eitaa logo
محمدعلی انصاری
1.8هزار دنبال‌کننده
498 عکس
700 ویدیو
2 فایل
محمدعلی انصاری www.hedayatnoor.com ارتباط با ادمین @bhn_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عارف بودن به حق اهل بیت، مرتبه ای است که در احادیث و دیگر ادعیه نیز ذکر شده است. برای نمونه در حدیثی از وجود مبارک جواد الائمه علیه‌السلام دربارۀ زیارت پدر بزرگوارش، علی بن موسی الرضا علیه‌السلام آمده است: «ضَمِنتُْ لمَِنْ زَارَ قَبرَْ أبَيِ بطُِوسَ عَارِفاً بحَِقِّهِ الجَْنَّةَ عَلَى الله»ِ. کسی که قبر پدرم را در طوس زیارت کند در حالی که عارف به حق ایشان است بهشت را از طرف خداوند برایش ضمانت می کنم. واژۀ «عِرْفَان » هم معنای علم نیست؛ بلکه آگاهی‌ای است که دو ویژگی دارد: اول، مسبوق به جهل است و لازمۀ رسیدن به آن، حرکت و پویایی و تلاش علمی است؛ دوم، با نهایت دقت و ظرافت و ژرف نگری به دست می‌آید. کسی که به چنین آگاهی و شناختی دست یابد، «عَارِف » نام می گیرد. مقصود از حقّ ائمۀ اطهار علیه‌السلام که در روایات آمده،شناخت جایگاه و موقعیت ائمه علیهم‌السلام در پیشگاه خداوند سبحان، در آفرینش الهی و نزد خلق است. هنگامی که انسان بنا بر ادله و براهین موجود جایگاه ائمۀ معصوم علیهم‌السلام را در آفرینش بشناسد و بفهمد ایشان حجت‌های بالغۀ الهی و اسماء اعظم الهی در خلقت اند: آنگاه خواهد فهمید که چرا خداوند متعال به پیامبر مکرم اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرموده است: «لوَْلاَكَ لمََا خَلَقْتُ الأَفْلَاكَ» اگر تو نبودی افلاک و مجموعۀ آفرینش را نمی‌آفریدم. ▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۶، صص ۲۸-۲۶. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
88_Momenon_A51,P2_Do_Dastor_Az_Chekideye_Kare_Payambarane_Elahi2.mp3
2.91M
دو دستور از چكيده‌ى كار پيامبران الهى (قسمت دوم) ٨٨-سوره مباركه مؤمنون جلسه ٢٤ آيه ٥١ (قسمت دوم) محمدعلى انصارى زمان: ١١:٤٧ حجم: ٢.٧ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا قیامت یوم الجمع نامیده می‌شود؟ محمدعلی انصاری زمان: ۴:۳۱ حجم: ۱۹.۸ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14_Khotbeh_91_j4_P3_Lezat_Va_Shiriniye_Shenakhte_Khodavand_Az_Masire.mp3
4.75M
لذت و شيرينى شناخت خداوند از مسير او ١٤-شرح خطبه ٩١، جلسه ٤ (بخش سوم) محمدعلى انصارى زمان: ٢٣:٥٢ حجم: ٤.٥ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قیاس عمده‌ترین ریشه استکبار محمدعلی انصاری زمان: ۶:۲۷ حجم: ۲۹.۳ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
22_Doa16_j8_P1_Cheraeye_Taani_Rahmaniye_Khodavand_Bar_Bandeegan.mp3
3.79M
چرايى تأنى رحمانى خداوند بر بندگان ٢٢-شرح دعاى ١٦ صحيفه سجاديه، جلسه هشتم ( بخش اول) محمدعلى انصارى زمان: ١٩:٠٩ حجم : ٣.٦ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشعار بینظیر فرزدق در مدح امام سجاد علیه‌السلام محمدعلی انصاری زمان: ۴:۱۹ حجم: ۲۱.۲ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۲۴۹-بیان داستان انبیاء در قرآن چه فوایدی دارد؟ 🔹فایدۀ اول این است که خداوند با بیان این داستان‌ها قلب و جان پیامبر صلی‌الله‌‌علیه‌وآله را بیش از پیش محکم و استوار می‌کند و آرامش و قرار و اطمینان به جان رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله وارد می‌کند. پیروان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله نیز جانشان محکم و آرام می‌شود و در راهی که در پیش گرفته‌اند، بیش از پیش استوار می‎‌مانند. فایدۀ دوم، آگاهی از حقایق بسیار مهم است. خداوند در خلال بیان این داستان‌ها ذهن و ضمیر مخاطبان وحی را با حقایقی که دانستنش لازم و ضروری است، آشنا می‌کند. فایدۀ سوم این است که آدمی از پندها و اندرزهای دلنشینِ فراوانی بهره می‎‌برد و از نکات آموزندۀ اخلاقی و اجتماعی استفاده می‌کند. فایدۀ چهارم نیز این است که انسان مؤمن با تلنگری که از خواندن این ماجراها می‌خورد، از خواب غفلت برمی‌خیزد و آنچه را شایسته و بایسته است، متذکر می‌شود. ▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۲۱، صص ۶۸۶-۶۸۴. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خداوند متعال، به صراحت دربارۀ احسان به همسایه به مسلمانان تذکر داده است. بر مبنای آیه ۳۱ سورۀ نساء، احسان به همسایه، هم‌ردیف و از لوازم توحید الهی و بندگی خداوندی و پرهیز از شرک‌ورزی است. در منابع روایی نیز بسیار به این مهم پرداخته‌اند. از وجود مبارک امام صادق علیه‌السلام نقل شده است: نیکو همسایه داری کردن خانه ها را آبادان می‌کند و بر عمرها می‌افزاید. در حدیثی دیگر یکی از مؤلفه‌ها و نشانه‌های ایمان، حُسن هم‌جواری دانسته شده است: «أَحْسِنْ مُجَاوَرَةَ مَنْ جَاوَرَكَ تَكُنْ مُؤْمِناً». بسیاری می‌پندارند، مقصود از نیکو همسایه‎داری، آزار نرساندن به همسایگان و خیررسانی به ایشان است؛ اما آنچه در روایات آمده، بسیار فراتر و گسترده‌تر از این مقدار است. در حدیثی، آزار نرساندن به همسایه، فقط نیمی از رعایت حق همسایه دانسته شده و نیم دیگرش تحمل آزار اوست: «لَيْسَ حُسْنُ الْجِوَارِ كَفَّ الْأَذَى وَ لَكِنَّ حُسْنَ الْجِوَارِ صَبْرُكَ عَلَى الْأَذَى». بر اساس این فرموده، انسان مسلمان موظف است بر مسائلی مثل رفت‌وآمد زیاد همسایه، مهمانی گرفتن آن‌ها و شلوغیِ حاصل از آن و حتی گذاشتن ماشین‌هایشان در برابر خانۀ او صبوری کند و صدایش را نامهربانانه بلند نکند. زیباست اگر مشکلات آن‌ها بسیار باشد، با گفت وگوی خیرخواهانه به آن‌ها بگوید که مراقبت بیشتری داشته باشند. ▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۶، صص ۳۲-۳۰. @Hedayatnoor