فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری
👌 اگر دنیا میخواهیم، اگر آخرت میخواهیم، باید...
🎙 آیتالله العظمی بهجت (ره)
🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾
http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
࿐🌸❒○ 🌼 ○❒🌸࿐
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #جن_شیطان_جادوگر۳۱ ✴️ #سِحر_حرکتی_بهسوی_باطل۲ 🌾 نگوييد اين جادوگر خيلي زرنگ است و کارها را خوب پ
🔰 #جن_شیطان_جادوگر۳۲
✴️ #سِحر_حرکتی_بهسوی_باطل۳
🍀 حال اگر من بروم عمرم را جهت آموزش اين کارِ بيثمر تمام کنم، در قيامت بايد جواب بدهم. از طرفي با توجه به اين که قرآن ميفرمايد آموزش سحر، آموزش چيزي است که هيچ نفعي ندارد و ضرر دارد، اگر جادوگر، جادوگر واقعي هم باشد و به واقع از طريق جنيان سر به سر ما بگذارد، کاري نميتواند بکند، چه رسد که اکثر مدعيان سحر، هيچ جنّي در اختيار ندارند و عموماً افکاري را به خيالات ما القاء ميکنند؛
🍀 مثل همان کتکي که طرف از جنيان ميخورد و در واقع از خيالات خود کتک ميخورد. با اين همه اگر اراده کنند که سر به سر ما بگذارند، به اذن خدايي است که فرمود آنها به خودي خود قدرت هيچ نفع و ضرري ندارند، چشم زدن نيز در همين راستا است. امام حسن(ع) ميفرمايند: دواء چشم زخم اين است كه آدمی اين آيه را بخواند «وَ إِنْ يَكادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَ يَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَ ما هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِلْعالَمِين» (قلم/۵۱).
📚 جایگاه جن، شیطان و جادوگر در عالم
🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾
http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
࿐🌸❒○ 🌼 ○❒🌸࿐
حیات طیّبه | یوسف رستمی
〰〰 🔸🍃🌸﷽🌸🍃🔸〰〰 🔰 #سوره_مبارکه_بقره ✅ #آیه_۷۳_بقره : ☀️ فَقُلْنَا اضْرِبُوهُ بِبَعْضِهَا كَذَٰلِكَ
〰〰 🔸🍃🌸﷽🌸🍃🔸〰〰
🔰 #سوره_مبارکه_بقره
✍ #تفسیر_آیه_۷۳_بقره :
🔹از جملههاي (كذلك يحي الله الموتي و يريكم آياتِه لعلّكم تعقلون) بر ميآيد كه اتّخاذ اين روش براي فصل خصومت و مشخّص كردن قاتل (با وجود راههاي متعدد ديگر) براي اين بود كه از اين طريق، برهاني بر معاد و قدرت خداوند بر احياي مردگان در قيامت اقامه شود. انسان خردورز با مشاهده اين كه از برخورد مردهاي به مرده ديگر، به اراده خداوند حيات پديد ميآيد، هيچ گاه از دعوي پيامبران نسبت به معاد و زنده شدن مردگان به دستور الهي، تعجّب نميكند؛
🔸چنان كه انسان خردمند وقتي مشاهده ميكند كه خداوند در همين دنيا برخي اسرار را چگونه فاش ميسازد و آنچه را كه بنياسرائيل اصرار بر كتمان آن داشتند افشا كرده است، هيچ گاه از اين كه قرآن روز قيامت را روز ظهور همه اسرار معرفي ميكند: (يوم تبلي السرائِر)، (و لا يكتمون الله حديثاً) شگفت زده نميشود و آن را انكار نميكند. افزون بر اين كه به توحيد ربوبي و قدرت خداوند نيز رهنمون ميشود. از آنچه گذشت به دست ميآيد كه هم مقصود از آيه در (يريكم آياتِه) نشانههاي توحيد و معاد است و هم متعلّق در (لعلّكم تعقلون) آيات قادر و محيي بودن خداوند است.
📚 تفسیر تسنیم، ج۵، ص۲۰۳.
🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾
http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
࿐🌸❒○ 🌼 ○❒🌸࿐
🔰 #داستان_های_آموزنده
👌 #اهلبیت_و_وفای_به_عهد
❣در شأن نزول آیهی شریفه «یُوفُونَ بِالنَّذْرِ » [۱] شیعه و سنی روایت کردهاند که دربارهی امیرالمؤمنین و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام نازل شده است. داستان نزول آیه به این سبب است که حضرت حسن و حسین علیهماالسلام بیمار شدند؛ رسول خدا و جمعی از چهرههای برجسته از آن دو بزرگوار عیادت کردند. پیامبر هنگام عیادت به امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:
❣اگر به خاطر بهبود دو فرزندت نذری را بر عهده میگرفتی در شفای آنان بیاثر نبود. آن حضرت و فاطمه زهرا علیهما السلام نذر کردند که اگر خدای مهربان آن دو را شفا دهد سه روز روزه بگیرند، فضه خادمه هم به دنبال آن دو بزرگوار متعهد سه روز روزه گرفتن شد. حسن و حسین پس از آن نذر شفا یافتند در حالی که خاندان طهارت پس از شروع روزه جهت افطار چیزی نداشتند؛
❣امیرالمؤمنین علیه السلام سه پیمانه جو از بازار قرض گرفت که در برابرش پارچهای پشمین برای قرض دهنده ببافد؛ جو را به خانه آورد، حضرت زهرا علیها السلام آن را آسیاب کرد و نان پخت و علی علیه السلام پس از نماز مغرب نان را جهت افطار بر سر سفره گذاشت که ناگهان مسکینی به آنان مراجعه کرد و درخواست کمک نمود؛ همه اهل خانه نان خود را به او بخشیدند و با آب افطار کردند؛ شب دوم هم یتیمی طلب غذا کرد باز همه خانواده نان خود را به او دادند، و شب سوم اسیری دق الباب کرد و این بار هم همه خانواده سهم خود را به او بخشیدند و جز با آب افطار نکردند.
❣روز چهارم در حالی که نذرشان را ادا کرده بودند، علی علیه السلام همراه دو فرزندش نزد پیامبر آمدند، چون پیامبر در حسن و حسین از شدت گرسنگی ضعف و ناتوانی دید گریست. در این وقت جبرئیل با سوره «هل أتی » به حضرت نازل شد.
----------
📚 در تفاسیر و مصادر شیعه و سنی این مطالب ذکر شده است:
تفسیر کبیر (فخر رازی): ۳۰ / ۲۴۳، ذیل آیه «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعٰامَ عَلیٰ حُبِّهِ... » ؛ مجمع البیان: ۱۰ / ۵۱۴ ؛ تفسیر کشاف: ۴ / ۶۷۰.
🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾
http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
࿐🌸❒○ 🌼 ○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری
👌 عمر خود را در 4 بُعد صرف کنیم
🎙 شیخ حسین #انصاریان
🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾
http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
࿐🌸❒○ 🌼 ○❒🌸࿐
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #نبوت۱۰ ✴️ #نیاز_به_رسالت۵ : 🍀 مثلا زنبور عسل؛ ما داريم ميخوانيم و ميبينيم كه تكليف و وظيفه خو
🔰 #نبوت۱۱
✴️ #نیاز_به_رسالت۶
◽️اين است كه هر فردي آن چيزي كه ابتداءً دربارهی آن فكر ميكند اين است كه در اجتماع دنبال هدفهاي شخص خودش و فرد خودش برود نه دنبال مصلحت اجتماع؛ يعني آن چيزي كه اول براي بشر و براي فكر بشر مطرح است منفعت فرد است نه مصلحت اجتماع؛ مصلحت اجتماع را نه خوب تشخيص ميدهد و نه به فرض تشخيص دادن رعايت ميكند. حيوان اجتماعي به حكم غريزه مصلحت اجتماع را تشخيص ميدهد ميرود دنبالش و به حكم غريزه هم آن را اجرا ميكند، و بشر در هر دو ناحيه اين نياز را دارد؛
◽️نياز دارد به يك هدايت و رهبري كه او را به سوي مصالح اجتماعياش هدايت و رهبري كند، و نيازمند است به يك قوه و قدرتي كه حاكم بر وجودش باشد كه آن قوهی حاكم بر وجودش او را دنبال مصالح اجتماعي بفرستد. ميگويند پيغمبران براي اين دو كار آمدند؛ هم او را به مصالح اجتماعي رهنمايي ميكنند و هم كه اين دومي شايد بالاتر است او را موظف ميكنند، يك قدرتي بر وجودش مسلط ميكنند به نام "ايمان" كه به حكم اين قدرت، آن مصالح اجتماعي را اجرا ميكند؛
◽️دنبال آنچه كه مصلحت اجتماعي تشخيص ميدهد ( حالا يا به حكم وحي يا به حكم عقل و علم ، فرق نميكند ) ميرود و اگر حكومت دين و حكومت انبياء در ميان بشر در گذشته و حال نبود، به عقيدهی اينها اصلا بشريتي نبود؛ يعني اصلا امروز بشري روي زمين نبود ، بشر خودش را خورده بود، اصلا بشر فاني شده بود.
📚 نبوت (شهید مطهری)، ص۱۸و۱۹.
🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾
http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
࿐🌸❒○ 🌼 ○❒🌸࿐
✨ #کلام_نور | خدمت به همسر
💖 پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:
به زن خود خدمت نکند، مگر صدّیق، یا شهید، یا مردی که خداوند خیر دنیا و آخرتِ او را بخواهد.
📚 میزان الحکمه، ج۵، ح۸۰۷۹.
#نکته_های_ناب
🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾
http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
࿐🌸❒○ 🌼 ○❒🌸࿐
حیات طیّبه | یوسف رستمی
〰〰 🔸🍃🌸﷽🌸🍃🔸〰〰 🔰 #کیهان_شناسی۳۴ 🌍 #زمين۱ 🔸در مورد خود زمين، ويژگيهايى در قرآن ذكر شده است كه بيشتر
〰〰 🔸🍃🌸﷽🌸🍃🔸〰〰
🔰 #کیهان_شناسی۳۵
🌍 #زمين۲ :
💥 برخى گفتهاند كه مىتوان از اين دو كلمه دريافت كه زمين همچون گاهواره، داراى حركت است؛ امّا اين روشن نيست زيرا در آن صورت جاى آن است كه ديگرى بگويد نوع اين حركت، گاهوارهاى و داراى رفت و برگشت است؛ در حالي كه چنين نيست. بنابراين ظاهر آيه همان اشاره به راحتى و جاى استراحت و آرامش است همچنان كه گاهواره براى نوزاد، چنين است.
💥 «اللهُ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأرْضَ قَرارا». [مؤمن(غافر)/۶۴]
خداست آنكه زمين را جاى استقرار شما كرد.
«وَاللّهُ جَعَلَ لَكُمُ الْأرْضَ بِساطا». (نوح/۱۹)
و خداست كه زمين را (زير پاى شما) گسترد.
«هُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأرْضَ ذَلُولاً فَامْشُوا فِي مَناكِبِها». (ملک/۱۵)
اوست آنكه زمين را براى شما رام ساخت پس به نواحى آن روان شويد.
💥 نكتهاى كه در آيهى اخير، بر آن تكيه شده، اين است كه: زمين زير پاى آدمى، رام است و چون مركبى است راهوار. و از آن مىتوان دريافت كه زمين داراى حركت انتقالى است زيرا ذلول به معنى شتر راهوار است. پس معنى آيه مىتواند اين باشد كه زمين با آنكه حركت مىكند، شما را نمىآزارد و شما روى آن راحت هستيد و آن چون مركب راهوارى به حركت خود ادامه مىدهد.
📚 کیهان شناسی در قرآن
🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾
http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
࿐🌸❒○ 🌼 ○❒🌸࿐
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #حکمت_های_نهجالبلاغه ✍ #شرح_حکمت۱۰۸ : 🍀 امام علیه السلام در این گفتار حکیمانه خود به یک سلسله ع
🔰 #حکمت_های_نهجالبلاغه
✅ ادامهی👇
✍ #شرح_حکمت۱۰۸ :
🔹سپس به دلیل آن پرداخته و در ادامهی سخن چنین میفرماید: «این شگرفی به خاطر آن است که صفاتی از حکمت و ضد حکمت در آن جمع است»؛
حکمت اشاره به فضایل اخلاقی و اضداد آن اشاره به رذایل اخلاقی است و به این ترتیب امام قلب انسان را مرکزی برای فضایل و رذایل اخلاقی میشمرد.
سپس امام علیه السلام به شرح بخشی از رذایل اخلاقی که در طرف افراط و تفریط قرار دارند پرداخته به ده نکته در این زمینه اشاره میکند:
🔸نخست به سراغ حالت رجای افراطی و سپس یأس افراطی میرود و میفرماید: «هر گاه آرزوها (ی افراطی) در آن ظاهر شود (حالت طمع به او دست میدهد و) طمع او را ذلیل و خوار میکند و هنگامی که طمع در او به هیجان آمد به دنبال آن حرص، او را به هلاکت میکشاند»؛ «سَنَحَ» از مادهی «سنوح» به معنای عارض شدن است.
🔹منظور از «رجاء» در اینجا امید افراطی به دیگران داشتن و چشم به اموال و امکانات آنها دوختن است؛ واضح است که این امید افراطی، او را به طمع، و طمع، او را به حرص میکشاند که همه از رذایل اخلاقی است.
امام در مقابل آن «یأس افراطی» را مطرح میکند و میفرماید: «و هنگامی که یأس بر او قالب گردد تأسف او را از پای در میآورد»؛ منظور از «یأس» در اینجا ناامیدی افراطی در عالم اسباب است که انسان در صحنههای علم و تجارت و کسب و کار از موفقیت خود مأیوس باشد؛ اشخاص مأیوس به یقین در زندگی ضعیف و ناتوان و گاه نابود میشوند.
✅ ادامه دارد... .
📚 پیام امام امیرالمومنین (ع)
🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾
http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
࿐🌸❒○ 🌼 ○❒🌸࿐
💎 #نکته_های_ناب
👌 #نیکی_به_مادر :
🍂 شخصی به محضر پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم عرض کرد: هر جنایتی بوده، انجام دادهام. الآن میخواهم توبه کنم. پیامبر خدا فرمودند: آیا پدر و مادرت زندهاند؟ » گفت: پدرم زنده است. فرمودند: «برو به او نیکی کن.»
🍃 هنگامی که رفت، حضرت فرمودند: ای کاش مادر داشت! » [۱]
یعنی اگر مادر داشت، گناهش سریعتر پاک میشد.
----------
📚 [۱]: الدعوات، ص ۱۲۶.
🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾
http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
࿐🌸❒○ 🌼 ○❒🌸࿐