87_Momenon_A51,P1_Do_Dastor_Az_Chekideye_Kare_Payambarane_Elahi1.mp3
4.17M
دو دستور از چكيدهى كار پيامبران الهى
(قسمت اول)
٨٧-سوره مباركه مؤمنون جلسه ٢٤
آيه ٥١ (قسمت اول)
محمدعلى انصارى
زمان: ١٦:٥٢ حجم: ٣.٩ MB
#تفسیرقرآن
#مومنون
@Hedayatnoor
13_Khotbeh_91_j4_P2_Aya_Ensan_Mitavanad_Be_Konhe_Zate_Khodavand.mp3
3.43M
آيا انسان میتواند به كُنه ذات خداوند پى ببرد؟
(قسمت دوم)
١٣-شرح خطبه ٩١، جلسه ٤
(بخش دوم)
محمدعلى انصارى
زمان: ١٧:١٦ حجم: ٣.٢ MB
#نهج_البلاغه
#خطبه۹۱
@Hedayatnoor
کارگاه آموزشی رسم امانت
(نبایدهای تربیت فرزند)
«رسم امانت»، دورهای آموزشی در حوزه تربیت فرزند است که طی آن «نبایدها» و رفتارهای ناصحیح والدین در قبال فرزندان بررسی میشود؛ رفتارهایی که ممکن است به مرور و از دوران کودکی، مولد بروزهای منفی در شخصیت فرزندانمان گردند.
این دوره توسط آقای مهندس «احمد وطنخواه» ، در مشهد از تاریخ سه شنبه 2مردادماه 1403 به مدت 8 جلسه در روزهای فرد ساعت 17:30تا 20:30 برگزار میگردد.
آیدی پشتیبان
@Bayannooredu
شماره تماس برای ثبتنام:
۰۹۱۵۵۶۰۷۲۰۰
ساعت تماس:
۸ تا ۱۶
@Hedayatnoor
21-Doa16.j7.P3.Basirate Ensan Be Nafse Khish.mp3
2.66M
بصيرت انسان به نفس خويش
٢١-شرح دعاى ١٦ صحيفه سجاديه،
جلسه هفتم ( بخش سوم)
محمدعلى انصارى
زمان: ١٣:٢٥ حجم : ٢.٥ MB
#صحيفه_سجاديه
#دعاى16
@Hedayatnoor
🔰۲۴۸-آیا خداوند انسان را آفریده تا به هدفی برسد؟
🔹در پاسخ باید گفت هدفمندی، تعبیر درست و مناسبی برای توصیف کارهای خداوند نیست؛ زیرا موجودی هدف دارد که چیزی را نداشته باشد و برای رفع این فقدان، هدفگذاری کند.
اما از آنجا که خداوند غنی بالذات است و دارندۀ همۀ کمالات، تصور چیزی که او نداشته باشد و داشتن آن را دوست بدارد، محال است. در اینگونه مواقع باید برای افعال خداوند و برای آفریده شدگان الهی تعبیر اغراض را به کار ببریم و بپرسیم که خداوند انسان را آفریده است تا درنهایت انسان به کجا برسد؟
غایت و نتیجۀ آفرینش انسان، برخوردار شدن او از رحمت خداوند است. منشأ چنین غایتی نیاز انسان به رحمت خداست، نه نیاز خدا به بهرهمند کردن انسان. پس درخصوص افعال الهی، آنچه مهم است نتیجۀ کاری است که خداوند میکند، نه انگیزۀ خداوند از انجام آن عمل. زیرا انگیزه انگیزاننده میخواهد و چنین فعل و انفعالاتی در ذات خداوند راه ندارد و هیچ چیزی بیرون از ذات الهی نمیتواند بر حضرت او تأثیر بگذارد.
▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۲۱، صص ۶۸۱-۶۸۰.
#پرسشازمشکاة
#کتاب_مشکاة_جلد21
@Hedayatnoor
عارف بودن به حق اهل بیت، مرتبه ای است که در احادیث و دیگر ادعیه نیز ذکر شده است. برای نمونه در حدیثی از وجود مبارک جواد الائمه علیهالسلام دربارۀ زیارت پدر بزرگوارش، علی بن موسی الرضا علیهالسلام آمده است:
«ضَمِنتُْ لمَِنْ زَارَ قَبرَْ أبَيِ بطُِوسَ عَارِفاً بحَِقِّهِ الجَْنَّةَ عَلَى الله»ِ.
کسی که قبر پدرم را در طوس زیارت کند در حالی که عارف به حق ایشان است بهشت را از طرف خداوند برایش ضمانت می کنم.
واژۀ «عِرْفَان » هم معنای علم نیست؛ بلکه آگاهیای است که دو ویژگی دارد: اول، مسبوق به جهل است و لازمۀ رسیدن به آن، حرکت و پویایی و تلاش علمی است؛ دوم، با نهایت دقت و ظرافت و ژرف نگری به دست میآید. کسی که به چنین آگاهی و شناختی دست یابد، «عَارِف » نام می گیرد. مقصود از حقّ ائمۀ اطهار علیهالسلام که در روایات آمده،شناخت جایگاه و موقعیت ائمه علیهمالسلام در پیشگاه خداوند سبحان، در آفرینش الهی و نزد خلق است. هنگامی که انسان بنا بر ادله و براهین موجود جایگاه ائمۀ معصوم علیهمالسلام را در آفرینش بشناسد و بفهمد ایشان حجتهای بالغۀ الهی و اسماء اعظم الهی در خلقت اند: آنگاه خواهد فهمید که چرا خداوند متعال به پیامبر مکرم اسلام صلیاللهعلیهوآله فرموده است:
«لوَْلاَكَ لمََا خَلَقْتُ الأَفْلَاكَ»
اگر تو نبودی افلاک و مجموعۀ آفرینش را نمیآفریدم.
▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۶، صص ۲۸-۲۶.
#لحظۀخوش
#شکوه_نیایش_جلد۶
@Hedayatnoor
88_Momenon_A51,P2_Do_Dastor_Az_Chekideye_Kare_Payambarane_Elahi2.mp3
2.91M
دو دستور از چكيدهى كار پيامبران الهى
(قسمت دوم)
٨٨-سوره مباركه مؤمنون جلسه ٢٤
آيه ٥١ (قسمت دوم)
محمدعلى انصارى
زمان: ١١:٤٧ حجم: ٢.٧ MB
#تفسیرقرآن
#مومنون
@Hedayatnoor