eitaa logo
محمدعلی انصاری
2.2هزار دنبال‌کننده
510 عکس
724 ویدیو
2 فایل
محمدعلی انصاری www.hedayatnoor.com ارتباط با ادمین @bhn_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«نيتّ» به معنای قصد و انگيزه‎ای است که انسان را به کاری وادار می‌کند. نيتّ در معارف اسلام و آموزه‌های دين، مفهومی بس پيچيده و متعالی است و معصومان علیهما السلام بنيان و اساس عمل را بر نيّت نهاده‌اند. اميرالمؤمنين علیه‌السلام می‌فرماید: «الَنِّيَّۀُ أسََاسُ العَْمَلِ». نيت، اساس و ريشۀ عمل است. در حديثی از امام صادق علیه‌السلام آمده است: «إنِّ الله عَزَّ وَ جَلَّ يحَْشُرُ النَّاسَ عَلَي نيِّاتهِِمْ يوَْمَ القْيِاَمَةِ». همانا خداوند عزوجل در روز قيامت مردم را بر نيت‌هايشان محشور می‌کند. درنتيجه مشخص می‌شود که آنچه عمل را بها و ارجمندی می‌بخشد يا به زوال و کاست می‌افکند و به تعبيری بر پيشانی عمل نوشته می‌شود و جايگاه آن را تعيين می‌کند، نيّت است. جملۀ زيبای حضرت امير علیه‌السلام به نيکويی بيانگر اهميت و ارزش نيتّ است: «قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَي قَدْرِ هِمَّتهِِ وَ عَمَلُهُ عَلَي قَدْرِ نيِّتهِِ». ارزش انسان به ميزان همتش است و ارزش عملش به ميزان نيتش. به فرمودۀ معصوم علیه‌السلام، نيّت مؤمن بايد نيکوتر از عملش و مقدّم بر آن باشد: «نيِّۀُ المُْؤْمنِِ خَيرٌْ منِْ عَمَلهِِ» نيت مؤمن از عملش بهتر و مهم‌تر است. پس بايد در هر عملی پيش از هر چيز، باعث و انگيزه، يعنی همان نيّت عمل را سنجيد. ▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۶، صص ۲۱۲-۲۱۰. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
105_Momenon_A63,A64,A65_A66_Janhaye_Foro_Rafte_Dar_Jahl_Va_Donya.mp3
3.96M
جان‌هاى فرو رفته در جهل و دنيا‌پرستى ١٠٥-سوره مباركه مؤمنون جلسه ٢٨ آيات ٦٣ تا ٦٦ محمدعلى انصارى زمان: ١٩:٤٣ حجم: ٣.٧ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
17.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معیت و همراهی خداوند با بندگان به علم و اشراف محمدعلی انصاری زمان: ۴:۱۹ حجم: ۱۶.۹ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
31_Khotbeh91_j9_P2_Etesal_Be_Vahye_Elahi_Ba_Jan_Va_Vojode_Fereshte.mp3
2.34M
اتصال به وحى الهى با جان و وجود فرشته و انسان چه می‌كند؟ ٣١-شرح خطبه ٩١، جلسه ٩ (بخش دوم) محمدعلى انصارى زمان: ١١:٣٦ حجم: ٢.٢ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_Doa17_j1_P1_Moarefiye_Doaye_17,Sheytan_Shenasi_Be_Bayane_Emame.mp3
4.47M
معرفى دعاى هفدهم، شيطان شناسى به بيان امام سجاد عليه‌السلام ١-شرح دعاى ١٧ صحيفه سجاديه، جلسه اول ( بخش اول) محمدعلى انصارى زمان: ٢١:٤٨ حجم :٤.٢ MB @Hedayatnoor
پخش زنده ساعت ۲۰ در سامانه منیب و اینستاگرام https://monibapp.ir @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
39.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آثار و برکات باورمندی به نصرت و یاری پروردگار محمدعلی انصاری زمان: ۹:۱۵ حجم: ۳۷.۲ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۲۶۶- عشق حقیقی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ 🔹عشق اوج محبتی است که مبتنی بر معرفت است و از محدودۀ عقل و شرع خارج نمی‌شود. عشقِ حقيقی از عمق وجود انسان سر می‌زند و با شناخت و آگاهی از ويژگی‌های پسنديدۀ معشوق تنيده و همراه شده است. عشق‌هايی که از سر نادانی و به خاطر زيبايی ظاهری و خط و خال و ابرو به وجود می‌آيند، عشق نيستند و ننگ آن‌ها دير يا زود برملا می‌شود: عشق‌هايی کز پی رنگی بود عشق نبود عاقبت ننگی بود رابطه‌ای که بين عاشق و معشوق دست می‌دهد شگفت‌انگيز است. در ذات عشق، پاکبازی و خود رها کردن و از خود گذر کردن است. جمله معشوق است و عاشق پرده‌ای زنده معشوق است و عاشق مرده‌ای انسانِ عاشق، عافيت‌طلب و مغرور نيست و معشوق را با تمام جان دوست دارد. نزديک‌ترين واژۀ قرآنی به مفهوم عشق، «مودّت» است که محبتی سرشار بر مبنای معرفت است. والاترين عشق حقيقی، عشق به خداوند است. با اين حال، سخن گفتن دربارۀ عشق سخت و دشوار است و جز عاشق شدن راهی برای فهم مفهوم والای عشق نيست: هرچه گويم عشق را شرح و بيان چون به عشق آيم خجل گردم از آن ▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۲۲،صص ٢۷۰-۲۶۹ @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گام اول در تهذيب و تربيت نفس، زدايش رذايل است و گام بعد، پيدايش فضايل. بايد در آغاز، غبار متراکم رذايلی چون کبر، حرص، بخل، حسد، دروغ و ترس را از سراچۀ دل جارو زد و آنگاه جان را به زيور فضايلی چون فروتنی، قناعت، سخاوت، غبطه، راستی و شجاعت آراست: آيينه شو وصال پری طلعتان طلب اول بروب خانه دگر ميهمان طلب فضايل اخلاقی با وجود رذايل، در جان نمی‌آید و اگر بيايد ثمرۀ چندانی دربر ندارد. بايد يکی بیرون رود و فضا را برای آن ديگری باز بگذارد: «ديو چو بيرون رود فرشته درآيد». سنتّ و رويۀّ عالمان اخلاق در آموزه‌های خود نيز همواره در گام نخست بر «تخليه» يعنی دور افکندن رذايل و پالايش جان بوده است و در گام بعد «تحليه» يعنی آراستن دل به فضايل وجهۀ همت قرار می‎‌گرفته است. ▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۶، ص ۲۱۷. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
106-Momenon.A67,Khoye Eblisi Az Koja Shekl Migirad.mp3
4.29M
خوى ابليسى از كجا شكل می‌گیرد؟ ١٠٦-سوره مباركه مؤمنون جلسه ٢٩ آيه ٦٧ محمدعلى انصارى زمان: ٢١:٠١ حجم: ٤ MB @Hedayatnoor