eitaa logo
محمدعلی انصاری
1.9هزار دنبال‌کننده
498 عکس
702 ویدیو
2 فایل
محمدعلی انصاری www.hedayatnoor.com ارتباط با ادمین @bhn_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر انسان دوست‌می‌دارد آسوده‌خاطر زندگی کند و ذهن و روانش آرام باشد، چاره‌ای ندارد جز اینکه تا جای ممکن خود را به تغافل بزند و از خطاهای دیگران چشم‌پوشی کند. خداوند متعال این اصل را به‌زیبایی در کلام خود با سه فرمان آموزش می‌دهد: «خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ» . ای پیامبر، گذشت پیشه كن و به پسندیدگی فرمان ده و از نابخردان روی برتاب. «عَفْو» به معنای ندیده گرفتن و پیگیری نکردن خطا است. حضرت حق از مسلمانان می‌خواهد که پی هر کوتاهی و خطایی را نگیرند و توان و انرژی ذهنی و روحی خود را صرف مقابله‌های این‌چنینی نکنند. فرمان دوم خداوند در این آیۀ شریفه، دعوت کردن یکدیگر به عرف معقول و رفتار پسندیده است. سومین فرمان نیز چشم‌پوشی از خطای جاهلان است. در توضیح و شرح این آیه، روایات بسیاری از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و ائمۀ معصوم علیه‌السلام نقل شده است. برای مثال آمده است: آن هنگام که جبرئیل علیه‌السلام آیه «ای پیامبر، گذشت پیشه كن و به پسندیدگی فرمان ده و از نابخردان روی برتاب» را برای پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله آورد گفت: ای محمد، مکارم اخلاق را برایت آورده‌ام: اینکه با کسی که از تو بریده پیوند برقرار کنی و به کسی که تو را محروم ساخته ببخشی و از کسی که به تو ظلم کرده بگذری. ▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۶، صص ۶۸-۶۷. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
94-Momenon.A52,P2.A53.Hoshdre Khodavand Be Tafragheye Adyan.mp3
2.61M
هشدار خداوند به تفرقه ى اديان ٩٤-سوره مباركه مؤمنون جلسه ٢٥ آيه ٥٢ (قسمت دوم) و ٥٣ محمدعلى انصارى زمان: ١٢:٤٩ حجم: ٢.٤ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
20-Khotbeh91.j6.P2.Nezame Takvine Khodavand Dar Afarinesh.mp3
2.09M
نظام تكوين خداوند در آفرينش ٢٠-شرح خطبه ٩١، جلسه ٦ (بخش دوم) محمدعلى انصارى زمان: ١٠:٢٢ حجم: ١.٩ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28-Doa16.j9.P4.Azamate Ghofran Va Rahmate Khodavand.mp3
4.38M
عظمت غفران و رحمت خداوند ٢٨-شرح دعاى ١٦ صحيفه سجاديه، جلسه نهم ( بخش چهارم) محمدعلى انصارى زمان: ٢١:٥٩ حجم: ٤.١ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشویق و تنبیه در تربیت دینی محمدعلی انصاری زمان: ۱:۱۵ حجم: ۱۱.۷ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۲۵۵- معیار بهره‌برداری از نعمت‌های الهی چیست؟ 🔹نعمت‌ها زمانی نيازهای ما را حقيقتاً تأمين می‌کنند که زمينه‌ساز رشد ما باشند و بتوانيم از آن‌ها به نيکوترين شکل استفاده کنيم و آن زمانی حاصل می‌شود که انسان تمام سرمايه، توش و توان و استعدادش را در مسير رضای خداوند به کار اندازد و تحت نظارت، سرپرستی و حاکميت خداوند از داشته‌هايش بهره‌برداری کند. در اين صورت می‌توان سرمايه‌ها و داشته‌های آدمی را نعمت به حساب آورد. هنگامی که انسان قدرت، ثروت، بينايی، بازوی توانمند، انديشه، هوش، استعداد، زن، شوهر، فرزند، رياست و هر آنچه دارد در راستای خشنودی خداوند قرار دهد، اين دارايی‌ها جملگی برای انسان نعمت به شمار می‌روند و نتيجۀ بهره‎‌برداری از آن‎‌ها قرار گرفتن در وادی عبوديت، تقرب به خداوند و رسيدن به رستگاری می‌شود. اما اگر آدمی سرمايه‌هايی را که خداوند به او داده است در مسير هدايت الهی و در راه خشنودی حضرت حق به کار نبندد، تمام اين سرمايه‌ها و داشته‎ها ويرانگر و مخرب می‌شوند و به نقمت بدل می‌گردند. برای نمونه اگر آدمی از ثروت و قدرت خود در راه رضای حضرت دوست بهره نبرد، طبعاً آن را در مسيری که شيطان وسوسه می‌کند به کار می‌گيرد. آنگاه اين ثروت و قدرت برای او و ديگران، ويرانی و تباهی به بار می‌آورد. ▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۲۲،صص ۱۳۸-۱۳۷. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از مهم ترين صفات دنيا، خدعه‌گری است. اصلی‌ترين و گسترده‌ترين خدعۀ دنيا نيز ايجاد توهم در ذهن انسان‌ها و مقصد جلوه دادن لذات و شهوات و مال و مقام دنيا در نظر آنان است. همين يک خدعه برای همه گونه زمين زدن آدميان در طول تاريخ کافی بوده و دنيا از اين طريق، چه بسيار انسان های فريفته را که به هلاکت افکنده است؛ حال آنکه شهوت و مقام و ثروت دنیا پل عبور فرزندان آدم و اسباب و ابزار رسيدن ايشان به هدف اند؛ نه آنکه خود، هدف و مقصد باشند. بانگ «تزََوَّدُوا» (توشه برگيريد) در قرآن کريم و «تجََهَّزُوا» (مهيّا شويد) در سخن حضرت امير علیه‌السلام نیز به اين معناست که هر انسانی بايد ابزارش را از دنيا برگيرد و به کمک آن به هدفی غايی برسد که برای آن آفريده شده و به سوی آن در حرکت است. اما افسوس که همواره در دوره های مختلفِ تاريخی خدعۀ دنيا گريبان بسياری را گرفته و هدف جلوه دادن لذت و شهوت دنيا، زندگی را برايشان به جايگاه صرفاً خوردن و کار کردن بدل ساخته است. آن ها لذاتی چون خوابيدن و خوردن و شهوت راندن را برای همان هدف می خواهند و چونان چهارپای آسيا گرفتار چرخه ای تکراری و بی سرانجام می شوند. ▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۶، صص ۱۰۹-۱۰۸. @Hedayatnoor