فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماز عامل مصونیت انسان از غضب و شهوت
محمدعلی انصاری
زمان: ۵:۱۹ حجم: ۲۳.۳ MB
#ویدئو
#ترنم_وحی
@Hedayatnoor
7-Khotbeh109.j2,P4.Moshkele Ma Mosalmanan Moshkele Tohid Ast.mp3
1.93M
مشكل ما مسلمانان ، مشكل توحيد است
٧-شرح خطبه ١٠٩، جلسه ٢
(بخش چهارم)
محمدعلى انصارى
زمان: ٠٧:٥١ حجم: ١.٨ MB
#نهج_البلاغه
#خطبه109
@Hedayatnoor
May 11
29.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا در خانه حضرت زهرا(س) را آتش زدند؟
محمدعلی انصاری
زمان: ۶:۲۳ حجم: ۲۸.۶ MB
#ویدئو
#ترنم_وحی
@Hedayatnoor
10_Doa12_j3_P2_Mafhome_Amighe_Doaye_Emame_Sajad_Dar_Babe_Rishe_Kan.mp3
4.01M
مفهوم عميق دعاى امام سجاد (ع)
در باب ريشه كن شدن ظلم
١٠-شرح دعاى ١٤ صحيفه سجاديه،
جلسه سوم ( بخش دوم)
محمدعلى انصارى
زمان: ١٩:٥٤ حجم : ٣.٨ MB
#صحيفه_سجاديه
#دعاى14
@Hedayatnoor
🔰۲۱۴-در آیات قرآن و معارف دینی آمده است که خداوند به آنچه انسانها انجام میدهند علم دارد. آیا علم خدا باعث نمیشود انسانها مجبور باشند بر طبق آن علم، عمل کنند؟
🔹باید دانست كه علم خداوند به عملكرد انسانها باعث نمیشود آدمیان بهاجبار كاری را انجام دهند تا اعمالشان مطابق با علم خدا درآید؛ بلكه خداوند به اختیار انسانها عالم است؛ یعنی میداند كه هر انسانی در هر لحظه از زمان با اراده و اختیار خود چه كاری را برمیگزیند و انجام میدهد. به بیان دیگر، حضرت حق به فرایند تصمیمگیری ما عالم است و به آنچه در آینده برمیگزینیم، آگاه است. برای فهم بهتر این معنا لازم است به این مثال توجه كنیم.
گاهی كسی كه سالها با ما رفیق است و دوستی بسیار صمیمی است، میتواند كارهای آیندۀ ما را حدس بزند. مثلاً با خود میگوید اگر فلانی به مسافرت برود، حتماً در هتل اقامت میكند و فلان غذاها را میخورد. اتفاقاً پیشبینی او درست از آب درمیآید و ما وقتی به مسافرت میرویم، همان كارها را انجام میدهیم كه او حدس زده است. روشن است كه ما آن كارها را با اراده و اختیار خود انجام دادهایم، اما دوست ما، از آن اراده و اختیار ما آگاه بوده است. بنابراین علم او به آنچه ما انجام میدهیم، ما را به انجام آن كارها مجبور و ناگزیر نكرده است.
▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۱۹،
ص ۶۱۸.
#پرسشازمشکاة
#کتاب_مشکاة_جلد19
@Hedayatnoor
درنگ و تأخیر در اجابت دعا چند دلیل دارد.
دلیل اول آنکه گاه دعا به قِوام لازم نرسیده و انسان دعاگو هنوز به مرحلۀ اضطرار نرسیده است. چهبسا اگر انسان، خویش را منصفانه بسنجد، با خود بگوید: در دعای من آن حضور و شوروحال و سوزوگداز وجود ندارد. پس درنگ خداوند، برخاسته از نبود قابلیت اجابت در من است.
دلیل دوم اینکه باید زمان درست اجابت فرارسد. اگر بنده پیش از بهرهمندی از استعداد و ظرفیت لازم، به خواستهاش برسد، آن را تلف میکند و از کف میدهد و توانایی حفظش را نخواهد داشت.
دلیل سوم، ادبآموزی بنده است. گاهی پاسخ ندادن خداوند سبحان عقوبتی برای اوست که ادب شود و دربارۀ کارهای ناروایی که کرده است بیندیشد.
دلیل چهارم این است که گاه خداوند دوست میدارد صدای بندۀ خود را بشنود؛ چهبسا بندگان پس از اجابت دعایشان، دست از درگاهش بکشند و تا مدتی که گرفتار ابتلای جدیدی نشدهاند، درِ خانۀ او را نکوبند و صدایش نزنند.
پس پاسخ بنده را نمیدهد تا بنده همچنان به مناجاتهایش ادامه دهد.
▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۵، صص۸۷-۸۶.
#لحظۀخوش
#شکوه_نیایش_جلد۵
@Hedayatnoor