eitaa logo
کانال درسی12
399 دنبال‌کننده
256 عکس
307 ویدیو
1.2هزار فایل
ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم فارسی،علوم وفنون ادبی،نگارش ارتباط با مدیرکانال: حسین عبادی https://eitaa.com/FotoFarhang
مشاهده در ایتا
دانلود
صفحه۱۰۰ غزل قیصر امین پور سرا پا اگر زرد و پژمرده ایم ، / ولی دل به پاییز نسپرده ایم چوگلدان خالی لب پنجره / پر از خاطرات ترک خورده ایم اگر داغ دل بود ،ما دیده ایم / اگر خون دل بود، ما خورده ایم اگر دل دلیل است،آورده ایم / اگر داغ شرط است، ما برده ایم اگر دشنه ی دشمنان گردنیم / اگر خنجر دوستان، گرده ایم گواهی بخواهید، اینک گواه / همین زخم هایی که نشمرده ایم ! دلی سربلند و سری سر به زیر / از این دست عمری به سر برده ایم ✍️قیصر امین پور تحلیل سبکی 🔰🔰 🔴سطح زبانی: ۱- زبان به سبک خراسانی نزدیک است . ۲- استفاده از واژه های کهن:(‌گرده :‌میان دوکتف و زیر گردن از پشت سر- دشنه ) ۳- استفاده از واژگان متناسب با ایثار و وطن دوستی :(اگر دشنه ی دشمنان ،گردنیم / اگر خنجر دوستان گرده ایم «گردن ما برای فدا شدن در راه دوستان آماده است .») ۴- وجود ترکیبات بدیع :‌ (خاطرات ترک خورده ، دلی سربلند) ⚫️سطح ادبی : ۱- توجه به قالبهای سنتی که این شعر قالبش غزل است . ۲- تقلید از سبک خراسانی ۳- استفاده از نماد :پاییز نماد ناامیدی ۴- استفاده از آرایه ی ادبی مانند تشبیه :‌بیت دوم ، کنایه :‌سر بلند وسربه زیر 🔵سطح فکری : ۱- روح حماسی در آن دیده می شود . ۲- درون مایه ی آن فرهنگ دفاع مقدس و دفاع از میهن 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 به کوشش : خاتم فرحناز حسینی ، کرج کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
داروگ! خشک آمد کشتگاه من در جوار کشت همسایه. گرچه می گویند: "می گریند روی ساحل نزدیک سوگواران در میان سوگواران. " قاصد روزان ابری، داروگ ! کی می رسد باران؟ بر بساطی که بساطی نیست در درون کومه ی تاریک من که ذره ای با آن نشاطی نیست و جدار دنده های نی به دیوار اتاقم دارد از خشکیش می ترکد -چون دل یاران که در هجران یاران- قاصد روزان ابری ، داروگ ! کی می رسد باران 🌹سطح فکری. ۱_ مخاطب شعر عامه مردم هستند. ۲_بر خلاف گذشته که شعر، درباری بود و شاعر تلاش میکرد تا شعر خود را به فکر پادشاهان نزدیک کند، در این دوره مخاطب شاعر مردم است، و شاعر تلاش می کند تا شعر خود را به لایه های زیرین جامعه همسو کند. به همین دلیل است که لغات شعری تغییر می کند و شاعر شعر خود را به صورت طبیعی بیان می کند.واژه های باران ،داروگ،کومه و... ۳_ .شاعر از طبیعت مانند واژه های (کشتگاه، ساحل،ابر، باران و کومه ) و نماد ها استفاده کرده تا مسائل سیاسی و اجتماعی روزگار خود را به زبانی ساده مطرح کند . مردم در غم و اندوه و سوگواری به سرمی برند و منتظر یک منجی و یک خبر خوش هستند. عصر سیاه حکومت استبداد را در جامعه خویش تصویر می کند و منتظر بارانی است که سیاهی را بشوید و زندگی سبز و شکوفایی را به همراه آورد ۴_ لحن شاعر صمیمانه و متواضعانه است.چون مخاطب شاعر مردم است. ۵_ مدح و ذم و هجو دراین شعر نیست ۶-شاعر با مقایسه ی کشور خود با کشور پیشرفته ی روسیه، حس اندوه و ناامیدی خود را از فقر حاکم بر جامعه در قالب کلمات ریخته وفضای سیاسی و اجتماعی جامعه ی محنت زده خود را ترسیم کرده است .مهم تر از همه چشم به راه آینده ای روشن است . 🌸سطح ادبی(داروگ) ۱_ آرایه های بیانی و بدیعی به صورت طبیعی وارد شعر می شود.مانند کشتگاه نماد و استعاره از کشور و جامعه که دچار استبداد شده است، کشت نمادکشور همسایه روسیه و اشاره یه انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ وشکست تزار ها باران نماد و استعاره از انقلاب کاربرد تناقض (بر بساطی که بساطی نیست ) جدار دنده های نی تشخیص و استعاره ،دیوار کومه ی محقر شاعر که از شدت خشکی در حال ترکیدن است به دل یارانی که در هجران یاران از اندوه در حال ترکیدن است ،تشبیه بسیار موثری است که زمینه ی معنایی شعر که خشکسالی بیرون را به درون منتقل کند و تصور جانداری از حال و هوای روحی شاعر، یعنی انتظار تحمل سوز او برای تغییر اوضاع سیاسی کشور در سال های گذشته مجبور به ترک وطن شدند و یا در وطن کشته شدند ویا خود در گذشتند ، به دست می دهد. دنده های نی نماد جامعه ی ایران تشخیص چون دل یاران که در هجران یارن :تشبیه ۲_ قالب شعر نیمایی است و طول مصرع ها از نظر تعداد پایه های آوایی هم اندازه نیستند و جای قافیه در شعر مشخص نیست. ۳. ابهام دراین شعردیده می شود واژه های سوگواران ،همسایه اگر کسی از انقلاب اکتبر اطلاع نداشته باشد نمی داند منظور شاعر از این واژه ها چیست . شاعر به صورت مستقیم حرف نزده است . و از طریق این کار می خواهد عمرشعر خود را طولانی کندواوضاع نا بسامان کشور را نشان دهد. ۴_ صور خیال جدید و نو هستند و تکرار تصاویر شاعران دوره های قبل نیستند.مانند جدار دنده های نی ۵_ گرایش به نماد در تصاویر شعری که در اینجا داروگ نماد پیام آور آزادی است . ۶_ انتخاب و وزن متناسب با لحن طبیعی گفتار و زبان شعر(وزن فاعلاتن که در مواردپند آموز استفاده می شود. ) 🌺سطح زبانی: ۱. لغات و ترکیبات امروزی و جدید وارد شعرش کرده است. دنده های نی ۲_ دست شاعر برای استفاده از آن چه که در زندگی طبیعی اطراف خود می بیند آزاد است وبه عنوان نماد استفاده می کند مانند کومه ،کشتگاه و داروگ و... ۳_سادگی و روانی زبان شعر و جمله بندی های ساده در شعر معاصر کاملا چشمگیر است. چرا که مخاطب او مردم است و شعر باید در مسیر زندگی باشد با این دید است که شعر معاصر را برخلاف گذشته سادگی و روانی در آن نمایان است. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 به کوشش : خانم فرحناز حسینی ،کرج کانال درسی12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹ببینید چقدر ژاپنی‌ها شجاعند 😉 🖌به فرزندان فیضیه بپیوندید : @farzandan
4_5882206480672753832.pdf
409.9K
۶ ۱۲_۱۳ همراه با پاسخنامه تشریحی طراح : آقای آرش یاری کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الحمدلله الذي جعلنا من المتمسکین بولایة علی ابن ابي طالب علیه السلام 🤲 فرخنده میلاد باسعادت حضرت امیرالمومنین، مولای متقیان، علی علیه السلام و روز پدر بر همه عاشقان ولایت تبریک و تهنیت باد. کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺
2_5312329853104556966.pdf
452.4K
(ارایه ها و مباحث ادبی) ( دستور ، املاء ، زبانشناسی) به کوشش : آقای منصور صالح نیا کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
4_5884275014231919862.pdf
343.7K
۱۰_۱۴ طراح : آقای آرش یاری ، کرمانشاه پاسخنامه در فایل زیر👇👇 کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
4_5888796120145987729.pdf
353.6K
۱۰_۱۴ طراح : آقای آرش یاری ، کرمانشاه کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
4_5890842246860769610.pdf
1.72M
درکتب فارسی دهم،یازدهم،دوازدهم به کوشش : آقای علی سید جعفری،خوی کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
4_5875261514260155268.pdf
758.7K
+کارگاه متن پژوهی به کوشش : آقای دکتر امیدعلی شیخی کن کت ، شهرستان نورآباددلفان استان لرستان کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
4_5895421772919999132.pdf
721.2K
طراح : خانم طناز تیموری ، لرستان با فرمت : pdf پاسخنامه👇👇 کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
4_5900256158043605554.pdf
1.98M
+کارگاه متن پژوهی به کوشش : خانم ماندانا مهتاب ،تهران حاشیه نویسی با نرم افزار : powerpoint کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
4_5902080496942188322.pdf
730.1K
اختیارات شاعری فنون ادبی12 کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
هم آوا : 🔸هم چنان که از اسمش پیداست ، واژه هایی هستند که تلفظ ( آوا )ی یکسانی دارند . اما از نظر نوشتن و معنی متفاوتند. کلماتی مانند : 🍂خویش : خود - فامیل / خیش : وسیله شخم زدن 🍂حیات : زندگی / حیاط : فضای باز خانه 🍂ارز : پول خارجی / ارض : زمین / عرض: پهنا 💢🔸❗️کلمات هم نویسه : از اسمش پیداست . واژه هایی که نوشتن یکسان دارند اما از نظر معنی و تلفظ متفاوتند. کلماتی مانند : 🍂 مهر : محبت ؛ ماه مهر / مُهر : وسیله چاپ دستی 🍂گل : خاک / گُل 🍂 کشتی / کِشتی 🍂مسلم / مسلّم 🔸🔸نوبهار است در آن کوش که خوشدل باشی که بسی گل بدمد باز و تو در گل باشی 🔸🔸گوهر مخزن اسرار همان است که بود حقه ی مِهر بدان مُهر و نشان است که بو 🔸💢❗️دسته دیگری از کلمات نیز وجود دارد که آشنایی با آن به نظر ضروری می رسد . 🔸🔸❗️کلمات هم آوا - هم نویسه : کلماتی که در نوشتن و تلفظ یکسانند اما از لحاظ معنی متفاوتند. کلماتی مانند : 🍂شیر : نام حیوان / شیر : شیر آب / 🍂شیر : شیر خوردنی 🍂روان : جان / روان : جاری 🍂سیر : نام گیاه سیر / سیر : غذا خورده - متضاد گرسنه 🔸🔸 نه من از پرده ی تقوا به در افتادم و بس پدرم نیز بهشت ابد از دست بهشت 🔸🔸آتش است این بانگ نای و نیست باد هر که این آتش ندارد نیست باد 🔸🔸گلاب است گویی به جویش روان همی شاد گردد زبویش روان 💢❗️کلمات ( هم آوا ) و ( هم نویسه ) در بحث آرایه های ادبی ، جناس ناقص نامیده می شوند . 💢❗️کلمات ( هم آوا _ هم نویسه ) در بحث آرایه های ادبی ، جناس تام نامیده می شوند. 💢🔸 از مشکلاتی که دراملا ی فارسی با آن روبه رو هستیم وجود کلمه های مشابه(متشابه) می باشد .تعداد کلمه های مشابه زبان فارسی کم ولی تعداد کلمه های مشابه دخیل زبان عربی بسیار زیاد هستند. کلمه های مشابه(متشابه)به کلمه هایی می گویند که در تلفظ یکسان امادرنوشتن ومعنی واشتقاق باهم فرق دارند. تشابه این کلمه ها یا در آوا یا در نشانه ها و یا در هر دومی باشد. از این نظر این کلمات برسه نوع تقسیم می شوند : 🌀کلمه های هم آوا : کلماتی که از لحاظ تولید آوا ( تلفظ ) یکسان هستند ولی از لحاظ نوشتاری متفاوت می باشند مثل: 👇👇 ( خار , خوار) – (خوان ,خان)- (خواست , خاست )- ( خورد، خُرد) - ( خوبش، خیش) -( آبخوست، آبخست)-( خوال، خال)-(ثواب،صواب)-(حیاط،حیات)-(اَلَم،عَلَم)و... اکثر مشکلات املایی مربوط به همین دسته می باشد که از دلایل عمده ی آن درهم آمیختن زبان عربی با فارسی و اندکی نیزتحول واجی درزبان فارسی می باشد. 🌀کلمه های هم نویسه : این کلمات از نظر نوشتاری مثل هم هستند ولی از لحاظ آوایی فرق می کنند مثل:👇👇 ( گُُل ،گِل)-(کَشتی ،کُشتی)-(مَشک،مُشک)-(نِشَسته ، نَشُسته)-(می کَنَد، می کُنَد)- (می بَرَد، می بُرَد )-(مِلک،مُلک،مَلِک،مَلَک)-(کِشت،کُشت)-(شِکَر،شُکر)-(سَم،سُم)-(سَحَر،سِحر)-(تَنگ،تُنگ)-(کِرم،کِرِم،کَرَم)-(چِشم،چَشم)و... 3 - کلمه های هم آوا و هم نویسه : این کلمات هم از نظر نوشتاری و هم از لحاظ آوایی مثل هم هستندولی ازنظرمعنی متفاوت می باشند. 🔸شیر: حیوان وحشی 🔸سیر: نوعی پیازچه 🔸ریش :زخم 🔸زهر:گل وشکوفه 🔸دوش: شانه 🔸بادیه:کاسه مسی 🔸شارع: راه،خبابان 🔸رسته:صف،بازار 🔸زبان:زبان گفتار 🔸پیچ:میخ فلزی دنده دار 🔸خیر:خوبی 🔸گاز:انبر(گازانبر) 🔸گور:گورخر 🔸تنگ:درّه ی کوه ارسال از بانو یاس علوی نیا گروه دبیران ادبیات ایران ۲۵ فروردین ۹۹ کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
کلمه یا گروهی که پس از واو عطف می آید و همان نقش را می گیرد که کلمه یا گروه قبل از واو عطف می گیرد. کلمه + و + کلمه معطوف علیه + و + معطوف معطوف همان نقشی را می گیرد که معطوف علیه می گیرد . 🔴 ۱_تفاوت واو عطف با ربط واوربط بین جمله ها می آید اما واو عطف بین کلمات و گروهها 🔺واو ربط : او رفت و آمد 🔻واو عطف : دختران و پسران ۲_ واوی که بین دو فعل می آید از نوع عطف نیست 🔸عقلم شد و آمد : واو ربط 🔹آمدن و رفتن کار اوست ؛ واو عطف ( مصادر اسم هستند) ۳_گاهی 《و》 میانوند است‌ و نباید با 《 و 》 عطف اشتباه شود مثلا در واژه های زیر : 🔸دید و بازید ، آمدو شد ، آمد و رفت ، گفت و گو ( اگر مکث پایانی داشته باشند) ۴_ گاهی 《و 》 حرف اضافه است اگر معادل در " مقابل " و " همراه " باشد 🔹نمونه اش را در بحث " متمم " آوردیم .۳ ۵_《 و 》 بین شبه جمله ها از نوع ربط است نه عطف 🔺دردا و حسرتا «و »⬅️ ربط ۶_گاهی به جای واو عطف ویرگول می آید: عشق ، معشوق وعاشق هم معشوق ، معطوف است هم عاشق ۸_ گاهی به جای واو عطف 《 یا 》 می آید 🔻لعل‌ یا عقیق (عقیق معطوف به لعل است .) 🟡تو و زهد و پارسایی،من و عاشقی و مستی⬅️ تو همراه زهد و پارسایی من همراه عاشقی و مستی _تو ( همراه / حرف اضافه ) زهد و ( عطف ) پارسایی من و(همراه/ حرف اضافه ) عاشقی و ( عطف ) مستی عشق آمد و ( ربط) شد چونم اندر رگ و ( عطف ) پوست پای نهادم به تماشا و ( عطف ) گشت گشت معطوف به تماشا است و چون تماشا متمم است گشت نیز متمم است . 🟤که باید رفتن و واهشتن این دشت : 《و 》 ربط است ، زیرا بین دو جمله ( فعل ) قرار گرفته است : باید رفت و باید این دشت را واهشت. ادامه دارد ... ✍🏻 استاد اسمعیل محمدزاده کانال مباحث دستوری کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
4_5843636798181345812.pdf
673.7K
واژه نامه موضوعی سه پایه برای کنکور کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
4_5845888597995030611.pdf
537K
انواع حذف تست کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
علوم وفنون ادبی اوزان و زحافات عروضی ساعت مطالعه آزاد به نام خدا ارکان عروضی به سه دسته تقسیم می شوند:۱- ارکان تکراری مانند:فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن ۲- ارکان متناوب (=دوری=یک رکن درمیان)مانند: مفاعلن فعلاتن مفاعلن فعلاتن ۳- ارکان بی نظم. که موضوع بحث ما نیست. نام اوزان حاصل از تکرار ارکان(اوزان تکراری) که شما دانش آموزان بایست یادبگیرید ۸وزن است به شرح ذیل :۱- مفاعیلن که اگر تکرار شود بحر هزج نام دارد. ۲- فاعلاتن که اگر تکرار شود بحر رمل نام دارد. ۳- مستفعلن که اگر تکرار شود بحر رجز نام دارد. ۴- فعولن که اگر تکرار شود بحر متقارب نام دارد. ۵-فعلاتن که اگر تکرار شود بحر رمل مخبون نام دارد. ۶- مفتعلن که اگر تکرار شود بحر رجز مطویّ نام دارد. ۷-مفاعلن که اگر تکرار شود بحر هزج مقبوض(=رجزمخبون) نام دارد. ۸-فاعلن که اگر تکرار شود بحر متدارک نام دارد. نام اوزان حاصل از تناوب ارکان(اوزان دوری) که شما دانش آموزان بایست یادبگیرید ۷وزن است به شرح ذیل: ۱-مفاعلن فعلاتن(بحر مجتث مخبون) ۲- مفعولُ مفاعیلن(=مستفعلُ مفعولن) (بحر هزج اخرب) ۳-فعلاتُ فاعلاتن(بحر رمل مشکول) ۴-مفعولُ فاعلاتن(=مستفعلن فعولن) (بحر مضارع اخرب) ۵- مفتعلن فاعلن(بحر منسرح) ۶- مفتعلن مفتعلن فاعلن(بحر سریع) ۷-فعلاتن مفاعلن فعلن(بحر خفیف) دانش آموزان گرامی، شما بایست اسامی این ۱۵ وزن را حفظ کنید اما برای یادگیری ۲۹ وزن پرکاربرد شعر فارسی ، نیازی به حفظ تمامی آن ها نیست بلکه باید فرمول تغییراتی(زحافاتی) که در هر رکن ایجاد می شود تا رکن دیگری پدید آید را یاد بگیرید و برای این منظور باید معنی ۱۰ اصطلاح زیر را یاد بگیرید. تعریف زحاف: "زِحاف ، تغییری است که به رکن وارد می شود تا از آن رکن ، یک رکن دیگر منشعب شود." شرح ۱۰ اصطلاح مهم: ۱-مقبوض ۲-اخرب ۳-مطوی ۴-مکشوف ۵-مخبون ۶-مکفوف ۷-محذوف ۸-مشکول ۹-منحور۱۰- مجبوب ۱- مقبوض: تبدیل رکن مفاعیلن به مفاعلن(یعنی تبدیل هجای بلند سوم(هجای ماقبل آخر) به هجای کوتاه ۲- اخرب: الف- تبدیل رکن مفاعیلن به مفعولُ(=فاعیلُ) (یعنی حذف یک هجای کوتاه از اول رکن مفاعیلن و تبدیل هجای بلند آخر رکن مفاعیلن به هجای کوتاه) ب- تبدیل رکن مستفعلن به فعولن( یعنی حذف هجای بلند اول رکن مستفعلن و جابه جا کردن هجای بلند دوم با هجای کوتاه سوم در رکن مستفعلن) ۳-مطویّ: تبدیل مستفعلن به مفتعلن(=مستعلن) (یعنی تبدیل هجای بلند دوم رکن مستفعلن به هجای کوتاه) ۴- مکشوف : الف- تبدیل مفتعلن به فاعلن(=مفعلن)(یعنی حذف هجای دوم از رکن مفتعلن) ب- تبدیل مفعولاتُ به فاعلن(یعنی تبدیل هجای دوم رکن مفعولاتُ که بلند است به هجای کوتاه و حذف هجای آخر رکن که کوتاه است.) تذکرمهم: این مورد در کتاب های درسی دبیرستان و پیش دانشگاهی نیست. ۵-مخبون:الف- تبدیل رکن فاعلاتن به فعلاتن(یعنی هجای بلند اول رکن فاعلاتن به هجای کوتاه تبدیل می شود.) ب- تبدیل مستفعلن به مفاعلن(=متفعلن) (یعنی تبدیل هجای بلند اول رکن مستفعلن به هجای کوتاه) ج- تبدیل فاعلن به فَعَلُن( یعنی یعنی تبدیل هجای بلند اول رکن فاعلن به هجای کوتاه) تذکرمهم: این مورد در کتاب های درسی دبیرستان و پیش دانشگاهی نیست. ۶- مکفوف: الف- تبدیل رکن مفاعیلن به مفاعیلُ ( یعنی تبدیل هجای بلند آخر رکن مفاعیلن به هجای کوتاه) ب- تبدیل رکن فاعلاتن به فاعلاتُ (یعنی تبدیل هجای بلند آخر رکن فاعلاتن به هجای کوتاه) ۷- محذوف: الف- تبدیل رکن فاعلاتن به فاعلن(=فاعلا) ( یعنی حذف یک هجای بلند از آخر رکن پایانی وزن) ب- تبدیل رکن فعولن به فَعَل(=فعو) (یعنی حذف یک هجای بلند از آخر رکن پایانی وزن) ج- تبدیل رکن فعلاتن به فَعَلُن(=فعلا) (یعنی حذف یک هجای بلند از آخر رکن پایانی وزن) د- تبدیل رکن مفاعیلن به فعولن(=مفاعی)(یعنی حذف یک هجای بلند از آخر رکن پایانی وزن) ۸- مشکول: تبدیل رکن فاعلاتن به فعلاتُ(یعنی تبدیل هجای بلند اول رکن به هجای کوتاه و تبدیل هجای بلند آخر رکن به هجای کوتاه) نکته : از جمع مخبون و مکفوف در یک رکن ، مشکول به وجود می آید. یعنی فاعلاتن اگر مخبون شود می شود:فعلاتن . و اگر فعلاتن (که مخبون است) تبدیل به فعلاتُ (که مکفوفِ رکن فعلاتن است) شود مشکول می شود. ۹-منحور: تبدیل رکن فاعلاتُ به فع (یعنی حذف تمام هجاهای یک رکن به غیر از هجای اول) ۱۰-مجبوب: تبدیل رکن مفاعیلن به فَعَل(=مفا) (یعنی حذف دو هجای بلند آخر رکن مفاعیلن) کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
4_5906644754392680925.pdf
409.1K
۱۴_۱۶ (۲۰ پرسش چهارگزینه ای) به همراه پاسخنامه تشریحی طراح : آقای آرش یاری ، کرمانشاه کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
10795795509635.pdf
15.72M
🌀 درس سیزدهم: خوان‌هشتم، کارگاه‌متن‌پژوهی + شعر‌خوانی. 🕰 حجم: ۱۵:۰۰ مگابایت 🎞 قالب: نمابرگ 👨‍🏫سجاد_فرّخ‌نژاد 📝 ✍️منبع:گروه زبان و ادبیات فارسی استان لرستان کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12
امروز قلب عالم امکان پر آذر است لرزان ز تاب ماتم و غم عرش اکبر است زهرا به باغ خلد بود نوحه گر بلی گویا عزای حضرت موسی ابن جعفر است! 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 شهادت مظلومانه و جانسوز باب الحوائج امام موسی الکاظم ابن جعفر علیه السلام تسلیت و تعزیت باد. 🏴🖤🏴🖤🏴🖤🏴🖤🏴🖤🏴
4_5911002355196757937.m4a
3.12M
: استاد رحیم سیدمحمدی (میر محمدی) ، منطقه ۲ تهران آهنگ زمینه (موسیقی متن) : قطعه‌ی ابدیّت آهنگساز : آقای حسین علیزاده کانال درسی12 https://eitaa.com/hedayate12