eitaa logo
محمدعلی انصاری
2.6هزار دنبال‌کننده
519 عکس
750 ویدیو
2 فایل
محمدعلی انصاری www.hedayatnoor.com ارتباط با ادمین @bhn_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
20_Doa16_j7_P2_Chera_Ensan_Hagh_Ra_Midanad_Ama_Nemitavanad_Be_An.mp3
5.44M
چرا انسان حق را می‌داند اما نمی‌تواند به آن عمل كند؟ ٢٠-شرح دعاى ١٦ صحيفه سجاديه، جلسه هفتم ( بخش دوم) محمدعلى انصارى زمان: ٢٧:٣٢ حجم : ٥.١ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدف قیام سیدالشهداء علیه‌السلام محمدعلی انصاری زمان: ۳:۰۳ حجم: ۱۲.۸ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
46.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفاوت واقعیت دین با دینداری زبانی محمدعلی انصاری زمان: ۹:۳۳ حجم: ۴۴.۸ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۲۴۷-آیا خداوند نمی‌توانست جهانی بیافریند که انسان‌ها در آن فقط به انجام کارهای نیکو مبادرت بورزند؟ 🔹خداوند می‌توانست جهانی بیافریند که انسان‌ها در آن از ابتدای تولد تا لحظۀ مرگ، به شکل مادرزادی در صراط مستقیم الهی حرکت کنند و در نهایت به بهشت برین پای بگذارند. اگر خداوند می خواست، می‌توانست انسان‌ها را جوری بیافریند که جز ایمان و عمل صالح از آنان سر نزند و استعداد و توانمندی‌هایشان را در راهی غیر از راه خیر صرف نکنند. نام این کار جبر الهی بود و در این صورت انسان‌ها دیگر موجوداتی مختار نبودند، بلکه مجبور به انجام کارهای خیر و محکوم به حضور در بهشت می‌شدند. اما چنین تصویری از انسان و جهان، با فلسفۀ وجودیِ انسان و خواستۀ خداوند مبنی بر مختار بودن انسان سازگاری ندارد. نمی‌توان جهانی را تصور کرد که هم انسان‌ها مختار باشند و هم نتوانند غیر از کار خیر و نیکو فعالیت دیگری انجام دهند. لازمۀ جهانی که در آن انسانِ مختار حضور دارد، بروز و ظهور کارهای شرّ و ناپسند به دست برخی انسان‌ها هم هست؛ انسان‌هایی که از اراده و اختیار خود در جهت ظلم به خویش، خدا و دیگران استفاده می‌کنند. ▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۲۱، صص ۶۷۱-۶۷۰. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسیاری می‌پندارند مقصود از نیکو همسایه داری، آزار نرساندن به همسایگان و خیررسانی به ایشان است؛ اما آنچه در روایات آمده، فراتر و گسترده تر از این مقدار است. در حدیثی، آزار نرساندن به همسایه، فقط نیمی از رعایت حق همسایه دانسته شده و نیم دیگرش تحمل آزار اوست: «ليَسَْ حُسْنُ الجِْوَار كَفَّ الَّذى وَ لكَِنَّ حُسْنَ الجِْوَار صَبرُكَ عَلىَ الْاذَى » نیکو همسایه داری کردن تنها خوددارى از آزار دادن همسايه نيست؛ بلكه شيكباىی بر آزار ديدن از همسايه است. بر اساس این فرموده، انسان مسلمان رواست بر مسائلی مثل رفت وآمد زیاد همسایه، مهمانی گرفتن آن ها و شلوغیِ حاصل از آن و حتی گذاشتن ماشین‌هایشان در برابر خانۀ او صبوری کند و صدایش را نامهربانانه بلند نکند. زیباست اگر مشکلات آن ها بسیار باشد، با گفت وگوی خیرخواهانه به آن ها بگوید که مراقبت بیشتری داشته باشند. ▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۶، ص ۲۳. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا