eitaa logo
محمدعلی انصاری
1.7هزار دنبال‌کننده
491 عکس
695 ویدیو
2 فایل
محمدعلی انصاری www.hedayatnoor.com ارتباط با ادمین @bhn_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
72_Momenon_,A31,A32,P1_Aya_Hameye_Aghvam_Va_Tamadonha_Payambar_Dashtand.mp3
3.82M
آيا همه‌ى اقوام و تمدن‌ها پيامبر داشتند؟ چرا بشر نياز به پيامبر دارد؟ ٧٢-سوره مباركه مؤمنون جلسه ١٩ آيه ٣١ و ٣٢ (قسمت اول) محمدعلى انصارى زمان: ١٨:٤٣ حجم: ٣.٦ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آثار و برکات دعا در حق بندگان خدا محمدعلی انصاری زمان: ۱:۴۴ حجم: ۷.۶ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26_Khotbeh109_j7,P3_Ravesh_Va_Shiveye_Raftare_Payambar_Ba_Donya.mp3
3.98M
روش و شيوه‌ى رفتار پيامبر صلی‌الله‌‌علیه‌و‌آله با دنيا ٢٦-شرح خطبه ١٠٩، جلسه ٧ (بخش سوم) محمدعلى انصارى زمان: ١٦:١٤ حجم: ٣.٧ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثر مهلک و دورویی و نفاق با انسان‌ها محمدعلی انصاری زمان: ۵:۳۸ حجم: ۱۸.۸ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6-Doa16.j2.P3.Adame Efrat Va Tafrit Dar Oghobate Khodavand.mp3
3.93M
عدم افراط و تفريط در عقوبت خداوند ٦-شرح دعاى ١٦ صحيفه سجاديه، جلسه دوم ( بخش سوم) محمدعلى انصارى زمان: ١٩:٤٤ حجم : ٣.٧ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۲۳۳- انسان‌ها در قیامت به چند گروه تقسیم می‌شوند؟ 🔹هنگامی که انسان‌ها پا به قیامت می‌گذارند، دو گروه می‌شوند: بعضی از آن‌ها شقی و بعضی سعید هستند.قرآن گروه سومی را مطرح نمی‌کند. برخی افراد در اینجا سؤالی مطرح می‌کنند و آن اینکه در دورترین نقاط جهان انسان‌هایی را می‌بینیم که نه نشانه‌های زندگی سعادتمندانه در منش آن‌ها موج می‌زند و نه نشانه‌های شقاوت را در زندگی آن‌ها به طور کامل می‌توان یافت. برای نمونه برخی انسان‌ها در سن کودکی از دنیا می‌روند. برخی افراد نیز دیوانه و مجنون هستند و تکلیف از آن ها ساقط است. همچنین برخی از افراد بی ایمان کسانی هستند که اساساً از اسلام و آموزه‌های قرآن بی‌خبرند و بی ایمانی‌شان نه به خاطر لجاجت و دشمنی، بلکه از سر بی‌خبری و ناآگاهی است. آیا می‌توان این افراد را گروه سومی در کنار سُعدا و اشَقیا فرض کرد که در جهان آخرت سرنوشتی مجزا از سرنوشت آن دو گروه دارند؟ پاسخ به این پرسش منفی است. همان طور که بیان شد، انسان‌ها در سرای آخرت یا جزو سعادتمندان هستند، یا در زمرۀ شقاوتمندان. بر مبنای برخی روایات، انسان‌هایی که به خاطر استضعاف فکری و جهل و ناآگاهی، حجت بر آن‌ها تمام نشده و مؤمن و مسلمان نیستند نیز سرانجام به دو گروه سُعدا و اشَقیا تقسیم می‌شوند؛ زیرا خداوند در جهان آخرت شرایطی را برای آنان مهیاّ و حقیقت اسام و قرآن را به آنان عرضه می‌کند و از آنان می‌خواهد به این کتاب نورانی و دین مبین ایمان بیاورند. آن دسته از انسان‌هایی که ایمان می‌آورند، در زمرۀ «سُعَداء » و آن دسته که ایمان نمی‌آورند و حقیقت درونی خود را برملا می‌کنند در زمرۀ «أشَقیاء » قرار می‌گیرند. ▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۲۱،صص۵۹۰-۵۸۷. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دربارۀ مبحث زیارت قبور پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) نیکوست به این نکته اشاره کنیم که اساساً زیارت از سه محور تشکیل شده و در دل آن، سه مفهوم عمده نهفته است. نخست آنکه زیارت درحقیقت، تقدیر و تشکر از جایگاه و خدمات و زحمات این بزرگواران است. برای مثال هنگامی که به زیارت قبر مطهر پیامبر (ص) می‌رویم، درواقع از ساحت مقدس آن حضرت قدردانی می‌کنیم و عرضه می‌داریم: ای رسول مهربانی‌ها، ما می‌دانیم که شما در راه هدایت انسان‌ها چه رنج‌ها و دشواری‌هایی را به جان خریده‌اید. برای همین آمده‌ایم تا از پیشگاه شما تشکر کنیم. دومین نکته آن است که زیارت، نوعی تجدید بیعت با محمد و آل محمد (ص) است. بدین معنا که ما در محضر این والامرتبگان تعهد می‌دهیم که پیرو ایشان باشیم و به اصول اعتقادی و خط مشی این پیشوایان دین، متعهد بمانیم و ایشان را به عنوان الگوی زندگی خود برگزینیم. سومین مفهومی که در زیارت نهفته است، استعانت و استمداد از اولیای الهی است. هنگامی که ما به زیارت این بزرگان می‌رویم، در حقیقت به آستان پاکشان عرضه می‌داریم: ما می‌دانیم که شما اسباب عنایت حق و واسطۀ فیض معنوی خداوند بر وجود و آفرینش هستید. برای همین است که آمده‌ایم با استعانت از شما به فتح قله‌های کمال و سعادت نائل آییم. ▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۵، صص ۴۰۱-۴۰۰. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا