eitaa logo
Hedayatnoor
1.2هزار دنبال‌کننده
443 عکس
613 ویدیو
2 فایل
محمدعلی انصاری www.hedayatnoor.com ارتباط با ادمین @bhn_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویژگی بیست و سوم ماه ذی القعده محمدعلی انصاری زمان: ۱:۱۸ حجم: ۴.۸ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خزائن بى‌پايان خداوند براى انسان‌ها ٧-شرح دعاى ١٣ صحيفه سجاديه، جلسه دوم( بخش چهارم) محمدعلى انصارى زمان: ١٦:٥٥ حجم : ٣.٢ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راز سادگی کعبه در کلام امام علی(ع) محمدعلی انصاری زمان: ۴:۵۴ حجم: ۲۱.۷ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۱۹۰-در آیات قرآن کریم آمده است که خداوند گنهکاران بنی‌اسرائیل را به بوزینه تبدیل کرد: <<قُلْنا لَهُمْ کُونُوا قِرَدَةً خاسِئینَ>>. مراد از تبدیل شدن این جماعت به بوزینه چیست؟ 🔹برای فهم معنای بوزینه شدن گنهكاران بنی‌اسرائیل، احتمالات مختلفی از سوی مفسران ارائه شده است: بر مبنای احتمال اول، این عبارت جنبۀ تمثیلی دارد و واقعیتی بیرونی را بیان نمی‌كند؛ بلكه خداوند از رهگذر بیان این جمله این جماعت را توبیخ می‌كند و جایگاه آن‌ها را هم‌سطح بوزینگان قرار می‌دهد. این سخن به مانند آن است كه كسی بخواهد به دیگری اهانت كند و برای این كار نام حیوانی را بر او بگذارد. اما باید توجه داشت كه معنای آیۀ پیشِ رو فراتر از این توجیه است و این سخن نمی‌تواند حامل مفهوم آیۀ شریفه باشد. احتمال دومی كه داده شده این است كه مسخ این افراد، مُلكی و جسمی نبود؛ بلكه ملكوتی و روحی بود؛ یعنی جسم آنان به بوزینه تبدیل نشد، بلكه خُلق و خوی آن‌ها حیوانی گشت. احتمال سوم با بهره‌گیری از روایات امامان معصوم(ع) طرح شده و آن اینكه وقتی خداوند به این جماعت گفت به صورت بوزینۀ طردشده درآیید، جسم و خوی و خصلت آن‌ها به بوزینه تبدیل شد و آن‌ها به طور ظاهری و باطنی تغییر صورت دادند. همانطور که بیان شد از میان سه احتمال پیش‌گفته، احتمال سوم با متن روایات هماهنگ‌تر است. کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۱۶، صص ۳۳۸-۳۳۵. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا