eitaa logo
کانال درسی11
352 دنبال‌کننده
169 عکس
159 ویدیو
758 فایل
ویژه دانش اموزان پایه یازدهم فارسی،علوم وفنون ادبی،نگارش ارتباط با مدیر کانال:حسین عبادی https://eitaa.com/FotoFarhang
مشاهده در ایتا
دانلود
چیست؟! شبی پرسیدم از یک پیر دانا که جانا چیست ویروس کرونا؟ چه باشد اینکه از چین برده آرام؟ *به ناگه گشته او سلطان آلام* به پاسخ گفت آن پیر دل آگاه همان واقف به هر بیراهه و راه کرونا گر چه شایع گشته در در ایران بوده از ایّام پیشین کرونا اختلاس است ای مسلمان رباخواری بود با نام قرآن کرونا دولت نامهربان است که در غفلت ز حال مردمان است کرونا شیخ تدبیر است ای دوست که از جان من و‌ تو می کند پوست کرونا مجلس عاری ز سود است که نا بودش یقین بهتر ز بود است کرونا باشد این بانک رباخوار وکیلان و‌ وزیر مردم آزار کرونا وعده وقت انتخاب است که گر خوش بنگری عین سراب است کرونا این پراید نانجیب است که خصمی در طریق جان و جیب است کرونا این حقوق اندک ماست کزو نالان عیال و کودک ماست کرونا این گرانی های سخت است کز آنها تیره روی هرچه بخت است کرونا احتکار و کم فروشی است کرونا آن دروغ و پرده پوشی است کرونا سفره ی خالی بابا است کرونا خجلت بابا ز سارا است کرونا اعتیاد نوجوان است فساد و فقر و فحشای عیان است کرونا قهر بودن با کتاب است شعار خالی از حرف حساب است کرونا بی سروسامانی ماست کرونا جان من نادانی ماست ▪️پس با رای دادن و انتخاب درست این بیماری ها رو نابود میکنیم. زنده باد ایران❤️ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ ⏳بدون توقف 🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
😂مناجات دانش آموز تنبل😂👇👇👇نمونه انشای دانش آموزی
کاوه ی دادخواه جدید.pdf
954.1K
تحلیل کامل درس +کارگاه خود ارزیابی به کوشش : بانو نسربن رفیعی، بانو زهرا غریب زاده براساس چاپ ۹۸ گروه دبیران ادبیات ایران https://eitaa.com/hedayate11
پاسخ سوال خودارزیابی درس هفتم↓ الف)لب ودندان،مجاز از کل وجود سنایی شهر، مجاز از کشور تخت،مجاز از سلطنت و پادشاهی 🌿🌿🌿🌿🌿🌿 ب)چو او شهر ایران به گشتاسب داد/ نیامد تو را هیچ از آن تخت یاد چُ او شه/رِ ای ران/بِ گش تا/سب داد نَ یا مد/تُ را هی/چَ زان تخ/ت یاد فعولن،فعولن ،فعولن،فعل 🌿🌿🌿🌿🌿🌿 لب و دندان سنایی همه توحید تو گوید/ مگر از آتش دوزخ بودش روی رهایی لَ بُ دن دا/ن س نا یی/هَ مِ تو حی/دِ تُ گو ید/ مَ گَ رز آ /تَ شِ دو زخ/بُ وَ دش رو /یِ رَ ها یی/ فعلاتن،فعلاتن،فعلاتن،فعلاتن «بانو کبیر» گروه دبیران ادبیات ایران https://eitaa.com/hedayate11
4_5782657131685611339.pdf
3.37M
شرح و معنی فارسی یازدهم(چاپ ۹۸) + تحلیل کارگاهها و خودارزیابی ها نمونه شماره یک https://eitaa.com/hedayate11
✍️🙏🏻❤️لطفا کانال را به دوستان خود معرفی کنید. ✍️برنامه ریزی داشته باشید و از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرید.
وفنون_ادبی پایه های_آوایی_همسان قسمت اول 🔸ابتدا توضیح چند اصطلاح 🔺1_پایه های آوایی:هجاهای حاصل از تقطیع یک مصرع 🔺2_خوشه های آوایی:علامت های هجایی(کوتاه ،بلند، وکشیده) 🔺3_وزن واژه(نام رکن)مانند فاعلاتن. فعولن. ..... 🔺4_پایه های همسان:منظور ارکان تکراری یاهمان متحدالارکان می باشد مثلا بیت از دو یاسه یا چهار. فاعلاتن (یا هر وزن دیگری) تشکیل شود 🔅نکته1 :از چینش خوشه های هجایی وزن های مختلف حاصل میشود 🔅نکته 2:گاهی ممکن است در پایان یک بیت دارای پایه های آوایی یکسان یک هجا یا بیشتر از یک هجا حذف شود. مثلا وزن شعری ممکن است. فعولن فعولن فعولن فعل باشد. 🔆نکته 4:پایه های آوایی چگونه تشخیص داده می شود ؟ با خوانش درست بیت درنگی منظم را میان پایه های آوایی هر مصراع احساس می کنیم که باعث ایجاد مایه های آوایی می شود . به کوشش آقای دلیری و بانو زهرا غریب زاده استان خوزستان گروه دبیران ادبیات ایران ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ وفنون_ادبی قسمت دوم 🔷۱‌. عنوان این درس پایه های اوایی همسان است و با توجه به اینکه درس یازدهم دنباله این مطلب است و عنوان ان‌ پایه های آوایی همسان دولختی می باشد بهتر بود عنوان این درس پایه های آوایی همسان تک لختی گذاشته می شد. 🔷۲.نکته دیگری که همکاران باید مد نظر داشته باشند این است که چون تشخیص وزن علاوه بر علاقه ربط مستقیم دارد با میزان تمرین لطفا همکاران از یک روش ثابت استفاده کنند و روش حروف بی ربط. ت تن تن . و... که از قدیم بوده و مورد استقبال هم واقع نشده را استفاده نکنند. بهتر است هر پایه اوایی با وزن واژه ی خود جدا تلفظ شود مثلا د لی ری فعولن ک ُجا نا فعولن م او اش فعولن ک بوس فعل 🔷۳. سومین نکته که برای همکاران ایجاد مشکل خواهد کرد و مولفین محترم باید برایش چاره ای بیندیشند این است که در صفحه ۶۸ کتاب (مفتعلن مفتعلن فاعلن) تحت عنوان پایه های اوایی همسان امده . که ابدا همسان نیست . و راهکارهای مولفین محترم نیز پاک کردن صورت مسئله است و مشکلی را حل نخواهد کرد. چرا که قوانین بر اساس انچه هست نوشته می شود نه اینکه قانونی طرح کنیم و بخواهیم پدیده ها را در چهار چوب قانون خود بگنجانیم. به کوشش آقای دلیری و بانو زهرا غریب زاده استان خوزستان گروه دبیران ادبیات ایران ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ 👇 ☢️ علوم وفنون یازدهم 1_بیت زیر را متناسب با پایه های آوایی تفکیک کنید سپس وزن واژه و خوشه های هجایی هریک را در خانه ها،جای دهید. 🔰الف:بخنددهمی باغ چون روی دلبر ببوید همی خاک چون مشک اذفر 🔸پایه های آوایی : ب خن دد ||ه می با|| غ چن رو||. ی دل بر ب بو ید|| ه می خا| |ک چن مش| |ک اذ فر 🔹وزن واژه : فعولن| فعولن| فعولن.| فعولن ♦️خوشه های آوایی : _ _u|| _ _u||_ _u||_ _u 🔰ب :هین سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شود 🔸پایه های آوایی هین س خ ن||تا ز ب گو||تا د ج هان|| تا ز ش ود || وارهد ازحد جهان بی حد واندازه شود وا ر ه دز|| ح د ج هان|| بی ح د ان ||دا ز ش ود || 🔹ب :وزن واژه: مفتعلن||. مفتعلن||. مفتعلن||مفتعلن ♦️خوشه های هجایی : _ uu_||_uu_||_uu_||_uu_ || 🔰پ:دریا دلان راه سفر در پیش دارند پا در رکاب راهوار خویش دلرند 🔸الف:پایه های آوایی: در یا د لان ||را ه س فر|| در پی ش دا ||رند || پا در. رکا||ب را ه وا||رخی ش دا||ر ند 🔹 ب:وزن واژه :مستفعلن مستفعلن مستفعلن. فع ♦️پ :خوشه های هجایی : _||_ u_ _ ||_u_ _||_u_ _|| 🔰ت:سوزد مراسازد مرا در آتش اندازد مرا وز من رها سازد مرا بیگانه از خویشم کند 🔸 پایه های آوایی: سو زد م را ||سا زد م را || درآ ت شن ||دا زد م را 🔹وزن واژه:مستفعلن مستفعلن مستفعلن. مستفعلن ♦️خوشه های هجایی: _u_ _||_u_ _||_u_ _||_u_ _|| 🔰ث:ای به ازل بوده ونابوده ما وی به ابد زنده وفرسوده ما 🔸پایه های آوایی : ای ب أ زل|| بو د و نا|| بو د ما وی ب أ بد ||زن د و فر ||سو د ما 🔹وزن واژه :مفتعلن مفتعلن فاعلن ♦️خوشه های هجایی: _u_||_uu_||_uu_|| 🔰ج:سعادت به بخشایش داور است نه درچنگ وبازوی زور آور است. 🔸پایه های آوایی: س عا دت||. ب بخ شا ||ی ش دا ||و رست ن در چن|| گ با زو ||ی زو را|| و رست 🔹وزن واژه :فعولن فعولن فعولن. فعل ♦️خوشه های هجایی : __u||_ _u||_ _u||_ _u|| 🔰چ:جرمی ندارم. بیش از این کز جان وفادارم تو را ور قصد آزارم کنی هرگز نیازارم تو را 🔸 پایه های آوایی: جر می ن دا ||رم بی ش زین ||کز جان و فا ||دا رم ت را ور قص د آ ||زا رم ک نی|| هر گز ن یا ||زا رم ت را 🔹وزن واژه : مستفعلن مستفعلن مستفعلن. مستفعلن ♦️خوشه های هجایی : _u_ _||_u_ _||_u_ _||_u_ _|| 🔰ح:نظر آوردم وبردم که وجودی به تو https://eitaa.com/hedayate11
🛑تحلیل درس چهارم نگارش ۲ تحلیل : حسین طریقت 💢گفت و گو آیین درویشی نبود ، ور نه با تو ماجراها داشتم ✳️روش تدریس پیشنهادی : 🛑پیش سازمان دهنده در این روش دبیر اطلاعات قبلی دانش آموزان را سازماندهی می کند تا به آموزش آموزه های جدید درس برسد . مانند بهره گیری از آموزه های درس های دوم و سوم (روش های گسترش محتوا ) کتاب نگارش ۲ یا سازماندهی آموزه های درس ۸ نگارش ۱(نوشته های داستان گونه ) 🛑قبل از تدریس دبیر متن های گفت و گو محوری که از قبل انتخاب کرده در کلاس بخواند : ◀️ صمیمی و دوستانه : گفت و گوی بین دوستان در روان خوانی " اولین روزی که به خاطر دارم " فارسی ۲ ◀️بیان مفاخره و برتری جویی : گفت و گوی رستم و اشکبوس ، فارسی ۱ ◀️ اعتراض و تظلم خواهی : گفت و گوی بین کاوه و ضحاک ، درس ۱۲ فارسی ۲ ◀️ حدیث نفس و درد دل کردن : گفت و گوی :گون و نسیم در شعر استاد شفیعی کدکنی ✳️مراحل تدریس : 1️⃣انتخاب موضوع : سعی کنید موضوعی عینی انتخاب کنید . مانند : آسمان ، زمستان ، کوه و . . . 2️⃣طراحی گفت و گو : برای موضوع انتخابی طرح گفت و گویی پی ریزی کنید . مثلا اگرموضوع آسمان را انتخاب کردید طرفین گفت وگو می تواند موارد زیر باشد: 💢گفت وگوی : ماه و خورشید 💢گفت گوی : آسمان و انسان 💢گفت گوی : ستاره با شهاب 💢گفت گوی : ابر با باد 💢گفت و گو : باران با باغ ◀️موضوع گفت گو می تواند : صمیمی و دوستانه ، مفاخره و برتری جویانه ، اعتراضی و . . . باشد . 3️⃣تولید متن براساس طرح نوشته شده ، متنی بنویسید و گفت و گوی طراحی شده را در میان متن جا دهید . ✅نکات مهم : کل متن گفت و گو نباشد. دو با سه بند گفت و گو کافی است . ◀️ اگر موضوع آسمان را انتخاب کردید . بند اول : توصیف آسمان بند دوم : گفت و گو بند سوم : گفت وگو بند چهارم : نتیجه گیری از گفت و گو 🌿🌿🌿🌿🌿 گفت و گو عنصر مهم هر متن است . گفت و گو به متن تحرک می دهد و آن را از حالت یک نواختی بیرون می آورد . نویسنده توانا از خلال گفت گو ها به شکل غیر مستقیم اطلاعاتی به خواننده منتقل می کند . ❌هرگز در گفت گو به شکل مستقیم ، اطلاعات به خواننده منتقل نکنید . در این صورت متن گفت و گو ملالت آور می شود . با احترام : حسین طریقت https://eitaa.com/hedayate11
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 به کوشش بانو فاطمه افضلی ,گناباد گروه دبیران ادبیات ایران درس ششم علوم و فنون ۱۱ مجاز 1️⃣معنای نهاده (حقیقی)و نانهاده (مجازی)را در واژه های مشخص شده بررسی کنید. 🔻الف) چرخ 🔅درخت تو گرباردانش بگیرد به زیر آوری چرخ نیلوفری را ناصر خسرو 🔻ب) سر 🔅سرآن ندارد امشب که برآید آفتابی چه خیالها که گذر کرد وگذر نکردخوابی سعدی 🔻پ)سینه 🔅سینه خواهم شرحه شرحه از فراق تا بگویم شرح درد اشتیاق مولانا 2️⃣در سروده‌های زیر مجاز را مشخص کنید: 🔻الف) فردا که آن شهر خاموش / در حلقهٔ شهر بندان دشمن / از خواب دوشینه برخاست / دیدند / زان مرغ فریاد و آتش / خاکستری سرد برخاست شفیعی کدکنی 🔻پ) چرا چون لاله خونین دل نباشیم که با ما نرگس او سرگران کرد حافظ 🔻ت)دل عالمی بسوزی چوعذار برفروزی تو از این چه سودداری که نمی کنی مدارا؟ حافظ 3️⃣در بیت زیر مجاز و قرینه را مشخص نمایید: 🔻دست فلک ز کارم وقتی گره گشاید کز یکدگر گشایی زلف گره گشا را فروغی بسطامی 4️⃣بیت زیر را از نظر فکری و ادبی بررسی نمایید: سپید شد چو درخت شکوفه دار سرم وز این درخت همین میوهٔ غم است برم جامی 5️⃣وزن واژهٔ بیت زیر را مشخص کنید: 🔻بضاعت نیاوردم الا امید خدایاز عفوم مکن ناامید سعدی ۶ ✅پاسخنامه: ✏️الف)چرخ. معنی نهاده:ابزاری که حرکت دورانی دارد معنی نانهاده:فلک ،روزگار،آسمان که با توجه به علاقه شباهت استعاره مصرحه نیز هست از جهت گرد بودن ✏️ب)سر. معنی نهاده:عضوی از بدن انسان،بالاترین عضو بدن معنی نانهاده:تصمیم،قصد،عزم،فکر،اندیشه،خیال ✏️پ)سینه. معنی نهاده،:عضوی از بدن،قفسه ی سینه معنی نانهاده:انسان غمگین،عاشق درد کشیده،در شعر نی نامه ی مولوی مجاز از انسان صاحب دل ✏️الف) فردا: معنی نانهاده(آینده ) شهر:معنی نانهاده(مردم ساکن شهر) مرغ:معنی نانهاده(ققنوس) ✏️ب) خاکی وآبی:معنی نانهاده( انسان)،اشاره دارد به خلقت انسان از آب وگل ✏️پ) نرگس :معنای نانهاده (چشم به علاقه ی شباهت) ✏️ت) نگین :معنای نانهاده(انگشتر با علاقه ی جزییه) 3️⃣دست مجاز از انگشتان با قرینه ی گره گشودن که توسط دست باز می شود. ✔️علاقه ی الیه 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 به کوشش بانو فاطمه افضلی و جمعی از دبیران ادبیات ایران 4️⃣از نظر ادبی: 🔷جناس ناقص اختلافی:بروسر 🔷تشبیه:سربه درخت شکوفه دار.وجه شبه سپید شدن(تشبیه گسترده) 🔷مجاز:سر با معنای نانهاده ،مو 🔷تشبیه بلیغ اضافی :میوه ی غم(تشبیه فشرده) 🔷درخت در مصرع دوم :استعاره مصرحه از مو 🔹واج آرایی:ر 🔷تکرار:درخت 🔷مجاز به علاقه ی شباهت،درخت مصرع دوم ✅از نظر فکری:تاسف شاعر بخاطر از دست دادن دوران جوانی ورسیدن ایام پیری وغم واندوه.وتاسف از اینکه چر ا ایام جوانی را مغتنم ندانسته!! 5️⃣وزن عروضی:فعولن فعولن فعولن فعل ✏️بحر:متقارب مثمن محذوف ب ضا عت/ن یا ور/دمل لا/ا مید خ دا یا/ز عف وم/م کن نا/ا مید به کوشش بانو فاطمه افضلی و جمعی از دبیران ادبیات ایران ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ https://eitaa.com/hedayate11
مهم نیست که چقدر مرتکب اشتباه می شوید یا به آهستگی پیشرفت می کنید ! شما همیشه جلوتر از همه کسانی هستید که اصلاً هیچ قدمی برنمی دارند..🍃 ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌
۱۱ ⭕️این کارگاهها با هدف تمرین بیشتر برای دانش آموزان نوشته شده لذا توصیه می گردد در کلاس و به طور گروهی کارگاهها حل شود و دبیر برکار گروهها نظارت داشته باشد و در رسیدن گروهها به پاسخ درست نقش راهنما را ایفا نماید . یک نکته درباره ی این کارگاه در درس هفتم به صورت گذرا از سبک هندی وصائب صحبت شده اما در این تمرین ها ویژگی های سبک صائب خواسته شده لذا به دبیران محترم توصیه می گردد جهت راحتی کار ابتدا ویژگی های شعر سبک هندی که مربوط به درس 10 است ،روی تخته بنویسند و بعد به حل این تمرین بپردازند.(نظر شخصی فرحناز حسینی) 1- غزل زیر را بخوانید و موارد خواسته شده را پاسخ دهید. جان به لب داریم و همچون صبح خندانیم ما دست و تیغ عشق را زخم نمایانیم ما از سیاهی داغ ما هرگز نمی آید برون در سواد آفرینش آب حیوانیم ما پشت چون آیینه بر دیوار حیرت داده ایم واله ی خار و گل این باغ و بستانیم ما از شبیخون خمار صبحدم آسوده ایم مستی دنباله دار چشم خوبانیم ما خرقه از ما می ستاند نافه ی مشکین نفس از هواداران آن زلف پریشانیم ما حلقه ی چشم غزالان حلقه ی زنجیر ماست دایم از راه نظر دربند و زندانیم ما گر چراغ بزم عالم نیست صایب کلک ما چون ز بخت تیره دایم در شبستانیم ما صائب تبریزی ✴️الف- ویژگی های شعر صائب را در غزل بررسی کنید. 1️⃣ جان به لب داریم و همچون صبح خندانیم ما دست و تیغ عشق را زخم نمایانیم ما استفاده از اصطلاح عامیانه ی جان به لب داشتن ما زخم ونمایان دست وتیغ عشقیم :استعاره ی مکنیه و تشخیص از پرکاربردترین صورخیال در شعر هندی و از نوع باریک اندیشی وتصاویر دور از ذهن 2️⃣ از سیاهی داغ ما هرگز نمی آید برون در سواد آفرینش آب حیوانیم ما اشاره و تلمیح به اعتقادات مذهبی.آب حیوان (آب حیات) به کار گیری حکمت و استدلال وخیال پردازی های عجیب(مفهوم: به خاطر رانده شدن از بهشت داغ سیاهی بردل ماست 3️⃣پشت چون آیینه بر دیوار حیرت داده ایم واله ی خار و گل این باغ و بستانیم ما خیال پردازی های شاعرانه (مفهوم : واقعیتها را آن گونه که هست ندیدن ودر حیرت بودن ) 4️⃣ از شبیخون خمار صبحدم آسوده ایم مستی دنباله دار چشم خوبانیم ما مفهوم بیت :مستی ما از عشق دائمی است و از مظاهر دنیادر حیرت به سر می بریم سخت بودن فهم شعر به دلیل یافتن مضامین دور از ذهن،تناقض روحی بین حالات عاشقانه وحالات عاقلانه(از یک طرف شاعر می گوید از شبیخون چشم خمار آسوده ام،،از طرف دیگر می گوید ما به دنبال مستی چشم خوبانیم) واله ی خار شدن خیال پردازی استفاده از تخیلات دور از ذهن 5️⃣ خرقه از ما می ستاند نافه ی مشکین نفس از هواداران آن زلف پریشانیم ما خیال پردازی های بی سابقه و خاص صائب پیچیدگی معنا یی و لفظی در بیت قبل و این بیت 6️⃣ حلقه ی چشم غزالان حلقه ی زنجیر ماست دایم از راه نظر دربند و زندانیم ما پیچیدگی در مضمون ابیات توجه به مضمون ومعنی کاربرد تخیلات غریب وصورخیال زیبا(گرفتار چشم زیبا رویان شدن ) اگرچه این شعر نشانه های غزل را دارد ولی پیچیدگی های لفظی و معنایی فهم غزل را دشوار کرده وکاملا بیانگر سبک هندی است 7️⃣ گر چراغ بزم عالم نیست صایب کلک ما چون ز بخت تیره دایم در شبستانیم ما اعتقاد به بخت و تقدیر و سرنوشت و تفکر جبرگرایی،گلوه از بخت سیاه غم گرایی ورواج نوعی حکمت واستدلال عامیانه (قسمت اول) 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 به کوشش : فرحناز حسینی ،استان البرز (کرج) کانال هدایت2 - کانال درسی11 https://eitaa.com/hedayate11 قسمت دوم (کارگاه فصل سوم) ✴️سوال ۱- قسمت ب : شعر را از نظر زیبایی شناسی و ویژگی های فکری بررسی نمایید. 1️⃣ جان به لب داریم و همچون صبح خندانیم ما دست و تیغ عشق را زخم نمایانیم ما تشخیص،،صبح خندان جان به لب کنایه از تحمل جان فرسا و نهایت سختی تیغ عشق :شبیه فشرده، مراعات نظیر(دست ،لب و جان -تیغ و زخم ) دست عشق ،تشخیص واج آرایی (مصوت آ) دست عشق :اضافه ی استعاری ثبات وتحمل در عشق 2️⃣ از سیاهی داغ ما هرگز نمی آید برون در سواد آفرینش آب حیوانیم ما سیاهی، داغ: مراعات آب حیوان: تلمیح تکرار(واژه آرایی ):ما واج آرایی مصوت آ 3️⃣ پشت چون آیینه بر دیوار حیرت داده ایم واله ی خار و گل این باغ و بستانیم ما مصرع اول تشبیه گسترده (انسان:مشبه,آیینه:مشبه به دیوار تکیه داده :وجه شبه) خار وگل وباغ و بستان ؛:مراعات نظیر واله وحیرت تناسب باغ وبستان استعاره از جهان واج آرایی:ر-مصوت ا تضاد:خار,گل تکرار:بر 4️⃣ از شبیخون خمار صبحدم آسوده ایم مستی دنباله دار چشم خوبانیم ما واج آرایی مصوت کسره در هر دو مصرع (تتابع اضافات) چراغ بزم عالم استعاره خورشید شبیخون خمار صبحدم استعاره ی مکنیه وتشخیص 5️⃣ خرقه از ما می ستاند نافه ی مشکین نفس از هواداران آن زلف پریشانیم ما واج آرایی:د .م و تتابع اضافات
هوادار کنایه از عاشق تشخیص مصراع اول تکرار :ما نافه مجاز از آهو خرقه ستادن کنایه خرقه استعاره از ظواهر دینی خرقه ستاندن دراینجا کنایه از ترک ظواهر در اثر عشق به معشوق (درعشق ورزیدن و شیفتگی به او تمام ظواهر را ترک کرده ام وعاشق آن زلف پریشانم ) 6️⃣ حلقه ی چشم غزالان حلقه ی زنجیر ماست دایم از راه نظر دربند و زندانیم ما حلقه جناس تام زنجیر مجاز از زندان حلقه ی چشم تشبیه به حلقه ی زنجیر دربند وزندان بودن:کنایه از گرفتاری در عشق و عرفان حلقه,زنجیر,بند:مراعات نظیر 7️⃣ گر چراغ بزم عالم نیست صایب کلک ما چون ز بخت تیره دایم در شبستانیم ما دنباله روی از عشق معشوق تیره، چراغ و شبستان: مراعات نظیر کلک مجاز از شعر وغزل شاعر شبستان استعاره از گرفتاری های دنیا بزم عالم :تشبیه فشرده روح جسم تضاد تشبيه كلك به چراغ بخت تیره حس آمیزی 💢مفهوم کلی:شاعر معتقد است که ما واقع بین نیستیم،،فقط در حیرت به سر می بریم و ظاهر بین هستیم ♻️سوال ۱- قسمت ج)وزن شعر را بنویسید. 🔶فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن ۲-متن زیر را از نظر زیبایی شناسی و ویژگی های فکری بررسی نمایید. مجموعه ای می بایست از هر دو عالم روحانی و جسمانی که هم محبت و بندگی به کمال دارد و هم علم و معرفت به کمال دارد تا بار امانت مردانه و عاشقانه در سفت جان کشد. « نجم الدین رازی» 🔹زیبایی شناسی سفت جان: استعاره مکنیه و تشخیص تکرار:کمال بار امانت: تلمیح به پذیرش امانت الهی توسط انسان بار امانت :‌تشبیه فشرده بندگی و معرفت :‌سجع 🔸فکری عارفانه و در حوزه ی ادبیات غنایی است .اشاره به خلقت انسان که تجمع تمام خصلتهای نیک وخوب آفرینش است منظور از امانت:عشق است نویسنده سعی می کند متن را ادبی کند و به شعر نزدیک بشود تا هم حسی ایجاد کندوباجمله های کوتاه به ساختار شعری نزدیک بشود. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 به کوشش فرحناز حسینی ،استان البرز(کرج)،زمستان ۱۳۹۶ گروه دبیران ادبیات ایران کانال هدایت 2 -کانال درسی11 https://eitaa.com/hedayate11
آن ها که کتاب نمیخوانند، عمر کوتاه تری دارند، و آن ها که میخوانند، هر بار با قهرمان قصه، وارد ماجرایی جدید میشوند و هزاران بار عمر میکنند ... ┄═•❁ https://eitaa.com/hedayate11 ❁•═┄
اگر هر شب به جای تماشای تلویزیون پانزده دقیقه مطالعه کنید سالی حدود پانزده کتاب را می خوانید این گونه تبدیل به یکی از باسواد ترین افراد در نسل خود می شوید همه این ها با پانزده دقیقه مطالعه قبل از خواب حاصل می شود. ┄═•❁ https://eitaa.com/hedayate11 ❁•═┄
4_5899870019008857609.pdf
2.01M
┄═•❁https://eitaa.com/hedayate10 ❁•═┄ کتاب قدرت برنامه‌ریزی - طرح پرواز: رسیدن به بهترین نتیجه در کمترین زمان ممکن، اثری دیگر از برایان تریسی است، که این‌بار قصد دارد قدرت برنامه‌ریزی مسیرهای حقیقی دستیابی به موفقیت را البته با طرح پرواز، معرفی کند. دیگر وقت آن شده، انرژی‌های پتانسیل خود را برای موفقیت آزاد کنید. برایان تریسی در کتاب قدرت برنامه‌ریزی - طرح پرواز نشان می‌دهد که به چه صورتی به موفقیت و کامکاری برسیم. به گفته‌ او زندگی یک سفر است و در این سفر باید افکار مثبت و خوشایند داشته و بطور دقیق بدانید کجا می‌روید. به اهداف و برنامه‌های دقیقی احتیاج دارید تا از جایگاه فعلی‌تان به آینده مطلوب بروید. اصول جهانی و واقعی همیشگی وجود دارد که چندین مرتبه افراد موفق آن‌ها را فرا گرفته و بکار برده‌اند. ┄═•❁ https://eitaa.com/hedayate11❁•═┄
MordeShor.apk
816.4K
رمان: جلد دوم: نویسنده: ژانر: صفحات: خلاصه: من….همانی هستم که روزی برایت سرافکندگی بودم.و…بدان که روزی آرزویم را خواهی داشت! من “مرده شورم!”آمده ام تا نجسی ها و ناپاکی هارا بشویم…آمده ام تا یک کاسه آب بریزم روی کثافتی که آدمها از خودشان ساختند!و بعد غسلشان بدهم و …خباثتشان را دفن کنم! داستان در مورد یه دختر مرده شوره که با یه گروه قاچاقچی همراه میشه..یه دختر شاید دزد…شاید بد…شاید خوب… همراه مرده شور باشید.» مرده شور ┄═•❁ https://eitaa.com/hedayate11 ❁•═┄
Adobe.Acrobat.Reader.16.2.1.arm_Soft98.iR.apk
12.79M
📀 نرم افزار Adobe Reader برای عزیزانی که میخواهند فایل های pdf را در گوشی خود باز کنند. ┄═•❁https://eitaa.com/hedayate11 ❁•═┄