eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
13هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
9.6هزار ویدیو
206 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: andishkadeh.ir/publication/donate/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 آنهایی که شعار «شنیدن صدای اعتراض مردم» را فریاد و تیتر درشت می‌کنند، روحانی، دولتمردانش و اصلاح‌طلبان هستند؛ اما اونی که دیروز در جمع مردم معترض روستای لردگان حضور یافت و صدای اعتراض‌شان را شنید و با حرف زدن آرامشان کرد و از واکنش تند احتمالی هم نترسید، فرمانده سپاه‌شان بود. ✍️ خانم کبری آسوپار - فعال رسانه‌ای 🎥 تصویر حضور سردار اكبري فرمانده سپاه چهارمحال بختیاری در ميان مردم چنارمحمودي لردگان: «زبان مردم و مدافع حقوق مردم در شورای تامین هستیم و تا حصول نتیجه برای حل مشکلات مردم و برخورد با مسببان شیوع بیماری در کنار مردم خواهیم بود» کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔸تصویری از محمد جواد ظریف مقابل بیمارستان نیویورک در حال اعتراض به شاه ▫️محمدرضا شاه در ۳۰ مهر ۱۳۵۸ به آمریکا رفته بود تا در بیمارستان نیویورک تحت درمان سرطان قرار گیرد. ✅ انقلابی بودن کافی نیست، انقلابی ماندن مهم‌تر است.. #انقلابی_که_شد #انقلابی_که_میشود #انقلابی_که_خواهد_شد کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔸عاشق آیت‌الله خامنه‌ای هستم 🔸حتی اگر من را بکُشند باز هم در افق نو شرکت می‌کنم ▫️«کِن اوکیف» یکی از میهمانان چندین دور از کنفرانس بین‌المللی افق‌نو بود. عضو سابق نیروی تفنگ‌داران دریایی آمریکا که عاشق امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای است، و گفته بود با وجود تهدیدهای اف‌بی‌آی در کنفرانس افق نو شرکت خواهد کرد، حتی اگر او را حبس کنند، شکنجه بدهند، یا بکشند. کارنامه اوکیف مملو از اقدامات بین‌المللی‌ای است که کم‌تر کسی جسارت انجام آن‌ها را دارد: ❇️ دسامبر سال ۲۰۰۲، چند ماه پیش از آغاز حمله آمریکا به عراق، اوکیف که به این نتیجه رسیده بود که اعتراض و عریضه‌نویسی علیه جنگ عراق به جایی نمی‌رسد، گروه «سپر انسانی در عراق» را تشکیل داد. اگرچه سفر اول اوکیف به عراق با همراهی تعداد کمی از فعالان بین‌المللی همراه بود و حتی صدام هم او را اخراج کرد، اما نهایتاً اندکی قبل از آغاز حمله آمریکا گروهی که شمار آن‌ها ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر تخمین زده می‌شود در قالب سپر انسانی به عراق رفتند و در نقاط استراتژیک مانند نیروگاه‌های برق، تأسیسات تصفیه آب، سیلوهای مواد غذایی و پالایشگاه‌های نفت مستقر شدند. ❇️ حضور در کاروان آزادی غزه ژوئن سال ۲۰۱۰، اوکیف یکی از داوطلبانی بود که سوار بر کشتی «ماوی مرمره» در قالب کاروان موسوم به «ناوگروه آزادی غزه» با هدف شکستن محاصره نوار غزه راهی این باریکه شد. نیروهای رژیم صهیونیستی ابتدا با شلیک تک‌تیرانداز به داوطلبان بین‌المللی حمله کردند (که در نتیجه آن ۹ نفر کشته شدند) و سپس کماندوهای این رژیم با هلیکوپتر روی عرشه کشتی پیاده شدند. با این حال، اوکیف توانست دو «کماندو»ی رژیم صهیونیستی را خلع‌سلاح کند و به همین خاطر نهایتاً دستگیر و در فلسطین اشغالی بازداشت شد و مورد ضرب‌وجرح قرار گرفت. صهیونیست‌ها ابتدا قصد بازگرداندن اوکیف به آمریکا را داشتند، اما پس از مقاومت او و درگیری‌اش با مأموران امنیت فرودگاه تل‌آویو، نهایتاً او را به ترکیه فرستادند. 📷 yon.ir/SGT78 💠 گفتگوی شنیدنی اوکیف با مشرق را بخوانید: 💠 mshrgh.ir/990255 کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
✍️ پرونده بانکداری در گذر تاریخ| استخراج مدل از تاریخچه تحولات ساختار کلی بانکداری بخش دوم💠 🔻 دوره دوم بانکداری🏛 • در حدود قرن سیزدهم با توسعه مالی دولت شهر فلورانس، دودمان مدیچی یهودی به آنجا مهاجرت کردند. در قرن چهاردهم میلادی علاوه بر خانواده مدیچی، خانواده باردی و پروزی هم در فلورانس به رباخواری پرداختند به طوری که آنها تدریجاً با ایجاد شعبات، فعالیت خود را سرتاسر اروپا گسترش دادند. اواخر قرن چهاردهم به تدریج خاندان‌های یهودی که به ربا مبادرت داشتند، از داخل گتوها بیرون آمدند و با شروع عصر رنسانس (اوایل قرن پانزدهم) به مجموعه‌ای قانونی از بانکدارها تبدیل شدند. در واقع با افزایش سرمایه یهودیان در طی چند قرن، به ویژه خانواده «مدیچی»، میزها به ساختمان‌ها تبدیل شد؛ به عنوان نمونه بانک مدیچی (به ایتالیایی: medici)، در سال ۱۳۹۷ توسط جیووانی دی بیچی د مدیچی تاسیس شد. همچنین تنها با گذشت ده سال، بانک دیگری به نام سنت جورج (به ایتالیایی: Banco di san Giorgio) در ژنووای ایتالیا اعلام موجودیت کرد. • آنها با عبور از بنکوهای ابتدایی، توانسته بودند با دادن بهره‌های کم (به نام حق کمیسیون) مردم را به سپرده‌گذاری پول‌هایشان تشویق و سپس از محل دارایی‌های نزدشان، با بهره بالاتری به متقاضیان وام دهند. این نقطه آغازی بود تا بعدها با الگوبرداری از بانکداری ایتالیایی🇮🇹، سایرین در اروپا بانک تاسیس کنند. مثلاً از مشهورترین آن‌ها می‌توان از بانک ژاک‌کور فرانسوی (قرن 15 -Jacques Coeur) و بانک تامس گرشم انگلیسی (Thomas Gresham- قرن 16) نام برد. • در عصر رنسانس نگاه بدبینانه نسبت به وام دادن از بین رفت و بانکداری تبدیل به یک امر موجه شد. پیشکسوتان صنعت بانکداری، ابتدا موفق شدند با ترفندهایی قوانین ضد ربای کلیسا را دور بزنند و سپس با حاشیه راندن نهاد دین کاری کنند تا بهره به رسمیت شناخته شود. اوضاع به قدری به نفع آنها پیش رفت که به مرور مخالفت‌های کلیساها دربرابر ربا کمرنگ شد و حتی به صورت ضمنی مشروعیت آن را پذیرفتند. در نهایت به موجب تلاش‌های رباخواران یهودی، ربا عملاً در ونیز و رم (مهد تمدن اروپا) حالتی نهادینه و سازمان یافته به خود گرفت. • کم لطفی است اگر در این میان از سرگذشت خانواده مدیچی و نقش برجسته آن‌ها در معماری غرب، چیزی به زبان نیاوریم. آنها به کمک پیشه بانکداری شدیدا ثروتمند شدند و از یک زمانی به بعد منافقانه خود را مسیحی جا زدند. به واسطه ثروت عظیم و پوشش مسیحی توانستند به اندازه کافی ذی نفوذ و قدرتمند شوند که در میانه قرن پانزدهم به اوج خود رسید. بانکداران مدیچی در شهر فلورانس، با نفوذی که داشتند، توانستند مدیریت و کنترل منابع مالی پاپ -بزرگ کلیسای واتیکان روم- را به چنگ آورده و خزانه دار پاپ شوند. در حقیقت آن‌ها موفق شده بودند منابع مالی کلیسا را به بانک مدیچی انتقال دهند. آن‌ها به واسطه افزایش ثروت و قدرت، قریب به سیصدسال در فلورانس حکومت کردند به طوری که در این مدت دو نفر از نوادگان مدیچی یهودی، پاپ دو نفر از آن‌ها ملکه فرانسه و عده‌ای دیگر به حاکمان ایتالیا مبدل می‌شوند. شایان ذکر است اواخر عصر رنسانس، کتابی که «نیکلا ماکیاولی» درباره سیاست جدا از دین به نام شهریار نوشت برای جلب نظر یک شخصیت سیاسی از خانواده مدیچی بود. 🏛 دوره دوم بانکداری حدوداً ابتدای قرن پانزدهم آغاز شد و تا قبل از نیمه قرن هفدهم به طول انجامید. بانکداران دریافته بودند به دلیل کوچک بودن فعالیت، احتمال ضرر بالاست مثلا ممکن بود شخصی که وام گرفته، در آینده نتواند بدهی خود را بازپرداخت کند؛ از طرفی پی‌بردند که با یکسری ابتکارات می‌توان درآمد بیشتری را تجربه کرد. آن‌ها برای اینکه صرفه ربا را افزایش دهند می‌بایست وسعت و تنوع وام دهی را به نحوی بالا می‌بردند تا به این واسطه از یک سو خسارات احتمالی (عدم بازگشت پول) را به حداقل برسانند و از سوی دیگر درآمدشان را حداکثر سازند. بدین ترتیب تصمیماتی اتخاذ کردند: 1. باید ربا را بین مسیحیان موجه سازند و چهره منفور بانکداری را تطهیر کنند تا بدین وسیله تعداد مشتریان بالا رود. 2. علاوه بر منابع اختصاصی، بانک باید با سپرده پذیری، منابع خود را برای ارائه وام‌های بیشتر، افزایش دهد. ادامه دارد ... ___ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
⁉️ کازینوی سینما یا سینمای کازینو؟ 🏷 #اختصاصی_جنبش 📸 yon.ir/ctQyu 💠 یکی از وظایف سینماگران، بیان واقعیت‌هایی از جامعه است که مخاطبان عوام اطلاعی از آن ندارند؛ واقعیت‌هایی سرنوشت‌ساز که در صورت عدم علم مردم به آن، دنیا و آخرتشان قربانی منافع عده‌ای خاص می‌شود؛ یکی از این لانه‌های فساد در کشورهای مختلف، بورس اوراق بهادار است؛ محلی با ادعای مشارکت مردم و بخش خصوصی در سهام شرکت‌ها اما در واقع، رانت‌خانه‌ی کالت‌های قدرت! 🎥 فیلم سینمایی «Boiler Room» به سال 2000،‌ در ژانر جنایی و درام به کارگردانی بن یانگر، در کنار دهها اثر سینمایی دیگر در این حوزه، روایت‌گر فساد سیستماتیک بورس‌های اوراق بهادار و شرکت‌های کارگزاری بازار سرمایه می‌باشد و صراحتاً بیان می‌کند که این سیستم چیزی جز یک قمارخانه نیست؛ البته قمارخانه‌ای بزرگ با مفاسدی بیش از کازینوهای عادی! لازم به ذکر است که فیلم‌های «وال‌استریت1»،‌ «وال‌استریت2»، «معامله‌گر سرکش»، «هیولای پول»، «اماکن تجاری»، «گرگ وال‌استریت»، «حمله به وال‌استریت»، و «مارجین کال»، همراه با بسیاری فیلم‌های دیگر، سال‌هاست که در رابطه با فساد بازار سرمایه منتشر شده و می‌شوند؛ چرا که این فساد در ذات این سیستم قرار دارد چه در ایران، چه در هر جای دیگری از دنیا. امری که هر چقدر هالیوود به آن پرداخته، سینمای ایران از آن غافل بوده. #سینمای_استراتژیک #سینمای_جنگ_ارزی #سینمای_جنگ_اقتصادی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مقاومت در جنگ ارزی 📱 @currency_war
🔰 تولید، قیام برای مقاومت ◀️ بخش یکم ⬅️ اگر بخواهیم برای اقتصاد کنیم، بهترین روش است. 🔹 برای اثبات این گزاره دلایل زیادی وجود دارد که موضوع این نوشتار نیست، چرا که این گزاره تقریبا برای بسیاری روشن است اما سوال کلیدی‌تری وجود دارد: «چرا موضوع و حمایت از آن، با وجود اینکه سال‌هاست روی آن تاکید می‌شود آن‌گونه که باید مورد توجه جامعه قرار نگرفته و عملیاتی نشده است؟» 🔹 یک دلیل کلیدی این است که بسیاری از افراد، درستی این‌که « و آن بهترین روش برای اقتصاد است را می‌پذیرند» اما کمتر از این زاویه‌ به آن نگاه می‌کنند که «تولید قیام برای خداست، چون ولی خدا و ولی جامعه از ما خواسته است.» 🔹 مسئله‌ی کلیدی این است که ما در ایامی مثل و این‌را با خودمان می‌گوییم، که ای کاش در صحرای کربلا، همراه امام حسین علیه‌السلام بودیم تا ایشان را یاری می‌کردیم؛ اما عمدتا به این فکر نمی‌کنیم که در عصر و جامعه‌ی امروز، کمک ما به و قدرت گرفتن ، کمک ما به آن ولی‌ای است که حاضر و حاکم است و کمک امروز این است که تولید بکنیم یا دست‌کم از تولید داخل کنیم. 🔹 اگر ما می‌توانستیم در صحرای حاضر باشیم، باید هزینه می‌دادیم؛ باید می‌جنگیدیم و جان می‌دادیم. اما وقتی نوبت به تولید و حمایت از تولید داخلی می‌رسد سختی‌ها و دشواری‌های آن، ما را از این کار منصرف می‌کند. 🔹 اگر حاضریم برای امام علیه‌السلام جهاد کنیم، اگر از هزینه‌های آن‌ خبر داریم و این هزینه‌ها را به جان می‌خریم، وقتی نوبت به تولید می‌رسد، حاضر نیستیم در این عرصه جهاد کنیم. هر کالایی که تولید کنید باید آمادگی داشته باشید تا با مشابه خارجی آن رقابت کنید و با مشکلات فروش دست و پنجه نرم کنید. 🔹 باید آماده باشید تا کالای شما از طرف خودی‌ها مورد بی‌مهری قرار گیرد. باید با کمبود مواد اولیه دست‌و پنجه نرم کنید. باید برای مشکلات فروش کالای خودتان چاره‌ای کنید. 🔹 این‌ها سختی‌های امروز، یعنی و معیشتی است. ⬅️ ادامه دارد... ✊ جنبش مردمی کدآمایی 📡 @Kadamaei_ir
☯️ چین در مسیر لیبرالیسم 🇨🇳 پیوستن چین به سازمان تجارت جهانی در سال 2001 میلادی در ادامه مسیری بود که با اصلاحات دنگ ژیائوپینگ در دهه 1970 میلادی آغاز شد. البته این رویداد به عنوان قله‌ای از روند تحول بلندمدت چین مورد توجه قرار گرفت. به همین دلیل مؤسسه بروگئل در سال 2019 میلادی گزارشی در خصوص تعامل چین و سازمان تجارت جهانی با عنوان «چین و سازمان تجارت جهانی: به سمت سازگاری بیشتر» به رشته تألیف درآورده است. به ادعای این گزارش، چین کماکان سیستم اقتصاد بازار سوسیالیستی خودش را پیش گرفته است و شرکای تجاری خود را بیگانه بحساب می‌آورد که این رفتار در نهایت تهدیدی برای تجارت بین‌المللی است. به این خاطر سازمان تجارت جهانی نباید منفعل بماند و تنها به راه‌حل‌های بی‌ثمر چین در این خصوص خوش‌بین باشد. سؤالی که گزارش حاضر به دنبال پاسخ برای آن است، این است که آیا چین مشارکت در مذاکرات چندجانبه که قوانین سازمان تجارت جهانی در مورد بازاریابی با موتورهای جستجوگر و انتقال تکنولوژی را تغییر می‌دهد، می‌پذیرد یا خیر. البته بنا بر ادعای این گزارش، بخش عمده عدم سازگاری کنونی بین چین و سازمان تجارت جهانی می‌تواند به واسطه اجرای بهتر قوانین موجود از قبیل انجام تعهداتی که چین در پروتکل عضویت به آن ملزم شده است، حل شود. @strategicreports ✅ برای مطالعه بیشتر در مورد تغییر و تحولات نیم قرن اخیر چین به پرونده سیاست درهای باز چین در سایت باشگاه استراتژیست‌های جوان مراجعه شود: 🌐 ystc.ir/open-door-policy-in-iran کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
💥 اگر نظریه «عدالت دینی» را خوب تبیین نکنیم، ممکن است در عدالتخواهی دچار انحراف شویم و در دام مکاتب دیگر بیفتیم. 💥 «ولایت فقیه» محور «نظریه عدالت اجتماعی اسلام» است و عدالتخواهی‌ها در موضوعات اجتماعی، نباید در تعارض با این رکن باشد، بلکه در ذیل آن تعریف می‌شود. 🔵 استاد میرباقری در گفت‌گو با روزنامۀ فرهیختگان، ۱۳۹۷/۷/۱۵: 🔸 درباره موضوع «عدالتخواهی» در قدم اول باید به «نظریه اجتماعی اسلام» و مبحث «عدالت اجتماعی» مراجعه و آن را به‌درستی تبیین کرد و براساس مؤلفه‌هایی که در مبانی اسلامی آمده است، شاخص‌هایی مثل «عدالت» را سامان دهیم. پس از تبیین این مباحث و در مرحله بعد است که می‌توانیم ساختارهای اجتماعی طراحی کرده و نهادسازی کنیم. برای ورود به عرصه عدالتخواهی در جامعه اسلامی اگر این مراحل را طی نکنیم ممکن است در دامن مکاتب دیگر بیفتیم. عدالت، هم در مکتب لیبرالیسم - در بحث لیبرالیسم اقتصادی - مطرح می‌شود که این عدالت «مکتب رفاه» و بحث طبقات اجتماعی و تأمین اجتماعی است و هم در مکتب مارکسیسم. 🔸 در برخی موارد ممکن است عدالتخواهی رنگ‌و‌بوی نظریات مارکسیستی داشته باشد، کمااینکه امروز ادبیات مارکسیستی [در حوزه عدالتخواهی] مجددا احیا شده است. اما این نباید موجب شود ما مانع از گسترش عدالتخواهی شویم و هر فردی که وارد این عرصه شد و مباحث عدالتخواهانه را مطرح کرد، به سوسیالیسم و مارکسیسم منتسب کنیم. نباید این اتفاق بیفتد که مخالفان عدالتخواهی از این موضوع سوءاستفاده کنند و هر جنبش یا جریانِ عدالتخواه را متهم به مارکسیسم و چپ‌روی کرده و هجو جریان‌های عدالتخواه را پیگیری می‌کنند. این خطاست و نباید در جامعه ما اتفاق بیفتد. 🔸 باید بدانیم اگر ما نظریه «عدالت دینی» را خوب تبیین نکنیم، ممکن است در بحث عدالتخواهی دچار انحراف شویم؛ به‌خصوص افرادی که در این حوزه فعال هستند باید به این مسئله توجه کرده و اول از همه سراغ نظریه‌های اجتماعی اسلام بروند. 🔸 از طرف دیگر، گفتمان عدالتخواهی نباید به «فرسایش جبهه مومنان» منتهی شود، بلکه باید هم‌افزایی [در جامعه اسلامی] را به‌همراه داشته باشد. بر این اساس، اگر دیدیم طرح موضوع عدالتخواهی موجب فرسایش جبهه خودی شده است باید بدانیم بخشی از راه را اشتباه رفته‌ایم و باید در روش و ادبیات خود تجدیدنظر کنیم. 🔸 نکته دیگری که باید به آن توجه شود آن است که عدالتخواهی نباید ما را در برابر نظریه «ولایت دینی» قرار دهد؛ از این جهت که ولایت دینی، محور نظریه‌های اجتماعی در اسلام است و عدالتخواهی ذیل آن تعریف می‌شود. البته در نگاه کلان، خود نظریه ولایت دینی هم یکی از ارکان عدالتخواهی است، اما بعد از آنکه نظریه کلان شکل گرفت، عدالتخواهی در موضوعات اجتماعی اعم از کلان و خرد نباید در تعارض با نظریه «حاکمیت دینی» و نظریه ولایت دینی یا همان «ولایت‌فقیه» باشد. 📷 yon.ir/sCvsY 🔸 اما اینکه برخی مطرح می‌کنند در عدالتخواهی نباید وارد مصادیق شد، درست نیست. اگر اخلاق اسلامی و قواعد فقهی مراعات شود و گفتمان عدالتخواه هم‌افزا باشد، ورود مصداقی و جزئی هیچ اشکالی ندارد. مسئله این است که «عدالتخواهی مصداقی» نباید سبب فرسایش جبهه مومنان شود. بنابراین اگر برخی اصول مثل اخلاق اسلامی رعایت شود و حرکت هم براساس نظریه عدالت دینی باشد و درنهایت فرسایش در جبهه مومنان پیش نیاید، ورود به عرصه عدالتخواهی هیچ مسئله‌ای ایجاد نمی‌کند در غیر این صورت و در خارج از این چارچوب، عدالتخواهی مصداقی آفت خواهد بود. 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
❓ کسی که خود دارای گرایش سیاسی بوده و عمیقاً به آن پایبند است و بدان عمل می‌کند، چگونه می‌تواند به مدیران و پرسنل زیر مجموعه خود امر کند که جناحی نباشید و جناحی عمل نکنید!!؟ فاعتبروا یا اولی الالباب ‌ ✍️ دکتر پاک نژاد متکی 🔸 پویش #سوال_ما: 👉 soalema.ir 🌐 instagram.com/soalema.ir کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔺آقای جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، 🔻 ۱۰ اردیبهشت ۹۶ - گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو : 💬 «وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی با کانال تلگرام «آمد‌نیوز» در ارتباط است و در همین زمینه چند نفر بازداشت شده‌اند. 💬 ادمین‌های کانال‌های تلگرامی [که اسفند ماه سال ۹۵ دستگیر شدند] در بحث کانال ضدانقلاب آمدنیوز با همکاری وزیر اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کردند. همچنین یک نفر در نهاد ریاست جمهوری و یک نفر دیگر در دفتر حسام‌الدین آشنا٬ مشاور حسن روحانی به اتهام ارتباط با کانال «آمد‌نیوز» بازداشت شده‌اند.» ☑️ گفتنی‌ست معاونت حقوقی ریاست جمهوری در خصوص این سخنان کریمی قدوسی از وی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شکایت برد. و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس پس از بررسی اعلام نمود کریمی قدوسی در راستای وظایف نمایندگی‌اش سخن گفته و به این ترتیب شکایت دولت از این نماینده مجلس، رد شد. 🔸 پویش #سوال_ما: 👉 soalema.ir 🌐 instagram.com/soalema.ir کانال رسمی استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از نجباء | Nujaba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی بن‌سلمان رؤیا می‌کارد و کابوس درو می‌کند ♻️ شبکه "الجزیره" طی گزارشی، لاف ضدایرانی ولیعهد رژیم سعودی را به سخره گرفت. كانال ‌رسمى مقاومت اسلامی نُجَباء: http://eitaa.com/alnujaba
🔴 تروریست_اقتصادی در دانشگاه الزهرا(س) چه می‌خواهد⁉️ دانشگاه میزبان چه برنامه‌ای است ‼️ 💢 مرضیه انبری، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: 🔻 در حالی که دانشگاه الزهرا (س) بار‌ها برای دعوت از چهره‌های مختلف حساسیت‌های گا‌هی معقول و گا‌هی احساساتی نشان داده است، اما مشخص نیست چه اتفاقی رخ داده دانشگاه الزهرا قبول کرده میزبان برنامه‌ای با سخنرانی چهره‌ی بدنامی، چون باشد. 🔻 وی افزود: روز‌های ۱۷ و ۱۸ مهر سال قرار است کنفرانس بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها که بانی اصلی برنامه وزارت علوم است در دانشگاه الزهرا برگزار شود. در حالی که در پوستر اسامی مدعووین ذکر نشده و زمان برگزاری برنامه نیز روز‌های خلوت دانشگاه است، اما بنا به گزارش سامانه‌ی رسمی وزارت علوم جفری ساکس نیز جز مدعووین می‌باشد و از سخنرانان اصلی برنامه به صورت مجازی است. 🔻 انبری بیان کرد: سابقه‌ی جفری ساکس در همکاری با پدر انقلاب های مخملی یعنی ، که عمر خود را صرف براندازی جمهوری اسلامی کرد، و سابقه‌ی خود ساکس نیز در تروریسم اقتصادی در کشورهای در حال توسعه نظیر آرژانتین، لهستان، بولیووی و شوروی سابق که در مورد اخیر خود به انفجار یک اقتصاد تعبیر کرد برای همگان روشن است. وی همواره در کشورهای دارای اقتصاد در حال رشد وارد می‌شود و با شعار جذب سرمایه‌های خارجی اقتصاد کشور را به سمت و سوی مطلوب سرمایه داری جلو میبرد و به جهت اینکه این کشورها زیر ساخت های را ندارند مدت زیادی طول نمی‌کشد که اقتصاد بیمار این کشورها افلیج می‌شود. 🔻 وی اضافه کرد: حال مشخص نیست وزارت علوم در شرایط جنگ اقتصادی با چه ادله‌ای از چنین شخصی با این سابقه‌ی تاریک در عرصه‌ی اقتصاد که خود را پشت نقاب چهره‌ی علمی مخفی کرده است، دعوت می‌کند تا برای نجات اقتصاد ایران شعار دهد! همانطور که لهستان را نجات داد و زنان این کشور را به تن فروشی کشاند و یا در بولیوی جوانان این کشور را به کشت کوکائین مجبور ساخت و نهایت این که ورود این شخص برای کشور‌های آمریکای لاتین، شمال آسیا، و اروپای شرقی جز سقوط آزاد چیزی در پی نداشت! 📷 ▫️ snn.ir/003LBs کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
🔴 تروریست_اقتصادی در دانشگاه الزهرا(س) چه می‌خواهد⁉️ دانشگاه میزبان چه برنامه‌ای است ‼️ 💢 مرضیه انب
🔺 احتمال اینکه خبر لغو سخنرانی جفری ساکس صحت نداشته باشد و در راستای فریب افکار عمومی باشد، وجود دارد. 🔺پریسا تیموری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهراء (س) گفت: 💬 بعید به نظر می‌رسد که وزارت علوم به خاطر فشار‌های رسانه‌ای خیلی سریع بخواهد نام جفری ساکس را که هماهنگی برای فراهم کردن مقدمات سخنرانی او کار آسانی نیست از لیست سخنرانان کنفرانس بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها حذف کرده و از این دعوت عقب نشینی کند، گفت: ما تا زمانی که اطمینان کامل پیدا کنیم که جفری ساکس در این کنفرانس سخنرانی نمی‌کند پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهیم. در هر حال احتمال اینکه خبر لغو سخنرانی جفری ساکس صحت نداشته باشد و یا اینکه سخنرانی او به صورت ضبط شده باشد وجود دارد. 🌐 snn.ir/003LDs کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
🔴 تروریست_اقتصادی در دانشگاه الزهرا(س) چه می‌خواهد⁉️ دانشگاه میزبان چه برنامه‌ای است ‼️ 💢 مرضیه انب
🔺 جفری ساکس از بازیگران اصلی ویرانی اقتصاد در بولیوی، آرژانتین، لهستان، مالزی و شوروی بود. تازه بار اولش هم نیست که میاد ایران. در خرداد ۹۵ به عنوان مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل برای لزوم اجرای سند ۲۰۳۰ به ایران سفر کرده بود. ✍️ مرصاد - کاربر توئیتر، اندیشه‌جو و فعال رسانه‌ای ▫️ twitter.com/Mersad_1414/status/1181188149814468608 کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔺یه عادت بدی که نهادهای امنیتی دارند، اینه که میگن: «روش سواریم» یا «تو تور خودمونه»!این توی تور بودن تا کی میخواد ادامه پیدا کنه؟ پس کی عمل میکنین؟ با جولان دادن افرادی مثل «جفری ساکس» توی این مملکت، «عزت امنیتی» این مردم رو خدشه‌دار می‌کنید ✍️ [امین موسوی] - اندیشه‌جو و فعال رسانه‌ای ▫️ twitter.com/AminMosavi94/status/1181209788211961856?s=19 🔸 پویش : 👉 soalema.ir 🌐 instagram.com/soalema.ir کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
دزد لباس؛ از بهنود و کدیور تا التمیمی ✍️ باورش خیلی سخت است که دزد، لباس پیامبر(ص) را هم بدزدد و خود را روحانی جا بزند. اما واقعیت دارد. بدترین نفوذ ها، از جمله با همین عبا دزدی اتفاق افتاده است. 🔹فرد اصلی در این تصاویر، "غیث التمیمی"، از صحنه گردانان اغتشاشات اخیر عراق در فضای مجازی است؛ در قیافه های مختلف؛ از لباس روحانی و رزم، تا صمیمت با یهودیان و زنان افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی! ♦️او در حوزه «شهید صدر» به عنوان طلبه دروس دینی تحصیل کرد. پس از سقوط صدام، به جریان صدر پیوست و از فرماندهان گروه «جیش المهدی» بود و پس از آن به مدت یک سال و نیم در زندان آمریکایی‌ها به سر برد. 🔹پس از آزادی از زندان، در انگلیس اقامت گرفت و تدریجا، دشمنی با مرجعیت و حوزه های علمیه شیعه را علنی کرد. تحرکات ااتمیمی، از ارتباط وی با سرویس های جاسوسی موساد و ام آی سیکس حکایت می کند. ♦️زنی که التمیمی در کنار او نشسته، همسر «یوسی کبرفارسر» رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل است. او عکس های متعددی در کنار برخی یهودیان و صهیونیست ها دارد. http://fi9.ir/vzi473 🔹در فتنه سبز و قبل از آن هم برخی روحانی نماها فعال بودند که پس از فرار از ایران، پوشش روحانیت را کنار گذاشتند، مانند محسن کدیور، یوسفی اشکوری و محمد جواد اکبرین. آنها پای فتنه ای ایستادند که سر جنگ با اصل دین و مکتب عاشورا داشت. ♦️راستی مسعود بهنود که امروز جزو گردانندگان شبکه بی بی سی فارسی است، زمانی لباس روحانیت بر تن کرده بود. به اینها علاوه کنید برخی متهمان فساد فرهنگی و سیاسی و اقتصادی در اردوگاه مدعیان اعتدال و اصلاحات که زمانی لباس روحانیت برتن داشتند و یا هنوز هم دارند، اما با دشمنان دین و وطن هم آهنگند. @IMANImohamad51 .
💚 خانواده محترم پاسدار شهید «مهدی حسین‌پور» به پویش #سوال_ما پیوستند. 💠 شهید مهدی حسین‌پور از اساتید یگان هوایی صابرین بود که تبحر خاصی در رشته‌های کایت، چتر بازی، سقوط آزاد و فاراموتور داشت که سال ۹۲ در گرمسار بر اثر سانحه‌ای در حین آموزش یگان‌های هوایی رخ داد و به فیض عظیم شهادت نائل شد. روح‌شان شاد 🌹 ✅ #سوال_حسن_عباسی_سوال_ما_هم_هست 🔸پویش مطالبه‌ی پرسش حسن عباسی از وزیر اطلاعات توسط خانواده شهدا: 👉 soalema.ir 🌐 instagram.com/soalema.ir
🔺مدتی قبل شایعه‌ای مبنی بر رابطه حسن_ع با آمدنیوز پخش شد که شروعش با کانال‌های «قدس» و «سپاه پاسداران» بود ادمین کانال‌های ق و س.پ از بغض حسن عباسی، به حمایت از علوی پرداختند و به دروغ مدعی رابطه مالی ح.ع با گروه خودروسازی عظام شدند اما حالا عکس مدیر عظام با آقایان درز کرد! ✍️ امین موسوی - اندیشه‌جو و فعال رسانه‌ای ▫️ twitter.com/AminMosavi94/status/1180905881267052545 🔸 پویش #سوال_ما: 👉 soalema.ir 🌐 instagram.com/soalema.ir کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
3⃣ دولت با شکایت از منتقدان می‌خواهد فضا را امنیتی کند و هزینه نقد را بالا ببرد که کسی نقد نکند. #مجتبی_ابراهیمی : 🔹دلایل زیادی هم دارند از آن بالاخره می‌توانند از هر ده تاشکایت یکی را به نتیجه برسانند یک سوء‌سابقه در پرونده یکی بگذارند دهن منتقدان را ببندند فضا را امنیتی کنند کسی نقد نکند.هزینه نقد را در کشور بالا ببرند.یعنی اینجوری هم نیست که فقط دنبال این باشند که بروند مثلا طرف را محکوم کنند.نه هدف‌های مختلفی دارند.از امنیتی کردن فضا تا بالا بردن هزینه نقد تا اینکه بالاخره یک محکومیتی در پرونده برخی از منتقدین بگذارند و باعث بشوند که آنها یه مقدار فیتیله نقد را پایین بکشند. #موضع_گیری #حمایت_شخصیت_ها اندیشکده حکمت عهد @hekmateahd
4⃣ دولت نشان داده با کسی که نقدش به دولت بر نمی‌گردد،ولو عالی‌ترین سطوح ارزش را هم زیر پا‌بگذارد،کاری ندارند. #مجتبی_ابراهیمی : 🔸به نظر من دولت‌مردان شاخصه ها و تقسیم‌بندی هایشان خیلی ارزشی و غیر ارزشی نیست.کما اینکه مثلا در موضوع هنر رئیس جمهور می‌گوید که ما اصلا هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم.کسی که این نگاه را دارد اگر چه در یک کار هنری به ارزش‌ها توهین بشود و کسب کار ضد ارزشی انجام بدهد برایش قبیح نیست،که بیایند با او برخورد کنند. لذا تقسیم‌بندی تقسیم بندیِ دلسوز نظام و معارض نظام یا مخالف نظام یا معاند نظام نیست.به نظر من تقسیم‌بندی با دولت،بر دولت است.کسی‌که با دولت همراه باشد یا نقدش به دولت برنگردد ولو عالی‌ترین سطوح ارزش‌ها را هم زیر سؤال ببرد دولت نشان داده که با او کاری ندارد یا حداقل هزینه سنگینی را بر او تحمیل نمی‌کند. #موضع_گیری #حمایت_شخصیت_ها اندیشکده حکمت عهد @hekmateahd
💠 الله اکبر! ۳۰ سال پیش چه کسی فکر می‌کرد، همچنین تصویری به امری عادی تبدیل شده باشد؟ ✍️ مذهب جعفری - اندیشه‌جو و فعال رسانه‌ای 👈پیش به سوی ایران ۱۴۴۴ 🇮🇷 @iran1444_ir | iran1444.ir
#توییت_گرام 💢مینارد کینز برای حل بحران ۱۹۲۹ توسعه ربا و طمع را پیشنهاد می کند 💢آدام اسمیت و دوست صمیمی اش جرمی بنتام هم ربا را به علت منفعت داشتن توصیه میکند 📌چطور ممکن است از بازار، اقتصاد، بانک و بورس و... که مبتنی بر نظریات اسمیت و کینز و مکاتب مشتق شده از آن است؛ اسلام در بیاید! 🖇 نهضت را در [توییتر](https://twitter.com/Reba_ir?s=09) دنبال کنید __________ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
🏴 پوستر ویژه اربعین 🏴 🔴 اینجا اربعین، ایستگاه مرگِ اقتصاد لیبرالی ⭕️ پیاده روی اربعین نه تنها یک الگوی عینی و واقعی از "اقتصاد_صلواتی" است. بلکه میدان جهانی برای مبارزه با استکبار و گفتمان سازیست. 💌 لذا از همه ی عزیزانی که عازم به این سفر پربرکت هستند، دعوت میکنیم عکس ها و لحظات خود را با موضوع #اربعین_جهادی_من و یا #اقتصاد_صلواتی به آیدی زیر بفرستند. @reba_info 📌 [فایل پیوست شده] پوستر ویژه نهضت ممانعت از جنگ باخدا جهت چاپ برای پیاده روی اربعین است. __________________ ✊ نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
227543298_-210919.mp3
5.44M
🎙الگوی معیشت اربعین 📌پیروان حسینی در اربعین این نکته را معنا می‌کنند که می‌شود بدون سکه‌های سعودی و آمریکایی یک همایش چهل‌میلیونی را برگزار کرد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مقاومت در جنگ ارزی 📱 @currency_war