eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
13هزار دنبال‌کننده
20.2هزار عکس
9.2هزار ویدیو
197 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: publication.andishkadeh.ir/بایگانی/2513
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تفکر تفریحی
📽️ بررسی انیمیشن «درون و بیرون ۲» ساخته‌ی سال ۲۰۲۴ را در پست بعد بخوانید 👇 ✍مریم خانمحمد نیماوری 📢 کانال تفکر تفریحی در بله: https://ble.ir/tafakortafrihi 📢 در ایتا: https://eitaa.com/tafakortafrihi 📢 در تلگرام: https://t.me/tafakortafrihi اینستاگرام: Nimavary
هدایت شده از تفکر تفریحی
خب احتمالا خیلی‌ها انیمیشن «درون و برون ۲» رو دیدن؛ این انیمیشن که امسال منتشر شده مثل خیلی از آثار سینمایی متعلق به مکاتب روانشناسیه و جالبه بدونید که آقای «پل اکمنِ» ۹۰ ساله هم که کلی از کتاب‌های مرجع روانشناسی رو نوشته مشاور علمی این انیمیشن بوده و دیدن این اثر رو توصیه کرده (دقت بفرمایید که دانشمندانِ حتی این قدر پیر هم دیگه فقط کتاب نمی‌نویسن و درجریانن که اگر میخوان نظریاتشون از توی کتابخونه‌های دربسته بیاد توی جامعه باید انیمیشن و فیلمش کنن!) ناگفته نمونه که سریال آمریکایی «به من دروغ بگو» هم طبق نظریات این آقا ساخته شده؛ بگذریم... انیمیشن درون و بیرون ۲ نشون میده که دیگه رایلی پا به سن بلوغ گذاشته و غیر از اون احساسات قدیمی یه سری حس‌ها و حالت‌های دیگه هم به آپشن‌هاش اضافه شده مثل حسادت، کسالت، خجالت و البته اضطراب و جالبه که اضطراب طی یه عملیات، فرماندهی سیستم مغز رو از شادی می‌قاپه و خودش میشه سکان‌دار و شروع می‌کنه به تغییر دادن باورها و هویت رایلی؛ این نوجوان از همه‌جا بی‌خبر هم هر روز یه حس و حالت و باوری داره و انگار توی دنیای نوجوانی گم شده و مجبوره به ساز این احساسات حسابی برقصه! ✅ خب یه لحظه صبر کنید؛ کسی که این انیمیشن رو می‌بینه به شدت احساس جبرگرایی در عمل می‌کنه؛ چون انگار انسان رو به جز فرمان احساسات چیزی کنترل نمی‌کنه و اِشکال به اینجا برمیگرده که انیمیشن هر چند خیلی جالب و خیلی جاها درسته، اما توی اون سیستم خفن کنترلش چیزی به نام قوه‌ی «فکر» و «عقل» رو اضافه نکرده! خب کسی که به سن بلوغ میرسه یعنی به سن «تکلیف» رسیده و این دقیقا همون‌جاییه که می‌تونه با کنترل احساسات و هیجانات خودش با چیزی به نام فکر و عقل بنشینه روی صندلی فرمانروایی وجودش (اما شادی و اضطراب و مابقی احساسات چیزهایی هست که رایلی رو به صورت مطلق مدیریت می‌کنن) و اینجاست که اختیار معنا پیدا می‌کنه که چه چیزی حاکم شهر وجودش باشه و از همه مهمتر اینکه محل خیلی از این احساسات و عواطف و قوت‌ها فقط توی مغز انسان نیست بلکه توی قلبه (متعلق به روح) 🧠🫀 خب فکر کنید جامعه‌ای که تمام عنان خودش رو میده به احساسات، قطعا به حاکمانی رای میده که بیشترین بازی رو با احساسات اونا میکنن (نه عقلانیت) و این دقیقا همون شیوه‌ایه که پرنوکراسی روش سوار میشه و به نتیجه میرسه ✅ انیمیشن به باورها و هویت انسان اشاره می‌کنه و جالبه که این باورها و گوی‌هایی که میان تا تبدیل به ریسمان های اعتقادی بشن در بستر «آب» حرکت میکنن (از جهت اینکه آب در هر ظرفی که ریخته بشه همون شکل رو به خودش می‌گیره)؛ خب اینجا جای خیلی خوبیه که درمورد انواع باور با بچه‌ها صحبت کنید و بهشون بگید که بهترین نوع باور انسان، باور به مثابه خمیره و این باوریه که ضمن انعطاف پذیری، نه به تحجر و سنگ شدن میرسه و نه مثل غباره که با هر بادی از بین بره و شکل مشخصی نداشته باشه (لطفاً حتما به جلسه ۶۲ اتاق کودک به نام «باور» مراجعه کنید) ✅ این اثر به پذیرش تمام احساسات در انسان اشاره می‌کنه که برمیگرده به همون دیدگاه ثنویتی (برای اطلاع بیشتر به نقشه انسان در قرآن در جلسه ۸۶ اتاق کودک مراجعه کنید) ✅ انیمیشن برای نشون دادن تغییر در آدم‌ها به مثال پروانه اشاره می‌کنه و خیلی قبلا درموردش با هم صحبت کردیم🦋 ✅یه جایی از انیمیشن میبینم که احساسات قدیمی از جایی به پایین پرتاب شدن و درهمون لحظه «ترس» چتر نجات از جیبش در میاره و همه رو نجات میده!☂️ خیلی جالبه که این غیرمستقیم یعنی ترس باعث تجهیز شدن انسان میشه تا اونو از خطرات حفظ کنه و بقا رو رقم بزنه (و البته خیلی وقتا این ترس این قدر زیاد میشه که حالت وسواس «همه چیز همراهم باشه تا یه وقت...» پیدا می‌کنه که خب خوب نیست). در کل انیمیشن درون و بیرون براساس نظریات روانشناسی و انسان‌شناسی غرب ساخته شده و در ضمن اینکه خیلی خوبه که با بچه‌ها تماشا کنیم اما میتونیم باهاشون درباره‌ی نکات گفته شده هم صحبت کنیم؛ والسلام ✍مریم خانمحمد نیماوری 📢 کانال تفکر تفریحی در بله: https://ble.ir/tafakortafrihi 📢 در ایتا: https://eitaa.com/tafakortafrihi 📢 در تلگرام: https://t.me/tafakortafrihi اینستاگرام: Nimavary
🖤 🤍 🖤🖤🖤 •● ـتِشنه‌‌ ‌ •● ـغَریب‌ •● ـتَنها آیت‌الله جوادی آملی: امروز که جهان در پی فلسفهٔ اخلاق است، متفکران جهان نهایتاً یک اخلاق زمینی و رفتاری را به انسان پیشنهاد می‌کنند. اما این اخلاق کجا و اخلاقی که از جانب دین پیشنهاد می‌شود کجا؟! اخلاقی که از جانب دین پیشنهاد می‌شود، حُسن فعلی است در مقابل حسن فاعلی! از منظر دین، حیات طیبه در سایه عمل صالح منهای جان سالم و صالح نیست، بلکه تا جان صالح نباشد عمل صالح ثابت، کامل و ماندگار نخواهد بود. لذا: امام حسین علیه‌السلام، زندگی عزیزانه و عزتمدارانه را به انسان پیشنهاد می‌کند! نهضت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، یک نهضت اخلاقی است. 🪽🪽🪽🪽🪽🪽 • شال‌و‌لباس‌مشکی‌مارا‌بیاورید • حَی‌عَلَی‌العَزا‌که‌محرم‌رسیده‌است... - فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور آزادگان جهان، آقا امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایشان، تسلیت باد. .• @MaysamAzarbakhsh •┈•━ꪆ𑁍⋆°࿐•━
انذار و چرخه تحریض ⁉️ سوال مهم این است که چرا علیرغم این‌همه تلاش جهادی و شبانه‌روزی جبهه انقلاب برای تبلیغ گزینه خودش در شهرها و روستاها، اما نتیجه مدنظر حاصل نشد و مردم به گزینه‌ای دیگر رأی دادند؟ واقعاً چرا این تبلیغ‌ها منتج به مقصود نشد؟ پاسخ را در ادامه بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
انذار و چرخه تحریض 🔹 در ایام انتخابات شاهد گسیل شدن مردم انقلابی به اقصی نقاط کشور بودیم تا از این راه جبهه انقلاب را تبلیغ کنند. تشویق و ترغیب مردم به پیمودن راه حق، در چهارچوب مفهومی قرآن با نام «تحریض» از آن یاد می‌شود. وَحَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَسَى اللَّهُ أَن يَكُفَّ بَأْسَ الَّذِينَ كَفَرُوا (84 نساء). اما تحریض چگونه و در چه فرایندی صورت می‌پذیرد؟ چرا مردم تحریض نشدند که به جبهه انقلاب رأی دهند؟ چرا بسیاری از مردم تحریض نشدند در انتخابات شرکت کنند؟ پاسخ را در چهارچوب نظری قرآن جستجو کنیم. 🔹 فرایند تحریض عبارت است از: حذر مومنین ⬅️ نفر برای تفقه ⬅️ نفر برای انذار ⬅️ تحذیر مردم. در واقع، ابتدا مومنین باید حذر کنند. حذر یعنی مراقبت و احتیاط و پرهیز از اینکه مبادا فتنه‌ای اتفاق افتد. سپس در راه این حذر خودشان، تفقه نمایند و برای این تفقه، اقدام به «نفْر» کنند. گویند نفر (با سکون فاء) به معنای رفتن است به سوی آنچه بر آن تهییج شده. پس گام دوم مومنین این است که برای تفقه، حرکت کنند و به جایی روند که توانایی تفقه را کسب کنند. 🔹 در قرآن کریم، نفر ابتدائا باید با هدف تفقه باشد. هنگامی‌که تفقه انجام شد، گام سوم شروع می‌شود. باید نفر با هدف انذار صورت گیرد. وقتی مردم انذار شوند، نسبت به وضع موجود نگران شده و برای تغییر آن حرکت می‌کنند و گام چهارم یعنی تحذیر مردم محقق می‌شود. حال، باتوجه به این چهارچوب نظری، کجای کار انقلابیون در تحذیر مردم مشکل داشت و چرا مردم از رأی دادن به لیبرال‌ها تحذیر نشدند و نسبت به رأی به جبهه انقلاب تحریض نشدند؟ 🔹 علت این امر این است که گام دوم و سوم محقق نشد. گام دوم مستلزم تفقه عمیق در آیات الهی است اما برداشت مومنین از «تفقه» صرفاً تفقه در احکام فردی و رساله عملیه است، حال آنکه تفقه باید عمیق و در عموم مسائل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی انجام شود. متأسفانه مومنین در لایه تفهم و بعضاً توهم مانده و سختی تفقه را به جان نمی‌خرند. گام سوم مستلزم انذار جامعه نسبت به وضع موجود است. لذا انذار مشروط به اعتراض و انتقاد و برنتافتن وضع موجود است اما در این انتخابات، جبهه انقلاب در موضع مدافع وضع موجود بود نه منتقد. لذا جامعه انذار نشد. 🔹 به تبع ضعف تفقه و ضعف انذار، مردم نسبت به لیبرال‌ها تحذیر نشدند و لذا نسبت به جبهه انقلاب نیز تحریض نشدند. این امر با چرخه تحریض سازگاری ندارد. نمود بارز این عدم تفقه و عدم انذار، بحث گسترش بی‌حیایی پس از فتنه ززآ بود که جبهه انقلاب در این زمینه تفقه نکرد و انذار هم نکرد و جامعه نیز تحذیر نشد. لذا جبهه انقلاب باید در خودش تجدیدنظر کند تا اولاً به سمت تفقه عمیق در مبانی نظری قرآنی رود و ثانیاً گفتمان خود را در موضع انتقاد و اعتراض قرار دهد و نه در موضع دفاع و محافظه‌کاری و تعارف داشتن با یکدیگر. 🔹 آیات قرآنی مربوط به این فرایند عبارتند از: وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ ‎(١٢٢ توبه)، يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُوا جَمِيعًا ‎(٧١ نساء)، يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ ... إِلَّا تَنفِرُوا يُعَذِّبْكُمْ عَذَابًا أَلِيمًا وَيَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ... انفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالًا وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ (38-41 توبه) 🔹 ضرورت جامعه امروز، اولاً احیای اسلام ناب محمدی ازطریق فرایند تفقه با استفاده از جریان روشن‌فطری نسل جدید است و ثانیاً تداوم جهاد تبیین ازطریق انذار با استفاده از مصلحان اجتماعی. تبلیغ دینی در محرم نیز باید با این مبانی انجام شود. اینگونه چرخه قرآنی تحریض محقق خواهد شد. ان‌شاءالله ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارشناسان اسرائیلی: ۳٠ سال است منتظر فروپاشی نظام در ایران هستیم اما مشخص شد کار با ایران خیلی پیچیده است، امروز ایرانی‌ها دستشان را به هم می‌مالند و فرسایش ما را تماشا می‌کنند. @Hasanabbasi_students
🔰 مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم ۱۴۰۳/۰۴/۱۷ ♦️جای آقای رئیسی عزیزمان خالی است؛ ✨ولی خب طبق اعتقادات ما، ارواح طیبه‌ مؤمنین، بخصوص شهدا، 🌟ناظرند، حاضرند، می‌بینند، می‌شنوند؛ 👌در واقع، ایشان هم از تشکّر ما و از قدردانی ما از ایشان مطّلع میشوند. ❇️امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال از شماها این زحماتتان را قبول کند. 🔺آنچه انجام دادید یک طرف 🔻آنچه نیّت انجامش را هم داشتید یک طرف ⏪دولت مرحوم آقای رئیسی (رضوان الله علیه) دولت کار بود، ⏪دولت امید بود، ⏪دولت حرکت در بخشهای داخلی و خارجی بود ❇️ایشان واقعاً امیدوار بود، واقعاً خوش‌بین بود به آینده 💠درباره خصوصیات مرحوم آقای رئیسی 1️⃣مردمی بودن 🔸برای مردم احترام قائل بود، 🔹در بین مردم حضور پیدا میکرد، 🔸لمس میکرد حقایق را با حضور در میان مردم، 🔹حرفهای آنها را میشنید ♦️نیازهای آنها را محور برنامه‌ریزیهای خودش قرار میداد 🔺این درست همان چیزی است که مورد نظر اسلام است 2️⃣اعتقاد واقعی به ظرفیتها و توانایی‌های داخلی ⏪ما با خیلی از مسئولین روی مسئله‌ توانایی‌های داخلی و ظرفیتهای داخلی در موارد متعدد صحبت میکنیم، ⭕️هیچ کس از آنها هم مخالفت نمیکند، 👌امّا آدم میفهمد چه کسی عمیقاً و از بن دندان به این توانایی‌ها باور دارد، چه کسی نه. ❇️ایشان واقعاً باور داشت 3️⃣صراحت در اعلام مواضع انقلابی و دینی 📌در اوّلین مصاحبه‌ای که ایشان کرد، 👇از او راجع به ارتباط با فلان کشور پرسیدند که شما ارتباط برقرار میکنید، ♦️ایشان گفت خیر! صریح؛ 🔺یعنی بی هیچ ملاحظه و حاشیه و لابه‌لا چیزی گفتن 4️⃣خستگی‌ناپذیری از کار 👈من مکرر ایشان را توصیه میکردم به اینکه یک قدری استراحت کند ♦️ایشان همیشه میگفت من از کار خسته نمیشوم، ❇️واقعاً هم کأنّه خسته نمیشد 5️⃣مأیوس نشدن از زخم‌زبان‌ها ⭕️از زخم‌زبان‌ها... رنج هم میکشید، گاهی پیش بنده شکایت هم میکرد، ❇️لکن مأیوس نمیشد و سرد نمیشد از کار کردن و دنبال‌گیری کردن 6️⃣دنبال‌گیری سیاست خارجی بر پایه‌ تعامل و عزت‌مداری 👈اهل تعامل بود، امّا از موضع عزّت؛ 🔺نه آنچنان تند و به‌اصطلاح دورکننده که ارتباط قطع بشود، 🔻نه بیخودی امتیاز دادن و دست پایین گرفتن و مانند اینها ☝️این موجب شد که بعد از شهادت ایشان، ✍️چند نفر از سران برجسته‌ دنیا از ایشان به عنوان یک چهره‌ برجسته تمجید کردند ♦️به اصل ارتباط، ایشان عقیده داشت. 🔹ایشان با آفریقا ارتباط برقرار کرد 🔸با همه‌ کشورهایی که زمینه‌ ارتباط با آنها وجود داشت و باید ارتباط برقرار میشد، 🔷ایشان معتقد بود و ارتباط برقرار میکرد ♻️اولویتها را در این زمینه رعایت میکرد؛ 📌مثلاً یکی از اولویتها همسایگی بود 7️⃣اهتمام به طرحهای بزرگ ☑️به طرحهای سنگین اهتمام داشت؛ مثلاً: ✅انتقال آب از دریا به چند نقطه ✅انتقال آب از راه‌های دور به شهرهایی که مدتها در انتظار آب بودند 8⃣منش اخلاقی 💎جدّاً متواضع بود، جدّاً بردبار بود. آدم صبوری بود 👌اهل مدارا بود با کسانی که اختلاف نظر داشتند؛ 🔺چه اختلاف نظری، چه اختلافات نظری‌ای که منتهی میشد به اختلاف عملی در عرصه 9⃣اهل ذکر و توسّل و دعا بودن ✨اهل گریه بود و دلش روشن بود و قلباً با عالم غیب مرتبط بود؛ ♦️همینها است که انسان را نجات میدهد، انسان را پیش میبرد 🏷من این موارد را گفتم برای اینکه اینها ثبت بشود به عنوان یک الگو؛ ♦️معلوم بشود کسی که رئیس قوّه‌ی مجریه‌ی یک کشور است، ✔️میتواند مجموعه‌ این خصوصیّات عملی و فکری و قلبی و مانند اینها را با همدیگر داشته باشد و دنبال کند 🙏از آقایان وزرا هم تشکر میکنیم؛ همکاری کردید، تلاش کردید در طول این چند سال و کمک کردید به رئیس‌جمهور 🌷بخصوص از شخص آقای مخبر من بایستی تشکّر ویژه بکنم؛ ⏪هم به خاطر همکاری‌شان با آقای رئیسی در طول این سه سال ⏪هم برای این چهل پنجاه روز اخیر که ایشان در موضع «سرپرست ریاست جمهوری» 👌حقّاً و انصافاً خیلی خوب کار کردند 🔺اینکه گفته شده بود «تا روز آخر، همه‌ کارها انجام بگیرد» را ایشان به معنای واقعی کلمه جدی گرفتند. 📌شما دوستان هم بحمدالله همه مشغول هستید، 🔺باز هم بایست تا همان لحظه‌ آخر ادامه بدهید کارها را. ☝️این خصوصیّات برای دولتها، برای رؤسا، برای وزرا، همه الگو است؛ ❇️ان‌شاءالله که از این الگو همه استفاده کنند، ✅همه‌ ما استفاده کنیم، بنده هم استفاده کنم. 💠قدردانی از مردم و مسئولین برای انتخابات 🙏یک بار دیگر از مردم به خاطر انتخابات تشکر میکنم 🔸از مسئولین دولتی 🔹وزارت کشور 🔸صداوسیما 🌷نیروهای انتظامی و مراقبتِ امنیتی به خاطر برگزاری خوب این انتخابات، بنده صمیمانه متشکرم ✅بحمدالله محصول تلاش این شد که یک انتخاباتِ سراسریِ بی‌حادثه رخ داد. 🍀خدا ان‌شاءالله همه‌ شما را موفق و مؤید بدارد و کمکتان کند. @Hasanabbasi_students
🔰 گوهر اشک بر حسین فاطمه(ع) 🔹 خدایا! .... همراه خود دو چشم بسته آورده‌ام که ثروت آن در کنار همه ناپاکی‌ها، یک ذخیره ارزشمند دارد و آن گوهر اشک بر حسین فاطمه است؛ گوهر اشک بر اهل‌بیت است؛ گوهر اشک دفاع از مظلوم، یتیم، دفاع از محصورِ مظلوم در چنگ ظالم. 🔖 بخشی از وصیت‌نامه الهی سیاسی شهید سلیمانی @Hasanabbasi_students
🔰 پیشنهاد مطالعه کتاب‌های انتشارات انقلاب اسلامی در ماه محرم خون‌آورد گفتگوی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، شهید مطهّری و مرحوم دکتر علی شریعتی درباره‌ی قیام و انقلاب امام حسین(ع) در سال ۱۳۵۵ عاشورا دفتر دوازدهم از مجموعه‌ی ۴۰‌ جلدی ره‌نامه همرزمان حسین(ع) ده گفتار از حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم(ع) دو امام مجاهد شش گفتار از آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین(ع) آفتاب در مصاف این اثر در قالب کتاب مرجع، در موضوع قیام عاشورا و بر گرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی است. چهار گفتار در تبیین زمینه‌ها، علل و آثار حادثه‌ی عاشورا ۷۲ سخن عاشورایی گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ی مسائل مختلف مربوط به نهضت حسینی می‌باشد که از خرداد ۱۳۶۸ تا تیرماه ۱۳۹۰ در محافل و مجالس گوناگون ایراد و در قالب ۷۲ سخن جمع‌آوری شده است. درس‌های عاشورا این اثر، یکی از آثار موضوعی است که از کتاب مرجع «آفتاب در مصاف»استخراج گردیده است و مشتمل بر تمامی بیانات رهبری از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۰ در مورد سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) است. @Hasanabbasi_students
72.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هوالحکیم 🔺فرهنگ یا اقتصاد؟! کدام فوریت است؟ از منظر آیت الله مجتبی تهرانی(ره) در کتاب سلوک عاشورایی ارائه‌ای از محمدجواد خواجه‌وند 📥 مشاهده کیفیت اصلی: آپارات | یوتیوب تولید شده در کانال 🔬 | پاتولوژی فرهنگی @cupathology
­ᤩيامُسَبِّبَ‌الاَسْبابِ - گزارش سال ۲۰۲۴ دانشگاه استنفورد در مورد هوش مصنوعی - پیوست به متن گزارش: https://t.me/SaneAndishkadeh/629 📝اندیشکده صانع از علاقه‌مندان در حوزه فناوری‌های هوش مصنوعی که تسلط کافی بر ترجمه متون لاتین دارند دعوت می‌‌کند تا در ترجمه این گزارشات به منظور دسترسی سریع‌تر همه اقشار، ما را همراهی کنند. ┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ✎ ­ᤩ ↱𝐣𝐨𝐢𝐧↲🖇 ‹ 💻@SaneAndishkadeh
HAI_2024_AI-Index-Report.pdf
44.4M
­ᤩيامُسَبِّبَ‌الاَسْبابِ - گزارش سال ۲۰۲۴ دانشگاه استنفورد در مورد هوش مصنوعی - اندیشکده صانع از علاقه‌مندان در حوزه فناوری‌های هوش مصنوعی که تسلط کافی بر ترجمه متون لاتین دارند دعوت می‌‌کند تا در ترجمه این گزارشات به منظور دسترسی سریع‌تر همه اقشار، ما را همراهی کنند. ┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ✎ ­ᤩ ↱𝐣𝐨𝐢𝐧↲🖇 ‹ @SaneAndishkadeh
✳️ به اطلاع اندیشه‌جویان محترم می‌رساند فردا (پنج‌شنبه، ۲۱ تیر) کلاس کلبه کرامت برگزار می‌شود. 🕖 معاونت آموزش از ساعت ۷:۳۰ پذیرای اندیشه‌جویان گرامی خواهد بود. 🔗 @Andishkadeh_Amoozesh
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 هوالحکیم در یکمین سالگرد اعلام حکم فقهی اوجب واجبات در ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ اندیشکده یقین برگزار می کند: 💠 «نخستین همایش سرمایه ایمان و روند عمل ملی به حکم اوجب واجبات» 🔻 قوام حکومت به مردم است، و قوام مردم، به ایمان مردم. پس حفظ ایمان مردم اوجب واجبات است. @StrategicNews_ir
🔰 تجدید نظر می کنند؟! ✍ محمد ایمانی 🔻ظریف و روحانی و خاتمی و جهانگیری و زنگنه و آخوندی و... 🔻مسعود نیلی و عبده تبریزی و طبیبی و رنانی و غنی نژاد و... 🔻عباس عبدی و محمد فاضلی و محمد قوچانی و حسین انتظامی و ... 🔻روزنامه های اعتماد و شرق و هم میهن و سازندگی و... 🔻سایت ها و کانال های خبرآنلاین و انتخاب و عصر ایران و ... 🔹 هیچ کدام نظری در این باره ندارند که نه آمریکا و نه سه دولت اروپایی حاضر نشده اند طبق عرف دیپلماتیک، حتی یک تبریک خشک و خالی درباره انتخاب آقای پزشکیان بگویند؟! 🔹 چطور است که نشریات غربی، یکی در میان وعده تغییر از درون توسط پزشکیان را می دهند یا آرزوی آن را می کنند، اما حتی یکی از آنها حاضر نیست بنویسد و بگوید که آمدن پزشکیان، فرصتی برای احیای تعهدات طرفین در برجام است؟! 🔹 سکوت سنگین مدعیان اصلاح طلبی را باید به چه چیزی تعبیر کرد؟ آیا مثلا اگر روسیه و چین و سوریه و عراق و دیگر متحدان یا شریکان ایران هم از تبریک گفتن استنکاف می کردند، بلکه انتخابات ایران را زیر سوال می بردند، شبه اصلاح طلبان غربگرا باز هم سکوت می کردند، یا گریبان چاک می زدند؟! 🔹 به همه این جماعت، وقاحت صد باره دولت های غربی و بی محلی به تقلای شیدایان غرب را تسلیت می گوییم! باشد که از میان آنها، کسانی آزاده و منصف باشند و در شیدایی و شیفتگی نسبت به دشمنان عهد شکن ملت، ایران تجدید نظر کنند. @Hasanabbasi_students
🔴 تئوفراستوس فیلسوف و دانشمند یونانی در قرن چهارم و سوم قبل از میلاد زندگی می کرد. وی شاگرد و جانشین ارسطو در مدرسه فلسفی لوکئوم و پدر علم گیاه شناسی است. او همانند ارسطو جهان را ازلی می دانست. تئوفراستوس 85 سال عمر کرد و معتقد بود زندگی مفید نیست و مایه یأس است. 🙊 تئوفراستوس معتقد بود انسان حیوانی است که حس بویایی ضعیفترین نسبت به حیوانات دیگر دارد. 🎥 ویدئوی باکیفیت: 🔸 یوتیوب: https://youtu.be/TAaOaJHzvGc () 🆔 @salimi_mohammadd
🔴 تئوفراستوس فیلسوف و دانشمند یونانی در قرن چهارم و سوم قبل از میلاد زندگی می کرد. وی شاگرد و جانشین ارسطو در مدرسه فلسفی لوکئوم و پدر علم گیاه شناسی است. او همانند ارسطو جهان را ازلی می دانست. تئوفراستوس 85 سال عمر کرد و معتقد بود زندگی مفید نیست و مایه یأس است. 🙊 تئوفراستوس معتقد بود انسان حیوانی است که حس بویایی ضعیفترین نسبت به حیوانات دیگر دارد. 00:58 تورماتوس به دلیل مهارت سخنوری از طرف ارسطو به تئوفراستوس (سخنران خدایی) نامیده شد 01:36 شاگرد، داماد و جانشین ارسطو در مدرسه لوکئوم (دومین دانشگاه غرب، به معنی گرگ) 03:03 تئوفراستوس؛ پدر علم گیاه شناسی 05:10رابطه عاشقانه (همجنس بازانه) با پسر ارسطو که شاگردش بود 06:02 پرستش خدایان و نصب مجسمه خدایان 06:27 برده داری تئوفراستوس 06:40 طبیعت گرایی تئوفراستوس و ازلی دانستن جهان 06:50 انسان حیوانی است که حس بویایی ضعیف تری از سایر حیوانات دارد 07:45 نفی قربانی کردن حیوانات و خوردن گوشت 09:37 زندگی مایه یأس و ناامیدی است و مفید نیست (افسانه سیزیف) (پوچ گرایی و ابزردگرایی) 10:30 گم کردن هدف و نرسیدن به هدف خلقت و حقیقت خود 12:07 گم شدن هدف در ورزش و سینما و علم 🎥 ویدئوی باکیفیت: 🔸 یوتیوب: https://youtu.be/TAaOaJHzvGc () 🆔 @salimi_mohammadd
31.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ذلت یا مقاومت؟ 🔹 امام حسین (ع) در دو راهی انتخاب بین ذلت و عزت. 💬 استاد حسن عباسی 🗓 زمستان ۱۳۹۷ @Hasanabbasi_students
طعم طمع 🔸 دقیقاً یک سال پیش بود که امام خامنه‌ای در جمع مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه کشور فرمودند: «قوام نظام (اسلامی) به مردم و قوام مردم هم به ایمانشان است و اگر ایمان مردم نباشد نظام نخواهد بود. اوجب واجبات است، بنابراین واجب است». 🔸 امام صادق (ع) در پاسخ به فردی که از حضرت در مورد عاملی که ایمان را در قلب انسان تثبیت می‌کند پرسیده بود، می‌فرمایند: « الّذي يُثَبّتُهُ فيهِ الوَرَعُ ، و الّذي يُخْرِجُهُ مِنهُ الطَّمَعُ » بر این اساس یک تجویز راهبردی برای حفظ نظام جمهوری اسلامی (که وابسته به حفظ ایمان مردم است) زدودن از قلب مردم است، اما متأسفانه شاهد این هستیم که خود نظام با نهادها و کارگزارانش به افزایش طمع در مردم دامن می‌زند. 🔸 از دهه هفتاد بر اساس سیاست‌های دولت سازندگی به تدریج سبک زندگی بورژوازی در طبقه متوسط جامعه پدیدار شد. نهاد بورس و پیام‌های بازرگانی تلویزیون مبتنی بر بازاریابی اغوایی نیز از نیمه آن دهه به این موضوع سرعت بخشید. این سبک زندگی که محسن هاشمی پدر خود را بنیان‌گذار آن در ایران می‌نامد (۱)، منجر به شیوع سوداگری و منفعت‌طلبی شخصی در جامعه شده است. طمع برای کسب سود بشتر، علاوه بر اینکه اعتقاد به مفهوم قرآنی را در زندگی ما کم کرده، رحم و انصاف نیز از جامعه ما گرفته است. مردم از نیمه شب پشت در بانک برای خرید دلار و سکه و کسب سود چند میلیونی صف می‌کشند، فروشنده به خریدار و موجر به مستاجر رحم نمی‌کند و ... . همان‌طور که طمع عامل حضرت آدم شد، عامل هبوط انسانیت برخی از ما نیز شده است. 🔸 پدیده خطرناک طمع علاوه بر اینکه می‌تواند ایمان را از قلب آحاد جامعه خارج کند، قدرت این را دارد که خواصی چون قاضی شُریح و عمر بن سعد را در مقابل امام حسین (ع) قرار دهد. 🔸 اکنون یک سال از حکم فقهی امام خامنه‌ای مبنی بر اوجب واجبات بودن حفظ نظام و همچنین واجب بودن حفظ ایمان مردم می‌گذرد. متأسفانه این احکام نه از سمت دفتر رهبری برجسته شد و نه طُلّابی که در ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ در حسینیه امام خمینی حضور داشتند. ظاهراً این موارد نیز باید به کتاب «حرف‌های گمشده» اضافه شوند. -------------------------- 1. www.khabaronline.ir/news/1851747 @Ebrahim_Nowrouzi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چرا ۷۵٪ از افراد تازه مسلمان، زنان هستند؟ 💬 این خانم تازه مسلمان پاسخ جالبی میده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@Hasanabbasi_students
🔰 درباره انتخابات ۱۵ تیر بخش اول ✍ مهدی عسگری انتخابات ۱۵تیر حاوی درس‌ها و عبرت‌های مهمی است که شایسته واکاوی و موشکافی است. اگر بی تعارف به برخی نکات پرداخته نشود، هزینه‌های سنگین را می‌پردازيم بدون آنکه آورده و عبرت لازم را برای ترسیم بهتر آینده کسب کنیم. اما برای طرح بخشی از این نکات، یادآوری چند موضوع که در طول یک‌ماه اخیر به آن پرداخته بودیم، کمک کننده خواهد بود. ۱. آرایش نامزدهای انتخاباتی پس از تائید و اعلام اسامی نامزدها، قابل پیش‌بینی بود که تعدد نامزدها و روند فرسایشی در یکسو، و تمرکز ظرفیت‌ها بر روی یک کاراکتر مستعد انتخابات ازسوی دیگر، را به پدیده این انتخابات بدل خواهد کرد. لینک مطلب۱؛ نگاهی به ترکیب نامزدها؛ ۲۰خرداد۱۴۰۳ پس یکی از نکات، آرایش نامزدهای تائید شده توسط شورای نگهبان بود. ۲. طراحی نادرست کمپین تبلیغاتی دو نامزد مطرح (بویژه اشتباهات تیم تبلیغاتی دکتر قالیباف) درکنار سایش‌های درون‌گفتمانی، باعث کاهش سبد آراء جریان گردید. لینک مطلب۲؛ کمپین برای باختن! ۳۱خرداد ۱۴۰۳ دراین‌باره نکات بسیاری است که فعلا از آن می‌گذریم ولی ما در طراحی یک کمپین تأثیرگذار که توانایی ارتباط مؤثر با عموم مخاطبین بویژه لایه‌ی عواطف آنها را داشته باشد دارای ضعف مفرط هستیم. استفاده از مشاورین و کاراکترهای نامقبول در اطراف نامزدها (که نه تنها افزاینده رأی نیست بلکه تولید حاشیه و شبهه می‌کند) ازجمله اشتباهات هر دو نامزد بود. ۳. عدم توانایی در تبدیل مسائل مهم اقتصادی و معیشتی به کانون اصلی منازعه‌ و ارائه‌ی راه‌حل‌های معتبر، با ادبیات روان، ملموس و اعتماد برانگیز. نه مسائل و نه راه‌حل‌ها، با زبان مردم ارائه نشد درحالی‌که دکتر پزشکیان، صرفا صورت مسأله‌ها رو بازگو می‌کرد اما به زبان مردم. بنابرین محل نزاع اصلی، بر سر موضوعات سیاسی و اجتماعی شکل گرفت یعنی همان محلی که نقطه‌ی قابل مانور توسط اصلاح‌طلبان بود. لینک مطلب۳: دماسنج انتخابات؛ ۵تیر ۱۴۰۳ ۴. عدم تشخیص درست صحنه، ناهماهنگی و ناتوانی در تصمیم‌گیری به موقع، ازسوی بازیگران اصلی جریان؛ _ضعف نگاه تحلیلی و جبهه‌ای، _گرفتار شدن در هاله‌ی شناختی و حباب اطرافیان، _ترجیح منافع گروهی به منافع ملی، _ایجاد تردید در بدنه، دودستگی و رقابت فرسایشیِ درون گفتمانی، آسیب‌های مهمی بود که مانع از تصمیم و حرکت فراگیر جبهه‌ای گردید و از جمله لحظاتی بود که نتیجه‌ی انتخابات را پیش از روز رقابت، معین کرد! لینک مطلب۴: با این روند منتظر نتیجه‌ی غیرمنتظره باشید؛ ۶تیر ۱۴۰۳ ۵. عدم هماوردی در نزاع شناختی؛ جنگ روایت‌ها و نبرد رسانه‌ای/مجازی؛ البته توان خوبی در این مسیر صرف شد درعین حال به لحاظ ابزار، روش‌ها و تکنیک‌ها، محتوا و منابع مالی دست طرف مقابل پرتر و بازتر بود. اما در این سمت امکان استفاده از برخی روشهای زرد و هیجانی، وجود نداشت. لینک مطلب۵؛ نزاع روایت‌ها؛ ۱۲تیر ۱۴۰۳ این موارد، تنها بخشی از نکات قابل طرح در یک نگاه اجمالی به روند انتخابات در ایام تبلیغات بود و البته بخش مهم دیگری مربوط به روند تاریخی اتفاقات و عملکردها چه از سوی دولت‌ها و چه ازسوی فعالان اجتماعی/سیاسی/رسانه‌ای در طول سالیان اخیر و تأثیر آن در افکارعمومی بوده است که درجای خود باید به آن پرداخت. *** اما پس از بیان این مقدمات و اشاره به اینکه محل نزاع اصلی این بر سر یک دوراهی سیاسی شکل گرفت، سئوال اصلی که جای تأمل و بررسی فراوان دارد این است: ⚠️سئوال اصلی: درحالی که نیمی از مردم به پای صندوق‌های رأی نیامدند چه دلایلی باعث شد که همان ۵۰درصد مشارکت ‌کننده، در انتخاب بین تداوم راه و تداوم گزینه دوم را ترجیح دهند؟ @Hasanabbasi_students
🔰 درباره انتخابات ۱۵ تیر بخش دوم ✍ مهدی عسگری مرور پرسش اصلی: درحالی که نیمی از مردم به پای صندوق‌های رأی نیامدند، چه دلایلی باعث شد که همان ۵۰درصد مشارکت ‌کننده، در انتخاب بین تداوم راه و تداوم گزینه دوم را ترجیح دهند؟ *** این‌روزها درباره چرایی رفتار انتخاباتی مردم، دلایل گوناگونی، مطرح می‌شود بسیاری ازین مطالب، تنها به بخشی از ماجرا پرداخته‌اند، درحالی‌که در این امر ذو ابعاد، باید مجموعه‌ای از علل و عوامل مورد بررسی و دقت قرار گیرند. البته نه به قصد مقصرسازی و تقابل، بلکه به قصد ریشه‌یابی، عبرت‌جویی و اصلاح. در این‌باره موارد ریز و درشتی را می‌توان برشمرد، همچون: آرای قومیتی‌/ رقیب‌‌هراسی/ شرایط اقتصادی/ اشتباهات در طراحی کمپین تبلیغاتی و برخی اطرافیان نامزدها/ استفاده از روش‌های زرد‌، هیجانی و پوپولیستی/ فعال‌سازی گسل‌های اجتماعی، مذهبی و سیاسی/ تغییرات در سبک‌ زندگی/ ایجاد دوگانه‌های مرتبط با فیلترینگ، برجام و آزادی بانوان/ ناتوانی در ادراکِ جامعه و برقراری ارتباط مؤثر با عموم مردم و جوانان/ تخریب‌ها، تندروی‌ها و سایش‌های درون‌گفتمانی/ کاراکتر خاص و غیرانتخاباتی سعید جلیلی/ خودبسندگی، استغناء و سیاست‌ورزی ناپخته‌ی برخی مدعیان/ کم رونقی مساجد، تضعیف گروه‌های مرجع و... از این میان، سهم هر موضوع نیاز به بررسی دارد و نمی‌توان یک مورد را علتِ تامه ماجرا دانست. برخی موارد هم، مثل کم رونقی مساجد، بیش از آن‌که علتِ ماجرا باشند، خودشان معلولِ این شرایط هستند! آرای قومیتی نیز اگرچه مؤثر بوده است اما تمام‌کننده نبوده، چرا که در سال۹۶ نیز آرای روحانی در آذربایجان شرقی و غربی تقریبا ۲برابر رئیسی بود، در این اگرچه فاصله آراء بیشتر شد اما با لحاظ آرای خراسان بزرگ، تفاضل آرای قومیتی‌، علت تمام‌کننده در این انتخابات نبوده است‌. همانطور که آرای را نمی‌توان با وجود مشارکت ۵۰درصدی، صرفا مرتبط با سبد رأی اصلاح‌طلبان دانست. کما اینکه وی بارها بر حمایت جمعی از حامیان و قالیباف از خودش تأکید کرد. اگرچه طیف اصلاح‌طلب با تمام توان خود را به آب و آتش زد اما توفیق قابل توجهی در جلب فراگیر مردم نداشت و این نکته درجای خود نیاز به تأمل دارد. این مهم را نیز نباید فراموش کرد که با تمام این موارد، فاصله پزشکیان با جلیلی کمتراز ۳میلیون رأی شد! ومهمتر از اینها آن ۵۰درصد خاموش... به هرحال اگر ریشه‌یابی موضوع را به سطح علت‌های فرعی تقلیل دهیم، تحلیل و تدبیر درستی برای این وضعیت نیز نخواهیم داشت. ⚠️ دراینجا می‌خواهیم نکته‌ای را مورد توجه قرار دهیم که به نظر می‌رسد بستر اصلی برای رفتار انتخاباتی طبقه متوسط و محروم بوده است و سایر عوامل نیز در همین بستر، امکان نقش‌آفرینی مؤثر را یافته‌اند. واقعیت آن است که در دولت سیزدهم، با وجود تمام تلاش‌های قابل تقدیر در حوزه‌های گوناگون از جمله در توسعه زیرساخت‌ها، تسویه بدهی‌های دولت قبل، ارتقاء جایگاه در حوزه بین‌الملل و دیپلماسی اقتصادی و... درعین حال به دلیل تجویزِ نسخه شوک‌درمانی در حوزه و بروز تورم سنگین بویژه در کالاهای اساسی (که مستقیما با سفره مردم ارتباط داشت) انتظاری که عموم جامعه از و دولتِ محرومین داشتند برآورده نشد و همین موضوع تبدیل به مهمترین اسلحه‌ی سلبی در انتخابات اخیر شد، به طوری که هرگاه پزشکیان با سلاح گوشت ۸۰۰هزارتومانی و تورم کم‌سابقه‌ی موادغذایی حمله می‌کرد، پاسخ درخوری دریافت نمی‌کرد. درواقع همانطورکه رفتار انتخاباتیِ بخشی از جامعه با نگاه منفی نسبت به تداوم شکل گرفت، جماعت بیشتری هم با رویکرد سلبی نسبت به ادامه‌ی شرایط دشوار معیشتی، دست به انتخاب زدند. نگرانی مهمی که نتوانست آن را از مخاطبینش، برطرف کند. وقتی در میان نامزدها، عزم جدی و برنامه روشنی برای مقابله با اقتصاد لیبرالی، سیاست گران‌سازی و سیطره ابرسرمایه‌داران بر اقتصاد مشاهده نشود، طبیعتا نامزدی ترجیح داده می‌شود که لااقل در بیان دردهای مردم، بی پرده و شفاف، اعتراض مردم را نمایندگی می‌کند و در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز نگاه بازتری دارد. ازسوی دیگر علی‌رغم سیطره رویکرد لیبرالی بر اغلب اطرافیان دکتر پزشکیان، خود ایشان، در میان‌ نامزدها، تأکید زیادی بر ، مقابله با نظام ناعادلانه‌ی طبقاتی (بویژه در آموزش و سلامت) و مخالفت با شوک‌درمانی داشت. تیپ ظاهری و رفتاری، نحوه بیان و لحن او نیز به مردم، احساس نزدیکی بیشتری را القاء و ارتباط عاطفی بهتری برقرار می‌کرد. حال باید ببینیم در عرصه تصمیم و عمل چه اتفاقی خواهد افتاد؛ او چگونه می‌تواند تعارض بین رویکرد عدالت‌طلبی و صدای محرومان بودن را با نگاه کارشناسیِ حاکم بر اطرافش، تنظیم کند و در عمل کدام رویکرد غلبه خواهد کرد؟ @Hasanabbasi_students