهد بيايد مشكلات ما را حل كند. اينها عقلانيت است يا سفاهت؟! كدام تجربه تاريخى اين را تاييد ميكند؟ كدام استدلال عقلى اين را ميگويد؟ كدام دليل شرعى اين را ميگويد؟ قرآن صريحاً خلاف اين حرف را ميزند. امام ميگويد استقلال فكرى بعضى را گرفته اند. همه اش دنبال اين هستند كه غرب چه ميگويد و چه ميخواهد. امام در بيست و يك خرداد پنجاه و هشت ميگويد، ما كه جمهورى اسلامى را ميخواهيم مستقر كنيم، ميخواهيم حسابمان را از غرب جدا كنيم. ميگويد آقا! ما اصلاً به معيار هاى غربى هيچ كارى نداريم، تمام. ما برنامه ديگرى داريم، برخى معيارهاى ما با شما تفاوت دارد، ما در زمين شما نميخواهيم بازى كنيم.اهداف، شعارها، ارزشها و روشهاى ما با شما يكى نيست، گرچه اشتراكاتى داريم. امام ميفرمايد، اما يك دسته غربزده ها در فكر اين هستند كه جمهورى اسلامى، اسلامى اش نباشد، همان جمهورى باشد كه غربى ها خوششان ميايد. امام ميگويد برخى از اينها خائن اند، برخى خيانت كار هم نيستند امّا از بس به آنها تزريق و تعليم شده، باورشان آمده كه غرب فلان و بهمان است. اينهايى كه فكرشان اينطور شكل گرفته، عامل نفوذ غرب در جمهورى اسلامى اند. يا آگاهانه، يا نا آگاهانه، نتيجه كارشان ، انحراف جمهورى اسلامى از مسير انقلاب و امام است. سخنرانی استاد رحیمپور با عنوان "پايان مرگ بر استكبار، پايان انقلاب اسلامى است" ٢٨ شهريور ٩٤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیت المال را جارو میکرد بعد دو رکعت نماز میخواند و میگفت حالا میتوانم آرام بخوابم. @hasan_rahimpour
87-51-sehionisti kardan ghods.mp3
10.87M
استاد رحیمپور با عنوان "صهیونیستی کردن "قدس"؛ پروژه‌ای امپریالیستی یا جنگ مذهبی؟!" در همایش بین‌المللی گروه‌های غیردولتی حامی قدس شریف
ارتش انگليس به فرماندهى لورنس وارد بيت المقدس شد ، قدس اشغال شد و از دست عثمانى ها و مسلمين خارج گرديد.در اعلاميه بالفور ، فلسطين تحت قيموميت انگليس قرار گرفت ملك عبدالعزيز بن سعود، باباى ملك فهد، حاكم نجد تلگرام ميزند به سر ونيگيت ، فرمانده انگليسى ها در منطقه و ميگويد: " ورود ارتش سرافراز بريتانيا را به بيت المقدس تبريك ميگويم"!! اين قبل از تشكيل رژيم صهيونيستى است. فرزندش فيصل را ميفرستد به لندن كه پيروزى نيروهاى انگليس در فتح بيت المقدس را به پادشاه انگليس تبريك بگويد. بعد هم اعلام ميكند حكومت آل سعود هيچگونه مخالفتى با تلاش هاى دولت عليه انگلستان در راستاى ايجاد وطن جديدى در فلسطين، نشان نميدهد! در هزار و نهصد و بيست ، فلسطينى ها عليه اشغالگران انگليسى در قدس ، تظاهرات ميكنند و درگير ميشوند و بازار مسلمين همه اعتصاب ميكنند و مرحوم كاشف الغطاء ، عالم شيعى در نجف به حمايت از سنى هاى فلسطين و بيت المقدس راهپيمايى چند ده هزار نفرى راه مياندازد و شايد اين اولين راهپيمايى براى قدس بوده است كه به رهبرى مجتهدين شيعه در كربلا و نجف راه افتاد ولى آل سعود ظاهراً سنى، اعلام كرده بودند كه ترك هاى عثمانى و حنفى ها كافرند و پدر جد اين ملك عبدالله سقوط قدس را به انگليسى ها تبريك گفته است. حتى انگليس از اينها خواست كه اعتصاب و تحصن را در بيت المقدس بشكنند و آل سعود با پول و ريش سفيدى و صحبت با افراد با نفوذ ، تحصن و اعتصاب را به نفع انگليس ها شكستند. اينها اينقدر خبيث اند! مهم ترين ماموريت آل سعود از اولى كه رژيم صهيونيستى تشكيل شد، حفظ اين رژيم بوده است. حتى تشكيل اسرائيل بدون كمك رژيم آل سعود امكان نداشت. اگر حكومت آل سعود سقوط كند ، من به شما تعهد محضرى ميدهم كه شش ماه نميشود كه رژيم اسرائيل هم نابود ميشود. بخشی از سخنرانی استاد با عنوان "قصه ناتمام خون و شمشير، محاكمه آل سعود در دادگاه تاريخ"سال١٣٩٣ @hasan_rahimpour
نسل‌ دهه‌هاي‌ چهل و پنجاه كه‌ امثال‌ بنده، جوانترين‌ آنها بوديم‌ و حالا نسبت‌ به‌ شما پيرمرد محسوب‌ مي‌شويم. علقه‌ خانوادگي‌ و شخصي‌ به‌ دين‌ داشتند اما سرشان‌ با دلشان‌ همراه‌ نبود يعني‌ هر چه‌ در شبكه‌ واژگاني‌ وارداتي، درگيرتر و آكادميك‌تر مي‌شدند، سرشان‌ سنگين‌تر و دلشان‌ خالي‌تر مي‌شد و سر از دل، بيشتر فاصله‌ مي‌گرفت. غافل‌ از اين‌ كه‌ نمي‌شود سوار ترن‌ «هگل» و «ماركس» شد، يا سوار ترن‌ «جان‌ لاك» و «پوپر» شد و به‌ مدينه‌ فاضلة‌ اسلام‌ و مدينة‌النبي‌ رسيد. در يك‌ چنين‌ عصر و عرصه‌اي‌ بود كه‌ دو پديده‌ از خراسان‌ ظهور كردند و تأثيراتي‌ عميق‌ بر روشنفكري‌ ديني‌ گذاشتند. يكي‌ مطهري‌ بود كه‌ خداي‌ دقت‌ و انضباط‌ فكري‌ است‌ و به‌ صراحت‌ مي‌گفت‌ كه‌ عليرغم‌ بعضي‌ تشابهات، يك‌ جايي‌ راه‌ اسلام‌ از ليبراليزم‌ جدا مي‌شود، يك‌ جايي‌ راه‌ اسلام‌ از ماركسيسم‌ و فاشيزم‌ جدا مي‌شود و آنجا ديگر نبايد از ترس‌ متهم‌ شدن‌ به‌ اُمّلي‌ با كسي‌ تعارف‌ كرد و ديگري، شريعتي‌ است‌ كه‌ صداي‌ ناقوس‌ بيداري‌ مذهبي‌ بود گرچه‌ عاري‌ از دقت‌ اما توأم‌ با صداقت‌ و نقدپذيري. امثال‌ ما البته‌ بيشتر در آن‌ زمان‌ با ذهن‌ و زبان‌ شريعتي، محشور بوديم‌ قبل‌ از اينكه‌ با مطهري‌ و عظمتهاي‌ او آشنا بشويم. براي‌ ما خيلي‌ جالب‌ بود كه‌ كساني‌ چون‌ علي‌ شريعتي‌ و جلال‌ آل‌ احمد با چه‌ شجاعتي‌ دارند برخلاف‌ مسير رودخانه‌ روشنفكري‌ ترجمه‌اي‌ كه‌ از غرب، سرازير شده، حركت‌ مي‌كنند؛ دُگم‌هاي‌ روشنفكري‌ را يكي‌ يكي‌ مي‌شكنند و جلو مي‌آيند، دگم‌هايي‌ كه‌ غالباً‌ دفاع‌ از غرب‌ و غرب‌گرايي‌ بود، پرستش‌مدرنيته‌ بود،تحقير ملت‌ خود وتفكيك‌ دين‌ازسياست‌ بودوشمابدانيد علت‌ تهاجم‌ مجددي‌ هم‌ كه‌ الان‌ در محافل‌ روشنفكري‌ ديني‌ يا لائيك‌ (ولي‌ هر دو ليبرال) عليه‌ شريعتي‌ و آل‌ احمد شروع‌ شده، همين‌ است. علتش‌ اين‌ است‌ كه‌ اين‌ دو جرئت‌ كردند و دگم‌هاي‌ روشنفكري‌ وابسته‌ را شكستند و عليرغم‌ منافع‌ و ايده‌هاي‌ غرب‌ و سكولاريزم‌ و استعمار، وضعيت‌ گرفتند. الان‌ آقايان‌ مي‌گويند و مي‌نويسند كه‌ آل‌احمد چون‌ غرب‌ را نمي‌شناخت، عليه‌ غرب‌ و غرب‌زدگي، كتاب‌ نوشت‌ و بحث‌ كرد و به‌ نقد روشنفكري‌ پرداخت‌ و از «خدمت‌ها و خيانتهاي‌ روشنفكري» بحث‌ كرد «اجتهاد»، شهيد نبرد «تحجر» و «التقاط» ١٣٧٩
به مناسبت 29 خرداد سالگرد شهادت دکتر علی شریعتی👆
86-03-Shariati.mp3
15.64M
استاد رحیمپور ازغدی با عنوان "شریعتی، تحجر، تجدد و روشنفکری" در نشست دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد @hasan_rahimpour
چمران ارزشى دارد كه پشت كلمات زيباى او نهفته است و آن روح زيباى چمران است. كلمات زيبا وقتى ارزشمند هستند كه به يك روح زيبا، گره خورده باشند. كم هستند افرادى كه زيبا حرف زده باشند و روحشان نيز زيبا بوده باشد، اما چمران از موارد استثناء است يكى از علائم كسانى كه اهل ولايت باطنى هستند،اين است كه معيارشان براى تصميم گرفتن، تقريباً عكس معيارهاى ماست. تا زمانى كه اين افراد در قيد حيات هستند، اکثریت مردم فكر ميكنند اينها قاطى كرده اند. شاگرد اول دانشكده فنى دانشگاه تهران شده، در آمريكا فيزيك پلاسما خوانده، استاد دانشگاه شده ، آنجا ازدواج كرده با دختر امريكايى و زندگى و خانه و سه چهارتا بچه ، يكمرتبه همه اينها را رها ميكند،همه چيزهايى كه از نظر همه نسل او در آن دوران و خيلى ها در اين دوران ، سقف آرزوهاست، يكمرتبه همه اينها ميشود كف آرزوى چمران . درست مسير عكس ديگران را طى ميكند، ميرود مصر براى جهاد و آموزش چريكى براى رهايى ملت هاى مسلمان و بعد هم ميرود لبنان در روستاهاى فقير شيعه نشين و بچه هاى يتيم را دور خودش جمع ميكند و شروع ميكند به كار كردن روى آنها اگر ميخواهيد فرق آدمهاى خاص الهى را با بقيه آدمها بفهميد ، مى بينيد كه اينها عكس مسير ديگران را طى ميكنند، همه از ايران هدف ميگيرند بروند آمريكا در حالى كه او از آنجا مى آيد اينجا. حضرت امير در توصيف متّقين ميفرمايد كه "يَنْظُرُ إِلَيْهِمُ اَلنَّاظِرُ فَيَحْسَبُهُمْ مَرْضَى" مردم كه به رفتار و تصميم گيرى اينها نگاه ميكنند،خيال ميكنند كه مريض اند، " وَ مَا بِالْقَوْمِ مِنْ مَرَضٍ وَ يَقُولُ لَقَدْ خُولِطُوا" مردم ميگويند اينها قاطى كرده اند. حضرت على ميفرمايند بله اينها قاطى كرده اند " وَ لَقَدْ خَالَطَهُمْ أَمْرٌ عَظِيمٌ" امر عظيمى پيش چشم شان آمده و حقيقت عالم را فهميده اند و هدف آنها ديگر هدف شما نيست. آن چيزهايى كه براى شما با ارزش است، براى آنها بى ارزش شده "رقص من در برابر مرگ بايد زيبا باشد" سال١٣٩٠
90-22-raghs dar barabare marg.mp3
17.53M
استاد رحیم پور در باره با عنوان "رقص من در برابر مرگ باید زیبا باشد" @hasan_rahimpour
مطهري‌ مي‌دانست‌ كه‌ چون‌ حوزه‌ به‌ قدر كافي‌ اجتهادنمي‌كند عملاًروشنفكري‌ ديني‌ به‌ تلة‌ التقاط‌ ميافتد. تحجّروالتقاط‌ در يك‌ سيكل‌ مشدّد،يكديگررا تقويت‌ ميكنند. وقتي‌ اجتهاد نشد و تحجّر،دامنه‌ پيدا كرد، زمينه‌ براي‌ التقاط‌ ايجاد مي‌شود و وقتي‌ در التقاطها،افراط‌ شد، زمينه‌ براي‌ تحجّر بعدي‌ آماده‌ مي‌شود. تنها يك‌ كليد، اين‌ دو قفل را توأمان باز مي‌كند و آن‌ كليد «اجتهاد درست‌ ديني» است. كساني، هنگام‌ تنزيل‌ دين‌ يا تأسيس‌ يك‌ انقلاب، براي‌ دفاع‌ از موجوديت‌ انقلاب‌ شهيد مي‌شوند. كساني‌ هم‌ لازم‌ است‌ هنگام‌ تأويل‌ و تفسير به‌ رأي‌ و تحريف‌ يك‌ دين‌ يا يك‌ نهضت، براي‌ دفاع‌ از اصالتش‌ - نه‌ موجوديتش‌ - شهيد شوند و فحش‌ بشنوند چون‌ به‌ محض‌ اينكه‌ موجوديت‌ يك‌ نهضت، تثبيت‌ شد تحريفش‌ شروع‌ مي‌شود. مطّهري‌ را مي‌شود شهيد «نبرد تأويل» دانست.كار مطهري‌ به‌ اين‌ دلايل،از شريعتي‌ و آل‌ احمد به‌ نظرمن‌ پيچيده‌تر وسخت‌تر بود وبه‌ همين‌ دليل‌ هم‌ مطهري‌ بيشتر تنها ماند.من‌ به‌ ياد مياورم‌ محافل‌ روشنفكري‌ ديني‌ آن‌ دورۀ مشهد را كه‌ نام‌ مطهرى را واقعاً‌ با عصبانيت‌ به‌ زبان‌ مي‌آوردند.مطهري‌ را سمبل‌ يك‌ آدم‌ متحجّر وامّل‌ كه‌ تاب‌ قرائت‌هاي‌ جديد از دين‌ را ندارد،مي‌شمردند و وبرعكس در جلسات‌ امّل‌ها، مطهري‌ متّهم‌ به‌ وهابي‌گري‌ و گرايش‌هاي‌ روشنفكري‌ مي‌شد. براي‌ اينكه‌ مي‌خواست‌ يك‌ خط‌ سوّمي‌ بين‌ التقاط‌ و تحجّر باز كند و اين‌ كار را به‌ قيمت‌ خون‌ خودش‌ كرد و از هردو طرف‌ هم‌ خورد. مطهري‌ تحمّل‌ نمي‌كرد كه‌ دين، تبديل‌ بشود به‌ مضمون‌ تأويل‌ يا ريشخند كساني‌ كه‌ از نقطه‌ عزيمت‌ غيرديني، به‌ دين‌ نگاه‌ ميكنند منتهي‌ بخاطرمخاطبان مسلمانشان،ادبيات‌ دين‌ را نيز مصرف‌ مي‌كنند.درمحافل‌ روشنفكري‌ ديني‌ كه‌ جوانترها زمين‌خوردة‌ ماركسيسم‌ بودند و پيرمردها تمايلات‌ ليبرالي‌ داشتند، بحث‌ از اين‌ بود كه‌ مطهري، برداشت‌ امروزي‌ از دين‌ ندارد. منظورشان‌ چه‌ بود؟ منظورشان‌ اين‌ بود كه‌ مطهري، تأويلات‌ ماركسيستي‌ از دين‌ را پس‌ ميزند. تأويلات‌ ليبراليستي‌ از دين‌ را هم‌ پس‌ ميزند وبالاخره‌ هم‌ يكي‌ از همين‌ محافل‌ روشنفكري‌ ديني‌ اين‌ چنيني‌ بود كه‌ اسلحه‌ برداشت‌ ومطهري‌ را تروركرد گروه‌ فرقان‌ براي‌ شما شايد ناشناخته‌ باشد.آنها خود را به‌ عنوان‌ يك‌ جريان‌ نوانديش‌ ديني مطرح‌ مي‌كردند ومعتقد بودند كه‌ قرائت‌ مطهري، قرائت‌ آخوندي‌، سنتي‌ و واپسگراست‌ و درست‌ روشنفكرترين‌ آخوندهاي اين مملكت‌،مطهري‌ و بهشتي‌ وامثال‌ اينها را درليست‌ ترور قراردادند "اجتهاد"، شهيد نبرد "تحجر" و "التقاط" ١٣٧٩
87-12-beheshti shahid shakhes.mp3
14.93M
با عنوان "بهشتی، شهید شاخص" گفتاری از استاد حسن رحیم پور ازغدی به مناسبت سالگرد شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی @hasan_rahimpour
⚫️ سالگرد درگذشت علامه امینی آنجور كه من شنيده‌ام ، علامه امينى، ده شب آمده بودند به مشهد و در مدرسه نواب ، منبر رفتند. آنجا نماز جماعت مغرب و عشاء را ميخواندند و بعد صحبت ميكردند، صحبت ها بسيار پرسوز و علاوه بر آن دقيق و مستند بود. جمع سوز و شور و عشق، با استناد و استدلال. يكى از بستگان ما كه در جلسات حضور داشت، ضمنا هم پدرم و هم پدربزرگ من جزء برگزار كنندگان يا حاضران در آن جلسه بودند ،فكر ميكنم سال سى و هشت بوده كه من هفت هشت سال پيش نوارهاى آن جلسات را چندين بار گوش كردم.نقل ميكردند كه علامه قبل از شروع جلسه يك سكوت طولانى كرد، سپس آه بلندى كشيد و زد زير گريه و هق هق جلوى همه گريه ميكرد. ميگفتند ما همه متعجب شديم كه چرا حال ايشان منقلب شد؟! با همان لهجه خاص خودش گفت : مدتى است از على دور افتاده ام...و زد زير گريه...و آن زمانى بود كه فكر ميكنم مدتى بخاطر سفر هند و مراجعه به كتابخانه هاى مختلف از نجف دور افتاده بود و گويى اين بزرگترين غم زندگى اش بود. در سوز و درد انقلابى و درك انقلابى اش همين بس كه در سالهاى ٤٠ و ٤١ كه سالهاى آخر عمر ايشان و اوائل نهضت امام بود و هيچكس تصورى از اينكه نهضت امام به كجا منتهى خواهد شد نداشت، در آن شرايط امينى جمله " خمينى ذخيره خدا براى شيعه است " را گفت. اين جمله اگر در سال پنجاه و هفت يا حالا گفته شود، به راحتى قابل تصديق است ، اما سال چهل و يك گفتن اين حرف غير عادى بوده! شهيد نواب صفوى هم كه از نجف براى مبارزه با جريان كسروى به تهران ميايد، از جمله كسانى كه او را هم به لحاظ معنوى و هم صدور فتوى و هم به جهت امكانات ، تدارك و تشويق كردند و پشت سر او ايستادند، مرحوم علامه امينى بوده است. نواب مظهر غيرت بود، نه مجتهد بود، نه فيلسوف بود و نه فقيه ، يك فاضل جوانى بود كه مظهر غيرت علوى و انقلابى بود و اگر يك حوزه ، سراسر پر از مجتهد و خالى از غيرت باشد، فايده اش براى اسلام بسيار بسيار كمتر است از يك طلبه فاضل و با غيرتى كه نمى ايستد تا به مرزهاى حقيقت و مكتب اهانت شود و او بگويد به من ربطى ندارد. نواب از جمله ، تحت تاثير روح خروشان امينى است. حتى من در جايى خواندم ، سلاحى را كه نواب تهيه ميكند براى زدن كسروى ، مرحوم امينى از جمله كسانى بودند كه هزينه آنرا تامين كردند يا فتوى دادند بر انجام آن يكى از آثار علامه امينى ، شهداء الفضيله است كه فكر ميكنم جلال الدين فارسى با نام مستعار آنرا ترجمه كرده است. اين كتاب وقتى منتشر شد، برخى از بزرگان شيعه گفتند ،ما تصور نميكرديم كه ما اين تعداد عالم شهيد داريم. ضمن اينكه مرحوم علامه، شهداى سه قرن اول هجرى را در اين كتاب نياورده و از شهداى قرن چهارم شروع ميكند و صد و سى عالم بزرگ شيعه را نام ميبرد كه چطور در راه دفاع از كلمه حق شهيد شده اند. اين يعنى تحقيق با هدف، يك درس ديگرى كه بايد از علامه آموخت همين است. تحقيق و تلاش بى هدف يا با هدف؟ اين يكى از مشكلات ماست كه من بارها در حوزه و دانشگاه ديده ام. بى هدف و بى درد تحقيق ميكنيم، تحقيق براى تحقيق، خود تحقيق شده است يك شغل، تحقيق براى ساعت نفر پر كردن و كارت زدن! راجع به چه تحقيق كردى؟ اصلاً اصل موضوع چقدر مهم است؟ براى چه تحقيق كردى؟ چه چيزى را اثبات كردى؟ نتيجه اش چه شد؟ اگر اين تحقيق درست باشد به چه درد دنيا و آخرت مردم ميخورد؟ يك بخشى از پژوهش هاى رسمى در كشور ما ، از سر بى دردى است. امام كه گفت مرفهين بى درد، ما يكسرى پژوهشگران بى درد هم داريم. پژوهش امينى وار و غير امينى وار، تفاوت درد و بى دردى است. "الغدير، شيعه سنى ترين است، درسهايى كه از امينى بايد آموخت" سال١٣٩١ @hasan_rahimpour
47f96845f41b8ff8fa555ee317ca7a89d0f8ae77.mp3
14.53M
سخنرانی استاد رحیم‌پور با عنوان "الغدير، شيعه سنى ترين است، درسهايى كه از امينى بايد آموخت" سال١٣٩١ به مناسبت سالگرد رحلت علامه امینی @hasan_rahimpour